چطور با هواوی اسکرین شات بگیریم

هوآوی یکی از پرفروش ترین برندهای تلفن همراه است و کاربران وفادار زیادی دارد. گرفتن اسکرین شات در گوشی هواوی یکی از نیازهای کاربران این گوشی ها است. در این مقاله تمام روش های گرفتن اسکرین شات هواوی را به طور کامل توضیح می دهیم. مقاله دیگری با موضوع فیلمبرداری از صفحه نمایش در گوشی های هواوی داریم که برای شما نیز مفید خواهد بود.

بسیاری از کاربران نمی دانند چگونه با گوشی هواوی خود اسکرین شات بگیرند و یا برخی از کاربران به دنبال راهی راحت تر و بهتر برای گرفتن اسکرین شات هستند. علاوه بر این در برخی از صفحات اسکرین شات خود گوشی اجازه استفاده از آن را نمی دهد که با نصب برنامه ها حل می شود.

همچنین دو مقاله دیگر در مورد اسکرین شات گرفتن در گوشی های شیائومی و سامسونگ داریم. در این مقاله تمامی روش های اسکرین شات گرفتن در گوشی هواوی را به شما معرفی می کنیم.

ایرانسلی‌ها! رایتلی‌ها!
لطفا این کد را شماره‌گیری کنید:

*۷۸۹*۹۹۹#
با شماره‌گیری این کد، بدون نیاز به اینترنت و بدون کد شارژ، سیم‌کارت خودتون یا اطرافیانتون رو شارژ کنید یا بسته اینترنت بخرید. همین الان امتحانش کنید! به دوستاتونم بگید!

اولین راه برای گرفتن اسکرین شات: دکمه پاور و کاهش صدا را به طور همزمان فشار دهید

مانند اکثر گوشی های اندرویدی، گوشی های هوآوی این قابلیت را دارند که با فشار دادن همزمان دکمه پاور و کاهش صدا، از صفحه نمایش عکس بگیرند. پس از گرفتن اسکرین شات، تصویر در نوار اعلان نمایش داده می شود. این یک راه ساده اما راحت برای گرفتن اسکرین شات است، اما برای اعمال تغییرات باید به گالری خود بروید و از آن بخش تغییراتی در تصویر ایجاد کنید.

هنگامی که می خواهید یک آموزش ایجاد کنید و آنطور که باید مفید نباشد، این می تواند مشکلاتی ایجاد کند. راه حل های دیگر ذکر شده در این مقاله ممکن است این مشکل را حل کند.

روش دوم: از عملکرد اسکرین شات هوشمند گوشی هواوی استفاده کنید

در گوشی های مدرن هواوی، Smart Screenshot یکی از عملکردهایی است که می توانید از آن برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنید.

با فعال کردن ویژگی Smart Screenshot هواوی، گزینه‌های عالی برای گرفتن اسکرین شات خواهید داشت:

با دو بار ضربه زدن روی صفحه می توانید به راحتی از صفحه اسکرین شات بگیرید.

همچنین می توانید با کشیدن انگشت خود روی صفحه نمایش به شکل دایره، مربع یا قلب، از همان ناحیه اسکرین شات بگیرید.

می‌توانید با کشیدن سه انگشت به پایین، از صفحه‌نمایش عکس بگیرید.

امکان ذخیره یا اشتراک گذاری این اسکرین شات وجود دارد.

دو بار ضربه زدن با دو انگشت نیز امکان ضبط ویدیو روی صفحه را فراهم می کند.

راه دیگر برای فعال کردن ضبط ویدیو کشیدن حرف S روی صفحه است.

در نسخه های فریمور مختلف، رابط کاربری در این بخش ممکن است متفاوت باشد.

فعال کردن قابلیت Smart Screenshot هواوی

برای استفاده از ویژگی های جذاب اسکرین شات هوشمند هواوی، باید این قسمت را از تنظیمات گوشی هواوی خود فعال کنید. برای فعال کردن Huawei Smart Screenshot مسیر زیر را دنبال کنید:
منوی تنظیمات -> Smart Assistance -> Motion Control

پس از On کردن ویژگی Smart Screenshot حال می توان به تمامی روش‌هایی که در بالا ذکر کردیم، از گوشی هواوی خود اسکرین شات بگیرید.

شایان ذکر است که علاوه بر قابلیت Smart Screenshot، قابلیت اسکرین شات سه انگشتی نیز در این قسمت قابل مشاهده است.

با فعال کردن اسکرین شات سه انگشتی، اکنون می توانید به راحتی با کشیدن سه انگشت خود بر روی صفحه نمایش، به راحتی از گوشی هواوی خود عکس بگیرید.

روش سوم: از نوار اطلاع رسانی استفاده کنید

استفاده از نوار نوتیفیکیشن روش دیگری برای گرفتن اسکرین شات در گوشی های هواوی است. این ویژگی مشترک اکثر گوشی های هوشمند نسل جدید است. برای گرفتن اسکرین شات یا ضبط ویدیو از صفحه گوشی هواوی، به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید:

به قسمتی که می خواهید اسکرین شات بگیرید یا فیلم بگیرید بروید.

اکنون نوار اعلان را باز کرده و از منوی دسترسی سریع در این قسمت، آیکون اسکرین شات یا ضبط ویدیو را انتخاب کنید. (اگر این دو آیکون در این بخش وجود ندارند، کافی است روی نماد مداد در سمت راست زمان و تاریخ کلیک کنید و سپس این دو نماد را به لیست دسترسی سریع در قسمت باز اضافه کنید.)

مرتبط:  چطور در فوتبال حرفه ای شویم

حالا فقط روی آیکون اسکرین شات کلیک کنید، اسکرین شات بگیرید و روی نماد ضبط ویدیو کلیک کنید تا ضبط از روی صفحه شروع شود.

روش چهارم: استفاده از برنامه هایی که نیازی به روت ندارند

اگر از گوشی های مدرن هواوی استفاده می کنید، برنامه Screen Master ممکن است یکی از بهترین گزینه ها باشد. این برنامه یک ابزار رایگان، ساده و بدون روت برای گرفتن اسکرین شات و ویرایش آنها است. با Screen Master، کاربران می توانند به راحتی با ضربه زدن روی دکمه شناور یا لرزش تلفن خود، یک اسکرین شات بگیرند.

این نرم افزار علاوه بر ساده سازی فرآیند گرفتن اسکرین شات، دارای ویژگی های مختلفی مانند برش، افزودن متن، شطرنجی کردن اسکرین شات، ترسیم فلش، دایره و … می باشد. به سادگی با این نرم افزار اسکرین شات بگیرید، ویرایش و به اشتراک بگذارید.

از دیگر ویژگی های مهم این برنامه می توان به ذخیره اسکرین شات های با کیفیت با فرمت PNG، اسکرین شات گرفتن از قسمتی یا کل صفحه وب، امکان انتقال مستقیم اسکرین شات به حافظه جانبی، پشتیبانی از اندروید 7 و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. اگر به دنبال راه حلی جالب و مناسب برای حل تمام مشکلات اسکرین شات خود هستید، حتما از این برنامه استفاده کنید.

اما اگر یک گوشی اندرویدی قدیمی دارید، بهترین راه برای گرفتن اسکرین شات در گوشی خود استفاده از برنامه Apowersoft Screenshot است. یک برنامه رایگان و قدیمی که از گوگل پلی قابل نصب است و ممکن است روی اندرویدهای سطح بالا کار نکند، اما در اندرویدهای قدیمی می تواند کمک بزرگی باشد. با استفاده از این ابزار، کاربران می توانند از هر صفحه و بازی اسکرین شات بگیرند و دیگر با پیام های مجوز در برخی از صفحات ممنوعه سروکار نداشته باشند. علاوه بر این، این برنامه دارای ویژگی است که با آن کاربران می توانند از یک منطقه خاص از صفحه مرورگر خود یا کل صفحه وب اسکرین شات بگیرند. از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به ویرایش اسکرین شات ها، دانلود و اشتراک گذاری آن ها اشاره کرد.

برای استفاده از این برنامه مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه را از گوگل پلی دانلود کرده و روی گوشی هواوی خود نصب کنید.

پس از نصب، برنامه را اجرا کرده و روی نماد Start کلیک کنید. برای فعال سازی ابزار کلیک کنید.

اکنون به سادگی به هر صفحه ای که می خواهید از آن اسکرین شات بگیرید بروید و دکمه های روشن/خاموش و کاهش صدا را همزمان به مدت 2 ثانیه نگه دارید. (می توانید به جای استفاده از این دو دکمه، دکمه پاور و هوم را همزمان نگه دارید.) پس از آن فلاشی مشاهده خواهید کرد که نیاز به گرفتن اسکرین شات را تایید می کند. سپس تصویر به عنوان یک تصویر کوچک در گوشه تلفن همراه نمایش داده می شود و به شما امکان می دهد قبل از ذخیره آن را ویرایش یا حذف کنید.

روی Done در بالا سمت چپ کلیک کنید تا اسکرین شات ذخیره شود و در صورت لزوم آن را به اشتراک بگذارید.

روش پنجم: از برنامه Apowersoft Phone Manager استفاده کنید

Apowersoft Phone Manager یک ابزار عالی برای گوشی های اندروید و IOS است. مدیر تلفن Apowersoft به کاربران اجازه می دهد تا داده های خود را همگام سازی، پشتیبان گیری و بازیابی کنند. علاوه بر این ویژگی ها، این برنامه می تواند صفحه موبایل را بر روی کامپیوتر نمایش دهد که می تواند برای گرفتن عکس های مختلف و ویرایش آنها بسیار مفید باشد. برای استفاده از آن، مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه را دانلود کرده و روی گوشی هواوی خود نصب کنید.

برنامه را اجرا کنید و موبایل را به کامپیوتر وصل کنید.

پس از تکمیل اتصال، می توانید صفحه موبایل را در رایانه خود مشاهده کنید.

برای گرفتن اسکرین شات از صفحه، روی نماد دوربین کلیک کنید. در آینده، می‌توانید آن را با استفاده از روش‌های Copy to Clipboard و Save to Local Drive ذخیره کنید.

اگر می خواهید اسکرین شات ها را به راحتی و به سرعت به اشتراک بگذارید، می توانید از سایت های مختلف آپلود عکس استفاده کنید، این سایت ها معمولا به شما این امکان را می دهند که پس از آپلود و اشتراک گذاری عکس های خود را به سرعت در شبکه های اجتماعی آپلود کنید.

مرتبط:  چرا هک وای فای کار نمیکنه

علاوه بر این، لینکی که این سایت ها از تصویر به شما می دهند می تواند برای اشتراک گذاری این تصاویر در سایت ها و انجمن های آنلاین مفید باشد. ویرایش را می توان در داخل خود کامپیوتر و از طریق ابزارها و نرم افزارهای قدرتمند ویرایش عکس انجام داد، اما برخی از سایت های آنلاین دیگر نیز به شما امکان ویرایش آنلاین تصاویر را می دهند.

اگر گوشی هوشمند هواوی سری P یا Honor خریداری کرده اید، باید بدانید که رابط کاربری EMUI گوشی های هواوی ویژگی های زیادی دارد. فرقی نمی کند که از Huawei P10 استفاده می کنید یا Honor 8. در هر صورت استفاده از همه این ویژگی ها چندان آسان نیست، با سامسونگ یار همراه باشید تا برخی از این ویژگی های پنهان را برای شما روشن کند.

در این قسمت نحوه گرفتن اسکرین شات ثابت، استریپ و جزئی در گوشی های هواوی و آنر را به شما آموزش می دهیم.

ابتدا به منوی تنظیمات رفته، وارد قسمت Smart Assistance سپس Motion Control شده و سپس گزینه Smart Screenshot را فعال کنید.

فهرست موضوعات مقاله

اسکرین شات ثابت شد

روش اول

·        کلید روشن/خاموش و کلید کاهش صدا را همزمان فشار دهید.

روش دوم

با پشت انگشت خود دو بار روی صفحه ضربه بزنید.

اسکرین شات جزئی

بند انگشت خود را به قسمتی از صفحه که می خواهید از آن عکس بگیرید بکشید.

انتخاب کنید که محدوده عکس بزرگتر یا کوچکتر باشد.

انتخاب کنید که آیا می خواهید شکل اصلی را حفظ کنید یا تصویر اسکرین شات را مربع یا دایره کنید.

در صورت تمایل تصویر را ذخیره کنید.

اسکرین شات از نوار (اسکرول)

روش اول

کلیدهای پاور و کاهش صدا را نگه دارید.

روی گزینه Scrollshot ضربه بزنید.

روی صفحه‌ای که می‌خواهید اسکرین‌شات‌برداری را متوقف کنید، ضربه بزنید

روش دوم

با بند انگشت خود روی صفحه دوبار ضربه بزنید

روی گزینه Scrollshot ضربه بزنید.

برای توقف گرفتن اسکرین شات روی صفحه ضربه بزنید

روش سوم

با بند انگشت خود علامت S را روی صفحه بکشید

روی صفحه‌ای که می‌خواهید اسکرین‌شات‌برداری را متوقف کنید، ضربه بزنید

در صورت تمایل اسکرین شات را ذخیره یا ویرایش کنید

احتمالاً دوست داشته اید از صفحه نمایش گوشی خود عکس بگیرید، اما نمی دانید کدام دکمه این کار را انجام می دهد. جالب است بدانید که هر گوشی هوشمندی به کاربر این امکان را می دهد که با استفاده از یک یا چند روش از صفحه نمایش عکس یا اسکرین شات بگیرد. در واقع همه گوشی های هوشمند مبتنی بر اندروید از روش هایی برای گرفتن اسکرین شات استفاده می کنند، اما به دلیل متن باز بودن اندروید، سازندگان روش های دیگری را برای گرفتن اسکرین شات به محصولات خود اضافه کرده اند. در این مقاله نکات کامل اسکرین شات گرفتن در گوشی های هواوی را به شما آموزش می دهیم. پس با سایت کالاتیک و نکته ای دیگر تا پایان مطلب همراه باشید. مقاله راهنمای کامل اسکرین شات گرفتن در هواوی به چند بخش تقسیم شده است که شامل روش های عکس برداری در گوشی های هواوی می باشد.

1. روش کلاسیک و کامل برای گرفتن اسکرین شات در هواوی

اولین روش برای گرفتن عکس از صفحه نمایش گوشی هواوی استفاده از روش کلاسیک است. دلیل اینکه به آن کلاسیک می گویند این است که مراحل آن همانند پوسته خام اندروید است. گرفتن اسکرین شات در تمامی نسخه های رابط کاربری هواوی از روش مشابهی استفاده می کند. برای گرفتن اسکرین شات، به سادگی دکمه کاهش صدا را همزمان با دکمه پاور فشار دهید. با فشردن همزمان دو دکمه، صدای شاتر دوربین را می شنوید که به شما اطلاع می دهد که فرآیند ذخیره اسکرین شات به پایان رسیده است.

توجه داشته باشید که برخی از مدل ها ممکن است نیاز داشته باشند که دکمه های پاور و کاهش صدا را کمی بیشتر نگه دارید.

2. با سه انگشت اسکرین شات بگیرید!

هواوی همیشه یک سورپرایز برای شگفت زده کردن کاربران خود دارد. در نسخه UI EMUI9 قابلیتی اضافه شده است که به شما امکان می دهد با کشیدن سه انگشت روی صفحه گوشی (از بالا به پایین) از صفحه نمایش خود عکس بگیرید. البته ممکن است این قابلیت به صورت پیش فرض در همه گوشی ها فعال نباشد و باید توسط کاربر فعال شود. نگران نباشید. ما به شما آموزش می دهیم که چگونه آن را در تمام نسخه های رابط کاربری EMUI فعال کنید. البته باید گفت که این قابلیت از نسخه نهم رابط کاربری هواوی در دسترس قرار گرفت و در نسخه های قبلی وجود ندارد.

مرتبط:  چرا زیر تانکرهای مخصوص حمل سوخت زنجیر آویزان می کنند؟

Settings را باز کنید، سپس به گزینه Accessibility بروید، Shortcuts & Motion Controls را انتخاب کنید تا صفحه باز شود. در مرحله بعد، بخش «گرفتن اسکرین شات» را باز کنید و ویژگی اسکرین شات سه انگشتی را فعال کنید.

تنظیمات > ویژگی‌های دسترس‌پذیری > میانبرها و حرکات > گرفتن اسکرین شات > اسکرین شات سه انگشتی

3. دوبار ضربه بزنید!

یکی از راه های جالب برای گرفتن اسکرین شات در رابط کاربری EMUI، ضربه زدن روی صفحه است. با پشت انگشت خود روی صفحه دو ضربه بزنید (مثل ضربه زدن به در) تا از صفحه عکس بگیرید.

اگر می خواهید قسمتی از صفحه را انتخاب کنید، دور قسمت مورد نظر را با پشت انگشت خود یک دایره بکشید تا آن قسمت را برای شما انتخاب کند. همچنین می توانید حرف S را بکشید تا اسکرین شات تایم لپس طولانی تری بگیرید.

برای فعال کردن این حالت مانند حالت دوم، مسیر قبلی را دنبال کنید و سپس در مرحله آخر گزینه Knuckle Screenshot را فعال کنید.

تنظیمات > ویژگی‌های دسترس‌پذیری > میان‌برها و حرکات > گرفتن عکس از صفحه > عکس از صفحه‌نمایش Knuckle

4. میانبر کنترل پنل

اگر هر یک از نکات بالا جواب نداد یا دکمه کاهش صدا دستگاه شما مشکل داشت، نگران نباشید. می توانید از میانبر اسکرین شات استفاده کنید. فقط کنترل پنل دستگاه خود را باز کرده و روی آن ضربه بزنید. انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا کنترل پنل دستگاه باز شود. اگر این گزینه وجود ندارد، می توانید خودتان آن را اضافه کنید. برای افزودن این ویژگی، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا پانل اعلان و منوی زمینه باز شود. روی دکمه ویرایش (نماد قلم) در بالا سمت راست (در کنار چرخ دنده تنظیمات) ضربه بزنید. نماد اسکرین شات را پیدا کنید، سپس نماد را نگه دارید و آن را به گروه میانبرهای فعال در بالای صفحه اضافه کنید.

5. ژست هوا

اگر از طرفداران قدیمی اخبار فناوری موبایل هستید، احتمالاً نام Air Gesture را شنیده اید. زیرا سامسونگ سری قدیمی محصولات پرچمدار خود را به این قابلیت مجهز کرده بود. این روش برای اکثر سری های پرچمدار هواوی وجود دارد. این به این دلیل است که به یک سنسور خاص نیاز دارد.
برای گرفتن اسکرین شات با این روش، کافی است کف دست خود را جلوی دوربین قرار دهید، سپس با مشتی از صفحه عکس بگیرید.

برای فعال کردن این ویژگی، تنظیمات گوشی را باز کنید و به بخش «گزینه‌های دسترسی» بروید، «میانبرها و کنترل‌های حرکت» را انتخاب کنید تا صفحه باز شود، اکنون به بخش «حرکت حرکت» بروید و گزینه «GrabShot make» را فعال کنید.

تنظیمات > ویژگی های دسترسی > میانبرها و حرکات > حرکات هوا > Grabshot

توجه: توجه داشته باشید که نکات بالا ممکن است برای هر دستگاه متفاوت باشد. به گونه ای که تنها یک حالت در یک دستگاه و تمامی حالت ها در دستگاه دیگر در دسترس هستند.

آخرین کلمه

در مقاله راهنمای کامل اسکرین شات گرفتن در هواوی، تمامی روش ها و ترفندهای اسکرین شات گرفتن در گوشی های هواوی را برای شما توضیح داده ایم تا بتوانید از صفحه نمایش گوشی خود عکس بگیرید. نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

سوالات رایج

کدام دستگاه از قابلیت Air Gesture پشتیبانی می‌کند؟

دستگاه های پرچمدار اخیر مانند سری Mate 30 و بالاتر و P50 از این ویژگی پشتیبانی می کنند.

چگونه بدون دکمه‌های سخت افزاری اسکرین شات بگیرم؟

شما می توانید با توجه به دستورالعمل های ذکر شده در مقاله از هر روشی که می خواهید استفاده کنید.

از کدام قسمت، قابلیت اسکرین شات با سه انگشت را فعال کنم؟

Settings را باز کنید، سپس به گزینه Accessibility بروید، Shortcuts & Motion Controls را انتخاب کنید تا صفحه باز شود. در مرحله بعد، بخش «گرفتن اسکرین شات» را باز کنید و ویژگی اسکرین شات سه انگشتی را فعال کنید.

تنظیمات > ویژگی‌های دسترس‌پذیری > میانبرها و حرکات > گرفتن اسکرین شات > اسکرین شات سه انگشتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا