چرا na باید غیر حرفه ای باقی بماند

سنت هشتم

,سنت هشت,سنت 8,کارمندان مخصوص na

,سنت هشت,سنت 8,کارمندان مخصوص na

قرن هشتم

معتادان گمنام باید همیشه غیرحرفه ای باقی بماند، اما مراکز خدمات ما ممکن است کارکنان متخصص را استخدام کنند.

قرن هشتم، جامعه، معتادان، ناشناس، قرن هشتم، قرن هشتم، NA

سنت هشتم برای ثبات NA به عنوان یک کل حیاتی است. برای درک این سنت، لازم است مفهوم “مراکز خدمات غیرحرفه ای” و “کارمند ویژه” روشن شود. پس از شناخت مفاهیم آنها، مفهوم این سنت به خودی خود روشن خواهد شد.

در این سنت می گوییم هیچ متخصصی نداریم. این بدان معناست که ما روانپزشک، پزشک، مشاور یا وکیل نداریم که برای ما کار کنند. برنامه ما با کمک به یک معتاد به معتاد دیگر کار می کند. اگر ما افراد حرفه ای را در گروه های خود استخدام کنیم، اتحاد NA را نابود می کنیم. ما معتادانی هستیم که به طور مساوی و رایگان به یکدیگر کمک می کنیم.

ما کارشناسان حرفه ای را می شناسیم و تحسین می کنیم. بسیاری از اعضای ما در زندگی خصوصی خود حرفه ای هستند، اما جایی برای حرفه ای بودن در NA وجود ندارد.

منظور از مراکز خدماتی جایی است که کمیته های خدمات NA مشغول به کار هستند. دفتر خدمات جهانی یا دفاتر محلی، منطقه ای یا منطقه ای نمونه هایی از مراکز خدمات هستند. باشگاه های ترک اعتیاد، خانه های بهبودی و موسسات مشابه، مراکز خدمات NA نیستند و هیچ وابستگی به مراکز خدمات NA ندارند. مرکز خدمات مکانی است که در آن خدمات NA به صورت مستمر ارائه می شود.

قرن هشتم، قرن هشتم، قرن هشتم، کارمندان ویژه na

در این سنت تاکید شده است که >>مراکز خدمات ما ممکن است کارمندان خاصی را استخدام کنند<<. این بدان معنی است که مراکز خدمات ما ممکن است کارمندانی را استخدام کنند که مهارت های خاصی مانند پاسخگویی به تلفن، منشی یا چاپ را دارند. این کارکنان مستقیماً به کمیته های خدمات مربوطه گزارش می دهند. همانطور که NA رشد می کند و بزرگتر می شود، تقاضا برای چنین کارمندانی نیز افزایش می یابد. کارکنان ویژه برای حفظ کارایی جامعه در حال رشد ما کاملاً ضروری هستند.

در اینجا لازم است تفاوت بین کارمندان حرفه ای و ویژه روشن شود. حرفه ای ها در یک حرفه خصوصی فعال هستند که مستقیماً به NA خدمت نمی کند و بر اساس منافع شخصی است. حرفه ای ها از سنت های NA پیروی نمی کنند، اما کارمندان ویژه ما در چارچوب آن سنت ها کار می کنند و همیشه مستقیماً در برابر کسانی که به آنها خدمت می کنند، یعنی جامعه، پاسخگو هستند.

در سنت هشتم، ما هیچ یک از اعضای خود را حرفه ای نمی نامیم و با عدم اعطای عناوین حرفه ای به اعضای خود، تضمین می کنیم که انجمن ما برای همیشه غیرحرفه ای می ماند.

((کتاب پایه قرن هشتم))

قرن هشتم، قرن هشتم، قرن هشتم، کارمندان ویژه na

“هشت سنت”

شاید در یک نگاه، سنت هشت یکی از سنت های معنویت ما به نظر نرسد، اما در واقع، این سنت قلب برنامه معنوی ما را لمس می کند. با تعهد به حرفه ای بودن، اطمینان حاصل می کنیم که راه آسان ما به میراثی ماندگار تبدیل می شود. کمک های مالی به همان اندازه رایگان از برنامه در برابر تابش خیره کننده بازی های غیر اجتماعی محافظت می کند. در عین حال، ما از هرگونه نمایش قدرت و حرفه ای بودن توسط اعضای خود رها شده ایم. وقتی برنامه را برای خودمان درک می کنیم، مهارت هایی را آموخته ایم که به بهبودی خود کمک کنیم. هیچ کس نمی تواند عضویت ما در NA را تأیید کند یا ما را اخراج کند. عضویت ما، بهبودی و تجربه ما تنها از آن ماست.

قرن هشتم، قرن هشتم، قرن هشتم، کارمندان ویژه na

بسیاری از اعضای ما در زمینه های مختلف از جمله درمان اعتیاد حرفه ای هستند، اما ما کسی را برای انتقال پیام استخدام نمی کنیم. ارتباط از یک معتاد به معتاد دیگر نوعی استفاده از ناشناس بودن است. این بدان معناست که ما هویت حرفه ای خود را خارج از جلسه می گذاریم. در جلسات خود، ما معتادان ریکاوری برابر و برابر هستیم و با وجود هر عنوان یا روابط حرفه ای که ممکن است خارج از جلسه داشته باشیم، پیام بهبودی را به همراه داریم. خدمتگزاران مورد اعتماد ما مشاور یا مدیر نیستند و جلسات ما کلاس درس یا گروه درمانی نیست. ما گرد هم می آییم تا تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم، و در معتادان گمنام همه ما فقط متخصص داستان زندگی خود هستیم. ما می توانیم تجربه یا مهارتی را در جلسات به ارمغان بیاوریم، اما رتبه خود را هرگز.

قرن هشتم، قرن هشتم، قرن هشتم، کارمندان ویژه na

رابطه ما با بهبودی و خدمت بسیار ساده است، به این معنی که در NA ما فقط معتادانی هستیم که بهبودی یافته اند و آن را با دیگران به اشتراک می گذاریم.

غیرحرفه ای بودن به معنای غیرحرفه ای بودن نیست. برای ما، کلمه غیرحرفه ای به معنای یادآوری این موضوع است که ما آزادانه پیام را در فضای برابر به یکدیگر منتقل می کنیم. از طرف دیگر، کلمه غیرحرفه ای به معنای پایین بودن کیفیت است که قطعا نشان دهنده تلاش های خدماتی ما نیست. حرفه ای بودن جایی در نحوه به اشتراک گذاشتن پیام خود با یکدیگر ندارد، اما همیشه در نحوه خدمت گذاری ما جایگاهی ندارد. ما قابل اعتماد و پاسخگو هستیم، تلاش‌های خدماتی خود را با پیام‌های هدفمند برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم، سوابق داریم، به قراردادهایمان احترام می‌گذاریم، هزینه‌های ما منصفانه است و قوانین محل برگزاری را دنبال می‌کنیم. ما می دانیم که داشتن رفتار مناسب بخشی از جذابیت پیام ما است. وقتی در روابط عمومی فعال هستیم، سعی می کنیم ظاهر خوبی داشته باشیم.

قرن هشتم، قرن هشتم، قرن هشتم، کارمندان ویژه na

تأکید سنت هشت بر غیرحرفه‌ای بودن به هر یک از ما کمک می‌کند تا به طور یکسان در آن سهیم باشیم و درمان کنیم. مهم نیست که زندگی ما را به کجا می برد، ما می توانیم با هم در NA زندگی کنیم و درمان کنیم. معنای ناشناس بودن این است که مهم نیست در خارج از جامعه چه کاری انجام می دهیم، چه مدت هوشیار بوده ایم، یا چه خدماتی به NA داده ایم، ما هنوز عضو دیگری هستیم که می خواهد یک روز دیگر هوشیار باشد. هر یک از ما پیامی برای انتقال داریم و همه به هم نیاز داریم. باورهای ما در مورد اینکه چه کسی هستیم و چه کاری انجام می‌دهیم، یا باورهای ما در مورد اینکه دیگران در مورد ما چه فکر می‌کنند، همگی اهمیت کمی دارند.

در برخی شرایط، انجام برخی خدمات تنها با کمک اعضای داوطلب بسیار دشوار یا حتی غیرممکن است. خطوط تلفن یک مثال است، زیرا می‌خواهیم مطمئن شویم که معتادانی که به دنبال بهبودی هستند فرصت صحبت با اعضای NA را دارند، بنابراین بسیاری از جوامع محلی با شرکت‌ها قرارداد می‌بندند تا همیشه تلفنی پاسخ دهند و به عضو مناسب و در دسترس متصل شوند. حضور اینترنتی ما ممکن است به توسعه و نگهداری نیاز داشته باشد که اعضای محلی ما نتوانند از عهده آن برآیند. ما می توانیم قراردادی امضا کنیم تا مطمئن شویم معتادان در حال بهبودی به ما دسترسی دارند.

قرن هشتم، قرن هشتم، قرن هشتم، کارمندان ویژه na

ما با یک چشم انداز شروع می کنیم و آن چشم انداز به واقعیت تبدیل می شود. در این مدت، حفظ الزامات معنوی در حالی که تلاش می کنیم قوانین و تعهدات اداری خود را رعایت کنیم، می تواند بسیار دشوار باشد. گاهی اوقات ما به کمک متخصص نیاز داریم و در برخی شرایط به رعایت، تداوم و پاسخگویی نیاز داریم و درخواست‌های اعضای داوطلب می‌تواند غیرضروری و غیرواقعی باشد. سنت هفت به ما می‌گوید که نمی‌توانیم به اعضا اجازه دهیم بیش از سهم منصفانه خود مشارکت کنند و ممکن است برای تعیین حدود نیاز به فکر و دعا داشته باشیم. درخواست از اعضا برای استفاده از مهارت‌های حرفه‌ای خود برای خدمت به NA می‌تواند روابط و NA را نه تنها به روش‌های واضح، بلکه به روش‌هایی که حتی فکرش را هم نمی‌کنیم، دچار تنش کند. همانطور که ما به دنبال یافتن تعادل هستیم، ممکن است متوجه شویم که باید فردی را استخدام کنیم، یا برای مدت کوتاهی، مانند استخدام وکیل برای حل مسائل حقوقی، یا به طور دائم، مانند استخدام یک کارمند برای خدمات محلی. میز مطالعه. البته کار انتقال پیام باید همیشه غیرحرفه ای بماند. خدمتکاران مورد اعتماد، کارمندان ویژه و کسانی که ما برای یک کار خاص استخدام می کنیم، همگی وظایفی را انجام می دهند که در نهایت با چشم انداز ما همسو می شوند، هدف اصلی ما را پیش می برند و NA را رشد می دهند.

مرتبط:  چرا وقتی برنامه دانلود میکنم میگه مشکلی در تجزیه وجود دارد

قرن هشتم، قرن هشتم، قرن هشتم، کارمندان ویژه na

دستورالعمل‌های سنت‌های ما ساده است، به این معنی که: ما با احتیاط و احتیاط با امور مالی خود رفتار می‌کنیم و نیازهای خود را منصفانه می‌پردازیم. ما یاد می گیریم در انتخاب خدمات خود احتیاط کنیم و درک می کنیم که درک یک گزینه مهم برای جلوگیری از تضاد منافع است که ما را از دفاع از روابط خود با سایر سازمان ها نجات می دهد، زیرا رعایت سنت های شش، هفت و هشت استقلال ما را تضمین می کند. و استقلال از هر شخص یا سازمانی که بخواهد از نام ما استفاده کند. در عین حال، به ما کمک می‌کند از گرفتار شدن به رسوایی‌های مالی و سیاسی جلوگیری کنیم و این شک را برطرف کنیم که نمی‌توانیم پیام خود را به تنهایی برسانیم. ناامنی ما را در معرض خطر قرار می دهد. سنت ها ما را در مسیر درست راهنمایی می کنند و به ما یادآوری می کنند که اصول معنوی ما ارزشمندتر و قدرتمندتر از جاذبه های بیرونی است که ما را به بیراهه می کشاند.

قرن هشتم، قرن هشتم، قرن هشتم، کارمندان ویژه na

از آنجایی که هیچ عضو حرفه ای در NA وجود ندارد، همه ما آزادیم که با یکدیگر شفا دهیم، از یکدیگر بیاموزیم و گمنامی را تمرین کنیم. ما صداقت خود را با احترام به یکدیگر و برخی کارمندان نشان می دهیم. علیرغم چالش ها یا اختلاف نظرهایی که ممکن است پیش بیاید، همیشه برای ما روشن است که همه ما در یک جهت و به یک دلیل کار می کنیم: همه ما عاشق معتادان گمنام هستیم و مشتاق کمک به معتادان به مواد مخدر هستیم که هنوز رنج می برند. ما برای انتقال پیام NA به مدرک لیسانس، مدرک، یا آموزش خاصی نیاز نداریم – ما فقط به تجربه، قدرت و امید نیاز داریم.

((کتاب الاصول الارشاد روح الاحادیث ما ص 186 و 208))

قرن هشتم، قرن هشتم، قرن هشتم، کارمندان ویژه na

نحوه عمل

قرن هشتم

معتادان گمنام باید برای همیشه غیرحرفه ای باقی بمانند، اما مراکز خدماتی ما ممکن است کارکنان خاصی را استخدام کنند.

معتادان گمنام با بیمه LTC به طور آشکارا غیرحرفه ای رفتار می کند. ما بیمارستان، مراکز درمانی، کلینیک های سرپایی یا امکانات مرتبط با موسسات پزشکی نداریم. ما وضعیت کسی را تشخیص نمی دهیم و بهبود یا پیشرفت بیماران خود را تحت نظر نداریم. در واقع ما بیمار نداریم، فقط عضو داریم. گروه های ما درمان حرفه ای، پزشکی قانونی، یا خدمات روان درمانی یا معنوی ارائه نمی دهند. ما صرفاً جامعه ای از معتادان در حال بهبودی هستیم که به طور مرتب گرد هم می آیند تا به هم کمک کنند هوشیار بمانند.

در بحث از سنت ششم، ما به کفایت پیام خود پی بردیم. گروه های معتادان گمنام نیازی ندارند یا به مؤسسات خارج از انجمن برای بهبودی از اعتیاد وابسته نیستند. به طور مشابه، سنت هشتم به ما یادآوری می کند که اعضای انجمن برای ارائه پیام جلسات معتادان گمنام نیازی به مدرک دانشگاهی یا حرفه ای نداشتند. نکته اصلی این است که روش جلسات معتادان گمنام برای بهبودی از اعتیاد تنها از طریق کمک یک معتاد به معتاد دیگر است. ما مشاوران آموزش دیده و تایید شده نداریم. تجربیات مختلف ما تنها چیزهایی است که برای بهبودی و بهبودی از اعتیاد به آن نیاز داریم. تجربه دست اول و شخصی که هر یک از ما پس از بهبودی از اعتیاد به دست آورده ایم، ما را واجد شرایط کامل انتقال پیام به سایر معتادان کرده است. ما برای انجام گام دوازدهم به اعضای خود پولی پرداخت نمی کنیم و گروه های ما نیز هیچ هزینه ای برای انتقال پیام جلسات معتادان گمنام دریافت نمی کنند. به همین دلیل است که می گوییم معتادان گمنام باید برای همیشه غیرحرفه ای بمانند.

ما نمی گوییم که یکی از اعضای معتادان گمنام هرگز نباید استخدام مربوط به حرفه درمان یا چنین شغلی را بپذیرد. بلکه می گوییم حرفه و تخصص یک عضو موضوعی است که ربطی به جلسات ندارد. ارزش درمانی پیامی که به اشتراک می گذاریم از تجربه شخصی ما در بهبودی ناشی می شود و ربطی به مدرک تحصیلی، آموزش یا وضعیت حرفه ای ما ندارد.

ما شفا را نمی فروشیم، اما آن را آزادانه با عشق و سپاس به اشتراک می گذاریم. در مواقعی، گروه‌های جلسه و هیئت‌های خدماتی یا کمیته‌های معتادان گمنام ممکن است برای انجام مسئولیت‌های خود به کمک حرفه‌ای نیاز داشته باشند. سنت هشتم تفاوت بین فروش شفا و پول دادن به متخصصانی را که به ما در انجام خدمات کمک می کنند، روشن می کند. اگر هر یک از کمیته ها به کمک یک فرد حرفه ای مانند وکیل یا حسابدار نیاز داشته باشند، می توانند با آنها قرارداد ببندند. اگر بنا به دلایلی به کسی نیاز داشته باشیم که به ما کمک کند، آن کارمند ویژه را استخدام می کنیم و برای خدماتش پول می دهیم، آنها نمی فروشند، بلکه خیلی ساده، خدماتی را که برای استخدام یک فرد غیر وابسته به آن نیاز داریم، به ما ارائه می کنند. .

کاربرد اصول معنوی

سنت هشتم یکی از ساده ترین و صریح ترین سنت های دوگانه است. به همین ترتیب، اصول نهفته در این سنت بسیار کاربردی است. آنها عبارتند از: تواضع، آینده نگری، گمنامی و صداقت.

گروهی از معتادان گمنام زمانی اصل تواضع را به کار می برند که تظاهر به کم و بیش بودن خود نکنند. ما ادعا نمی کنیم که در هیچ چیز متخصص هستیم. ما پزشک، روانپزشک یا درمانگر نیستیم. ما معتادان را بهبود می دهیم. آنچه ما ارائه می دهیم تجربه جمعی و عملی ما در تمیز ماندن و پاک زیستن است. ارزش برنامه ما بر اساس هویت مشترک ما به عنوان معتاد و اعتمادی است که بین دو معتاد وجود دارد.

وقتی ما به عنوان یک گروه متواضع هستیم و متوجه می شویم که برای انجام برخی از کارهایمان به یک فرد حرفه ای نیاز داریم و خودمان نمی توانیم آن را انجام دهیم. ما به شدت بر ارزش درمانی کمک به یک معتاد به معتاد دیگر تأکید می کنیم. گاهی اوقات از استفاده از یک فرد حرفه ای احساس ناراحتی می کنیم، اما گاهی اوقات برای اعضای داوطلب معتادان گمنام امکان انجام برخی کارها که نیاز به تخصص دارد وجود ندارد و یا مستلزم صرف زمان زیادی است که برای آنها ممکن نیست. در چنین مواردی، غرور ما نباید مانع از استخدام فرد لازم برای انجام این خدمات شود.

از طرفی کارهایی که خود اعضا می توانند انجام دهند را نباید به کارمندان خاص غیر وابسته سپرد. ما باید مراقب باشیم که افراد حرفه ای را برای انجام خدماتی که اعضای معتادان گمنام نمی توانند انجام دهند استخدام کنیم. اکثر خدمات جلسات معتادان گمنام نیازی به تخصص ندارند. اعضای ما شایسته انجام چنین خدماتی به عنوان داوطلب هستند. با اعمال احتیاط و آینده نگری، تفاوت بین وظایفی که اعضا می توانند خودشان انجام دهند و سایر کارهایی که نیاز به متخصص دارند، متوجه می شویم. سنت هشت اهمیت ناشناس بودن را به گروه های ما یادآوری می کند. حرفه ای ها افرادی هستند که مهارت های تخصصی دارند و معمولاً دارای گواهینامه هیئت مدیره هستند. جلسات گروه معتادان گمنام خود چنین کارشناسان بهبودی هستند و کاملاً واجد شرایط هستند که بهبودی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

مرتبط:  چرا باید سیم فاز را به کلید وصل کنیم

در پایان باید گفت که سنت هشتم با ارج نهادن به مهمترین عامل هویت گروهی، حرمت و شخصیت جلسات معتادان گمنام را حفظ می کند. معتادان گمنام چیست؟ علاوه بر بک، آیا این جامعه متشکل از معتادان به مواد مخدر است که تجربیات خود را به صورت رایگان و ساده با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند؟ سنت هشتم تعهد محکم و همیشگی هر گروه از جلسات معتادان گمنام برای حفظ کیفیت و کیفیت برنامه است که در واقع مهمترین و با ارزش ترین موضوع انجمن ماست. با پذیرش این نکته که معتادان گمنام باید همیشه غیرحرفه ای باقی بمانند، قطعاً دریافتیم که ارزش درمانی کمک به یک معتاد به معتاد دیگر استثنایی و منحصر به فرد است. این مقاله نکته اصلی و قلب برنامه ما است. تا زمانی که این قلب قوی می تپد، معاشرت و بهبودی ما زنده خواهد ماند.

از تجربه اعضا داخل تالار گفتگو در مورد سنت8 بازدید فرمائید.

قرن هشتم، جامعه، معتادان، ناشناس، قرن هشتم، قرن هشتم، NA

همکاران و رئیستان با شما احساس خوبی ندارند؟ اگر پاسخ مثبت است، باید گفت که علت این احساس ناخوشایند ممکن است عادات و رفتارهای بد شما در محل کار باشد. برخی از رفتارها در محل کار می تواند قوانین و احترام را نقض کند. از آنجایی که در محیط کار محدودیت هایی برای رفتارها وجود دارد، ما همیشه به یادآوری نیاز داریم تا به ما یادآوری کند. در اینجا چند اشتباه وجود دارد که باعث می شود شما در محل کار غیرحرفه ای به نظر برسید.

لینک را کپی کنید

تکبر

روزلیندا لاندال در کتاب خود می نویسد که همه ما دوست داریم در انجام موفقیت آمیز کاری یا به اشتراک گذاشتن چیزهای خوب با دیگران احساس غرور کنیم. اما این اشتراک گذاری به راحتی می تواند شما را مغرور جلوه دهد. چند شاخص کلیدی وجود دارد که این امکان را فراهم می کند.

– اگر در مورد این مسائل با کسی صحبت می کنید

– اگر در مورد کار خود با صدای بلند صحبت می کنید

-اگر با لحنی صحبت می کنید که انگار از دیگران برتر هستید

-اگر احساس می کنید باید دیگران را اخراج کنید و شکست را به آنها نشان دهید

اگر وقتی از شما تمجید می شود تشکر نکنید

– اگر به داستان خود بال بدهید و بگویید

– وقتی شک دارید، احساس حقارت می کنید

لینک را کپی کنید

دیر سر کار حاضر شوید

راندال می‌گوید زمان‌بندی از اهمیت بالایی برخوردار است.

حرفه ای ترین رفتار این است که به موقع در محل کار حاضر شوید و کار را انجام دهید. دیگران نمی توانند منتظر بمانند تا شما کارتان را در زمان دلخواه انجام دهید.

لینک را کپی کنید

در تمام جلسات دیر حاضر شوید

ویکی الیور، نویسنده «۳۰۱ پاسخ هوشمندانه به سؤالات مصاحبه دشوار» و «قدرت کلمات را می‌فروشد»، می‌گوید دیر رسیدن به همه جلسات نشان می‌دهد که به همکارانتان احترام نمی‌گذارید و به همین ترتیب، به فردی که در جلسات شرکت می‌کند، به موقع، احترام نمی‌گذارید. به دیگران احترام و ادب نشان می دهد.

رندال می گوید منتظر نگه داشتن مردم می تواند شما را بی ملاحظه، بی ادب و متکبر جلوه دهد.

لینک را کپی کنید

کثیف و کثیف

رندال می‌گوید مهم نیست کجا هستید، پشت میزتان یا در اتاق استراحت، خوب نیست که در دفتر به عنوان فرد آلوده شناخته شوید.

اگر سینک آشپزخانه اداری را مسدود و پر از آب رها کنید، یا اگر زباله های خود را جمع نکنید، انتظار دارید چه کسی بعد از شما انجام دهد؟ رندال معتقد است فضای کاری شما می تواند بازتابی از شما باشد.

می گوید اگر شما هم مثل من عادت دارید در فضای نسبتا شلوغ کار کنید، شاید مشکلی پیش نیاید، اما در محیط کار فرق می کند، جالب نیست همیشه کمدهای باز و شلوغی زیاد داشته باشید. شاید از این رفتار یاد بگیرید که نسبت به همکاران خود بی توجه هستید و با این کار به آنها بی احترامی می کنید. این کار درستی نیست که مردم را مجبور به کار کردن در محیط آشفته ای که شما ایجاد کرده اید.

لینک را کپی کنید

در هر کار جدید سوال بپرسید

معتادان گمنام باید همیشه غیرحرفه ای باقی بمانند، اما مراکز خدمات ما ممکن است کارکنان ویژه ای را استخدام کنند. برای درک این سنت، لازم است مفهوم مراکز خدماتی غیرحرفه ای و کارکنان ویژه روشن شود. پس از شناخت مفاهیم آنها، معنای این سنت خود به خود روشن خواهد شد. این بدان معناست که ما روانپزشک، پزشک، مشاور یا وکیل نداریم که برای ما کار کنند. برنامه ما با کمک به یک معتاد به معتاد دیگر کار می کند. اگر ما افراد حرفه ای را در گروه های خود استخدام کنیم، اتحاد NA را نابود خواهیم کرد. ما معتادان به مواد مخدر هستیم که به عنوان یکسان و رایگان به یکدیگر کمک می کنیم. ما کارشناسان حرفه ای را می شناسیم و تحسین می کنیم. بسیاری از اعضای ما در زندگی خصوصی خود حرفه ای هستند، اما در NA جایی برای حرفه ای ها وجود ندارد، مراکز خدمات جایی هستند که کمیته های خدمات NA در آن کار می کنند. نمونه‌هایی از مراکز خدمات، دفتر خدمات جهانی یا دفاتر محلی، منطقه‌ای یا منطقه‌ای هستند. باشگاه های ترک اعتیاد، خانه های بهبودی و موسسات مشابه، مراکز خدمات NA نیستند و هیچ وابستگی به مراکز خدمات NA ندارند. مرکز خدمات مکانی است که در آن خدمات NA به صورت شبانه روزی ارائه می شود. در این سنت تاکید شده است که مراکز خدماتی ما ممکن است کارمندان خاصی را استخدام کنند. تلفن پاسخ دهید، کار منشی یا چاپ انجام دهید، آنها را استخدام کنید. این کارکنان مستقیماً به کمیته های خدمات مربوطه گزارش می دهند. همانطور که NA رشد می کند و بزرگتر می شود، تقاضا برای چنین کارمندانی نیز افزایش می یابد. کارکنان ویژه برای حفظ کارایی جامعه در حال رشد ما کاملاً ضروری هستند. در اینجا لازم است تفاوت بین کارمندان حرفه ای و ویژه روشن شود. حرفه ای ها در یک حرفه خصوصی فعال هستند که مستقیماً به NA خدمت نمی کند و بر اساس منافع شخصی است. حرفه ای ها از سنت های NA پیروی نمی کنند، اما کارمندان ویژه ما در چارچوب آن سنت ها کار می کنند و همیشه به طور مستقیم به کسانی که به آنها خدمت می کنند، یعنی انجمن، پاسخگو هستند. در سنت هشتم، ما هیچ یک از اعضای خود را حرفه ای نمی نامیم و با عدم اعطای عناوین حرفه ای به اعضای خود، تضمین می کنیم که انجمن ما برای همیشه غیرحرفه ای می ماند.

سوال 1 – مفهوم NA غیرحرفه ای بودن چیست؟

مفهوم غیرحرفه ای NA این است که ما خدمات حرفه ای یا تخصصی برای کمک به معتادان نیازمند ارائه نمی کنیم و به طور کلی با مقوله اعتیاد به صورت علمی و تخصصی برخورد نمی کنیم، بلکه بسیار ساده و بدون خطر، تجربیات خود را ارائه می کنیم. مشکل بیماری اعتیاد و درمان این بیماری به معتادان نسبت به دیگران. در جامعه مریض نداریم فقط عضو داریم. ما با یکدیگر همدردی می کنیم، اما وضعیت سایر اعضای معتاد را تشخیص نمی دهیم یا اینکه آنها در چه مرحله ای از روند بهبودی خود هستند. اینکه اعضا چه باید بکنند و چه نباید بکنند به ما مربوط نیست و ما در امور شخصی اعضا دخالت نمی کنیم.

مرتبط:  چرا جهان اجتماعی را جهان فرهنگی می نامند تحلیل فرهنگی

نکات مهم:

برنامه ما مقدماتی و آزمایشی است. ما راه حل های حرفه ای به کسی نمی دهیم.

ما هزینه های حرفه خود را از هزینه های بهبودی خود جدا می کنیم.

به عنوان بخشی از برنامه، ما به اعضا یک تجربه شفابخش ارائه می دهیم.

در NA جایی برای حرفه ای بودن وجود ندارد. حتی در پست های خدماتی هم حرفه ای و حرفه ای عمل نمی کنیم.

مفهوم حرفه ای نبودن در سنت هشتم حفظ سادگی در پیام رسانی و کمک صادقانه و رایگان به حامیان ما است.

✅ اگر برای کارکرد مرحله 12 که پیام رسانی است انتظار مادیات یا حتی احترام یا چیزهای دیگر را داشته باشیم، در واقع از این پیام رسانی به عنوان یک حرفه استفاده کرده ایم و عشق نافرجام را تباه و بی معنی کرده ایم. .

ما به دنبال کسب درآمد از طریق دادن تجربیات به دیگران نیستیم.

حفظ روحیه سادگی برنامه به شدت توسط سنت هشتم مورد تاکید قرار گرفته است.

سوال 2 – چرا NA باید غیرحرفه ای بماند؟

دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد.
اول اینکه با رفتار غیرحرفه ای می توان مطمئن بود که ماهیت معنوی ساده و آرام انجمنمان حفظ می شود. هر یک از اعضای ما در بهبودی خود متخصص هستند و به دلیل تجربیات شخصی و ارزشمندی که در زمینه بیماری و بهبودی خود دارند، صلاحیت کامل برای کمک به حامیان خود را دارند. یکی دیگر از دلایل عدم حرفه ای بودن ما این است. گارانتی رایگان اقامت یک سرویس NA و پیام‌رسانی گروهی است. نه اعضای انجمن و نه هیچ گروهی پولی برای پیام رسانی و کمک به معتادان دریافت نمی‌کنند.

نکات مهم:

✅ تفاوت حرفه ای و غیرحرفه ای بودن در چارجوب قوانین آنهاست.
✅ افراد حرفه ای دارای ساعات کاری، حقوق، دستمزد، رتبه بندی و غیره هستند.
✅ اما در انجمن ما چون غیرحرفه ای عمل می کنیم مواردی که مربوط به حرفه ای ها باشد را نداریم.

اگر از بهبودی خود برای رسیدن به هدفی غیر از کمک به همنوعان خود استفاده کنیم، از هدف اولیه خود دور خواهیم شد.

✅ معنویتی که در مسیر شفا به دست آورده ایم را با مادیات معاوضه نمی کنیم.

✅حرفه ای ها برای انجام یک کار هزاران محاسبه انجام می دهند اما ما در ازای کمک حامیان خود محاسبات و کتاب انجام نمی دهیم و این کار را بدون دستمزد انجام می دهیم.

✅ درگیر نشدن در مسائل مالی، ملکی و آبروی، حقوق نگرفتن، مذاکره نکردن و خرید و فروش نکردن نجات، از نکات کلیدی و مهم سنت هشتم است.

سوال 3 – اگر کار NA حرفه ای شود چه آسیبی به انجمن و اعضای آن وارد می شود؟

سنت هشتم ماهیت معنوی و کیفیت برنامه NA را تضمین می کند و به ما کمک می کند تا برنامه را معتبر و دست نخورده نگه داریم.

اگر حرفه ای عمل کنیم:

1 – مشکلات مالی وارد کار پیک می شود و نتیجه ای جز نابودی گروه ها و به خطر انداختن پاکی و بهبودی اعضا ندارد.

2- قدم دوازدهم پولی و انحصاری می شود.

3- دیگر حق شنیدن پیام بهبودی و نجات از مصرف را نخواهند داشت.

4- بین اعضا تبعیض شدید خواهد بود.

5- دلیلی برای پایبندی به اصول معنوی برنامه نداریم. گمنامی اعضا به راحتی شکسته می شود و احساس همدردی بین ما از بین می رود.

نکات مهم:

حرفه ای ها انتخاب می کنند، اما ما در مورد کمک به حامیان خود و ارائه تجربه به آنها حق انتخاب نداریم. یعنی به همه به یک چشم نگاه می کنیم و به یک شکل کمک می کنیم.

عشق ناپدید می شود و مسائل مالی و دیگر مسائل جانبی در اولویت قرار می گیرند.

بازیگری حرفه ای ما را به بیراهه می کشاند.

وحدت از بین رفته و تفرقه بوجود می آید.

قلب NA کم کم دارد از کار می افتد.

طهارت خرید و فروش می شود، یعنی «کالا» محسوب می شود.

سوال 4- آیا خدمات تخصصی پزشکان و روانپزشکان یا اعضای انجمن به معتادان خارج از انجمن خلاف سنت است؟ توضیح

خیر – اعضای انجمن می توانند در خارج از انجمن و در زندگی شخصی یا اجتماعی خود متخصص یا متخصص باشند و فعالیت حرفه ای خود را انجام دهند این فرد نباید در انجمن تعصب داشته باشد و نباید به نام NA ساخته شود. برخلاف سنت 8.
حتی در جلسات ما اعضایی داریم که در زندگی شخصی خود حرفه ای هستند، اما در معاشرت جایی برای حرفه ای بودن نیست. سهمی ندارد و این افراد مانند بقیه اعضا به عنوان عضو در جلسات شرکت می کنند و می توانند از تمامی مزیت های انجمن استفاده کنند. مانند مشارکت، اعلام طهارت و ارتباط با سایر اعضا.

نکات مهم:

✅اگر این افراد این کارها را انجام ندهند، افرادی که با درد اعتیاد ناآشنا هستند، این کارها را به عهده می گیرند، پس بهتر است حامیان ما این کارها را انجام دهند.

هر کسی شغل و حرفه خود را دارد.

خدمت کردن خلاف سنت نیست.

مراقب باشید آسیب نبینید و آسیب نبینید.

سوال 5 – مفهوم کارمندان خاص از دیدگاه انجمن ما چیست؟

در برخی خدمات در کمیته های خدماتی، سازه های خدماتی و یا دفاتر انجمن نیازمند کمک تخصصی افراد هستیم تا به صورت منظم و منظم به انجمن خدمات رسانی کنند و کارهایی مانند پاسخگویی تلفنی، انجام حسابداری یا درخواست
در این موارد بین یک فرد غیر معاشرت و یک فرد معاشرت، ترجیح می دهیم از دلسوزان خود برای انجام این کار خاص استفاده کنیم و چون این نوع خدمات زمان می برد و مجوز و امکان فعالیت حرفه ای دیگری را به سمت این فرد می برد، این افراد را استخدام می کنیم. انعقاد قرارداد و در نظر گرفتن حقوق و مزایای خاص.
در انجمن به این افراد “کارمند ویژه” گفته می شود. آنها هم خدمات حرفه ای ارائه می دهند و هم بخشی از انجمن محسوب می شوند و در عین حال باید به 12 سنت معتادان گمنام مشغول و متعهد باشند.

نکات مهم:

استخدام و جذب کارشناسان با عملکرد بالا برای رفع نیازهای جامعه.

حضور کارکنان ویژه برای بقای جامعه رو به رشد ما ضروری و ضروری است.

تا جایی که اعضای انجمن می توانند خدمات مناسب را ارائه دهند، استفاده از آنها بر استخدام افراد غیر انجمنی اولویت دارد.

سنت 8 اصول معنوی:

فروتنی، آینده نگری، وفاداری، گمنامی

فروتنی: ما تظاهر نمی‌کنیم که بیشتر یا کمتر از آن چیزی که هستیم، ادعایی نداریم، نه متخصص هستیم و نه حرفه‌ای، بلکه برای انجام بخشی از کار به افراد حرفه‌ای نیاز داریم.
نتیجه: آنچه ما به سایر معتادان به مواد مخدر ارائه می دهیم تجربه جمعی و عملی ما در تمیز نگه داشتن و پاکیزه زیستن است، اما در برخی مشاغل به کمک حرفه ای نیاز داریم و آن افراد را استخدام می کنیم.

آینده‌نگاری: با استفاده از آینده‌نگاری، تفاوت بین کارهایی که اعضا به تنهایی می‌توانند انجام دهند و آنچه یک متخصص نیاز دارد را تشخیص می‌دهیم.
خط آخر: اکثر خدمات NA به تخصص نیاز ندارند و اعضای ما داوطلبانه آن را کسب می کنند. خدماتی را انجام دهد

وفاداری: معتادان گمنام باید همیشه غیرحرفه ای بمانند.
نتیجه: ما دوباره تأیید می کنیم که هیچ چیز ارزش درمانی کمک به یک معتاد به معتاد دیگر را ندارد.

ناشناس: گروه های NA کارشناسان خبره ندارند. خرید و فروش بازیابی و تجربه
نتیجه گیری: اعضای ما در بهبودی خود متخصص هستند و تنها مدرک ما تجربه بهبودی ما است و ما صلاحیت داریم بهبودی خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم زیرا حامل پیام نیاز به دیپلم دارد یا او هیچ حرفه ای مالی ندارد. املاک و مستغلات و مشکلات شهرت بوجود نمی آیند

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. خیلی خوب توضیح دادین که چرا na باید غیر حرفه‌ای باقی بمونه. این موضوع باعث میشه همه بتونن به راحتی درگیر بشن و ازش لذت ببرن. ممنون از شما بابت این مقاله.

  2. سلام! خیلی مقاله‌ی جذابی بود. من همیشه فکر می‌کردم که na باید حرفه‌ای باشه ولی با خوندن این مقاله نظرم کاملاً عوض شد. خیلی خوب توضیح داده بودی که چرا باید غیر حرفه‌ای باقی بمونه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا