چرا در کیش بوق زدن ممنوع است

چرا بوق زدن در کیش ممنوع است؟ در واقع برای حفظ صلابت و آرامش جزیره بوق زدن در مناطق خاصی از کیش ممنوع است. به عنوان مثال، بوق زدن در بنادر و مناطقی که مردم در آن زندگی و کار می کنند ممنوع است. همچنین بوق زدن در نزدیکی بیمارستان ها و مراکز درمانی، نزدیک پارک ها و مناطق مسکونی ممنوع است. در کیش بریم با ما باشید.

در مجموع هدف این قانون حفظ روابط اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی در جزیره است و تمامی گردشگران و بازدیدکنندگان باید به آن احترام بگذارند. برای تعویض بوق در کیش می توان از سیگنال های صوتی و چراغ های چشمک زن برای هشدار خودروهای فرعی استفاده کرد.

جزیره زیبای کیش به دلیل داشتن امکانات رفاهی و تفریحی و جاذبه های طبیعی متعدد همواره یکی از مقاصد مهم گردشگری در بین ایرانیان بوده است (بنابراین بلیط هواپیما کیش یکی از پرطرفدارترین بلیط های داخلی است). و هرکسی که با خاطرات خوبی که برایش ساخته شده است، به دنبال فرصتی مناسب برای رفتن دوباره به آنجا است. اگر برای اولین بار به این جزیره سفر می کنید، باید قوانین کیش را بدانید تا کمتر غافلگیر شوید. اگر تا به حال به این جزیره زیبا سفر کرده باشید، احتمالا نکاتی را که در ادامه می خوانید به خاطر خواهید آورد! در هر صورت برای اینکه بعد از سفر به کیش راهی به جز شنا در خلیج فارس داشته باشید، بهتر است در مجله سه کلیک با ما همراه باشید.

کیش از نزدیک دیده می شود

همه ما می دانیم که قوانین در همه جا یکسان است، اما همه می دانیم که این قوانین در همه جا اعمال نمی شود! حالا احتمالا شما بهتر از من می دانید که چگونه آنها کار نمی کنند. در این مقاله می خواهیم در مورد استثناها صحبت کنیم. قوانینی که این بار وجود دارد! بودن. همانطور که گفتم قوانین کیش مانند سایر نقاط ایران است اما در این جزیره با شدت بیشتری اجرا می شود. فرقی نمی کند شهروند کیش باشید یا مهمان کیش در سفر توریستی، قوانینی که در آنجا وضع شده برای شما معتبر است و باید آنها را رعایت کنید.

جزیره کیش یکی از جزایر خلیج فارس و بخشی از بندر لنگ است که در مرز جغرافیایی استان هرمزگان قرار دارد. این شهر بسیار توریستی تا چند سال پیش جمعیت زیادی نداشت و تنها چند بومی در این منطقه بودند که از زیبایی آن لذت می بردند. شهری که روز به روز بر جمعیت آن افزوده می شود. به طوری که هر ساله این جزیره پذیرای حدود یک میلیون گردشگر از سراسر ایران و گاه از جهان است.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که این جزیره را که قبلاً قیس نامیده می شد از سایر نقاط ایران متمایز می کند قوانین و مقررات آن است. قوانین کیش به گونه ای تنظیم شده است که در بین بسیاری از شهروندان آن نهادینه شده و اگر به شهر دیگری بروند، خود به خود روند خود را دنبال می کنند. بیایید کمی بیشتر در مورد این قوانین بیاموزیم.

قوانین رفتاری در کیش; بوق نزن!

یکی از مهم ترین و اساسی ترین قوانین کیش، قوانین رفتاری در این جزیره است. بسیاری از گردشگران پس از دیدن جاده های استاندارد و زیبا و خودروهای مجلل و جذابی که دارد، دوست دارند ماشین کرایه کنند و به آنجا بروند. اما آیا رانندگی در کیش به این راحتی است؟ قطعا نه! کیش مثل سایر نقاط ایران نیست که بتوانید بچرخید، بوق بزنید، سبقت بگیرید. هر زمان. قوانین کیش این اجازه را به شما نمی دهد.

همه چیز را در مورد اجاره ماشین در کیش بخوانید! (لینک مقاله)

بوق زدن در این شهر بدون استثنا ممنوع است. شما نمی توانید بدون ضربه زدن به راهنما از این طرف به آن طرف بروید. کیش است و باید قوانین را رعایت کنید تا گرفتار نشوید! اگر گواهینامه رانندگی دارید! حتما بیشتر این قوانین را می دانید اما از روی عادت و بدون جریمه! شما آنها را جدی نگرفتید. در ادامه چند مورد از این قوانین را به شما یادآوری می کنم تا مجبور نباشید برای سفر خود جریمه بپردازید و دوباره خلیج فارس را شنا کنید.

اماده ای ؟

حق تقدم را رعایت کنید و قبل از میدان ها به طور کامل توقف کنید. باور کنید این یکی از اصول اولیه رفتار است و اینکه تا به حال آن را رعایت نکرده اید دلیل موجهی برای رد آن نیست.

مرتبط:  چطور طور به حساب قبلی اینستاگرام برگردیم

اگر عابر پیاده ای را دیدید که از خط عابر پیاده عبور می کند. ترمز برای عبور. در کیش زدن عابران موضوعی نیست!

اهرم کنار فرمان را راهنما می گویند و می توان از آن استفاده کرد! حتما در مکان های کیش و در سفر استفاده کنید وگرنه جریمه سنگینی خواهید داشت. شنا در خلیج فارس را فراموش نکنید. فقط می گویند کوسه وجود دارد.

بازگشت به کیش منطقی نیست. حتی اگر نیم متر از تقاطع مورد نظر رد شده اید، به مسیر خود ادامه دهید و از مسیرهای جایگزین استفاده کنید. می دانم سخت است، اما با این حرکت کوچک به من اعتماد کن! ماشین شما را خواهند خواباند.

مطمئنم شما از آن دسته افرادی نیستید که زباله ها یا ته سیگارها را دور می اندازند و پلاستیک یا زیرسیگاری می برند. اما اگر یک لحظه حواستان نبود! بهتر است سریع به خود بیایید، لیوان را آهسته بغلتانید، زباله هایتان را در همان کیسه پلاستیکی با خودتان بیندازید و به یک شهروند قانونمند افتخار کنید. ما هم فکر می کنیم این عادت شماست و ربطی به دوربین های متعددی که در خیابان های کیش قرار دارند ندارد!

کیش محل زندگی مردمان قانونمند است!

با رعایت قوانین جزیره کیش، دفترچه کرایه خودرو را حتما در خودرو داشته باشید و آن را در هتل و غذاخوری رها نکنید. باور کنید این دفترچه ربطی به آن ندارد. بلافاصله آن را در داشبورد ماشین قرار دهید و تا زمانی که پلیس شما را دستگیر نکرد، آن را بیرون نیاورید! زیرا اگر این کار را نکنید جریمه خواهید شد.

قوانین کیش در زمینه رانندگی به گونه ای است که در صورت پا گذاشتن بیش از حد روی پدال گاز، در همان زمان از مرکزی که خودرو خود را تحویل گرفته اید، پیامی دریافت خواهید کرد. می دانم برای اهدای بنزین یک ماشین مدل بالا اجاره کردی، اما چه کار می توانی کرد!

اگر از آن دسته افرادی هستید که به ظاهر اهمیت زیادی نمی دهند، یاد می گیرید که به کیش اهمیت دهید! زیرا همیشه اینطور نیست که فقط یک چهره زیبا مهم باشد. آن روزگار گذشت و همه ظواهر از بین رفت. نصیحت ما به شما یکی از قوانین کیش این است که اگر ماشین شما کثیف به نظر برسد جریمه می شوید! آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا کیش اینقدر تمیز است و چرا اینقدر پیشرفت کرده است؟! بله با پول این جریمه ها! آیا شما با این همه قوانین فکر می کنید; آیا همچنان بلیط هواپیما تهران کیش را رزرو می کنید؟

قوانین کیش در زمینه گمرک

تمامی جزایر جنوب ایران در خصوص پرداخت حقوق گمرکی برای ورود و خروج کالا قوانین خاصی دارند. به همین دلیل به آنها مناطق آزاد می گویند. جزیره کیش هم چنین قوانینی دارد. در ادامه به بررسی قوانین کیش در این زمینه می پردازیم.

شما فقط یک بار در سال می توانید یک کالای غیر تجاری به ارزش بیش از 80 دلار را از این جزیره حذف کنید. بنابراین اگر فکر می کنید راه جذابی برای فرار از گمرک و قاچاق پیدا کرده اید، راحت باشید و سعی کنید ادامه این مقاله را بدون خنده بخوانید.

نکته ای که می تواند برای شما بسیار مفید باشد این است که اگر حیوان خانگی دارید که می خواهید ببینید کیش با عکس هایش افتخار می کند به بسیاری از ایرانیانی که قدرت رفتن به این جزیره را ندارند! بدانید که کیش یکی از این شهرهای دوستدار حیوانات است. فقط باید در ابتدای ورود به جزیره آنها را در گمرک ثبت کنید تا در هنگام خروج فکر نکنند که آن را در کیش خریده اید. بدانید که برای این کار باید شناسنامه و کارت دامپزشکی حیوان خود را به همراه داشته باشید.

نکته دیگری که فکر می کنم زیاد به درد شما نمی خورد، اما بهتر است بگوییم این است که ورود و خروج برخی کالاها به کیش ممنوع است. کالاهایی مانند عتیقه جات، کتاب های خطی، نقاشی ها و نقاشی های نفیس و البته مشروبات الکلی و انواع مواد مخدر مانند همه جای ایران.

یکی دیگر از قوانین کیش این است که ورود وجه نقد، طلا و اوراق بهادار به این شهر سقف مشخصی دارد. پس مواظب باشید هر چه دارید همراه خود نبرید. البته اگر سقف مورد نظر را قبلا از نزدیک دیده باشید! سقف پولی هر نفر 50000 دلار و 150 گرم طلاست!

مرتبط:  چطور با بلوتوث به اینترنت وصل شویم

قوانین کیش در زمینه گردشگری

خب حالا بیایید کمی در مورد قوانین کیش در مورد گردشگری صحبت کنیم. چند نکته در این زمینه وجود دارد که می تواند سفر شما را ایمن تر کند! و آن را جذاب تر کنید. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

باز هم مثل همه جا اتاق را در بهترین هتل های کیش یا محل اقامتی که در آن اقامت کرده اید تصور کنید. ساعت 12:00 و ساعت 14:00 تحویل داده می شود.

به دلیل گرمای هوا، مراکز خرید و بازارهای کیش در طول روز از ساعت 10 صبح تا 14 و شب ها از ساعت 17 تا 22 باز هستند و همیشه باز نیستند. همچنین توصیه می کنم در این ساعات در هتل بمانید یا فعالیت هایی انجام دهید که نیازی به حضور در فضای باز ندارند.

حتی به کمپینگ در جزیره فکر نکنید. قوانین کیش این اجازه را به شما نمی دهد و می توانند شما را از خواب شیرین بیدار کنند یا هر زمانی سر سفره چادرتان را بردارند. قانونی که به زیبایی شهر کمک کرده است. تنها زمانی که می توانید چادر بزنید در ایام نوروز است. این برای راحتی شما نیست زیرا در این روزها همه مراکز اقامتی پر هستند و بسیاری از گردشگران مجبور به این کار هستند!

فریب زیبایی های شهر را نخورید! آب جزیره کیش اصلا قابل شرب نیست. بنابراین وسوسه نشوید که سر خود را زیر شیر آب فرو کنید یا از پارک های اطراف پر از آب کنید. در کیش فقط آب معدنی بنوشید.

یکی از مزیت های قوانین کیش که برای شما بسیار مفید است این است که کرایه تاکسی در جزیره کاملاً مشخص و کنترل شده است. پس هیچکس مثل خیلی جاهای دیگر ایران نمی تواند شما را با یک خارجی اشتباه بگیرد! فقط حواستان باشد که تاکسی های سفید تاکسی هستند و فقط در صورت داشتن پول کافی می توانید سوار آن شوید.

و اما 2 قانون دیگر!

اگر از بلغم رنج می برید یا به آن عادت دارید، با آب دهانتان به زمین و زمان برکت دهید. نگران جزیره کیش نباشید و آن را برکت ندهید! چون قوانین کیش به افسران اجازه می داد به جای تشکر از شما جریمه کنند!

یک امکان راز و ویژه ای که کیش دارد و متاسفانه برای ما ایرانی ها جواب نمی دهد این است که غیر ایرانی ها بدون ویزا می توانند به این جزیره بیایند و تا یک ماه در آنجا بمانند. این هم بدون اینکه اثری از حضورشان در ایران و البته پاسپورتشان باقی بماند. آنها به راحتی می توانند پاسپورت خود را هر کجا که بخواهند نشان دهند. نه خانه ای ماند، نه خانه ای آمد! البته بد نیست بدانید که از این امکان کمتر استفاده می شود و خیلی ها با افتخار ویزای ایران می گیرند و پاسپورت خود را با آن تزئین می کنند.

اما نکته اصلی! درست است که شرایط جزیره کمی با سایر نقاط ایران متفاوت است و به آن منطقه آزاد می گویند. اما باور کنید اینجا همه چیز رایگان نیست و قوانین کیش هم مثل بقیه شهرهای ایران است. پس خانم ها حجاب داشته باشید و آقایان چشمانتان را ببندید. مثل همیشه! و لطفا لباس هایتان را در نیاورید و به دریا نروید.

آخرین کلمه

امیدوارم با مطالعه و درک قوانین کیش از رفتن به آنجا پشیمان نشوید. البته می دانم کیش آنقدر جذاب است که به راحتی می تواند این چیزها را از دست بدهد. وگرنه این همه گردشگر در طول سال آنجا چه می کردند! پس بیایید با رعایت قوانین کیش سفر جذاب تری به کیش داشته باشیم و با بازگشت به شهر خود به همه قانون مداران ضربه بزنید! به فرهنگ سازی منطبق با اجرای قوانین ادامه دهید.

سوالات متداول

قوانین حجاب در جزیره کیش به چه صورت است؟

مثل بقیه شهرهای ایران. زیرا کیش یک منطقه آزاد تجاری است. از نظر فرهنگی آزاد نیست

چه کسانی میتوانند قوانین کیش را رعایت نکنند؟

این قوانین برای همه است و هیچ استثنایی وجود ندارد.

مرتبط:  چرا در قرعه کشی ایران خودرو برنده نمیشم

آیا میتوان در کیش چادر زد؟

خیر، امکان چادر زدن وجود ندارد.

چرا نمی توان در همه سواحل کیش شنا کرد؟

چون بعضی جاها مرجانی هستن و احتمال غرق شدن خیلی زیاده!

جزیره کیش یکی از متنوع ترین مقاصد گردشگری ایران است. مقصدی با تفریح ​​و آرامش وصف ناپذیر و البته قوانین خاص و حتی در زمان های عجیب! مراکز خرید، هتل ها، آژانس های کرایه اتومبیل و غیره. هر کدام قوانین خاص خود را دارند اما جالب است بدانید که بوق زدن در جزیره ممنوع است و ماشین کثیف مشمول جریمه می شود. اینها تنها تعدادی از قوانین عجیب و جالب جزیره کیش است. پس مقاله قوانین جزیره کیش را در سایت جزیره کیش دنبال کنید تا به طور کامل با تمامی قوانین آشنا شوید.

معرفی قوانین جزیره کیش

قوانین جزیره کیش هر چقدر هم که عجیب باشد، برای جلوگیری از هرج و مرج و بی نظمی وضع شده است تا محیط جزیره مکانی آرام و دلفریب برای گردشگران و افراد محلی باقی بماند. در کیش مراکز خرید، هتل ها، راندن موتور و ماشین، اقامت در چادر، شنا و… آنها قوانین خاص خود را دارند. بنابراین لازم است قبل از سفر از قوانین جزیره کیش آگاهی کافی داشته باشید تا ندانستن این قوانین برای شما دردسری ایجاد نکند.

مهمترین قوانین جزیره کیش

در کیش معابر همگی باز نیستند و ساعات کاری مشخصی دارند. ساعات کاری مراکز خرید کیش صبح ها از ساعت 10 الی 14 و بعد از ظهر از ساعت 17 الی 22 می باشد.

ورود پیکان، روآ، مینی بوس و وانت به جزیره و کلیه وسایل نقلیه حامل بار در کیش ممنوع است. همچنین خودروی شما در جزیره نباید کثیف باشد. ماموران راهنمایی و رانندگی جریمه های سنگینی برای خودروهای کثیف در نظر می گیرند.

شاید برای شما جالب باشد که در کیش چراغ راهنمایی وجود ندارد. همچنین بوق زدن در تمام نقاط جزیره ممنوع است.

پشت و دست غیر ضروری خارج از وسیله نقلیه در حال حرکت ممنوع است.

ایجاد آلودگی صوتی، استفاده از مشروبات الکلی و سبقت غیرمجاز از عواملی است که منجر به توقیف خودروها می شود.

جریمه فقط در جزیره کیش قابل پرداخت است که باید قبل از خروج از جزیره پرداخت شود.

استفاده از کلاه ایمنی موتور سیکلت اجباری است.

در بسیاری از شهرهای ایران به جز برخی جاها می توان از چادر برای اقامت در پارک ها استفاده کرد. اما طبق قوانین کیش در هیچ جای این جزیره نمی توانید چادر خود را برپا کنید. البته در ایام عید مکان های خاصی را برای برپایی چادر در نظر می گیرند و فقط در آن مکان ها می توانید از چادر استفاده کنید.

مبلغ مجاز کالا برای خروج از جزیره کیش 80 دلار می باشد. هر مسافر می تواند سالی یک بار این مقدار کالا را بدون پرداخت عوارض گمرکی از جزیره خارج کند. همچنین اگر کالای شما غیرتجاری است می توانید با تکمیل فرم گرین کارت، سالی یک بار کالای خود را از جزیره کیش خارج کنید. البته عرضه عمده لوازم خانگی از جمله یخچال، تلویزیون و …. . . خروج از جزیره کیش ممنوع است و برای اسباب کشی مجوز لازم است. ساکنین کیشوندی نیز می توانند یک بار لوازم برقی سنگین خود را از جزیره خارج کنند که معادل ابطال کارت کیشوندی است.

شما نمی توانید در تمام سواحل کیش شنا کنید زیرا شنا فقط در مناطق خاصی مانند سواحل مجاز است.

سوالات متداول

میزان مجاز خروج کالا از جزیره کیش چقدر است؟

این مبلغ برای هر نفر معادل 80 دلار است که سالی یکبار بدون پرداخت عوارض گمرکی قابل انجام است.

قوانین استفاده از خودروی شخصی در کیش چیست؟

استفاده از کمربند ایمنی الزامی است خودروهای کثیف و بوق زدن مشمول جریمه می شوند

آیا شنا در تمامی سواحل کیش رایگان است؟

شنا در تمامی سواحل کیش به جز مناطق تعیین شده امکان پذیر نیست.

نتیجه:

جزیره کیش قوانین و مقررات جالب و عجیبی دارد که قبل از ورود به جزیره باید بدانید. از خرید گرفته تا شنا و رانندگی، هر کسی قوانین خاص خود را دارد و گاهی اوقات متخلف مشمول جریمه سنگینی می شود. آیا قوانین جزیره کیش را می شناسید و آیا تا به حال با این قوانین برخورد کرده اید؟

منبع

سایت جزیره کیش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا