چرا نباید در گذشته زندگی کرد

هرگز اجازه ندهید اتفاقات دیروز بیش از حد مجاز وارد دنیای امروز شما شود. هرگز اجازه نده گذشته تسخیر حال باشد. اجازه ندهید وقت تلف شده آنقدر شما را پایین بیاورد که نتوانید در زمانی که در حال حاضر دارید کاری انجام دهید.

اگر این اصل زندگی در زمان حال را برای پیشرفت آینده به عنوان اصلی ترین اصل در زندگی خود قرار دهید، می توانید از هر روز زندگی خود یک شاهکار بی نظیر خلق کنید.

واقعاچرا نباید در زمان گذشته زندگی کرد؟

هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید به گذشته بروید و کاری در گذشته خود انجام دهید. شما نمی توانید در گذشته نفس بکشید، نمی توانید در گذشته راه بروید یا غذا بخورید و خلاصه نمی توانید در گذشته زندگی کنید. مهم نیست که وقایع گذشته چقدر با زمان حال شما فاصله دارند، چه یک سال یا یک روز، مهم این است که با گذشت زمان نمی توان کاری انجام داد. تنها زمانی که همیشه دارید همین الان است. زمان حال شماست که می تواند تعیین کند که آینده چگونه خواهد بود و این در دستان شماست.

شما نمی توانید برای دیروز زندگی کنید، اما می توانید برای امروز و برای روزهای آینده زندگی کنید. اینجاست که می فهمی زندگی در گذشته معنایی ندارد و حتی ممکن نیست. امروز و زمان حال شما تنها چیزی است که دارید. این واقعیت را بپذیرید تا زمان حال خود را بهتر شکل دهید.

یک قطعه ادبی وجود دارد که به زیبایی از گذشته صحبت می کند:

تمام درهای گذشته را بستم

بر تمام غم ها و اشتباهاتش

اگر این کار را نکنم بین دیوارهای تاریک گذشته گیر خواهم کرد

اما در را به گذشته قفل می کنم و کلید را برای همیشه دور می اندازم

و سپس به اتاق دیگری می روم و در آن را باز می کنم

من این اتاق را با امید و لبخندم تزئین می کنم

به طوری که گل های بهاری در هر گوشه ای شکوفا شوند

هیچ اثری از درد در این اتاق بهار نیست

در این اتاق جای احساس نگرانی، درماندگی و بدگمانی نیست.

درهای گذشته را بستم

و از آنجایی که من لحظه حال را می دانم

حتی تردیدها در مورد آینده از بین رفته است

یک مثال برای درک اهمیت زندگی در لحظه‌ی حال

مربی تیم بسکتبال UCLA، آقای جان وودن، کسی است که به لطف این روش تدریس، یعنی زندگی در زمان حال، توانست یک تیم ورزشی با عملکرد بالا بسازد. او گذشته را در حرفه خود یعنی ورزش رها کرد و توانست به موفقیت های حرفه ای بالایی دست یابد. جان وودن همیشه از پدرش که مربی او بود و مادرش که تأثیر زیادی در ذهنیت او داشت یاد می کند به طوری که او فقط می توانست بر لحظه حال تمرکز کند نه بر گذشته. او از مادرش به عنوان زنی قوی یاد کرد که با زندگی بسیار سختی دست و پنجه نرم کرد و دو دخترش را از دست داد. جان وودن گفت: “یکی از خواهرانم در 2 سالگی فوت کرد و یکی دیگر از خواهرانم هنگام به دنیا آمدن او درگذشت، بنابراین مادرم حتی نتوانست نامی برای او انتخاب کند، اما مادرم هرگز نتوانست نامی برای او بگذارد. چیزی از این درد و رنج بزرگ نمی دانست. مادرم هرگز شکایت نکرد و امیدش را از دست نداد، هرگز در خود فرو رفت و در خود فرو نرفت، مادرم به جای غصه خوردن از آنچه در گذشته برایش رخ داده بود، خود را وقف جان دادن به فرزندانش کرد. آنها تسلیم نشدند.

اگر مادر آقای جان وودن زنی بود که در گذشته زندگی می کرد و به جای تمرکز بر زمان حال و تربیت فرزندانش به گذشته و غم از دست دادن فرزندانش توجه می کرد، هیچ کس به نام جان وودن هرگز نمی شد. . برای مربیگری تیم بسکتبال وجود داشت و هرگز کسی نبود که با تیمش در مورد زندگی در زمان حال و ایجاد انگیزه در آنها صحبت کند. این مثال شاید بهترین، ساده ترین و در عین حال عمیق ترین مثالی باشد که به ما می آموزد چرا نباید در گذشته زندگی کنیم.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله کریگ ایمپلمن

منبع: موفقیت

پاک کردن خاطرات گذشته و رها کردنشان سخت است. این مقاله راه هایی را برای عدم فکر کردن به گذشته توضیح می دهد و توضیح می دهد که چگونه به گذشته فکر نکنید.

پاک کردن خاطرات گذشته یک چالش است.

همه در گذشته (یا حال) یک رویداد سخت را تجربه کرده اند. لازم به ذکر است که این اتفاقات سخت در زندگی روزمره شما از اعتقادات شما گرفته تا تصمیمات شما تاثیر بسزایی دارد.

در اینجا چند نمونه از این وقایع دشوار برای روشن شدن آورده شده است:

روابط صمیمی

موفقیت یا شکست

خطا یا پشیمانی

رویدادهای ناراحت کننده یا ناراحت کننده

راه‌هایی برای فکر نکردن به گذشته و مدیریت و کنترل اثرات ماندگار آن خاطرات وجود دارد. مانند تمرین مهربانی با خود، ذهن آگاهی را به عنوان راهی برای تمرکز بر زمان حال امتحان کنید. به دنبال راه حل های درمانی برای بررسی مسائل حل نشده باشید.

این مقاله توضیحی در مورد پاک کردن خاطرات گذشته است که دلیل به خاطر سپردن خاطرات گذشته و راه های عدم اندیشیدن به گذشته و به عبارتی نحوه عدم اندیشیدن به گذشته را بیان می کند.

چرا پاک کردن خاطرات و رها کردن گذشته سخت است؟

تجربیات زندگی به طرق مختلف بر افراد تأثیر می گذارد. برخی از افراد به راحتی پس از یک تجربه دشوار به کار خود ادامه می دهند، اما برخی دیگر سازشی را تجربه می کنند که بر سلامت روان آنها تأثیر می گذارد.

همچنین بخوانید:

سلامت روان چیست؟ (کلیک کنید)

افرادی که به دنبال پاسخی برای این سوال هستند که «چگونه به گذشته فکر نکنیم» و می‌خواهند گذشته را رها کنند، معمولاً آسیب می‌بینند.

تروما نوعی آسیب روانی است که در اثر هر تجربه ناراحت کننده ای مانند از دست دادن، خطر یا شرم عمیق ایجاد می شود.

بیشتر افرادی که تروما را تجربه می کنند با یک رویداد خشونت آمیز مانند جنگ همراه هستند. با این حال، این وضعیت هر فردی را تحت تاثیر قرار می دهد. ناراحتی ناشی از این وضعیت همچنین می تواند طرز فکر مردم را تغییر دهد.

برخی افراد تمایل دارند بیش از حد در مورد آنچه اتفاق افتاده فکر کنند و چیزی را تجربه کنند که نشخوار فکری نامیده می شود.

مرتبط:  چرا گوشی لمسی با مهر کار میکند

بر اساس یک مقاله انجمن روانشناسی آمریکا در مورد روانشناسی، افرادی که نشخوار فکری می کنند اغلب ضربه روحی را تجربه کرده اند و معتقدند که نشخوار فکری به آنها کمک می کند بینش خود را به دست آورند.

توجه به این نکته ضروری است که تفکر و نشخوار فکری بیش از حد، حل مشکلات و جلوگیری از پیشرفت را دشوارتر می کند.

این ویژگی مشترک افسردگی، اختلال وسواس فکری-اجباری، اختلال اضطراب فراگیر و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) است.

همچنین، افراد ممکن است گذشته خود را به دلایل دیگری حفظ کنند. به عنوان مثال، او تجربیات مثبتی داشت که اکنون به پایان رسیده است، یا به دلیل تمایل ناخودآگاه خود برای جلوگیری از آسیب های آینده، روی رویدادهای گذشته تمرکز کرده است.

همچنین بخوانید:

تروما: آسیب روانی چیست؟ (کلیک کنید)

چگونه به گذشته فکر نکنیم

راه‌های فکر نکردن به گذشته شامل مراحل زیر است. مراحل زیر به افراد کمک می کند تا خاطرات دردناک گذشته مانند اشتباهات یا پشیمانی را رها کنند.

متعهد شوید که آنها را رها کنید

یکی از راه های فکر نکردن به گذشته و در واقع اولین قدم برای رهایی از خاطرات این است که باور کنیم لازم است برای پاک کردن خاطرات گذشته احساس آمادگی کنیم.

این سوال برای هر فردی متفاوت است و مطمئنا زمان آن نیز متفاوت است. مطمئن باشید هر بار که این تصمیم را می گیرید، این فرصت را نیز به دست خواهید آورد.

احساسات را احساس کنید

خاطرات گذشته احساسات پیچیده یا قوی را برمی انگیزند. به خود اجازه دهید بدون قید و شرط احساسات خود را بشناسید و سعی نکنید با آنها مبارزه کنید، گامی مهم و مهم در کنار آمدن با آنچه اتفاق افتاده است.

البته، اجازه دادن و پذیرش بدون قید و شرط احساسات خود دشوار خواهد بود.

به همین دلیل، پیشنهاد می شود که احساسات خود را در مکانی امن که فقط خودتان می توانید به آن دسترسی داشته باشید، مانند یک دفترچه یادداشت کنید. همچنین می توانید احساسات خود را با یک دوست مورد اعتماد، مشاور یا روان درمانگر در میان بگذارید. انجام این کار به شما کمک زیادی می کند تا خاطرات گذشته خود را رها کنید و پاک کنید.

مسئول بودن

اگر به خاطر خاطرات و گذشته خود احساس گناه، شرم یا خجالت می کنید، بدانید که پذیرفتن نقش خود و پذیرفتن مسئولیت پذیری به شما کمک خواهد کرد. به عبارت ساده تر، بپذیرید که شما مسئول آن هستید.

پذیرش مسئولیت خود به معنای سرزنش خود نیست. اما تنها تاییدی از آنچه اتفاق افتاده است.

این به شما کمک می کند کمتر احساس درماندگی کنید و احساس کنید که می توانید مسئولیت گذشته را بر عهده بگیرید و در آینده این کار را انجام دهید.

تمرین ذهن آگاهی

ذهن آگاهی مهارتی است که افراد را تشویق می کند تا بر آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد تمرکز کنند. این به افراد در نشخوار فکری کمک می کند.

یک مقاله در سال 2016 نشان داد که افرادی که توجه بیشتری دارند، نشخوار فکری کمتری دارند و احتمال بیشتری دارد که نسبت به خود دلسوزتر باشند.

برخی از روش های تمرین ذهن آگاهی عبارتند از:

شادی های کوچکی مانند طعم یک غذای لذیذ یا احساس گرمای خورشید بر روی پوست خود را در نظر بگیرید

گذراندن زمان در طبیعت و بازگرداندن ذهن به محیط اطراف در حین سرگردانی

درگیر ذهن آگاهی و سرگرمی های خلاقانه مانند نقاشی یا نواختن ساز باشید

مراقبه ذهن آگاهی را تمرین کنید

روش های زیادی برای مدیتیشن وجود دارد. مبتدیانی که تمرکز حواس را امتحان می کنند می توانند این مراحل را دنبال کنند:

در مکانی آرام و بدون حواس پرتی بنشینید.

چشمان خود را ببندید و چند نفس عمیق بکشید.

روی دم و بازدم تمرکز کنید.

وقتی افکار گذشته ظاهر می شوند، به مرحله قبل برگردید و روی نفس تمرکز کنید.

این روند پیوسته بازگشت به زمان حال، اساس ذهن آگاهی است.

برخی افراد تصور می کنند که افکارشان دور می شوند مفید است، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند عباراتی را تکرار کنند که آنها را به یاد زمان حال می اندازد.

با خودت مهربان باش

به این ترتیب با مهربانی، شفقت، بخشش و مراقبت با خود رفتار کنید.

برای این کار می توانید با اصلاح گفتار خود احساس شفقت و خیرخواهی نسبت به خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال، زمانی که افکارتان شما را سرزنش می کنند، آنها را با جایگزین های ملایم تری جایگزین کنید. نگه داشتن یک دفتر خاطرات شخصی خوددلسوزی راهی عالی برای تمرین این مهارت است.

چگونه رابطه گذشته را فراموش کنیم

رها کردن روابط گذشته دشوار است زیرا انسان ها پیوندهای عمیقی با یکدیگر برقرار می کنند. این یک ویژگی انسانی است و نباید خودتان را سرزنش کنید.

علاوه بر موارد فوق و برای رها کردن روابط گذشته خود، این مراحل را دنبال کنید:

رابطه خود را با سابق خود به طور موقت یا دائم محدود کنید

کاهش یادآوری خاطرات گذشته، به عنوان مثال با پنهان کردن عکس‌ها و یادآوری‌های احتمالی در شبکه‌های اجتماعی

حدود را تعیین کنید، به آنها احترام بگذارید و آنها را رعایت کنید

برای خودمراقبتی و پیشرفت شخصی وقت بگذارید

بر روی چیزهای دیگر خارج از رابطه قبلی خود تمرکز کنید

به گفته دکتر گری دبلیو لواندوفسکی، روانشناس، مطالعات قدیمی نشان می دهد که فکر کردن به جنبه های مثبت جدایی به کاهش احساس از دست دادن کمک می کند. به عنوان مثال، برخی از افراد پس از پایان یک رابطه به دنبال اهداف جدیدی هستند، مانند سفر، خرید حیوانات خانگی یا یافتن شغل جدید.

افرادی که در روابط ناسالم یا آزاردهنده بوده اند به حمایت بیشتری برای پاک کردن و رها کردن خاطرات گذشته نیاز دارند. زیرا ممکن است در اثر پیوند آسیب ببینند.

آسیب دلبستگی، داشتن یک وابستگی ناسالم به کسی است که با شما بد رفتار کرده است.

چگونه از شر کینه خلاص شویم

احساس خشم حل نشده، خیانت و رنجش در میان افرادی که در رها کردن یک رویداد مشکل دارند، رایج است.

خشم و رنجش پس از هر ضربه یا به عنوان یک ویژگی مرتبط با PTSD ایجاد می شود.

مراحل زیر برای مقابله با این احساسات مفید است:

خشم را با خیال راحت ابراز کنید

برخی افراد تمایلی به ابراز خشم خود ندارند.

با این حال، به گفته هاوارد کسینو، روانشناس، خشم و پرخاشگری یک چیز نیستند. اگرچه خشم یک حالت عاطفی و فیزیولوژیکی است، پرخاشگری بر این احساسات تأثیر می گذارد، اغلب به گونه ای که باعث آسیب می شود.

مرتبط:  چطور مغرور باشیم در برابر پسر

ابراز خشم بی خطر است. به عنوان مثال، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

احساسات را روی کاغذ بنویسید و دور بیندازید

ابراز احساسات از طریق هنر، موسیقی یا سایر سرگرمی های خلاقانه

در ورزش ها و تمرینات از جمله دویدن شرکت کنید

تروما درمانی اضافی در افراد مبتلا به خشم ناشی از تروما یا PTSD موثر است.

برای بخشش آماده شوید

بخشش یک موضوع بحث برانگیز در میان افرادی است که قربانی خیانت، بی عدالتی یا سوء استفاده شده اند.

تاکید می شود که بخشش به معنای چشم پوشی از اعمال نادرست دیگران یا پذیرفتن عذرخواهی آنها نیست.

در عوض، بخشش به معنای پذیرش این است که اعمال او ممکن است به او آسیب برساند، و رها کردن خشم به نفع خودش است.

بخشیدن دیگران یا خود نیازمند زمان و تلاش است. این شامل پردازش درد عاطفی، درک چرایی آن و تفکر در مورد بخشش است.

چگونه کنترل را رها کنیم؟

اگر شخصی احساس می کند که باید بسیاری از جنبه های زندگی خود را کنترل کند، ممکن است به این دلیل باشد که این کار را برای اعتماد به خود یا دیگران انجام می دهد.

به عنوان مثال، فردی تجربیات نامطلوبی داشته است که باعث شده است احساس ترس از عدم اطمینان داشته باشد و این یکی از عواملی است که باعث می شود احساس کنند کنترل بیش از حد تنها راه حل است.

یادگیری رها کردن شامل موارد زیر است:

نیاز به کنترل را شناسایی کنید و باورها را در مورد اینکه وقتی کنترل از دست می رود چه اتفاقی می افتد را کشف کنید.

احساسات یا رویدادهایی را که نیاز به کنترل ایجاد می کنند شناسایی کنید و در مورد راه های مقابله با آنها به روش های سالم فکر کنید.

رها کردن کنترل را در مراحل کوچک و قابل مدیریت، مانند واگذاری کار به دیگری، تمرین کنید.

تصمیم گیری را بر اساس عشق به جای ترس شروع کنید.

با گذشت زمان، به افراد کمک می کند تا به خود ثابت کنند که برای شاد بودن یا حل مشکلات نیازی به کنترل ندارند.

زمان کمک گرفتن فرا رسیده است

اگر پاک کردن خاطرات و رها کردن گذشته باعث تداوم افکار و احساسات دشوار و منفی برای هفته ها یا ماه ها شود، لازم است با روان درمانگر مشورت کنید.

انواع مختلفی از درمان وجود دارد، از جمله گزینه های ارزان قیمت برای افرادی که به آن نیاز دارند.

برخی از درمان های رایج عبارتند از:

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

درمان شناختی- رفتاری

کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی

افرادی که تروما یا اختلال استرس پس از سانحه را تجربه کرده اند نیز ممکن است از درمان هایی مانند حساسیت زدایی از حرکات چشم و پردازش مجدد استفاده کنند.

خلاصه

خلاص شدن از گذشته همیشه آسان نیست. این امر به ویژه در صورتی دشوار است که فرد درد عاطفی حل نشده را تجربه کرده باشد. با این حال، راه هایی برای پاک کردن خاطرات و فکر نکردن به گذشته وجود دارد.

این شامل یافتن فضای امن برای پردازش احساسات دشوار، پرورش شفقت به خود و تمرین ذهن آگاهی برای حضور بیشتر در لحظه است.

با گذشت زمان، مقابله با خاطرات گذشته آسان تر می شود.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از پوست از داروخانه آنلاین Oero کلیک کنید.

خاطرات سخت و دشوار گذشته زندگی را در زمان حال سخت می کند. اگر به خودتان سخت می‌گیرید و در گذشته زندگی می‌کنید، می‌توانید با پذیرش اینکه گذشته‌تان شما را همانی که امروز هستید، درمان کنید و احساس بهتری داشته باشید. چالش های گذشته را بپذیرید. تجارب گذشته، زمانی که حل نشده باقی بمانند، گاهی اوقات می توانند اثرات روانی و فیزیولوژیکی پایدار داشته باشند. در چنین مواردی، مهم است که با چگونگی تأثیر گذشته بر دیدگاه یا عادات فعلی شما آشنا شوید. برای فراموش کردن گذشته، باید گذشته را در گذشته رها کرد.

اگر اتفاقی افتاد که شما را به یاد یک رویداد آسیب زا یا یک واکنش عاطفی شدید می اندازد، سعی کنید با آرامش به خود اجازه دهید گذشته را رها کنید و سعی کنید آن را رها کنید. گاهی اوقات آسیب های ناشی از تجربیات گذشته می تواند آنقدر شدید باشد که بر افرادی که به آنها اهمیت می دهید تأثیر بگذارد. تجربه گذشته، اگر حل نشده باقی بماند، می تواند شما را از ایجاد روابط قوی با عزیزانتان باز دارد. آنها همچنین می توانند شما را از رویاهایی که هرگز محقق نشدند دورتر کنند.

گذشته قابل تغییر نیست

این شیوه زندگی می‌تواند به گونه‌ای بر شما تأثیر بگذارد که مقابله با موانع مختلف زندگی شما را دشوار کند. این واقعیت را بپذیرید که نمی توانید آنچه در گذشته اتفاق افتاده را تغییر دهید، فقط می توانید از زوایای مختلف به آن نگاه کنید. اگر این کار را نکنید، به خودتان صدمه می زنید و درد عاطفی ناشی از آن را به تجربیات و روابط جدیدتان منتقل می کنید. تلاش شما باید در جهت کنار آمدن با گذشته و بخشش کسانی باشد که ممکن است به شما ظلم کرده باشند.

به خودتان اجازه دهید تا تمام احساسات خود را در مورد گذشته مطرح کنید و سپس آنها را رها کنید. وقتی نسبت به گذشته عصبانی یا غمگین هستید، سعی کنید به خود یادآوری کنید که نگه داشتن آن احساسات منفی فقط به شما آسیب می رساند. این فرآیند ممکن است مدتی طول بکشد. در ادامه این مقاله راه هایی برای پشت سر گذاشتن گذشته و فراموش کردن آن ارائه می دهیم.

تکنیک هایی برای فراموش کردن گذشته؟

چیزها و اتفاقاتی که در گذشته رخ می دهد مربوط به همان گذشته است. تاریخ فقط تاریخ است و می توان از آن درس گرفت. اما لازم نیست آنجا بمانید و حضور مستمر داشته باشید. قطعا همه ما کارهایی انجام داده ایم و یا در شرایط سخت و ناخوشایندی برای خود قرار گرفته ایم. در این قسمت از مقاله به ارائه تکنیک ها و روش هایی برای فراموشی گذشته می پردازیم. با ما همراه باشید و سعی کنید از این تکنیک ها در زندگی خود استفاده کنید.

1. طرز فکر خود را تغییر دهید

اگر ذهن خود را بر روی رویدادهای منفی که در گذشته اتفاق افتاده متمرکز کنید، زندگی شما در جهت منفی پیش خواهد رفت. زندگی همیشه در جهت افکار غالب شما پیش می رود. بنابراین، هر چیزی که روی آن تصمیم بگیرید و روی آن تمرکز کنید، همان چیزی می شود که در زندگی و احساسات شما اتفاق می افتد. به جای تمرکز بر همه چیزهای منفی که در گذشته اتفاق افتاده است و به همه دلبستگی ها، چیزهایی که از دست داده اید، اتفاقات ناگوار و غیره فکر کنید، کمی فکر کنید و به موقعیت های خود نگاه کنید، در مورد خودتان آرام فکر کنید.

مرتبط:  چرا نباید از سنگ ها زیاد استفاده کنیم

شروع به بازیافت افکار منفی و جایگزین کردن آنها با افکار مثبت کنید. “من فوق العاده خواهم بود. من بسیار باهوش هستم. گذشته من فقط تاریخ گذشته است. همه چیز در مقابل من عالی است. هیچ چیز مانع راه من نمی شود یا راه من را مسدود نمی کند. زندگی من موفق است. من نمی خواهم به خودم وابسته نباشم. به گذشته و آن را مانند یک کیسه با خود حمل کن.سعی کن هر روز وقتی از خواب بیدار می شوی فکر کنی و آن افکار را با صدای بلند و جسورانه فریاد بزنی.تو شروع به رها کردن و فراموش کردن گذشته کرده ای.

2. مدیتیشن، یوگا و مدیتیشن را تمرین کنید. عبادت روزانه داشته باشید

فعالیت های مختلفی برای رها کردن گذشته به نام روش های تجسم بدن وجود دارد که می تواند به شما کمک کند با گذشته خود کنار بیایید. به عنوان مثال، مدیتیشن و یوگا می توانند به شما در توسعه تکنیک های مقابله شخصی کمک کنند. این فعالیت‌ها به شما کمک می‌کنند تا از چگونگی تأثیر احساسات‌تان بر قسمت‌های مختلف بدنتان آگاه‌تر شوید. یوگا را زیر نظر یک مربی حرفه ای یاد بگیرید. اگر تا به حال آن را امتحان نکرده اید، حتما در کلاس های مقدماتی ثبت نام کنید یا آن را در خانه با سی دی های آموزشی یاد بگیرید.

ممکن است این محتوا را دوست داشته باشید

قبلی

بعدی

1 از 177

مدیتیشن روشی است که به راحتی می توانید به تنهایی در خانه تمرین کنید. یک مکان راحت برای نشستن پیدا کنید. باید آنقدر راحت باشد که دست ها و پاهای شما در آن باشند. چشمان خود را ببندید و عمیق نفس بکشید. اگر ذهنتان سرگردان است، به آرامی روی تنفستان تمرکز کنید و ذهنتان را پاک کنید. این روش ها با تکنیک های روانشناختی خاص خود، شناسایی احساسات خاص مرتبط با تجربیات گذشته را ممکن می سازند. با انجام این کار، آنها به شما این امکان را می دهند که به تأثیراتی که بر روی رفتار و روند فکری شما گذاشته اند توجه کنید و به آن فکر کنید.

عبادت را در برنامه خود قرار دهید. نزدیک بودن به خدا صرف نظر از هر دین و آیینی آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

3. تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران را متوقف کنید

آیا تا به حال احساس کرده اید که هیچکس شما را درک نمی کند و چرا بر اساس نظرات دیگران تصمیم می گیرید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، آنها چیزی را که شما می بینید نمی بینند. شما برای انجام کارهایی که فکر می کنید باید یا انجام دهید توضیحی به کسی بدهکار نیستید. شما باید از تایید دیگران دست بردارید و آنچه را که دوست دارید اعلام کنید. شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید.

غیر ممکنه. تلاش برای راضی نگه داشتن دیگران چیزی برای شما به ارمغان نمی آورد، فقط شما را به سمت ناامیدی سوق می دهد. همه ما می توانیم فکر کنیم که بهترین راه برای زندگی گرفتن تایید دیگران و دوست داشتن آنهاست، اما این ممکن نیست و این طرز فکر اشتباه است. بنابراین باید سعی کنید این الگوی فکری را کنار بگذارید و سعی نکنید دیگران را با خود خوشحال کنید.

4. حلقه اجتماعی خود را ارزیابی کنید

محیط اجتماعی که در آن زندگی می کنیم بخش اساسی از آنچه روح و روح ما را تعریف می کند است. همچنین بر نحوه ورود تجربیات گذشته و حل نشده به زندگی ما تأثیر می گذارد. زمانی را صرف فکر کردن به افرادی کنید که با آنها وقت می گذرانید. ببینید آنها چه احساسی به شما می دهند. اگر افرادی در زندگی شما هستند که باعث می شوند احساس بدی داشته باشید یا عادات منفی شما را تقویت می کنند، زمان کمتری را با آنها بگذرانید.

به عنوان مثال، افرادی که مدام شما را پایین می آورند، در زندگی شما خوب نیستند. دوستانی که شما را از فراموش کردن گذشته باز می دارند نیز می توانند مشکل ساز شوند. دوستان جدید پیدا کنید و سعی کنید فضای تعاملی جدیدی ایجاد کنید. این روش همیشه آسان نیست، اما می تواند راهی عالی برای دستیابی به فضای ذهنی امن و آرام به عنوان یک فرد باشد. با انجام این کار، به تدریج مسیرهای جدیدی در زندگی شما ظاهر می شود که در غیر این صورت ممکن نبود. از دوستانی که از شما حمایت می کنند سپاسگزار باشید. نگران افرادی نباشید که به شما احترام نمی گذارند و شما را دوست ندارند. در عوض، روی اطرافیان خود تمرکز کنید.

5. تصمیمات متفکرانه بگیرید

همانطور که روند بهبودی را طی می کنید، سعی کنید از محرک هایی که می توانند شما را به عادت های قدیمی بازگردانند آگاه باشید. این می تواند شامل تجربیاتی مانند تماس با کسی باشد که به شما صدمه زده است. گاهی اوقات حتی تماشای فیلمی که شما را به یاد یک تجربه حل نشده می اندازد می تواند ماشه ای در تفنگ روح شما باشد. احساسات خود را بنویسید یا با صدای بلند بگویید.

حتی می‌توانید به یک یا چند نفر که در گذشته به شما آسیب رسانده‌اند یا به رویداد سختی که تجربه کرده‌اید، نامه بنویسید. ارتباط از این طریق با رویدادها یا افراد گذشته بسیار مفید است. هر چیزی که به شما اجازه دهد گذشته را فراموش کنید و احساسات به جا مانده از گذشته را رها کنید، خوب است. مهم نیست که کلمات وحشتناک یا بی ادبانه به ذهن شما خطور کند. راحت باش

آخرین کلمه

هنگامی که با فلاش بک های دشوار مواجه می شوید، از تکنیک های ذکر شده در بالا استفاده کنید. در مورد اهداف خود فعال باشید و خود را برای انجام کارهای مختلف به چالش بکشید. اگر فکر می کنید همه چیز برای شما سخت شده است، به یک روان درمانگر یا مشاور مراجعه کنید. این افراد معمولاً پیشنهادات خوبی برای شما خواهند داشت.

5/5 – (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا