چطور به ادمین کانال ایتا پیام بدیم

بخش سؤالات متداول به سؤالات اساسی در مورد ETA پاسخ می دهد.

سوالات عمومی

اصول اولیه ITA

گروه، سوپرگروه و کانال

نام کاربری و لینک های شخصی

روبات ها

امنیت

حساب شما

تشخیص

الف- سوالات عمومی

1- ایتا چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

Ita یک برنامه پیام رسانی است که بر سرعت و امنیت تأکید دارد. این برنامه بسیار سریع، ساده و رایگان است و می توانید به صورت همزمان بر روی تمامی دستگاه های خود از آن استفاده کنید. پیام های شما کاملاً روی تلفن همراه، تبلت یا رایانه شما هماهنگ می شوند.
با ایتا می توانید انواع پیام ها، عکس ها، فیلم ها، گیف ها، استیکرها و هر نوع فایلی (MP3، Doc، Zip و غیره) را برای دیگران ارسال کنید. همچنین می توانید گروه های تا 500 نفر و کانال هایی با مخاطبان نامحدود برای پخش اطلاعات ایجاد کنید. می توانید به مخاطبان خود پیام دهید و با استفاده از نام کاربری آنها را پیدا کنید. این یک تجربه خوشایند است که می تواند تمام نیازهای شخصی و کاری شما را در یک پیام رسان برطرف کند.

2-ایتا برای چه کسانی قابل استفاده است؟

Ita برای کسانی است که می خواهند پیام های سریع و قابل اعتماد داشته باشند. کاربران تجاری و تیم‌های کوچک ممکن است گروه‌های بزرگ، نسخه‌های اختصاصی دسکتاپ و توانایی اشتراک‌گذاری فایل‌ها را دوست داشته باشند. از آنجایی که گروه های ایتا در مرحله اول می توانند تا 500 عضو داشته باشند، ما امکان پاسخ به پیام های دیگران، تماس (منشن) و هشتگ ها را فراهم کرده ایم که حفظ نظم و تبادل اطلاعات در گروه های بزرگ آسان تر است.
اگر به اشکال و تصاویر علاقه مند هستید، ایتا GIF، یک ابزار عالی ویرایش تصویر و یک پلت فرم استیکر باز را ارائه می دهد. همچنین می توانید استیکرهای خود را با استفاده از ربات ها ایجاد کنید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.
کسانی که به دنبال سفارشی سازی بیشتر هستند می توانند تنظیمات پیشرفته و خط مشی ETA را بررسی کنند. ما به تکامل خود ادامه می دهیم. از سایت ما دیدن کنید و کانال های رسمی ما @eitaa و @eitaa_faq را دنبال کنید تا به روز بمانید.

3- ایتا چه تفاوتی با سایر پیام‌رسان‌ها مثل واتس‌آپ و تلگرام دارد؟

برخلاف WhatsApp، Ita مبتنی بر ابر است و همگام سازی داخلی است. این بدان معناست که می توانید به پیام های خود از چندین دستگاه مانند تلفن های Android و سرویس های وب به طور همزمان دسترسی داشته باشید و می توانید تعداد زیادی عکس، فیلم و فایل (MP3، Doc، Zip و غیره) را به اشتراک بگذارید یا آنها را در فضای ابری ذخیره کنید. این یک پیام رسان است که شبیه تلگرام است. چرا که رابط کاربری تلگرام توانسته رضایت نسبی کاربران ایرانی را جلب کند و عموم مردم هنگام ورود به ITA با محیط عجیبی مواجه نمی شوند. علاوه بر اینها خدماتی علاوه بر تلگرام برای آیتا در نظر گرفته شده است که به تدریج و رایگان به کاربران ارائه می شود. یکی از قابلیت هایی که ممکن است برای برنامه نویسان و کاربران جذاب باشد، ربات API است که در آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

4-ایتا چه زمانی ساخته شده است؟

در سال 2016 شروع به کار کرد و اولین نسخه اندروید و نسخه تحت وب آن آماده استفاده شد. همچنین برای نسخه های دسکتاپ، iOS، مک و لینوکس موجود است.

5- کدام دستگاه ها پشتیبانی می‌شوند ؟

می توانید از آن در گوشی های هوشمند، تبلت ها، رایانه ها و مرورگرها استفاده کنید. نسخه اندروید (برای نسخه 4.1 و بالاتر)، iOS، نسخه تحت وب و نسخه های دسکتاپ شامل ویندوز، مک 64 بیتی و سیستم عامل لینوکس 64 بیتی اکنون آماده است.

می توانید همزمان از هر تعداد دستگاهی که بخواهید به ETA متصل شوید. فقط از شماره تلفن همراه اصلی خود برای اتصال به هر کجا که هستید استفاده کنید.

6- چه کسانی سازنده ایتا است؟

تمامی مراحل طراحی و پیاده سازی نرم افزار ایتا توسط شرکت اندیشه یاوران تمدن مروز (ایتا) که یک شرکت کاملا خصوصی می باشد انجام شده است، این شرکت توسط شرکت طوبی و گروه فرهنگی هاتاف پشتیبانی می شود.

7- سوابق و محصولات قبلی این شرکت چیست؟

سابقه فعالیت های گروه تولیدی ایتا در زمینه فناوری های مبتنی بر تلفن همراه بیش از یک دهه است. شرکت طوبی یکی از اولین ارائه دهندگان نرم افزار و پنل وب پیامک انبوه می باشد که در سال های اخیر با ارائه خدمات مختلف از جمله تماس صوتی، خدمات ارزش افزوده (VAS)، USSD و … فعالیت خود را گسترش داده است. همچنین در سال های اخیر این شرکت با شرکت های همراه اول و ایرانسل به عنوان یکی از تامین کنندگان محتوا (CP) همکاری می کند.

8- نسخه بتا که در نرم افزار نوشته شده است به چه معناست؟

زمانی که یک پروژه نرم افزاری شروع می شود، چندین مرحله را طی می کند تا به نسخه نهایی برسد. نسخه بتا نام یکی از این مراحل است که نرم افزار آماده شده برای تست برای تعداد محدودی از کاربران در دسترس است. در این نسخه اطلاعات و امنیت کافی برای اطلاعات کاربران در نظر گرفته شده است اما امکانات نرم افزار کامل نیست و پس از دریافت نظرات کاربران، نسخه نهایی ارائه خواهد شد.

9- دیدگاه ایتا درباره حریم خصوصی در اینترنت چیست؟

حفاظت از حریم خصوصی کاربران دغدغه و وظیفه اصلی توسعه دهندگان فناوری اطلاعات است. ایتا برای حفظ امنیت و محرمانه بودن اطلاعات کاربران از آخرین پروتکل های روز دنیا استفاده می کند و خود را ملزم و متعهد به حفظ اطلاعات کاربران می داند.

10- آیا درخواست‌های حذف اطلاعات از طرف اشخاص ثالث را بررسی می‌کنید؟

هیچ شخص، گروه یا جریانی نمی تواند ایتا را مجبور به حذف اطلاعات کاربر و فعالیت های آنها در نرم افزار کند. در عین حال، ایتا تابع قوانین و مقررات رسمی جمهوری اسلامی ایران و تصمیمات مراجع قضایی مربوطه است و اقداماتی را برای حذف ربات‌ها و کانال‌هایی که محتوای خشونت‌آمیز و تروریستی ارسال می‌کنند یا حاوی محتوای ناپسند هستند، انجام خواهد داد. به عنوان مثال، اگر انتقاد از دولت در کشوری ممنوع باشد، ایتا هرگز در چنین سانسور سیاسی شرکت نخواهد کرد.

تا به امروز، ما 0 بایت داده به اشخاص ثالث، از جمله دولت ها، ارائه کرده ایم.

ب- اصول اولیه ITA

11- من به چه کسانی می‌توانم پیام بفرستم؟

می توانید برای افرادی که شماره آنها در دفترچه تلفن شما موجود است و دارای ETA هستند پیام ارسال کنید.
همچنین می توانید یک نام کاربری عمومی برای حساب ETA خود انتخاب کنید. افراد دیگر می توانند شما را با نام کاربری شما جستجو کرده و پیدا کنند و حتی اگر شماره شما را ندانند برای شما پیام ارسال کنند.

12- چگونه بفهمم که کدام یک از مخاطبان من ایتا را دارند؟

مخاطبانی که دارای ETA هستند در بالای لیست مخاطبان شما ظاهر می شوند. علاوه بر این، آنها یک عکس دارند (عکس آنها می تواند یک عکس یا حروف اول نام و نام خانوادگی باشد)

13- چگونه می‌توانم دوستانم را به ایتا دعوت کنم؟

در نسخه اندروید، منوی برنامه را باز کنید (از سمت چپ لیست چت به سمت راست بکشید)، گزینه «دوستان خود را دعوت کنید» را انتخاب کنید. سپس اپلیکیشنی را که می خواهید دعوت نامه ها را از طریق آن ارسال کنید، انتخاب کنید. همچنین می توانید لینک eitaa.com/username را برای دوستان خود ارسال کنید. (به جای نام کاربری نام کاربری خود را بنویسید) در این صورت حتی اگر شماره تلفن شما را نداشته باشند به راحتی می توانند شما را در ایتا پیدا کنند.

14- علامت‌های تیک سبز رنگ به‌چه معنی می‌باشند؟

یک تیک – پیام به سرورهای ابری ETA رسیده است و این مورد به اطلاع دوست شما خواهد رسید (البته اگر او در تنظیمات ETA اعلان را مجاز کرده باشد).

دو تیک – پیام توسط گیرنده خوانده شده است (دوست شما Ita را راه اندازی کرد و مکالمه یا پیام را باز کرد)

15-آیا من می‌توانم زمان «آخرین بار مشاهده شدنم» را پنهان کنم؟

می‌توانید انتخاب کنید چه کسی می‌تواند زمان فعال شما را در تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی ببیند. به خاطر داشته باشید که اگر زمان آپدیت خود را از برخی یا همه مخاطبان پنهان کنید، در ازای آن نمی توانید زمان آپدیت آنها را ببینید. البته، مقدار تقریبی آخرین باری که آنها مشاهده شده اند به شما نشان داده می شود.

چهار تقریب ممکن وجود دارد:

آخرین بازدید اخیر – بین 1 ثانیه تا 2-3 روز را پوشش می دهد.

آخرین بار در یک هفته – بین 2-3 روز تا 7 روز.

آخرین بار در یک ماه – بین 6-7 روز تا یک ماه.

آخرین بار مدت ها پیش – بیش از یک ماه (کاربران مسدود شده نیز آن را مشاهده می کنند).

ج- گروه، سوپرگروه و کانال

16- گروه‌های ایتا چه امکاناتی دارند؟

گروه های ایتا ابزار ارتباطی بسیار قدرتمندی هستند و در مرحله اول می توانند تا 500 عضو داشته باشند. برخی از ویژگی‌های گروهی در Ita:
سابقه داخلی: امکان ویرایش [و حذف] پست‌ها پس از ارسال و از هشتگ 75 7575999 888 استفاده کنید به راحتی مکالمه را بدون توجه به اندازه گروه دنبال کنید
اعلان‌های هوشمند: گروه را غیرفعال کنید تا فقط زمانی که نام شما را نام می‌برد یا به پیام شما پاسخ می‌دهد اعلان‌ها را دریافت کنید[به زودی]

مرتبط:  چرا دین اسلام به حفظ سلامتی ارزش قائل است

ابزارها: گروه مدیریت را انتخاب کنید تا پیام ها را به صورت انبوه حذف کند، عضویت را کنترل کند و پیام های مهم را پین کند.
اشتراک گذاری فایل: می توانید هر نوع فایلی را ارسال یا دریافت کنید و فوراً به آن در تمام دستگاه های خود دسترسی داشته باشید.

17- تفاوت میان گروه‌ها، ابرگروه‌ها و کانال‌ها چیست؟

گروه های ایتا برای به اشتراک گذاری محتوا با دوستان و خانواده یا برای همکاری بین تیم های کوچک ایده آل هستند. آنها می توانند حداکثر 500 عضو داشته باشند و به طور پیش فرض هر کسی می تواند اعضای جدید را به گروه اضافه کند و نام و عکس گروه را تغییر دهد. تعداد اعضای سوپرگروه ایتا نامحدود است. سوپرگروه ها سابقه یکسانی دارند، بنابراین پست های حذف شده از همه اعضا پنهان می شود. همچنین می‌توانید پست‌های مهم را به بالای صفحه پین ​​کنید تا همه اعضا، حتی اعضای جدید، بتوانند آن‌ها را ببینند. علاوه بر این، کانال ها ابزاری برای ارسال پیام های عمومی به تعداد زیادی از مخاطبان هستند. در واقع یک کانال می تواند تعداد نامحدودی عضو داشته باشد. وقتی مطلبی را در کانالی ارسال می کنید، مقاله به جای نام و عکس شما با نام و عکس کانال ارسال می شود.

18- چگونه یک گروه ایجاد کنم؟

در نسخه اندروید، انگشت خود را بر روی نماد سه خط افقی در سمت چپ لیست چت قرار دهید، سپس بر روی “ایجاد گروه جدید” کلیک کنید. ایجاد یک گروه در نسخه وب مشابه است، با این تفاوت که منو در سمت راست قرار دارد.

19- چطور می توانم اعضای بیشتر اضافه (اد) کنم؟ لینک دعوت چیست؟

می توانید اطلاعات تماس مخاطب مورد نظر خود را ذخیره کنید یا با نام کاربری جستجو کنید.
جمع آوری افراد در گروه های ایتا با ارسال لینک دعوت آسان است. برای ایجاد لینک دعوت، به قسمت اطلاعات گروه بروید. سپس روی «افزودن عضو» کلیک کنید و در بالای لیست مخاطبان، روی عبارت «دعوت به گروه با لینک» کلیک کنید.
هر کسی که ETA را نصب کرده باشد می تواند با باز کردن این لینک وارد گروه شما شود. همچنین می توانید پیوند گروه را در هر زمان لغو کنید.

نام های کاربری و پیوندهای شخصی

20- نام‌های کاربری چیست و چگونه می‌توانم یک نام کاربری ثبت کنم؟

می توانید یک نام کاربری عمومی در Eta تنظیم کنید. با این کار، سایر کاربران می توانند شما را با نام کاربری شما پیدا کنند. به طور طبیعی، افرادی که شما را پیدا می کنند، حتی اگر شماره شما را نداشته باشند، می توانند برای شما پیام ارسال کنند. اگر با این کار راحت نیستید، توصیه می‌کنیم در ETA نام کاربری ایجاد نکنید.
نام‌های کاربری و جستجو بر اساس نام کاربری در اکثر برنامه‌های رسمی پشتیبانی می‌شوند. شما می توانید یک نام کاربری در تنظیمات ایجاد کنید.

21- لینک شخصی چیست و چطور عمل مى کند؟

اگر یک نام کاربری در Eitaa ایجاد کرده اید، می توانید به افراد پیوندی به نام کاربری خود در eitaa.com/username بدهید. با باز کردن این پیوند در تلفن آنها به طور خودکار برنامه Ita راه اندازی می شود و مکالمه با شما باز می شود. می توانید لینک نام کاربری را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آن را روی کارت ویزیت چاپ کنید یا در وب سایت خود قرار دهید. به این ترتیب مردم می توانند بدون دانستن شماره تلفن شما در ETA با شما تماس بگیرند.

22- استفاده از چه کاراکترهایی در نام کاربری مجاز است؟

می توانید از z-a، 9-0 و زیرخط (_) استفاده کنید. نام‌های کاربری به حروف بزرگ و کوچک حساس نیستند، اما Eita نام را با حروف بزرگ نگه می‌دارد (یعنی Eitaa و eitaa یک کاربر هستند). نام کاربری باید حداقل 6 کاراکتر باشد.

23- آیا من به یک نام کاربری نیاز دارم؟

انتخاب نام کاربری اختیاری است. به یاد داشته باشید که نام‌های کاربری ita عمومی هستند و انتخاب نام کاربری به دیگران امکان می‌دهد شما را در یک جستجوی جهانی پیدا کنند و برای شما پیام ارسال کنند، حتی اگر شماره شما را نداشته باشند. اگر با این کار راحت نیستید، پیشنهاد می کنیم نام کاربری ایجاد نکنید.

24- اگر کسی مرا با نام کاربری‌ام بیابد و برایم پیام بفرستند و من پاسخ دهم، آیا به شماره من دست خواهد یافت؟

هیچ کدام از طرفین شماره تلفن طرف مقابل را نمی بینند. مانند زمانی که به کسی که در گروه ایتا می بینید پیام می دهید. یک استثنا برای این وجود دارد: مانند همه پیام های ITA. اگر شماره شخصی را به عنوان مخاطب ذخیره کرده باشید و برای او پیام ارسال کنید، بدون در نظر گرفتن نحوه باز کردن چت با او، شماره شما نیز برای او قابل مشاهده خواهد بود. درست مثل اس ام اس. چه از طریق منوی مخاطبان، یک جستجوی جهانی با نام کاربری، پیوند به eitaa.com یا از صفحه اعضای گروه.

25- چگونه نام کاربری‌ام را حذف کنم؟

به تنظیمات بروید و یک نام کاربری خالی ثبت کنید. با این کار نام کاربری شما حذف می شود و دیگران دیگر نمی توانند شما را از طریق جستجو پیدا کنند. این موضوع روی مکالمات موجود تأثیری ندارد.

26-آیا ایتا به صاحبان کانال در تلگرام خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد؟

آره. تمامی کانال‌های تلگرامی ثبت‌شده در سامانه شناسایی الکترونیکی محتوای دیجیتال وزارت ارشاد (شماد) قبلاً در ایتا رزرو شده و در اختیار سازندگان آن‌ها قرار دارد. شناسه سایر کانال های پرطرفدار تلگرام به درخواست سازنده برای مدت محدودی پس از انتشار ITA در اختیار آنها قرار می گیرد.

27-برای ساخت کانال در ایتا با شناسه مشابه تلگرام چه کنیم؟

لطفا در ابتدای شناسه مورد نظر خود یک @ قرار دهید و آن را تایپ کنید و به ابر خود ارسال کنید، سپس روی آن کلیک کنید. اگر شناسه مورد نظر شما رایگان است، مشکلی نیست و خودتان می توانید آن را ثبت کنید. اگر شناسه رزرو شده است، این راهنما را دنبال کنید:
https://eitaa.com/Eitaa_FAQ/37
، اما اگر شناسه توسط کاربر دیگری ثبت شده باشد، امکان دریافت آن وجود ندارد.

ربات های الکترونیکی

ربات ها امکانات مختلفی را به کاربران و برنامه نویسان ارائه می دهند و در نسخه های بعدی ETA ارائه خواهند شد.

28- چطور ربات ایتا بسازم؟

ایجاد ربات ها بعداً انجام می شود، اما حداقل به دانش برنامه نویسی رایانه نیاز دارید. متاسفانه اگر برنامه نویس نیستید راه حل آماده ای برای تولید ربات وجود ندارد.

اما در حال حاضر می توانید از سامانه ایتایار (eitaayar.ir) با امکانات مختلف مانند زمان بندی و… برای آپلود مطالب خود استفاده کنید.

29- مسدود کردن ربات

اگر نمی خواهید پیامی از ربات دریافت کنید، می توانید به راحتی آن را مسدود کنید، همانطور که کاربران را مسدود می کنید. برخی از ربات های ETA امکان توقف ربات (Stop Bot) را در پروفایل خود دارند. همچنین، برخی از توسعه دهندگان گزینه ای برای غیرفعال کردن ربات ارائه می دهند.

30- آیا رباتها امن هستند؟

آره. ربات ها با کاربران عادی که در گروه ها می بینید تفاوتی ندارند. ربات ها فقط می توانند نام و تصویر نمایه شما و پیام هایی را که برای آنها ارسال می کنید ببینند و هیچ چیز دیگری. آنها نمی توانند شماره تماس شما را ببینند (مگر اینکه خودتان شماره تماس را به آنها بدهید). همچنین مراقب فایل های ارسال شده توسط ربات ها باشید. همانطور که باید مراقب دریافت فایل از سایر کاربران باشید. به عنوان مثال: اگر یک ربات فایلی به نام OpenMe.exe ارسال کرد، آن را باز نکنید.

31-آیا ربات‌های تلگرام در ایتا هم کار می‌کنند؟

با ارائه رسمی ربات در ایتا که در آینده ارائه خواهد شد، امکان استفاده از ربات هایی که قبلا برای تلگرام در ایتا نوشته شده بود را با کمترین تغییرات و تنها با تغییر آدرس در اختیار برنامه نویسان و کاربران قرار خواهیم داد.

و – امنیت

32- ایتا چقدر امن است؟

این بر اساس پروتکل Mtproto و پورت https بر روی الگوریتم های اثبات شده برای تطبیق امنیت با انتقال سریع و حتی پشتیبانی از اتصالات ضعیف است. ما دائماً در تلاش هستیم تا امنیت پروتکل خود و مشتریان خود را بهبود بخشیم.

33- شما چگونه داده‌ها را رمزنگاری می‌کنید؟

ما از رمزگذاری ایمن پشتیبانی می کنیم. رمزگذاری سرویس گیرنده-سرور در چت های ابری (چت های خصوصی و گروهی)، همه داده ها، صرف نظر از نوع آن (متن، رسانه یا فایل ها)، به همان روش رمزگذاری می شوند.
رمزگذاری مبتنی بر رمزگذاری متقارن 256 بیتی AES، رمزگذاری 2048 RSA است.

34-آیا ایتا مرا در برابر همه چیز حفاظت می‌کند؟

ETA می تواند هنگام انتقال داده ها و تبادل اطلاعات ایمن به شما کمک کند. این بدان معنی است که هر داده ای (از جمله رسانه ها و فایل ها) که از طریق ETA ارسال یا دریافت می کنید برای ISP، سرپرست شبکه یا سایر اشخاص ثالث قابل دسترسی نیست. اما اگر شخصی به گوشی شما یا کامپیوتری که به نسخه تحت وب متصل می‌شوید دسترسی ریشه داشته باشد، نمی‌توانیم از شما در برابر آن محافظت کنیم.
بنابراین، توصیه می‌کنیم تلفن و رایانه‌ای را که برای اتصال به ETA یا سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید در دسترس دیگران قرار ندهید و همیشه از رمز عبور قوی و سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید. هر دو گزینه از بخش “تنظیمات، حریم خصوصی و امنیت” قابل دسترسی هستند.

مرتبط:  من چرا شب که میشه وقت قرصه از تتلو

35-سیستم تایید هویت دو مرحله اى چطور عمل مى‌کند؟

برای اطمینان از اینکه هیچ کس نمی تواند به حساب شما نفوذ کند، از سیستم احراز هویت دو مرحله ای برای محافظت از حساب خود با رمز عبور استفاده کنید. در این صورت، مهاجم حتی با یک کد پیامکی نیز نمی تواند به حساب کاربری شما دسترسی داشته باشد. شما می توانید تأیید دو مرحله ای را از طریق: تنظیمات، حریم خصوصی و امنیت، امنیت، تأیید دو مرحله ای فعال کنید. همچنین توجه داشته باشید که حساب ایمیل بازیابی به یک رمز عبور قوی نیاز دارد.

ز- حساب کاربری شما

36- چگونه از سیستم خارج شوم؟

به یاد داشته باشید که می توانید همزمان از ایتا در هر تعداد دستگاهی که بخواهید استفاده کنید. اگر از سیستم خارج شوید، پیام‌های موجود در فضای ابری خود را از دست نخواهید داد و در صورت ورود مجدد، می‌توانید آنها را دنبال کنید. در نسخه تحت وب نیز می توانید از منوی تنظیمات خروج را انتخاب کنید.

37- چگونه شماره تلفنم را تغییر دهم؟

در امکانی که در آینده به ETA اضافه خواهد شد، می توانید شماره خود را تغییر دهید و در عین حال همه چیز (از جمله تمام شماره تماس ها، پیام ها و رسانه های خود را در ابر ETA) نگه دارید
نکته مهم: شماره جدید شما به طور خودکار به دفترچه تلفن مخاطبین مشترک شما (یعنی افرادی که در دفترچه تلفن شما هستند و شماره شما را در ETA مسدود کرده اند) اضافه می شود. این ویژگی تغییر شماره را بسیار آسان می کند.

38- چگونه حساب کاربری‌ام را حذف کنم؟

برای این کار باید به صفحه غیرفعال سازی (my.eitaa.com) در وب سایت ایتا دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که با حذف حساب شما، تمام پیام ها و مخاطبین شما برای همیشه حذف می شوند. همه گروه‌ها و کانال‌هایی که ایجاد کرده‌اید، مؤسس خود را از دست خواهند داد، با این حال، اختیارات سایر ادمین‌ها محفوظ خواهد بود. این عمل غیرقابل برگشت است و قبل از حذف از شما درخواست تایید می شود. لطفا توجه داشته باشید که کد تایید را از طریق پیام ETA (نه پیامک) دریافت خواهید کرد.

39- حذف خودکار حساب کاربری چگونه عمل می‌کند؟

فضاهای ابری که اطلاعات شما در آن ذخیره می شود گران هستند. اگر استفاده از ETA را متوقف کنید و برای مدت طولانی (حداقل 6 ماه) وارد سیستم نشوید، حساب شما به همراه تمام پیام ها، مخاطبین و سایر اطلاعاتی که در ابر ETA ذخیره کرده اید حذف می شود. شما می توانید زمان دقیق حذف خودکار اکانت خود را در تنظیمات تغییر دهید.

40- تلفن من دزدیده شده است، چه کاری باید بکنم؟

ابتدا تسلیت ما را برای از دست دادن گوشی خود بپذیرید. متأسفانه، شماره تلفن در حال حاضر تنها راه برای شناسایی کاربر ITA است. ما هیچ اطلاعات اضافی در مورد شما جمع آوری نمی کنیم، بنابراین هر کسی که شماره تلفن داشته باشد صاحب حساب نیز می باشد. این بدان معناست که ما نمی‌توانیم به شما کمک کنیم مگر اینکه به شماره تلفن یا حساب Ita خود در یکی از دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشید.

ح – عیب یابی

41-ورود به سیستم و پیامک

مطمئن شوید که شماره موبایل خود را به درستی وارد کرده اید. اگر قبلا اکانت خود را در ایتا ایجاد کرده اید، ابتدا کد فعال سازی برای برنامه ارسال می شود و برای دریافت آن از طریق پیامک، پس از ثبت شماره تلفن، بر روی «دریافت کد با پیامک» یا «ارسال کد با پیامک» کلیک کنید.

42- به کسانی که در لیست مخاطبانم نیستند نمی‌توانم پیام دهم

اگر می‌دانید دوستانتان ETA دارند، اما نمی‌توانید آنها را ببینید یا به‌جای نام به‌صورت اعداد ظاهر می‌شوند. لیست مخاطبین خود را ویرایش کنید (چند حرف به آن اضافه کنید و آن را به شکل اصلی خود برگردانید).
4 – اگر هیچ کدام از اینها کمکی نکرد، از حساب خود خارج شوید و دوباره وارد شوید.
5 – اگر مشکل برطرف نشد، به ID support@ پیام دهید.

43 – حذف مخاطبین

صفحه چت را با مخاطب باز کنید، سپس روی نام مخاطب در بالای صفحه کلیک کنید. سپس آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه را انتخاب کرده و روی گزینه حذف کلیک کنید.

44- پشتیبانی ایتا

اگر پاسخ سوال خود را در این صفحه پیدا نکردید، می توانید با ID support@ در پیام رسان ایتا تماس بگیرید.

45- آیا ایتا در شبکه های دیگر صفحه رسمی دارد؟

خیر ایتا هیچ جا صفحه رسمی ندارد و فقط از طریق سایت اصلی (بخش نقد) اطلاع رسانی می کند.

پاسخ به سوالات شما در مورد پیام رسان ایتا

خب با سلام و عرض ادب خدمت کاربران عزیز سایت آچار فرانسه. امروز قصد داریم در این مقاله به برخی از سوالات متداول شما پاسخ دهیم.

چگونه می توانم جلسات فعال را در حساب خود مدیریت کنم؟

چگونه می توانم لینک اختصاصی (join) کانال عمومی خود را دریافت کنم؟

چگونه شخصی را به عنوان ادمین کانال خود انتخاب کنم؟

چگونه می توانم تمام فایل های آپلود شده در یک کانال یا سوپرگروه را حذف کنم؟

من مخاطبانم را در ایتا نمی بینم

چگونه می توانم محتوا را از ایتا به برنامه دیگری ارسال کنم؟

چگونه می توانم رنگ پوست برنامه را تغییر دهم؟

تو ورژن جدید ایتا نمیتونم داخل برنامه اسکرین شات بگیرم؟

چگونه سوپرگروه را غیرفعال کنم یا فعالیت کاربر را مدیریت کنم؟

چگونه می توانم همه پیام های یک مکالمه یا همه مکالمات یک برگه را به عنوان خوانده شده علامت گذاری کنم؟

چگونه دانلود خودکار فیلم ها و عکس ها را خاموش کنم؟

چگونه می توان محتویات یک دیالوگ باکس را بدون باز کردن آن مشاهده کرد؟

پاسخ سوالات خود را در مورد پیام رسان ایتا ببینید:

پاسخ سوالات خود را در مورد پیام رسان ایتا ببینید:

چگونه می توانم جلسات فعال را در حساب خود مدیریت کنم؟

در تنظیمات وارد قسمت «حریم خصوصی و امنیت» شده و سپس روی «جلسه های فعال» کلیک کنید.

این ویژگی در تمامی پلتفرم های ETA با تنظیمات مشابه فعال است

چگونه می توانم لینک اختصاصی (join) کانال عمومی خود را دریافت کنم؟

وارد کانال شوید روی عنوان کانال در بالای صفحه ضربه بزنید، سپس روی ⚙ کلیک کنید تا منوی اطلاعات کانال باز شود

برای دیدن لینک دعوت زیر کانال خصوصی را انتخاب کنید. اگر یک بار روی لینک کلیک کنید، در حافظه کپی می شود

بدون ذخیره تغییرات، کلید بازگشت را فشار دهید و از این منو خارج شوید

چگونه شخصی را به عنوان ادمین کانال خود انتخاب کنم؟

کانال را باز کنید و روی نام کانال در نوار بالا کلیک کنید

روی ⚙ کلیک کنید سپس روی منوی “Administrators” کلیک کنید و “Add an administrator” را انتخاب کنید.

اگر فرد مورد نظر مخاطب شماست، او را از لیست انتخاب کنید، در غیر این صورت کلیک کنید و نام کاربری او را جستجو کنید.

ملاحظات:

فقط سازنده کانال و ادمین هایی که توسط سازنده این اختیار را به آنها داده است می توانند ادمین اضافه کنند

اگر فردی که به دنبالش هستید در بین مخاطبان شما نیست، باید از قبل عضو کانال باشد. شناسه @sender از این قاعده مستثنی است

چگونه می توانم تمام فایل های آپلود شده در یک کانال یا سوپرگروه را حذف کنم؟

در صفحه اصلی برنامه روی نام کانال یا سوپرگروه مورد نظر کلیک کنید و نگه دارید تا عبارت “Remove from cache” یا “Remove from cache” را مشاهده کنید، سپس روی آن کلیک کنید.

اگر می خواهید تمام فایل های دانلود شده در ETA را حذف کنید، وارد تنظیمات شده و روی “تنظیمات حافظه موقت” کلیک کنید. سپس در منوی جدید روی عبارت Empty temporary memory کلیک کنید
Settings » Cache settings » Clear cache

توجه:

با این روش فایل ها فقط از حافظه محلی دستگاه شما حذف می شوند و در صورت لزوم می توانید آنها را از همان کانال یا سوپرگروه مجددا آپلود کنید.

این کار مقداری از حافظه دستگاه شما را آزاد می کند و می تواند در بهبود سرعت دستگاه های ضعیف موثر باشد.

من مخاطبانم را در ایتا نمی بینم

فقط کسانی را که ETA نصب کرده اند و شماره آنها را در حافظه داخلی دستگاه یا سیم کارت خود ذخیره کرده اید به عنوان مخاطب می بینید.

اگر مطمئن هستید که با وجود این شرایط عمومی را نخواهید دید، روش زیر را دنبال کنید:

برنامه ita را به آخرین نسخه به روز کنید

مرتبط:  چطور با پروکسی به واتساپ وصل بشم

وارد تنظیمات شده و در قسمت مخاطبین ابتدا روی «دانلود مخاطبین» و سپس روی «همگام سازی مخاطبین» کلیک کنید.

چگونه می توانم محتوا را از ایتا به برنامه دیگری ارسال کنم؟

می توانید از تابع “اشتراک گذاری” برای انتقال محتوا از Eta به برنامه های دیگر یا بالعکس استفاده کنید. نحوه اشتراک گذاری محتوا در ایتا دقیقاً مشابه تلگرام است

برای اشتراک‌گذاری ویدیو، ابتدا آن را آپلود کنید. سپس روی فایل کلیک کنید و منوی “اشتراک گذاری” را انتخاب کنید

برای انتقال تصویر، ابتدا آن را دانلود کنید، سپس روی آن ضربه بزنید تا باز شود. نماد اشتراک گذاری در گوشه سمت راست پایین تصویر قابل مشاهده است

متون را می توان در برنامه های دیگر نیز کپی کرد

چگونه می توانم رنگ پوست برنامه را تغییر دهم؟

پارامترها را وارد کرده و روی کلمه “Model” کلیک کنید. اگر این منو را نمی بینید، برنامه خود را به آخرین نسخه به روز کنید

در این قسمت می توانید یکی از سه قالب موجود را انتخاب کنید یا خودتان یک قالب دلخواه بسازید

برای ایجاد یک پوسته سفارشی، روی کلمه “ایجاد یک قالب جدید” در بالای صفحه کلیک کنید و ابتدا یک نام برای قالب خود انتخاب کنید.
سپس از ویرایشگر رنگ استفاده کنید و ده ها عنصر مربوط به ایجاد یک قالب سفارشی را با حوصله تغییر دهید.

همچنین می توانید الگوی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید یا از قالب های ایجاد شده توسط کاربران دیگر استفاده کنید

تو ورژن جدید ایتا نمیتونم داخل برنامه اسکرین شات بگیرم؟

لطفاً به تنظیمات بروید و روی “Privacy & Security” ضربه بزنید.

روی قفل رمز عبور کلیک کنید. این قابلیت را فعال کرده و رمز عبور تعیین کنید

در ادامه در این قسمت منوی “Allow photographing of the screen”
را فعال کنید، در صورت تمایل می توانید در پایان مجددا قفل رمز عبور را غیرفعال کنید.

چگونه سوپرگروه را غیرفعال کنم یا فعالیت کاربر را مدیریت کنم؟

وارد سوپرگروه شوید و روی عنوان آن در بالای صفحه کلیک کنید

روی نماد ⚙ در بالای صفحه کلیک کنید و منوی “Options” را باز کنید
اگر این منو را نمی بینید، برنامه خود را به آخرین نسخه به روز کنید.

در این بخش می توانید انواع فعالیت های کاربر را بر اساس تصویر بالا محدود کنید و در صورت تمایل از آخرین گزینه برای تنظیم زمان پایان محدودیت استفاده کنید.

ملاحظات:

فقط سازنده سوپرگروه به این منو دسترسی دارد

این محدودیت ها شامل مدیران گروه نمی شود

چگونه می توانم همه پیام های یک مکالمه یا همه مکالمات یک برگه را به عنوان خوانده شده علامت گذاری کنم؟

برای خواندن یک مکالمه (شخصی، گروهی یا کانالی)، روی عنوان آن در صفحه اصلی برنامه
کلیک کرده و نگه دارید، سپس از منوی ظاهر شده در پایین صفحه، گزینه “مارک به عنوان خوانده شده” را انتخاب کنید.

برای خواندن کل مکالمه در یک برگه، روی نماد آن در نوار برگه
کلیک کنید و نگه دارید، سپس پیام ظاهر شده را بپذیرید.

برای استفاده از این ویژگی، برنامه خود را به آخرین نسخه به روز کنید

چگونه دانلود خودکار فیلم ها و عکس ها را خاموش کنم؟

به تنظیمات بروید و روی Data and Storage کلیک کنید. اگر این عبارت را نمی بینید، برنامه خود را به آخرین نسخه به روز کنید

اگر می‌خواهید دانلود خودکار همه رسانه‌ها را غیرفعال کنید، منوی تصویر بالا را غیرفعال کنید

اگر می خواهید از تنظیمات پیشرفته استفاده کنید، روی گزینه های عکس، صدا، ویدیو و غیره ضربه بزنید. و بارگیری خودکار را بر اساس نوع مکالمه و حالت اتصال (داده تلفن همراه یا Wi-Fi) تنظیم کنید.

همچنین می توانید فیلم ها، فایل ها و غیره را تنظیم کنید. برای دانلود تا حداکثر اندازه معین

چگونه می توان محتویات یک دیالوگ باکس را بدون باز کردن آن مشاهده کرد؟

در صفحه اصلی برنامه، عکس نمایه یک چت، گروه یا کانال شخصی را به مدت طولانی فشار دهید. با این کار می توان پیش نمایشی از محتوای گفتگو مشاهده کرد

در این حالت اسکرول در پیش نمایش امکان پذیر نیست

پیام هایی که فقط با این روش نمایش داده می شوند علامت تیک دوم برای فرستنده دریافت نمی کنند

برای استفاده از این قابلیت باید آخرین نسخه ETA را نصب کرده باشید

اگر پاسخ سوال خود را پیدا نکردید، مقالات زیر را مطالعه کنید

پاسخ به چند سوال در مورد پیام رسان ایتا

آموزش حل مشکلات در پیام رسان ایتا

این یک اپلیکیشن بومی است که سعی کرده شباهت زیادی به برنامه تلگرام داشته باشد. به گفته سازندگان ایتا، این پیام رسان به گونه ای طراحی شده است که تمامی نیازهای کاربران ایرانی را در یک برنامه پیام رسان پاسخ دهد. در ایتا می توانید به راحتی با دوستان خود چت کنید، فایل های خود را به اشتراک بگذارید، گروه ها و کانال ها ایجاد کنید و از ویژگی های پیشرفته ایتا برای مدیریت و سفارشی سازی نرم افزار خود استفاده کنید.

نحوه نصب و ساخت اکانت در ایتا را قبلا در سایت توضیح داده ایم اما اکنون نحوه ایجاد گروه و کانال در ایتا را به شما معرفی می کنیم. با Omigo بمانید…

یک گروه در ایتا ایجاد کنید

در گروه هایی که در برنامه ITA ایجاد می شوند، چندین نفر (یا هزاران نفر) می توانند همزمان پیام ارسال کرده و آنها را مشاهده کنند. به عنوان مثال، می توانید گروه هایی مانند خانواده، آموزش، سرگرمی و غیره ایجاد کنید. برای ایجاد گروه در پیام رسان ایتا به ما بپیوندید…

در مرحله اول برای ایجاد یک گروه در صفحه اصلی، روی منو ضربه بزنید تا لیست سمت چپ باز شود. سپس روی «ایجاد گروه جدید» ضربه می زنیم.

در صفحه باز شده باید اعضای گروه را از لیست مخاطبان خود انتخاب کنید. برای انجام این کار، روی فردی که می خواهید انتخاب کنید ضربه بزنید و برای رفتن به مرحله بعد، تیک بالای صفحه را انتخاب کنید (در حال حاضر ظرفیت اعضای گروه در ایتا 5000 عضو است).

در این مرحله اطلاعات گروه را وارد کنید.

در اینجا می بینید که گروه ما ایجاد شده است.

تنظیمات گروه

برای مشاهده اعضای گروه و تنظیمات روی سه نقطه مشخص شده با فلش قرمز در تصویر بالا ضربه بزنید. برای دیدن تصویر زیر.

اعضای گروه را اضافه و حذف کنید

برای ایجاد یک عضو جدید در گروه، روی «افزودن عضو» ضربه بزنید تا صفحه زیر باز شود. در اینجا، مخاطب جدید خود را انتخاب کنید. با پیامی که ظاهر می شود، می توانید با عضو شدن، آخرین پیام های گروه را بخوانید.

برای حذف یک نفر از گروه، کافی است روی فرد مورد نظر در لیست اعضای گروه روی صفحه، چند ثانیه ضربه بزنید تا گزینه حذف ظاهر شود. توجه داشته باشید که ادمین های گروه توانایی حذف افراد را دارند.

ایجاد و حذف مدیران گروه

برای افزودن ادمین های بیشتر، روی علامت سه نقطه در صفحه پروفایل گروه ضربه بزنید و مطابق تصویر زیر عمل کنید.

جستجو، حذف سابقه و حذف گروه

برای جستجو در گروه، تمام پیام‌های موجود در گروه را حذف کنید، پیام‌های دریافتی را بی‌صدا کنید، گروه را حذف کرده و ترک کنید، کافیست در صفحه اصلی گروه مانند تصویر زیر اقدام کنید.

یک رشته در ایتا ایجاد کنید

در کانال های ایجاد شده فقط ادمین ها می توانند پیام ارسال کنند و بقیه اعضا فقط می توانند مطالب را بخوانند و به اشتراک بگذارند. محدودیتی برای تعداد اعضای کانال وجود ندارد.

برای ایجاد کانال مراحل زیر را دنبال کنید.

نام یا عنوان کانال و همچنین توضیحات و تصویر کانال را وارد کنید.

در اینجا می توانیم دو نوع کانال ایجاد کنیم. کانال عمومی و کانال خصوصی

در کانال عمومی باید یک کلمه یا شناسه منحصر به فرد وارد کنیم تا دیگران با وارد کردن آن در جستجوی برنامه به راحتی کانال ما را پیدا کنند.

در کانال خصوصی، یک پیوند رمزگذاری شده طولانی ایجاد می شود که عموم نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای اینکه بتوانید اعضا را به کانال خصوصی خود بیاورید، باید URL تولید شده یا لینک طولانی را برای آنها ارسال کنید.

پس از تعیین نوع کانال، مخاطبینی را که می‌خواهید به آن بپیوندید برای شروع کانال انتخاب کنید و روی علامت تیک در بالای صفحه ضربه بزنید.

کانال ما در اینجا ایجاد شد و از این پس مدیران کانال می توانند مطالب را ارسال کنند.

تنظیمات کانال

برای تنظیمات کانال، روی عنوان گروه ضربه بزنید تا وارد صفحه بعدی شوید.

اضافه کردن و حذف اعضا در کانال

برای افزودن اعضای بیشتر یا حذف اعضا، روی کلمه “اعضا” ضربه بزنید.

افزودن و حذف مدیران کانال

برای افزودن یا حذف مدیران، مراحل نشان داده شده در تصویر زیر را دنبال کنید.

ویرایش پروفایل کانال

برای ویرایش جزئیات کانال مانند (عنوان، توضیحات، نوع و حذف) کانال مانند تصویر زیر عمل کنید.

مطالب را در کانال منتشر کنید

برای ارسال مقاله ای که شامل تصویر و توضیحی در مورد آن است، باید به عنوان مدیر کانال مراحل زیر را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا