چرا همزمان با لیزر نباید راکوتان خورد

مصرف قرص راکوتان همزمان با لیزر موهای زائد می تواند عوارض جدی و خطرناکی ایجاد کند. مصرف قرص در حین لیزر موهای زائد می تواند عوارض و عوارض خطرناکی بر روی پوست و مو ایجاد کند.

به این ترتیب، برخی داروها و قرص‌ها در صورت مصرف همزمان با لیزر موهای زائد می‌توانند باعث مشکلات جدی پوست و مو شوند. نمونه ای از این قرص ها راکوتان است.

آیا لیزر موهای زائد هنگام مصرف راکوتان امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال که آیا لیزر موهای زائد هنگام مصرف راکوتان امکان پذیر است؟ می توان گفت استفاده از راکوتان با لیزر موهای زائد سازگار نیست. زیرا مصرف قرص راکوتان باعث افزایش رشد مو و تقویت فولیکول های مو می شود.

از آنجایی که لیزر موهای زائد با هدف کاهش موهای زائد انجام می شود، استفاده از قرص راکوتان می تواند با فرآیند لیزر موهای زائد مقابله کرده و حتی عوارض و مشکلات جدی را به دنبال داشته باشد.

بنابراین مصرف قرص راکوتان همزمان با لیزر موهای زائد، حذف موهای زائد نواحی مورد نظر را با مشکل مواجه می کند.

همچنین زمانی که قرص راکوتان در بدن بیمار وجود داشته باشد، در طی عمل لیزر آسیب جدی به سلول های پوست وارد می شود.

این اتفاق منجر به عوارض و واکنش های خطرناک و شدید زیادی در بدن مشتری می شود. البته در این زمینه ذکر این مشکل نیز از این قاعده مستثنی نیست که میزان این عوارض و شدت آن برای هر فردی کاملا متفاوت است.

پیشنهاد مطالعه: تعداد شات لیر برای نواحی بدن چقدر باشد؟

استفاده از راکوتان در لیزر موهای زائد چه تاثیری بر پوست دارد؟

سردرد

کاهش قدرت ترمیم زخم های پوستی

کهیر و بثورات

خارش پوست

ایجاد توده های غیر طبیعی روی پوست

التهاب بافت پوست ناشی از عفونت

مشکل در از بین بردن موهای زائد

نازک شدن موقت مو به دلیل تأثیر روی فولیکول مو

قرمزی، سوزش، پوسته پوسته شدن و التهاب در چشم و لب

تشدید زخم ها و اسکارهای احتمالی ناشی از لیزر

افزایش حساسیت و تحریکات پوستی

بسته به نوع دارو و ویژگی های پوست بیمار، استفاده از این داروها می تواند منجر به واکنش های جدی پوستی مانند سمیت نوری و آلرژی به نور شود.

واکنش های فوتوالرژیک:

عوارض جانبی این واکنش ها بسیار جدی تر و خطرناک تر است. زیرا در این واکنش ها تغییرات مولکولی باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود. به این ترتیب سیستم ایمنی بدن به عنوان یک عامل خارجی خطرناک به اشعه لیزر حمله کرده و سلامت بدن را مختل می کند.

واکنش های فوتوتوکسیک:

این واکنش دقیقا مشابه آفتاب سوختگی شدید است. این واکنش باعث افزایش تولید ملانین می شود که باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست و تغییر رنگ پوست می شود. این واکنش شرایط ناخوشایندی را در ظاهر پوست افراد ایجاد می کند.

چه داروهایی در لیزر موهای زائد ممنوع است؟

در طول لیزر درمانی نباید از برخی داروها استفاده کرد زیرا مصرف این داروها همزمان با لیزر درمانی می تواند عوارض جانبی جدی و خطرناکی ایجاد کند.

قرص های ضد تورم و ضد التهاب: مصرف این قرص ها از بهبود زخم ها و اسکارهایی که ممکن است در اثر لیزر درمانی ایجاد شود، جلوگیری می کند.

ضد جوش های خوراکی: مصرف این قرص ها به مبارزه با ریزش مو و طولانی شدن روند درمان کمک می کند.

مکمل های ویتامین A: مصرف این قرص ها باعث تشدید حساسیت های پوستی و افزایش سوزش و درد در حین لیزر درمانی می شود.

آنتی بیوتیک ها: مصرف این قرص ها باعث ایجاد لکه های تیره بعد از فرآیند لیزر درمانی می شود.

داروهای هورمونی: مصرف این داروها باعث تداخل در چرخه رشد مو و کاهش اثربخشی لیزر درمانی می شود.

راکوتان و داروهای حاوی ایزوترتینوئین: استفاده از این داروها باعث بدتر شدن زخم ها و اسکارهای پوستی می شود.

آیا استفاده از راکوتان برای لیزر عوارض خطرناکی دارد؟

استفاده از راکوتان همراه با لیزر موهای زائد می تواند منجر به عوارض و مشکلات جدی شود. به طوری که بهبود زخم ها و زخم ها را کندتر و آرام تر می کند، زیرا توانایی بدن را برای بهبود خودکار زخم ها و زخم ها ضعیف می کند.

مصرف قرص راکوتان همزمان با لیزر موهای زائد باعث تخریب بافت پوست و عوارض جدی می شود. یکی دیگر از مشکلات و عوارض مصرف قرص راکوتان همزمان با لیزر موهای زائد خشکی پوست است.

دلیل عوارض جانبی قرص راکوتان حساس بودن این قرص ها به نور است. این باعث ایجاد مشکلات جدی در طول لیزر درمانی می شود.

چه مدت پس از مصرف راکوتان می توانم لیزر انجام دهم؟

افرادی که برای آنها قرص راکوتان تجویز می شود باید حداقل 6 ماه پس از اتمام دوره صبر کنند و سپس لیزر موهای زائد را شروع کنند.

پیشنهاد مطالعه: باید ها و نباید های لیزر موهای زائد 

کدام داروها به نور لیزر حساسیت نشان می دهند؟

با توجه به اینکه لیزر موهای زائد با انتشار امواج لیزر بر روی پوست انجام می شود، این امواج توسط فولیکول های مو جذب شده و تولید گرما می کنند. گرمای ایجاد شده چرخه رشد مو را مختل می کند و به مرور زمان رشد مو متوقف می شود.

مرتبط:  چرا وقتی فوت میکنیم سرده ولی ها میکنیم گرمه

این امر استفاده از داروهای حساس به نور برای لیزر موهای زائد را ممنوع کرده و عوارض جدی و جبران ناپذیری را برای مشتری به همراه دارد.

داروهای حساس به نور مورد استفاده می توانند در طول لیزر درمانی به اشعه های دستگاه واکنش نشان دهند و باعث واکنش های پوستی شوند.

داروهایی مانند راکوتان و رتین A دو مورد از رایج‌ترین داروهایی هستند که در صورت استفاده در کنار لیزر موهای زائد عوارض جانبی جدی‌تری ایجاد می‌کنند.

راکوتان: واکنش سمی به نور

رتین A: واکنش سمی به نور

هیدروکلروتیازید: واکنش سمی و آلرژیک به نور

تتراسایکلین: واکنش فوتوتوکسیک

ایبوپروفن: واکنش فوتوتوکسیک

داروهای ضد بارداری خوراکی: حساسیت به نور

ناپروکسن: واکنش فوتوتوکسیک

حداقل 10 روز قبل از شروع لیزر موهای زائد، باید مصرف داروهای حساس به نور را متوقف کنید. درجه حساسیت به نور در این واکنش با سایر داروها متفاوت خواهد بود.

جمع بندی:

کلینیک زیبایی گلدن رویال با پزشکان مجرب و بهترین امکانات رفاهی و تجهیزات پزشکی مدرن روز دنیا آماده ارائه کلیه خدمات زیبایی پوست و مو به مراجعین خود می باشد.

گلدن رویال یک مرکز تخصصی در حل مشکلات و ترمیم پوست و مو است. لیزر موهای زائد از دیگر خدمات این کلینیک می باشد.

مصرف قرص راکوتان به همراه لیزر موهای زائد می تواند عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد، بنابراین قبل از استفاده از این سرویس، مشتری باید در جلسه مشاوره قرص های مصرفی خود را با پزشک در میان بگذارد.

لیزر موهای زائد هنگام مصرف راکوتان

یکی از روش های رایج و ایمن که از رشد موهای زائد در تمام نقاط بدن جلوگیری می کند لیزر است. این روش یکی از بهترین روش های موثر است زیرا آسیبی به پوست نمی رساند. برخی از مراجعین ممکن است به دلیل مصرف داروهای مختلف از جمله راکوتان از انجام لیزر خودداری کنند.

زیرا سوالات و شبهاتی در این زمینه وجود دارد که باعث نگرانی برخی از مشتریان می شود. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به بررسی جامع لیزر موهای زائد در هنگام استفاده از راکوتان بپردازیم.

عوارض شایع
عوارض نادر

خارش پوست
🌝 کهیر

افزایش حساسیت و تحریک پوست
👁 کاهش مایع چشمی و خارش چشم

نازک شدن موقت موها
👄 قرمز و پوسته شدن لب و چشم

جوش صورت
🤕 سر درد

خشکی یا ترک پوست
⚡️ملتهب شدن بافت های ناشی از عفونت

افرادی که معمولاً آکنه کیستیک زیادی دارند، پزشک استفاده از راکوتان را به آنها توصیه می کند. عملکرد و تأثیر این دارو به قدری قوی و مؤثر است که برخی از روش های فنی مناسب نبوده و توصیه نمی شود.

لیزر موهای زائد یکی از مهم ترین اقداماتی است که در طول مصرف راکوتان نباید انجام دهید. به همین دلیل در ادامه این مقاله به بررسی دقیق داروهای غیر قانونی و مجاز در حین لیزر موهای زائد می پردازیم.

استفاده از راکوتان برای چه افرادی توصیه می شود؟

راکوتان یکی از داروهای پرمصرف است که معمولا توسط متخصصین پوست، مو و زیبایی برای افرادی که دارای جوش های چرکی و بزرگ در پوست صورت و بدن هستند تجویز می شود. استفاده از این دارو برای افرادی توصیه می شود که روش های درمانی دیگری را امتحان کرده اند اما نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

چه داروهایی در لیزر موهای زائد ممنوع است؟

مصرف برخی از داروهای حساس به نور و برخی از داروهای غیر تایید شده توسط پزشک متخصص کلینیک پوست و مو در هنگام لیزر موهای زائد ممنوع است. زیرا استفاده از این نوع داروها می تواند عوارض زیادی برای فرد داشته باشد. برخی از مهم ترین داروهای ممنوعه در عصر لیزر عبارتند از:

1- قرص های ضد التهاب و تورم:

در زمان لیزر، افرادی که پوست حساس دارند ممکن است دچار التهاب یا اسکار شوند. اگر چنین افرادی از قرص های ضد التهاب و تورم استفاده کنند، روند بهبود زخم ها و اسکارهای روی پوست را به تاخیر می اندازد.

2- ضد جوش های خوراکی:

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، مصرف برخی قرص ها روند درمان آکنه را بهبود می بخشد. اما مصرف این نوع قرص ها در طول لیزر درمانی می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و روند درمان آکنه را طولانی کند.

3- آنتی بیوتیک ها:

اگر آنتی بیوتیک های قوی برای درمان عفونت های مزمن یا حاد مصرف می کنید، نباید از لیزر موهای زائد درخواست کنید. زیرا استفاده از این قرص ها باعث ایجاد لکه های تیره طولانی مدت روی پوست می شود.

4- مکمل های ویتامین A:

هر مکمل حاوی ترکیبات ویتامین A، استفاده از آن باعث تشدید حساسیت های پوستی و افزایش سوزش و درد در حین لیزر درمانی می شود.

5- راکوتان و داروهای حاوی ایزوترتینوئین:

همانطور که می دانید راکوتان یک پاک کننده قوی جوش برای درمان جوش های قوی است. مصرف این نوع قرص نیز باعث ایجاد زخم و اسکار بر روی پوست می شود که درمان آن دشوار خواهد بود.

6- داروهای هورمونی:

برخی از زنان یا مردان ممکن است در برخی مواقع به دلیل مشکلات هورمونی نیاز به مصرف داروهای هورمونی داشته باشند. مصرف این داروها در چرخه رشد مو نیز اختلال ایجاد می کند و اثربخشی لیزر موهای زائد را برای فرد کاهش می دهد.

مرتبط:  سهمم از عشقت چرا چیزی به جز باران نبود

داروهایی که در طول لیزر موهای زائد مجاز نیستند

بسیاری از افراد به دلیل عوامل ژنتیکی و ارثی موهای ناخواسته زیادی در صورت و بدن خود دارند. به همین دلیل از روش های مختلفی برای کاهش و از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند. در این میان یکی از بهترین روش های موثر برای کاهش و از بین بردن کامل موهای زائد، لیزر است. اما متأسفانه ممکن است این روش برای برخی از افرادی که از داروهای مختلف استفاده می کنند مجاز نباشد.

به همین دلیل توصیه می شود حداقل چند هفته بعد و قبل از لیزر به طور موقت مصرف این داروها را قطع کنید. برخی از مهم ترین داروهای غیرقانونی در لیزر موهای زائد عبارتند از:

داروهای مورد استفاده در درمان سرطان

داروهای ضد افسردگی

داروهای موثری که برای درمان آکنه تجویز می شوند.

از داروهای ضد حساسیت مانند آنتی هیستامین ها استفاده کنید

داروی تیروئید مصرف کنید

قرص های هورمونی و ضد بارداری

ضد التهاب یا NSAID ها

آیا لیزر موهای زائد هنگام مصرف راکوتان مجاز است؟

یکی از موارد مهمی که در شروع لیزر درمانی باید مراقب آن باشید این است که پزشک خود را در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید مطلع کنید. به طور کلی استفاده از داروهای مختلف در حین لیزر درمانی و همزمان با فرآیند جلوگیری از رشد موهای ناخواسته مشکلی ایجاد نمی کند. اما استفاده از برخی داروها ممنوع است.

یکی از مهم ترین داروهایی که بیماران برای درمان آکنه مصرف می کنند راکوتان است. این دارو به نور بسیار حساس است. به همین دلیل، اگر هنگام مصرف راکوتان در معرض نور قرار بگیرید، ممکن است به نتیجه مطلوب نرسید. همچنین می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کند. بنابراین می توان گفت که استفاده از راکوتان از جمله داروهایی است که مصرف همزمان آن با لیزر توصیه نمی شود.

چرا نباید در لیزر موهای زائد از داروهای حساس به نور استفاده کرد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، عملکرد و روش استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد به این صورت است که به قسمت هایی از صورت یا بدن که موهای زیادی دارند تابش می شود. سپس با روشن شدن دستگاه، اشعه ها به داخل پوست نفوذ می کنند که باعث تضعیف و ضعیف شدن فولیکول های مو در این ناحیه می شود.

بنابراین پس از چندین بار استفاده از لیزر، به مرور زمان فولیکول مو در سطح پوست و حتی موهای زیر پوست ضعیف می شود. به همین دلیل پس از مدتی رشد این موها متوقف می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در طول درمان با لیزر نباید از داروهای حساس به نور استفاده کرد.

همچنین فرد نباید در حین برداشتن موهای زائد حداقل تا چند هفته از این داروها استفاده کند. به همین دلیل، توصیه می شود قبل از لیزر در مورد داروهایی که مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید.

کدام داروها به نور لیزر حساس هستند؟

همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از داروها به نور لیزر حساس هستند. به گونه ای که استفاده همزمان از آنها باعث تداخل در چرخه لیزر درمانی و بروز حساسیت های دیگر می شود. این داروهای حساس به لیزر عبارتند از:

رتین A: این دارو نسبت به نور لیزر واکنش سمی نشان می دهد.

ناپروکسن: واکنش فوتوتوکسیک

راکوتان: واکنش سمی به نور

ایبوپروفن: واکنش فوتوتوکسیک

هیدروکلروتیازید: واکنش سمی و آلرژیک به نور

تتراسایکلین: واکنش فوتوتوکسیک

داروهای ضد بارداری خوراکی: حساسیت به نور

استفاده از راکوتان در کنار لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟

همانطور که در پاراگراف بالا اشاره شد، استفاده از راکوتان در کنار لیزر موهای زائد باعث عوارض مختلفی می شود. یکی از مهم ترین عوارض مصرف همزمان راکوتان با لیزر، آسیب به بافت پوست است. در واقع با توجه به اینکه راکوتان یکی از داروها است، فرد در هنگام مصرف آن نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد.

بنابراین به نور بسیار حساس است. به همین دلیل چون اشعه لیزر مستقیماً روی پوست صورت یا بدن قرار می گیرد، سطح پوست را گرم و حساس می کند. بنابراین، هنگامی که راکوتان مصرف می کنید، باعث آسیب پوست و مشکلات جدی می شود.

چه زمانی می توان برای لیزر موهای زائد به کلینیک ایرانی مراجعه کرد؟

با توجه به توضیحات ارائه شده تا این قسمت از مقاله، می توان نتیجه گرفت که استفاده از راکوتان و برخی از داروهای حساس به نور مانند Retin-A در طول لیزر درمانی مجاز نمی باشد. بنابراین، انجام لیزر درمانی 6 ماه پس از قطع مصرف راکوتان توصیه می شود. همچنین 4-6 هفته پس از قطع رتین آ می توانید برای لیزر درمانی به کلینیک ایران مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد لیزر موهای زائد هنگام استفاده از راکوتان

عوارض لیزر کردن همزمان با راکوتان چیست؟

مهم ترین عارضه لیزر در هنگام استفاده از راکوتان آسیب به بافت پوست است.

چه مدتی باید از قطع مصرف راکوتان برای لیزر اقدام کرد؟

حداقل 6 ماه پس از قطع راکوتان می توانید لیزر انجام دهید.

مرتبط:  چرا عمده ذخایر نفت ایران در منطقه زاگرس است

لیزر موهای زائد را در مصرف راکوتان جدی بگیرید. با توجه به نوع زندگی انسان و استفاده از قرص های مختلف برای پیشگیری و درمان، مصرف روزانه افراد از قرص ها چندان غیرعادی به نظر نمی رسد. استفاده از راکوتان برای لیزر یکی از مواردی است که باید از آن مراقبت کرد. در حالی که لیزر موهای زائد عوارض جانبی کمی دارد. استفاده از آن راهی است که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. بسیاری از افراد سعی می کنند موهای زائد را از این طریق حذف کنند. با توجه به عوارض هر یک از این وسایل – خشکی پوست به دلیل استفاده از راکوتان و عوارض ناشی از تابش لیزر – لازم است برای بررسی آن با پزشک متخصص مشورت شود.

استفاده از راکوتان برای لیزر موهای زائد

استفاده از راکوتان برای لیزر یکی از مواردی است که باید به آن اهمیت زیادی داد. در واقع مصرف دارو و لیزر به جز گروه کوچکی از داروها مشکلی ایجاد نمی کند. داروهایی که نباید در طول لیزر درمانی مصرف شوند، طیف بسیار پایینی دارند، زیرا این داروها به نور حساس هستند. اگر در معرض نور قرار گیرند، نتایج لازم را نخواهید گرفت یا عوارض ناخواسته ای ایجاد خواهید کرد. این دسته از داروها داروهای حساس به نور هستند. اگر داروی دیگری غیر از این داروهای حساس به نور مصرف می کنید، جای نگرانی نیست. اگر در طول لیزر دارویی مصرف می کنید، حتماً به پزشک خود بگویید چه داروهایی مصرف می کنید. تا در صورت بروز مشکل راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد.

مصرف دارو در طول لیزر مو ممنوع است

با توجه به اینکه لیزر پرتوهای فرابنفش ساطع می کند، این امر می تواند برای داروهای حساس به نور مشکلاتی ایجاد کند. البته میزان حساسیت هر فرد به دلایل مختلفی از جمله قدرت دارو و حساسیت بدن فرد بستگی دارد. مصرف راکوتان برای لیزر می تواند مشکلاتی ایجاد کند. از جمله داروهایی که برای آکنه پوست تجویز می شود، راکوتان است که با فرآیند لیزر سازگاری ندارد. از آنجایی که راکوتان برای آکنه های پوستی تجویز می شود، پوست را خشک می کند و باعث حساسیت به نور می شود. بنابراین لازم است در طول درمان با لیزر مو از داروهای حساس به نور استفاده نشود. به هم خوردن تعادل هورمونی چیزی است که اغلب اتفاق می افتد و افراد برای رسیدن به این تعادل دارو مصرف می کنند. همچنین هنگام مصرف این داروها می تواند مشکلات لیزر مو را ایجاد کند. بنابراین پیشنهاد می شود در حین انجام لیزر درمانی، داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید.

استفاده از راکوتان برای لیزر چه اثراتی دارد؟

استفاده از راکوتان برای لیزر موهای زائد برای بافت پوست بسیار مضر است و عوارض جدی دارد. عوارض ناشی از قرص راکوتان به دلیل حساس بودن به نور. آنها می توانند بدتر شوند و در صورت درمان با لیزر مشکلات جدی ایجاد کنند. بنابراین لازم است قبل از لیزر درمانی با پزشک مشورت کنید. برخی از عوارض جانبی مصرف دارو بر روی پوست شامل موارد زیر است که با لیزر می تواند بدتر شود.

پوست خشک یا ترک خورده

خارش پوست

خشکی بینی که باعث خونریزی خفیف نیز می شود

خارش چشم و مژه به دلیل کاهش مایعات چشم

نازک شدن موقت مو به دلیل تأثیر روی فولیکول مو

سردرد

افزایش حساسیت پوست و تحریک پوست

توانایی پوست برای بهبود زخم ها کاهش می یابد

قرمزی، سوزش، پوسته پوسته شدن و التهاب در چشم و لب

کهیر و بثورات

توده های غیر طبیعی روی پوست

التهاب بافت ناشی از عفونت

راکوتان برای چه کسانی تجویز می شود؟

مصرف این قرص ها برای افرادی که آکنه شدید دارند تجویز می شود و سایر روش های درمانی موثر نبوده است. داشتن سن نوجوانی و بزرگسالی شرط تجویز این نوع دارو است. زیرا این قرص ها بسیار قوی هستند. اگر توصیه های لازم را رعایت نکنید، در معرض خطر عوارض جدی خواهید بود. زنان باردار نیز از تجویز این نوع قرص ها اکیدا منع می شوند و پس از قطع مصرف این قرص ها حداقل تا یک ماه از اهدای خون خودداری شود. زیرا این خون می تواند به زن باردار تزریق شود و خطرات جدی برای جنین او ایجاد کند.

سوالات متداول لیزر مو هنگام استفاده از راکوتان

در پایان می توانید سوالات کاربران را مشاهده کنید:

اگر یک ماه لیزر موهای زائد را از دست بدهید چه اتفاقی می افتد؟

نترسید و از سفر حذف موهای زائد خود دست نکشید. اگر جلسه لیزر موهای زائد را از دست دادید، مهم است که فوراً به برنامه قبلی خود بازگردید. در واقع، موهایی که در طول چرخه رشد خود تحت درمان قرار نگرفته اند، زمانی که در مرحله رشد هستند، دوباره برمی گردند.

قبل از لیزر موهای زائد از چه موادی باید اجتناب کرد؟

از لایه‌بردارها و محصولات مراقبت از پوست لایه‌بردار به مدت 5 تا 7 روز قبل و بعد از لیزر، رنگدانه‌ها را روشن کنید. ه

رزرو نوبت آنلاین

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 از 5

از مجموع 3 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا