چرا زندگی به سفر تشبیه شده است

سعی کنید و زندگی را معادل یک سفر بدانید

شباهت های زندگی و سفر

بسیاری از مردم در طول زندگی خود سفر می کنند. به یک شهر یا کشور دور یا نزدیک سفر کنید. آنها در سفر گاهی شاد و گاهی غمگین هستند. اما تجربه کسب می کنند. زندگی مانند یک سفر است زیرا:

1- انسان در سفر تجربه می کند و در زندگی هم همینطور است زیرا با گذشت زمان تجارب او بیشتر می شود.

2- سفر گردشی است که در زمان کوتاهی انجام می شود. زندگی نیز نوعی سفر است; در یک چشم به هم زدن تمام شد. انسان مسافری است که چند روزی در دنیا سفر می کند و سپس به خانه دائمی و اول آخرت خود باز می گردد.

بیشتر بدانید: در مورد زندگی

3- سفر برای یک فرد می تواند غم انگیز یا شاد باشد و بستگی به برنامه ها یا اتفاقاتی دارد که در طول سفر برای فرد پیش می آید. زندگی همینطور است. در این سفر دنیا، اگر با دید مثبت و به دور از انرژی های منفی به زندگی برنامه ریزی کنیم و به آن نگاه کنیم، بالاخره از آن لذت خواهیم برد، اما برعکس، اگر مدام غر بزنیم و هیچ برنامه ای نداشته باشیم، فقط روزها می گذرد. گذر از آنها یکی پس از دیگری نتیجه مفیدی نخواهد داشت.

4- در سفر همه دیر یا زود به مقصد می رسند. زندگی همین است؛ بعضی ها سفرشان را زودتر تمام می کنند و بعضی ها دیرتر…

5- فردی که به مسافرت می رود در صورت نداشتن وسایل لازم با مشکل مواجه می شود. زندگی نیز سفری است که اگر انسان از ابزار تلاش و اطمینان برخوردار نباشد با مشکل «شکست» مواجه می شود.

شباهت های زیادی بین زندگی و سفر وجود دارد که ما فقط به این تعداد محدود کرده ایم، اما بزرگترین شباهت این دو، چنان که گفته شد، پایان پذیری آنهاست. هر دو دیر یا زود تمام می شوند. حواسمان را جمع کنیم تا بعد از سفر دست خالی و با حسرت به مقصد نرسیم.

فداکار – دانشمند

پاسخ سوالات درس 4 کتاب فارسی کلاس هشتم سفر شکوفایی و پاسخ سوالات خودارزیابی صفحه 39 و فعالیت نوشتاری صفحه 41 را می توانید در ادامه این مقاله در مجله Magerta بخوانید. بخش آموزش

مطالب پیشنهادی: پاسخ سوالات درس 3 فارسی هشتم

جواب فعالیت های نوشتاری و خودارزیابی درس ۴ فارسی هشتم

خودارزیابی صفحه 39 فارسی هشتم درس سفر به شکوفه

1- چرا زندگی را به سفر تشبیه می کنند؟
چون مانند سفر می گذرد. گاهی این سفر کوتاه و گاهی طولانی است، اما نه همیشه. کسانی که در زندگی موفق می شوند کسانی هستند که توشه خوبی برای دنیای آینده خود آماده کرده اند.

2- علت اصلی بروز بحران در زندگی چیست؟
برای اینکه در زندگی دچار بحران نشویم باید یک سری اصول و مهارت های لازم را از اطرافیان و بزرگترها بیاموزیم، فردی که برای یادگیری اینها تلاش نمی کند. همه چیز در زندگی دچار بحران خواهد شد.

3- برای حل مشکل حیا یا تکبر چه باید کرد؟
برای مشکل حیا باید روابط زیاد و مفیدی با دیگران داشته باشیم و برای حل مشکل تکبر باید بتوانیم در مواقع لزوم احساسات مختلف خود مانند خشم و ترس را کنترل کنیم.

فعالیت های نوشتاری صفحه 41 درس چهارم فارسی هشتم

1- شکل صحیح کلمات زیر را بنویسید.

“استعدادها و ضعف ها، مهارت های لازم، سود و سرنوشت، احساسات و عواطف، مثال ها و دیگران”

“استعدادها و ضعف ها، مهارت های لازم، مزایا و شانس ها، احساسات و عواطف، پسندیدن و پسندیدن”

همچنین بخوانید : پاسخ سوالات صفحه 20 و 22 درس دوم فارسی هشتم

2- اجزای هر یک از جمله های زیر را در جدول قرار دهید. سپس نام ها را جداگانه در یک خط بنویسید.

مرتبط:  چطور در ورد صفحات را شماره گذاری کنیم

ندا آمد
حسین یک سیب خورد
علی روزنامه را به دوستش داد.

نهادمفعولمتممفعلندا—— ——آمدحسینسیب——خوردعلیروزنامهدوستشداد

✅ اگر در رابطه با خودارزیابی صفحه 39 و فعالیت نوشتاری صفحه 41 هشتمین دوره مسافرتی فارسی شقفتان سوالی دارید حتما در قسمت نظرات مطرح کنید. همچنین برای دیدن پاسخ در صفحات دیگر کتاب به زبان فارسی می توانید آن را در گوگل با عبارت Magerta جستجو کنید.

سوال
چرا زندگی با سفر مقایسه میشه؟¿؟

پاسخ:
چون در طول سفر با سختی ها و مشکلات زیادی مواجه می شویم.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. این مقاله خیلی عالی بود! واقعا حس کردم که زندگی مثل یه سفره و همینطور که در سفر با مشکلات و مسیرهای مختلف مواجه میشیم، در زندگی هم با مشکلات و تصمیم‌های سختی مواجه میشیم. اما همه اینها به ارزش‌هایی که در طول سفر یاد میگیریم و به خاطر می‌سپاریم، ارزش داره.

  2. این مقاله واقعا جالب بود! من همیشه فکر می‌کردم که زندگی شبیه به سفر است، اما این مقاله باعث شد که بیشتر درکش کنم. ممنون بابت این مقاله عالی!

  3. خیلی جالب بود. منم با این حرف‌ها موافقم که زندگی مثل سفره. چون همیشه می‌تونیم به مقصدمون برسیم، ولی راهش پر از ماجراها و چالش‌هاست. این مقاله باعث شد تا به زندگیم بهتر نگاه کنم. مرسی از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا