چرا زیر نویس چسبیده در تلویزیون پخش نمیشه

تلویزیون‌ها این روزها نسبت به نسل‌های قبلی پیشرفت زیادی کرده‌اند و هر بار با انبوهی از ویژگی‌های جدید عرضه می‌شوند. یکی از این قابلیت ها که به یک اصل مهم برای افراد تبدیل شده است، پشتیبانی از تلویزیون ها از مالتی مدیا است که به لطف وجود پورت USB و قابلیت های بی سیم به آن ها اضافه شده است.

اگر تلویزیون شما از پورت USB و فرمت های ویدئویی پشتیبانی می کند، می توانید به راحتی با یک فلش دیسک کوچک انواع فیلم ها را روی آن تماشا کنید. همچنین در تلویزیون های نسبتا جدید قابلیت پشتیبانی از زیرنویس اضافه شده است که افراد می توانند آن را به همراه فایل ویدیویی (آموزش ساخت زیرنویس برای فیلم ها) اجرا کنند.

با وجود اینکه اکثر تلویزیون های جدید از زیرنویس پشتیبانی می کنند، سازگاری آنها با زبان فارسی گاهی اوقات می تواند مشکل ساز شود. برای مثال امکان نمایش حروف فارسی در زیرنویس به صورت علامت سوال یا اصلا وجود ندارد. برای مقابله با این مشکل راه حلی وجود دارد که در زیر قدم به قدم آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

پس از دانلود فایل زیرنویس SRT، آن را از طریق Notepad ویندوز اجرا کنید.

    بدون تغییر محتویات فایل، روی File و سپس Save as کلیک کنید.

      در قسمت Encoding پنجره باز شده گزینه Unicode را انتخاب کنید.

      فایل متنی را در محل فایل ویدئویی ذخیره کنید.

        روی فایل جدید کلیک راست کرده و با گزینه Rename فرمت آن را از txt به srt تغییر دهید.

        با انجام مراحل بالا مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون به طور کامل حل می شود. اگر باز هم زیرنویس به درستی نمایش داده نمی شود، به نکات زیر توجه کنید:

        فایل SRT و فایل ویدئویی باید یک نام داشته باشند. بهترین کار این است که نام یکی از فایل ها را کپی کنید و هر دو را نامگذاری کنید.

        در منوی تنظیمات زیرنویس تلویزیون، معمولاً بخشی برای انتخاب زبان وجود دارد. در این قسمت حتما فارسی یا در غیر این صورت عربی را انتخاب کنید.

        اگر مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون شما حل نشد، می توانید زیرنویس SRT خود را به صورت زیرنویس سخت استخراج کرده و در ویدیو قرار دهید. برای این کار می توان از برنامه های تبدیل فرمت مانند Wondershare (بهترین برنامه های تبدیل فرمت فایل های ویدئویی برای ویندوز) استفاده کرد.

        چند نکته برای حل مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون

        اگر پس از انجام مراحل بالا همچنان با مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون مواجه هستید، با کارشناسان ما در مرکز تعمیر تلویزیون ال جی تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. در ضمن توصیه می شود نکات این قسمت را جدی بگیرید. اولین نکته این است که فایل SRT و فایل ویدئویی باید یک نام داشته باشند. برای اطمینان از این موضوع، بهتر است نام یکی از فایل ها را کپی کنید و هر دو را نامگذاری کنید.

        مورد دیگر این است که بخشی برای انتخاب زبان در منوی تنظیمات زیرنویس تلویزیون وجود دارد. در این قسمت توجه داشته باشید که گزینه انتخاب شده باید فارسی باشد (و در صورت عدم وجود این گزینه گزینه زبان عربی). نکته آخر اینکه اگر مشکل نمایش زیرنویس فارسی در تلویزیون شما حل نشد، پیشنهاد می شود زیرنویس SRT خود را به صورت زیرنویس سخت استخراج کنید و در ویدیو پیست کنید. برای این کار می توانید از برنامه های مبدل فرمت مانند Wondershare استفاده کنید.

        تبلیغات

        تقریبا همه ما تجربه تماشای فیلم با زیرنویس را داریم. نمایش زیرنویس در تلویزیون بسیار دشوارتر از نمایش آنها در رایانه است. اما لذت تماشای فیلم در تلویزیون و صفحه بزرگ را نمی توان با لذت تماشای فیلم در صفحه های کوچک مقایسه کرد. موقعیت های مختلف از جمله برای درک بهتر روند داستان یا زمانی که بازیگران فیلم با لحن خاصی صحبت می کنند که با توجه به خصوصیات شخصیت هایی که در آنها مجسم می شود قابل درک نیست. همچنین اگر فردی مشکل شنوایی دارد بهتر است به جای تکان دادن دیوارهای خانه با صدای بلند تلویزیون از زیرنویس استفاده کند.

        روش های مختلفی برای نمایش زیرنویس در تلویزیون وجود دارد. برخی از این روش ها عمومی و برخی نیز مختص برندهای خاص تلویزیون است. در این مقاله سعی کردم تا حد امکان شما را با راه حل های مختلف آشنا کنم. با مجله او همراه من باشید 🙂

        بد نیست این را بخوانید: بهترین فیلم ها و سریال های هکری دنیا را بشناسید

        اولین راه حل برای نمایش زیرنویس ها در تلویزیون – تهیه فایل های ویدئویی و زیرنویس ها در رایانه

        یکی از راه های نمایش زیرنویس در تلویزیون این است که از قبل فایل های فیلم و زیرنویس را روی کامپیوتر آماده کنید. پس از آن، آنها را به درایو USB منتقل کنید و سپس با اتصال دستگاه USB به تلویزیون، فیلم را با زیرنویس در تلویزیون مشاهده کنید. ابتدا باید مطمئن شویم که تلویزیون ما از زیرنویس پشتیبانی می کند. در ادامه 2 روش آماده سازی فایل ها قبل از انتقال به دستگاه USB را آموزش می دهیم:

        روش اول:

        ساده ترین راه برای افزودن زیرنویس به فیلم این است که فیلم دانلود شده و فایل های زیرنویس را با نام های مشابه در پوشه ای با همان نام ذخیره کنید، سپس پوشه مورد نظر را به دستگاه USB منتقل کنید. با اتصال دستگاه USB به تلویزیون و پخش فیلم مورد نظر، انتظار می رود زیرنویس ها نیز به همراه فیلم نمایش داده شوند. فایل زیرنویس باید دقیقاً مشابه این نام باشد و فقط با پسوند مربوط به فایل های زیرنویس مانند The .Abyss.1989.BluRay.1080p.x264.srt در پوشه ای به همین نام باشد.

        برای داشتن فایل زیرنویس می توانید آن را از طریق همان سایتی که فیلم مورد نظر را دانلود کرده اید دریافت کنید و در غیر این صورت به سایت های تخصصی ارائه دهنده زیرنویس مانند جهان زیرنویس مراجعه کنید.

        روش دوم:

        اگر راه حل اول شکست خورد، از این روش استفاده می کنیم. در این روش روی فایل زیرنویس کلیک راست کرده و به صورت فایل Notepad اجرا می کنیم. بدون ایجاد تغییر در محتوای آن، در منوی File بر روی گزینه Save As کلیک کرده و در قسمت Encoding گزینه Unicode را انتخاب می کنیم. در اینجا نیز باید فایل زیرنویس را با نامی دقیقاً مشابه با نام فایل فیلم مربوطه ذخیره کنیم و بقیه مراحل را طبق روش قبلی انجام دهیم.

        بد نیست این را بخوانید: آموزش نحوه رفع مشکل زیرنویس در VLC (زیرنویس مربعی با کاراکترهای عجیب و غریب)

        راه حل دوم برای نمایش زیرنویس در تلویزیون – استفاده از نرم افزار برای چسباندن زیرنویس به ویدیو

        یکی از روش های موثر برای پخش فیلم با زیرنویس در تلویزیون این است که با استفاده از نرم افزاری برای چسباندن زیرنویس به فیلم، زیرنویس ها را در یک فایل با برخی از اجزای فیلم مانند صدای آن ذخیره کنید. برای این کار در اینترنت برنامه های زیادی مانند مبدل ویدیوی ساخت رایگان، فرمت فکتوری، ترمز دستی و … در اینترنت وجود دارد که در مقاله ای جداگانه به آن ها خواهیم پرداخت.

        بد نیست این را بخوانید: نحوه رفع مشکل زیرنویس عقب یا جلو در PotPlayer

        راه حل سوم برای نمایش زیرنویس در تلویزیون – نمایش زیرنویس با استفاده از تنظیمات تلویزیون

        یکی از راه حل های نمایش زیرنویس در تلویزیون استفاده از تنظیمات مربوطه در تلویزیون است که برای برندهای مختلف متفاوت است. با این حال، ممکن است در این روش ها برای تلویزیون های مختلف اشتراکاتی وجود داشته باشد. در ادامه به نحوه فعال سازی و اجرای زیرنویس در تلویزیون های مختلف خواهیم پرداخت:

        پخش زیرنویس در تلویزیون سامسونگ

        نمایش زیرنویس در تلویزیون های سامسونگ به دو صورت امکان پذیر است:

        1- زیرنویس را از طریق دکمه زیرنویس فعال کنید

        دکمه زیرنویس را فشار دهید. فشار دادن مکرر این دکمه باعث تغییر زیرنویس می شود.

        دکمه Cancel یا Back را فشار دهید تا زیرنویس حذف شود.

        2- فعال سازی زیرنویس ها از طریق دکمه Info

        در حین پخش ویدیو، دکمه Info را روی کنترل از راه دور فشار دهید.

        برای انتخاب زیرنویس مورد نظر از کلیدهای جهت دار بالا و پایین استفاده کنید.

        زبان زیرنویس را با فشار دادن دکمه های چپ و راست تغییر دهید.

        بد نیست این را بخوانید: رفع مشکلات Screen Mirroring – تلفن یا تبلت را به تلویزیون وصل نمی کند

        زیرنویس را به تلویزیون سونی بیاورید

        برای مشاهده زیرنویس در تلویزیون های سونی، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

        دکمه Home را فشار دهید.

        تنظیمات را در پایین صفحه انتخاب کنید.

        در این مرحله Numeric Setup را انتخاب کنید.

        Caption Setup را انتخاب کنید.

        از میان گزینه های موجود در تنظیمات Caption گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. ]: انتخاب زبان اول برای زیرنویس‌ها
        [زبان دوم ترجیحی]: زبان دوم را برای زیرنویس‌ها انتخاب کنید.

        تنظیم زیرنویس در تلویزیون ال جی

        برای مشاهده زیرنویس تلویزیون های هوشمند ال جی مراحل زیر را دنبال کنید:

        دکمه Home را روی ریموت فشار دهید.

        به بخش Accessibility در بخش Settings بروید.

        گزینه زیرنویس را انتخاب کنید.

        دکمه زیرنویس را روی ON قرار دهید و تغییرات را اعمال کنید.

        بد نیست این را بخوانید: افزایش و کاهش سرعت پخش ویدیو در potplayer

        امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر تجربه استفاده از روش هایی غیر از موارد ذکر شده برای نمایش زیرنویس در تلویزیون را دارید، لطفاً با ما و سایر کاربران در ounbaman.ir/mag به اشتراک بگذارید 🙂

        تبلیغات

مرتبط:  چرا در قرعه کشی ایران خودرو برنده نمیشم

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. این مقاله خیلی خوب بود! منم همیشه دوست داشتم بدون زیرنویس ببینم، ولی الان متوجه شدم که چرا این اتفاق میوفته. خیلی ممنونم از شما بابت توضیحات خوبتون.

  2. خیلی حرفه‌ای و جالب بود. من همیشه این سوال رو تو ذهنم داشتم که چرا زیرنویس چسبیده روی تلویزیون پخش نمی‌شه و این مقاله به من جواب گفت. ممنون بابت این مطلب عالی!

  3. واقعا خیلی خوبه که زیرنویس چسبیده نمیشه. من همیشه به دنبال تجربه کامل تماشای فیلم و برنامه هستم و این امر باعث میشه که بیشتر به تصاویر و دیالوگ ها تمرکز کنم. برای من این یعنی تجربه بهتر و لذت بیشتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا