چطور باید تلگرام را دیلیت اکانت کرد

پیام رسان تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان های موجود در بازار است. سرعت بالا، امنیت و سهولت استفاده، تلگرام را به یکی از اصلی ترین گزینه های ارتباطی تبدیل کرده است. اما یکی از مشکلات اصلی تلگرام در ایران، مسدود بودن آن است. به همین دلیل است که بسیاری از کاربران تلگرام به سراغ پیام رسان های دیگر رفته اند! این مورد تنها یکی از دلایل حذف اکانت تلگرام است! ممکن است دلایل دیگری برای حذف اکانت تلگرام خود داشته باشید. در این مقاله قصد داریم نحوه حذف اکانت تلگرام و نحوه حذف خودکار یا حذف خودکار اکانت تلگرام (Account Self-Destruct) را به شما آموزش دهیم و نکاتی را که قبل از حذف اکانت تلگرام باید بدانید را به شما آموزش دهیم!

روش های حذف تلگرام

اگر تصمیم شما برای حذف اکانت تلگرام جدی است، بدانید که 2 راه برای آن وجود دارد. تفاوت این دو روش در حذف اکانت تلگرام است. روش اول می تواند در حال حاضر به هدف شما برسد و در روش دوم که به عنوان حذف خودکار تلگرام شناخته می شود، شما فقط زمانی را مشخص می کنید و تلگرام در آن تاریخ به صورت خودکار اکانت شما را حذف می کند. قبل از توضیح این روش ها، بهتر است چند نکته مهم را مرور کنیم!

نکاتی که قبل از حذف اکانت تلگرام باید بدانید!

قبل از اینکه اکانت تلگرام خود را برای همیشه حذف کنید، بهتر است نکات مهم زیر را بدانید!

پس از حذف اکانت تلگرام، تمامی اطلاعات شما برای همیشه حذف خواهد شد. از چت ها و کانال های خصوصی و گروهی گرفته تا فایل ها و مخاطبین دانلود شده!

پس از حذف اکانت تلگرام مجددا ثبت نام کنید اطلاعات شما برگردانده نخواهد شد. بنابراین، اگر این اطلاعات برای شما مهم است، یک نسخه پشتیبان از آن تهیه کنید.

قبل از حذف اکانت تلگرام، تمام اطلاعات خود را دانلود کنید.

شما نمی توانید بیش از 3 بار در هفته اکانت خود را حذف کنید. این محدودیتی است که تلگرام به دلایل امنیتی ایجاد کرده و در صورت عدم رعایت آن، حساب کاربری شما مسدود خواهد شد. البته اگر این کار را اغلب انجام دهید، ممکن است به جرایم سنگین تری متهم شوید!

اکنون که اطلاعات شما در مورد حذف اکانت تلگرام کامل شده است، وقت آن رسیده است که نحوه حذف تلگرام را یاد بگیرید!

بیشتر بخوانید: برنامه باشگاه; باشگاه صداهای باورنکردنی!

حذف دائم اکانت تلگرام

در ابتدا باید بگوییم که حذف اکانت تلگرام فقط از طریق سایت رسمی تلگرام امکان پذیر است و در اپلیکیشن تلگرام گزینه ای برای آن وجود ندارد! قبل از اینکه مراحل را به صورت دستی شروع کنید، توجه داشته باشید که راه های ساده تری برای انجام این کار وجود دارد. ربات حذف اکانت تلگرام! با استفاده از این ابزارها می توانید به راحتی اکانت تلگرام خود را با استفاده از کامپیوتر حذف کنید. فقط از ربات حذف اکانت تلگرام استفاده کنید. این ابزار به طور خودکار به وب سایت رسمی تلگرام رفته و مراحل را به صورت خودکار و البته با هماهنگی شما انجام می دهد، بنابراین دیگر لازم نیست تمام مراحل را به صورت دستی انجام دهید! اما اگر می‌خواهید هر مرحله را خودتان انجام دهید، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

پس برای شروع کار به صفحه حذف اکانت تلگرام بروید. حالا شماره تلفنی که تلگرام شما روی آن فعال است را وارد کنید. مطمئن شوید که از فرمت صحیح برای ذخیره شماره تلفن استفاده می کنید. یعنی شماره را در فرم +989123456789 وارد کنید. بعد، دکمه آبی رنگ Next را فشار دهید.

اکنون تلگرام یک کد تایید برای تلگرام شما ارسال می کند. این کد فقط از طریق اپلیکیشن تلگرام ارسال می شود و امکان ارسال کد از طریق پیامک وجود ندارد.

کد را کپی کرده و در باکس Confirmation Code در سایت تلگرام وارد کنید و در نهایت روی Connect کلیک کنید.

پس از ورود به سایت تلگرام گزینه Delete Account را انتخاب کنید.

در صفحه جدید می توانید ببینید چرا می روید؟ دلیل حذف اکانت تلگرام خود را ذکر کنید. البته این گزینه اختیاری است. سپس روی Delete my account کلیک کنید.

اکنون آخرین پیام و اخطار برای شما ارسال می شود. اگر مطمئن هستید که اکانت تلگرام خود را حذف می کنید، روی Yes, delete my account کلیک کنید.

کار تمام شد! اگر این پیام را دریافت کردید به این معنی است که اکانت شما برای همیشه از تلگرام حذف شده است.

حذف خودکار اکانت تلگرام یا حذف خودکار اکانت تلگرام

اما راه دیگری برای حذف اکانت تلگرام وجود دارد. این عملکرد تلگرام نیز بسیار کاربردی است و جنبه امنیتی بیشتری دارد! تصور کنید گوشی شما گم شده یا به سرقت رفته است. پس تکلیف اطلاعاتی که در تلگرام دارید چه می شود؟

تلگرام قابلیتی را در نظر گرفت که در آن می توانید برنامه زمانی دلخواه را برای حذف خودکار حساب خود تنظیم کنید. اگر در مدت زمان مشخص شده به حساب کاربری خود دسترسی نداشته باشید، تلگرام به صورت خودکار اکانت شما را حذف می کند. این دومین راه برای حذف تدریجی اکانت تلگرام و خداحافظی با تلگرام است!

نحوه حذف خودکار اکانت تلگرام یا حذف خودکار اکانت تلگرام (اکانت خود تخریب)

این روش مانند روش قبلی بسیار ساده و سرراست است. برای حذف اکانت تلگرام با این روش، اپلیکیشن تلگرام را باز کرده و وارد قسمت تنظیمات شوید.

حالا روی گزینه Privacy and Security کلیک کنید و در قسمت Delete my account روی If away for کلیک کنید.

اکنون می توانید دوره ای را که می خواهید به طور خودکار اکانت تلگرام خود را حذف کنید انتخاب کنید:

1 ماه

3 ماه

مرتبط:  چرا در تمدن مایا مردم از پایین مشروب میخوردند

6 ماه

1 سال

اگر در مدت زمان مشخص شده به تلگرام مراجعه نکنید، اکانت شما به صورت خودکار حذف می شود. پس در انتخاب زمان حذف خودکار اکانت تلگرام خود دقت کنید!

بیشتر بخوانید: رفع مشکل آبگرفتگی شماره تلفن تلگرام

دانلود اطلاعات از تلگرام

همانطور که گفتیم پس از حذف اکانت تلگرام دیگر اطلاعات شما قابل بازیابی نخواهد بود. بنابراین اگر این اطلاعات مانند مخاطبان، تاریخچه چت، عکس ها و فیلم ها برای شما مهم هستند، بهتر است قبل از حذف همه چیز، آن ها را دانلود کنید. برای این کار به نرم افزار دسکتاپ تلگرام نیاز دارید. یعنی تلگرام کامپیوتری. مراحل دانلود اطلاعات از تلگرام به شرح زیر است. ابتدا وارد قسمت تنظیمات شوید.

حالا روی Advanced کلیک کنید و سپس Export Telegram Data را انتخاب کنید.

اکنون اطلاعات و داده های مورد نیاز خود را انتخاب کرده و بر روی Export کلیک کنید. شما گزینه های زیر را دارید:

اطلاعات حساب: اطلاعات حساب شما. نام، نام کاربری، عکس پروفایل و شماره تماس

لیست مخاطبین: لیست تمام مخاطبین تلگرام شما

چت های شخصی: چت های شخصی شما با افراد دیگر

چت ربات: چت هایی که با ربات های تلگرام داشته اید

گروه های خصوصی: گروه های خصوصی

کانال خصوصی: کانال های خصوصی

کانال عمومی: کانال های عمومی

تصاویر: تصاویر

فایل های ویدئویی: فیلم ها

ماساژ صوتی: پیام های صوتی

ماساژهای ویدئویی گرد: پیام های ویدئویی

استیکر: استیکر

گیف های متحرک: گیف

فایل ها: فایل های دیگر

کار انجام شده است؛ اطلاعات شما رسیده است!

سوالات متداول در مورد حذف اکانت تلگرام

چگونه اکانت تلگرام طلایی را حذف کنیم؟ حذف اکانت تلگرام طلایی هیچ تفاوتی با تلگرام معمولی ندارد و می توانید با استفاده از روش بالا اکانت تلگرام طلایی خود را حذف کنید.

چگونه اکانت موبوگرام را حذف کنیم؟ موبوگرام مانند تلگرام طلایی از هسته برنامه تلگرام استفاده می کند و در واقع نسخه دستکاری شده تلگرام است! حذف اکانت موبوگرام هیچ تفاوتی با تلگرام معمولی ندارد.

آیا برنامه ای برای حذف اکانت تلگرام وجود دارد؟ خیر؛ برای حذف اکانت تلگرام نیاز به برنامه خاصی ندارید و می توانید به سادگی با مراجعه به سایت تلگرام این کار را انجام دهید.

آیا حذف اکانت تلگرام باعث رفع بلاک می شود؟ خیر اگر حساب شما قفل شده است، نمی توانید با حذف حساب آن را برطرف کنید. زیرا در واقع شماره تلفن شما مسدود شده و با ایجاد حساب کاربری با شماره مسدود شده، حساب شما مجددا مسدود خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نحوه تغییر شماره در تلگرام

خداحافظ تلگرام!

مهم نیست چرا تلگرام را ترک می کنید. در این مقاله نحوه حذف اکانت تلگرام را به شما آموزش داده ایم. همچنین روش حذف اکانت تلگرام یا حذف خودکار اکانت تلگرام (Account Self-Destruct) را توضیح داده ایم. اگر سوالی در مورد حذف اکانت تلگرام خود دارید در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

بیشتر بدانید:

خرید تلفن همراه

برای حذف اکانت کاربری تلگرام باید از طریق وب سایت پیام رسان رفته و مراحل ذکر شده در این مقاله را انجام دهید. پس از وارد کردن شماره تلفن و دریافت کد تایید، می توانید حساب کاربری خود را برای همیشه حذف کنید.

ممکن است به دلایل مختلف تصمیم به حذف اکانت خود از تلگرام بگیرید. با خروج از حساب کاربری یا حذف اپلیکیشن این امکان وجود ندارد و باید حساب کاربری خود را حذف کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه اکانت تلگرام خود را به طور کامل حذف کنید.

قبل از شروع، بدانید که اگر به هر دلیلی می خواهید اکانت تلگرام خود را حذف کنید، بهتر است بدانید که پس از حذف اکانت تلگرام، تمامی اطلاعات و حتی عکس پروفایل شما از سرور تلگرام پاک خواهد شد. اما چت شما با عنوان “اکانت حذف شده” همچنان در صفحه تلگرام مخاطبانی که با آنها چت کرده اید باقی می ماند مگر اینکه دوستان شما آن را حذف کرده باشند. در نظر داشته باشید که اگر می خواهید لیست مخاطبین تلگرام خود را حذف کنید، نیازی به حذف اکانت خود ندارید و برای حذف لیست مخاطبین، این مقاله را بخوانید: حذف لیست مخاطبین تلگرام به صورت کلی و جزئی.

در ادامه با هم به بررسی روش های حذف اکانت تلگرام می پردازیم. پس با ما همراه باشید

قبل از حذف اکانت تلگرام به نکات زیر توجه کنید:

پس از حذف اکانت تلگرام، تمامی اطلاعات شما در تلگرام مانند لیست مخاطبین تلگرام، چت های خصوصی، گروه ها، کانال ها و … از بین می رود!

اگر اکانت جدیدی با همان شماره موبایلی که اکانت تلگرامش را پاک کرده اید بسازید، دیگر به اطلاعات قبلی دسترسی نخواهید داشت!

اگر ریپورت شده اید، حذف اکانت کمکی نمی کند و حذف اکانت و ایجاد اکانت جدید، گزارش را حذف نمی کند!

به دو روش می توانید اکانت تلگرام خود را حذف کنید:

1. حذف خودکار اکانت تلگرام

تعجب نکنید اگر بعد از 1-12 ماه بدون اتصال به تلگرام با پیام حذف اکانت خود مواجه شدید. واقعیت این است که تلگرام این قابلیت را دارد، اگر بعد از مدت ها وارد حساب کاربری خود نشوید، اکانت شما به صورت خودکار حذف می شود. در نسخه اندروید تلگرام می توانید تنظیمات این قسمت را به این صورت وارد کنید:

به تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت (اگر زبان فارسی است، تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت) بروید.

در قسمت پیشرفته، Delete my account if away for را انتخاب کنید.

از اینجا می‌توانید انتخاب کنید که از یک ماه تا یک سال پس از آخرین بار آنلاین بودن، چه زمانی حساب را حذف کنید و اگر از حساب کاربری استفاده نمی‌کنید.

بیشتر بخوانید: حذف اکانت اینستاگرام

2. حذف دستی اکانت تلگرام

اگر بخواهید به صورت دستی اکانت تلگرام خود را حذف کنید، فقط از طریق وب سایت تلگرام امکان پذیر است و نمی توانید از طریق اپلیکیشن های اندروید و آی او اس، اکانت کاربری را حذف کنید. البته رویه ساده ای دارد که پس از آن اکانت شما از تلگرام پاک می شود. مراحلی که باید طی کنید عبارتند از:

مرتبط:  چرا وقتی بلند میشم تپش قلب میگیرم

2.1 اتصال به سایت تلگرام

به my.telegram.org/deactivate بروید و شماره تلفن خود را در قسمت شماره تلفن خود وارد کنید. برای وارد کردن شماره موبایل به طور پیش فرض 0 در ابتدای شماره با +98 درج شده است. بنابراین شماره موبایل خود را بدون 0 وارد کنید. حال بر روی گزینه بعدی کلیک کنید.

2.2 دریافت رمز عبور

پسورد به شماره ای که در تلگرام وارد کرده اید ارسال می شود. این رمز عبور را در قسمت کد تایید وارد کنید و نماد ثبت نام را فشار دهید. می توانید آن را کپی و جایگذاری کنید تا همان حروف را وارد کنید.

2.3 آیا اکانت خود را حذف می کنید؟

در این قسمت صفحه ای با عنوان delete your account برای شما نمایش داده می شود که تلگرام از شما می پرسد که چرا می خواهید اکانت خود را حذف کنید. هیچ الزامی برای پاسخگویی در این قسمت وجود ندارد. بنابراین می توانید به راحتی این مرحله را رد کرده و روی گزینه Done ضربه بزنید.

2.4 اطمینان از حذف حساب

تلگرام برای آخرین بار از شما می پرسد، مطمئنید؟

در این قسمت برای اطمینان نهایی، تلگرام مجددا از شما سوال می کند که آیا واقعا می خواهید اکانت خود را حذف کنید یا خیر؟ به شما می گوید که اگر روی بله کلیک کنید، بازگشتی وجود ندارد. این بدان معنی است که شما به اطلاعات قبلی خود دسترسی نخواهید داشت. در نهایت، اگر تسلیم شوید، می توانید خانه سبزی را انتخاب کنید که می گوید نه، دوباره تلاش می کنم.

اگر به هر طریقی می خواهید اکانت خود را حذف کنید گزینه yes, delete my account را که با رنگ قرمز نمایش داده می شود را انتخاب کنید.

2.5 نمایش پیام مبنی بر اینکه حساب با موفقیت حذف شده است

اگر این روش را دنبال کرده باشید و اکانت شما با موفقیت حذف شده باشد، پیام “اکانت شما با موفقیت حذف شد” را در خانه سبز مشاهده خواهید کرد. در انتهای تلگرام از شما می خواهد که خیلی سریع برگردید.

به یاد داشته باشید که اگر اکانت تلگرام خود را سه بار در مدت زمان کوتاهی حذف کنید، مثلا در یک هفته، تلگرام به مدت 21 روز به شما اجازه ثبت نام نمی دهد. برای ورود به سایت و تلگرام هم باید از فیلترشکن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: گزارش فوری تلگرام رفع شد

خلاصه مراحل حذف اکانت تلگرام

برای فعال بودن در رسانه های اجتماعی یا برنامه های پیام رسانی، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. اما به دلایلی ممکن است تصمیم به حذف اکانت خود بگیرید. هر پلتفرمی روش خاص خود را دارد و به سادگی با حذف برنامه یا خروج از حساب کاربری، اکانت شما حذف نخواهد شد.

برای حذف حساب کاربری تلگرام باید از طریق وب سایت پیام رسان رفته و مراحل ذکر شده در این مقاله را انجام دهید. پس از وارد کردن شماره تلفن و دریافت کد تایید، می توانید حساب کاربری خود را برای همیشه حذف کنید.

بیشتر بخوانید: دانلود از یوتیوب

۸۸ بازدید

آخرین به‌روزرسانی:
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

زمان مطالعه:
۵ دقیقه

تلگرام یک برنامه پیام رسانی قدرتمند است که مکالمات شما را رمزگذاری می کند و دارای ویژگی های بسیاری است. ممکن است به دلایل مختلف بخواهید اکانت تلگرام خود را حذف کنید. اما انگیزه شما برای انجام این کار هر چه که باشد، در این راهنما روش حذف اکانت کاربری یا حذف اکانت تلگرام را به شما نشان می دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

تلگرام گزینه حذف اکانت را در خود اپلیکیشن خود قرار نداده است. از روی اپلیکیشن فقط می توانید زمان لازم برای غیرفعال کردن اکانت تلگرام را تعیین کنید. برای یادگیری نحوه انجام این کار با ما همراه باشید.

چرا باید اکانت تلگرام خود را حذف کنید؟

اگرچه تلگرام دارای امکانات زیادی است، اما ممکن است شخصی به دلایل مختلف اکانت تلگرام را حذف کند. به عنوان مثال، برخی از این دلایل را در زیر فهرست کرده ایم.

تلگرام دیگر بهترین اپلیکیشن برای شما نیست: با توجه به تعداد زیاد اپلیکیشن های پیام رسان که در بازار راه اندازی شده اند، این امکان وجود دارد که تلگرام دیگر بهترین اپلیکیشن پیام رسان شما نباشد. ممکن است با یک پیام رسان جدید آشنا شده باشید و بخواهید از آن استفاده کنید.

دوستان شما تلگرام را ترک کرده اند: اگر برخی از دوستان یا اعضای خانواده شما دیگر از تلگرام استفاده نمی کنند، باید به پیام رسان هایی که آنها استفاده می کنند نیز بروید تا بتوانید با آنها در ارتباط باشید.

خط مشی های تلگرام به شما مربوط می شود: از طرف دیگر، ممکن است با سیاست های باز بودن تلگرام و انجمن های بزرگی که امکان شرکت در آنها وجود دارد موافق نباشید. گزارش های مختلف حاکی از آن است که از تلگرام برای سرقت محتوا استفاده می شود و کانال هایی وجود دارد که کاربران می توانند فیلم های جدید را به صورت غیرقانونی دانلود کنند.

به تلگرام اعتماد ندارید: تلگرام به طور پیش فرض چت های «انتخابی» را رمزگذاری نمی کند و انتقاداتی نیز به مدل امنیتی آن وارد شده است. در مقایسه، پیام‌رسان‌های واتس‌اپ و سیگنال تمام پیام‌های ارسالی را رمزگذاری می‌کنند.

چگونه اکانت تلگرام را غیرفعال کنیم

به طور پیش فرض، اگر تلگرام بیش از شش ماه اکانت شما غیر فعال باشد، آن را حذف می کند. اما امکان تغییر این تنظیمات و تنظیم مدت زمان ارسال پست تلگرام قبل از حذف اکانت وجود دارد. شما می توانید این مقدار را به یک ماه، سه ماه یا یک سال تنظیم کنید.

مرتبط:  چرا پروتونها در هسته همدیگر را دفع نمی کنند

این قابلیت خود تخریبی را می توانید در قسمت تنظیمات اپلیکیشن های اندروید و iOS مشاهده کنید. در برنامه، روی منوی برنامه همبرگر در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و گزینه “تنظیمات” را انتخاب کنید. در مرحله بعد، به بخش “Privacy and Security” رفته و به گزینه “Advanced” بروید.

در این قسمت بر روی مدخل «حذف اکانت من در صورت غیبت در طول» کلیک کنید و دوره عدم فعالیتی که می خواهید حساب شما برای آن از بین برود را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن آنی اکانت تلگرام امکان پذیر نیست. تنها گزینه ممکن این است که در مدت زمان مشخص شده وارد اکانت تلگرام خود نشوید. برای سهولت کار، می توانید اپلیکیشن تلگرام را از گوشی یا کامپیوتر خود حذف کنید.

حذف اکانت تلگرام

اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی خواهید حداقل یک ماه برای حذف اکانت تلگرام خود صبر کنید، این پیام رسان امکان حذف فوری اکانت و تمامی داده های موجود در آن را در اختیار شما قرار می دهد. این ابزار در هیچ یک از اپلیکیشن های بومی این پیام رسان ارائه نشده و تنها از طریق وب سایت تلگرام قابل دسترسی است.

برای غیرفعال کردن اکانت تلگرام به درگاه اینترنتی تلگرام به این آدرس (+) رفته و با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود وارد حساب کاربری خود شوید. در صفحه بعد روی پیوند Delete Account کلیک کنید. در کادر متنی موجود دلیل خروج از تلگرام را بنویسید.

وقتی مطمئن شدید روی دکمه Delete my account کلیک کنید. سپس روی دکمه قرمز Yes, delete my account در صفحه باز شده ضربه بزنید تا اکانت شما حذف شود. به این ترتیب تلگرام بلافاصله اکانت و اطلاعات شما را پاک می کند.

با حذف اکانت تلگرام چه اتفاقی می افتد؟

قبل از تلاش برای حذف دائمی اکانت تلگرام، بهتر است با عواقب این کار آشنا شوید. وقتی اکانت تلگرام را حذف می کنیم، این پیام رسان تمام چت ها و داده ها را برای همیشه حذف می کند. این به طور غیرقابل برگشت حساب شما را خاتمه می دهد و پیام ها و مخاطبین را برای همیشه حذف می کند.

توجه داشته باشید که کانال‌ها و گروه‌هایی که در این پیام‌رسان باز کرده‌اید طبق معمول به کار خود ادامه می‌دهند و ادمین‌های موجود مجوزهای شما را در اختیار خواهند گرفت. اگر تنها ادمین گروه یا کانال تلگرامی بودید و اکانت تلگرام خود را حذف کردید، آن پیام رسان به صورت تصادفی یکی از اعضای گروه را به عنوان ادمین جدید خود تعیین می کند. همچنین تلگرام حداقل برای چند روز اجازه ایجاد اکانت جدید با شماره تلفنی که اکانت حذف شده قبلی در آن بوده است را نمی دهد.

بنابراین توجه داشته باشید که اگر فقط قصد دارید تمام مکالمات خود را در اکانت تلگرام حذف کنید، حذف اکانت راه حل مناسبی برای شما نیست. برای این کار می‌توانید اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و چت‌هایی را که دیگر دوست ندارید فشار دهید. سپس روی نماد سطل زباله در بالای برنامه کلیک کنید تا چت هایلایت شده حذف شود.

همچنین می توانید با پشتیبانی تلگرام تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که تمامی چت های شما را از سرورهای خود حذف کنند.

قبل از خروج از تلگرام داده ها را صادر کنید

تلگرام اجازه غیرفعال کردن موقت حساب کاربری را نمی دهد. پس از ورود به فرآیند حذف اکانت تلگرام، نمی توانید به عقب برگردید و حساب خود را بازیابی کنید یا متن های قدیمی موجود در آن را بخوانید.

خوشبختانه، تلگرام یک گزینه صادراتی را در مشتریان دسکتاپ خود ارائه کرده است که می توانید از آن برای استخراج محتوای چت که فکر می کنید در آینده به آن نیاز خواهید داشت استفاده کنید.

برای استفاده از این قابلیت باید اپلیکیشن تلگرام را روی کامپیوتر نصب کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس بر روی منوی برنامه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و به بخش “تنظیمات” بروید. به گزینه Export telegram data بروید.

وارد این قسمت شده و نوع داده ای را که می خواهید استخراج کنید انتخاب کنید. به طور خاص، می توانید انتخاب کنید که کدام چت ها استخراج شوند و آیا آنها شامل کانال های عمومی هستند یا خیر. همچنین می‌توانید نوع محتوای پیام‌ها را انتخاب کنید، برای مثال، اگر می‌خواهید فایل‌های GIF یا ویدیو را نیز استخراج کنید. امکان تعیین فرمت فایل خروجی و بسیاری موارد دیگر نیز در این قسمت ارائه شده است. حتی می توانید فقط استیکرهای ارسالی را در تلگرام استخراج کنید.

در نهایت پس از انتخاب موارد مورد نظر، بر روی Export کلیک کنید و بسته به میزان داده ای که دارید، تلگرام ظرف چند دقیقه محتوای مورد نظر را استخراج می کند. در نهایت برای مشاهده فایل روی View My Data کلیک کنید.

آخرین کلمه

تلگرام بدون شک یکی از بهترین اپلیکیشن های پیام رسان در حال حاضر است. اما ممکن است افراد به دلایل مختلف بخواهند حساب کاربری خود را در این اپلیکیشن حذف یا غیرفعال کنند. در این راهنما با روش کار و جنبه های مختلف فایل آشنا شده ایم.

منابع:

makeuseof

میثم لطفی (+)

«میثم لطفی» در رشته‌های ریاضیات کاربردی و مهندسی کامپیوتر به تحصیل پرداخته و شیفته فناوری است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی با محوریت نرم‌افزار با مجله فرادرس همکاری دارد.

مطالب مرتبط

برچسب‌ها

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مقاله خیلی خوبی بود. واقعا به دردم خورد. حالا تلگرامم رو میتونم بیخیال شم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا