چرا نباید به سوهان ضربه زد

فایل چیست؟

ابزارهای دستی مختلف همواره مورد استفاده صنعتگران در صنایع مختلف بوده و هر یک از این ابزارها برای مصارف خاصی استفاده می شود. یکی از مهمترین ابزارها فایل است. در واقع فایل یکی از ابزارهای دستی مورد استفاده در کارگاه های نجاری و فلزکاری و همچنین در نجاری برای نظافت و پرداخت می باشد.

ساختار فایل:

این محصول دارای دسته قابل اتصال به دسته چوبی یا پلاستیکی و بدنه پلکانی است. این ابزار که عمدتاً برای کار با چوب و فلز مناسب است از فولاد ساخته شده و دارای مقاطع مستطیلی، مثلثی و دایره ای است. در برخی از فایل ها یک یا دو طرف فایل شیاردار است و حتی ممکن است نوع آج های هر طرف فایل با طرف دیگر متفاوت باشد. در بیشتر موارد، فایل های کوچکتر برای کارهای ظریف تر طراحی شده اند، بنابراین به طور طبیعی آج های کوچکتری دارند. البته لازم به ذکر است که جدای از فایل های فلزی معمولی، فایل های الماسی و کاربید سیلیکون برای اصلاح مواد سخت تری مانند سرامیک طراحی شده اند.

انواع فایل از نظر ظاهری:

مدل تخت:

پرکاربردترین فایل در صنعت، نوع تخت آن است که در بسیاری از موارد از آن استفاده می شود. این مدل در سطوح بالا و پایین دارای پله است اما در اطراف لبه ها صاف و بدون پله است.

مدل نیم دایره:

فایل نیم دایره دارای دو سطح است که یک طرف آن صاف و روی دیگر آن نیم دایره با برجستگی است. سطح صاف آن شبیه مدل تخت است و سطح نیم دایره برای اجسام منحنی استفاده می شود. این محصول معمولاً از دسته تا نوک به شکل مخروطی است تا بتوان از آن برای شکل دادن به سطوح استفاده کرد.

مدل گرد:

این محصول به شکل استوانه بوده و برای کار بر روی سطوح دایره ای، برش های داخلی و سوراخ های دایره ای (مثلا سوراخ هایی که پس از سوراخ کاری ایجاد می شود) مناسب است.

مدل چاقو:

دقیقا مانند مدل تخت است با این تفاوت که نازکتر است و عمدتاً در مواردی که نیاز به کار ظریف است استفاده می شود.

آرایشگری:

این مدل نسبت به سایر انواع فایل ها بسیار کوچکتر و نازکتر است و برای کارهای ظریف تر استفاده می شود.

مدل دنده:

در طراحی این نوع آج، تطبیق دنده های پیچ هدف اصلی در نظر گرفته شده است و برای تمیز کردن، زدودن زنگ زدگی و زدودن زباله های ایجاد شده بر روی دندانه های پیچ استفاده می شود.

مدل Redham:

در این فایل بر خلاف مدل های دیگر، دستگیره هم راستا با بدنه نصب نشده است و به همین دلیل فضاهای باریک و بلند به راحتی قابل دسترسی است.

مدل های مثلثی و چهار گوش:

اصولا از شابلون مثلثی برای تیز کردن دندانه های تیغ اره و همچنین شکل دادن به شیارهای مثلثی و کنگره ای و از فایل چهار گوش برای سوهان کاری و سوهان کاری سوراخ ها یا شیارهای چهار گوش به شکل زاویه قائمه استفاده می شود. .خواهد بود

فایل ژاپنی

تیغه این مدل منحنی بوده و برای سوهان زدن داخل سطوح منحنی مانند داخل کاسه گیتار استفاده می شود.

به غیر از تقسیم بندی گفته شده سوهان ها از نظر آج هم به انواع مختلفی قابل تقسیم می باشند:

الگوی تک آج:

این مدل به روش فرز تولید می شود و برای سوهان کاری مواد نرم مانند آلومینیوم، روی، قلع، مس، سرب و مواد مصنوعی استفاده می شود و در اینها دندانه های آج در ردیف های موازی و برای تراش دادن هر دو نوع سطح قرار می گیرند. مناسب هستند.

الگوی دو آج:

آج این فایل ها به گونه ای است که در دو ردیف دندانه ها به صورت عمود بر یکدیگر قرار گرفته و به شکل الماس هستند که باعث تسریع در عملیات سوهان می شود. این مدل برای سوهان بر روی سطوح سخت تر مناسب است و دندان ها را روی سطوح نرم کند می کند.

آج منحنی:

در این مدل قسمت آج به صورت منحنی بوده و می توان از آن برای صاف و یا تراز کردن سطوح استفاده کرد.

مدل الماس:

گاهی اوقات سطح مورد نظر ما بسیار سخت تر از سطوح معمولی است، به عنوان مثال، چیزهایی مانند شیشه یا سرامیک برای براده کردن به این محصول نیاز دارند که آج آن از ذرات ریز الماس یا تنگستن ساخته شده است.

الگوی ثبت گزارش:

این مدل برای براده کردن سطوح نرم مانند چوب و پلاستیک استفاده می شود. در این مدل، اندازه هر دندان معمولاً بسیار بزرگتر از فایل های معمولی است.

نکات کاربردی برای کار با فایل ها:

جهت فایل را نسبت به قطعه کار در صورت نیاز تنظیم کنید و چندین بار جهت آن را 90 درجه تغییر دهید. در این حالت، خطوط متقاطع فایل، سایه هایی ایجاد می کند که به شما امکان می دهد بدون استفاده از مواد رنگی، نقاط پست و بلند قطعه را تشخیص دهید.

سطح قطعه باید صاف و محکم باشد.

هنگام سوهان کاری سطوح گرد، برای پیش پرداخت، قطعه کار را در جهت عرضی و برای تکمیل، در جهت طولی سوهان کنید. در هر دو حالت فایل باید دارای یک حرکت نوسانی همراه با حرکت رو به جلو باشد. هنگام پشتیبان گیری بهتر است آن را بلند کنید. فایل های گرد و نیمه گرد اغلب حول محور طولی می چرخند. در اینجا به دلیل تفاوت شکل آج ها، حرکت تغذیه جانبی نیز تا حدودی صورت می گیرد.

فایل باید بر اساس مواد و شکل قطعه کار انتخاب شود.

هنگام برش دادن سطوح مسطح، جهت سوهان بستگی به نوع فایل مورد استفاده دارد.

فایل را باید در دست راست نگه داشت و همزمان با فشار دادن سطح قطعه کار به جلو، نیرو وارد کرد و تراشه ها را جدا کرد. هنگام بازگشت نباید به پشتی فشار وارد شود.

ارتفاع گیره باید با توجه به ارتفاع تنظیم شود.

نکات ایمنی هنگام تشکیل پرونده:

قبل از پر کردن از محکم بودن دسته اطمینان حاصل کنید.

دسته را نگه دارید تا دستتان آسیب نبیند.

فایل بدون دسته هرگز نباید استفاده شود.

فایل باید همیشه تمیز باشد.

برای خرید و مشاوره در زمینه خرید فایل مورد نظر خود با مشاوران ما در تهران ابزار تماس بگیرید.

اگرچه شیرینی ها می توانند خوشمزه و لذیذ باشند، اما می توانند مضر هم باشند. با وجود اینکه از مواد مغذی و غنی تشکیل شده و دارای خواص متنوع و مفیدی است، مصرف بیش از حد آن می تواند مشکل ساز و مضر باشد. در این مقاله که توسط نت نوشته شده است می توانید با مضرات فایل بر روی بدن بیشتر آشنا شوید.

مرتبط:  چطور تو اینستا تماس تصویری بگیریم

بیشتر بخوانید: سوهان: هر آنچه باید درباره این خوراکی سنتی قم بدانید!

فهرست عناوین این مقاله

معایب فایل

سوهان یکی از حلواهای خوشمزه و لذیذ است که مانند سایر شیرینی ها علاوه بر مواد مغذی دارای مواد مضری نیز می باشد و باید از مصرف زیاد آن خودداری شود.

یکی از ترکیبات سوهان شکر است که در بین غذاها برای سلامتی مضر است. در پخت سوهان از روغن حیوانی، کره و بسیاری از مواد دیگر استفاده می شود که هر کدام در صورت مصرف زیاد برای سلامتی مضر هستند.

یکی از راه‌های کاهش آسیب فایل، شناسایی فایل‌های با کیفیت پایین است. از آنجایی که سوهان از مواد خوراکی زیادی درست می‌شود، اگر هر کدام از آن‌ها کیفیت خوبی نداشته باشند یا از مواد دیگری به جای اصل استفاده شود، می‌تواند یک سوهان تقلبی بی‌کیفیت ایجاد کند که نه تنها طعم آن را خواهد داشت. طعم خوب و مطبوع ندارد، اما یک مشکل بهداشتی نیز هست و مضرات زیادی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: ترکیبات سوهان چیست؟

تشخیص فایل با کیفیت پایین

یکی از راه‌های کاهش آسیب فایل، شناسایی فایل‌های با کیفیت پایین است. از آنجایی که سوهان از مواد خوراکی زیادی درست می‌شود، اگر هر کدام از آن‌ها کیفیت خوبی نداشته باشند یا از مواد دیگری به جای اصل استفاده شود، می‌تواند یک سوهان تقلبی بی‌کیفیت ایجاد کند که نه تنها طعم آن را خواهد داشت. طعم خوب و مطبوع ندارد، اما یک مشکل بهداشتی نیز هست و مضرات زیادی را به همراه دارد.

در ادامه با برخی از پارامترهایی که می توان به صورت ساختگی در هنگام ایجاد فایل استفاده کرد آشنا خواهیم شد.

به جای زعفران رنگ کنید

زعفران یکی از مواد تشکیل دهنده سوهان است که در تولید این نبات ضروری است. از آنجایی که زعفران خالص و اصل قیمت بسیار بالایی دارد، ممکن است برخی از کارگاه های تولید زعفران به جای این ادویه از مواد دیگری مانند زردچوبه یا حتی رنگ های خوراکی استفاده کنند.

استفاده از زردچوبه رنگ ناخوشایندی به لیموترش می دهد اما نمی تواند مانند زعفران مرغوب در لیموترش رنگ و عطر مطبوعی ایجاد کند. رنگ های شیمیایی یکی از خطرناک ترین مواد برای مصرف هستند و عوارض جانبی بسیار وحشتناکی دارند. این رنگ ها باعث ایجاد تومورهای سرطانی و بسیاری از مشکلات مغزی می شوند.

استفاده از این رنگ ها توسط سازمان بهداشت جهانی کاملاً ممنوع است. بهتر است از استفاده از زعفران اصل در فایل اطمینان حاصل کنید و سپس آن را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: سوهان قم: خاطرات قم را دقیقتر بشناسید!

مصرف روزانه 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن حیوانی برای هر نفر مجاز است. مصرف بیشتر آن منجر به بیماری های قلبی، کلیوی و مشکلات گوارشی به ویژه مشکلات معده می شود.

اثرات روغن حیوانی

روغن حیوانی یکی دیگر از اجزای سوهان است. روغن حیوانی که برای پخت سوهان استفاده می شود در معرض حرارت بسیار بالایی قرار می گیرد. این حرارت آنقدر زیاد است که این روغن شروع به سوختن و دود می کند. این وضعیت باعث تولید آکرولئین شد، ماده ای بسیار خطرناک برای بدن انسان.

آکرولین باعث ایجاد انواع سرطان در بدن انسان می شود. از جمله سرطان هایی که می تواند از این ماده خطرناک ایجاد شود، سرطان کبد است. علاوه بر روش پخت، مقدار روغن حیوانی استفاده شده نیز می تواند مشکل ساز باشد. مصرف روزانه 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن حیوانی برای هر نفر مجاز است.

مصرف بیشتر آن منجر به بیماری های قلبی، کلیوی و مشکلات گوارشی به ویژه مشکلات معده خواهد شد. البته این مقدار مربوط به افراد سالم است. افراد مبتلا به بیماری قلبی یا سایر مشکلات نباید این مقدار را مصرف کنند.

در نگاهی به مضرات سوهان باید گفت که متأسفانه بسیاری از کارگاه های سوهان که از روش های پخت نادرست استفاده می کنند، آکرولئین را به این شیرینی خوشمزه منتقل می کنند و مشکلات اساسی برای سلامتی ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوهان: دستور کامل سوهان قم چیست؟

مضرات مصرف زیاد کره

همانطور که می دانید کره یکی از موادی است که در پخت و پز و تهیه اکثر شیرینی ها و دسرها استفاده می شود. کره اگرچه طعم بسیار خوبی به سوهان یا شیرینی می دهد اما عوارض زیادی نیز دارد که می تواند یکی از پارامترهای مضر برای سوهان باشد.

کره دارای کلسترول بسیار بالایی است که مصرف آن در دوران بارداری هرگز توصیه نمی شود. کره مخصوصاً کره حیوانی برای افراد مبتلا به بیماری قلبی بسیار مضر است و نباید حتی به مقدار کم مصرف شود. کره حیوانی بی کیفیت می تواند باعث سوء هاضمه و اسهال شود.

تخم مرغ خواص زیادی دارد، اما در صورت عدم مصرف متعادل می تواند منجر به مشکلات قلبی عروقی شود.

آیا تخم مرغ مضر است؟

در ادامه بررسی مضرات سوهان باید گفت یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده این شیرینی تخم مرغ است. تخم مرغ حاوی پروتئینی به نام لسیتین است که یک ماده چرب است. مصرف زیاد لسیتین می تواند مشکل ساز و مضر باشد. هر فرد سالم مجاز است بین 10 تا 30 گرم لسیتین در روز مصرف کند. بیش از این مقدار مضر است.

تخم مرغ همچنین سطح کلسترول خون را افزایش می دهد و مقدار زیاد تخم مرغ می تواند منجر به مشکلات قلبی عروقی شود و بر سطح کلسترول تأثیر بگذارد. بنابراین می‌توان گفت که تخم‌مرغ دارای خواص زیادی است، اما در صورت عدم مصرف متعادل، می‌تواند منجر به اختلالات قلبی عروقی شود.

از آنجایی که مقدار قابل توجهی از تخم مرغ در پخت سوهان استفاده می شود، نباید زیاد آن را مصرف کرد زیرا کلسترول خون را افزایش می دهد. این هشدار در درجه اول برای افرادی است که از بیماری قلبی رنج می برند.

بیشتر بخوانید: نگهداری فایل: راه درست برای نگهداری فایل ها در خانه

شکر خطرناک ترین جزء سوهان است

تمام دسرها و شیرینی ها حاوی مقدار قابل توجهی قند هستند. در واقع، این شکر است که طعم لذیذ آنها را می دهد. سوهان از این قاعده دور نیست. قند موجود در سوهان فقط کالری بدن را افزایش می دهد و هیچ ارزش غذایی برای بدن ندارد. شکر حاوی ویتامین، مواد معدنی و پروتئین نیست و تنها با افزایش میزان کربوهیدرات در بدن باعث چاقی می شود.

مرتبط:  چرا وقتی پشت خطی دارم متوجه نمیشم

شکر استفاده شده در سوهان می تواند کالری زیادی در بدن ایجاد کند که در صورت عدم مصرف این کالری ها به سرعت به چاقی تبدیل می شود. قند نیز برای دندان ها بسیار مضر است.

اگر از فایل بی کیفیت استفاده کنیم به دندان می چسبد و با وجود شکر این مشکل دو چندان می شود. زیرا شکر باعث رشد و تکثیر باکتری ها در دهان می شود و محیط را برای مشکلات دندانی آماده می کند.

فروکتوز موجود در قند می تواند باعث مشکلات کبدی شود. علاوه بر همه اینها، مصرف زیاد قند خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد و منجر به تولید سلول های بتا در پانکراس می شود. بنابراین اگر در مصرف سوهان زیاده روی شود، مشکلات زیادی ایجاد می کند و این شیرینی خوشمزه را به سمی مهلک تبدیل می کند.

نکته مهم برای جلوگیری از آسیب رساندن به فایل

در پایان بررسی مضرات سوهان، توصیه می کنیم در هنگام خرید و تهیه این شیرینی خوشمزه سعی کنید از با کیفیت ترین سوهان یا برندهای معروف و معتبر خرید کنید و در مصرف این شیرینی اعتیادآور زیاده روی نکنید!

بیشتر بخوانید: خرید فایل: قبل از خرید فایل باید این نکات را بدانید!

طرز تهیه و طرز تهیه سوهان سخته! و باید به صراحت گفت: تهیه این خوراکی شیرین در خانه غیرممکن نیست! اما بسیار سخت است و بهتر است آن را تهیه کنید. اما شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که علاقه مند به تهیه این شیرینی در منزل هستید! در ادامه این مطلب با طرز تهیه سوهان آشنا می شویم، با ما همراه باشید.

فهرست عناوین این مقاله

طرز تهیه فیله

در بسیاری از کتاب های آشپزی، انواع مختلفی از شیرینی ها از جمله حلوا وجود دارد. سوهان یکی از معدود خوراکی هایی است که به ندرت در کتاب های آشپزی ذکر شده است. این حلوای خوشمزه باید در کارگاه های مخصوص تهیه شود و حتی با علم به علم تهیه سوهان نمی توان آن را به خوبی و با کیفیت سوهان های آماده در آشپزخانه خانگی تهیه کرد.

قدمت سوهان قم به دوران قاجار می رسد. این شیرینی خوشمزه از همان زمان به صورت دستی و سنتی تهیه می شود و هنوز هم در بسیاری از کارگاه های سوهان با روش های سنتی و قدیمی سوهان های خوشمزه و لذیذ تهیه می کنند. البته امروزه تعداد کارگاه هایی که سوهان را با دستگاه های اتوماتیک و صنعتی می پزند بسیار بیشتر از کارگاه های سنتی و قدیمی است.

با تمام این اوصاف، شهر قم همچنان حرف اول را در این روند می زند و یکی از بهترین تولیدکنندگان را دارد. به طوری که فایل تولید شده در این شهر همواره نه تنها به سایر استان های ایران، بلکه به سایر نقاط جهان نیز صادر می شود و طرفداران بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: خرید فایل: قبل از خرید فایل باید این نکات را بدانید!

کیفیت مواد اولیه استفاده شده در فایل یکی از مهمترین نکات در کیفیت فایل می باشد. به طور کلی، فایلی با کیفیت بالا، فایلی است که از ابتدا به دندان شما نچسبد.

ویژگی های یک فایل خوب!

برای اینکه یک فایل با کیفیت باشد و به عنوان یک فایل باکیفیت در نظر گرفته شود، باید ویژگی های زیادی داشته باشد و مراحل پیچیده ای را طی کند. کیفیت مواد اولیه استفاده شده در فایل یکی از مهمترین نکات در کیفیت فایل می باشد. به طور کلی، فایلی با کیفیت بالا، فایلی است که از ابتدا به دندان شما نچسبد.

سختی فایل نشان دهنده منسوخ بودن آن است. این کهنگی ممکن است به دلیل بی کیفیتی مواد اولیه یا گذشت مدتی از تاریخ تولید آن باشد. برای دانستن طرز تهیه یک فیله خوشمزه و با کیفیت ابتدا باید با مواد اولیه آن بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: ترکیبات سوهان چیست؟

مواد موثر بر کیفیت فایل

موادی که در کیفیت سوهان تاثیر می گذارند اول از همه روغن و کره است، سپس می توان به پسته و بادام مورد استفاده در سوهان اشاره کرد. قبل از شروع بررسی طرز تهیه سوهان، باید بدانید که روغن مصرفی در سوهان روغن حیوانی است. اگر این روغن تازه یا بی کیفیت نباشد، فایل ممکن است سفت و خشک شود.

به این ترتیب وقتی فایل تولید می شود، کیفیت آن در مدت زمان بسیار کوتاهی از بین می رود و طعم فایل بد، خشک و سفت مانند یک فایل کهنه می شود. همچنین استفاده از روغن نباتی ممکن است باعث کاهش کیفیت فایل شود. نکته مهم دیگر در دستور پخت و طرز تهیه فیله زعفران. زعفران مرغوب علاوه بر اینکه به آهک رنگ و جلا می بخشد، می تواند در عطر و بوی آن نیز دخیل و موثر باشد. اگر زعفران استفاده شده در فایل مرغوب نباشد، کیفیت فایل کاهش می یابد.

در این میان بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح می دهند از رنگ های صنعتی به جای زعفران مرغوب استفاده کنند. این رنگ ها نسبت به زعفران واقعی قیمت بسیار بهتری دارند. اما قیمت تنها مشکل نیست. رنگ های صنعتی رنگ مناسبی که زعفران به لیمو می دهد را ندارند و طعم کافی به لیمو نمی دهند.

بیشتر بخوانید: سوهان قم: خاطرات قم را دقیقتر بشناسید!

در گذشته سوهان را به روش های سنتی و قدیمی تهیه می کردند. این روش بسیار سخت و طاقت فرسا بود و آماده سازی آن زمان زیادی می برد.

مراحل و دستور پخت فیله در کارگاه

در گذشته سوهان را به روش های سنتی و قدیمی تهیه می کردند. این روش بسیار سخت و طاقت فرسا بود و آماده سازی آن زمان زیادی می برد. قدرت دست حرف اول را در این روش می زند. اما در حال حاضر سوهان به طور همزمان با دست و ماشین تهیه و طبخ می شود.

برخلاف روش سنتی، سرعت عمل بالایی دارد و نیروی انسانی دچار ضعف و خستگی نمی شود. آرد نول را پس از تهیه مواد اولیه پخت سوهان در تابه های بسیار بزرگ با حجم زیاد می ریزند و با شکر و روغن مخصوص حیوانی و کره به مقدار کافی مخلوط می کنند.

مرتبط:  چطور به ادمین کانال ایتا پیام بدیم

بوی خامی آرد در این مرحله از بین می رود. حرارت در این مرحله بسیار کم است اما این مقدار می تواند در تغییر شکل مواد اولیه از جمله از بین رفتن بوی خامی آرد موثر باشد. جوانه گندم آماده پخته و به مواد داخل تابه اضافه می شود. زعفران را هم در این مرحله به مواد اضافه می کنیم.

در این بطری ها مواد به خوبی با هم مخلوط می شوند. این پایان مرحله اول پخت فایل است. به مواد آماده شده کمی استراحت داده می شود تا برای مرحله دوم و آخر پخت فایل آماده شود.

البته فایل را می توان با دست قالب و فرم داد. فیله هایی هستند که نیاز به قالب های خاصی دارند مانند فیله نان شیرینی که باید با استفاده از قالب های الماسی شکل تهیه شود یا فیله های چوب کبریت که در قالب های مخصوص قرار می گیرند تا پس از خشک شدن از قالب خارج شده و آماده شوند. مصرف کردن.

مرحله نهایی تهیه پرونده

بعد از آماده شدن بقیه مواد، همه مواد را به ظرف کوچکتری منتقل می کنیم. این مرحله مرحله دوم پخت سوهان است. در مرحله دوم گرمای بیشتری نسبت به مرحله اول به مواد اولیه می رسد. بعد از پخت کامل دمای سوها را کم می کنند، این روی غلظت سوها تاثیر دارد.

وقتی آهک به دمای مورد نظر رسید، آماده است و مرحله پخت کامل می شود. در این مرحله است که سوهان پخته شده به سینی غنچه منتقل می شود و پودر هل به آن اضافه می شود. در این مرحله فایل به قطعات کوچکتر تقسیم می شود و برای این کار باید به سطل دیگری منتقل شود. برخی از مدل ها باید بلافاصله بعد از سینی چمن به قالب منتقل شوند.

البته فایل را می توان با دست قالب و فرم داد. فیله هایی هستند که نیاز به قالب های خاصی دارند مانند فیله نان شیرینی که باید با استفاده از قالب های الماسی شکل تهیه شود یا فیله های چوب کبریت که در قالب های مخصوص قرار می گیرند تا پس از خشک شدن از قالب خارج شوند و آماده مصرف شوند.

اما برخی دیگر از فیله ها مانند فیله گل ناز را بلافاصله پس از انتقال به سینی جوانه دوم با پسته و بادام می پاشند و با ابزار دستی به نام ماشتا فشار می دهند و می کوبند. این یک فیله خوشمزه از گل های خوب ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: نگهداری فایل: راه درست برای نگهداری فایل ها در خانه

طرز تهیه سوهان قم در منزل

اگر می خواهید سوهان قم را در منزل تهیه کنید کمی سخت می شود اما با انجام این مراحل می توانید سوهان را در آشپزخانه خودتان بپزید. برای بالا بردن کیفیت فایل باید آرد جوانه گندم را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه آرد جوانه گندم

به طور معمول جوانه زدن گندم 9 روز طول می کشد. گندم بدون پوست را آماده کنید و آن را به مدت سه روز خیس کنید. سپس تمام گندم را روی یک حوله تمیز و مرطوب پخش کنید و هر چند ساعت یکبار آن را خیس کنید. اجازه ندهید حوله خشک شود و آن را همیشه مرطوب نگه دارید.

گندم بعد از شش روز جوانه می زند. سپس گندم را با شاخه های بسیار کوتاه در سینی پهن کنید و بگذارید ریشه ها رشد کنند. این مرحله می تواند بین 4 تا 5 روز طول بکشد. همه جوانه ها را با گندم کنار بگذارید تا خشک شوند. پس از خشک شدن کامل آنها را با چرخ گوشت بزنید تا کاملا یکدست شود. بعد از کوبیدن آن را الک کنید. در این مرحله جوانه گندم کاملاً آماده پخت است.

بیشتر بخوانید: فایل لقمه کنجدی سوهان عسلی سوهان گزی | سوهان قندی | فایل گل ریز

پس از بیرون آمدن فایل از زیر دستگاه پانچ و یا از داخل قالب ها کاملا آماده مصرف است فقط با بسته بندی دقیق و سالم به دست مصرف کننده می رسد. بسته بندی آخرین مرحله در تولید فایل است.

مواد لازم جهت تهیه سوهان

خلال پسته و بادام: 150 گرم

هل: نصف قاشق چایخوری

آرد جوانه گندم: 2 قاشق غذاخوری

آرد سفید: 1 قاشق غذاخوری

شکر: 210 گرم

کره: 160 گرم

عسل: 2 قاشق غذاخوری

گلاب: نیم پیمانه

زعفران: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه سوهان

دو آردی را که دارید مخلوط کنید. آنها را در ماهیتابه بزرگی روی حرارت قرار دهید و کمی تفت دهید. این به حذف بوی خام آرد کمک می کند. بعد از آن گلاب و شکر را کم کم به آرد اضافه می کنیم.

آرد را با کارت چوبی همیشه هم بزنید تا گلوله ها به دو طرف تابه نچسبند. وقتی حباب های هوا را در تابه دیدید، کره را داخل تابه بریزید. در این مرحله حرارت را کم کنید و بگذارید مواد به آرامی بپزند.

رنگ حلوا کم کم قهوه ای روشن می شود. این کار را تا زمانی ادامه دهید که غلظت مواد زیاد شود سپس شعله را خاموش کنید. در یک سینی بزرگ فویل پهن کنید و به آرامی مواد را داخل سینی بریزید. در حالی که مواد داغ هستند، چند خلال بادام و پسته اضافه کنید.

برای زیباتر شدن فایل می توانید از چوب چوبی برای شکل دادن به فایل استفاده کنید. آهک پس از خنک شدن به راحتی از روی صفحه آلومینیومی جدا می شود و با چند ضربه می توانید به راحتی آن را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در ظرف سرو کنید.

بیشتر بخوانید: مضرات فیله: برای جلوگیری از این مشکلات، فیله با کیفیت بخورید!

بسته بندی سوهان

پس از بیرون آمدن فایل از زیر دستگاه پانچ و یا از داخل قالب ها کاملا آماده مصرف است فقط با بسته بندی دقیق و سالم به دست مصرف کننده می رسد. بسته بندی آخرین مرحله در تولید فایل است.

بسته بندی سوهان باید در کاغذ مومی یا فویل آلومینیومی انجام شود. در حال حاضر قوطی های آلومینیومی بهترین بسته بندی برای چیپس هستند. کاغذهای واکس شده داخل بسته فایل کمک می کند تا فایل ها به دلیل تغییرات دما به یکدیگر نچسبند.

در نهایت با جذب درب جعبه از نفوذ هوا به داخل جعبه فیله جلوگیری شده و فیله همیشه تازه و خوشمزه باقی می ماند.

بیشتر بخوانید: سوهان عسلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا