چرا وقتی به یکی زنگ میزنیم قطع میشه

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که هنگام مکالمه صدا در نیامده باشد؟ گاهی اوقات برخی از کاربران از قطع شدن صدای گوشی شکایت می کنند و می گویند که من از طریق گوشی اندرویدی خود چیزی نمی شنوم یا اینکه چرا صدای طرف مقابل در حین تماس شنیده نمی شود.

هیچ چیز آزاردهنده تر از زمانی نیست که بلندگوی تلفن شما در حالت هندزفری بی صدا می شود. اگر بلندگوی تلفن اندرویدی شما کار نمی کند، می توانید یازده روش عیب یابی را برای بازگرداندن صدا امتحان کنید. در این مقاله به چند دلیل عدم خروج صدا از گوشی در حین مکالمه می پردازیم و با ارائه راهکارهای کاربردی سعی می کنیم مشکل قطع و وصل شدن صدا در حین مکالمه را برطرف کنیم. وقتی بلندگوی دستگاه اندرویدی شما کار نمی کند چگونه مشکل را حل کنیم؟

توجه: دستورالعمل های این مقاله برای همه گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی اعمال می شود.

راه حل هایی برای جلوگیری از مشکلات صوتی در حین مکالمه چیست؟

برای اطلاع از دلیل عدم خروج صدا از گوشی در حین مکالمه، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- اسپیکر را روشن کنید. اگر در آن طرف خط صدای کسی را نمی شنوید، بررسی کنید که آیا بلندگو روشن است یا خیر. اگر فعال باشد، نماد بلندگو سبز یا هایلایت شده است. در غیر این صورت، روی نماد بلندگو ضربه بزنید تا روشن شود.

توجه: حتی اگر بلندگو خاموش باشد، می توانید از طریق تلفن بشنوید.

2- حجم گفتگو را افزایش دهید. اگر بلندگو فعال باشد، ممکن است صدا خیلی کم باشد. دکمه افزایش صدا را روی گوشی خود فشار دهید. این دکمه در سمت چپ اکثر گوشی ها قرار دارد.

توجه: تنها راه آزمایش و تنظیم صدای مکالمه، برقراری تماس است.

قیمت ویژه: 5,659,000 تومان

گوشی شیائومی ردمی 10A با 64 رم و 4 گیگابایت ظرفیت

قیمت ویژه: 55,999,000 تومان

گوشی سامسونگ + گلکسی اس 23 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت

قیمت ویژه: 53,999,000 تومان

گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra 5G دارای ظرفیت 256 رم و 12 گیگابایت است.

قیمت ویژه: 4,149,000 تومان

ظرفیت رم 32 گیگابایتی سامسونگ گلکسی A04e

قیمت ویژه: 58,239,000 تومان

گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra 5G با ظرفیت رم 512 گیگابایت

قیمت ویژه: 5,449,000 تومان

گوشی شیائومی Redmi 10A با 64 رم و 3 گیگابایت ظرفیت

3- پارامترهای صدای برنامه را تنظیم کنید. برخی از برنامه‌ها، مانند فیس‌بوک، به شما امکان می‌دهند صدا را جدا از کنترل اصلی صدا بی‌صدا کنید. اگر در برنامه خاصی صدا نمی شنوید، تنظیمات صدای برنامه را بررسی کنید. صدا را می توان در برنامه غیرفعال یا قطع کرد.

4- صدا را بررسی کنید، اگر باز هم چیزی نمی شنوید، بررسی کنید که صدای رسانه کم یا خاموش نشده باشد:

1. به تنظیمات
2 بروید. روی صدا و لرزش کلیک کنید.
3. روی حجم
4 کلیک کنید. نوار لغزنده رسانه را به سمت راست بکشید تا صدا افزایش یابد.

نکته: همچنین می‌توانید کلید افزایش یا کاهش صدا را در دستگاه خود فشار دهید، سپس برای مشاهده تنظیمات میکسر صدا، پیکان صدا را در گوشه سمت راست بالای صفحه فشار دهید.

5. مطمئن شوید که Do Not Disturb خاموش است. این ویژگی مفید گاهی اوقات می تواند دلیل مشکل صدای گوشی شیائومی باشد. برای خاموش کردن این تنظیم، به تنظیمات بروید و دکمه «مزاحم نشوید» را خاموش کنید.

توجه: در اندروید 6 (مارشملو)، گزینه های زیر نمایش داده می شوند: سکوت کامل، فقط هشدارها و فقط اولویت.

6- مطمئن شوید که هدفون به گوشی متصل نیست. اکثر گوشی های اندرویدی هنگام اتصال هدفون به طور خودکار بلندگوی خارجی را غیرفعال می کنند. اگر هدفون به طور کامل در جک صدا قرار نگرفته باشد، این نیز می تواند دلیل قطع شدن گوشی باشد.

نکته: اگر از هدست استفاده می کنید و صدا در حین مکالمه خارج نمی شود، قسمت نرم افزار را نیز بررسی کنید. هدست هنگام استفاده از یک سری برنامه غیرفعال می شود. در اندروید اوریو، برنامه صوتی روتر توصیه می شود. همچنین برای مشکلات هدست می توانید از برنامه Failover هدست نیز استفاده کنید.

7- دلیل مشکل وصل و قطع صدای گوشی گاهی خیلی ساده است! گوشی خود را از قاب محافظ خارج کنید. برخی از محافظ های گوشی می توانند صدا را خفه کنند. گوشی های اندرویدی خود را از برق بکشید، سپس صدا را تست کنید. اگر صدا بهبود یابد بلافاصله متوجه خواهید شد.

8- دستگاه خود را ریستارت کنید. راه‌اندازی مجدد اغلب باگ‌های نرم‌افزاری را برطرف می‌کند که باعث می‌شود صدا در حین تماس قطع شود. دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا یک سری گزینه را روی صفحه مشاهده کنید. برای راه اندازی مجدد گوشی، روی Restart ضربه بزنید.
9- برای رفع مشکل قطع و وصل شدن صدا در حین مکالمه، دستگاه خود را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. اگر راه اندازی مجدد کار نمی کند، ممکن است گوشی شما مشکل فنی داشته باشد که باید آن را خاموش و دوباره روشن کنید. دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید، سپس روی Power off ضربه بزنید. وقتی گوشی خود را دوباره روشن می کنید، صدا را با یک برنامه تست کنید.

10- بلندگو را تمیز کنید. بلندگوها کثیف یا مسدود می شوند، بنابراین تمیز کردن کمی آنها می تواند صدای شفاف را بازیابی کند. قبل از تمیز کردن بلندگو گوشی را خاموش کنید. در صورت امکان می توانید از هوای پرفشار برای این کار استفاده کنید. پس از دمیدن هوا، احتمالاً پرز و گرد و غبار خواهید دید.

هشدار: اگر با سخت افزار گوشی هوشمند آشنایی ندارید، سعی نکنید اسپیکر را تمیز کنید.

11- آخرین راه حل برای مشکل بی صدا کردن گوشی، ریست کردن تمامی تنظیمات است. قبل از آوردن گوشی برای تعمیر، آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. وقتی تنظیمات تلفن خود را بازنشانی می کنید، هر برنامه یا نرم افزاری که ممکن است بلندگوی تلفن را غیرفعال کرده باشد حذف می شود.

راه حل های دیگر برای جلوگیری از مشکلات صوتی در طول مکالمه:

اگر هنوز نمی‌توانید صدای شخص دیگری را که در آن طرف خط تلفن قرار دارد بشنوید، چند نکته وجود دارد که می‌توانید روی تلفنتان بررسی کنید که ممکن است کمک کند:

ارائه دهنده تماس خود را بررسی کنید

برای بررسی شبکه یا وجود قطعی شبکه در منطقه شما با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید. اگر ارائه‌دهنده خدمات شما تأیید کرد که در حال حاضر مشکلی وجود دارد، ممکن است لازم باشد منتظر بمانید تا آنها مشکلات فعلی شبکه را حل کنند.

○ اگر ارائه دهنده خدمات شما تأیید کرد که سرویس مشکلی ندارد، به مرحله بعدی ادامه دهید.

○ مطمئن شوید تنظیمات سیم کارت درست است، به بخش رومینگ مراجعه کنید. توجه داشته باشید که رومینگ دیتا با رومینگ سیم کارت متفاوت است!

گوشی را در حالت امن قرار دهید

راه اندازی مجدد دستگاه در حالت ایمن اساساً همه برنامه ها/سرویس های شخص ثالث را غیرفعال می کند و سیستم عامل اندروید را به طور کامل بارگیری می کند. برای شنیدن صدایی از گیرنده/بلندگو تماس صوتی برقرار کنید.

اگر صدا وجود دارد، به احتمال زیاد یک برنامه شخص ثالث با سیستم عامل دستگاه شما تداخل دارد. در این شرایط توصیه می شود گوشی را فکتوری ریست کنید (به تنظیمات کارخانه برگردید) اگر صدا شنیده نشد احتمالا مشکل نرم افزاری نیست و باید به سراغ سخت افزار گوشی بروید.

مشکل عدم صدا در هنگام مکالمه در اندروید 2019:

چگونه صدای گوشی را تعمیر کنیم؟ این مشکل عمدتا مربوط به Google Voice است. روش غیرفعال کردن تشخیص صدای گوگل ممکن است بسته به نسخه اندروید گوشی متفاوت باشد، اما مسیر زیر را امتحان کنید:

مرتبط:  چرا در تمدن مایا مردم از پایین مشروب میخوردند

تلفن را راه اندازی مجدد کنید < دو مورد اول را خاموش کنید < تنظیمات > google > دستیار جستجو و صدا > صدا > مطابقت صوتی

آیا تا به حال با مشکل عدم صدا در هنگام صحبت مواجه شده اید؟ راه حل های شما برای این مشکل چیست؟ تجربیات خود را در قسمت نظرات مجله فروشگاه اینترنتی 19 کالا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چگونه Google Voice را خاموش کنیم؟

✔️ مشکل عدم صدا در حین مکالمه ممکن است مربوط به Google Voice باشد. روش غیرفعال کردن تشخیص صدای Google ممکن است بسته به گوشی اندرویدی متفاوت باشد، اما مسیر زیر را امتحان کنید: گوشی را مجددا راه اندازی کنید، دو مورد اول را غیرفعال کنید Settings > Google > Search Assistant و Voice > Voice > Voice Match

نمای کلی برنامه برای جلوگیری از صدای هدست در حین مکالمه:

✔️ اگر از هدست استفاده می کنید و در حین مکالمه صدایی ندارید، بخش نرم افزار را بررسی کنید. هدست هنگام استفاده از یک سری برنامه غیرفعال می شود. در اندروید اوریو، برنامه صوتی روتر توصیه می شود. همچنین برای مشکلات هدست می توانید از برنامه Failover هدست نیز استفاده کنید.

دلیل عدم صدا در هنگام صحبت چیست؟

✔️ برای مشکل نرسیدن صدا در حین مکالمه دلایل سخت افزاری و نرم افزاری زیادی وجود دارد، از کثیف بودن اسپیکر گرفته تا ولوم تا حالت مزاحم نشوید، در این مقاله راهکارهای متعددی برای حل این مشکل ارائه شده است.

چگونه بفهمیم که مشکل صدای گوشی به دلیل نرم افزار است؟

✔️ راه اندازی مجدد دستگاه در حالت ایمن اساساً همه برنامه ها/سرویس های شخص ثالث را غیرفعال می کند و سیستم عامل اندروید به طور کامل بارگذاری می شود. برای شنیدن صدایی از گیرنده/بلندگو تماس صوتی برقرار کنید. اگر صدا وجود دارد، به احتمال زیاد یک برنامه شخص ثالث با سیستم عامل دستگاه شما تداخل دارد. در این شرایط توصیه می شود گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید (بازگشت به تنظیمات کارخانه). اگر صدا وجود ندارد احتمالاً مشکل نرم افزاری نیست و باید سخت افزار گوشی را بررسی کنید.

صبح بخیر…!!!

***روش تماس بدون انداختن شماره روی گوشی های سونی اریکسون و خطوط ایرانسل اینه:***

1: ابتدا وارد منوی گوشی شوید

2: سپس وارد تنظیمات شده و به قسمت تماس ها رفته و وارد گزینه (نمایش یا عدم نمایش ..یا

نه را نشان دهید یا پنهان کنید) و یکی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

****روش ارسال پیامک بدون شماره در گوشی های سونی اریکسون در خطوط همراه اول:****

1: ابتدا وارد منوی گوشی شوید سپس به قسمت پیام ها یا ماساژینگ بروید

2: سپس به قسمت تنظیمات رفته و وارد قسمت text massage شوید

3: اکنون وارد دروازه ایمیل شوید و به ایمیل جدید getew بروید. برو یک عدد وارد کن (شما باید شماره آن را وارد کنید

شخصی را که می خواهید پیامک بدون شماره وارد کنید)

3: به قسمت نوشتن تست ماساژ جدید بروید و اکنون پیام خود را در جایی که قبلاً شماره خود را می دادید تایپ کنید

گیرنده را در حالت خواب قرار می دهید، یک گزینه جدید به نام آدرس ایمیل را وارد کنید و هر متن یا شماره ای را وارد کنید

می خواهید تایپ کنید (مثلاً من برای یکی از دوستانم پیامی با آدرس ایمیل، سلام و آن تایپ می کنم

دوست من به جای اینکه شماره من را در تلفنش بگیرد، ایمیلی را که من نوشتم یا همان تبریک و اس ام اس را می گیرد.

SA میتونه بدونه چی تایپ کردم تا بفهمه کی خوندم…!!!!:10::46:

اما یک نقطه از این طرف در برخی از گوشی های گیرنده کار نمی کند

این بدان معنی است که شماره شما از طریق تلفن گیرنده تماس می گیرد

صبح بخیر..!!!

کسی با این ترفند مشکلی نداشته؟؟؟!!!؟؟؟

البته این نکات روی گوشی های سونی اریکسون تست شده ولی من گوشی های دیگه رو تست نکردم.

تستش کردم اینجا میذارمش…!!!

اسپیکر و میکروفون یکی از مهم ترین بخش های گوشی های هوشمند هستند. حتی برخی از کاربران هنگام خرید گوشی به بلندگوی گوشی توجه زیادی می کنند. در واقع این قطعات به عنوان قطعات آسیب پذیر دستگاه شناخته می شوند که عوامل متعددی می توانند بر آن تاثیر بگذارند. در این مقاله قصد داریم به شکایات و سوالاتی از قبیل “صدای گوشیم کم است”، “صدای گوشیم کم است” پاسخ دهیم و به دلایل قطع شدن و نیامدن صدای گوشی که احتمالا به دلیل شکست بلندگو

صدای بلندگوی تلفن قطع شد

ابتدا دلایل قطع زنگ بلندگوی دستگاه را بررسی می کنیم تا بدون مراجعه به مرکز خدمات این مشکل را برطرف کنید. مراحل زیر می تواند مشکل قطع شدن اسپیکر را در کمترین زمان ممکن بدون هزینه برطرف کند.

1: خطاهای نرم افزار را بررسی کنید

قبل از پرداختن به عیب یابی سخت افزاری، بهتر است مشکلات نرم افزاری احتمالی را بررسی کنید. در واقع با این کار از خطاهای سخت افزاری یا نرم افزاری که با آن روبه رو هستید مطمئن خواهید شد و به این ترتیب می توانید تصمیم درستی بگیرید.

اولین قدم این است که سیستم را راه اندازی مجدد کنید. توجه داشته باشید که راه‌اندازی مجدد دستگاه می‌تواند تمام تنظیمات را به‌روزرسانی کند و در صورت بروز مشکل، خطا را برطرف کند. اگر بلندگوی گوشی شما در حین مکالمه کار نمی کند، باید تنظیمات گوشی را بررسی کنید تا ببینید آیا خروجی صدای دستگاه روی بلندگوی داخلی تنظیم شده است یا خیر. اگر به طور مرتب تلفن خود را به هدفون یا بلندگوهای بی سیم وصل می کنید، ممکن است همیشه به دستگاه دیگری متصل باشد.

وارد تنظیمات شوید، سپس بخش دستگاه‌های متصل را انتخاب کنید. با انجام این کار می توانید ببینید که آیا گوشی به سایر دستگاه های بلوتوث متصل است یا خیر. در مرحله بعد، باید وارد قسمت صدا در تنظیمات شوید و تأیید کنید که به هیچ وجه حالت های Do Not Disturb یا Silent را فعال نکرده اید.

همچنین توصیه می کنیم با کاهش صدا و سپس افزایش آن، اسپیکر را تست کنید. باید سعی کنید موسیقی را در هر دو سطح پخش کنید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد. توجه داشته باشید که در صورت وجود مشکل احتمالی در مورد صدا، می توانید با نصب برخی از برنامه های شخص ثالث، خروجی صدا را اصلاح و تقویت کنید.

یکی دیگر از مواردی که می توان به عنوان عامل اصلی صدای بلندگوها دانست، برنامه موسیقی است. می توانید با رفتن به تنظیمات، سپس بخش صدا و سپس انتخاب آهنگ زنگ، مشکل را بررسی و ارزیابی کنید.

2: خروجی هدفون را غیرفعال کنید

گاهی اوقات ممکن است بلندگوی گوشی شما کار نکند، اما مطمئن شوید که حالت هدست روشن است. هنگامی که لوازم جانبی را از جک هدفون خارج می کنید، سیستم عامل اندروید ممکن است به خوبی با آن برخورد نکند و در حالت هدفون بماند و در نتیجه اسپیکر کار نخواهد کرد. این بدان معنی است که اسپیکر شما حتی اگر هدفون را از برق بکشید کار می کند.

معمولاً رفع این مشکل با راه اندازی مجدد دستگاه امکان پذیر است. اگر راه اندازی مجدد مشکل را برطرف نکرد، می توانید برنامه رایگان غیرفعال کردن هدفون را بررسی کنید. این برنامه کمک می کند تا به صورت دستی از حالت هدفون خارج شوید و در نتیجه مشکل بی صدا شدن بلندگو را حل کنید.

مرتبط:  چرا گوشی با بلوتوث به لپ تاپ وصل نمیشه

لینک دانلود: هدست را غیرفعال کنید

غیرفعال کردن هدفون ممکن است مشکل بی صدا شدن بلندگو را حل کند.

اگر صدای با کیفیت برای شما بسیار مهم است، حتما از اسپیکرهای هوشمند موجود در فروشگاه تکنولایف دیدن کنید.

3: از حالت ایمن استفاده کنید

اندروید به شما امکان عیب یابی دستگاه را از طریق حالت ایمن بدون دخالت برنامه های شخص ثالث می دهد. توجه داشته باشید که حالت ایمن در تمام دستگاه های اندرویدی وجود دارد و به برند خاصی وابسته نیست. برای وارد شدن به حالت ایمن، باید دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. در بخش اعلان ها، دکمه پاور را لمس کرده و نگه دارید، سپس از شما خواسته می شود تا روی OK ضربه بزنید. گوشی شما به زودی به حالت ایمن راه اندازی می شود. با تکرار همین روند و انتخاب گزینه راه اندازی مجدد، امکان خروج از حالت ایمن وجود دارد.

توجه داشته باشید که مراحل حالت امن بسته به دستگاه اندرویدی متفاوت است. اگر برای ورود به حالت ایمن در گوشی هوشمند خود مشکل داشتید، می توانید مدل مورد نظر خود را در گوگل یا انجمن ها جستجو کنید.

4: توری بلندگو را تمیز کنید

یکی از مشکلاتی که کاربران در مورد صدای گوشی دارند این است که وقتی صدای گوشی قطع می شود چه باید کرد؟ اگر با بریدگی یا کاهش شدید صدای بلندگو مواجه شدید، ممکن است بلندگوها پوشیده از گرد و غبار باشند. برای رفع مشکل، باید مشبک های بلندگو را تمیز کنید تا قطعات گیر کرده پاک شوند. می توانید این کار را با دمیدن در بخش بلندگو انجام دهید. توجه داشته باشید که هرگز برای تمیز کردن بلندگوی دستگاه از جاروبرقی یا ابزارهای دیگر استفاده نکنید.

راه دیگر برای تمیز کردن توری اسپیکر می تواند با مسواک باشد. البته به یاد داشته باشید که این کار را باید با تمرکز و احتیاط انجام دهید. به یاد داشته باشید که این مورد را می توان یکی از رایج ترین دلایل کاهش صدای مکالمه و قطع صدای گوشی های سامسونگ و سایر برندها دانست.

برخی از کاربران این سوال را دارند که دلیل قطع شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی و یا خارج نشدن صدا در حین مکالمه در سامسونگ چیست و چرا صدای بلندگوی کوچک بالای صفحه نمایش ناگهان قطع یا ضعیف می شود؟ دلیل این مشکل ممکن است به دلیل مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. ابتدا مشکل نرم افزار را با هارد ریست یا حالت ایمن بررسی کنید و اگر برنامه ای برای تقویت صدا از بلندگوهای گوشی نصب کرده اید، آن ها را حذف کنید
سپس به سراغ مشکل سخت افزاری بروید، در صورت ضعیف بودن صدا می توانید از مسواک استفاده کنید آن را تمیز کنید یا مش روی اسپیکر را تعویض کنید که گران نیست اما اگر صدا کاملا قطع شد به احتمال زیاد مشکل از صدای آی سی گوشی است و باید آن را به تعمیرگاه تخصصی ببرید تا آن را تعمیر کرد.

5: یک هارد ریست انجام دهید

هنگامی که گوشی را در حالت ایمن قرار می دهید، همه برنامه های شخص ثالث غیرفعال می شوند و این امکان را از بین می برد که علائم ناشی از باگ برنامه باشد. اگر بلندگوهای گوشی هوشمند در حالت ایمن به خوبی کار کنند، مشخص است که یکی از برنامه های نصب شده روی تلفن همراه باعث ایجاد خطا می شود. اگر موفق شدید بدافزار را پیدا کنید، بهتر است آن را حذف کنید، در غیر این صورت تنها گزینه شما بازنشانی سخت خواهد بود.

می‌توانید بازنشانی را در تنظیمات، سپس سیستم و سپس گزینه‌های بازنشانی را پیدا کرده و انتخاب کنید.

بازنشانی سخت ممکن است مشکل قطع شدن صدای بلندگو را حل کند.

گوشی های گیمر پسند معمولا بلندگوهای بلندتری دارند.

6: گوشی توی آب افتاد؟

یکی از رایج ترین مشکلات گوشی های هوشمند را می توان به افتادن در آب نسبت داد. توجه داشته باشید که آب می تواند به سرعت به قسمت های داخلی دستگاه نفوذ کند و مشکلات مختلفی را ایجاد کند.

روش های مختلفی برای خشک کردن تلفن همراه وجود دارد. می توانید دستگاه را در هوای گرم قرار دهید یا حتی به آرامی از سشوار استفاده کنید. همچنین قرار دادن گوشی هوشمند داخل کاسه برنج می تواند انتخاب خوبی باشد. لازم به ذکر است پس از افتادن دستگاه در آب، باید در اسرع وقت گوشی را خاموش کرده و از روشن کردن مجدد آن خودداری کنید.

راه دیگر برای حل مشکل نصب برنامه هایی مانند Speaker Cleaner است که در حین پخش صداهای خاص، آب را از بلندگوها پمپاژ می کند. تاثیر مثبت این برنامه ثابت شده است و هیچ هزینه ای ندارد.

لینک دانلود : Speaker Cleaner

7: به مراکز خدماتی مراجعه کنید

در صورتی که روش های ذکر شده را به طور کامل رعایت کردید و نتیجه ای حاصل نشد، بهتر است دستگاه را به مراکز تعمیر مجاز ببرید. البته در نظر داشته باشید که دلیل قطع شدن صدا در گوشی ساده نوکیا و سایر مدل های مشابه ممکن است دلایل خاص خود را داشته باشد اما به طور کلی بروز چنین مشکلی در مدل مذکور ممکن است به دلیل تنظیم ناخودآگاه در حالت بی صدا باشد. حالت یا خرابی اجزای داخلی به دلایل مختلف.

میکروفون گوشی خاموش است

برخی از کاربران می پرسند چرا گوشی من صدا ندارد؟ همانطور که گفته شد، بلندگو و میکروفون تلفن همراه را می توان به عنوان مهم ترین قسمت دستگاه معرفی کرد. در ابتدا به روش های رفع مشکل اسپیکر اشاره شد، اما اکنون به بررسی دلایل و روش های رفع میکروفون قطع شده از گوشی هوشمند می پردازیم.

علت مشکلات میکروفون چیست؟

یکی از مهم ترین دلایل خرابی میکروفون تلفن همراه و حتی اسپیکر را می توان آلودگی نامید. اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که مدت هاست گوشی هوشمند خود را تمیز نکرده اید، مطمئنا از مشاهده میزان آلودگی شگفت زده خواهید شد. سایر موارد و مشکلات احتمالی مربوط به به روز رسانی نرم افزار و نصب برنامه های شخص ثالث است. همچنین ممکن است میکروفون یا اسپیکر دستگاه به دلیل خرابی دچار مشکل شده باشد.

اگر مطمئن نیستید که میکروفون دستگاهتان خراب است، می توانید با یک تست ساده پاسخ خود را دریافت کنید. باید وارد Voice Recorder شده و صدای خود را ضبط کنید. سپس با پخش صدای ضبط شده می توانید خرابی یا سلامت میکروفون را مشخص کنید.

اگر از انجام این کار برای تشخیص سلامت میکروفون دستگاه مطمئن نیستید، بهتر است برنامه Phone Doctor Plus را دانلود و بررسی کنید. این برنامه می تواند تست های مختلفی را روی دستگاه انجام دهد و در نهایت سلامت یا خرابی میکروفون را اعلام کند مشکل گوشی شما را حل کند. اگر مشکل صدای میکروفون گوشی حل نشد سعی کنید به زودی آن را برای تعمیرکار بفرستید تا اگر مشکل از آی سی های گوشی باشد به سایر قسمت های مادربرد آسیب نرساند.

مطالب کاربردی تر: چرا گوشی به سرعت تخلیه می شود.

چرا تلفن فقط در حالت هندزفری زنگ می زند؟

اگر در حین پخش رسانه صدایی از بلندگوی گوشی شما خارج نمی شود، اما وقتی یک هندزفری یا جک 3.5 میلی متری را وصل می کنید، صدا از طریق آنها پخش می شود، مشکل 100% از بلندگوی تلفن است. این مشکل ممکن است ناشی از آی سی صدای گوشی باشد که تنها راه تعمیر گوشی است. اما اگر مشکل از خود اسپیکر است و به دلیل خوردگی زیاد آب یا پارگی بند کفش آسیب دیده است، باید اسپیکر و بند کفش را تعویض کرد. اما قبل از تعمیر، مطمئن شوید که گوشی را با برخی از برنامه های پخش موسیقی تست کنید، یک بار هارد ریست را انجام دهید و همچنین می توانید از حالت بازیابی تلفن برای پاک کردن اطلاعات کش استفاده کنید. آخرین گزینه این است که تمام داده های گوشی را به حالت کارخانه بازنشانی کنید زیرا ممکن است برخی بدافزارها یا ویروس ها باعث شده باشند که بلندگوی تلفن کار نکند. اما مطمئن شوید که قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه و پشتیبان‌گیری از تنظیمات و رمزهای عبور به Google Drive یا iCloud، تمام اطلاعات تلفن را به رایانه یا هارد دیسک و درایو فلش منتقل کنید.

مرتبط:  چرا در ساعت های شلوغ پلیس از سوت استفاده می کند

راه های رفع قطع شدن میکروفون تلفن

اگر از خرابی میکروفون یا عملکرد نادرست آن مطمئن هستید، باید روش های زیر را دنبال کنید تا بتوانید خطاهای احتمالی را اصلاح کنید.

1: دستگاه را مجددا راه اندازی کنید و به روز رسانی را بررسی کنید

گاهی اوقات ساده ترین راه حل ها را می توان بهترین راه حل ها دانست. راه اندازی مجدد گوشی هوشمند، سیستم شما را با پاک کردن تمام فرآیندها به روز می کند. این می تواند به عنوان یک راه حل صحیح و سریع برای رفع مشکلات در نظر گرفته شود. دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا منوی مربوطه ظاهر شود. سپس گزینه Power off را انتخاب کنید. قبل از اینکه بخواهید گوشی را دوباره روشن کنید، بهتر است آن را به مدت 30 تا 60 ثانیه خاموش کنید تا بتوانید دوباره آن را بررسی کنید.

اگر راه اندازی مجدد دستگاه مشکل را حل نکرد، بهتر است به روز رسانی گوشی هوشمند خود را بررسی کنید. با وارد شدن به تنظیمات و سپس انتخاب قسمت System و سپس زدن روی Advanced می توانید گزینه System update را انتخاب کنید. به روز رسانی ممکن است مشکلات نرم افزاری احتمالی را برطرف کند و یکی از آنها ممکن است خرابی میکروفون یا بلندگو باشد.

2: میکروفون گوشی را تمیز کنید

اگر بعد از مدتی گوشی هوشمند خود را تمیز نکنید، احتمال آلودگی و تجمع گرد و غبار روی آن وجود خواهد داشت. برای تمیز کردن میکروفون می توانید از ابزارهای مختلفی مانند یک سوزن کوچک و یک سوزن استفاده کنید. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید نصب شیشه روی صفحه نمایش تلفن همراه است. گاهی اوقات نصب شیشه قسمت مربوط به میکروفون و اسپیکر را می پوشاند و از این رو در عملکرد آنها دچار نقص می شوید. به طور کلی، می تاون تجمع گرد و غبار در میکروفون گوشی را یکی از رایج ترین وقفه های صوتی سامسونگ و برندهای دیگر نامید.

پولیش کردن اسپیکر می تواند مشکل قطع شدن صدای بلندگو را نیز حل کند.

3: تنظیمات صدا را پیکربندی کنید

در برخی از گوشی های اندرویدی ممکن است ویژگی هایی به نام کاهش نویز یا سرکوب صدا وجود داشته باشد و این مشکل ممکن است منجر به سردرگمی بین خرابی دستگاه یا وضعیت عادی شود. با انجام مراحل ذکر شده می توانید وضعیت دستگاه را بررسی کنید:

پارامترها را وارد کنید.

تنظیمات صوتی یا تنظیمات تماس را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، باید گزینه Noise Reduction را پیدا کرده و آن را خاموش کنید.

گوشی خود را ریستارت کنید و مشکل را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که این قابلیت در تمامی گوشی های اندرویدی وجود ندارد و ممکن است تنظیمات مربوطه را در قسمت های دیگر دستگاه مشاهده کنید اما معمولا این مسیر در تنظیمات صدای گوشی سامسونگ قابل مشاهده است. همچنین ممکن است گوشی خود را به هندزفری متصل کرده باشید و پخش و ضبط صدا از میکروفون داخلی یا بلندگوها قطع شده باشد. برای بررسی این مورد باید از تنظیمات وارد قسمت Connected devices شوید. سپس با غیرفعال کردن دستگاه های بلوتوث فعال، امکان بررسی مجدد وجود خواهد داشت.

بیشتر بدانید: مشکلات آیفون و راه حل های آن (متداول ترین)

4: تداخل با برنامه های شخص ثالث

یکی دیگر از مهمترین عوامل تأثیرگذار در بروز تداخل را می توان برنامه های شخص ثالث دانست; گاهی اوقات نصب برخی از برنامه های شخص ثالث می تواند منجر به مشکلات مختلفی در تلفن هوشمند شود. برنامه هایی که به میکروفون دسترسی دارند احتمالاً مشکل ایجاد می کنند. برای اینکه بتوانید منبع خطا را پیدا کنید، باید حالت ایمن را فعال کنید تا وضعیت تلفن همراه را با غیرفعال بودن همه برنامه های شخص ثالث بررسی کنید.

برای ورود به حالت ایمن گوشی های اندرویدی مراحل زیر را دنبال کنید:

دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید.

در صفحه، گزینه Power off را لمس کرده و نگه دارید.

سپس پیامی نمایش داده می شود و باید آن را تایید کنید تا دستگاه وارد حالت ایمن شود.

اگر گوشی هوشمند شما خاموش است، مراحل زیر را دنبال کنید:

دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید.

سپس، به محض نمایش انیمیشن ها، دکمه کاهش صدا را در همان موقعیت فشار دهید و نگه دارید. شرایط را حفظ کنید تا انیمیشن و لوگوهای مربوطه از حالت نمایش حذف شوند و وارد حالت امن شوید.

گزینه حالت امن را در پایین صفحه نمایش خواهید دید.

اکنون یک تماس آزمایشی برقرار کنید یا از برنامه ضبط صدا برای آزمایش سلامت میکروفون استفاده کنید. اگر عملکرد میکروفون تایید شود، خطا و مشکل از یک برنامه است. در مرحله بعد وارد تنظیمات شده و در قسمت Apps and notifications گزینه Advanced را انتخاب کنید تا بتوانید به مدیریت مجوزها دسترسی داشته باشید و مجوزهای مربوط به میکروفون را مشاهده کنید.

اگر سعی کرده اید برنامه هایی را برای افزایش کیفیت صدا نصب کنید، بهتر است بدانید که اینها اولین مواردی هستند که باید بررسی کنید و اگر نه، سایر برنامه های مورد نظر خود را بررسی کنید.

5: به مراکز خدمات مجاز مراجعه کنید

اگر هیچ یک از روش های ذکر شده نمی تواند مشکل را حل کند، بهتر است دستگاه را به کارشناسان مراکز مجاز تحویل دهید. زیرا گوشی ها دارای بردهای بسیار حساس هستند و همچنین قطعات بسیار ظریفی بر روی این بردها وجود دارد که در صورت لرزش یا ضربه ممکن است صدای گوشی سامسونگ قطع شود و یا دلیل قطع شدن صدای گوشی نوکیا و سایر گوشی ها باشد. . اما بیشتر در مورد این گوشی گزارش شده است که در قسمت صدا مشکل دارند و در برخی مدل ها رایج است. ic قابل شنیدن می شود و اگر هر یک از این دو آسیب ببیند باعث خرابی و یا خرابی بلندگو و میکروفون می شود.

نتیجه

همانطور که در ابتدا ذکر شد، دلایل زیادی برای قطع زنگ تلفن وجود دارد. روش های مختلفی برای بررسی مشکل وجود دارد که با توجه به آن می توانید مشکلات احتمالی را در اسرع وقت حل کنید. توجه داشته باشید که موارد ذکر شده برای یافتن علت قطع شدن صدای تبلت و رفع مشکل این دستگاه ها نیز قابل بررسی است.

برای اطلاع از قیمت روز گوشی مورد نظر می توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

به قلم نیاز دارید؟ در اینجا، ما بهترین گزینه های قلم موجود در بازار را معرفی کرده ایم.

بهترین گوشی قلم دار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا