چرا وقتی شیر میخوریم دل درد میگیریم

به گزارش ایلانا، غذاها و نوشیدنی های مختلف باعث اسهال می شوند. حدود 70 درصد از جمعیت جهان نمی توانند به راحتی شیر و سایر محصولات لبنی مصرف کنند. برخی افراد ممکن است در هنگام نوشیدن شیر به دلیل وجود لاکتوز در آن دچار اسهال شوند. در این حالت مدفوع آبکی است و حتی ممکن است به دلیل از دست دادن مایعات و مواد معدنی بدن دچار کم آبی و خستگی شوید.

عدم تحمل لاکتوز

برخی افراد پس از نوشیدن شیر دچار اسهال و دل درد می شوند. در واقع، هنگامی که این افراد با کمبود آنزیم لاکتاز، مسئول هضم لاکتوز در دستگاه گوارش مواجه می شوند، دچار عدم تحمل لاکتوز می شوند. در این شرایط توانایی هضم لاکتوز شیر را ندارند و پس از مصرف آن دچار اسهال می شوند. افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند علائمی مانند نفخ، تهوع، استفراغ، تشکیل گاز را 15 دقیقه تا دو ساعت پس از مصرف شیر یا سایر غذاهای حاوی لاکتوز تجربه می کنند.

وقتی اسهال دارید، ممکن است هضم صحیح غذاهای غنی از لاکتوز مانند شیر برای شما دشوار باشد، حتی اگر به طور معمول عدم تحمل لاکتوز را نداشته باشید. اسهال ناشی از ویروس می تواند شما را به مدت 6 هفته پس از برطرف شدن اسهال نسبت به لبنیات حساس کند. از آنجایی که برای هضم لاکتوز نیاز به تولید آنزیم لاکتاز بیشتری دارید، می تواند باعث شل شدن مدفوع یا روده تحریک پذیر شود.

حساسیت به شیر

اسهال یکی از شایع ترین علائم حساسیت به شیر است. در بخش های قبلی Moist Health and Health خواندید که آلرژی به شیر زمانی رخ می دهد که به پروتئین های شیر، چه آب پنیر یا کازئین، واکنش نشان دهید. آلرژی به شیر با علائمی مانند خس خس سینه، کهیر، استفراغ، گرفتگی شکم، مدفوع شل، مدفوع خونی، آبریزش بینی، سرفه، بثورات معمولاً در اطراف دهان ظاهر می شود که بین پنج دقیقه تا سه ساعت پس از خوردن یا نوشیدن غذای حاوی شیر رخ می دهد. یک شیر تشکیل دهد

عدم تحمل لاکتوز و حساسیت به شیر متفاوت است:

آلرژی به شیر و عدم تحمل لاکتوز مشابه هستند و فقط پزشک می تواند بگوید کدام یک را دارید. افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند در هضم قند شیر مشکل دارند، اما آلرژی به شیر با سیستم ایمنی بدن انسان مرتبط است و آنتی بادی به نام ایمونوگلوبولین E پروتئین های شیر را به عنوان مواد مضر شناسایی می کند و سعی می کند از آنها محافظت کند. چرا باعث واکنش های سیستم ایمنی می شود.

رابطه بین مصرف شیر و اسهال در کودکان

اسهال می تواند اثرات جدی بر روی کودکان داشته باشد، بنابراین مهم است که در هنگام اسهال، غذاهای مناسب به آنها داده شود. بر اساس مطالعه ای که در سال 1996 منتشر شد، محققان بررسی کردند که آیا رژیم غلات خشک یا رژیم غلات لبنی برای کودکان مبتلا به اسهال بهتر عمل می کند. آنها دریافتند که علائم اسهال به طور کلی تقریباً یک زمان طول می کشد. این بدان معناست که مقدار متوسط ​​شیر ممکن است هیچ اثر منفی بر کودکان مبتلا به اسهال نداشته باشد.

شیر غیر پاستوریزه

در برخی موارد، شیر غیر پاستوریزه در واقع عامل اصلی اسهال است زیرا باکتری هایی مانند Campylobacter zogeni که باعث بیماری Campylobacter yose می شود، در آن شروع به رشد می کنند. به همین دلیل در زمان اسهال یا بارداری از مصرف هر نوع شیر غیر پاستوریزه برای جلوگیری از آلودگی آن خودداری کنید.

چگونه از اسهال ناشی از عدم تحمل لاکتوز جلوگیری کنیم؟

راه های مختلفی برای کنترل علائم و اجتناب از محرک ها وجود دارد، از جمله:

کاهش مصرف شیر و لبنیات:

افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز نباید یک لیوان بزرگ شیر یا مقدار زیادی پنیر مصرف کنند، بلکه باید لبنیات را به مقدار کم مصرف کنند تا با علائم آزاردهنده مصرف شیر مواجه نشوند.

مرتبط:  چرا در فلاسک های ارزان قیمت برای جای خلا بودن

مصرف لبنیات کم چرب:

افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز باید شیر بدون چربی یا کم چرب که حاوی لاکتوز کمتری است مصرف کنند. مصرف پنیر چدار نیز به این افراد توصیه می شود.

مصرف شیر و فرآورده های آن با سایر غذاها:

برای از بین بردن علائم عدم تحمل لاکتوز، شیر یا لبنیات را با مواد غذایی دیگر مانند جو یا نان مصرف کنید تا از شدت واکنش بدن کاسته شود.

محصولات لبنی حاوی لاکتوز کمتری مصرف کنید:

انواع مختلفی از لبنیات در بازار وجود دارد که میزان لاکتوز موجود در آنها کم است. استفاده از این محصولات برای افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند ترجیح داده می شود، اما برخی افراد حتی در هنگام نوشیدن این نوع شیر یا مصرف محصولاتی که حاوی لاکتوز کمتری هستند، علائم عدم تحمل لاکتوز را بروز نمی دهند. مصرف چنین محصولاتی باعث افزایش سطح قند خون در افراد دیابتی می شود. ممکن است متوجه شده باشید که هنگام اسهال، ماست علائم کمتری نسبت به شیر ایجاد می کند، زیرا حاوی لاکتوز کمتری نیز می باشد.

شیر و لبنیات را با سایر مواد غذایی جایگزین کنید:

شیر و محصولات لبنی را با سایر مواد غذایی مانند خامه های غیر لبنی، شیر سویا، شیر بادام، پنیر سویا و توفو جایگزین کنید. این محصولات مانند شیر فواید تغذیه ای ندارند.

هنگامی که علائم شدید عدم تحمل لاکتوز دارید، شیر را حذف کنید:

همانطور که می دانید عدم تحمل لاکتوز دارید، اما اسهال ندارید، باید مراقب باشید تا از مصرف انواع شیر و فرآورده های آن خودداری کنید، زیرا می تواند علائم اسهال را بدتر کند. توجه داشته باشید که برخی از داروها، غذاهای آماده و نوشیدنی های فوری نیز حاوی لاکتوز هستند.

اگر از عدم تحمل لاکتوز رنج می برید و شیر را از رژیم غذایی خود حذف کرده اید، حتما از مکمل های حاوی ویتامین D، کلسیم، ریبوفلاوین و پروتئین استفاده کنید تا از کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی خود جلوگیری کنید.

مکمل لاکتاز مصرف کنید:

طبق توصیه مرکز پزشکی، قرص های آنزیم لاکتاز را قبل از نوشیدن شیر یا فرآورده های شیری مصرف کنید. مکمل های لاکتاز به هضم لاکتوز کمک می کنند. برخی از انواع دیگر مکمل ها مایعاتی هستند که می توان آنها را قبل از نوشیدن به شیر اضافه کرد.

جلوگیری از اسهال ناشی از حساسیت به شیر:

اگر بعد از مصرف شیر و لبنیات دچار اسهال و علائم مربوط به حساسیت به شیر می شوید، از مصرف شیر و لبنیات خودداری کنید. اگر غذاهای حاوی شیر مصرف می کنید و واکنش های آلرژیک را تجربه می کنید، از قرص های آنتی هیستامین استفاده کنید. اگر آلرژی شدید باشد، ممکن است دچار آنافیلاکسی شوید. در این زمان احساس تورم در گلو و انسداد راه های هوایی خواهید داشت. در این زمان طبق دستور پزشک باید اپی نفرین تزریقی همراه داشته باشید.

منبع: Charé Dan

انتهای پیام/

بدریه صحراقی کارشناس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو گفت: سرانه مصرف لبنیات در یک کشور نشانه بهبود وضعیت اجتماعی و پیشرفت اقتصادی و بهداشتی آن جامعه است اما در کشور ما علیرغم تلاش های فراوان، همچنان سرانه مصرف کمتر از سرانه مصرف ایده آل در جهان است، بنابراین میانگین سرانه مصرف سالانه در جهان 175 کیلوگرم است که در کشور ما در سال های اخیر به طور متوسط ​​118 کیلوگرم در سال بوده است. از دلایل مصرف پایین سرانه لبنیات

وی در خصوص عدم تحمل شیر خاطرنشان کرد: برخی افراد علائمی مانند درد شکم، نفخ، اسهال و … را تجربه می کنند. مدت کوتاهی پس از نوشیدن شیر

سحرگاه افزود: لاکتوز در دستگاه گوارش تحت تأثیر آنزیم لاکتاز که در اوایل روده کوچک ترشح می شود به گلوکز و گالاکتوز تبدیل می شود. در اوایل کودکی به دلیل تغذیه مکرر شیر و قرار گرفتن دستگاه گوارش در معرض لاکتوز، آنزیم لاکتاز به مقدار کافی ترشح می شود و شیر به خوبی هضم می شود، اما اگر مصرف شیر برای مدت طولانی قطع شود، ترشح آنزیم لاکتاز ترشح می شود. بسیار کمتر است برای اینکه دوباره در رژیم غذایی این افراد گنجانده شود، لاکتوز بدون تغییر وارد روده بزرگ می شود که به طور طبیعی حاوی باکتری های کلی فرم است که لاکتوز بهترین غذا برای رشد این باکتری ها است و این باکتری ها لاکتوز را به گاز دی اکسید کربن تبدیل می کنند. گاز هیدروژن، اسید لاکتیک و اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می شوند و وجود این مواد در روده بزرگ باعث درد شکم، نفخ، اسهال و … می شود.

مرتبط:  چرا در واتساپ وب فایل دانلود نمی شود

این کارشناس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو به روش های مقابله با عدم تحمل شیر اشاره کرد:

1) شیر را به تدریج و به مقدار کم از 1 لیوان تا 1 لیوان شیر در روز بنوشید

2) مصرف بیشتر محصولات تخمیری مانند ماست، دوغ و پنیر که لاکتوز آنها به اسید لاکتیک تبدیل شده است.

3) در حال حاضر برای مصرف این گروه به روش صنعتی و با استفاده از آنزیم لاکتاز، لاکتوز شیر تا 60 تا 90 درصد حذف شده است و افراد مبتلا به عدم تحمل شیر به راحتی می توانند آن را مصرف کنند.

4)قرص های تجاری حاوی آنزیم لاکتاز با نام های Lactaiad Lactrase و Dairy Ease که در داروخانه ها موجود است و باید 30 دقیقه قبل از مصرف شیر مصرف شود و با خوردن 22 کپسول از هر کدام از این قرص ها یک لیوان شیر خوب مصرف شود. تحمل کرد.

به گزارش «شیعه نیوز»، بدریه سحرگاهی، کارشناس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو گفت: مصرف سرانه لبنیات در یک کشور نشان از ارتقای جایگاه اجتماعی و پیشرفت اقتصادی و بهداشتی آن جامعه است، اما در کشور ما علیرغم تلاش های فراوان. سرانه مصرف همچنان کمتر از مصرف سرانه مطلوب جهانی است، بنابراین میانگین سرانه مصرف جهانی 175 کیلوگرم در سال است که در کشور ما در سال های اخیر به طور متوسط ​​118 کیلوگرم در سال بوده است.

وی در خصوص عدم تحمل شیر خاطرنشان کرد: برخی افراد علائمی مانند درد شکم، نفخ، اسهال و … را تجربه می کنند. مدت کوتاهی پس از نوشیدن شیر

سحرگاه افزود: لاکتوز در دستگاه گوارش تحت تأثیر آنزیم لاکتاز که در اوایل روده کوچک ترشح می شود به گلوکز و گالاکتوز تبدیل می شود. در اوایل کودکی به دلیل تغذیه مکرر شیر و قرار گرفتن دستگاه گوارش در معرض لاکتوز، آنزیم لاکتاز به مقدار کافی ترشح می شود و شیر به خوبی هضم می شود، اما اگر مصرف شیر برای مدت طولانی قطع شود، ترشح آنزیم لاکتاز ترشح می شود. بسیار کمتر است برای اینکه دوباره در رژیم غذایی این افراد گنجانده شود، لاکتوز بدون تغییر وارد روده بزرگ می شود که به طور طبیعی حاوی باکتری های کلیفرم است، لاکتوز بهترین غذا برای رشد این باکتری ها است و این باکتری ها لاکتوز را به دی اکسید کربن، گاز هیدروژن، اسید لاکتیک تبدیل می کنند. و اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل شده و وجود این مواد در روده بزرگ باعث درد شکم، نفخ، اسهال و … می شود.

این کارشناس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو به روش های مقابله با عدم تحمل شیر اشاره کرد:

1) شیر را به تدریج و به مقدار کم از 1 لیوان تا 1 لیوان شیر در روز بنوشید

2) مصرف بیشتر محصولات تخمیری مانند ماست، دوغ و پنیر که لاکتوز آنها به اسید لاکتیک تبدیل شده است.

3) در حال حاضر برای مصرف این گروه به روش صنعتی و با استفاده از آنزیم لاکتاز، لاکتوز شیر تا 60 تا 90 درصد حذف شده است و افراد مبتلا به عدم تحمل شیر به راحتی می توانند آن را مصرف کنند.

4)قرص های تجاری حاوی آنزیم لاکتاز با نام های Lactaiad Lactrase و Dairy Ease که در داروخانه ها موجود است و باید 30 دقیقه قبل از مصرف شیر مصرف شود و با خوردن 22 کپسول از هر کدام از این قرص ها یک لیوان شیر خوب مصرف شود. تحمل کرد.

منبع: افکار نیوز

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. خیلی مقاله جالبی بود. من همیشه فکر می‌کردم دل درد از شیر نمی‌آید، ولی با خوندن این مقاله متوجه شدم که دلیلش چیز دیگه‌ای هست. خیلی ممنون بابت این توضیحات عالی!

  2. وای خدای من چه مقاله ای بود ، خیلی جالب بود واقعا! من تا حالا نمیدونستم که شیر میتونه باعث درد دل بشه. ممنون از شما بابت این مقاله آموزشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا