چطور از قشم به کیش برویم

جزایر جنوبی ایران مقاصدی دیدنی برای تعطیلات رویایی هستند و سفری خاطره انگیز را برای شما رقم خواهند زد. در میان جزایر زیبای جنوب ایران، کیش و قشم بیشتر مورد توجه گردشگران بوده و امکانات مناسبی برای بازدیدکنندگان دارند.

فاصله قشم تا کیش

فاصله قشم تا کیش

از نظر جغرافیایی فاصله آبی قشم تا کیش حدود 195 کیلومتر است که برای طی کردن این مسافت می توانید با قایق تندرو و قایق به کیش برسید. در این مورد، فاصله بندر لافت تا بندر آفتاب تقریباً 280 کیلومتر است، اما مدت زمان طی کردن این فاصله بسته به نوع وسیله نقلیه می تواند متفاوت باشد: یک ساعت و نیم طول می کشد. اگر می خواهید با لندینگ کرافت سفر کنید، تقریباً 2-3 ساعت طول می کشد.
ابزار دیگری که می توانید برای سفر خود استفاده کنید لندینگ کرافت است که با لندینگ کرافت سفر شما بیش از 3 ساعت طول خواهد کشید.
این بارها به ما میگفتند که برای سفر از کیش به بندر چارک اکنون باید فاصله بندر چارک تا بندرپل را با ماشین طی کنید، فاصله قشم تا کیش با ماشین حدود 2 ساعت و نیم تا 3 ساعت است.

پس از رسیدن به بندر پل باید از طریق دریا به سمت بندر لافت در قشم بروید، این فاصله نیز حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد، در مجموع برای سفر از قشم به کیش و بلعکس شما بایستی حدود 7 ساعت و نیم را طی کنید.

پرواز از قشم به کیش

هیچ پرواز مستقیمی از قشم به کیش و بالعکس وجود ندارد. نه تنها پرواز مستقیمی بین این دو جزیره وجود ندارد، بلکه همه شهرها به این دو جزیره پرواز ندارند. اقدام کنید و از آنجا از طریق خشکی و دریا حرکت کنید.
قیمت بلیط هواپیما جزیره کیش و بلیط قشم در حال تغییر است. روز از نو می توانید با رزرو بلیط خود از 2 تا 3 هفته قبل، آنها را با نرخ ارزان تری دریافت کنید.

با ماشین شخصی به قشم یا کیش سفر کنید

اگر می خواهید با ماشین شخصی خود به یکی از زیباترین جزایر ایران یعنی قشم و کیش سفر کنید، فرقی نمی کند در کجای ایران باشید. ابتدا باید ماشین خود را تا بندرعباس برانید..
. سپس برای رفتن به هر یک از جزایر باید از طریق دریا سفر کنید.باید بلیط اتوبوس دریایی قشم به کیش را برای خود و ماشین خود تهیه کنید. از طریق دریا به بندرپل سفر کنید و سپس مقداری زمینی تا بندر چارک طی کنید.
. سپس یک بلیط دیگر برای خود و ماشین خود از آنجا به جزیره زیبای کیش بگیرید. نکته جالب این است که در سفر با قایق خسته نخواهید شد، اما می توانید از ماشین خود پیاده شوید و به آبی نیلگون خلیج فارس و نسیم ملایم آن نگاه کنید و از آن لذت ببرید.

سفر به کیش و قشم با قطار

سفر به کیش و قشم با قطار

باید بدانید که با خرید بلیط قطار یا اتوبوس نمی توانید مستقیم به مقاصد کیش و قشم بروید زیرا بخشی از سفر شما از طریق دریا خواهد بود و از تمام شهرهای ایران با اتوبوس و قطار می توانید این کار را انجام دهید. اگر می خواهید از تهران سفر کنید باید به شما بگوییم که فاصله زیادی تا بندرعباس وجود دارد.
پیشنهاد ما قطار است که یکی از بهترین گزینه ها برای سفر است. بلیط خود را هم اکنون از طریق سیستم رزرو آنلاین تریپ دریافت کنید، در هزینه خود صرفه جویی کنید و خاطره ای عالی خلق کنید.

بهترین مسیر قشم به کیش

راه های زیادی برای رفتن از قشم به کیش و بالعکس وجود دارد، اما اینکه کدام یک بهتر است به انتخاب شما بستگی دارد. اگر نمی خواهید برای مدت طولانی سفر کنید و از تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرید، سفر هوایی گزینه خوبی برای شما خواهد بود. به جزیره کیش برسید نه از آفتاب بندر، زیرا تعداد کشتی هایی که در بندر چارک مسافران را به مقصد می رسانند بیشتر از بندر چارک است و باید توجه داشت که این کشتی ها سرعت بیشتری دارند و شما را سریعتر به مقصد خواهند رساند.

بهترین زمان برای سفر به کیش

جزیره کیش یکی از جنوبی ترین مناطق ایران است. به دلیل موقعیت مکانی آن، عملا زمستانی در این شهر وجود ندارد. اما تابستان های کیش گرم است و رطوبت هوا زیاد است. البته معمولا دما زیر 40 درجه است اما به دلیل رطوبت زیاد گرما بیشتر احساس می شود. بسیاری از مسافران علاقه مند به دریا و سواحل زیبای کیش از اواخر پاییز تا اوایل بهار به این جزیره می روند زیرا در این مدت جزیره کیش از آب و هوای خنک و مطبوع برخوردار است.

بهترین زمان برای سفر به قشم

بهترین زمان برای سفر به قشم

میانگین دمای این جزیره در گرم ترین زمان سال، از اوایل جولای تا اوایل آگوست، 34 درجه سانتیگراد است و تا 38 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
میانگین دمای سردترین دوره سال که از اوایل دی ماه تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد، 18.5 درجه سانتیگراد، حداقل دما 13.5 درجه سانتیگراد و حداکثر دما 23 درجه سانتیگراد است. به طور کلی بهترین زمان سفر به قشم از اوایل آذر تا اوایل فروردین است. در این ماه ها میانگین دما حدود 20 درجه سانتیگراد است و دما از 24.5 بیشتر نمی شود.

کیش بهتره یا قشم؟

اگر بخواهیم این دو جزیره زیبای خلیج فارس را با هم مقایسه کنیم باید عوامل زیادی را در نظر بگیریم. از جمله: هزینه های اقامت، بلیط هواپیما، تفریحات، مراکز خرید، امکانات رفاهی، طبیعت و بافت دو جزیره. اما پس از مقایسه جامع کیش و قشم می توان گفت که اگر به دنبال فضای مدرن تری هستید به کیش سفر کنید و اگر دوست دارید فضای سنتی تری را تجربه کنید به قشم سفر کنید. سفر به هر دو جزیره جذابیت های خاص خود را دارد و برای هر گردشگری تماشایی خواهد بود.

مرتبط:  چرا در خواب تشنه می شویم

نتیجه

جزایر کیش و قشم در جنوب ایران قرار دارند و از پربازدیدترین جزایر ایران هستند. این جزایر هر ساله پذیرای هزاران نفر از سراسر جهان هستند. یکی از زیبایی های این دو جزیره آب های نیلگون خلیج فارس و آب و هوای مطبوع آن است. سفر با شناورها و کشتی های مسافربری در این آب ها لذت سفر را دو چندان می کند. باید به شما بگوییم که هر کدام از جزایر زیبایی منحصر به فرد خود را دارند و با یکدیگر متفاوت هستند، هر کدام از آنها سرگرمی های هیجان انگیز، پیشینه تاریخی و سنتی باشکوهی را ارائه می دهند. شما می توانید از چند طریق به این دو جزیره سفر کنید؛ چه با هواپیما، چه ماشین شخصی و چه قطار که می تواند گزینه ای جذاب و ارزان برای شما باشد.

سوالات متداول در مورد سفر از قشم به کیش

فاصله قشم تا کیش چقدر است؟

فاصله قشم تا کیش در نقشه 195 کیلومتر است، اما اگر بخواهید از طریق دریا سفر کنید، این فاصله بیشتر است، حدود 280 کیلومتر است.

چگونه از کیش به قشم سفر کنیم؟

سفر از کیش به قشم و بالعکس از طریق زمینی و دریایی امکان پذیر است.

چگونه از قشم به کیش برویم؟ جزایر قشم و کیش از بهترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران هستند و برخی دوست دارند در طول سفر خود از هر دو جزیره دیدن کنند. برای رفتن از قشم به کیش باید با بارج یا قایق تندرو و اتوبوس های دریایی از طریق بندر چارک یا بندر آفتاب به جزیره کیش برسید. با ما در این مقاله مجله تورگردان همراه باشید تا بهترین روش سفر از قشم به کیش را با جزئیات مرور کنیم.

فهرست مطالب

فاصله قشم تا کیش چقدر است؟

اگر فاصله هوایی قشم تا کیش را روی نقشه دیدید تقریباً 195 کیلومتر است. اما مسیر دریایی مستقیمی با کشتی و لنج بین این دو جزیره وجود ندارد و باید از بنادر بین قشم و کیش عبور کرد. به طور کلی ترکیب مسیر دریایی و زمینی از قشم به کیش در بهترین حالت حدود پنج و نیم تا شش ساعت و در بدترین حالت حدود هفت و نیم تا هشت ساعت زمان می برد.

فاصله هوایی قشم تا کیش – منبع گوگل مپ

بهترین مسیر قشم به کیش

برای رفتن از جزیره قشم به کیش دو راه پیش رو دارید:

جاده قشم به کیش از بندر چارک

یکی از بهترین و کوتاه ترین راه های رسیدن از قشم به کیش، جاده بندر چارک است. به این ترتیب ابتدا باید از بندر لافت قشم با کشتی های مسافربری و لنج به بندر پل بروید که حدود یک ساعت زمان می برد. پس از آن باید از بندرپل با اتوبوس یا ماشین شخصی به بندر چارک سفر کنید که حدود سه ساعت طول می کشد. در نهایت از بندر چارک سوار قایق های تندرو یا بارج شوید و پس از 1.5 ساعت به کیش می رسید و می توانید برای بازدید از دیدنی های کیش سفر خود را آغاز کنید.

جاده قشم به کیش از بندر آفتاب

جاده بعدی مسیر رودخانه قشم – کیش است که از شهر آفتاب بندر می گذرد. ناگفته نماند که این بندر بیشتر برای کسانی است که می خواهند با لندیگراف خودروهای خود را به کیش منتقل کنند و کشتی های مسافربری کمتر دیده می شوند. برای رفتن به کیش از طریق بندر آفتاب باید از قشم به بندر پل بروید سپس از طریق زمینی به بندر آفتاب بروید. در آنجا پس از پرداخت هزینه ناوبری سوار بر بارج شوید و تا رسیدن به کیش از قایقرانی در آب های نیلگون خلیج فارس لذت ببرید.

جاده قشم به کیش با ماشین

یکی از رایج ترین راه های رسیدن به جزیره قشم سفر با ماشین شخصی است. زیرا به راحتی می توانید از مکان های دیدنی قشم دیدن کنید و برای رفت و آمد مشکلی نخواهید داشت. برای رسیدن به قشم با ماشین شخصی ابتدا باید از هر نقطه کشور به بندرعباس سفر کنید. پس از آن با ماشین خود به بندرپل برانید و از آنجا با لندینگ کرافت (نوعی وسیله نقلیه شناور) ماشین خود را به قشم منتقل کنید. البته حواستان باشد که قبل از سفر برای خود و ماشینتان بلیط کشتی تهیه کنید. همچنین می توانید ماشین خود را در بندرپل پارک کنید و بدون ماشین به قشم بروید.

پس از اتمام سفر به قشم و قصد رفتن به کیش، به بندر پل بازمی‌گردید و به سمت بندر آفتاب حرکت می‌کنید. از آنجا مسیر دریایی قشم به کیش را در آب های نیلگون خلیج فارس با لند کرافت یا کشتی های مسافربری ادامه خواهید داد.

مسیر قشم به کیش با ماشین و کشتی – منبع گوگل مپ

مسیر هوایی قشم به کیش

در هر دو جزیره فرودگاه وجود دارد اما از قشم به کیش و بالعکس پروازی وجود ندارد. بنابراین اگر می خواهید سفر راحت تری را تجربه کنید، پیشنهاد ما این است که مسیر هوایی را برای رسیدن به قشم انتخاب کنید و سپس مسیر دریایی و زمینی را برای رسیدن به کیش تجربه کنید. بی شک در چنین سفری که انسان راه ها و روش های مختلف را از طریق هوایی، دریایی و زمینی امتحان می کند، خستگی فایده ای ندارد!

علاوه بر این، گزینه دیگری در دسترس شما است: سفرهای ترکیبی. برای سفر به کیش از قشم می توانید از مسیر زیر استفاده کنید:

تور هوایی قشم را از شهر اصلی رزرو کنید و با بهترین امکانات این جزیره را بگردید و لذت ببرید. با این تفاوت که بلیط رفت و برگشت این تور به شهر مبدا شما نیست! در عوض از قشم به بندرعباس پرواز خواهید کرد.

پس از ورود از قشم به فرودگاه بندرعباس، باید برای پرواز بعدی کیش آماده شوید.

در نهایت با تور کیش در سریع ترین زمان ممکن به این جزیره باشکوه خواهید رسید.

مرتبط:  چطور در سایت سایپا ثبت نام کنیم

پس از پایان سفر در کیش، با هواپیما به شهر خود باز خواهید گشت.

این روش برای کسانی که خستگی جاده را تحمل نمی کنند و یا علاقه ای به سفرهای دریایی یا زمینی ندارند، گزینه بسیار مناسبی است.

شما می توانید انواع تورهای کیش و قشم را با بهترین قیمت ببینید و هر کدام را به صورت آنلاین در سایت تورگردان رزرو کنید.

قیمت بلیط کشتی قشم به کیش – منبع گوگل مپ

هزینه سفر دریایی قشم به کیش در سال 1402

در حال حاضر قیمت بلیط کشتی از قشم به کیش و هزینه لندینگ کرافت از بندر چارک و بندر آفتاب به شرح زیر است:

هزینه حمل و نقل خودرو با همه سرنشینان: تقریباً 2.445.000 تومان

برنامه لندیگراف از بندر چارک به کیش همه روزه از ساعت 8 الی 19:30 هر 45 دقیقه.

برنامه صنایع دستی از بندر آفتاب به کیش همه روزه از ساعت 8 الی 19:30 هر 2 ساعت یکبار

قیمت بلیط کشتی از چارک به کیش یا بالعکس برای هر نفر:

شناورهای کلاس A+: 285 هزار تومان

شناورهای کلاس A: 200 هزار تومان

شناورهای کلاس B: 190 هزار تومان

در کشور ما دو جزیره زیبا و جذاب کیش و قشم همچنان به عنوان دو مقصد گردشگری خلیج فارس به شمار می روند. فاصله کیش تا قشم و بالعکس فاصله قشم تا کیش ظاهرا و روی نقشه چندان زیاد نیست اما چگونه باید این فاصله را طی کرد؟

اگر به یکی از این جزایر سفر می کنید، ممکن است بخواهید از جزیره دیگر نیز دیدن کنید. همان اتفاق برای من هم افتاد. به قشم سفر کردم و چون در آن زمان هوا خوب بود تصمیم گرفتم بخشی از تعطیلاتم را در کیش بگذرانم. با من همراه باشید تا نحوه سفر بین این دو جزیره را ببینید.

فاصله قشم تا کیش چقدر است؟

فاصله کیش تا قشم از بندر لافت تا بندر آفتاب تقریبا 280 کیلومتر است.

برای سفر به کیش از قشم کدام وسیله‌نقلیه بهتر است؟

برای قسمت دریایی، کشتی های مسافربری بهتر هستند، در مسیر زمینی، خودروهای سواری فاصله زمینی بین دو بندر را طی می کنند.

بهترین زمان سفر به کیش چه زمانی است؟

از آنجایی که جنوب کشور دمای بالاتری نسبت به سایر مناطق جغرافیایی ایران دارد، بهتر است در فصلی که دمای هوا زیاد نیست به این جزیره بروید.

سفر از قشم به کیش چقدر طول می کشد؟

از نظر جغرافیایی جزیره کیش تا قشم حدود 195 کیلومتر است که می توانید این مسافت را هم با قایق تندرو و هم با قایق طی کنید. سفر روی آب برای من بسیار خوشایند بود. پیشنهاد می کنم این لذت را تجربه کنید.

اما پیمودن این مسیر با تلفیق سفرهای زمینی و دریایی امکان پذیر است. در این صورت فاصله کیش تا قشم از بندر لافت تا بندر آفتاب تقریباً 280 کیلومتر است. چقدر طول می کشد تا این مسافت را طی کنید؟ این نیز متفاوت است و به نوع خودرو بستگی دارد.

برای مثال اگر با قایق مسافربری از کیش به بندر چارک بروید، سفر شما تقریباً 1 ساعت و 30 دقیقه یا 2 ساعت و 30 دقیقه طول خواهد کشید. اگر می خواهید با قایق های فرود بادبانی کنید، 2.5 تا 3 ساعت مسیریابی در پیش دارید. وسیله نقلیه دیگری که می توانید برای این سفر استفاده کنید لندینگ کرافت است. با این فرودها ممکن است کمی بیش از 3 ساعت طول بکشد تا به مقصد برسید.

این بار فقط برای سفر از کیش به بندر چارک بود. اکنون باید فاصله بندر چارک تا بندرپل را طی کنید و مسافتی بین 2.5 تا 3 ساعت را طی کنید.

سفر هنوز تمام نشده است. وقتی به بندرپل رسیدید باید از طریق دریا به بندر لافت قشم بروید. این فاصله بین 45 دقیقه تا 1 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد.

خیلی خوب! بیایید یک محاسبه تجربی انجام دهیم. مسیر کیش به قشم یا بالعکس تقریباً 7 ساعت و 30 دقیقه طول می کشد. این خیلی نیست؟ اما با توجه به تنوع مسیرها و ناوبری واقعا لذت بخش است. احساس خستگی نمی کردم.

چگونه با ماشین شخصی به قشم یا کیش برسیم؟

در صورت تمایل می توانید ماشین خود را به قشم یا کیش ببرید. در هر کجای ایران که هستید، در هر صورت باید با ماشین شخصی خود به بندرعباس سفر کنید. برای رفتن به جزیره قشم بلیط کشتی از بندرعباس بخرید. مطمئن شوید که بلیط کشتی برای خود و ماشینتان تهیه کرده اید. هر یک از آنها فرآیند مجزای خود را دارد.

چطور از قشم به کیش برویم

عکس: سایت قشمگردی

برای رفتن از قشم به کیش همانطور که قبلاً گفتم باید به بندرپل بروید. باز هم، شما باید ماشین خود را ارسال کنید. با رسیدن به بندر، باید مسافت زمینی تا بندر چارک را با ماشین طی کنید. از آنجا بلیط کشتی اتومبیل را برای رسیدن به کیش تهیه کنید.

در طول کشتی سواری می توانید در ماشین خود بنشینید. اما توصیه می کنم دریای آبی و نسیم ملایم را از دست ندهید.

میشه با قطار بریم کیش؟

طبیعتا با خرید بلیط قطار یا اتوبوس نمی توانید از مسیر مستقیم به قشم یا کیش برسید. زیرا بخشی از سفر شما بین قشم و کیش از طریق دریا است. تهران به دلیل پایتختی و موقعیت جغرافیایی خود دارای اتوبوس و قطار به تمام نقاط ایران است. از آنجایی که فاصله تهران تا بندرعباس بسیار زیاد است، پیشنهاد می کنم یکی از گزینه های خود سفر با قطار را در نظر بگیرید. اگر می خواهید این کار را انجام دهید، باید برنامه ریزی های لازم را از قبل انجام دهید.

بلیط خود را به بندرعباس بخرید. اکنون باید با قایق یا بارج از بندرعباس به قشم سفر کنید. پس از ساعت ها نشستن در قطار، آرامش دریا خستگی شما را برطرف می کند. این نوع سفر هزینه های سفر شما را کاهش می دهد. به خصوص اگر بلیط چارتر خریداری کرده باشید.

فاصله کیش تا قشم با قطار

عکس از سایت ایرنا گرفته شده است

مرتبط:  چرا باید سن مرد از زن بیشتر باشد

حال ببینیم چگونه از بندرعباس به قشم و کیش برویم؟

پس از رسیدن به بندرعباس با قطار دو راه دارید تا به جزیره قشم برسید. اول از همه بلیط هواپیما بخرید و به قشم بروید. این مسیر بسیار سریعتر و کوتاهتر است. این مسافت کم است، قیمت بلیط هواپیما آنقدرها هم بالا نیست.

راه دوم برای کسانی که مثل من عاشق دریا هستند استفاده از قایق های تندرو است. بنابراین باید به اسکله شهید حقانی بندرعباس برسید. در این اسکله قایق های تندرو زیادی وجود دارد و آماده انتقال مسافران به قشم هستند. این اسکله از ساعت 6 صبح تا 11 شب باز است و قایق ها در حال تردد هستند.

اما مردم محلی توصیه می کنند که اگر قصد ندارید شب را در قشم سپری کنید، بهتر است قبل از ساعت 21 به بندرعباس بازگردید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که قایق را از دست ندهید.

برای رفتن به کیش همونطور که گفتم با کشتی از قشم به بندرپل بروید. سپس مسیر زمینی بندرپل به بندر چارک را در پیش بگیرید. با سفر دریایی از بندر چارک به کیش بروید.

سفر هوایی به کیش بر فراز ایران

با توجه به فاصله زیاد قشم و کیش، شاید به فکر سفر این مسیر با هواپیما بوده باشید. اما برخلاف تصور خیلی ها، هیچ پرواز مستقیمی از کیش به قشم یا بالعکس در فرودگاه های این دو جزیره وجود ندارد.

در واقع نه تنها پرواز مستقیمی بین این دو جزیره وجود ندارد، بلکه حتی همه شهرها پرواز مستقیم به این دو جزیره ندارند. پس چه کنیم؟ اگر پرواز مستقیمی از شهر شما به هیچ یک از این دو جزیره وجود ندارد، پرواز خود را از تهران شروع کنید. همچنین می توانید با پرواز به کیش و قشم به نزدیک ترین شهر بروید.

من هم همین کار را کردم، البته از تهران به بندرعباس رفتم، سپس با کشتی به قشم و کیش رفتم و از قشم به شهرم برگشتم. بنابراین این روش ترکیبی نیز ایده خوبی است.

سفر به کیش با هواپیما فاصله کیش تا قشم

عکس: سایت تسنیم

همچنین می توانید به بندرعباس پرواز کنید و از آنجا به کیش بروید. از کیش با سفر ترکیبی دریایی و زمینی به قشم سفر کنید یا با قایق از بندرعباس به قشم سفر کنید.

راه دیگر این است که از شهر خود یا تهران به یکی از جزایر قشم یا کیش پرواز کنید و سپس به همان روشی که قبلا گفتم برای سفر به جزیره دیگر برنامه ریزی کنید.

به نظر من این بهترین نوع سفر است. با این روش سه راه سفر به قشم یا سفر به کیش از طریق هوایی، زمینی و دریایی را تجربه خواهید کرد.

فاصله کیش تا قشم با سفر دریایی مسافر دریایی نیلگون

برای سفر دریایی از قشم به کیش دو راه دارید: از طریق بندر چارک و بندر آفتاب. البته این سفر عمدتا از بندر چارک انجام می شود. چون بندر چارک به بندرعباس نزدیکتر است. علاوه بر این، بندر آفتاب اغلب مسیر لندینگ کرافت است و کشتی های مسافربری به ندرت از این مسیر استفاده می کنند. به همین دلیل محبوبیت آن کمتر است.

اگر می خواهید یکی از این دو روش را انتخاب کنید، ابتدا باید از طریق دریا به بندر آفتاب سفر کنید، سپس زمینی به بندرپل سفر کنید و در نهایت از طریق دریا به قشم برسید.

همانطور که در ابتدا گفتم فاصله کیش تا قشم 280 کیلومتر است. مسیر دریایی کیش تا بندرآفتاب 35 کیلومتر، از بندر آفتاب تا بندرپل 230 کیلومتر و از بندرپل تا قشم 14 کیلومتر است.

فاصله کیش تا قشم چقدر است؟

عکس از: عبدالرضا شیبانی

مسیر دوم از بندر چارک شروع و به بندرپل و در نهایت از بندرپل به قشم می رود. از کیش تا بندر چارک 32 کیلومتر و از بندر چارک تا بندر پل و قشم حدود 277 کیلومتر فاصله است.

مدت زمان سفر دریایی را هم توضیح دادم. مسیر دریایی با کشتی های مسافربری از کیش تا بندر چارک حدود 1.5-2.5 ساعت طول می کشد، اما اگر این مسیر را با لندینگ کرافت طی کنید، 2.5-3 ساعت طول می کشد.

گفتم فاصله کیش تا قشم را می توانید با ماشین خودتان طی کنید. بد نیست هزینه انتقال خودرو را هم بگویم. این هزینه از بندر چارک تا کیش 450 هزار تومان و بالعکس 170 هزار تومان است.

کدام مسیر بین کیش و قشم مناسب ترین است؟

مناسب ترین مسیر به شما بستگی دارد. اگر می خواهید زمان زیادی را در جاده بگذرانید و از تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرید، سفر هوایی را انتخاب کنید.

برای قسمت دریایی سفر پیشنهاد می کنم از بندر چارک به کیش بروید نه از بندر آفتاب. زیرا تعداد کشتی هایی که از کیش به چارک و بالعکس حرکت می کنند بیشتر است. علاوه بر این، این کشتی‌ها عموماً سریع‌تر هستند و سریع‌تر به مقصد می‌رسند.

فاصله کیش تا قشم

عکس از وب سایت Trip Advisor گرفته شده است

اگر مثل من می خواهید از سفر لذت ببرید، سفرهای ترکیبی هوایی و دریایی یا زمینی و دریایی بهترین گزینه برای شما هستند.

نتیجه

سفر بر روی آب های نیلگون خلیج فارس بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است. پیشنهاد می کنم اگر تا به حال با قایق سفر نکرده اید و لذت سفر دریایی و قایق یا بارج را تجربه نکرده اید، برای سفر از کیش به قشم یا از قشم به کیش تردید نکنید.

بافت این دو جزیره متفاوت است. اگر مسافر کیش هستید و جاذبه های گردشگری و تفریحی آن را دیده اید، بهتر است برای شناخت پیشینه تاریخی و سنتی جزایر جنوبی کشور به قشم سفر کنید. در واقع در سفر به جنوب دو دنیای متفاوت را کشف خواهید کرد.

اگر این سفر را با ماشین شخصی خود انجام دهید، رفت و آمد در شهر برای شما راحت تر خواهد بود. اما اگر خودروی خود را در این سفر نیاورده اید، می توانید برای راحتی از خودروهای اجاره ای استفاده کنید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا