چرا نباید گوشت قرمز را شست

چرا شستن گوشت قرمز و مرغ توصیه نمی شود؟

شستن گوشت توصیه نمی شود زیرا باکتری ها را روی سطح آشپزخانه پخش می کند

سعی کنید گوشت را نشویید

کارشناسان ایمنی مواد غذایی شستن گوشت خام اعم از دام و طیور به ویژه مرغ را قبل از پخت توصیه نمی کنند زیرا وقتی این غذاها را آبکشی می کنید باکتری های سطحی آن ها به آشپزخانه سرایت می کند.تحقیقات نشان می دهد که شستن گوشت قرمز یا مرغ در آب باعث پخش شدن باکتری به اندازه یک متر می شود. وارد فضای اطراف شده و روی میز، سایر غذاها، دستمال ها و حتی خودتان بنشینید و در نهایت آلودگی در آشپزخانه و اطراف سینک می تواند منجر به بیماری شود.

محققان دانشگاه درکسل نشان داده اند که بهتر است گوشت و مرغ را مستقیماً از بسته بندی به تابه منتقل کنید زیرا حرارت مورد نیاز برای طبخ باکتری های موجود را از بین می برد.ما یک راه حل را توصیه می کنیم: نحوه به حداقل رساندن خطر آلودگی این باکتری ها این است که ابتدا ظرف ها را بردارید. ، آبکش، حوله و نوار، حوله و سایر وسایل اطراف سینک ظرفشویی را بعد از تمیز کردن سینک با دستمال کاغذی بپوشانید. . ظرفی که قرار است گوشت در آن پخته شود را به کنار ماشین ظرفشویی ببرید تا همه چیز آماده شود. سینک را با آب سرد پر کنید و نمک اضافه کنید. گوشت مرغ یا بوقلمون را داخل آن بریزید و بگذارید به همین حالت بماند. برای شستشو و جلوگیری از پاشیدن آب، شیر آب را به آرامی باز کنید. مطمئن شوید که آب از طرف دیگر سوراخ خارج می شود. گوشت سفید را نگه دارید تا آب آن گرفته شود، سپس آن را با احتیاط به ظرف مخصوص فر منتقل کنید. حوله های کاغذی را بردارید، سینک و اطراف آن را با آب گرم و صابون تمیز کنید و به پخت و پز ادامه دهید. جالب اینجاست که انجام این کار علاوه بر یک روش بهداشتی، یک روش پخت خاص هم هست! این باعث می شود پروتئین موجود در گوشت تجزیه شود و در اثر پختن آب خود را از دست ندهد. نتیجه این است که پس از استفاده از آب نمک، مرغ – یا هر گوشت مرغ دیگری – دارید که طعم بهتری دارد و بافت بهتری با کمترین آلودگی دارد. می توانید با خیال راحت آن را کبابی یا سرخ کنید، بپزید و از گوشت خوشمزه با بافت جویدنی لذت ببرید.

منبع: khorasannews.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

⇐ کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز ⇒

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

به گزارش یکتا پرس، کارشناسان ایمنی مواد غذایی شستن گوشت خام از جمله دام و طیور به ویژه مرغ را قبل از پخت توصیه نمی کنند زیرا زمانی که این غذاها را آبکشی می کنید باکتری های سطحی آن ها در پوست پخش می شوند.تحقیقات نشان می دهد که شستن گوشت قرمز یا مرغ در آب باکتری ها را تا یک متر در فضای اطراف پخش می کند و روی میز، سایر غذاها، دستمال ها و حتی روی شما می نشیند و در نهایت آلودگی آشپزخانه و اطراف سینک می تواند منجر به بیماری شود.

محققان دانشگاه درکسل نشان داده اند که بهتر است گوشت و مرغ را مستقیماً از بسته بندی به تابه منتقل کنید زیرا حرارت مورد نیاز برای طبخ باکتری های موجود را از بین می برد.ما یک راه حل را توصیه می کنیم: نحوه به حداقل رساندن خطر آلودگی این باکتری ها این است که ابتدا ظرف ها را بردارید. ، آبکش، حوله و نوار، حوله و سایر وسایل اطراف سینک ظرفشویی را بعد از تمیز کردن سینک با دستمال کاغذی بپوشانید. . ظرفی که قرار است گوشت در آن پخته شود را به کنار ماشین ظرفشویی ببرید تا همه چیز آماده شود. سینک را با آب سرد پر کنید و نمک اضافه کنید. گوشت مرغ یا بوقلمون را داخل آن بریزید و بگذارید به همین حالت بماند. برای شستشو و جلوگیری از پاشیدن آب، شیر آب را به آرامی باز کنید. مطمئن شوید که آب از طرف دیگر سوراخ خارج می شود. گوشت سفید را نگه دارید تا آب آن گرفته شود، سپس آن را با احتیاط به ظرف مخصوص فر منتقل کنید. حوله های کاغذی را بردارید، سینک و اطراف آن را با آب گرم و صابون تمیز کنید و به پخت و پز ادامه دهید. جالب اینجاست که انجام این کار علاوه بر اینکه یک روش بهداشتی است، یک روش پخت خاص هم هست! این باعث می شود پروتئین موجود در گوشت تجزیه شود و در اثر پختن آب خود را از دست ندهد. نتیجه این است که پس از استفاده از آب نمک، مرغ – یا هر گوشت مرغ دیگری – دارید که طعم بهتری دارد و بافت بهتری با کمترین آلودگی دارد. می توانید با خیال راحت آن را کبابی یا سرخ کنید، بپزید و از گوشت خوشمزه با بافت جویدنی لذت ببرید.

مرتبط:  چرا آب من نمیاد نی نی سایت

سال‌هاست که کارشناسان گوشت قرمز را عامل خطر سرطان روده بزرگ، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت می‌دانند. اما اکنون یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی می‌گوید بزرگسالان سالم نباید از ترس ابتلا به این بیماری‌ها، مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهند.

به گزارش اشپیگل آنلاین؛ کارشناسان انجمن تغذیه آلمان بارها تاکید کرده اند که بزرگسالان باید 600 گرم گوشت و فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس در هفته مصرف کنند. در سال 2015 آژانس بین المللی تحقیقات سرطان سوسیس را به عنوان یک غذای سرطان زا و گوشت قرمز را به عنوان یک غذای بالقوه سرطان زا اعلام کرد.

اگرچه نتایج تحقیقات دانشمندان در مورد مضرات گوشت و فرآورده های گوشتی هنوز به یک نتیجه واحد نرسیده است، تیم تحقیقاتی جدید بر اساس نتایج متاآنالیز خود به طور خلاصه توصیه می کنند که بزرگسالان سالم می توانند به مصرف گوشت قرمز ادامه دهند. مانند قبل و حداقل دو تا چهار بار در هفته گوشت بخورید.

این تیم تحقیقاتی به نکته مهم دیگری نیز اشاره کرده اند: با محدود کردن مصرف گوشت در بین علاقه مندان به این غذا، نباید از احساس رضایت آنها کاسته شود. این امر در دراز مدت آسیب بیشتری به سلامت این افراد وارد می کند.

به گفته این محققان، مصرف گوشت قرمز را می توان به دلایل اخلاقی یا زیست محیطی کاهش داد، اما ارتباطی بین این غذا و انقباض بیماری های ذکر شده وجود ندارد.

نتایج این تحقیق در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شد و البته جنجال زیادی را در بین کارشناسان به راه انداخت.

استفان کابیش از انجمن تغذیه آلمان می‌گوید: «نتایج این تحقیق کاملاً صحیح است، زیرا در علم تغذیه عوامل بسیاری به هم مرتبط هستند و نمی‌توان به سادگی تأثیرات غذا را بر بدن اثبات کرد.»

چرا همیشه احساس خستگی می کنیم؟

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مدام احساس خستگی می کنید و این احساس حتی با استراحت کامل نیز از بین نمی رود، باید نگران مشکلات جدی سلامتی خود باشید.

اغلب مقصر خستگی مداوم استرس در محل کار، تغییرات فصلی، درگیری های روزانه و غیره است. اما همیشه نمی توان این عوامل را در نظر گرفت.

عکس: Colourbox

افسردگی یکی از شایع ترین علل خستگی مزمن است. افراد مبتلا به افسردگی مشکلات خواب و انرژی دارند. عوامل زیادی می توانند بر شروع افسردگی تأثیر بگذارند. از رویدادهای استرس زا زندگی گرفته تا ژنتیک و عوامل دیگر. این بیماری با استفاده از تست غربالگری افسردگی قابل تشخیص است. این آزمون اساساً پرسشنامه ای است که احساسات فعلی، الگوهای خواب، اشتها، سطح انرژی و سایر زمینه های کلیدی شما را بررسی می کند.

به دلیل کم خونی، شما نیز دائما احساس خستگی خواهید کرد. کاهش تعداد هموگلوبین در خون که مسئول انتقال اکسیژن به اندام های بدن است، باعث کم خونی می شود. کم خونی فقر آهن یکی از شایع ترین انواع کم خونی است. بدن شما برای ساخت گلبول های قرمز به آهن نیاز دارد. در عین حال، بدن به راحتی آهن تولید نمی کند و باید غذاهای غنی از این ماده معدنی یا درمان دارویی مصرف کنید. یک آزمایش خون ساده سطح آهن شما را نشان می دهد.

کم کاری تیروئید را دست کم نگیرید. تیروئید مسئول کنترل متابولیسم بدن شما است و زمانی که سطح هورمون تیروئید پایین باشد، هم وزن اضافه می کنید و هم همیشه احساس خستگی می کنید.

بیماری های عفونی مختلف مانند ویروس اپشتین بار، ویروس هرپس سیمپلکس و غیره. همچنین می تواند شما را خسته کند. بیماری های عفونی را می توان با آزمایش های مختلف تشخیص داد.

در نهایت، خستگی مداوم می تواند نشانه دیابت باشد. لوزالمعده انسولین تولید می کند تا به سلول ها در جذب گلوکز غذایی کمک کند. دیابت زمانی اتفاق می افتد که چیزی به تولید یا جذب انسولین بدن شما آسیب می رساند. پزشک شما ممکن است انواع مختلف آزمایش خون را برای تشخیص دیابت تجویز کند.

مرتبط:  چرا در جلگه ها جمعیت زیاد است

از زندگی در محله های سرسبز به سندرم متابولیک مبتلا نمی شوید

محققان موسسه بهداشت جهانی بارسلون (ISGlobal) اخیراً اعلام کردند افرادی که در محله ها و فضاهای سبز شهری زندگی می کنند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش می دهند.

به گزارش مجله نیوزویک، سندرم متابولیک مجموعه ای از عوامل خطر شامل چربی دور کمر، چاقی شکمی، فشار خون بالا، قند خون بالا، قند خون بالا و … است. که با هم بروز می کنند و خطر بیماری قلبی، سکته و دیابت را افزایش می دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، بیماری قلبی و سکته مغزی را به ترتیب به عنوان اولین و پنجمین علت مرگ و میر در این کشور رتبه بندی کرده است.

با این حال، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، “فضای سبز” را به عنوان “زمینی که به طور جزئی یا کامل با چمن، درخت، درختچه یا سایر گیاهان پوشیده شده است” تعریف می کند.

به گفته Carmen de Keyser، محقق ISGlobal و نویسنده اصلی این تحقیق، زندگی در فضاهای سبز پر از درخت می تواند عاملی برای افزایش فعالیت بدنی، ارتباطات اجتماعی قوی تر و کمتر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا باشد.

پیش از این، محققان آمریکایی همچنین ثابت کرده بودند که زندگی در محیط‌های شهری سبز منجر به استرس کمتر، رگ‌های خونی قوی‌تر، سلامت قلب و کیفیت زندگی بهتر در بیماران سکته مغزی می‌شود.

سبزیجاتی که بهتر است قبل از خوردن پخته شوند

اگرچه مصرف سبزیجات خام خالی از لطف نیست، اما برخی از آنها در صورت پخته شدن، مواد مغذی بی شماری را به بدن می رساند و خاصیت آنتی اکسیدانی آنها چند برابر می شود.

برای پخت بیشتر سبزیجات، پخت آن ها با بخار آب یا با چربی هایی مانند روغن بذر کتان، روغن زیتون و … توصیه می شود.

اسفناج یکی از سبزیجاتی است که بهتر است طبخ شود. با این کار کلسیم و آهن بیشتری برای بدنتان تامین می کنید. اسید اگزالیک موجود در اسفناج خام جذب آهن و کلسیم را کاهش می دهد. پختن اسفناج اگزالات موجود در آن را تا 40 درصد کاهش می دهد.

به یاد داشته باشید که میزان پتاسیم، نیاسین، روی و منیزیم در یک فنجان قارچ پخته دو برابر قارچ سفید خام است.

هویج همچنین سرشار از کاروتنوئیدها است که با برخی سرطان ها مبارزه می کند. مطالعات نشان داده اند که پختن هویج غلظت کاروتنوئیدها را تا 14 درصد افزایش می دهد.

اما پختن ساقه های ترد مارچوبه نیز خالی از لطف نیست و این کار آنتی اکسیدان ها و اسید فولیک موجود در این سبزی محبوب را افزایش می دهد.

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است. لیکوپن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و مصرف آن خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان پروستات را کاهش می دهد. گوجه فرنگی را به مدت 30 دقیقه روی حرارت بگذارید تا مقدار لیکوپن موجود در آن چند برابر شود.

فلفل دلمه ای قرمز همچنین سرشار از ویتامین C و همچنین بتاکاروتن و لوتئین است. در واقع میزان این ویتامین در فلفل قرمز شش برابر مرکبات است. فلفل قرمز را می توان روی حرارت ملایم با روغن زیتون پخت.

کلم بروکلی پخته منبع غنی لوتئین و توکوفرول است. این ترکیبات شیمیایی با کاهش التهاب در رگ های خونی بدن، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. بهترین روش برای پخت کلم بروکلی، جوشاندن و بخارپز کردن آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا