چرا به من بسته معیشتی تعلق نگرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: این بسته به افرادی تعلق می گیرد که اولاً درآمد ثابت نداشته باشند، ثانیاً در ابتدا درخواست وام یک میلیون تومانی داشته باشند. از سال. و ثالثاً آنها از مشمولان برنامه حمایت معیشتی هستند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها مجری سیاست های ستاد مقابله با کرونا و تصمیمات اتخاذ شده در این حوزه است و مشمولان بسته معیشتی جدید به ازای هر یک از اعضای خانواده صد هزار تومان دریافت می کنند. طی چهار ماه پایانی سال و همچنین یک میلیون تومان وام. این افراد در مجموع 29 میلیون و 700 هزار نفر هستند.

امکان درخواست وام یک میلیون تومانی بسته معیشتی از 13 تا 20 آذر به مدت یک هفته وجود دارد و برخی تنظیمات تلفن همراه نیاز به افزودن 98+ قبل از 6369 دارد و در واقع ارسال پیامک در این گوشی ها 986369+ خواهد بود. ; لذا افرادی که حقوق ثابت ندارند و در فهرست معیشت هستند و در لیست سال اول حضور دارند مشمول دریافت این بسته می شوند.

چنانچه فردی مشمول پرداخت بیمه باشد، کارگران ساختمانی و سایر کارگران مشمول دریافت این بسته نمی باشند. همه بیمه شدگان تامین اجتماعی نمی توانند از این نرخ مقطوع بهره مند شوند.

همانطور که در اطلاعیه وزارت تعاون کار و رفاه در طرح جدید حمایت از معیشت اعلام شده است، به واجدین شرایط دریافت این طرح اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش مشرق، در پی سوالات مطرح شده از سوی برخی رسانه ها در خصوص نحوه ارائه حمایت های معیشتی جبرانی از خانوارهای تحت محدودیت شدید کرونا، پاسخ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موارد به شرح زیر است:

آیا افرادی که یارانه می گیرند اما از بسته معیشتی بهره مند نیستند و حقوق ثابت و بیمه ای ندارند مشمول این بسته هستند؟

خیر، برنامه جدید کمک معیشتی فقط به افرادی اعطا می شود که برنامه کمک معیشت را دریافت می کنند.

آیا کارگرانی که بیمه اجتماعی دارند مشمول دریافت بسته یارانه می شوند؟

خیر، این بسته به افرادی تعلق می گیرد که اولاً درآمد ثابتی ندارند، ثانیاً در ابتدای سال درخواست وام یک میلیونی کرده اند و ثالثاً مشمولان بسته حمایتی معیشت هستند.

چرا بسته جدید کمک هزینه زندگی برای همه دریافت کنندگان کمک هزینه در دسترس نیست؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها مجری سیاست های ستاد مقابله با کرونا و تصمیمات اتخاذ شده در این حوزه است.

اگر فردی برای وام 1 میلیونی اقدام کند، آیا مشمول دریافت کمک هزینه 100 هزار تومانی می شود؟

بله مشمولان طرح جدید معیشت در چهار ماه پایانی سال به ازای هر یک از اعضای خانواده صد هزار تومان و همچنین یک میلیون تومان وام دریافت می کنند. این افراد در مجموع 29 میلیون و 700 هزار نفر هستند.

تا چه زمانی می توان برای وام میلیون تومانی با بسته معیشتی اقدام کرد؟

از 4 الی 11 دسامبر به مدت یک هفته

چرا در برخی موارد امکان ارسال کد کشور به 6369 وجود ندارد؟

تنظیمات برخی از تلفن های همراه به این صورت است که باید 98+ را قبل از 6369 اضافه کنند، در واقع در این گوشی ها پیامک +986369 خواهد بود.

من باربری هستم و حقوق ثابتی ندارم، آیا از این سیستم پشتیبانی جدید بهره مند خواهم شد؟

افرادی که حقوق ثابت ندارند و در لیست نان آور هستند و در لیست دانشجویان سال اول هستند مشمول دریافت این بسته می شوند.

آیا این بسته معیشتی به اعضای اتحادیه کارگران ساختمانی که پرداخت بیمه دارند داده می شود؟

اگر فردی مشمول پرداخت بیمه باشد اعم از کارگر ساختمانی یا غیر ساختمانی مشمول این مبلغ مقطوع نمی شود یعنی همه بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول این مبلغ نمی شوند.

مرتبط:  چرا وقتی چیزی دانلود میکنم باز نمیشه

از کجا بفهمم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک ارسالی را دریافت کرده است؟

همانطور که در اطلاعیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر بسته جدید حمایت اقتصادی اعلام شده است، مراتب به واجدین شرایط دریافت این بسته اعلام خواهد شد.

حسین میرزایی، سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، گفت: موضع وزارت تعاون، کار و رفاه روشن است.

سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: شناسایی مشمولان تنها بر عهده وزارت رفاه اجتماعی است که فهرست مشمولان را تهیه و سپس به سازمان برنامه و بودجه ارائه می کند.

میرزایی گفت: وقتی در سامانه ذکر می شود که شما مشمول هستید، طبق اعلام وزارت امور اجتماعی، آن فرد شامل می شود و پرداخت معیشت بر عهده وزارت امور اجتماعی نیست.

وی در خصوص افزایش میزان معیشت در سال جدید گفت: تعیین و افزایش میزان معیشت بر عهده وزارت امور اجتماعی نیست، بلکه سازمان برنامه و بودجه باید در این خصوص تصمیم گیری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من از این مقاله لذت بردم. شیوه نوشتاری روان و ساده بود و موضوع به دلیل اهمیتش برای بسیاری از ما جالب بود. اگرچه بعضی از نکات قبلاً برایم مشخص بود، اما بخشی از مقاله برایم جدید بود. ممنون بابت این مقاله آموزشی و مفید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا