چرا گذرنامه من نمیاد

به گزارش ایسنا، پست ملی اعلام کرد که در آستانه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و افزایش ترافیک برای ثبت نام و تمدید گذرنامه زائران حسینی، پست ملی به اطلاع هموطنان به ویژه زائران می رساند. عتبات عالیات جهت دسترسی به بارکد پستی جهت پیگیری بسته های حاوی گذرنامه صادر شده از طریق درگاه رسمی این شرکت.
بر اساس این گزارش، متقاضیان گذرنامه می توانند با مراجعه به سامانه رهگیری مرسوله سازمان، گذرنامه خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام

برای مشاوره در مورد پیگیری پاسپورت

برای مشاوره در مورد پیگیری پاسپورت

پاسپورت یک مدرک شناسایی معتبر است که به افراد اجازه می دهد کشور را ترک کنند و معمولاً 14 روز از زمان ارائه درخواست برای صدور گذرنامه برای هر فرد طول می کشد. حال اگر برای دریافت و صدور پاسپورت اقداماتی انجام داده اید اما هنوز موفق به دریافت پاسپورت نشده اید، می توانید از طرق مختلف گذرنامه خود را پیگیری کنید.

در گذشته پیگیری وضعیت صدور گذرنامه و کشف شرایط مفقود آن تنها با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و یا از طریق سایت tiznet.ir انجام می شد. اما امروزه امکان پیگیری گذرنامه با کارت ملی، پیگیری گذرنامه از اداره پست و یا استعلام از ساعت 11 صبح وجود دارد. پس اگر با مشکل عدم دریافت یا تاخیر در صدور گذرنامه مواجه هستید در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با روش های درخواست آنلاین و حضوری گذرنامه ارائه شده است.

راه های ردیابی پاسپورت

راه های مختلفی برای ردیابی گذرنامه در فرآیند صدور یا گم شدن گذرنامه وجود دارد. در گذشته تنها راه برای پیگیری وضعیت گذرنامه مراجعه به کلانتری +10 و انتظار در صف بود. اما امروزه راه های بسیار ساده تری برای اطلاع از وضعیت گذرنامه وجود دارد که افراد می توانند به راحتی از آنها استفاده کرده و گذرنامه خود را پیگیری کنند. راه های پیگیری صدور پاسپورت عبارتند از:

پیگیری گذرنامه با کارت ملی

پیگیری گذرنامه از اداره پست

پیگیری گذرنامه از ساعت 11:00 صبح

پیگیری آنلاین گذرنامه

با استفاده از این چهار روش می توانید به راحتی گذرنامه ها را از خانه پیگیری کنید. امروزه با در دسترس بودن این روش ها ردیابی صدور گذرنامه به یک کار راحت و آسان تبدیل شده است که افراد به راحتی می توانند به تنهایی از عهده آن برآیند و نیازی به گذراندن ساعات زیادی در صف های طولانی مدت زمان انتظار در پلیس +10 نیست.

در ادامه این مقاله به بررسی این چهار روش درخواست پاسپورت می پردازیم. آشنایی با این روش ها به شما کمک می کند تا مناسب ترین راه را برای ادامه گذرنامه خود بیابید.

رهگیری پاسپورت با کد ملی

پیگیری گذرنامه با کارت ملی یکی دیگر از راه های اطلاع از وضعیت گذرنامه است. امروزه برای رعایت کلیه مراحل اداری ارائه کد ملی الزامی است و استعلام گذرنامه نیز از این امر مستثنی نیست. پس از ثبت مراحل گذرنامه خود در پلیس +10، دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر پلیس +10 برای پیگیری گذرنامه خود ندارید.

برای پیگیری وضعیت گذرنامه خود با استفاده از کد ملی، می توانید از اپلیکیشن پلیس من استفاده کنید. برای استعلام پاسپورت خود باید اپلیکیشن پلیس من را بر روی گوشی خود نصب کرده و با استفاده از کد ملی خود وضعیت صدور گذرنامه خود را در این سامانه بررسی کنید.

علاوه بر این، در صورت مفقود شدن گذرنامه، می توانید با استفاده از کد ملی خود، وضعیت آن را در این برنامه جویا شوید. در زمان صدور پاسپورت، اگر چهارده روز پس از تکمیل مدارک، پاسپورت شما برای شما ارسال نشود، ممکن است پاسپورت شما با مشکل مواجه شده باشد.

پس از این مدت، ابتدا باید وضعیت گذرنامه خود را استعلام کنید و سپس مسائل مربوط به پاسپورت را پیگیری کنید. برای انجام بسیاری از کارها، باید از وضعیت اعتبار پاسپورت خود مطلع شوید. از طریق این اپلیکیشن می توانید از وضعیت انقضای پاسپورت خود نیز مطلع شوید.

پیگیری گذرنامه از اداره پست

گاهی ممکن است دلیل نرسیدن پاسپورت به شما به دلیل مشکلات ارسال پاسپورت باشد. در این شرایط، باید گذرنامه را از اداره پست دنبال کنید. یعنی زمانی که تمامی مراحل مربوط به صدور گذرنامه را به درستی انجام دادید، پاسپورت حداکثر تا چهارده روز بعد از طریق پست برای شما ارسال می شود و از طریق پست محل سکونت و به دست شما می رسد. هنگام ارسال پاسپورت در اداره پست شماره پیگیری بسته پستی برای شما پیامک می شود.

مرتبط:  چرا مچ بند به گوشی وصل نمیشود

پس از دریافت پیامک کد رهگیری از اداره پست، می توانید با استفاده از این کد رهگیری وضعیت بسته خود را بررسی کنید. برای پیگیری وضعیت گذرنامه ارسال شده برای شما لازم است به سایت اداره پست مراجعه کنید و کد رهگیری مرسوله خود را در قسمت پیگیری پست وارد کنید و وضعیت گذرنامه خود را بررسی کنید ارسال پاسپورت.

البته اگر ده روز پس از ارسال پاسپورت، پاسپورت خود را دریافت نکردید، ممکن است بسته شما در حین ارسال با مشکل مواجه شده باشد. در این موارد می توانید با مراجعه حضوری به اداره پست گذرنامه ارسالی خود را پیگیری کنید. البته اگر کد رهگیری بسته از طریق پیامک برای شما ارسال نشود به این معنی است که پاسپورت شما در مراحل صدور با مشکل مواجه شده و باید از طرق دیگری از گذرنامه خود مطلع شوید.

پیگیری گذرنامه از 1100

یکی دیگر از راه های پیگیری وضعیت صدور گذرنامه، پیگیری گذرنامه ها از 1100 است، این سامانه یکی از سامانه های اطلاع از وضعیت گذرنامه با استفاده از کد ملی است. برای استفاده از این سامانه ابتدا باید به شماره 1100 علامت سوال ارسال کنید که پس از ارسال علامت سوال به این سامانه مبلغ 150 تومان برای استفاده از این سامانه از حساب شما کسر می شود.

پس از کسر این هزینه باید منتظر بمانید تا پیامکی توسط سامانه 1100 برای شما ارسال شود که این پیامک به منزله تاییدیه و توضیح مراحل بعدی درخواست پاسپورت خواهد بود. البته این سیستم مدتی است که خدمات مناسبی را به کاربران خود ارائه نمی دهد و ممکن است نتوانید خدمات مورد نظر خود را از این سیستم دریافت کنید. برای استعلام پاسپورت، بهتر است از اپلیکیشن پلیس من یا سایر روش های ردیابی استفاده کنید.

پیگیری اینترنتی گذرنامه

ردیابی آنلاین گذرنامه باعث شده است تا افراد بتوانند وضعیت گذرنامه خود را پیگیری کنند. در قسمت های قبلی مقاله راه های مختلف اطلاع از وضعیت صدور گذرنامه را ذکر کرده ایم. راه دیگر برای پیگیری وضعیت گذرنامه استفاده از اینترنت و سیستم های درخواست پاسپورت مبتنی بر اینترنت است.

اداره صدور گذرنامه در گذشته ای نه چندان دور برای مشتریان خود وب سایتی به نام tiznet.ir ایجاد می کرد و از طریق این سامانه کاربران می توانستند با وارد کردن شماره تماس و کد ملی از وضعیت گذرنامه خود مطلع شوند. اما مدتی است که این سامانه از دسترس خارج شده و دیگر امکان ردیابی پاسپورت با استفاده از آن وجود ندارد.

امروزه بهتر است از اپلیکیشن My Police برای پیگیری صدور گذرنامه به صورت آنلاین استفاده کنید. این اپلیکیشن با استفاده از کد ملی وضعیت گذرنامه شما را به اطلاع شما می رساند.

شماره تلفن پیگیری گذرنامه

راه دیگر برای استعلام پاسپورت استفاده از شماره تلفن رهگیری پاسپورت است. همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، اگر چهارده روز پس از تکمیل مدارک، پاسپورت برای فرد ارسال نشود، احتمالاً در مراحل صدور و ارسال مشکل وجود دارد.

برای رفع این مشکلات، سرویس صدور پاسپورت چندین شماره تلفن مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. متقاضیان و متقاضیان گذرنامه می توانند برای پیگیری وضعیت گذرنامه خود با این شماره ها تماس بگیرند. اگر شما هم جزو متقاضیانی هستید که در صدور و ارسال پاسپورت خود با مشکل مواجه شده اید، می توانید از طریق تماس با یکی از شماره های زیر این موضوع را پیگیری نمایید.

6929658

6936777

6919598

6919597

پیگیری تاخیر گذرنامه با کد ملی

اگر پس از تکمیل مدارک، پاسپورت دیرتر از زمان مقرر برای شما ارسال شود، به این معنی است که در مراحل صدور یا ارسال گذرنامه مشکلی وجود داشته است و اطمینان از پیگیری گذرنامه کاملا ضروری است. دلایل زیادی وجود دارد که می تواند هنگام صدور پاسپورت با مشکل مواجه شود.

مرتبط:  چرا باید مردم از فتوای فقها پیروی کنند

به عنوان مثال مشکل در مدارک ارسالی یا مشکل در مدارک مربوط به پایان خدمت ممکن است در دریافت پاسپورت شما مشکل ایجاد کند. در قسمت های مختلف این مقاله روش های مختلف غیر شخصی برای درخواست پاسپورت را بررسی کرده ایم که شما می توانید بسته به امکانات و شرایط خود هر یک از این روش ها را انتخاب کنید.

اگر اقدام به تهیه پاسپورت کردید اما به دلایل مختلف گذرنامه به دستتان نرسید، باید این سوال را دنبال کنید و مشکل را حل کنید. زیرا ممکن است این مشکل در آینده برای شما مشکل ساز شود و حل آن مستلزم صرف وقت و انرژی بیشتری باشد و حتی ممکن است این مشکل در صورت لزوم فرصت خروج از کشور را از شما سلب کند.

اگر سوالی دارید پاسپورت من کی میاد؟ برای پیگیری عدم صدور گذرنامه، جدا از اینکه می توانید برای اطلاع از صدور آن به مراکز پلیس +10 مراجعه کنید، می توانید از طریق پیگیری گذرنامه با کد ملی نیز این کار را انجام دهید، بنابراین انجام نمی شود. نیازی به مراجعه حضوری به آنجا نیست. برای پیگیری تاخیر گذرنامه با کد ملی استفاده از اپلیکیشن پلیس من ضروری است.

راهنمای تصویری ردیابی تاخیر گذرنامه با کد ملی از طریق اپلیکیشن پلیس من:

برای پیگیری عدم صدور گذرنامه، ابتدا اپلیکیشن پلیس من را از سایت پلیس من دانلود کرده و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

در صفحه ورود به اپلیکیشن ابتدا شماره موبایل را وارد کرده و سپس پیامک دریافتی را در قسمت مربوطه وارد کنید.

روی گزینه پاسپورت کلیک کنید.

در مرحله بعد از بین گزینه های موجود، اپلیکیشن پاسپورت را انتخاب کنید.

در مراحل بعدی برای پیگیری عدم ورود پاسپورت، باید مبلغ 5200 تومان را از طریق درگاه پرداخت کنید و سپس به اپلیکیشن مراجعه کرده و گزینه پیگیری پاسپورت را انتخاب کنید. پس از آن کد ملی خود را در کادر مربوطه وارد کرده و دنبال کنید. در نهایت پاسخ سوال خود مبنی بر عدم ورود گذرنامه با کد ملی بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت کرده اید.

نحوه دریافت بارکد پستی گذرنامه

با راه اندازی سرویس رایگان دریافت بارکد و رهگیری گذرنامه در سامانه 193 اداره کل پست کشور، زائران اربعین حسینی که برای صدور یا تمدید گذرنامه اقدام کرده اند می توانند به صورت 24 ساعته و 7 روزه گذرنامه خود را به صورت رایگان ارسال کنند. هفته از تمام مناطق کشور، از آخرین وضعیت. مطلع شوید.

اداره پست ملی اعلام کرد زائران متقاضی می توانند با شماره 193 مرتبط با مرکز تماس مشترکین اداره پست تماس گرفته و با انتخاب کلید 2 و شماره گیری کد ملی، اپراتور بارکد گذرنامه را که در صورت تحویل به اداره پست نشان می دهد. آخرین وضعیت مرسوله و پاسپورت اعلام خواهد شد.

بارکد پستی گذرنامه در واقع همان کد رهگیری پستی است که از طریق پیامک برای متقاضیان ارسال می شود و در صورت عدم ارسال می توانند از شماره 193 برای دریافت بارکد پستی گذرنامه استفاده کنند. همچنین افراد می توانند از طریق سامانه پلیس من و یا با مراجعه به پلیس+10 به این بارکد دسترسی داشته باشند.

پس از مطالعه این مقاله، در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص رهگیری کارت ملی می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه تماس حاصل فرمایید. کارشناسان سیستم تا حد امکان به تمام سوالات شما پاسخ می دهند.

اگر پاسپورت ندارید، اولین قدم این است که به کلانتری +10 بروید و درخواست دهید. اما اگر برای پاسپورت اقدام کرده اید اما هنوز آن را دریافت نکرده اید، نیازی نیست جایی بروید! اینجا بمانید تا روش های عملی مختلف ردیابی گذرنامه غیر حضوری را به شما معرفی کنم تا در اسرع وقت از اطلاعات دقیق و زمان دریافت پاسپورت مطلع شوید.

درخواست پاسپورت و روش های ردیابی

ردیابی پاسپورت نه یک، بلکه چندین راه مختلف دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. اولین روش جستجو کد ملیت متقاضی است.

مرتبط:  چطور با بورس کار کنیم

رهگیری پاسپورت با کد ملی

اولین و ساده ترین راه برای ردیابی پاسپورت، استفاده از کد ملی سامانه پلیس 10+ USSD است. برای این کار از راهنمای ویدیویی زیر استفاده کنید:

در قسمت صفحه کلید تلفن همراه خود کد دستوری *110 را شماره گیری کنید.

اگر دو سیم کارت دارید، سیم کارت مورد نظر را انتخاب کنید و منتظر بمانید. بعد از چند ثانیه وارد سیستم 110 می شوید.

سپس یک منو برای شما باز می شود که در آن باید شماره 2، گزینه سرویس فعلی را انتخاب کنید.

سپس گزینه شماره 1 یعنی 10+ را انتخاب کنید.

از آنجایی که قصد ردیابی گذرنامه را دارید، باید به گزینه 4 بروید که مربوط به وضعیت سند است.

سپس شماره 3 یعنی گزینه پاسپورت را انتخاب کنید.

در این مرحله کادر محاوره ای برای شما باز می شود تا کد کشور خود را بدون خط فاصله وارد کرده و سپس بر روی گزینه ارسال کلیک کنید.

در نهایت پس از وارد کردن شماره پاسپورت خود منتظر اعلام نتیجه توسط سامانه 110 باشید.

ردیابی با سیستم پاسپورت

برای پیگیری گذرنامه از طریق سامانه اداره گذرنامه، شماره 1 را به 1100 پیامک کنید.

به محض ارسال، پیامکی مشابه تصویر زیر از سامانه اداره گذرنامه دریافت خواهید کرد.

سپس باید شماره 5 را برای تایید و فعال سازی به همان شماره ارسال کنید.

در صورتی که شماره همراه شما در سامانه ثبت شده باشد، پیامکی حاوی کد ملی مرتبط با شماره همراه خود دریافت خواهید کرد. برای تایید صفر را وارد کنید.

با این کار به عضویت سامانه الکترونیک پلیس درآمده و پس از آن مرحله به مرحله خدمات درخواستی از طریق پیامک برای شما ارسال می شود. این خدمات علاوه بر استعلام وضعیت گذرنامه شامل کارت پایان خدمت، معافیت، کارت هوشمند سوخت، صدور و تمدید گواهینامه، کارت خودرو و حتی عدم سوء پیشینه می باشد.

پس از اتمام پیگیری گذرنامه، در صورتی که نمی خواهید سیستم گذرنامه فعال باشد، می توانید شماره 2 را به همان شماره ارسال کنید. به یاد داشته باشید که قیمت هر پیامک 150 تومان است.

با سامانه 1100300 پیگیری کنید

یکی از پروژه های جدید برای اطلاع از وضعیت گذرنامه، سامانه جدید 1100300 است. شما می توانید در هر زمان و مکان با ارسال شماره 1 به این شماره گذرنامه خود را پیگیری کنید. قیمت هر پیامک برای این سامانه 100 تومان می باشد.

توجه داشته باشید که باید با همان شماره موبایلی که برای پاسپورت اقدام کرده اید پیامک بفرستید در غیر این صورت پیامک دریافت نمی کنید.

ردیابی پس از گذرنامه

پس از انجام مراحل اولیه درخواست پاسپورت و ارسال فرم های مربوطه، پاسپورت از طریق پست برای شما ارسال می شود. ابتدا از یکی از روش های بالا استفاده کنید تا مطمئن شوید که پاسپورت پست شده است یا نه، سپس برای استعلام وضعیت مرسوله به سایت شرکت پست مراجعه کنید.

حتما بخوانید: از «ب» بازار تا «ی» سرمایه‌گذاری پرسود را یاد بگیرید.!

در صورتی که گذرنامه از طریق پست برای شما ارسال شده باشد باید کد پستی (کد 16 رقمی) را دریافت کرده باشید و مطابق تصویر زیر وارد سامانه رهگیری پست شوید و کد را در فیلد مربوطه وارد نمایید. سیستم پستی به شما می گوید که آیا پاسپورت شما به اداره پست شهرتان تحویل داده شده است یا اینکه چند روز دیگر به دستتان می رسد.

آخرین کلمه

پس از درخواست پاسپورت، اگر تا تاریخ مورد انتظار یعنی حداکثر 14 روز پس از ارسال درخواست، آن را دریافت نکردید، حتما با یکی از روش هایی که در این مقاله بررسی کرده ایم، وضعیت گذرنامه را پیگیری کنید. .

اگر هر یک از روش های بالا جواب نداد، به سراغ روش های بعدی بروید. به یاد داشته باشید که سیستم ها و سایت های مختلف گاهی اوقات با قطعی سرور و از کار افتادن مواجه می شوند. بنابراین، توصیه می کنم چند ساعت دیگر دوباره امتحان کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا