چطور از نت داخلی استفاده کنیم

اینترنت نیم بها چیست؟

همه ما می دانیم که اینترنت یک شبکه جهانی است. سرور برخی از سایت ها در داخل کشور و سرورهای برخی دیگر در خارج از کشور قرار دارند.

به این ترتیب برای دسترسی به سایت هایی که سرور آنها در داخل کشور قرار دارد با وارد کردن آدرس سایت به سرورهای داخلی هدایت می شوید و سایت هایی که سرورهای آنها داخل کشور نیستند با وارد کردن آدرس آنها شما را به سرورهای خارجی و این وب سایت هدایت می کنند. . می بینید

بدین ترتیب برای دریافت اطلاعات از سایت هایی که سرور آنها در داخل کشور نیست، به شبکه جهانی اینترنت متصل هستید و همچنین برای دریافت اطلاعات از سایت های داخلی، به سرورهای داخلی متصل می شوید. بر این اساس، زیر عنوان «شبکه اینترانت داخلی» و «شبکه جهانی اینترنت» تفکیک شده است. به عبارت دیگر، اگر روزی اینترنت قطع شود و شبکه برقرار شود، عملاً تمامی وب‌سایت‌هایی که سرورهای آنها در داخل ایران است قابل دسترسی بوده و سایر سایت‌ها از دسترس خارج می‌شوند. مانند اتفاقی که در آبان ماه سال گذشته رخ داد و تمامی سایت هایی که سرور آنها در داخل کشور و البته در پرتال سازمان فناوری اطلاعات ثبت شده بود، امکان دسترسی به اینترانت داخلی را داشتند و سایر سایت ها از دسترس خارج شدند.

در همین راستا در سال 1393 شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی مصوبه‌ای تمامی وب‌سایت‌های ملی را ملزم به ثبت آدرس IP خود در پورتال سازمان فناوری اطلاعات کرد تا بتوانند وب‌سایت‌های خود را در سایت قرار دهند. سرورهای ایرانی و در این بین با عنوان موضوع «اینترنت نیم بها» امتیازی را برای سایت های داخلی به آنها داد تا مخاطبانشان با هزینه کمتر از اینترنت استفاده کنند.

وزارت ارتباطات فهرستی از سایت های داخلی تهیه کرده است که کاربران ایرانی با ورود به این سایت ها از 50 درصد تخفیف در استفاده از شبکه برخوردار خواهند شد. به عنوان مثال، اگر در حال مرور وب سایتی هستید که در لیست وزارت ارتباطات قرار دارد، سیستم محاسبه ترافیک برای شما نصف می شود، اما اگر از طریق سایتی که سرور آن در داخل کشور نیست، فیلم و عکس دانلود کنید، زیرا در داخل کشور نیست. اطلاعات را از سرورهای خارج از کشور دریافت می کند. در محاسبات همین مقدار برای شما محاسبه می شود.

زیرا وب سایت های ملی از یک شبکه داخلی به مخاطبان خود خدمات ارائه می دهند و از طرفی جامعه هدف مخاطبان ایرانی هستند و همگی از طریق شرکت های ایرانی اینترنت را دریافت می کنند و این تبادل داده نیازی به شبکه جهانی اینترنت ندارد. ، برای این امر قیمت ارائه اینترنت تا حدودی کاهش می یابد.

امروزه یکی از دغدغه های اصلی کاربران اینترنت، تشخیص ترافیک داخلی و نحوه تبدیل ترافیک خارجی به ترافیک داخلی است. با توجه به پیشرفت روزافزون ارتباطات، اکثر اطلاعات اعم از رسانه ها و اسناد در اینترنت منتشر می شود و طبیعتا دانلود این اسناد در صورت داشتن سرور داخلی و با بین المللی نیم بها محاسبه می شود. ترافیک اگر روی سرور خارجی باشد.

ما دو راه برای تشخیص ترافیک داخلی سایت داریم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

روش اول

سایت کلیبویز به کاربران توصیه می کند که ابتدا تمامی سایت هایی که ترافیک داخلی دارند را شناسایی کرده و فایل های مورد نیاز خود را از طریق آنها تهیه کنند.

روش دوم

اگر سایت مورد نظر خارجی است و باید فایل را از آن دانلود کنیم، می توانیم لینک دانلود فایل مورد نظر را به مراکز دانلود ایرانیان منتقل کرده و در فضای ابری داخلی ذخیره کنیم و هنگام دانلود با حجم داخلی و دانلود با سرعت بالا.

مرتبط:  چرا وقتی حامله ایم پریود میشیم

توجه داشته باشید که این آموزش در تاریخ 1400/03/30 به روز رسانی شده است. Uploadcenter Bit که قبلا معرفی شده بود، یک هفته پس از انتشار این آموزش شروع به اعمال محدودیت کرد. پیشنهاد می کنیم از روش سوم استفاده کنید.

روش سوم (توصیه می شود)

در این روش کافیست وارد سایت سقف دیجیتال شوید و لینک مستقیم فایل خود را وارد کنید. در نهایت دانلود با سرعت بالا شروع می شود و مصرف ترافیک نیم بها می شود.

از کجا متوجه می شوید که سایت داخلی است و ترافیک آن نیم بها است؟

ساده ترین راه برای شناسایی سایت هایی با ترافیک نیم بها استفاده از وب سایت لینکایرانی است. به این ترتیب پس از ورود به وب سایت، لینک وب سایت مورد نظر را در نوار آدرس وارد می کنید و این سایت به شما اعلام می کند که ترافیک سایت نیم بها است.

البته این سایت افزونه ای هم دارد که می توانید آن را روی مرورگر خود نصب کنید. بنابراین در هنگام مراجعه به هر سایتی آیکون آن به صورت پرچم ایران نمایش داده می شود که نشان دهنده داخلی بودن ترافیک این سایت (نیم بها) است.

چگونه ترافیک دانلود را با نصف قیمت کاهش دهیم؟

خب در روش اول ترافیک داخلی سایت را شناسایی کردیم. حال بررسی خواهیم کرد که چگونه حجم دانلود را نصف کنیم. این روش در جایی ذکر نشده است و اولین بار توسط کالی بویز منتشر شده است.

تنها راه برای این کار استفاده از مرکز دانلود ایرانیان است. طبق تجربه شخصی من مرکز دانلود TrainBit یکی از بهترین مراکز دانلود ایرانی است که خوشبختانه ترافیک دانلود داخلی است.

نقاط قوت

5 ترابایت فضای برای کاربران عادی فراهم کنید

امکان آپلود رزومه در نرم افزار IDM

نقاط ضعف

محدودیت آپلود از راه دور 2 گیگابایت است

حذف خودکار فایل های آپلود شده پس از 90 روز! (البته اگر تا 90 روز دانلود نشده باشد)

آموزش نیم بها کردن ترافیک با ترین بیت

ابتدا وارد سایت trainbit شوید و وارد شوید (در صورت نداشتن حساب کاربری می توانید به صورت رایگان در این سایت ثبت نام کنید و سپس وارد شوید).

سپس در قسمت نمایه کاربر و در قسمت My Files بر روی آیکون “Globe” کلیک کنید. تا زمانی که پنجره «دانلود وب» یا دانلود از راه دور را مشاهده کنید.

خوب در این قسمت کافیست لینک دانلود مستقیم فایل مورد نظر خود را در کادر دانلود وارد کنید.

برای مثال می خواهیم آخرین نسخه آرچ لینوکس را دانلود کنیم. به سایت اصلی می رویم و لینک مستقیم آن را می گیریم.

حالا به Trainbit برمی گردیم و لینک کپی شده را در کادر «دانلود از طریق وب» پیست می کنیم و در نهایت روی دکمه دانلود کلیک می کنیم.

مشاهده می کنید که فایل در حال دانلود است. تیک سبز نشان دهنده آپلود موفقیت آمیز فایل در مرکز آپلود است.

همانطور که مشاهده می کنید. فایل روی ابرترین بیت قرار می گیرد. اکنون از دانلود با سرعت بالا و ترافیک نیم بها لذت ببرید.

آموزش نیم بها کردن ترافیک با لیچر digitalbam (پیشنهاد کالی بویز)

در این روش نیازی به دانلود از راه دور نیست. وارد وبسایت بام دیجیتال شوید. در صفحه اول شکل زیر را مشاهده خواهید کرد. این سایت با وارد کردن لینک مستقیم فایل مورد نظر ترافیک خود را نیم بها تبدیل می کند.

موفق باشید.

امتیاز 4.18 از 5 – 12 رای

در حال ثبت رای

منبع تصویر: Getty Images

اگر فکر می کنید اینترنت در ایران دوباره در خطر قطع شدن است، راه های تجهیز خود به ابزارهای ادامه دسترسی به اینترنت چیست؟

این سوال به دلیل تسلط دولت ایران بر زیرساخت های ارتباطی پاسخ های محدودی دارد اما در این گزارش سعی شده تا حد امکان پاسخ داده شود. برخی از این روش ها احتمالاً گران هستند و برخی دیگر نسبت به کاربران عادی اینترنت به دانش فنی بیشتری نیاز دارند.

مرتبط:  چطور در فوتبال حرفه ای شویم

بیشتر بدانید:

استفاده از مودم های آنالوگ

در سال هایی که اینترنت تازه وارد ایران شده بود، تنها راه اتصال به اینترنت از طریق مودم های متصل به خط تلفن و شماره گیری با نویز زیاد و اتصال به اینترنت بود. با ظهور اینترنت پرسرعت، این مودم ها بازنشسته شده اند، اما در صورت قطع اینترنت در ایران، امکان اتصال با مودم به یک کشور خارجی برای دریافت اینترنت وجود دارد.

منبع تصویر: Sandberg.it

برخی از کشورهای همسایه ایران هنوز هم خدمات تلفنی ارائه می دهند (با کمی تحقیق می توانید شرکت ها را پیدا کنید). هزینه اتصال به اینترنت آنقدرها بالا نیست، اما سرعت آن محدود است. البته باید هزینه مکالمه با یک کشور خارجی را نیز در نظر گرفت.

استفاده از سیم کارت کشورهای همسایه

این روش فقط در برخی استان های مرزی امکان پذیر است و در عمل باید به شبکه مخابراتی کشور همسایه متصل شود. شبکه تلفن همراه کشورهای همسایه در برخی از استان های ایران قابل دریافت است. البته هزینه استفاده از این شبکه ها از نظر ارز کشور همسایه می تواند بالا باشد. این امکان برای کسانی که در استان های مرکزی زندگی می کنند وجود ندارد.

دریافت اطلاعات از ماهواره (Data Cast)

برخی از شرکت ها روزانه اطلاعات محدود و انتخابی را از طریق ماهواره ارسال می کنند. به همین منظور سرویس باربری برای ایران ایجاد شده است. قبل از قطع اتصال از اینترنت باید نرم افزار Toshe را روی رایانه (ویندوز) یا موبایل (اندروید) خود نصب کرده باشید. راهنمای جامع دریافت و مشاهده اطلاعات در سایت توشه وجود دارد. البته این روش محدودیت هایی دارد.

منبع تصویر: toosheh.org

امیر رشیدی کارشناس دسترسی به اینترنت می گوید: اولین مشکل این شبکه ها یک طرفه بودن آنهاست. لازم به ذکر است که شبکه اینترنت دو جهته است، به این معنی که هم می توانید محتوا ارسال کنید و هم دریافت کنید، در حالی که در دیتا کست کاربر فقط یک ارائه دهنده اطلاعات است و نمی تواند هر نوع داده ای را ارسال کند.

در مورد اینترنت ماهواره ای شما حق انتخاب ندارید بلکه این اپراتورهای این سرویس ها هستند که اطلاعات خاصی را برای شما بررسی و ارسال می کنند. در واقع از این روش برای دسترسی به اطلاعات در مواقعی که اتصال اینترنتی وجود ندارد و البته نیاز به دیش ماهواره و گیرنده دارید استفاده می شود.

امیر رشیدی درباره موسسات ارائه دهنده این خدمات می گوید: «کاربر بدون داشتن قدرت انتخاب، محتوایی را که شرکت خدماتی برای او انتخاب کرده است دریافت می کند و اگر این شرکت ها متعهد به باز کردن داده ها نباشند، کاربر مثلاً ، به انواع مختلف منابع مختلف به اخبار یکسان دسترسی نخواهند داشت و در واقع استوری شرکت خدماتی را مشاهده می کند.

تونل SSH

این روشی بود که در زمان قطع اینترنت مفید بود. به زبان ساده می توانید با استفاده از دو سرور یکی در داخل ایران و دیگری خارج از ایران به اینترنت متصل شوید. همانطور که از نام این روش پیداست شما باید از کامپیوتر خود به سرور داخل ایران تونل بزنید و سپس تونل دیگری را از سرور داخل ایران به خارج از ایران انجام دهید. به این ترتیب، ترافیک رایانه شما به جای ارسال از طریق شرکت خدمات، از طریق تونلی که شما ساخته اید عبور می کند.

نزدیک‌ترین تعبیر از این روش، تفسیری است که در فیلم‌ها برای فرار برخی از زندانیان به کار می‌رود، یعنی با ساختن تونل به جای عبور از زمین، از تونل حفر شده فرار می‌کنند.

البته استفاده از این روش نیاز به دانش فنی دارد و برای کاربران عادی مناسب نیست و در صورت عدم استفاده صحیح از این روش ممکن است امنیت کاربر به طور جدی به خطر بیفتد.

مرتبط:  چرا جی تی ای 5 باز نمیشود در ویندوز 7

اینترنت ماهواره ای

استفاده از ماهواره برای دسترسی به اینترنت تقریبا اولین گزینه ای است که به ذهن همه می رسد و تصور عمومی این است که استفاده از اینترنت ماهواره ای فقط استفاده از تلویزیون ماهواره ای است در حالی که اینطور نیست.

این روش با دریافت اطلاعات یک طرفه از ماهواره ذکر شده در بالا متفاوت است. در این روش اینترنت از طریق ماهواره دریافت می شود و کاربر درخواست خود را از طریق دستگاه مخصوص به ماهواره ارسال می کند و یا در مواردی درخواست ها از طریق خط تلفن ارسال می شود.

البته برای ارسال سیگنال از نقطه A به نقطه B به تجهیزاتی نیاز دارید که تهیه آن نه آسان و نه ارزان باشد. اشتراک چنین اینترنتی نیز بسیار گرانتر از انواع اتصال اینترنتی فعلی خواهد بود.

نکته دیگر در مورد استفاده از این تجهیزات، شناسایی مکان آنهاست. اگر کاربر تمایلی به استفاده از زیرساخت های مخابراتی کشوری که در آن زندگی می کند را نداشته باشد، تشخیص اینکه این سیگنال ها به کجا ارسال می شوند بسیار آسان است و بنابراین امکان قطع آن ها نیز وجود دارد.

منبع تصویر: Getty Images

شبکه یا ابزارهای همتا به همتا (فقط برای ارتباطات محلی)

این روش زمانی استفاده می شود که دسترسی به اینترنت وجود نداشته باشد و بخواهیم بدون داشتن اینترنت شبکه ای ایجاد کنیم و پیام ها را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل کنیم.

این نوع شبکه، بر خلاف نوع کلاسیک فعلی، به جای تمرکز بر روی یک سرور خاص برای ارسال و دریافت پیام، به افرادی که از این شبکه استفاده می کنند برای رساندن پیام خود به گیرنده متکی است. بسیاری از ابزارهای مورد استفاده در این شبکه ها برای ارسال و دریافت پیام یا فایل از بلوتوث یا شبکه های محلی به عنوان زیرساخت ارتباطی استفاده می کنند.

برای استفاده از این ابزارها، خود کاربران باید گروهی تشکیل دهند تا پیام بین آنها جریان یابد. مشکل اصلی این است که اکثر این برنامه ها از بلوتوث برای ارسال و دریافت پیام استفاده می کنند و به دلیل کوتاه بودن برد بلوتوث، افراد برای ارسال پیام باید خیلی به هم نزدیک باشند. مشکل دوم این است که اگر گیرنده پیام در شبکه شما حضور نداشته باشد، دریافت آن تقریبا غیرممکن یا بسیار سخت و طولانی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا