چرا باید سن مرد از زن بیشتر باشد

اگرچه میزان اختلاف سنی ازدواج عدد مشخصی ندارد. هیچ قانون ثابتی در مورد فاصله سنی زیاد یا کوچک وجود ندارد. اما به طور کلی، هر تفاوت سنی خاص در ازدواج، جوانب مثبت و منفی خود را دارد. باز هم، مشکل یکسان همیشه نتیجه یکسانی نخواهد داشت.

در این مقاله می خواهیم این سوال را بررسی کنیم. ببینیم کدام اختلاف سنی در ازدواج ایده آل است و چه فوایدی دارد؟

البته تناسب سنی یکی از معیارهای اساسی در ازدواج است. نادیده گرفتن آن منجر به نوسانات خلقی و ناسازگاری های زیادی در زندگی زناشویی می شود.

وقتی صحبت از اختلاف سنی در ازدواج می شود، فقط سن بیولوژیکی که به عنوان یک عدد در شناسنامه ثبت می شود، نیست. سن عقلی یا شناختی مهمتر است. ما انتظار داریم پسران و دختران سن عقلی خود را بر اساس سن بیولوژیکی خود رشد دهند.

سن مناسب برای ازدواج چیست؟

سن ازدواج 22 تا 27 سال برای دختران و 25 تا 30 سال سن مناسب برای پسران است. تفاوت سنی مناسب یا ایده آل که با توجه به رشد بیولوژیکی و فکری دختر و پسر ایجاد می شود و آنها را برای ازدواج آماده می کند 4 یا 5 سال است. این بدان معنی است که تقریباً با تفاوت سنی تکلیف شرعی در اسلام مطابقت دارد که می تواند کمی کمتر یا بیشتر باشد.

اعتقاد ایرانیان به اختلاف سنی در ازدواج

باور سنتی جامعه ایرانی در مورد اختلاف سنی ازدواج این است که برای ازدواج پسر باید از دختر بزرگتر باشد. این باور از جهاتی دارای نکات مهم علمی و منطقی است. مانند بلوغ زودرس جسمی، جنسی، عاطفی و فکری اجتماعی در زنان، رضایت جنسی در حال و آینده زوجین، دوره کوتاه باروری در زنان و غیره. اما ضعف اساسی این باور عدم توجه به تغییرات زمان و مکان، تغییر در نگرش ها، سلیقه ها و خواسته های نسل های آینده است.

معیاری برای محاسبه اختلاف سن ازدواج

نصف سن مرد + 7.1 = سن زن

مثلاً یک مرد 26 ساله باید با زن 19 تا 21 ساله ازدواج کند.

طبق این فرمول، هر چه مرد جوانتر باشد، اختلاف سنی با زن کمتر است. هر چه مرد بزرگتر باشد، فاصله سنی بیشتر است. مثلاً یک مرد 20 ساله باید با یک زن 16 تا 18 ساله ازدواج کند. یک مرد 50 ساله بهتر از ازدواج با یک زن 33-31 ساله است.

بنابراین، اگرچه می توان این را یک قاعده کلی در نظر گرفت، اما استثناهای زیادی وجود دارد.

اگر هر دو طرف به بلوغ لازم برای ازدواج رسیده باشند، شخصیتی سالم و هماهنگ داشته باشند و با سایر عوامل ذکر شده سازگاری داشته باشند، ممکن است در این شرایط دختری 2 سال از پسر بزرگتر باشد. همچنین هماهنگی سایر عوامل می تواند تأثیر اختلاف سنی در ازدواج را تا حد زیادی کاهش دهد.

تاثیر اختلاف سنی در ازدواج در زمانی که مرد بزرگتر از زن باشد

معمولاً در این حالت مرد جوانی و زن دوران نوجوانی را طی می کند. بنابراین مرد احساس می کند که وظیفه دارد از همسر نابالغ و خام خود مراقبت و پرورش دهد. احساسی شبیه به احساسات پدرانه که کنترل و امر و نهی زیادی را به دنبال دارد و زمینه ساز ناهمگونی های فراوان در افکار و افکار فردی و اجتماعی او خواهد بود. سن پیگیری علایق و کشف استعدادها و ورود به مرحله بلوغ است. البته با آزمون و خطای زیادی همراه است و به طور کلی مرد احساس سرکشی و سرکشی می کند. زیرا این رفتارها ناخواسته میزان ناسازگاری و تنش بین او و همسرش را افزایش داد.

سوال بعدی به ویژگی ها و تفاوت های سنی زوج ها مربوط می شود. فرد جوانتر (مونث) ممکن است به سرگرمی، سرگرمی و رفتارهای شاد و هیجان انگیز علاقه مند باشد. اما از نظر یک فرد مسن (مرد) چندان خوشایند و متناسب با شأن و جایگاه یک فرد متاهل نیست. در این گونه ازدواج ها حتی ممکن است خنده های کودکانه زن باعث ناراحتی و بدخلقی مرد شود و در مقابل دوستان و خانواده اش مایه شرمساری و خجالت او شود.

تأثیر اختلاف سنی در ازدواج در زمانی که زن از مرد بزرگتر باشد

علاوه بر این که عرف عموماً چنین ازدواج هایی را نمی پذیرد. این تفاوت سنی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که به مرور زمان خود را نشان می دهد. به عنوان مثال، زن ممکن است به جای نقش همسری، نقش مادری را در زندگی مشترک بر عهده بگیرد. یعنی چون زن خود را بالغ‌تر، با تجربه‌تر و عاقل‌تر از مرد می‌بیند، با گذشت زمان، دیدگاه زن را به دیدگاه مادر تغییر می‌دهد، شروع به نصیحت کردن، نصیحت کردن، سرزنش کردن و آموزش دادن به شوهرش می‌کند. نتیجه یا فرسودگی و درماندگی زن است و یا مقابله مردی که برای دفاع از اقتدار زن در مقابل او قرار می گیرد.

حتی اگر این ازدواج بر اساس توان مالی زن باشد، علاوه بر اینکه زن عشق واقعی مرد را در زندگی خود احساس نمی کند، به دلیل مسئولیت امور مالی دچار فرسودگی جسمی و روحی می شود. . رابطه آنها خیلی زود به درگیری کشیده خواهد شد. به غیر از آن، ازدواجی که با فکر تغییر و سازگاری باشد، هرگز به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. زیرا این تغییرات رفتاری دائمی و نهادینه نخواهد شد. علاوه بر این موارد، خطر بچه دار شدن در سنین بالا، عدم علاقه به رابطه جنسی پس از سن معین و از دست دادن نشاط و نشاط جسمانی در سنین بالا در زنان نیز مورد بحث قرار می گیرد. این می تواند باعث تنش بین آنها و همسران جوانشان شود.

مرتبط:  چرا نسل شیر ایرانی از بین رفته است علوم ششم

وقتی زن و مرد همسن باشند

برابری سنی در ازدواج در سنین پایین می تواند به اندازه اختلاف سنی زیاد دردسرساز باشد. زیرا وقتی سن زن چند سال از سن مرد کمتر شود، اطاعت او از مرد در مقام سرپرستی خانواده آسانتر و آسانتر می شود. به غیر از این، زنان همیشه دوست دارند که مرد زندگیشان پناهگاهی قدرتمند، مستقل، توانا و امن برای آنها باشد. بنابراین طبیعی است که زنی هم سن و سال مرد زندگی اش نمی تواند چنین تصوری از شوهرش داشته باشد. همچنین زنان به دلیل زایمان مکرر، شیردهی و یائسگی زودتر خیلی زودتر از مردان از هم جدا می شوند. همسن بودن زن و مرد و نداشتن اختلاف سنی در ازدواج باعث می شود زن خیلی زود نشاط خود را برای مردش از دست بدهد.

نتیجه

لازم به ذکر است که نکته بسیار مهم در اختلاف سنی ازدواج، توجه به سن عقلی است نه سن تقویمی و شناسنامه. چون مثلاً یک مرد 30 ساله به اندازه یک مرد 40 ساله می تواند درک کند یا برعکس مهارت های زندگی او می تواند به اندازه یک مرد 20 ساله باشد. بنابراین علاوه بر تفاوت سنی در ازدواج، تفاوت سن عقلی و عمرانی نیز باید در نظر گرفته شود.

مشکلات ازدواج با فاصله سنی زیاد در ازدواج، معایب و مزایای فاصله سنی زیاد

با مرد یا زن بزرگتر ازدواج کنیم یا جوان؟ (اختلاف سنی)

تفاوت سنی زیاد در ازدواج یکی از مهم ترین عوامل یک رابطه است که معمولاً در ابتدا باعث نگرانی یا سردرگمی زن و مرد می شود. معمولا تفاوت سنی مناسب بین زن و مرد از فرهنگ جامعه نشات می گیرد و در خانواده های ایرانی اعتقاد بر این است که با بالا رفتن سن مرد، دوام خانواده افزایش می یابد. البته اکنون می دانیم که یک تفاوت سنی زیاد به تنهایی نمی تواند باعث ایجاد یا قطع رابطه شود. در این مقاله سعی داریم تا فواید و مشکلات مرتبط با اختلاف سنی زیاد در ازدواج را در نظر بگیریم.

مناسب ترین سن برای ازدواج چه سنی است؟

پاسخ ثابت و روشنی برای این سوال وجود ندارد و می توان گفت ازدواج با اختلاف سنی زیاد یا کم کاملاً به شرایط فردی، بلوغ فکری و عاطفی، رشد اقتصادی و شرایط جسمی و جنسی فرد بستگی دارد. اما به طور کلی باید گفت که هر چه اختلاف سنی زن و مرد کمتر باشد، بیشتر می توانند یکدیگر را درک کنند و زمینه یکسانی برای درک یکدیگر خواهند داشت. البته زوج های زیادی هستند که اختلاف سنی آنها زیاد است اما بعد از سال ها زندگی مشترک توانستند در کنار هم با آرامش زندگی کنند. پس خوشبختی در ازدواج به چیزهای بیشتری مربوط می شود.

ازدواج با اختلاف سنی زیاد در چه سنی خطرناکتر است؟

به طور کلی ازدواج در سنین نوجوانی و اوایل جوانی به دلیل احساسات شدید و تصمیمات عاطفی دختر و پسر توصیه نمی شود. اما فاصله سنی در دوره ها و دهه های مختلف زندگی نتایج متفاوتی بر ازدواج دارد. مثلا ازدواج یک دختر 13 ساله با پسری 11 سال بزرگتر از او با ازدواج یک دختر 27 ساله بسیار متفاوت است و همسرش 11 سال از او بزرگتر است. در ازدواج هایی که طرفین به ویژه دختر به ثبات عاطفی و بلوغ فکری بیشتری دست یافته اند، خطرات کمتری رابطه آنها را تهدید می کند.

تاثیر اختلاف سنی زیاد در ازدواج

اختلاف سنی زیاد در ازدواج برای زنان مسن تر خطرناک تر است. زیرا زنان بیشتر احساساتی هستند، اما مردان بیشتر به دنبال ارضای نیازهای جنسی خود هستند. و خانم هایی که به سن یائسگی می رسند دیگر تمایلی به رابطه جنسی ندارند و نمی توانند همسر خود را به خوبی راضی کنند و این مشکل می تواند زمینه ساز مشکلات بعدی شود.

در این مورد، مردان زنان شاداب تر یا جوان تر را انتخاب می کنند و همسران خود را ناامید ترک می کنند. زن همچنین احساس خواهد کرد که احساساتش مورد سوء استفاده قرار گرفته و عقل او آسیب دیده است.

همچنین بعد از ازدواج و بچه دار شدن، این اختلاف سنی می تواند در تربیت فرزندان تأثیر بگذارد. زوج جوان می خواهند فرزندشان بازیگوش و هیجان انگیز باشد، اما همسر بزرگتر تمایل دارد فرزندشان را منطقی و محتاطانه تربیت کند. بر این اساس کودک در این شرایط باید یکی را انتخاب کند و این مشکل باعث ایجاد اختلاف بین کودک و والدین می شود.

مسائل اختلاف سنی در ازدواج

جنبه های منفی ازدواج هم سن و سال درست زمانی به وجود می آید که این زوج خوشبخت وارد اتاق رختکن می شوند. یکی از اتفاقات تلخی که می تواند زندگی یک زوج هم سن و سال را از بین ببرد، بروز اختلافاتی است که زوجین را نسبت به همدیگر بی احساس می کند که در ادامه دلایل آن را یادآور می شویم:

مزایای ازدواج با مرد جوان

1- احساس خوب نسبت به زن

یک مرد جوانتر از شما بینایی بهتری خواهد داشت. زیرا از نظر او شما یک زن مستقل و خودآموخته هستید که می دانید چگونه زندگی کنید.

2- ورود طراوت به زندگی

از آنجا که مرد جوانتر است یا چیزهای جدید بیشتری برای او وجود دارد، سعی می کند تأثیر خوبی روی شما بگذارد. به همین دلیل همیشه سعی می کند برای شما جذاب باشد و با شور و شوق جوانی سعی می کند تجربیات جدیدی را در کنار شما داشته باشد.

مرتبط:  چرا باید میهن خود را دوست داشته باشیم

3- احساس جوانی می کنید

وقتی با یک مرد جوان تر هستید، به مرور زمان احساس می کنید در سطح او هستید و متوجه می شوید که احساس جوانی می کنید.

مشکلات ازدواج با یک مرد جوان

1- ممکن است به بلوغ فکری نرسیده باشد

پسر هر چقدر هم باهوش و با استعداد باشد، اگر به بلوغ فکری نرسیده باشد، رفتارهای کودکانه نشان می دهد.

2- نقش مادری به جای نقش همسری

در چنین مواقعی که دختر بالغتر و عاقلتر از پسر است، به مرور زمان رابطه آنها از زن و شوهر به مادر و پسر تغییر می کند و نصیحت و نصیحت زن شوهر را ناامید می کند.

3- تعارض مالی

اگر رابطه پسر و دختر بزرگتر فقط به دلیل وضعیت مالی باشد، زن در نهایت به دلیل مسئولیت های مالی دچار فرسودگی جسمی و روحی می شود و رابطه آنها به شکل یک مرد وابسته و یک زن مستقل تغییر می کند. .

4- انرژی زیاد

پسرها عموماً پرانرژی تر از دخترها هستند و بیشتر ماجراجو هستند و می خواهند کارهای متفاوتی انجام دهند. همچنین در رابطه جنسی پسر جوانتر انرژی بیشتری دارد و ممکن است نتوانید نیازهای جنسی او را مرحله به مرحله برآورده کنید.

فواید ازدواج با مرد مسن

1- مهارت زندگی

هر چه مردان مسن تر باشند، در حل مشکلات و مشکلات زندگی قدرتمندتر هستند و مردان مسن تر می توانند با درایت بیشتری با مشکلات برخورد کنند.

2- توان مالی

مردان مسن از حمایت مالی بهتری برخوردارند، به همین دلیل برخی از زنان جوان برای حل مشکلات مالی یا داشتن یک زندگی خوب با مردان مسن ازدواج می کنند.

3- وفاداری

مردان مسن به دلیل تجربیات و ماجراجویی های گذشته به مرحله ای رسیده اند که نیاز به آرامش دارند و برای خانه و خانواده خود ارزش بیشتری قائل هستند.

مشکلات ازدواج با یک مرد مسن

1- تفاوت فکری

علایق و سرگرمی های شما باید بسیار متفاوت از علایق همسر بزرگترتان باشد. در ازدواج هایی که سن مرد بسیار بیشتر از زن است، هیجان کمتر و فعالیت های لذت بخش کمتری نسبت به سایر زوج ها وجود دارد.

2- کنترلگری

در ازدواج زن با مرد مسن، به دلیل تجربه بیشتر مرد، کنترل زندگی به دست او می افتد و زن در این زندگی احساس بی کفایتی می کند و مشکلات روحی ناشی از این احساس می تواند زندگی را سخت کند. برای او.

3- مشکلات جنسی

ممکن است در شروع رابطه با یک مرد مسن مشکل جنسی نداشته باشید، اما با گذشت زمان و با کاهش قدرت بدنی مرد، شما که هنوز نیازهای جنسی دارید، رابطه را به عدم درک جنسی سوق خواهید داد.

4- کوتاه شدن عمر

بر اساس یک گزارش تحقیقاتی انجام شده توسط موسسه جمعیت شناسی ماکس پلانک، تفاوت سنی بین زن و مرد می تواند طول عمر زنان را کوتاه کند.

5- خجالت کشیدن

زنانی که با شوهران مسن ازدواج کرده اند خجالت می کشند همسر خود را به دوستان یا اقوام معرفی کنند.

مشکلات ناشی از اختلاف سنی زیاد را حل کنید

تفاوت سنی زن و مرد و تأثیر آن بر رضایت زناشویی

اگر بخواهیم تفاوت سنی را با تأثیر آن بر رضایت زناشویی مرتبط کنیم، این رابطه مستقیماً با تفاوت سنی ارتباط ندارد. بلکه به تجارب فرهنگی و اجتماعی آنها مرتبط است. اما در کل کسانی که اختلاف سنی کمتری دارند، سلیقه و نگرش آنها بیشتر شبیه هم است.

البته اگر به تفاوت ها و نظرات احترام گذاشته شود، با وجود اختلاف سنی زیاد، می توان ازدواج موفقی داشت و فرآیندهای رشد اختلاف سنی را جبران کرد.

حل مشکلات در ازدواج با اختلاف سنی زیاد

اگر با اختلاف سنی زیاد وارد رابطه و ازدواج شده اید، این برای شما مفید است:

به همسرتان فضا بدهید

همیشه اهمیت حریم خصوصی در ازدواج را درک کنید. در هر رابطه ای حفظ فاصله با همسر بسیار مهم است، اما زمانی که اختلاف سنی زیاد باشد، چندین برابر اهمیت دارد.

صبور باش

مقابله با موقعیت های عجیب و غریب زندگی نیاز به صبر دارد. صبور بودن و خونسردی به شما کمک می کند نیمی از این نبرد را برنده شوید. در نتیجه می توانید از منظر بهتری به مشکلات زندگی نگاه کنید.

انعطاف پذیر باشید

با همسرت خیلی جدی و خشک نباش. ملایمت و همدلی با همسرتان به شما کمک می کند تا رابطه ای پایدار و ازدواجی پایدار ایجاد کنید.

روشنفکر باشید

زندگی چالش های زیادی را برای مردان و زنان در مراحل مختلف زندگی ایجاد خواهد کرد. داشتن ذهنی باز و اعتماد به نفس در تصمیمات و رابطه تان باعث شفافیت در زندگی شما می شود.

رابطه جنسی فعال داشته باشید

اگر فرد شادی هستید و با همسرتان صمیمیت زناشویی دارید، همسرتان را بیشتر دوست خواهید داشت. داشتن رابطه جنسی منظم با همسرتان شما را وابسته می کند و به یکدیگر متصل می کند و به شما امکان می دهد در مورد حل مسائل مهم زندگی بهتر تصمیم بگیرید.

ارتباط موثر برقرار کنید

اکثر مسائل و مشکلات با برقراری ارتباط خوب با همسر حل می شود. شریک زندگی شما شخصی است که همه مسائل و مشکلات خود را با او در میان می گذارید. پس با شریک زندگی خود صادق باشید.

مرتبط:  چرا باید مهارت های ارتباطی را یاد بگیریم

عاشق شدن

شریک زندگی خود را بدون هیچ محدودیتی دوست داشته باشید. حتی در بدترین شرایط؛ اگر زوجین نسبت به یکدیگر محبت، مهربان و صمیمی باشند، مشکلات زندگی به راحتی قابل حل است. عشق، مراقبت، صداقت، مهربانی و احترام به همسر، همه چیزهای مهم و ضروری در یک رابطه هستند. هم مرد و هم زن می توانند با وجود اختلاف سنی در ازدواج خوب زندگی کنند، به شرطی که اساس رابطه شما درست باشد.

همانطور که توضیح دادیم، تفاوت سنی به تنهایی نمی تواند تعیین کننده موفقیت یا شکست ازدواج باشد، اما اگر شرایطی دارید که نگران اختلاف سنی ازدواج هستید، بهتر است قبل از هر کاری با یک مشاور خوب قبل از ازدواج صحبت کنید. و در این جلسات با بررسی اهداف و انگیزه های طرفین و انجام تست های روانشناسی می توانید از سردرگمی خلاص شوید.

یافتن یک مشاور حرفه ای خوب از یک مرکز مشاوره که بهترین خدمات را در زمینه ازدواج و ازدواج با اختلاف سنی زیاد به شما ارائه دهد می تواند مشکل بزرگی باشد. به خصوص اگر می خواهید برای اولین بار به روانپزشک مراجعه کنید. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز مشاوره خوب شمال و شرق تهران در این منطقه می توانید با کلینیک مهدان آرا تماس بگیرید.

چرا مرکز مشاوره پیش از ازدواج Mindanara

تخصص روانشناسان و روانپزشکان: مشاوران و روانشناسان آرا روانی که هر کدام در زمینه خاصی دارای تخصص و تجربه چندین ساله هستند و با مشکلاتی مانند افسردگی، اختلال دوقطبی، مسائل جنسی، مشاوره خانواده، ازدواج، و مشاوره مربوط به اختلاف سنی زیاد در ازدواج و ارائه خدمات تخصصی.

کارگروه های تخصصی: کلینیک روانشناسی و مشاوره میندانارا با بیش از 30 درمانگر در زمینه های مختلف تخصصی اقدام به تشکیل کارگروه های تخصصی برای موارد خاص و تجویز اقدامات درمانی مناسب با توجه به نیاز مراجعین نموده است.

روش های درمانی کنونی: کلینیک میندرا همواره درمانگران خود را به مطالعه و بازنگری آخرین دستاوردهای روانشناسی و روانپزشکی وادار می کند و همواره از آخرین فناوری ها در این زمینه استفاده می کند.

ممکن است این مقاله را نیز دوست داشته باشید: ازدواج با اختلاف سنی زیاد، خوب، بد، ریسک؟

3.6/5 – (21 امتیاز)

بر اساس نتایج یک مطالعه، یکی از دلایل افزایش میانگین طول عمر زنان در مقایسه با مردان، ممکن است روند پیری کند سیستم ایمنی (سیستم دفاعی) آنها نسبت به مردان باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، محققان ژاپنی مدعی هستند که با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن به مرور زمان، احتمال ابتلای مردان به بیماری ها افزایش می یابد و در نهایت طول عمر آنها کاهش می یابد.

آزمایش و تأیید عملکرد سیستم ایمنی هر فرد می تواند شاخصی در تعیین سن واقعی بیولوژیکی آنها باشد.

سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت و سرطان محافظت می کند و عملکرد نامنظم آن عامل بیماری است.

در مطالعه ای که توسط محققان ژاپنی انجام شد، این سوال بحث برانگیز مورد آزمایش قرار گرفت که آیا تغییراتی که با بالا رفتن سن افراد در سیستم ایمنی آنها رخ می دهد ممکن است یکی از دلایل تفاوت میانگین امید به زندگی بین زنان و مردان باشد یا خیر.

در مطالعه ای که در دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو تحت نظارت پروفسور کاتسو ایکو هیروکاوا انجام شد، نمونه خون 356 مرد و زن سالم بین سنین 20 تا 90 سال مورد آزمایش و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

آنها میزان گلبول های سفید و مولکول هایی به نام سیتوکین ها را در نمونه های خون افراد مورد سنجش قرار دادند. سیتوکین نوعی پروتئین است که با سلول های سیستم ایمنی بدن برای تنظیم پاسخ بدن به بیماری در تعامل است.

طبق نتایج تحقیقات قبلی و همانطور که انتظار می رفت در هر دو جنس (مرد و زن) با افزایش سن به تدریج تعداد گلبول های سفید کاهش یافت.

اما تحقیقات بیشتر نشان داده است که دو جزء اصلی سیستم ایمنی بدن زنان و مردان متفاوت است. سلول های “T” که از بدن در برابر عفونت ها محافظت می کنند و سلول های “B” که در ترشح آنتی بادی ها در بدن نقش دارند.

در این مطالعه میزان کاهش تعداد سلول‌های T و B در مردان سریع‌تر از زنان بود. در عین حال، روند کاهش مداوم تعداد سیتوکین در مردان با افزایش سن افزایش یافت.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که تعداد انواع خاصی از سلول های سیستم ایمنی که سلول های خارجی مهاجم را هدف قرار می دهند با افزایش سن افزایش می یابد، اما میزان این افزایش در زنان بیشتر از مردان است.

به گفته محققان، عوامل و وضعیت سیستم ایمنی هر فرد می تواند شاخصی در تعیین سن واقعی بیولوژیکی او باشد.

در گزارشی که در مورد نتیجه این مطالعه منتشر شده، آمده است: تغییرات در شاخص های مختلف سیستم ایمنی مرتبط با افزایش سن بین زنان و مردان متفاوت است.

نویسندگان گزارش افزودند: “نتایج ما نشان می‌دهد که با افزایش سن افراد، این شاخص‌های سیستم ایمنی در زنان کندتر از مردان کاهش می‌یابد. این روند با طول عمر زنان بیشتر از مردان مطابقت دارد.”

دکتر دونالد پالمر، یکی از اساتید ارشد کالج سلطنتی دامپزشکی در بریتانیا، گفت که مطالعات روی موش ها نیز نتایج مشابهی را نشان داده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا