چطوری باید لاتاری ثبت نام کرد

کلیه متقاضیان علاقه مند به شرکت در قرعه کشی گرین کارت آمریکا باید پس از کسب اطلاعات لازم در خصوص مراحل و مراحل لاتاری ایالات متحده 2025 طبق راهنمای ثبت نام لاتاری 2025 با در دست داشتن مدارک لازم در وب سایت اصلی ثبت نام کنند.

برای مشاوره در مورد راهنمای ثبت نام قرعه کشی

برای مشاوره در مورد راهنمای ثبت نام قرعه کشی

دولت آمریکا هر ساله یک قرعه کشی بزرگ به نام لاتاری در میان مردم تمام کشورهای جهان برگزار می کند. یکی از ویژگی های اصلی این قرعه کشی وجود شرایط ساده برای شرکت همه افراد در آن است و تمامی افرادی که شرایط این قرعه کشی را داشته باشند مجاز به شرکت رایگان در قرعه کشی 2025 هستند.

یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن متقاضیان علاقه مند به شرکت در این قرعه کشی ویزای تنوع نژادی را به خود مشغول کرده است، عدم اطلاع از نحوه ثبت نام و نداشتن راهنمای ثبت نام لاتاری 2025 است. همچنین لازم به ذکر است که عدم اطلاع از نحوه ثبت نام، ورود ناخواسته اطلاعات، یا وارد کردن اطلاعات نادرست، انصراف و عدم پذیرش محسوب می شود. در ادامه این مقاله توضیحاتی در خصوص نحوه تشکیل و مراحل قرعه کشی 2025 طبق راهنمای ثبت نام لاتاری 2025 ارائه شده است.

نکات مهم قبل از ثبت نام در لوتو 2025

یکی از مهم ترین ویژگی های قرعه کشی شرایط بسیار مناسب آن است و برای ثبت نام در آن نیازی به ارائه مدارک خاصی نیست. در واقع شرایط ثبت نام در لاتوی 2025 به گونه ای است که اکثریت افراد فرصت شرکت دارند.

تا سال های اخیر برای شرکت در قرعه کشی فقط ارائه مدارک شناسایی کافی بود اما از گذشته تنها افرادی مجاز به شرکت در این قرعه کشی هستند که دارای پاسپورت معتبر باشند. به این ترتیب تعداد افرادی که می توانند در قرعه کشی 2025 شرکت کنند کاهش یافته و شانس برنده شدن در قرعه کشی برای کسانی که موفق به ثبت نام می شوند افزایش یافته است.

متقاضیان باید از راهنمای ثبت نام لاتاری 2025 آگاه باشند و توجه داشته باشند که برای ثبت نام لاتاری 2025، گذرنامه معتبر گذرنامه ای است که در روز ثبت نام حداقل یک روز اعتبار داشته باشد.

از جمله اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در قرعه کشی 2025، برای افرادی که نحوه ثبت نام در لاتاری یا مدارک مورد نیاز را می گویند، عبارتند از:

اطلاعات هویتی

اطلاعات موقعیت مکانی

اطلاعات آموزشی

عکس برای قرعه کشی در نسخه دیجیتال

اطلاعات پاسپورت

اطلاعات تماس (تلفن، ایمیل و …)

اطلاعات در مورد همسر در صورت ازدواج

اطلاعات در مورد کودکان، در صورت وجود

متقاضیان باید در پر کردن فرم ثبت نام دقت کنند که اطلاعات صحیح خود را وارد کنند زیرا در صورت نادرست یا نادرست بودن اطلاعات حتی در صورت برنده شدن در لاتاری 2025 نتیجه قرعه کشی باطل خواهد بود و حق دریافت گرین کارت آمریکا را خواهد داشت. از مردم محروم شود

حتما بخوانید: نحوه دریافت پاسپورت

شرایط عکس های شرکت در قرعه کشی 2025

متقاضیان علاقه مند به شرکت در این قرعه کشی ویزای تنوع نژادی در انتخاب عکس ارسالی برای ثبت نام در قرعه کشی 2025 به این نکته توجه داشته باشند که باید شرایط عکس قرعه کشی را رعایت کرده و عکس انتخابی آنها دارای مشخصات زیر باشد:

باید کاملا شفاف و بدون تاری، سایه روشن و غیره باشد.

پس زمینه عکس باید سفید باشد.

صورت کاملا شفاف است.

مو روی صورت نیست.

اگر نامزد مسلمان باشد، حجاب مانعی ندارد، اما باید گردی صورت به وضوح مشخص شود.

گوش ها نیازی به متمایز بودن ندارند.

عکس باید حداکثر مربوط به 6 ماه گذشته باشد.

عکس استفاده شده برای ورود در دوره قبلی قرعه کشی قابل قبول نیست.

در تصویر زیر نمونه هایی از عکس های مناسب برای ثبت نام لاتاری 2025 طبق راهنمای ثبت نام لاتاری 2025 نشان داده شده است:

همچنین متقاضیان علاوه بر بارگذاری عکس مناسب در فرم شرکت در قرعه کشی، باید تمامی مدارک مورد نیاز برای تکمیل فرم درخواست شرکت در قرعه کشی را نیز بدانند. به همین منظور لینکی در زیر قرار داده شده است تا داوطلبان بتوانند آن را مطالعه کرده و از تمامی مدارک لازم برای ثبت نام در قرعه کشی یادداشت کنند.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری

نحوه ثبت نام در لاتاری 2025

برای ثبت نام در قرعه کشی 2025 طبق راهنمای ثبت نام لاتاری 2025 می توان از دو روش استفاده کرد که در روش اول افراد با مراجعه به سایت های واسطه و پرداخت هزینه ثبت نام در قرعه کشی به آنها ثبت نام می کنند اما در روش دوم با مراجعه به سایت های واسط ثبت نام می کنند. مستقیماً به سایت اصلی قرعه کشی با آدرس dvprogram.state.gov. این قرعه کشی شرکت کنندگانی که نحوه ثبت نام در قرعه کشی را مشخص می کنند باید با مراجعه به سایت اصلی ثبت نام قرعه کشی مراحل زیر را برای ثبت نام انجام دهند:

متقاضیان باید dvprogram.state.gov را در مرورگر خود جستجو کرده و به سایت اصلی قرعه کشی بروید. در صفحه اول مطابق تصویر زیر روی دکمه Begin Entry که با فلش قرمز مشخص شده است کلیک کنید تا ثبت نام شروع شود.

پس از آن وارد صفحه ای مانند تصویر زیر می شوند که باید کد امنیتی ارائه شده در کادر مشخص شده با فلش قرمز را وارد کرده و ارسال کنند.

به این ترتیب فرآیند ثبت نام افراد مطابق تصویر زیر آغاز می شود که عبارتند از:

1 در قسمت اول باید نام، نام و نام خانوادگی خود را در صورت وجود وارد کنید.

2 در قسمت دوم جنسیت خود را مشخص کنید.

3. در قسمت بعدی تاریخ تولد (روز، ماه و سال) خود را وارد کنید، مطمئن شوید که تاریخ تولد باید به زبان میلادی باشد.

4 شهر و کشور محل تولد خود را وارد کنید. اگر ساکن کشورهای مجاز برای شرکت در لاتاری 2025 هستند، قسمت 6 را روی گزینه بله نگه دارید و در غیر این صورت گزینه خیر را انتخاب کنید.

5. اطلاعات پاسپورت خود شامل نام و نام خانوادگی و شماره پاسپورت را وارد کنید. (ورود این اطلاعات برای همه الزامی است و تنها افرادی که متعلق به یکی از گروه های زیر هستند می توانند با ذکر آن اطلاعات را خالی بگذارند.)

بی تابعیت

مردمی که در کشورهای کمونیستی زندگی می کنند

افرادی که از طرف وزارت کشور و اطلاعات کشور محل زندگی خود مجاز به دریافت گذرنامه نیستند.

6. در مرحله بعد باید عکس قرعه کشی ویژه را مانند تصویر زیر ارسال کنند:

بعد از وارد شدن به عکس وارد مرحله بعدی می شوند که در تصویر زیر نشان داده شده است.

7 قسمت از آدرس پستی که شامل کشور محل سکونت، استان، شهر، کد پستی و آدرس پستی می باشد. علاوه بر این گزینه ای به نام Care of وجود دارد که اگر از آدرس شخص دیگری استفاده می کنید باید نام او در این قسمت وارد شود.

8 در قسمت بعدی، نام کشوری که در آن زندگی می کنند را از منوی کشویی موجود انتخاب کنید.

9. در قسمت بعدی شماره تلفن و کد کشور محل سکونت خود را وارد کنید. برای مثال 98912000000+ روش صحیح وارد کردن شماره موبایل است.

10. آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

پس از آن مطابق تصویر زیر اطلاعات تحصیلی (آخرین سطح ارتباط) و وضعیت تأهل خود را مشخص کنید.

در قسمت بعدی باید اطلاعات همسر و فرزندان خود را وارد کنید، از جمله اطلاعاتی که برای خود وارد کرده اید.

برای گرفتن اطلاعات کودکان ذکر چند نکته ضروری است:

اطلاعات وارد شده فقط مربوط به کودکان زیر 21 سال و مجرد است.

حتی اگر از همسر خود جدا شده باشند و فرزندان شما با آنها زندگی کنند، باز هم باید اطلاعات فرزندان خود را وارد کنند.

حتی اگر فرزندان افراد قصد مهاجرت نداشته باشند، باز هم باید اطلاعات خود را وارد کنند.

اگر فرزندی را به فرزندی قبول کرده اند و زیر 21 سال و مجرد هستند باید اطلاعات خود را نیز وارد کنند.

اگر افراد این اطلاعات را وارد نکنند، حتی در صورت برنده شدن در قرعه کشی، نتیجه باطل و گرین کارت و خانواده آنها باطل می شود.

پس از تکمیل کلیه اطلاعات درخواستی و ارسال آن در بازه زمانی تعیین شده توسط وزارت مهاجرت آمریکا به عنوان آخرین مهلت ورود به لاتاری، طبق راهنمای ورود به لاتاری 2025، قرعه کشی تقریباً 6 ماه دیگر انجام می شود و نتیجه در ممکن است. (اردیبهشت ماه) اعلام خواهد شد.

در ادامه بخوانید: دریافت شماره پاسپورت با کد ملی برای ثبت نام لاتاری

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای ثبت نام قرعه کشی 2025 به کانال تلگرام حقوقی دینا بپیوندید و کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص راهنمای ثبت نام در قرعه کشی هستند.

سوالات متداول

1- ✔️نکاتی که می بایست پیش از ثبت نام در لاتاری به آن ها توجه کنیم چیست؟

✔️ یکی از نکات بسیار مهمی که قبل از شرکت در قرعه کشی باید به آن توجه کنید رعایت شرایط عکس شرکت در قرعه کشی می باشد که در متن مقاله سایر نکات قبل از ثبت نام در قرعه کشی ذکر شده است.

2- ✔️از چه روش هایی می توان اقدام به ثبت نام در لاتاری کرد؟

✔️ برای ثبت نام در قرعه کشی دو روش وجود دارد که در متن مقاله ذکر شده است.

3- ✔️نحوه ثبت نام در لاتاری به چه صورت می باشد؟

✔️ برای ثبت نام در قرعه کشی ابتدا باید به سایت اصلی آن به آدرس dvprogram.state.gov مراجعه کرده و فرم ثبت نام را که در متن مقاله مراحل ثبت نام کامل آمده است پر کنید.

برای مشاوره در مورد راهنمای ثبت نام قرعه کشی

برای مشاوره در مورد راهنمای ثبت نام قرعه کشی

نظرات کاربران



تعداد کل نظرات: 69

سمیرا

1401/08/14

سلام بند 6 برای ساکنین ایران yes بزنیم یا no

مریم

1400/08/18

سلام وقت بخیر. من در قرعه کشی ثبت نام کردم و کد دریافت کردم، اما متوجه شدم که به اشتباه وارد زادگاه همسرم شده ام. آیا برای من مشکلی وجود دارد؟

پاسخ مشاور: سلام می بایست تمامی اطلاعات به درستی ثبت بشه.

محسن

1400/08/18

سلام وقت بخیر. من متاهل هستم و می توانم خودم و همسرم را جداگانه ثبت نام کنم. سوال من این است که اگر همسرم برنده شود می میرد یا مرا نمی برد؟ یا حتی برعکس، نمی توانم آنها را تحمل کنم؟

پاسخ مشاور: سلام می بایست زمان مصاحبه اعلام کنید تمایل به رفتن دارید یا خیر.

امیررضا

1400/08/18

سلام ممنون از اطلاعاتتون همسرم و فرزند اولم پاسپورت دارند اما فرزند دوم 10 ماهه است و پاسپورت ندارد. آیا می توانیم ثبت نام کنیم؟ و اگر بتوانیم برای اولین فرزندم جداگانه ثبت نام کنیم

پاسخ مشاور: سلام میتونید ثبت نام کنید و زیر مجموعه نیاز به پاسپورت ندارند. فرزند اولتونم می بایست به شرایط سنی ثبت نام لاتاری توجه کنید اگر بالای 21 سال هستن میتونن به صورت انفرادی هم ثبت نام کنن.

آران

1400/08/18

صبح بخیر. من پاسپورت ایرانی دارم اما توسط کنسولگری ایران در آلمان صادر شده است. برد در قسمت 7. کشور/مرجع صادر کننده گذرنامه: آیا از ایران وارد کنم یا آلمان؟

پاسخ مشاور: سلام کشور صادر کننده پاسپورت ایران هستش.

اتحاد

1400/08/18

سلام خسته نباشید آدرس استان آذربایجان غربی کدوم قسمت و چطور بنویسم؟

پاسخ مشاور: سلام می بایست در قسمت آدرس محل سکونت شهرتونو ثبت کنید.

کوروش و اعتماد

1400/08/18

سلام من یه سوال دارم اگه ممکنه جواب بدید

پاسخ مشاور: سلام سوالتونو مطرح کنید.

رامین

1400/08/18

سلام همسرم الان بارداره و قبل از اعلام نتیجه قراره بچه دار بشیم.

پاسخ مشاور: سلام نیاز به وارد کردن تعداد فرزند نیست می بایست زمان مصاحبه اگه برنده شدید اعلام کنید فرزند دارید چون هنوز به دنیا نیومده.

مصطفی

1400/08/18

سلام من خودم پاسپورت دارم ولی زن و بچه ام پاسپورت ندارند میتونم ثبت نام کنم یا نه؟؟

پاسخ مشاور: سلام بله میتونید خودتون ثبت نام کنید و همسر فرزندانتون زیر مجموعه شما باشن.

.

1400/08/18

سلام من مجردم تو قسمت تعداد بچه چیزی ننوشتم مشکلی پیش نمیاد؟

پاسخ مشاور: سلام خیر.

نمایش نظرات بیشتر…

نظر شما تا حداکثر 3 روز کاری تایید و نمایش داده خواهد شد.
اگر می خواهید همین الان سوالتان را از مشاور مربوطه بپرسید کافیست با تلفن ثابت از سراسر کشور
با شماره 9099095303 تماس بگیرید.

آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۴/۱۹

آموزش تصویری رایگان و ثبت نام مرحله به مرحله در لاتاری آمریکا

در این مقاله قصد داریم مراحل ثبت نام لاتاری آمریکا را که بصورت آنلاین بصورت رایگان در سایت اصلی می باشد بصورت مرحله به مرحله آموزش دهیم. (فقط تا 17 نوامبر 1401 برای ثبت نام فرصت دارید)

مرتبط:  چرا اعداد در اکسل جمع نمی شوند

چگونه درباره برندگان لاتاری آمریکا اطلاعاتی کسب کنیم

اگر در قرعه کشی ثبت نام کرده اید و منتظر نتایج آن هستید می توانید به لینک https://dvprogram.state.gov مراجعه کنید و با وارد کردن کد رهگیری و اطلاعات شخصی خود از برنده شدن در قرعه کشی مطلع شوید. .

نکته مهم 1: امکان تغییر پس از ذخیره درخواست وجود ندارد.

بنابراین توصیه می شود اگر می خواهید ثبت نام شما بدون خطا باشد، از خدمات Visa724 در ثبت نام قرعه کشی استفاده کنید.

نکته مهم 2: اگر عکس شما شرایط عکس قرعه کشی را ندارد، ممکن است بتوانید وارد شوید، اما به طور خودکار از قرعه کشی حذف خواهید شد و شانس برنده شدن در قرعه کشی را از دست خواهید داد.

مشخصات عکس قرعه کشی

عکس قرعه کشی باید مربع باشد. (یعنی طول و عرض عکس باید برابر باشد)

اندازه عکس قرعه کشی باید حداقل 600×600 پیکسل و حداکثر اندازه عکس قرعه کشی 1200×1200 پیکسل باشد.

حجم عکس قرعه کشی نباید بیشتر از 240 کیلوبایت باشد.

فرمت عکس قرعه کشی باید JPEG (.jpg) باشد.

کیفیت عکس قرعه کشی باید خوب باشد و پیکسل های عکس مشخص نباشد.

برای عکس قرعه کشی نباید از عکس کاغذی عکس گرفته شود.

اسکن عکس های قرعه کشی گذرنامه و کارت ملی نباید انجام شود.

عکس قرعه کشی نباید کمتر یا تار باشد.

پس زمینه عکس قرعه کشی باید سفید باشد.

نور عکس قرعه کشی نباید خیلی قوی باشد.

عکس قرعه کشی باید بدون سایه باشد.

لطفا توجه داشته باشید که این مراحل ثبت نام در وب سایت اصلی آمریکا است، در حال حاضر شرط داشتن گذرنامه برای ثبت نام حذف شده است.

قبل از ورود لازم به توضیح است که کلیه اطلاعات وارد شده در هر قسمت بصورت نمونه و نمادین بوده و لطفا از تکرار بی قید و شرط آن در مراحل ثبت نام لاتاری آمریکا خودداری نمایید. در این مقاله رایگان ویزای 724 با ما همراه باشید.

اگر کانادا یکی از گزینه های مهاجرت شماست، توصیه می شود این صفحه را مطالعه کنید.

همچنین برای مشاهده فیلم آموزشی و ثبت نام رایگان درخواست ویزای توریستی کانادا می توانید به صفحه مراجعه نمایید.

یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های مهاجرت به کشورهای همسایه، امارات متحده عربی است که می‌توانید اجازه اقامت سه ساله با قابلیت تمدید را دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات کامل در مورد آن، می توانید صفحه را مطالعه کنید.

گام به گام برای رسیدن به صفحه موفقیت در ثبت نام لاتاری ایالات متحده

ابتدا باید به وب سایت رسمی ثبت نام بخت آزمایی ایالات متحده به نشانی (dvprogram.state.gov) مراجعه کنید (یک برگه جدید باز کنید و این صفحه وب سایت Visa724 را فعال نگه دارید). گاهی ممکن است به دلیل شلوغی دامنه (به خصوص در روزهای پایانی ثبت نام قرعه کشی) ارجاع سایت کمی کند باشد اما در شرایط عادی و بدون نیاز به فیلترشکن امکان دسترسی به آن را خواهید داشت. پس از ورود با صفحه اصلی سایت مواجه خواهید شد. با اسکرول کردن صفحه به پایین و آمدن به بخش های پایین و میانی، با پنجره ای مطابق شکل زیر مواجه می شوید.

در تصویر بالا گزینه سبز رنگ که (Begin Entry) روی آن حک شده است را به وضوح مشاهده می کنید. این گزینه شما را به مسیر ثبت نام الکترونیکی می برد و به کمک آن می توانید مسیر اصلی ثبت نام را طی کنید. به خاطر داشته باشید که اگر خارج از مهلت ثبت نام لاتاری آمریکا به سایت مراجعه کنید، این گزینه در دسترس نیست. پس از لمس این گزینه وارد صفحه بعدی می شوید.

در این صفحه در واقع اولین مراحل ورود به مراحل ثبت نام لاتاری آمریکا را طی خواهید کرد. طبق معمول سایت های معتبر باید کد حک شده داخل تصویر را مطالعه کرده و سپس در فیلد زیر وارد کنید. پس از وارد کردن صحیح کد، مطابق شکل زیر با زدن دکمه (ارسال) وارد مرحله بعدی خواهید شد.

نمایش تصویر بالا به این معنی است که شما وارد مراحل ثبت نام لاتاری آمریکا شده اید. در تصویر بالا فیلدهای ثبت اولیه به وضوح قابل مشاهده است. در قسمت (Name) باید سه قسمت را پر کنید. اولین فیلد سمت چپ نام خانوادگی، فیلد میانی نام خانوادگی و آخرین فیلد نام خانوادگی شما باید ثبت شود. به املای نام خود دقت کنید تا در املای نام اشتباه نشود. از آنجایی که به طور معمول ایرانی ها نام میانی ندارند، می توانید با فعال کردن علامت (No Middle Name) فیلد مربوطه را خط بزنید. پس از آن در قسمت دوم (جنسیت) باید جنسیت خود را مشخص کنید. نیازی به توضیح بیشتر در این مورد نیست زیرا در تصویر به وضوح قابل مشاهده است. اکنون زمان قسمت سوم است. تاریخ تولد. در قسمت های تعیین شده از چپ به راست به ترتیب ماه، روز و سال تولد خود را وارد می کنید. لازم به ذکر است تاریخ تولید بر اساس تقویم میلادی می باشد. حالا با اسکرول کردن صفحه به پایین وارد قسمت پایینی می شوید که در تصویر زیر نشان داده شده است.

مطابق تصویر بالا در قسمتی به نام (شهر محل تولد شما) باید شهر محل تولد خود را در فیلد مربوطه وارد کنید. اگرچه در قسمت پایین فیلد مذکور گزینه ای به نام (شهر تولد نامعلوم) برای افرادی که اطلاعات دقیقی از شهر محل تولد خود ندارند وجود دارد، اما خالی گذاشتن این قسمت به هیچ وجه توصیه نمی شود. قسمت بعدی که باید در آموزش ثبت نام لاتاری ایالات متحده تکمیل شود این است که کشور محل تولد خود را انتخاب کنید. در قسمت ارائه شده توسط بخش (کشور محل تولد) می توانید با کلیک بر روی و انتخاب شهر خود، برگه انتخاب را باز کنید. اما در مورد فیلد ششم باید گفت که برای ایرانی ها نیازی به تغییر نیست و در صورتی که گزینه (بله) در حالت عادی تنظیم شده باشد می توانید فیلد را دست نخورده رها کنید. مطمئن شوید که گزینه (بله) انتخاب شده است. حال پس از یک بار دیگر پایین کشیدن صفحه وارد این قسمت از مراحل ثبت نام لاتاری آمریکا می شوید که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

این قسمت (گذرنامه) نام دارد (البته در ثبت نام جدید این قسمت به طور کامل حذف شده است اما فقط برای اطمینان از شکل گیری آن را حذف نمی کنیم، اگر این قسمت را نمی بینید به مرحله بعد بروید).

این بخش اطلاعات پاسپورت شما را در خود جای می دهد که باید با دقت پر شود. اولین مرحله پر کردن سه فیلد مربوط به (اطلاعات گذرنامه) است. شما باید نامی را که برای شما ثبت شده در گذرنامه به دقت وارد کنید. مشابه ابتدای آموزش ثبت نام لاتاری آمریکا، نام، نام خانوادگی و نام میانی خود را به ترتیب از چپ به راست وارد می کنید. پس از آن در قسمت بعدی که با (شماره گذرنامه) مشخص شده است، باید کد پاسپورت خود را وارد کنید. پس از وارد کردن دقیق کد گذرنامه، باید تاریخ انقضای آن را در سه قسمت ارائه شده وارد کنید. از چپ به راست ماه، روز و سال انقضای گذرنامه را وارد کنید. در نهایت به بخش مربوط به کشور اعطا کننده پاس خواهید رسید. با استفاده از منوی کشویی می توانید ایران را جستجو کرده و سپس انتخاب کنید. نکته مهم در این مرحله از ثبت نام بخت آزمایی آمریکا، قسمت مشخص شده عنوان (معافیت گذرنامه) است. این بخش برای افرادی است که به دلایل مختلف نتوانسته اند اطلاعات گذرنامه را ارائه دهند و یا اصلاً پاسپورت ندارند. این حالت تحت شرایط خاصی قابل قبول است که معمولاً در اختیار ایرانیان نیست. بنابراین به سختی نیازی به بررسی این بخش وجود دارد و می توانید بدون فعال کردن هیچ گزینه ای از آن عبور کنید. با پیمایش بیشتر، با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد.

در قسمت هشتم این صفحه از مراحل ثبت نام لاتاری آمریکا که (عکس از شرکت کننده) نام دارد باید عکس متقاضی بارگذاری شود. توضیحاتی قبلاً و مکرراً در مورد دسته عکس مناسب برای ورود به لاتاری ایالات متحده ارائه شده است. باید از قبل عکسی را تهیه و آپلود کنید که قوانین تعیین شده، شرایط فیزیکی و اندازه مناسب را داشته باشد. این کار با استفاده از گزینه (انتخاب عکس جدید) امکان پذیر است. پس از فشردن این کلید به محل ذخیره عکس می روید و طبق معمول آن را انتخاب می کنید. باز هم تاکید می کنیم که عکس مناسب برای ثبت نام در لاتاری آمریکا باید دارای شرایط ویژه باشد. پس از آپلود عکس مناسب از شرکت در قرعه کشی آمریکا، صفحه را به پایین اسکرول کنید و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

در این قسمت که مطابق تصویر بالا ( آدرس پستی ) نام دارد، باید آدرس پستی خود را با دقت وارد کنید. پر کردن فیلد اول الزامی نیست. در قسمت دوم و در صورت لزوم فیلد سوم می توانید آدرس خود را با دقت وارد کنید. سعی کنید در املای کلمات مربوط به آدرس به اسامی مراجع و املای صحیح آنها اشاره کنید. در قسمت چهارم نام شهر و در قسمت پنجم نام استان آدرس پستی را وارد کنید. اما در مورد فیلد ششم که عنوان (کد پستی/کد پستی) نام دارد، شما مختارید که کدپستی خود را (در صورت وجود) در فیلد وارد کنید یا گزینه (بدون کد پستی) را که در زیر آن خالی است را انتخاب کنید. با گذراندن این فیلد با شرایط مشخص شده، اکنون باید با استفاده از منوی کشویی کشوری که آدرس پستی شما بر اساس آن ارائه شده است را انتخاب کنید. پس از تکمیل تمام فیلدهای این مرحله از مراحل ثبت نام در لاتاری ایالات متحده، به بخش (کشوری که امروز در آن زندگی می کنید) خواهید آمد. طبق همین تصویر بالا، در این قسمت می توانید با استفاده از منوی کشویی کشوری را که در حال حاضر در آن زندگی می کنید انتخاب کنید. باز هم، پیمایش بیشتر به پایین صفحه، شما را به قسمت پایینی فرآیند آموزش ثبت نام لاتاری ایالات متحده می برد. این بخش مطابق تصویر زیر است. همانطور که در تصویر بالا مشخص است، در قسمت یازدهم با عنوان (Phone Number) باید شماره تلفن خود را وارد کنید. این اختیاری است و اگر شماره ای برای ارائه ندارید، خوب است فیلد را خالی بگذارید. همانطور که در پرانتز به صورت ریز در زیر این قسمت ذکر شده است، پر کردن این قسمت اختیاری است. در قسمت بعدی فرآیند ثبت نام لاتاری آمریکا، باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید. در قسمت اول این قسمت آدرس ایمیل خود را وارد کنید سپس در فیلد دوم آدرس تایید را با همان آدرس اصلی در فیلد دوم مجددا وارد کنید. هنگامی که طبق معمول این کار را انجام دادید، دوباره به پایین صفحه ثبت نام لاتاری ایالات متحده بروید. پس از اسکرول، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

در این تصویر دو بخش جدید در دوره ثبت نام لاتاری آمریکا قابل مشاهده است که به ترتیب توضیح داده خواهد شد. در بخش سیزدهم به این سوال پاسخ دهید (بالاترین سطح تحصیلاتی که تا به امروز کسب کرده اید؟) این سوال قصد دارد شما را در مورد آخرین دیپلمی که کسب کرده اید مطلع کند. برای پاسخ به این سوال، شما گزینه های مختلفی دارید که می توانید بر اساس آن یکی را انتخاب کنید. از بالا به پایین، گزینه ها به این معنی است:

فقط تا دبستان

دبیرستان اما بدون دیپلم

گواهی پایان دوره دبیرستان (دیپلم)

آموزش فنی و حرفه ای

گذراندن دوره های خاص دانشگاهی

مدرک دانشگاهی (لیسانس)

گذراندن موفقیت آمیز دروس خاص دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد

استاد

گذراندن دوره های خاص دانشگاهی در مقطع دکتری

دکتری

همانطور که گفته شد شما مجاز به انتخاب از بین این موارد هستید و باید با توجه به وضعیت واقعی خود گزینه مناسب را انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه صحیح برای قسمت 13، باید در قسمت بعدی به سوال دیگری پاسخ دهید. سوال این بار می گوید (وضعیت تاهل شما در حال حاضر چیست؟) یعنی آخرین وضعیت تاهل شما (ازدواج) چیست؟ در این بخش شما گزینه های مختلفی به شرح زیر در دسترس دارید.

مجرد هرگز ازدواج نکرده)

مرتبط:  چطوری با بی تی اس درس بخوانیم

متاهل، اما همسر شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم آن کشور نیست

او متاهل است و همسرش شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم آن کشور است

طلاق گرفته (ازدواجی که منجر به طلاق رسمی شد)

بیوه (همسر فوت شده است)

از نظر حقوقی زندگی جدا از همسر

معلوم می شود که با توجه به شرایط خود باید گزینه مناسب را انتخاب کنید. نکته مهم در این قسمت انتخاب گزینه آخر است. انتخاب گزینه دوم باید پس از مشورت با وکلای ذی صلاح انجام شود زیرا این وضعیت در ایران عادی نیست. در صورت انتخاب این گزینه می توانید به دلخواه تیک تیک (اطلاعات همسر را وارد کنید) فعال کرده و فردی که با او در این شرایط قانونی قرار دارید را در درخواست خود قرار دهید یا خیر. پس از تکمیل این بخش، با اسکرول وارد قسمت پایین صفحه می شوید که تصویر آن مطابق با تصویر زیر است.

به نظر می رسد که این بخش آخرین مرحله ای است که باید در این صفحه ثبت نام لاتاری ایالات متحده انجام دهید. در قسمت پانزدهم و آخر باید تعداد فرزندان خود را مشخص کنید. تعداد فرزندان را در فیلد مربوط به قسمت (تعداد فرزندان) وارد کرده و در پایان پس از بررسی مختصر اطلاعات وارد شده، گزینه آبی رنگ (ادامه) را فشار دهید تا مراحل ثبت نام در قرعه کشی آمریکایی ادامه یابد. پس از زدن این کلید وارد قسمت بعدی می شوید.

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، وارد صفحه جدیدی از مراحل ثبت نام لاتاری آمریکا می شوید. عناصر و فیلدهای این قسمت همگی مانند قسمت اول هستند با این تفاوت که اطلاعات همسرتان باید با دقت وارد شود. برای اینکه قسمت های مختلف این صفحه را متوجه شوید، فقط این آموزش را از ابتدا بخوانید. پس از پر کردن اطلاعات همسر و اسکرول کردن صفحه به پایین، مطابق تصویر زیر به یک مورد می رسید.

پس از رسیدن به قسمت پانزدهم این صفحه، متوجه می شوید که این بخش با عنوان (نام فرزند شماره 1) است. پس از آن دوباره تمامی فیلدها را مشابه صفحه اول ثبت نام لاتاری آمریکا و به همان ترتیب اما برای فرزند اول وارد کنید. به یاد داشته باشید که سیستم ثبت نام لاتاری ایالات متحده از شما انتظار دارد که بر اساس تعداد فرزندان انتخاب شده در صفحه قبل، اطلاعات کودک را وارد کنید. پس از پر کردن اطلاعات کودک که در مثال ما فقط 1 فرزند گنجانده شده است، به انتهای این صفحه از مراحل آموزش ثبت نام در لاتاری آمریکا خواهید رسید.

پس از اسکرول و رسیدن به قسمتی از صفحه که نمای کلی آن شبیه تصویر بالا است، سه گزینه دارید که از بین آنها باید (ادامه) را فشار دهید تا روند ادامه یابد. پس از انتخاب این گزینه به صفحه بعدی هدایت خواهید شد.

در صفحه باز شده، مطابق تصویر بالا، تمامی اطلاعاتی که در دو مرحله در مورد خود، همسر و فرزندتان ارائه کرده اید، برای بررسی در اختیار شما قرار می گیرد. پیشنهاد می کنیم اطلاعات ارائه شده را با دقت بخوانید و از صحت همه آنها اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات یک اشتباه کوچک در ثبت نام لاتاری آمریکا می تواند به این معنی باشد که شانس قبولی شما در مراحل بعدی و پس از برنده شدن سوخته است. پس همه مقالات را با دقت بخوانید. اگر در هر بخش خطایی وجود داشته باشد، بسته به مرحله ثبت لاتاری ایالات متحده که مربوط به آن است، می توانید به آن بخش مراجعه کرده و اطلاعات مربوطه را تصحیح کنید. این را می توان با دو کلید آبی در بالای صفحه (طبق تصویر بالا) انجام داد. (بازگشت به قسمت 1/2) برای این کار موجود است. پس از انجام تمامی مراحل و در نهایت اطمینان از صحت تمامی اطلاعات ارائه شده هنگام ثبت نام در لاتاری آمریکا، مطابق تصویر زیر به انتهای همین صفحه بروید.

فشردن دکمه سبز رنگ (Submit) به معنی پایان دو مرحله ثبت نام لاتاری آمریکاست و شما را به مرحله نهایی کار می رساند. بار دیگر تاکید می کنیم که تمام اطلاعات باید قسمت به قسمت بررسی شود و از صحت همه اطمینان حاصل شود. در غیر این صورت و با مشاهده ارور می توانید با استفاده از دو کلید آبی دیگر (بازگشت به قسمت 1/2) به قسمت مربوطه بازگشته و اصلاحات را انجام دهید. فشردن دکمه سبز رنگ (Submit) به معنای پایان رکورد است و قابل بازگشت نیست. با فشردن این کلید وارد صفحه بعدی می شوید.

دیدن تصویر بالا به این معنی است که شما مراحل ثبت نام در لاتاری آمریکا را با موفقیت انجام داده اید. در این صفحه با عنوان (موفقیت!) علاوه بر اعلام موفقیت شما در مراحل ثبت نام، اطلاعات مهم دیگری نیز در آن قرار داده شده است. با توجه به آنچه گفته شد، پیشنهاد ما گرفتن اسکرین شات یا انتقال و ذخیره اطلاعات آن به یک فایل Word است. اما این صفحه شامل چه اطلاعاتی است؟ اطلاعات مختلفی در این صفحه ارائه شده است اما مهمترین قسمت آن (شماره تایید) است. این کد که کد تایید نام دارد، ابزار اصلی شما برای پیگیری نتیجه قرعه کشی است و سیستم در واقع با کمک آن شما را شناسایی می کند. البته، در برخی موارد، امضای الکترونیکی و سایر اطلاعات جزئی نیز ممکن است ضروری باشد.

الزامات مالی برای برندگان لاتاری آمریکا

اثبات تمکن مالی متقاضی با ارائه مدارک مربوط به اموال منقول و غیرمنقول و ارائه فهرست دارایی در کشور مبدا ارائه خواهد شد. مراقب باشید کلاهبرداری های زیادی از این طریق انجام می شود که سعی می کنیم شما را در جریان آن قرار دهیم. مدرک توانایی مالی برای مهاجرت به آمریکا کافی است.

نامه حمایت مالی که مبلغ آن به دلار است ترجیحاً یک هفته قبل از سفارت تهیه شود (از بانک و به زبان انگلیسی بخواهید تا نیازی به ترجمه نداشته باشد). اگر پول زیادی در حساب خود ندارید می توانید برای چند ساعت به حساب خود پول واریز کنید و پس از دریافت نامه از حساب خود پول برداشت کنید این نامه نیز بسیار مهم است. برای تامین مالی حداقل موجودی حساب شما در زمان دریافت نامه باید به شرح زیر باشد:

تمکن مالی قرعه کشی با توجه به تعداد اعضای خانواده در نظر گرفته می شود:

1 نفر: 14715 دلار تا 17000 دلار

2: 19915 تا 22000 دلار

3: 25115 تا 27000 دلار

4: 30315 تا 32000 دلار

5: 35515 تا 37000 دلار

6: 40715 تا 42000 دلار

7: 45915 تا 47000 دلار

8: 51115 تا 55000 دلار

چگونه بفهمم که در لاتاری آمریکا پذیرفته شده ام؟

می توانید وضعیت قرعه کشی ایالات متحده خود را در DVprogram.state.gov بررسی کنید. به طور کلی چند ماه طول می کشد تا ثبت نام قرعه کشی نتایج خود را اعلام کند. پس از طی مراحل ثبت نام، حتما شماره تاییدیه و سایر اطلاعات مربوطه را ذخیره کنید. این اطلاعات هنگام بررسی وضعیت ثبت نام مورد نیاز خواهد بود. سپس به مرحله بعدی بروید.

بررسی وضعیت قرعه کشی گرین کارت ایالات متحده

توجه داشته باشید که نتایج قرعه کشی آمریکا فقط در بازه زمانی مشخص شده توسط خود سایت منتشر می شود. پس فریب افرادی را نخورید که برای کسب سود از متقاضیان قرعه کشی گرین کارت اخاذی می کنند و یا تاریخ های بد و لینک های سمی به شرکت کنندگان در لاتاری می دهند. سعی کنید روند ثبت نام و وضعیت خود را در وب سایت رسمی قرعه کشی گرین کارت ایالات متحده بررسی کنید یا آن را به افراد معتبر و رسمی بسپارید.

اکنون باید روی بررسی وضعیت کلیک کنید، بنابراین شما را به صفحه درخواست کد تایید ثبت راهنمایی می کند. در این مرحله باید اطلاعاتی را که هنگام ثبت نام مجدد از وب سایت دریافت کرده اید داشته باشید تا بتوانید وضعیت ثبت نام خود را بررسی کنید.

در بخش 1، باید شماره تاییدیه را درست مانند فرمت و کدی که هنگام ثبت نام در لاتاری آمریکایی دریافت کردید، وارد کنید. در قسمت دوم نام خانوادگی خود را همانند فرمت زمان ثبت نام وارد کنید. در قسمت سوم باید سال تولدی را که در زمان ثبت نام به صورت رسمی وارد کرده اید ذکر کنید.

اکنون برای اینکه هویت شما توسط وب سایت تأیید شود، باید کد امنیتی را مانند فرمت ارائه شده توسط وب سایت وارد کنید. در مرحله بعد روی Submit کلیک کنید. سپس وب سایت وضعیت درخواست قرعه کشی شما را به شما اطلاع می دهد.

محتوای این وب سایت جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم عزیزان از این وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی می باشد. اگرچه اخبار و مطالب منتشر شده با نهایت دقت توسط نویسنده نگارش شده است، اما همچنان ممکن است در طول زمان دستخوش تغییر شده و یا عاری از خطای انسانی نباشد.
مدیریت و همکاران این مجموعه مسئولیتی در قبال اقدامات خواننده بر اساس محتوای این سایت و سایر شبکه های اجتماعی و مسئولیت مجموعه محدود به چارچوب قرارداد منعقده با مشتریان مجموعه خواهد بود.

ویزا 724 و همچنین موسسه حقوقی مهاجرت و شرکت توسعه تجارت کانادا با تجربه در ساخت و رشد بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات ویزا خرید یا راه اندازی کسب و کار، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می دهد. شرکت را با توجه به شرایط شما انتخاب می کنیم و اقدام به خرید یا راه اندازی آن می کنیم. اگر قصد راه اندازی کسب و کار در کانادا را دارید و می خواهید در فرنچایزهای قوی کانادایی سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما تماس بگیرید.

ما در این کسب و کار قدم به قدم در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که می خواهند کسب و کار موفقی در کانادا داشته باشند و از طریق برنامه های تجاری، روش های سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارت آپ و راه اندازی کسب و کار به کانادا مهاجرت کنند.

اطلاعات تماس را دریافت کنید و مجوزهای ما را با مراجعه به > درباره آژانس مهاجرت ما بررسی کنید

تاریخ و زمان ثبت نام برای قرعه کشی 2023 از اواسط اکتبر (اوایل مهر) شروع می شود و در اواسط نوامبر (اوایل آبان) به پایان می رسد. برای اطلاع از نحوه ثبت نام در لاتاری آمریکا و شرایط ثبت نام در لاتاری 2023 با ما همراه باشید.

Étoile Service turistike – آیا آرزوی سفر به آمریکا را دارید؟ چگونه به این کشور پیشرفته برسیم؟ گرین کارت مجوزی است که به افراد اجازه می دهد تا به طور قانونی در کشور مقصد زندگی و کار کنند. دارندگان گرین کارت از سلامت، آموزش و بسیاری مزایای دیگر برخوردار هستند و می توانند آزادانه در آمریکا بدون نیاز به ویزا سفر کنند. هر ساله دولت آمریکا به 55000 نفر در سراسر جهان از طریق قرعه کشی کارت سبز رایگان اعطا می کند. در صورت برنده شدن در این قرعه کشی، می توانید با خانواده خود به طور دائم در آمریکا زندگی و کار کنید. دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، تلاش کرد تا لاتاری آمریکا را لغو کند، اما هنوز موفق نشده است. در واقع ثبت نام قرعه کشی 2023 مانند سال های گذشته انجام شد و ایرانی ها نیز می توانند در آن شرکت کنند.

پیشنهاد ستاره

تاریخ و زمان ثبت نام در قرعه کشی 2023

زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ هنوز آغاز نگردیده است. به احتمال فراوان زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ همانند سال‌های گذشته از اواسط مهرماه ۱۴۰۰ آغاز و به مدت یک ماه ادامه می‌یابد. این تاریخ قابل تمدید نمی‌باشد. ثبت نام لاتاری فقط در سایت رسمی کنتاکی کونسولار امریکا www.dvprogram.state.gov انجام می‌گردد و هیچ سایت دیگری دارای اعتبار نمی‌باشد. این وبسایت به زبان انگلیسی بوده و فقط یک ماه از سال برای ثبت نام باز است. در ثبت نام لاتاری آمریکا، فرم ها باید مطابق قوانین اداره مهاجرت و ملیت آمریکا تکمیل شوند.

لازم به ذکر است که ثبت نام در برنامه لاتاری آمریکا کاملا رایگان است.

تاریخ دقیق ثبت نام قرعه کشی 2023 به روز می شود.

تاریخ ثبت نام قرعه کشی در سال های اخیر به شرح زیر بوده است

ثبت نام برای لاتاری 2022 از 7 اکتبر 2020 آغاز شد و در 10 نوامبر 2020 به پایان رسید.

ثبت نام برای قرعه کشی 2021 از 2 اکتبر 2019 آغاز شد و در 5 نوامبر 2019 به پایان رسید.

ثبت نام برای قرعه کشی 2020 از 3 اکتبر 2018 آغاز شد و در 6 نوامبر 2018 به پایان رسید.

ثبت نام در قرعه کشی 2019 از 3 اکتبر 2017 آغاز شد و در 22 نوامبر 2017 به پایان رسید.

مرتبط:  چرا در خیابانهای شلوغ پلیس از سوت استفاده می کند

امسال نیز مانند سال های گذشته، ثبت نام در قرعه کشی از 2 یا 3 اکتبر (11 یا 12 مهر) آغاز و در 5 یا 6 نوامبر (15 یا 16 آبان) به پایان می رسد.

توجه داشته باشید که ما اکنون در سال 2021 هستیم و نتیجه قرعه کشی برای سال 2023 است.

شرایط ورود به لاتاری چیست؟

شرایط و ضوابط

تابعیت یکی از کشورهای مجاز شرکت کننده در قرعه کشی را داشته باشید

دارای گواهی 12 سال تحصیلات کامل یا دو سال سابقه حرفه ای در 5 سال اخیر

توجه داشته باشید:

در سال های 1371 تا 1391 مهلت اخذ مدرک در ایران یازده سال بود و برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل داشتند یک سال دوره پیش دانشگاهی در نظر گرفته شد. یعنی کسانی که بین سال های 1371 تا 1391 با موفقیت فارغ التحصیل شده اند برای ورود به قرعه کشی نیاز به مدرک پیش دانشگاهی دارند. در سال 1392 با ایجاد نظام آموزشی جدید، مدت این دوره به 12 سال افزایش یافت.

لازم به ذکر است که این شغل باید حداقل به دو سال آموزش یا تجربه نیاز داشته باشد. این شغل باید در لیست مشاغل وزارت کار ایالات متحده در لیست JOB ZONE 4 و البته با امتیاز SVP 7 درج شود.

برای اینکه بدانید شغل مورد نظر شما در لیست این مشاغل خاص قرار دارد یا خیر، کافی است به وب سایت O*NET OnLine به نشانی www.onetonline.org بروید و شغل انگلیسی خود را در بخش جستجوی این وب سایت جستجو کنید. پس از آن، لیستی از مشاغل مرتبط با کلمه کلیدی شما ظاهر می شود که می توانید شغل خود یا نزدیک ترین شغل خود را انتخاب کنید. مثلا ما graphic designer را جستجو کردیم و روی گزینه اول Graphic Designers کلیک کردیم.

در صفحه جدید، شرح کامل شغل مورد نظرتان را خواهید دید. وظایف، ابزار و فناوری، دانش مورد نیاز برای این شغل، مهارت های مورد نیاز برای این شغل، قابلیت های کارکنان و فعالیت های کاری روزانه و سایر اطلاعات مربوط به این شغل را در این صفحه مشاهده خواهید کرد. در پایان قسمتی به نام Job Zone وجود دارد. در این قسمت گزینه عنوان باید بالای قسمت کار چهار یا خود ناحیه کار چهار باشد و البته محدوده SVP بین 7 تا 10 باشد در این صورت این شغل می تواند مشکل تحصیلی شما را حل کند.

شرایط عکس قرعه کشی

یکی از مهم ترین بخش های ثبت نام در لاتاری، گرفتن عکس مطابق با استانداردهای قوانین مهاجرتی ایالات متحده است که از ورود هزاران نفر به این کشور به دلیل ارسال نکردن عکس مناسب جلوگیری می کند. متقاضی و کلیه افراد مجازی که می توانند نزد وی ثبت نام کنند (همسر و فرزندان) جهت شرکت در قرعه کشی باید عکس مناسب و مجاز ارائه نمایند. حتی اگر نوزاد یک ماهه دارید، باید از او عکس بگیرید. اگر کودک شما نمی تواند بنشیند، می توانید از او در حالت درازکش رو به دوربین عکس بگیرید. در عکس کودکان زیر ۲ سال سخت گیری زیادی وجود ندارد اما تهیه عکس الزامی است.

تصویر زیر یک فرمت استاندارد و قابل قبول برای وزارت مهاجرت ایالات متحده است. تصاویری که دارای مشخصات تصویر زیر باشند برای ثبت نام بلامانع در قرعه کشی شناسایی می شوند. و این عکس چه ویژگی هایی دارد؟

شرایط و ضوابط عکس

عکس باید رنگی باشد.

صاف بنشینید و رو به دوربین باشید.

سر باید رو به دوربین باشد. نه بالا، نه پایین و نه پهلو.

اندازه سر در عکس باید نرمال باشد. نه خیلی بزرگ و خیلی کوچک است.

پس زمینه عکس باید سفید یا روشن باشد.

اگر از عینک استفاده می کنید، انعکاس نور نباید در آنها قابل مشاهده باشد.

از کلاه در عکس حتی برای کودکان استفاده نکنید.

عکس زنان می تواند با حجاب باشد. اما گردی صورت باید کاملا نمایان باشد.

عکس مربعی به ابعاد 5 سانتی متر در 5 سانتی متر یا 600 پیکسل در 600 پیکسل.

وضوح عکس باید 300 dpi باشد.

هیچ سایه ای روی صورت یا دیوار نباشد. بهتر است یک قدم از دیوار فاصله بگیرید.

دیوار نباید هیچ گونه تزئین یا پس زمینه رنگی داشته باشد.

حالت صورت شما باید خنثی باشد. به خصوص دهان بسته است و چشم ها، بازوها و سر صاف هستند. مستقیم به دوربین نگاه کنید.

فضای خالی زیادی در بالا و پایین صورت شما وجود دارد.

پس از تهیه عکس، آن را از طریق فرم مربوطه ارسال می کنید. حجم عکس باید کمتر از 1000 کیلوبایت باشد.

عکس زنان با پوشش اسلامی و بدون پوشش قابل قبول است.

نمونه هایی از تصاویر صحیح و نادرست هنگام ثبت نام در قرعه کشی 2023

ثبت اطلاعات شخصی

همانطور که گفته شد، ابتدا باید به تنها وب سایت رسمی دولت ایالات متحده برای ثبت لاتاری به آدرس www.dvprogram.state.gov دسترسی داشته باشید. سپس گام به گام اطلاعات خود را مطابق با قوانین مهاجرتی آمریکا در صفحات مربوطه ثبت کنید.

دکمه ورودی شروع را فشار دهید و فرم ثبت اطلاعات را وارد کنید.

در فرم زیر ابتدا باید مشخصات تماس متقاضی اصلی (شرکت کننده) وارد شود. سپس در صورت داشتن همسر یا فرزند اطلاعات آنها را در صفحات زیر وارد نمایید.

به سادگی فرم آنلاین را تکمیل و ارسال کنید. هنگام ورود یا وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در صفحه ثبت نام قرعه کشی، تنها 30 دقیقه فرصت دارید تا اطلاعات و عکس ها را وارد کنید. در صورت صرف زمان بیشتر سابقه ثبت نام شما باطل می شود و با خطای تایم اوت مواجه می شوید و باید از ابتدا تمامی اطلاعات را مجددا وارد کنید.

تمام اطلاعاتی که در فرم ثبت نام قرعه کشی وارد می کنید همیشه به وضعیت فعلی شما مربوط می شود. اگر پس از ارسال این فرم به دولت ایالات متحده، تغییراتی در تحصیلات، جنسیت یا وضعیت تأهل فرزندان شما ایجاد شد، پس از مصاحبه در کنسولگری ایالات متحده، آنها را مطلع کرده و اطلاعات خود را در کنسولگری تصحیح یا تکمیل کنید.

نام / نام خانوادگی، نام

املای نام و نام خانوادگی باید دقیقاً مطابق با گذرنامه باشد و شرکت کننده متقاضی اصلی را تعیین می کند.

برای افراد متاهل، یک بار به عنوان همسر و یک بار به عنوان شوهر “جدا” ثبت نام کنید و عکس ها و مشخصات تماس همسر، فرزندان مجرد و فرزند خوانده زیر 21 سال خود را وارد کنید. بر این اساس زن و شوهر شرکت کننده و همسران آنها همسر خواهند شد.

در فرم ثبت نام لاتاری 2023، داشتن گذرنامه برای ثبت نام کننده الزامی است.

توجه داشته باشید این گزینه شامل افراد با ملیت ایرانی نمی شود و در صورت نداشتن پاسپورت با تاریخ انقضا حداقل تا پایان مهلت ثبت نام نمی توانید در این فرم ثبت نام کنید.

ترجمه گزینه ب به صورت زیر است:

من نیازی به ارسال اطلاعات پاسپورت ندارم:

من ملیت ندارم

من تابعیت یک کشور کمونیستی را دارم و نمی توانم از دولت کشورم پاسپورت بگیرم.

من نمی توانم پاسپورت بگیرم و از وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات معافیت گذرنامه گرفتم.

عواقب عدم ارائه اطلاعات صحیح به عهده خود شخص می باشد و در صورت عدم تطابق اطلاعات فرم ثبت نام حذف خواهد شد.

برای افرادی که همسر دارند، دو گزینه وجود دارد:

مورد اول مربوط به افراد متاهل است و همسر آنها مقیم دائم یا شهروند ایالات متحده نیست.

مورد دوم برای کسانی است که با یک شهروند آمریکایی یا شخصی که دارای گرین کارت است ازدواج کرده اند.

تاریخ تولد – روز، ماه، سال

جنسیت – مرد یا زن

شهری که در آن به دنیا آمدی

کشوری که در آن متولد شده اید

کشور واجد شرایط یا مورد نیاز

نکته مهم: افرادی که کشور محل تولد آنها در لیست کشورهای مجاز برای شرکت در قرعه کشی نیست، اما کشور محل تولد همسر، پدر یا مادر فعلی آنها در این لیست وجود دارد، می توانند از کشور محل تولد همسر، پدر خود استفاده کنند. یا مادر اگر در لیست کشورهای مجاز برای شرکت در قرعه کشی ظاهر شوند. از این قرعه کشی استفاده کنید و نام این کشور را بنویسید.

عکس (عکس خود را آپلود کنید)

وضعیت آدرس پستی (آدرس پستی – توجه، ناحیه/کشور/استان/ایالت، کد پستی/Z)

هنگام ثبت اطلاعات آدرس پستی با موارد زیر مواجه خواهید شد.

In care of یعنی نام و نام خانوادگی شما

آدرس دوم یا خط 2 ادامه آدرس محل سکونت

کشوری که در آن زندگی می کنید کشور فعلی محل اقامت شما

شماره تلفن (شماره تلفن لازم نیست)

نحوه نوشتن آدرس پستی به زبان انگلیسی

نوشتن آدرس به زبان انگلیسی، برخلاف فارسی، با کشور شروع و به پایان می رسد. ابتدا باید نام و نام خانوادگی را بنویسید. پس از آن باید شماره پلاک یا شماره طبقه را بنویسید. سپس نام خیابان و به دنبال آن کد پستی، نام شهر، نام استان و نام کشور را بنویسید و در آتن شماره تلفن و کد پستی را قرار دهید.

 آدرس انگلیسی
 معادل فارسی
 آدرس انگلیسی
 معادل فارسی

 No
پلاک  
 West
غربی 

 Unit
واحد  
 East
شرقی 

Ground Floor
طبقه همکف 
 North
 شمالی

 Floor
طبقه 
 South
 جنوبی

Bldg
  ساختمان
Right Side
سمت راست 

Complex
مجتمع، مجموعه
Left Side
 سمت چپ

 Residential Complex 
مجتمع مسکونی 
Lower of
پایین تر از 

 Town
شهرک 
 Above of
بالاتر از 

 Hall
 تالار
 After
بعد از 

 Passage
پاساژ 
Before
قبل از 

 Mall
مرکز خرید 
Between  
 بین

 Bank
 بانک
Phase
 فاز

 Quarter
 کوی (محله، برزن) 
Near
نزدیک (جنب) 

 District
  منطقه
Corner
نبش

 P.O BOX
کد پستی 
First of
ابتدای

 Alley
کوچه 
End of
انتهای

 St
فرعی (خیابان کوچک)
In Front of
روبروی

Ave
 اصلی (خیابان بزرگ)
Dead End
بن بست

Blvd 
 بلوار
Village
روستا 

 Sq
 میدان
City
 شهر

 Highway
بزرگراه 
Province
استان 

Freeway
آزادراه 
Country
 کشور

 Rd
جاده
Industrial Estate 
شهرک صنعتی 

 Cross
 چهارراه
 Entrance
ورودی برج یا ساختمان  

Junc
تقاطع، سه راه 
Exit
 خروجی خیابان تا اتوبان

به مثال زیر توجه کنید.

بزرگراه امام علی، خیابان امام خمینی (اصلی)، میدان آزادی، خیابان طالقانی جنوبی (اصلی)، خیابان پیروزی (فرعی)، بلوار شفق، کوچه مینا 13، پلاک 8
، خیابان پیروزی جنوبی، بلوار شفق، کوچه مینا 13، پلاک 8 خیابان طالقانی، میدان آزادی، خیابان امام خمینی، بزرگراه امام علی

آدرس ایمیل: (الزامی)

در این مرحله زمان تکمیل مدارک تحصیلی فرا می رسد. باید آخرین مدرک تحصیلی خود را وارد کنید.

فقط دبستان

دبیرستان، بدون دیپلم

دیپلم دبیرستان

هنرستان (دیپلم دبیرستان با هنرستان یا هنرستان فنی یا خصوصی یا هر نوع آموزشگاه تخصصی کوتاه مدت خصوصی یا دولتی که قبل یا بعد از دبیرستان یا بدون دیپلم دبیرستان برای آموزش یک حرفه یا حرفه گذرانده اید و محسوب می شود. آخرین و بالاترین مدرک شما خواهد بود)

برخی از دوره های دانشگاهی (دانشگاه ناتمام یا فقط چند واحد دانشگاهی را گذرانده اید)

مدرک دانشگاهی (مدرک تحصیلی).

برخی از دوره های تحصیلات تکمیلی، دیپلم

استاد

برخی دروس مقطع دکتری

دکتری

جزئیات مربوط به وضعیت تأهل (وضعیت زناشویی)

مجرد / ازدواج نکرده (مجرد)

متاهل

طلاق

بیوه

قانونی جدا شده است

تعداد فرزندان زیر 21 سال

این وضعیت شامل فرزندان طبیعی، فرزندخوانده یا فرزندان تحت سرپرستی، فرزندان همسر سابق در صورتی که این کودکان جدا از شما زندگی می کنند و حتی اگر شما به طور کامل از آنها و از همسر خود جدا شده باشید یا اگر نمی خواهند به این کشور مهاجرت کنند، می شود. اصلا آمریکا ، باید نام، مشخصات و عکس را ارائه دهید. این کودکان را در فرم وارد کنید. لطفا توجه داشته باشید که عدم ثبت نام هر یک از این فرزندان منجر به رد شدن ثبت اطلاعات شما می شود.

ثبت اطلاعات همسر و فرزندان هنگام ثبت نام در قرعه کشی

در این مرحله اطلاعات همسر و فرزندان باید مانند مراحل قبل ثبت شود.

اطلاعات همسر

اطلاعات کودکان را ثبت کنید

دریافت کد تایید

پس از ثبت نام قرعه کشی در سایت مورد نظر، صفحه موفقیت نهایی شامل شماره پرونده (شماره تایید)، شماره سریال دیجیتال و تاریخ تولد شما نمایش داده می شود. این شماره سریال را در تمام مراحل پس از برنده شدن در لاتاری نزد خود نگه دارید.

آیا کاربران هنگام ثبت نام در لاتاری 2023 سوالات زیادی دارند؟ آیا ثبت نام در قرعه کشی بدون پاسپورت امکان پذیر است؟ آیا ثبت نام در لاتاری آمریکایی رایگان است؟ شرایط قرعه کشی عکس چیست؟ مقاله بالا تا حد زیادی به تمام سوالات پاسخ داده است، اما اگر در مورد نحوه ثبت نام و انتخاب گزینه های مناسب سردرگم هستید، این کار را به کارشناسان ما بسپارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا