چرا خط قرمز زیر کلمات در ورد

تا زمانی که استفاده از سیستم عامل ها را به خاطر داریم، از واژه پردازهای مختلف برای ایجاد، ویرایش و ارائه اسناد حرفه ای استفاده کرده ایم. نه فقط روی متون، بلکه بسیاری از ما روی موضوعات سازنده کار کرده‌ایم و می‌خواهیم تصاویر، صداها و افکت‌ها را به متون اضافه کنیم تا اثربخش‌تر شوند. در این زمینه مایکروسافت نرم افزار Word را به عنوان راه حلی کامل برای انجام این کارها و پروژه ها در اختیار ما قرار داد. شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چگونه خط قرمز زیر کلمات پاورپوینت را حذف کنیم؟ یا چگونه خطوط قرمز را در Word حذف کنیم؟ در این مطلب از سایت سلام دنیا نحوه حذف خطوط قرمز مواج در ورد را توضیح داده ایم.

نشانه های خط سبز و خط قرمز زیر کلمات در Word چیست؟

افراد ممکن است هنگام نوشتن متن در نرم افزار Word اشتباه کنند. اغلب دلیل این امر عجله و تاخیر است، بنابراین ممکن است اشتباهات تایپی داشته باشیم و اگر متن هایی با این اشتباهات ارسال کنیم، آبروی ما خدشه دار شود. نرم افزار Word دارای یک ویرایشگر داخلی است که آنچه می نویسید را تجزیه و تحلیل می کند و کلمات خاصی را بر اساس نوع متن به صورت زیر شناسایی می کند:

زیر خط قرمز مواج در Word:

این اتفاق زمانی می افتد که یک کلمه اشتباه نوشته شود.

زیر خط سبز در Word:

این نوع علامت گذاری زمانی ظاهر می شود که یک کلمه حاوی یک خطای گرامری باشد.

به عنوان مثال، ما کلماتی با املای غلط نوشته‌ایم تا بتوانید بفهمید Word 2019 چه چیزی را تجزیه و تحلیل می‌کند:

همانطور که می بینید، زمانی که روال تایپ را کامل می کنید، نرم افزار Word این خطاها را شناسایی کرده و زیر آن خط قرمز می کشد. برای این کار کافی است کلید F7 را فشار دهید یا وارد منوی Review و قسمت Review شده و گزینه Spelling and grammar را انتخاب کنید تا مراحل بررسی و بازبینی متن به صورت حرفه ای انجام شود.

در حالت ایده‌آل، Word به ما در این بررسی کمک می‌کند، اما اگر احساس می‌کنید دست‌خط شما بی‌نقص است و نمی‌خواهید آن زیر خط‌های قرمز شما را آزار دهد، این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه آن خطوط قرمز رنگ را در Word حذف کرده و از انجام این روش جلوگیری می‌کند. بطور خودکار.

حتما بخوانید: نحوه تغییر اندازه عکس در ورد

نحوه حذف خط قرمز زیر کلمات در Word

1. خط قرمز زیر کلمات در Word 2019 را برای همه اسناد حذف کنید

مرحله 1: این فرآیندی است که بر تمام اسناد ایجاد شده توسط نرم افزار Word تأثیر می گذارد. برای این کار وارد منوی File شده و در پایین گزینه Options را انتخاب کنید.

مرحله 2: پنجره ای ظاهر می شود که در آن وارد قسمت Review می شوید و در سمت راست قسمت To correct spelling and grammar in Word: را پیدا می کنید.

مرحله 3: در این قسمت گزینه های زیر را تیک بزنید. بر روی گزینه OK کلیک کنید تا تغییرات اعمال شوند و به این ترتیب تمام اسناد ایجاد شده در Word 2019 از نظر املا بررسی نمی شوند.

هنگام نوشتن املا را بررسی کنید

هنگام نوشتن اشتباهات گرامری را علامت بزنید

گرامر را با املا بررسی کنید

2. خطوط قرمز زیر کلمات را در Word 2019 برای سند فعلی حذف کنید (حذف خط زیر کلمات در Word)

ممکن است بخواهید روال بررسی خودکار Word 2019 را فقط در سندی که در حال حاضر روی آن کار می کنید متوقف کنید. اگر هدف شما این است، به منوی File و سپس به گزینه Options برگردید و در قسمت Review و در سمت راست پنجره، گزینه Exceptions for: را با عنوان سندی که در حال حاضر روی آن کار می کنید، بیابید. برای ذخیره تغییرات انجام شده لازم است کادرهای زیر را علامت زده و OK کنید.

مرتبط:  چرا دندان نیاز به عصب کشی دارد

اشتباهات املایی را فقط در این سند پنهان کنید

خطاهای دستور زبان را فقط در این سند پنهان کنید

حتما بخوانید: نحوه تبدیل متن به PDF در تلفن

3. خط قرمز زیر کلمات در Word 2019 را برای سند فعلی با استفاده از منوی Review حذف کنید

نرم افزار Word 2019 دارای ویژگی بررسی است که برای کمک به رفع انواع خطاها بر اساس تنظیمات منطقه و زبان سیستم طراحی شده است.

مرحله 1: برای استفاده از این روش به منوی Review رفته و در قسمت Language روی گزینه Language و سپس Set the proofreading language کلیک کنید.

مرحله 2: پنجره زیر ظاهر می شود و باید کادر Do not check spelling or grammar را علامت بزنید. برای ذخیره تغییرات روی OK کلیک کنید.

توجه: توجه داشته باشید که این فرآیند فقط برای سند فعلی Word 2019 اعمال می شود و شامل همه اسناد ایجاد شده نمی شود.

مرحله سوم: با استفاده از هر یک از این روش ها خواهید دید که حتی در صورت وجود غلط املایی در وارد کردن کلمات، نرم افزار Word 2019 با کشیدن خطوط قرمز آنها را اعلام نمی کند.

سخن آخر

در این مطلب از سایت سلام دنیا به شما گفته ایم که خطوط سبز و قرمز زیر کلمات در ورد به چه معناست و همچنین نحوه حذف خط قرمز زیر کلمات در ورد را توضیح داده ایم. توصیه می‌کنیم فقط در صورتی این فرآیند را غیرفعال کنید که مطمئن هستید نوشتن و تایپ شما 100% بی‌نقص است، اما به یاد داشته باشید که Word 2019 این عملکرد را فقط برای کمک به نوشتن متون عمومی در نظر گرفته است. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

مقالات مرتبط:

Google Scholar چیست؟ کار با Google Scholar را یاد بگیرید

Google Docs چیست؟ نحوه کار با Google Docs Windows

آموزش استفاده از نکات مترجم Google Translate

آموزش تصویری تبدیل فایل های پاورپوینت به PDF

گاهی اوقات وقتی در برنامه مایکروسافت آفیس ورد متن غیررسمی تایپ می کنیم یا وقتی از کلماتی مانند I’m، don’t و dosen’t استفاده می کنیم متن انگلیسی را تایپ می کنیم، اگر خطایی در Office وجود دارد اگر فعال باشد خط قرمز ظاهر می شود. زیر کلماتی که اشتباه تایپ کردیم، و یک خط سبز یا آبی زیر کلمات نادرست دستوری ظاهر می شود. قابلیت تشخیص خطای Word بسیار خوب است، اما اگر نمایش آن خط قرمز، سبز یا آبی شما را اذیت می کند، نحوه خاموش کردن آن را در نسخه های مختلف Word به شما آموزش می دهیم.

نحوه حذف خطوط سبز، آبی و قرمز زیر کلمات در Word (Microsoft Word)

زیر خطوط قرمز، سبز یا آبی را در Word حذف کنید

همانطور که می دانید مایکروسافت ورد دارای یک ماژول قدرتمند برای بررسی املا و دستور زبان است. با استفاده از این ماژول می توانید صحت متون خود را بررسی کنید و در صورت وجود اشتباهات املایی، آنها را اصلاح کنید. اگر غلط املایی وجود داشته باشد، یک خط زیگزاگ قرمز زیر کلمه(ها) ظاهر می شود. این ویژگی بسیار کاربردی است و میلیون ها کاربر از آن استفاده می کنند. گاهی اوقات می خواهیم از شر خطوط قرمز، سبز و آبی خلاص شویم.

برای نادیده گرفتن اشتباهات املایی و گرامری می توانید روی کلمه کلیک راست کرده و گزینه Ignore یا Ignore All را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید خط زیر نوشتاری در word را برای همیشه غیرفعال کنید، مقاله امروز انزل وب را بخوانید. اگر برای باز کردن فایل Word خود مشکل دارید، مقاله 9 راه برای رفع مشکل باز نشدن فایل Word و نحوه بازیابی آن را مطالعه کنید.

حذف خطوط قرمز، سبز و آبی در Word 2016

برای حذف خط قرمز در Word، روی دکمه File در Microsoft Word کلیک کنید.

مرتبط:  چرا سبک زندگی افراد باهم فرق دارد تفکر هفتم

Options را در سمت چپ انتخاب کنید.

در پنجره word options بر روی گزینه verification در سمت چپ کلیک کنید.

به پایین اسکرول کنید. به دنبال بخش هنگام تصحیح املا و دستور زبان در Word باشید. روی دکمه تنظیمات کلیک کنید.

حالا پنجره Grammar Settings برای شما باز می شود. در قسمت Formal language به دنبال گزینه Contractions بگردید و آن را از حالت انتخاب خارج کنید. برای ذخیره تغییرات روی OK کلیک کنید.

اگر می خواهید فایل های Word خود را به PDF تبدیل کنید مقاله 9 روش تبدیل فایل های Word به PDF را به صورت آنلاین و آفلاین فارسی و انگلیسی مطالعه کنید.

حذف خطوط قرمز و سبز در Word 2010 و 2007

برای حذف خطوط قرمز و سبز در ورودی 2010، روی تب Review کلیک کنید. دکمه زبان را انتخاب کنید. روی تنظیم زبان اثبات کلیک کنید. حالا گزینه Do not check spelling or grammar را انتخاب کنید. روی OK کلیک کنید. با این کار تمام خطوط قرمز و سبز زیر کلمات در Word حذف می شود. در نهایت روی دکمه Final در نوار Review کلیک کنید.

اگر فونت های شما در Word تغییر نمی کند، پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه تغییر و تنظیم فونت پیش فرض Word و رفع مشکل عدم تغییر فونت ورد را مطالعه کنید.

خط زیر را از کلمات در Word 2003 حذف کنید

برای حذف خطوط قرمز/سبز در Word 2003، روی منوی Tools کلیک کنید. گزینه Language را انتخاب کنید. گزینه Set language را در Language انتخاب کنید. گزینه Do not check spelling or grammar را انتخاب کنید. روی OK کلیک کنید. با این کار دیگر نباید هیچ خط قرمز یا سبزی را مشاهده کنید.

اگر قصد دارید شماره های خود را به فارسی تبدیل کنید، پیشنهاد می کنیم پست 3 روش تبدیل اعداد به فارسی در همه نسخه های اینتری را مطالعه کنید.

پنهان کردن و حذف خطوط قرمز، سبز و آبی در Word 2007، 2010 و 2013

به File > Options بروید. در سمت چپ گزینه Verification را انتخاب کنید. در قسمت Exceptions for دو گزینه به نام وجود دارد

اشتباهات املایی را فقط در این سند پنهان کنید

اشتباهات دستور زبان را فقط در این سند پنهان کنید

آنها را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

در پایان پیشنهاد می کنیم چگونه فایل های آفیس مانند ورد و … را به صورت حفاظت شده و بدون مجوز دستکاری منتشر کنیم؟ خواندن

نظرات و پیشنهادات شما؟

اگر نظر یا پیشنهادی در مورد حذف خط سبز/قرمز در Word 2003 تا 2016 دارید، می توانید آن را در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.

نرم افزار Microsoft Word ابزاری به نام Spellchecker دارد که املای کلمات را با کلمات در دیکشنری های نصب شده مقایسه می کند و اگر کلمه ای اشتباه تایپ شده باشد، زیر آن خط قرمز می کشد. اما کلماتی که زیر آنها خط کشیده شده ممکن است اشتباه نباشد و صرفاً کلماتی هستند که در فرهنگ لغت مایکروسافت ورد نیستند. Word زیر کلماتی که از نظر املایی و دستور زبان اشتباه هستند نیز خط قرمز می کشد.

در این مقاله نحوه جلوگیری از ظاهر شدن خط قرمز زیر کلمات صحیح را توضیح می دهیم، اما Microsoft Word آنها را اشتباه تشخیص می دهد و با افزودن کلمات به فرهنگ لغت شخصی مشکل را حل می کنیم.

از کشیدن خط قرمز زیر اختصارات در نرم افزار ورد خودداری کنید

مایکروسافت ورد زیر اختصارات خط کشیده و آنها را به عنوان اشتباه تایپی تلقی می کند، اما این عمل را می توان متوقف کرد. مراحل زیر را دنبال کنید:

نرم افزار Word را اجرا کرده و روی منوی File کلیک کنید.

در ستون سمت چپ گزینه ها را انتخاب کنید.

مرتبط:  چرا زیر نویس چسبیده در تلویزیون پخش نمیشه

در پنجره Word Options گزینه Proofing را انتخاب کنید.

به سمت پایین به قسمت When correcting spelling and grammar in Word بروید و روی تنظیمات کلیک کنید.

به پایین بروید و علامت Contractions را در بخش زبان رسمی بردارید.

روی دکمه OK کلیک کنید.

چگونه در نرم افزار Word کلمات جدید و خاص را به فرهنگ لغت شخصی اضافه کنیم؟

راه حل دوم برای کلمات غیر رسمی و احتمالا جدید است. در این حالت Word کلمات را به عنوان کلمات نادرست وارد می کند. برای حل این مشکل کافیست کلمات جدید و خاص را به دیکشنری شخصی اضافه کنید.

یک راه آسان برای افزودن کلمات غلط املایی به فرهنگ لغت شخصی خود این است که یک کلمه را تایپ کنید، آن را انتخاب کنید، سپس روی آن کلیک راست کنید. سپس گزینه افزودن به دیکشنری را انتخاب کنید.

برای مدیریت لغات دیکشنری شخصی، یعنی مشاهده فهرست کلمات و حذف و افزودن کلمات، مراحل زیر را دنبال کنید:

روی منوی File کلیک کنید و در ستون سمت چپ گزینه Options را انتخاب کنید.

در سمت چپ پنجره Word Options، روی Review کلیک کنید.

روی دکمه Custom Dictionaries کلیک کنید.

در پنجره Custom Dictionaries، CUSTOM.DIC را از لیست دیکشنری ها انتخاب کنید، سپس روی دکمه Edit Word List کلیک کنید.

برای افزودن یک کلمه جدید، آن را در کادر بالای پنجره تایپ کرده و روی Add کلیک کنید.

برای حذف یکی از کلمات ابتدا آن را انتخاب کرده و سپس دکمه Delete را بزنید.

برای حذف همه کلمات، روی Remove All کلیک کنید، سپس روی OK در پیام هشدار کلیک کنید.

از Planet IT استفاده کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا