چطور به کودکان نقاشی بیاموزیم

آموزش طراحی برای بسیاری از والدین مهم است و معمولاً با خواندن شعر «چشم، چشم، دو ابرو» شروع می کنند. نقاشی به کودکان اجازه می دهد تا برای مدت طولانی روی یک کار خاص تمرکز کنند و دامنه توجه آنها افزایش می یابد. برای آموزش کشیدن نقاشی به کودک، بهتر است با نقاشی های گام به گام که با اشکال ساده طراحی شده اند، شروع کنید.

ابتدا، چند ایده ساده نقاشی برای کودکان را در ویدیوی زیر بررسی کنید:

در این مطلب 30 عکس از آموزش نقاشی برای کودکان را گردآوری کرده ایم.

نقاشی کودکان برای پسران

نقاشی پسرانه آموزش نقاشی برای کودکان

آموزش نقاشی کشتی

آموزش نقاشی کودکانه خانه

آموزش نقاشی ماشین

آموزش نقاشی پلیس

آموزش نقاشی ماشین پلیس کودکانه

نقاشی کودکان برای دختران

نقاشی دخترانه نقاشی کودکانه دخترانه آموزش نقاشی گل به کودکان

آموزش نقاشی نوزاد به کودکان

نمونه نقاشی برای همه کودکان

نقاشی همبرگر نقاشی خوک نقاشی پرنده برای کودکان نقاشی پنگوئن کودکانه

آموزش نقاشی کودکانه خرگوش نقاشی هشت پا

آموزش نقاشی ساده قورباغه

نقاشی ساده کرم ابریشم آموزش نقاشی کودکانه کیتی

نقاشی گربه

نقاشی الاغ

آموزش نقاشی کودکانه زارفه

نقاشی خروس کودکانه

آموزش نقاشی کودکانه میمون

آموزش نقاشی کودکانه سگ آموزش نقاشی پرنده به کودک

آموزش نقاشی کودکانه اسب تک شاخ

نقاشی اسب کودکانه

نقاشی اسب دریایی

سخنی با پدر و مادر

هنگام نقاشی با کودک خود باشید. می توانید دو برگه سفید، یکی برای خود و دیگری برای فرزندتان همراه داشته باشید و در تمام مراحل از فرزندتان حمایت کنید. به کودک خود اجازه دهید نقاشی را مطابق با سلیقه خود رنگ کند یا آن را تغییر دهد تا خلاقیت خود را افزایش دهد. به دنبال چه برنامه ای برای آموزش فرزندتان بودید؟ آیا طرح مورد نظر خود را در این مقاله پیدا کردید؟ اگر به دنبال نقاشی های بیشتر هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله نقاشی های کودکانه فانتزی در ستاره بیندازید.

همچنین مطالعه روانشناسی کودک با استفاده از نقاشی در ستاره جالب است. اگر دوست داشتید نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما و همراهان ستاره در میان بگذارید.

آموزش گام به گام نقاشی برای کودکان (100 درس نقاشی برای کودکان)

آموزش نقاشی گام به گام به کودکان یکی از ساده ترین راه ها برای آموزش نقاشی با ترکیب اشکال هندسی ساده و خطوط صاف و مورب نقاشی نهایی (کشیدن حیوانات، میوه ها، گل ها، خانه ها و وسایل نقلیه) است. ) ما می کشیم این روش برای کودکانی که هنوز به نقاشی مسلط نشده اند تاثیر بسزایی دارد و می تواند با ساده سازی آنها به شکل های ساده آنها را به کشیدن طرح های دشوارتر و پیچیده تر تشویق کند. با ما همراه باشید تا 100 الگوی نقاشی آموزشی برای کودکان را قدم به قدم کشف کنیم.

آموزش گام به گام نقاشی

علم روانشناسی ابعاد و شاخه های وسیعی دارد که بخشی از آن به روانشناسی کودک و روانشناسی نقاشی کودک برمی گردد و اینکه آیا والدین می توانند معنا و مفهوم نقاشی هایی را که فرزندانشان می کشند به درستی درک کنند، شاید بتوانند آن را درک کنند. افکار، شخصیت و نبوغ زودتر از هر کس دیگری. تصادفی کشف کنید

نقاشی کودکانه ماشین

اما چطور می‌توان این کار را عملی کرد؟

در همین راستا گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد اطلاعاتی در مورد روانشناسی نقاشی کودکان و همچنین تحلیل آن در اختیار شما قرار دهد، پس پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.


نقاشی کودکانه دختر

روانشناسی نقاشی کودکان

روانشناسی نقاشی توسط کودکان و نوجوانان متخصصان بسیاری را در زمینه آموزش جذب و علاقه مند می کند. محققان، روانشناسان، معلمان و والدین تحقیقات مختلفی را برای روشن شدن معنا و تفسیر نقاشی های کودکان انجام داده اند. با بررسی و تجزیه و تحلیل نقاشی های کودکان، می توان بینشی در مورد رشد اجتماعی/عاطفی، جسمی و فکری هر کودک به دست آورد.

آموزش گام به گام نقاشی

کودکان به طور معمول دنیای اطراف خود را از طریق روش های فکری، فیزیکی و احساسی کشف می کنند. مداد، قلم مو و کاغذ بهترین راه برای انتقال ترس و امید آنهاست. پیشرفت نقاشی کودکان در طول زمان می تواند نشان دهنده رشد فکری آنها باشد و همچنین توانایی ها و مهارت های علمی آنها را مشخص کند.

نقاشی کودکانه ساده

کودکان نظرات و تفسیرهای خود را از طریق نقاشی های خود بیان می کنند. نقاشی های کودکان بخشی از طبیعت درونی آنهاست. هنگام نقاشی، مواد، مداد، الگو، اندازه و موقعیت چیزی را که می‌خواهند بکشند با دقت انتخاب می‌کنند که هر کدام نمایانگر فضای داخلی زیر هستند و می‌توانند اطلاعات دقیقی را ارائه دهند.


نقاشی کودکانه فانتزی

نقاشی های کودکان بسته به فرهنگ متفاوت است. تحقیقات نشان می دهد که کودکان از فرهنگ های مختلف نه تنها در جزئیات درک سبک، بلکه در استراتژی های اولیه نیز با هم تفاوت دارند. فرهنگ نقش اساسی در توسعه نمادهای نهادی دارد. همچنین می تواند یک ابزار ارتباطی باشد. کودکانی که هنوز قادر به بیان کلمات انتزاعی نیستند از روش های ارتباطی مانند نقاشی استفاده می کنند.


نقاشی کودکانه خرگوش

از طریق نقاشی، کودکان با اعضای خانواده ارتباط برقرار می کنند، مهارت های زندگی را توسعه می دهند و حس اعتماد به نفس ایجاد می کنند. نقاشی های کودکان نظمی دارد که به رشد مهارت های حرکتی کمک می کند. میزان بینش، علایق، عواطف کودک مانند شادی، عصبانیت، غم و اندوه و همچنین سبک زندگی و روش های آموزشی او در محتوای آن تأثیر بسزایی دارد.

آموزش گام به گام نقاشی

روانشناسی نقاشی کودکان نشان می دهد که کودکانی که نقاشی های بهتری دارند، درصد هوش هیجانی بیشتری دارند.

بخش ناخودآگاه روح را می توان از طریق نقاشی بیان کرد. طرح ارتباط مستقیمی با قسمت ناخودآگاه دارد و حاوی اطلاعات روانشناختی زیادی است که از طریق آن می توان عمق روان کودک را حس کرد. بچه هایی که نقاشی می کنند بچه های شادتری هستند. ترس، آرزو، درد و غیره را بیان می کنند. از طریق نقاشی آنها همچنین اطلاعاتی در مورد رابطه بین جهان و دیگران ارائه می دهند.

نقاشی بچه های پیش دبستانی

آثار هنری کودکان نمایانگر دیدگاهی از شخصیت خودشان است. کودکان ابزارهای نقاشی را تصادفی انتخاب نمی کنند، این انتخاب شخصیت آنها را نشان می دهد. ضخامت مداد، اندازه کاغذ انتخاب شده، ویژگی های داخلی آن را نشان می دهد. هرچه برگه بزرگتر باشد، کودک تمایل بیشتری به ابراز وجود دارد، در حالی که انتخاب یک برگه کوچکتر نشان می دهد که کودک رضایت بیشتری دارد. در اینجا به تفسیر برخی از نقاشی های کودکان می پردازیم.


نقاشی بچه های مهد

کشیدن یک فرد در سایز بزرگ نشانه پرخاشگری است، اما در اندازه کوچک نشانه احساس بی کفایتی، شرم، ترس و افسردگی است. اگر سر انسان خیلی بزرگ باشد نشانه غرور است. کودکان عادی سر را متناسب با بدن تصور می کنند.


نقاشی بچه ها

کودکانی که بیشتر صحبت می کنند، پرخاشگر هستند و دهان بزرگی دارند. اما بچه های معمولی با توجه به بدنشان نقاشی می کشند. کودکانی که فکر می کنند همیشه کنترل را در دست دارند، چشمان خود را گشاد می کنند. کوچکی چشم نشانه ضعف احساسات و دلبستگی است و اگر چشم برداشته شود، نشانه امتناع از حضور در اجتماع و ارتباط با دیگران است.

آموزش نقاشی برای کودکان

نشان دادن بینی بزرگ بر پرخاشگری در کودک تاکید می کند. کودکانی که گردن خود را جرثقیل می کنند نشانه مشکل در دستیابی به اهداف و خواسته هایشان است. کودکانی که مشکل دارند معمولا گردن را به طور کامل برمی دارند.

نقاشی بچه های دبستانی

کشیدن دست ها تمایل به برقراری ارتباط با محیط و کمک به همنوعان را نشان می دهد. کاهش یا حذف آن نشانه احساس ناامنی و بی نظمی است.

مرتبط:  چرا تو میروی در اسمان قلب من

اگر تمام بدن سایه باشد نشان دهنده اضطراب کودک است و اگر قسمتی از بدن سایه داشته باشد نشان دهنده اضطراب آن قسمت از بدن کودک است.


نقاشی بچه های سه ساله

فشار قلم نشان دهنده تنش عضلانی کودک است. این پدیده در بین پسران نشان دهنده عجله است. خطوط روشن منعکس کننده سطوح پایین انرژی، شرم و افسردگی هستند.


نقاشی بچه های مدرسه

نقاشی های کودکان باید توسط متخصصان تحلیل شود. راهبردهای مورد استفاده در نقاشی کودکان اطلاعات زیادی را در اختیار کارشناسان و والدین قرار می دهد که آنها را به حل مشکلات درونی خود سوق می دهد.

آموزش گام به گام نقاشی گل

چطور نقاشی کودکان را می‌توانیم روان شناسی کنیم؟

نقاشی هر کودک بیانگر احساسات درونی اوست. برای تحلیل و قضاوت یک اثر، نقاشی های کودکان باید مدام تحت نظر باشد تا جنبه های درونی کودکان درک شود. در نقاشی کودکان، هر شکل، نماد یا رنگ بیانگر یک فرد، احساس یا ویژگی ذهنی خاص است. حتی نقطه شروع نقاشی برای روانشناسان کودک مهم است. به عنوان مثال، کودک باید نقاشی را از مرکز، پایین، بالا یا هر گوشه ای شروع کند.

نقاشی کودکانه پرنسس

خانه

در نقاشی های کودکان، این خانه است که بیش از هر چیز دیگری ترسیم می شود. در شروع کار، خانه به طور کلی به شکل مربع طراحی می شود که بالای آن یک مثلث قرار دارد. خانه نمادی از پناهگاه، هسته و گرمای خانواده است که کودک می تواند دوست داشته باشد یا از آن متنفر باشد. خانه هایی که کودکان می کشند می توانند باغ، گل، درهای بزرگ، پنجره ها و پرده های رنگارنگ داشته باشند.


نقاشی کودکانه سگ

چنین خانه ای نماد یک زندگی شاد است که در آن کودک احساس راحتی می کند. برعکس، اگر خانه ای بدون در ورودی، با دیوارهای بلند، منزوی و منزوی به تصویر کشیده شود، معنای دیگری پیدا می کند. اگر این خانه در سنین پنج تا هشت سالگی کشیده شود، نشان دهنده خجالتی بودن و وابستگی شدید کودک به مادر است. بعد از هشت سالگی نشان دهنده احساس حقارت و تنهایی کودک و در نوجوانی نشان دهنده شرم و حیا بیش از حد و احساس ضعف است.


نقاشی کودکانه pdf

خورشید

خورشید به دلیل نقش مهمی که دارد در نقاشی های کودکان بیشتر دیده می شود. تصویر خورشید بیانگر امنیت، رفاه، گرما، قدرت و به گفته برخی از محققان نماد پدری مطلوب است.

آموزش گام به گام نقاشی درخت

وقتی رابطه پدر و فرزند خوب باشد، خورشید کاملا می تابد. هنگامی که این ارتباط مساعد نباشد، خورشید پشت کوه پنهان می شود یا به صورت کمانی در افق ظاهر می شود و اگر کودک از پدر خود بترسد، خورشید به رنگ قرمز یا سیاه شدید ظاهر می شود که نگران کننده است.

نقاشی کودکان ۳ تا ۴ ساله

با وجود این نحوه نمایش خورشید، مانند سایر موضوعات نقاشی، می تواند به حالات لحظه ای کودک بستگی داشته باشد نه به درک یا سوءتفاهم بین کودک و پدر. بنابراین، قبل از هر گونه قضاوت و تفسیری در این مورد، بهتر است چندین نقاشی از یک کودک را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا این پدیده به طور مرتب تکرار می شود یا خیر. سپس آن را تحلیل کرد. در تحلیل، تحلیل و تفسیر نقاشی کودک، باید به نقش آموزش و یادگیری قبلی نیز توجه شود.


نقاشی کودکان ۳ تا ۶ سال

اگر سعی کنید نقاشی کودک را بدون در نظر گرفتن الگوهای آموخته شده در گذشته تفسیر کنید، از حقیقت دور می شوید و به تشخیص اشتباه حالات عاطفی و روانی کودک می رسید. دوم اینکه در تفسیر نقاشی کودک باید جنبه های مختلف نقاشی را در نظر گرفت که شامل: رنگ، محتوا، فضای استفاده شده و خطوط (اشکال) است. بدیهی است که تفسیر نقاشی کودک بدون در نظر گرفتن هر یک از این جنبه ها شما را به نتیجه مطلوب نمی رساند.


نقاشی کودکانه ۴ ساله

درخت

برای تجزیه و تحلیل ترسیم یک درخت، باید سه قسمت را شناسایی کنید که عبارتند از: ریشه، تنه، شاخه ها و برگ ها.

ریشه در زمین دفن می شود و درخت از آن تغذیه می کند، نمادی از فشارهای ناخودآگاه و غریزی است. بدن پایدارترین و شبیه ترین عامل به خود کودک است و به همین دلیل ویژگی های دائمی و عمیق شخصیت او را بیان می کند. شاخه ها و برگ ها نحوه ارتباط آن را با دنیای بیرون بیان می کنند. اگر کودک به ریشه بیش از سایر قسمت های درخت اهمیت می داد، این نشان دهنده طبیعت بدوی، عاشقانه و در عین حال محافظه کار و بی حرکت اوست. تنه درخت را می توان کوتاه یا بلند کرد.

نقاشی قدم به قدم کاخ ها و قلعه ها

بچه ها قبل از سن مدرسه تنه درخت را می کشند. اما پس از این سن، ارتفاع درخت اغلب نشان دهنده عقب ماندگی ذهنی، بیماری عصبی یا تمایل به بازگشت به دنیای کوچک قبل از مدرسه است. اگر تنه درخت کوتاه شود، جاه طلبی کودک را نشان می دهد. تنه درخت می تواند تنش، راست یا پیچ خورده باشد و در حالت دوم، این نشان دهنده عدم ثبات کودک است. درختی با برگ های درهم پیچیده بیانگر شخصیت بلغمی کودکی خود محور است که آماده تغییر و تحول نیست.

نقاشی کودکان ۶ ساله

درختی که شاخه هایش متفاوت است و هر کدام از یک طرف کشیده شده اند، نشان دهنده حساسیت شدید کودکی است که به راحتی همه چیز را می فهمد و می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند. و در عین حال به راحتی با محیط سازگار می شود.


نقاشی کودکانه ۷ ساله

شکل آدم

وقتی کودکی از یک شخص ترسیم می کند، اول از همه به بیان شکل خود یا درک خود از بدن و خواسته هایش است. در واقع، بین خطوط مشخصی از شخصیت نقاشی شده و ویژگی های روانی و جسمانی کودکی که آن را ترسیم کرده است، پیوند آشکاری وجود دارد. اگر مدل به طور کلی به خوبی مطابقت داشته باشد، شانس خوبی وجود دارد که کودک کاملاً به خوبی مطابقت داشته باشد. از طرف دیگر، اگر مانکن در قالب بسیار کوچک یا در گوشه ای از کاغذ کشیده شده باشد، به این معنی است که کودک خود را کم ارزش و پست تر از دیگران می داند.


نقاشی کودکانه ۸ ساله

سر

سر نشان دهنده مرکز شخصیت، قدرت فکری، هوش و عامل اصلی در کنترل فشارهای درونی است. بچه ها همیشه سرهای بزرگ می کشند. اما اگر سر خیلی بزرگ باشد، نشان دهنده این است که «من» کودک بیش از حد طبیعی است.


نقاشی کودکانه ۹ ساله

چهره

همه کارشناسانی که به تفسیر نقاشی پروجکشن اعتقاد دارند در این زمینه اتفاق نظر دارند که اندازه نقاشی چهره انسان مهم ترین جنبه آن است. زیرا بازتاب مستقیم عزت نفس نقاش است. چهره هایی که بزرگتر از حد متوسط ​​برای این گروه سنی هستند ممکن است نشانه ای از ویژگی های شخصیتی مانند پرخاشگری یا تکبر باشد. طرح های ریز و بسیار کوتاه تر از حد معمول می تواند نشان دهنده عدم کفایت، سفیدی مو، اعتماد به نفس پایین، اضطراب یا افسردگی باشد.

آموزش گام به گام ساده برای کشیدن میوه

صورت

صورت بسیار مهم است و اغلب به تنهایی ترسیم می شود. کودکان پرخاشگر با حداقل اغراق ویژگی های صورت را ترسیم می کنند. در حالی که بچه های خجالتی جزئیات را نادیده می گیرند و فقط دایره صورت را می کشند و به ندرت صورت را نیم رخ می کشند.

مرتبط:  چرا نبض در وضعیتهای مختلف متفاوت است

نقاشی بچه های کلاس دوم

دهان و دندان ها

نقاشی دهان ممکن است نشان دهنده نیاز به غذا باشد. و این یعنی پرخاشگری یا مربوط به مشکلات ثانویه… لبهای بسته نشان دهنده تنش و فشار است و چانه نماد مردانگی است.


نقاشی بچه های شاد

چشم ها

نقاشی چشم، دنیای درون نقاشی و جامعه پذیری کودک را نشان می دهد. در کودکان خودخواه، چشم ها نیز ارزش زیبایی دارند.


نقاشی بچه های ۲ ساله

دست‌ها و بازوها

دراز کردن دست ها و بازوهای بزرگ بیان قدرت و کنترل است. برعکس، ادعا می شود که عقب نشینی دست ها و بازوها نشان دهنده احساس درماندگی، بیهودگی و درماندگی است. البته برداشتن دست و بازو هنگام نقاشی کودکان زیر پنج سال معمول است. نقاشی های صورت انسان با دست در جیب یا پشت سر بیانگر احساس گناه و اضطراب از کنترل محرک های “ممنوعه” است.

آموزش گام به گام نقاشی طبیعت

پاها

کودکان ضعیف و درونگرا اغلب از افراد دفاع نمی کنند و آنها را در حالت نشسته قرار نمی دهند.

نقاشی بچه های ۶ ساله

بالاتنه

اگر باریک و لاغر باشد، این نشان می دهد که کودک از بدن خود ناراضی است یا از افزایش وزن و بزرگ شدن می ترسد. در موارد دیگر، بالاتنه لاغر ممکن است نشان دهنده ضعف فیزیکی واقعی باشد.


نقاشی بچه های ۸ ساله

فضا

به طور کلی کودکانی که سبک نقاشی آنها به درستی روی کاغذ کشیده شده است، کودکان آرامی هستند. به گفته روانشناسان، کودکانی که فضا را بهتر از دیگران حس می کنند درک بهتری دارند. تمايل كودك به فراتر رفتن از جعبه كاغذي تنها بيان ويژگي هاي كودكان خردسال يا عقب مانده اي نيست كه كنترل عضلاني ندارند. همچنین در کودکان بزرگتر که از کمبود محبت رنج می برند دیده می شود. این کودکان بیش از حد به دنبال توجه و کمک برای جبران کمبود اعتماد به نفس معمولی افراد ناامن هستند.


نقاشی برای بچه های ۸ ساله

کودکان خجالتی و ترسو نیز در گوشه کاغذ یا در قسمت محدودی از فضای کاغذ یا روی یک برگه کوچک کاغذ نقاشی می کنند. زیرا جلوی سطح کاغذهای بزرگ گم می شوند و این نیز نشان از عدم اعتماد به نفس و اعتماد به نفس دارد. کودکانی که این حالت را در نقاشی نشان می دهند نیاز به تشویق و حمایت زیادی دارند.

آموزش گام به گام نقاشی با ماوس

سایر محققان متوجه شدند که کودکان خردسال شروع به کشیدن نقاشی از بالای کاغذ کردند. دلیل این امر به شکل بدن مانکن و حرکات دستان آن و همچنین این که قسمت بالایی نمایانگر سر و آسمان است و نماد ارزش های والایی است، برمی گردد.

نقاشی کودکانه

کودکی که زیاد به سمت چپ کاغذ متمایل می شود، البته اگر چپ دست نباشد، نشان دهنده غم، گوشه گیری و عدم اعتماد به نفس است. این افراد سریع تصمیم می گیرند و به دنبال عواطف و احساسات فروخورده خود هستند. کسانی که تصاویر را در گوشه سمت راست صفحه می کشند، بیشتر افراد حساسی هستند که در مبارزه خود به دنبال ارضای و بهبود مشکلات فکری و ذهنی خود هستند. منطقه صحیح منطقه آینده است.


نقاشی کودکان

قرار دادن تصویر در سمت چپ نشان دهنده خود محوری نقاش است و عکس آن در مورد افرادی که تحت تاثیر محیط قرار دارند و تحت حاکمیت شرایط و موقعیت محیط هستند صدق می کند. اگر تصویر کوچک و نزدیک به لبه پایین صفحه باشد، این نشانه احساس ناامنی و عدم استقلال نقاش است و گاهی اوقات دلیل افسردگی اوست. تمایل به ناحیه پایین صفحه یک غریزه اساسی است.


نقاشی کودکانه ماشین

در نهایت، کودکانی که نقاشی‌هایشان کاملاً در مرکز کاغذ قرار می‌گیرد، عموماً توجه و تمرکز فکری زیادی روی خود و احساساتشان دارند. ترسیم از چپ به راست نشان دهنده یک حرکت طبیعی پیشرونده است. در حالی که کشیدن از راست به چپ یک حرکت رو به عقب در نظر گرفته می شود.

آموزش گام به گام نقاشی فیل

جهت گیری در فضا نیز برای درک و استفاده از فضا در نقاشی کودکان مهم است. کودکان خردسال که نمی دانند چگونه در فضا جهت گیری کنند، می توانند تصویر یک فرد را وارونه یا وارونه بکشند. یا مثلا نقاشی را از پا شروع کنید و با سر به پایان برسانید. یا تصویر را طوری بکشید که بی وزن و معلق در فضا به نظر برسد.

نقاشی کودکانه دختر

معکوس کشیدن

معکوس کردن تصویر در کودکان خردسال نیز بسیار غیرعادی است. اما این ممکن است مربوط به ابتکار کودکان در نقاشی باشد. اما در کودکان بزرگتر، این عمل را نباید به سادگی پذیرفت. زیرا این عمل ناشی از مشکلات عدم هماهنگی با محیط است.

نقاشی کودکانه حیوانات

اندازه‌ی تصویر

با کشیدن نقاشی هایی با حداقل اندازه و ترسیم تصاویر مشابه، تصویر انسان در نقاشی کودکانی که احساس ناامنی عاطفی و افسردگی می کنند دیده می شود. کودکانی که احساس امنیت نمی کنند، تصویر یک انسان را ترسیم می کنند، نقاشی های کوچک، برعکس، بزرگ و جسورانه که مشخصه نقاشی کودکان دارای امنیت ذهنی و اعتماد به نفس است.


نقاشی کودکانه زیبا

نکته دیگری که در تفسیر نقاشی کودکان باید به آن توجه کرد، اثر الکلانگی است. به عبارت دیگر، کودک چیزی را ترسیم می کند که از نظر عاطفی بیشتر از سایر عناصر نقاشی او اهمیت دارد. به عنوان مثال، فردی که نقش مسلط در خانواده را ایفا می کند و بدون در نظر گرفتن قد واقعی او مسئولیت را بر عهده دارد، قد بلندترین فرد است.

آموزش گام به گام نقاشی طاووس

نقاشی کودکانه ساده


نقاشی کودکانه فانتزی


نقاشی کودک سه ساله


نقاشی کودک

آموزش گام به گام نقاشی برای کودکان

نقاشی کودک شاد


نقاشی کودک دو ساله


نقاشی کودک ساده

آموزش گام به گام نقاشی پرنده


روانشناسی نقاشی کودک ۴ ساله


تفسیر نقاشی کودک ۴ ساله

دانلود گام به گام آموزش نقاشی سگ

نقاشی کودک ۱۰ ساله


نقاشی کودک ۱۱ ساله


نقاشی کودک ۱۲ ساله


نقاشی کودک ۱۳ ساله

نقاشی مرحله به مرحله یک فیل

نقاشی کودکانه دختر


نقاشی کودکانه حیوانات


نقاشی کودکانه زیبا

آموزش گام به گام نقاشی طاووس

نقاشی کودکانه ساده


نقاشی کودکانه فانتزی


نقاشی کودک سه ساله


نقاشی کودک

آموزش گام به گام نقاشی برای کودکان

نقاشی کودک شاد


نقاشی کودک دو ساله


نقاشی کودک ساده

آموزش گام به گام نقاشی پرنده


روانشناسی نقاشی کودک ۴ ساله


تفسیر نقاشی کودک ۴ ساله

دانلود گام به گام آموزش نقاشی سگ

نقاشی کودک ۱۰ ساله


نقاشی کودک ۱۱ ساله


نقاشی کودک ۱۲ ساله


نقاشی کودک ۱۳ ساله

آموزش گام به گام نقاشی گربه

آموزش گام به گام نقاشی کودکان

آموزش گام به گام نقاشی آسان و ساده

آموزش گام به گام نقاشی برای کودکان

آموزش نقاشی مرحله به مرحله


اموزش نقاشی مرحله به مرحله پروانه


اموزش نقاشی مرحله به مرحله ساده 

آموزش گام به گام نقاشی برای کودکان

اموزش نقاشی مرحله به مرحله میوه ها


آموزش نقاشی مرحله به مرحله شخصیت های کارتونی


آموزش نقاشی مرحله به مرحله برای کودکان

آموزش نقاشی گام به گام بسیار ساده

اموزش نقاشی مرحله به مرحله حیوانات


آموزش نقاشی مرحله به مرحله گربه

آموزش گام به گام نقاشی هواپیما و هلیکوپتر

آموزش گام به گام نقاشی ماشین

آموزش گام به گام نقاشی حیوانات 

آموزش نقاشی مناسب برای کودکان

نقاشی کودکانه زیبا

منبع تصویر: پینترست

بیشتر بدانید:

نقاشی کودک 250 نقاشی ساده، زیبا و متنوع برای کودکان

رنگ آمیزی برای کودکان 30 نقاشی ساده و جالب بدون رنگ برای کودکان

آموزش نقاشی برای کودکان 70 آموزش ساده و گام به گام نقاشی برای کودکان

مرتبط:  چرا در حرم امام رضا نقاره می زنند

کاردستی ساده 70 ایده برای بچه‌ها با استفاده از نمد، مقوا، نخ، ورق دکمه‌ای و مواد بازیافتی

من با بیش از ده ها هزار کودک، از خردسال تا نوپا، در زمینه آموزش نقاشی کار کرده ام. من یک معلم هنر در سن دیگو هستم، اما برای آموزش هنرهای تجسمی به خارج از کشور سفر می کنم. در این مقاله 6 اصل برای نقاشی با کودکان را به شما می دهم.

اگر تا به حال با کودکان نقاشی نکرده اید؛ این ممکن است ترسناک، دشوار و کثیف به نظر برسد زیرا ممکن است فکر کنید باید تکنیک های نینجا ون گوگ را به آنها آموزش دهید. خب، مسئله این است که شما حتی نیازی به دانستن نحوه کشیدن نقاشی برای بچه ها ندارید تا نقاشی های سرگرم کننده داشته باشند. خب، بیایید با بچه ها شروع به نقاشی کنیم!

1- بهترین چیزها برای نقاشی کودکان چیست؟

اشیاء مختلفی وجود دارد که کودکان می توانند یاد بگیرند که روی آنها نقاشی کنند. همیشه لازم نیست که نقاشی روی بوم را شروع کنید.

زبان آینده است! اپلیکیشن آموزش زبان چاق برای بچه های ایرانی کاملا رایگان است! اکنون آن را دانلود کنید. ما زمان زیادی را صرف کمک به ساختن آینده ای بهتر برای فرزندان عزیز ایران کرده ایم!

در روش های سنتی تدریس روی بوم نقاشی می شود که البته برای مبتدیان می تواند گران باشد و واقعاً ضروری نیست. در واقع، من به مبتدیان توصیه نمی کنم که نقاشی روی بوم را شروع کنند، و سطوح جایگزین را برای تمرین روی بوم توصیه می کنم.

یعنی: روش آسان برای آموزش نقاشی به کودکان

چیزهای زیادی برای نقاشی وجود دارد، مانند: مقوا، کاغذ آبرنگ، سنگ، چوب، کاغذ قصابی یا بازیافتی و حتی جعبه های غلات. اما قبل از اختصاص بودجه برای تهیه بوم ها و کاغذهای مختلف، ببینید آیا فرزند یا دانش آموز شما دوست دارد نقاشی کند یا نه.

2- چه نوع رنگ هایی بخرم؟

رنگ های مختلفی برای رنگ کودکان در بازار موجود است. فقط از رنگ های ایمن و غیر سمی که برای کودکان طراحی شده اند استفاده کنید.

هنگام انتخاب رنگ مورد نظر، باید به سطحی که قرار است روی آن نقاشی کنید فکر کنید. رنگ های کودکان شامل آبرنگ، تمپر، اکریلیک، رنگ انگشتی، کیک آبرنگ خشک یا رنگ هایی است که به رنگ های قایق معروف هستند. برخی قابل شستشو هستند، برخی شفاف هستند و برخی از دوام بیشتری نسبت به بقیه دارند. پس ابتدا سطح مورد نظر را مشخص کنید تا بتوانید در مورد رنگ ها تصمیم بگیرید.

دانلود برای کودکان: طراحی جذاب نقاشی حیوانات کودکان

3- مواد و ابزار مورد نیاز رنگ آمیزی

چند ماده و ابزار وجود دارد که توصیه می کنم با آنها شروع کنید:

قلم موها: بهترین سایز مورد نیاز دانش آموزتان را برای پوشاندن سطحی که روی آن نقاشی می کند، انتخاب کنید.

پالت: برای نگهداری رنگ ها می توانید یک پالت بسیار ارزان بخرید یا از پالت های کاغذی یا ظروف غیر ضروری قدیمی استفاده کنید.

ظرف شستشو: برای تمیز کردن برس ها و تغییر رنگ.

حوله یا پارچه: برای تمیز کردن سریع.

اگر روی تابلویی کار می‌کنید که نمی‌خواهید رنگ تند به آن اضافه کنید و از رنگ‌آمیزی آن جلوگیری کنید، از روزنامه، رومیزی پلاستیکی یا کاغذ استفاده کنید.

4- چگونه از سردرگمی جلوگیری کنیم

اگر این اولین جلسه شماست که نقاشی را آموزش می دهید، توصیه می کنم با یک پروژه نقاشی بسیار کوچک شروع کنید. اندازه کاغذ شما نباید بیشتر از 5×5 باشد.

از برس های کوچکتر استفاده کنید و در پالت های خود بسیار کم رنگ کنید. این روش برای یادگیری اصول اولیه کار با ابزار کودکان ایده آل است. مدیریت کلاس نقاشی و نحوه کار دانش آموزان با ابزارشان زمان می برد. اگر رنگ آمیزی در مقیاس کوچک انجام شود، آسیب و آلودگی کمتر و کمتر قابل کنترل می شود. پس از چند جلسه، اندازه پروژه را افزایش دهید. من این نکته را به هزاران والدین و معلمان در سراسر جهان آموزش داده ام و بازخوردهای خوبی دریافت کرده ام.

دانلود For Baby: نقاشی کودک بسیار زیبا و فوق العاده

5- بهترین مکان برای راه اندازی فضای نقاشی

اولین جلسات نقاشی باید روی سطح صافی از میز انجام شود. اطمینان حاصل کنید که کودک می تواند بدون بلند شدن به همه ابزارهای خود برسد.

شاید بد نباشد که چند جلسه اول را بیرون از خانه برگزار کنید تا نگرانی خود را در مورد آشفتگی و کثیفی از بین ببرید.

اگر در داخل یا خارج از منزل هستید، کودکان را در محلی قرار دهید که در صورت ریختن رنگ تمیز کردن آن آسان باشد.

6- تکنیک های اولیه نقاشی برای آموزش کودکان

کودکان چه در پیش دبستانی یا دبستان باشند، آنها با این مهارت های اولیه نقاشی شروع می کنند:

قلم مو را در پالت فرو کنید

سکته مغزی با قلم مو

قلم مو را دوباره داخل رنگ فرو کنید

دو رنگ را با هم ترکیب کنید

آموزش تمیز کردن برس

کودکان پیش دبستانی نمی توانند رنگ ها را به طور جداگانه در پالت ها ریخته یا ذخیره کنند. اگر بچه ها نتوانند این اصول را یاد بگیرند، اشکالی ندارد. بهتر است اجازه دهید بچه ها این مهارت ها را به آرامی یاد بگیرند و درس های نقاشی را با بازی و سرگرمی پشت سر بگذارند.

توصیه می کنم برای این سنین با یک یا دو رنگ شروع کنید. کودکان دبستانی می توانند این وظایف را به طور خودکار تمرین کنند، زیرا به مهارت های حرکتی دقیق تر و ظریف تری نیاز دارند. بسیار پیشرفته تر هستند

دانلود با این مطلب: 20 نمونه نقاشی کودکانه فانتزی بسیار جذاب

بگذارید بچه ها انتخاب کنند که چه چیزی را می خواهند بکشند. نقاشی تصاویر واقع گرایانه به سال ها تمرین نیاز دارد. از ون گوگ انتظار تکنیک های نینجا نداشته باشید و بگذارید بچه ها از کارشان لذت ببرند.

به کودکان فرصت بیشتری برای تمرین نقاشی و آزمون و خطا بدهید!

فیلم آموزش نقاشی صفر تا صد به کودکان

برای دانلود یک درس کافیست روی آن کلیک کنید. اگر شروع به پخش کرد، روی سه نقطه پایین سمت راست کلیک کنید و برای ذخیره آن روی ذخیره کلیک کنید.

VPN خود را برای تماشای ویدیو خاموش کنید. همچنین اگر لینکی کار نمی کند، در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید تا سریعا آن را به روز کنیم.

ما سه نوع آموزش را ارائه می دهیم، شما می توانید از هر کدام که می خواهید یا هر سه مورد استفاده کنید:

آموزش ابتدایی (از دبستان دخترانه نجمیه)

اگر در حال مشاهده این صفحه در گوشی خود هستید، بهتر است گوشی را به صورت افقی نگه دارید. همچنین VPN را خاموش کنید. پس از پخش هر ویدیو، یک نماد دانلود روی آن ظاهر می شود که می توانید آن را دانلود کنید:

آدرس صفحه:

درس 1

درس 2

درس 3

درس 4

درس 5

درس 6

درس 7

درس 8

درس 9

درس 10

درس 11

درس 12 (به زودی)

آموزش دوم (نقاشی رنگ روغن – آموزشگاه دکتر حسابی)

آدرس صفحه:

درس 1

درس 2

درس 3

درس 4

درس 5

درس 6 (به زودی)

برای دانلود با این مطلب: دانلود رایگان 12 فیلم آموزش نقاشی جالب و ساده

آموزش سوم (دوره های کوتاه مدت در موضوعات مختلف)

جلسه اول بچه رییس

جلسه دوم گامبالو

جلسه سوم پپا

جلسه چهارم چسب زخم فداکار

جلسه پنجم میمون خوشحال

جلسه ششم جغد دانا

جلسه هفتم روز مادر

جلسه هشتم پونی صورتی

جلسه نهم تمساح شیطون

جلسه دهم بستنی مهربون

جلسه یازدهم موشک بازیگوش

جلسه دوازدهم تک شاخ مهربون

بسیار جالب: 10 مورد از بهترین برنامه های بازی برای بچه ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا