چرا با اب پرتقال میشه وضو گرفت

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیا وضوی زنان با مردان فرق دارد؟ راه صحیح وضو گرفتن چیست؟ برای خوب وضو گرفتن چه دستوری را باید رعایت کرد؟

کسانی که در وضو گرفتن مشکل دارند یا روش صحیح وضو گرفتن را نمی دانند، این گزارش را تا انتها مطالعه کنند.

مراحل وضو گرفتن

نیت وضو

راه صحیح وضو گرفتن این است که برای وضو ابتدا باید نیت کرد; یعنی نیت وضو گرفتن برای انجام دستور الهی و تقرب به خدا.

شستن صورت برای وضو

سپس با دست راست بالای صورت آب بریزید و از جایی که موها می رویند تا نوک چانه و اطراف صورت را بشویید.

شستن دست راست در وضو

سپس با دست چپ روی آرنج بالای دست راست آب می ریزیم و دوباره از بالا به پایین و نه برعکس، تا نوک انگشتان می شوییم.

نکته: بهتر است آقایان از پشت آرنج و خانم ها از جلو آب بریزند.

شستن دست چپ در وضو

سپس با دست راست روی آرنج دست چپ آب بریزید و دوباره از بالا به پایین و نه برعکس تا نوک انگشتان بشویید.

نکته: برای صحیح وضو گرفتن، شستن صورت و دست ها باید از بالا به پایین انجام شود. یعنی موقع شستن صورت از بالای صورت آب میریزیم و از بالا به پایین میکشیم نه از پایین به بالا. چون وضو را باطل می کند. هنگام شستن دست ها کمی بالای آرنج آب می ریزیم و دست ها را می شوییم.

سرت را پاک کن

سپس با سینی در دست راست، سر خود را پاک می کنید. یعنی انگشتانمان را بالای سر می گذاریم و کمی پایین می آوریم.

نکته: برای وضو گرفتن مناسب لازم نیست وضو به پوست سر بزنید و اگر به انتهای مو زده شود اشکالی ندارد. اما اگر مو به قدری بلند باشد که روی صورت بیفتد یا موهای یک قسمت سر بر روی دیگر سر گذاشته شود; مانند اکثر خانم ها، او باید سرش را باز کند تا خودش را پاک کند و دستمال را روی آن قسمت بکشد.

پای راست را مالش دهید

سپس پاهایمان را پاک می کنیم. به این ترتیب دست راست خود را که کوچکتر است از سر یکی از انگشتان پا به سمت مفصل مچ پا می کشیم.

مالش پای چپ

سپس همین کار را با دست چپ، برای پای چپ انجام می دهیم.

نکته : هنگام مسح سر و پاها باید مواضع مسح خشک باشد اما اگر رطوبت به حدی باشد که رطوبت دست بر آن غلبه کند اشکالی ندارد.

نکته: هنگام مسح کردن، نباید بین دست و محل مسح، مانند جوراب، فاصله وجود داشته باشد. با اینکه لاغر است.

بیشتر بدانید:

تفاوت مستحب بین وضو مرد و زن

در نحوه صحیح وضو، تفاوت زن و مرد در ریختن آب هنگام شستن دست است.

بهتر است آقایان از پشت مفصل آرنج و خانم ها از جلوی مفصل آرنج آب بریزند. وضو همیشه صحیح خواهد بود.

آب پرتقال یکی از خوشمزه ترین میوه هایی است که در بین افراد مسن، بزرگسالان و کودکان به یک اندازه محبوبیت دارد. این موهبت الهی نه تنها طعم فوق العاده ای دارد، بلکه به سرعت قدرت دفاعی بدن را افزایش می دهد. مواد مغذی باورنکردنی موجود در پرتقال به بدن شما کمک می کند تا با بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی، سرطان و اختلالات گوارشی مبارزه کند. با مصرف آب پرتقال تازه می توانید به سرعت از فواید این میوه بهره مند شوید. به این ترتیب مواد مغذی بدون نیاز به فرآیند هضم زیاد به سرعت جذب جریان خون می شوند.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید:

همانطور که می دانید پرتقال سرشار از ویتامین C است. بنابراین آب آن و همچنین غذاهای گوشتی می تواند منجر به جذب بهتر آهن و جلوگیری از کم خونی شود. مصرف این میوه برای افراد باردار و کسانی که از کم خونی رنج می برند بسیار توصیه می شود. و در مقابل افرادی که غلظت خون، زخم معده، فشار خون و بیماری قلبی دارند. حداقل 2 ساعت بعد از وعده های غذایی اصلی از این میوه استفاده کنند.

مرتبط:  چرا به ماه رمضان مبارک می گویند

درمان بیماری ها با آب پرتقال

درمان بیماری ها با آب پرتقال

1. تنظیم فشار خون با آب پرتقال

آب پرتقال یک نوشیدنی فوق العاده برای کسانی است که از فشار خون بالا یا پایین رنج می برند. می خواهید علتش را بدانید؟ زیرا این نوشیدنی خوشمزه حاوی مقدار زیادی منیزیم است که توانایی زیادی در بازگرداندن فشار خون به حالت طبیعی دارد.

2. با آب پرتقال از سرطان پیشگیری کنید

مطالعات اخیر که توسط دانشمندان انجام شده است، اثربخشی آب پرتقال را در پیشگیری از انواع سرطان نشان داده است. پرتقال حاوی ماده ای به نام دی لیمونن است که یک عامل موثر در برابر سرطان پوست، سرطان سینه، سرطان دهان، سرطان روده بزرگ و سرطان ریه است. علاوه بر این، وجود ویتامین C نیز موثر است.

3. خواص درمانی و تسکین دهنده آب پرتقال

یکی از بهترین خواص آب پرتقال خواص درمانی و تسکین دهنده آن است. پرتقال حاوی فلاونوئیدها است که مواد ضد التهابی هستند. وقتی این میوه خوشمزه را به صورت خام یا نوشیدنی مصرف می کنید، فلاونوئیدها برای درمان آرتروز، درد و سفتی شما معجزه می کنند.

4. تقویت سیستم ایمنی بدن

به دلیل وجود ویتامین C در آب پرتقال، این نوشیدنی با تقویت سیستم ایمنی بدن شما به عنوان بهترین مدافع شما در برابر بیماری های مختلف مانند آنفولانزا و سرماخوردگی عمل می کند.

5. پیشگیری و درمان زخم معده

این زخم ها معمولا در روده کوچک و معده ظاهر می شوند. گاهی اوقات ظاهر چنین زخم هایی را دلیل اصلی یبوست می دانند زیرا در این شرایط ذرات غذایی خورده شده به درستی تجزیه نمی شوند. آب پرتقال در درمان و پیشگیری از زخم معده بسیار موثر است. همچنین می تواند باعث تحریک دستگاه گوارش شود.

6. جلوگیری از سنگ کلیه

با مصرف منظم آب پرتقال می توان خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش داد. معمولاً تجمع مواد معدنی و شیمیایی باعث ایجاد سنگ کلیه می شود. آب پرتقال حاوی اسید سیتریک است که توانایی زیادی در پیشگیری از این اختلال دارد. این ماده اسیدیته ادرار را کاهش می دهد. بنابراین افراد مبتلا به این بیماری وحشتناک باید آب پرتقال تازه را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.

7. زیبایی و جوانی پوست با آب پرتقال

خواص آنتی اکسیدانی آب پرتقال با جلوگیری از اثرات پیری بر روی پوست، پوستی شاداب، زیبا و جوان به ما می بخشد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها و همچنین ویتامین C از سلول های پوست در برابر اثرات رادیکال های آزاد محافظت می کنند. بنابراین مصرف روزانه یک وعده آب پرتقال بهترین راه برای حفظ طراوت و جذابیت پوست برای مدت طولانی است. آب پرتقال موهبتی برای پوست است که جایگزینی ندارد!

8. درمان کم خونی با آب پرتقال

کم خونی بیماری است که معمولاً به دلیل کمبود گلبول های قرمز یا هموگلوبین ایجاد می شود. کمبود آهن عامل اصلی این مشکل است. آب پرتقال مقدار مناسبی از ویتامین C را وارد بدن می کند و در نتیجه جذب آهن در خون را افزایش می دهد. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان به بیماران مبتلا به کم خونی توصیه می کنند که به طور مرتب پرتقال یا آب پرتقال مصرف کنند.

9. خطر حمله قلبی را کاهش دهید

از دیگر خواص برجسته آب پرتقال می توان به تاثیر این نوشیدنی در پیشگیری از بیماری های قلبی اشاره کرد. هسپریدین یک ماده گیاهی است که وضعیت سلول های رگ های خونی را بهبود می بخشد و از انسداد آنها جلوگیری می کند. پرتقال سرشار از هسپریدین است، بنابراین یک لیوان آب پرتقال تازه و طبیعی می تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد.

ده به کاهش وزن کمک می کند

بسیاری از مردم معتقدند که مصرف منظم آب پرتقال برای کاهش وزن بسیار مفید است زیرا این میوه که از مرکبات است سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند کمک موثری در کاهش وزن باشد.

مرتبط:  چرا تو اینستا تعداد لایک رو نشون نمیده

خانم‌ها مراقب باشند

خواص آب پرتقال

متخصصان آرتریت در لندن هشدار داده اند که نوشیدن بیش از حد آب پرتقال خطر ابتلا به نقرس را در زنان دو برابر می کند.

این متخصصان خاطرنشان کردند: زنانی که حداقل دو لیوان آب پرتقال در روز می نوشند، دو برابر زنانی که مصرف نمی کنند، در معرض ابتلا به نقرس هستند. نقرس یک بیماری بسیار دردناک است که مفاصل را درگیر می کند.

کارشناسان دانشگاه بوستون می گویند: دو لیوان آب پرتقال به اندازه دو قوطی نوشابه قندی غیرالکلی خطرناک و بیماری زا است.

1- آب وضو باید پاک باشد یعنی نجس نباشد

2- آب وضو باید جایز باشد یعنی دزدی و غصب نشود

3- آب وضو باید مطلق باشد یعنی اضافه نشود پس با آب هندوانه یا پرتقال نمی توان وضو گرفت.

آب مضاف آبی است که با چیز دیگری مانند آب گل مخلوط شود یا از چیز دیگری مانند آب پرتقال استخراج شود.

4- مخزن آب وضو باید جواز داشته باشد یعنی دزدی و غصب نشود.

5- ظرف آب وضو طلایی یا نقره ای نباشد

اگر از این موارد باشد وضو باطل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا