چرا زیر بغلم همیشه بو میده

بوی بد زیر بغل مشکلی به شدت آزاردهنده است که نه تنها فرد، بلکه اطرافیان را نیز آزار می دهد. معمولا این مشکل دلایل مختلفی دارد و شناسایی علت بوی بد بدن و زیر بغل می تواند به شما کمک کند تا این مشکل را راحتتر حل کنید. امروزه در طب سنتی و نوین روش های زیادی برای درمان بوی بد زیر بغل وجود دارد. در این مقاله از مجله کوروش می توانید علت این مشکل و همچنین راه حل های موثر برای درمان و رفع بوی بد زیر بغل را کشف کنید.

بوی بد زیر بغل چه علامتی دارد؟

عرق کردن یک چیز طبیعی است و به خنک شدن بدن ما کمک می کند. تمام بدن ما پوشیده از غدد عرق است. دو نوع غدد عرق وجود دارد. اکرین و آپوکرین. غدد اکرین قسمت بزرگی از بدن را می پوشانند و مستقیماً به سطح پوست ما باز می شوند. غدد آپوکرین فقط در نواحی با تعداد زیادی فولیکول مو یافت می شوند. این نوع غدد عمدتاً در زیر بغل و کشاله ران یافت می شوند. به جای حذف مستقیم عرق از سطح پوست، غدد آپوکرین آن را در یک فولیکول موی خالی رها می کنند. وقتی بدن ما گرم می شود، این غدد شروع به ترشح عرق می کنند تا بدن را خنک کند. این عرق به طور کلی بی بو است. تا زمانی که باکتری های روی پوست شما شروع به تجزیه عرق کنند. معمولاً خوردن غذاها و نوشیدنی های خاص یا مصرف برخی داروها می تواند باعث بوی بد عرق شود.

بیشتر بخوانید » 11 روش ایمن برای خلاص شدن از شر بوی تعریق بدن »

چه کسانی بیشتر در معرض بوی بد زیر بغل هستند؟

معمولاً بوی بد زیر بغل می تواند ژنتیکی باشد و با نوع رژیم غذایی و بهداشت شخصی نیز مرتبط است. از سوی دیگر، افراد چاق که غذاهای تند تری می خورند عموماً عرق بدتری دارند. علاوه بر این، گاهی افراد دیابتی بیشتر از دیگران عرق می کنند و بوی عرق آنها آزاردهنده است. افرادی هستند که بیشتر از دیگران و به طور غیر طبیعی عرق می کنند. این افراد بیشتر در دست ها، پاها و زیر بغل عرق می کنند و به طور کلی از هیپرهیدروزیس رنج می برند. گاهی اوقات علت بوی بد زیر بغل راست یا چپ به دلیل کار بیش از حد غدد عرق آن طرف است. بنابراین این افراد باید برای درمان از پزشک کمک بگیرند. گاهی اوقات کمبود برخی ویتامین ها و بروز برخی بیماری ها می تواند علت بوی بد زیر بغل باشد.

استرس دلیل بوی بد زیر بغل است

غدد آپوکرین معمولاً زمانی که تحت فشار و استرس هستیم شروع به ترشح عرق می کنند. این غدد همچنین مایعی بی بو ترشح می کنند. این مایع در تماس با باکتری های موجود روی پوست بدبو می شود. معمولا این غدد فقط در سنین بلوغ فعال هستند و به همین دلیل بوی بد عرق معمولا از سن بلوغ به بعد شروع می شود.

کمبود برخی ویتامین ها باعث بوی بد زیر بغل می شود

به طور معمول، افرادی که سبزیجات و مواد مغذی کمتری مصرف می کنند، عرق با بوی بهتری دارند. گاهی اوقات عرق انسان به دلیل کمبود ویتامین ها بوی بدی می دهد. بنابراین لازم است فرد با انجام آزمایشات لازم از کمبود ویتامین ها در بدن آگاه شود.

مصرف زیاد شیرینی باعث بوی بد زیر بغل می شود

مصرف بیش از حد شیرینی و شکلات عامل اصلی تعریق بدبو زیر بغل است. خوردن شیرینی باعث افزایش قند خون می شود. این امر باعث می شود که مقدار زیادی گلوکز از طریق عرق از بدن خارج شود. ترکیب عرق و باکتری روی پوست نوعی الکل بدبو ایجاد می کند. پس بهتر است برای رفع بوی بد زیر بغل تا حد امکان از شیرینی و شکلات استفاده کنید.

ظاهر بیماری های خاص، علت بوی بد زیر بغل

برخی از بیماری های کلیوی می توانند باعث بوی بد عرق در زیر بغل شوند. وقتی سموم بدن از طریق کلیه دفع نشود، عرق فرد بوی بسیار بدی خواهد داشت. این عمدتا در پاها و گاهی اوقات زیر بغل رخ می دهد.

ادامه مطلب » غذاهای مناسب برای انواع مشکلات کلیوی »

مصرف بیش از حد گوشت و مرغ

اگر بیش از حد گوشت قرمز و سفید مصرف کنید، ممکن است عرق شما بوی بدی بدهد. گوشت سفید و قرمز حاوی ویتامین کولین است. این ویتامین جزء گروه ویتامین B است و می تواند عامل بوی بد عرق زیر بغل باشد.

چگونه از بوی بد زیر بغل جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از بوی بد زیر بغل، قبل از هر کاری باید دوش بگیرید. سعی کنید از صابون برای شستن زیر بغل خود استفاده کنید. دوش گرفتن باکتری ها را از بین می برد و عرق را بدبو می کند.

سعی کنید از لباس های گشادتر و پارچه های نخی و کتان استفاده کنید. هرچه لباس‌هایتان تنگ‌تر باشد و از پلاستیک بیشتری استفاده کنید، احتمال بوییدن زیر بغلتان بیشتر می‌شود.

موهای زیر بغل خود را کوتاه کنید. زیرا کوتاه نکردن موها در این ناحیه باعث ایجاد باکتری و بوی بدن می شود.

استرس و اضطراب باعث تعریق می شود. سعی کنید راه هایی برای مدیریت استرس و آرامش بیشتر یاد بگیرید.

سعی کنید همیشه بدن خود را هیدراته نگه دارید. زیرا کم آبی بدن باعث بوی بد عرق می شود.

اگر بدن و زیر بغل شما بیش از حد عرق می کند و بوی بسیار نامطبوعی متصاعد می شود، بهتر است از پزشک کمک بگیرید.

روزانه قبل از بیرون رفتن، ورزش و بعد از دوش گرفتن از دئودورانت استفاده کنید.

ادامه مطلب » بهترین برندهای ایرانی و خارجی کرم زیر بغل و ضد تعریق

بهترین راه برای درمان بوی بد زیر بغل

خلاص شدن از شر بوی بد زیر بغل کار سختی نیست. علاوه بر دوش گرفتن و استفاده منظم از دئودورانت، می توانید به راحتی با استفاده از درمان های خانگی سنتی از شر این مشکل خلاص شوید.

1- استفاده از سرکه سیب یک راه موثر برای از بین بردن بوی بد زیر بغل است

برای درمان بوی بد زیر بغل از طریق طب سنتی می توانید از سرکه سیب استفاده کنید. برای این کار باید 1 فنجان سرکه سیب را با نصف فنجان آب مخلوط کنید. سپس این محلول را در یک بطری اسپری بریزید. اکنون می توانید هر شب قبل از خواب کمی از ترکیب سرکه سیب و آب را روی زیر بغل خود اسپری کنید و صبح زیربغل خود را با آب ولرم بشویید.

ادامه مطلب » خواص عجیب سرکه سیب »

2- استفاده از سیب زمینی بهترین درمان برای بوی بد زیر بغل است

برای از بین بردن بوی بد زیر بغل می توانید از برش های سیب زمینی استفاده کنید. برای این کار باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید. سپس آن را به ورقه های نازک برش دهید. حالا یک تکه سیب زمینی را به آرامی زیر بغل خود بمالید. سپس این عمل را برای زیر بغل دیگر تکرار کنید. در نهایت محل مورد نظر را با آب بشویید.

3- استفاده از ژل آلوئه ورا بهترین راه برای از بین بردن بوی بد زیر بغل است

برای درمان بوی بد زیر بغل می توانید از ژل طبیعی آلوئه ورا استفاده کنید. برای این کار کمی ژل آلوئه ورا تازه از برگ آن جدا کنید. سپس این ژل را با ظرافت به زیر بغل خود بمالید. 30 دقیقه صبر کنید. سپس آن را به خوبی با آب بشویید.

ادامه مطلب » خواص آلوئه ورا برای درمان مشکلات پوستی »

4- جوش شیرین بهترین ماده برای از بین بردن بوی بد زیر بغل

برای استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد زیر بغل، باید 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه در یک کاسه مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی زیر بغل خود ماساژ دهید. 10 دقیقه صبر کنید سپس زیر بغل خود را با آب فراوان بشویید.

5- روغن درخت چای، روغنی موثر برای درمان بوی بد زیر بغل

برای استفاده از روغن درخت چای باید 2 قاشق غذاخوری روغن را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. سپس کمی از این محلول را روی زیر بغل خود ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن به مدت 15 دقیقه روی پوست شما بماند. سپس زیر بغل خود را با آب ولرم بشویید.

ادامه مطلب » خواص و فواید روغن درخت چای »

6- آب لیمو ترش بهترین دارو برای رفع بوی بد زیر بغل

برای استفاده از آبلیمو باید آب نصف یک لیموترش تازه را در ظرفی بریزید. سپس 4 قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید. حالا این محلول را به آرامی روی زیر بغل خود بمالید. 10 دقیقه صبر کنید. سپس زیر بغل خود را با آب ولرم بشویید.

7- روغن اسطوخودوس بهترین درمان بوی بد زیر بغل

برای درمان بوی بد زیر بغل با روغن اسطوخودوس، 4 قطره روغن اسطوخودوس را با نصف فنجان آب مخلوط کنید. سپس آن را در یک بطری اسپری بریزید. عصرها قبل از خواب کمی از این مخلوط را روی زیر بغل خود اسپری کنید. سپس صبح پوست خود را با آب ولرم بشویید.

8- گوجه فرنگی بهترین درمان بوی نامطبوع زیر بغل

یک گوجه فرنگی تازه را کاملاً مخلوط کنید. سپس آن را در ظرفی بریزید و 2 قطره لیمو را به آن اضافه کنید. حالا این مخلوط را به مدت 10 دقیقه روی زیر بغل ماساژ دهید. سپس پوست خود را با آب بشویید. گوجه فرنگی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است و به کاهش باکتری های مولد بوی بد زیر بغل کمک می کند.

9- دم کرده نعناع درمانی موثر برای رفع بوی بد زیر بغل است

یکی دیگر از راه های موثر برای خلاص شدن از شر بوی نامطبوع زیر بغل، استفاده از دم کرده نعناع است. برای این کار باید نعناع خشک یا تازه را دم کنید. سپس صبر کنید تا خنک شود. اکنون می توانید از این محلول برای شستن زیر بغل خود استفاده کنید. نعناع به کاهش ترشح غدد عرق شما کمک می کند.

10- روغن نارگیل، درمانی موثر برای رفع بوی بد زیر بغل

برای استفاده از روغن نارگیل، باید مقداری از روغن نارگیل اصلی را به آرامی روی زیر بغل خود ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه می توانید زیر بغل خود را با آب ولرم بشویید و خوب خشک کنید.

این مقاله خواص و فواید روغن نارگیل را بخوانید.

11- گلاب موثر در درمان بوی نامطبوع زیر بغل

گلاب طبیعی بوی بسیار مطبوعی دارد و به رفع بوی بد زیر بغل کمک می کند. برای استفاده از گلاب می توانید آن را در یک بطری اسپری بریزید و پس از شستن زیر بغل روی پوست خود اسپری کنید.

ادامه مطلب “خواص و فواید گلاب برای بدن” را بخوانید.

12- زاج سفید موثر در رفع بوی بد زیر بغل

زاج سفید یک محلول موثر در طب اسلامی برای رفع بوی بد زیر بغل است. برای این کار می توانید هر بار بعد از حمام یا قبل از بیرون رفتن، کمی پودر زاج سفید روی پوست بمالید. این به کاهش تعریق و بوی بد بدن کمک زیادی می کند.

13- رز مریم گیاهی موثر برای رفع بوی بد زیر بغل

برای استفاده از رزماری برای کاهش بوی بد زیر بغل، می توانید یک پنجم رزماری خشک و پودر شده را با پودر بچه ترکیب کنید. سپس این پودر را ۲ تا ۳ بار در روز به زیر بغل خود بمالید. این کار باعث می‌شود زیر بغل بوی مطبوعی داشته باشد و وضوح آن کاهش یابد.

14- برگ حنا، درمان موثر برای رفع بوی بد زیر بغل

برگ حنا بدن را خنک می کند و فعالیت غدد عرق را کاهش می دهد. برای استفاده از حنا باید پودر برگ حنا را با پودر برگ سدر یا جوش شیرین ترکیب کنید. سپس آن را به ناحیه زیر بغل بمالید.

نتیجه گیری نهایی

تعریق بدن امری کاملاً طبیعی و اجتناب ناپذیر است و همچنین نشانه سلامت اعضای بدن از جمله کبد است. اما گاهی اوقات مصرف برخی مواد غذایی یا ابتلا به برخی بیماری ها و کمبودها باعث ایجاد بوی نامطبوع در زیر بغل می شود. بنابراین سوال اینجاست که چگونه از شر بوی بد زیر بغل خلاص شویم؟ استفاده از درمان های خانگی و راه حل های سنتی می تواند این مشکل را برطرف کند. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از بوی بد زیر بغل، همیشه بهداشت خود را رعایت کنید و با شستن مداوم زیر بغل و کوتاه کردن موهای زائد این ناحیه از رشد باکتری ها و بوی نامطبوع بدن جلوگیری کنید.

منابع: خط سلامت، nykaa

گاهی اوقات بوی بد زیر بغل یا بوی بد پا غیر قابل تحمل و شرم آور می شود. به خصوص اگر می خواهید در جمع حضور داشته باشید. شاید بارها به این فکر کرده باشید که چگونه از شر بوی بد بدن خلاص شوید. جالب است بدانید که بدن و عرق به خودی خود بو نمی دهد. شاید بپرسید که چه چیزی باعث بوی بد زیر بغل می شود؟ یا برای درمان بوی بد پا چه باید کرد؟ در این مقاله پاسخ این سوالات را خواهید یافت و همچنین 8 روش موثر برای درمان و رفع بوی بد بدن را کشف خواهید کرد.

علت بوی بد زیر بغل چیست؟

ممکن است فکر کنید که بوی بد بدن ناشی از تعریق بد است. اما در واقع بوی بد زیر بغل، پاها و سایر قسمت های بدن از عرق ناشی نمی شود. این در واقع توسط باکتری هایی ایجاد می شود که روی پوست شما زندگی می کنند و تکثیر می شوند. این باکتری ها همراه با عرق، بوی خاصی از خود متصاعد می کنند که تبدیل به بوی بد آزاردهنده ای می شود.

مرتبط:  چرا وقتی چیزی دانلود میکنم باز نمیشه

چگونه بوی بد زیر بغل را درمان و از بین ببریم؟

بهترین و ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر بوی بد زیر بغل، تعریق کمتر است. برای اینکه کمتر عرق کنید، باید عادات سالم را در پیش بگیرید.

– کاهش وزن
– پرهیز از غذاهای تند و نوشیدنی های الکلی
– استفاده از پدهای ضد عرق
– رهایی از استرس و اضطراب
– تحت درمان باشید

چگونه از شر بوی بد بدن خلاص شویم

برای کاهش بوی بدن، باید اطمینان حاصل کنید که عرق کمتری به باکتری های تولید کننده بو می رسد. برای انجام این کار، روش های زیر را امتحان کنید:

1. از دئودورانت استفاده کنید

بهترین راه استفاده از دئودورانت است. دئودورانت ها محصولات ضد بو هستند. مطمئن شوید که محصولات ضد تعریق از تعریق جلوگیری می کنند و دئودورانت ها از بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

البته به طور کلی به تمام محصولاتی که از بو و تعریق جلوگیری می کنند، ضد تعریق می گویند. اما در هنگام خرید به آنچه روی ضد تعریق نوشته شده دقت کنید. اگر نوشته دئودورانت به این معنی است که این محصول بو را از بین می برد. اما اگر روی آن ضد تعریق نوشته شده بود، به این معنی است که محصول مورد نظر فقط از تعریق جلوگیری می کند و از بوی بد آن جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید که بسیاری از محصولات ضد تعریق ترکیبی از این دو نوع ضد تعریق هستند. بنابراین می توانید به راحتی از محصولاتی استفاده کنید که هر دو روی آنها نوشته شده است. انواع ضد تعریق و خوشبو کننده ها را می توانید از این لینک پیدا و خریداری کنید.

نکته اصلی این است که بهتر است از دئودورانت و ضد تعریق با هم استفاده کنید. به این ترتیب از یک ضد تعریق برای کاهش تعریق استفاده کنید، سپس از یک دئودورانت برای کاهش بو استفاده کنید.

2. به طور منظم دوش بگیرید

دوش گرفتن عرق قبلی را از بدن شما خارج می کند و همچنین بدن شما را از شر باکتری های اضافی خلاص می کند.

بدن ما دو نوع غده عرق دارد. یک نوع در تمام بدن شایع است و نوع دیگر بیشتر در قسمت های پر موی بدن یافت می شود. عرق تولید شده توسط غدد نوع 2 حاوی پروتئین بیشتری است و بنابراین حاوی مواد غذایی بیشتری برای باکتری ها است. بنابراین هنگام دوش گرفتن، حتماً قسمت‌های پرموی بدن را بیشتر بشویید. به این ترتیب جیره غذایی کمتری به باکتری ها می رسد و در نتیجه بوهای کمتری تولید می شود.

برای تمیز کردن این نواحی از صابون های آنتی باکتریال استفاده کنید. اگرچه وجود باکتری روی پوست طبیعی است و برخی از این باکتری ها خوب هستند، اما تعداد زیاد آنها مشکل ساز است.

3. از شر موهای زائد خلاص شوید

مو عرق و بوی بد را به دام می اندازد. بنابراین بهتر است موهای زائد زیر بغل و ناحیه تناسلی را از بین ببرید.

4. لباس ها را مرتب عوض کنید

عرق جذب لباس می شود و پس از مدتی بو می گیرد. پس سعی کنید هر روز لباس هایتان را عوض کنید. به خصوص اگر زیاد عرق می کنید یا از تعریق زیاد رنج می برید.

5. لباس نخی بپوشید

لباس های ساخته شده از الیاف طبیعی تازه تر هستند. بنابراین برای کمتر عرق کردن و در نتیجه داشتن بوی بدن، کمتر لباس نایلونی بپوشید.

6. جوراب و کفش مناسب بپوشید

کفش ها و جوراب ها خود به خود بو نمی دهند. پاها هم همینطور. همانطور که توضیح دادیم، واکنش باکتری ها با پروتئین های موجود در عرق است که باعث ایجاد بو می شود. بنابراین، برای از بین بردن بوی بد پا، جوراب و کفش، بهتر است به این موضوع نیز فکر کنید.

جوراب باید نازک، نرم و از الیاف طبیعی بافته شده باشد. علاوه بر این، کفش های ساخته شده از چرم و مش بهتر از کفش های ساخته شده از مواد مصنوعی هستند. جدای از آن، سعی کنید حداقل هر روز جوراب خود را عوض کنید. شستن منظم پاها همچنین عرق و باکتری های اضافی را از بین می برد و بوی کمتری تولید می کند.

7. به آنچه می خورید توجه کنید

حقیقت این است که آنچه در اوست از دیگ بیرون می آید! معلوم شد که این پروتئین های موجود در عرق هستند که باکتری ها را تغذیه می کنند و بو تولید می کنند. پس بهتر است مراقب غذایی که می خورید باشید.

ابتدا سعی کنید از غذاهایی که باعث تعریق بیش از حد می شوند کمتر بخورید. غذاهای کافئین دار، نوشیدنی های الکلی، غذاهای تند و چربی ها. پس از آن سعی کنید از غذاهای حاوی پروتئین خودداری کنید. مثل گوشت و ماهی. البته، بدن به شدت به پروتئین نیاز دارد، بنابراین زمانی که می‌خواهید با جمعیت هماهنگ شوید، کمتر از این غذاها استفاده کنید.

علاوه بر این، ادویه ها باعث بوی بد عرق می شوند. بهتر است از خوردن غذاهای حاوی گوگرد خودداری کنید. غذاهایی مانند کلم بروکلی و کلم معمولی.

8. از پراکسید هیدروژن استفاده کنید

پراکسید 3 درصد را با یک فنجان آب مخلوط کرده و قسمت های مورد نظر را با آن بشویید. با این کار برخی از باکتری ها از بین رفته و بوهای کمتری تولید می شود.

حالا که منشا بوی بد بدن را می دانید، چه فکر می کنید؟ آیا شما هم با این موضوع دست و پنجه نرم می کنید؟ کدام مارک ضد تعریق برای شما بهتر است؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Berkeleywellness wikihow webmd

علت بوی بد زیر بغل چیست؟ بوی بد بدن بسیار ناخوشایند است. اما راه های زیادی برای درمان بوی بد زیر بغل یا از بین بردن بوی عرق وجود دارد: از درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی تا درمان دائمی بوی بد زیر بغل با روش های نوین علم پزشکی که هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

درمان بوی بد بدن که باعث تعریق بد می شود در طب سنتی بدن انسان سیستم های زیادی دارد که دائما کار می کنند. دفع مواد زائد از بدن تنها بخشی از فرآیند طبیعی بدن است. فرآیند هضم منجر به دفع مواد زائد بدن می شود که به صورت عرق از بدن دفع می شود و سلول های بدن ما دائماً در حال جایگزینی خود هستند.

همانطور که غذاهایی را که می خوریم دور می ریزیم، بوی نامطبوع و بد زیربغل هم مشکل شرم آوری است که با توجه به اینکه موضوع بسیار حساسی است و زندگی افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد، آشکارا درباره آن صحبت نمی شود. امروزه حتی مرهم برای از بین بردن بوی بد عرق زیر بغل به بازار آمده است و با استفاده از آن می توانید خیالتان راحت باشد. همچنین راه حل هایی برای مبارزه با بوی بد بدن یا رفع بوی بد عرق در طب اسلامی وجود دارد. . برخی از درمان های ارزان و خانگی برای این مشکل عبارتند از (رفع بوی بد زیر بغل) رفع بوی بد زیر بغل با جوش ملایم. .

اگر می خواهید در مورد علت بوی بد پا و روش های درمان آن بیشتر بدانید، مطالعه مقاله بوی بد پا را به شما پیشنهاد می کنیم.

اما چگونه از شر بوی بد عرق خلاص شویم؟

بدن دارای دو نوع غده عرق به نام های اکرین و آپوکرین است که دو نوع مختلف عرق را در بدن تولید می کنند. اما عرق تولید شده توسط این دو غده بی بو است. در واقع، هنگامی که عرق تولید شده توسط این غدد در زیر بغل یا کشاله ران ظاهر می شود، می تواند با باکتری هایی که به طور طبیعی در سطح پوست وجود دارند ترکیب شود و به همین دلیل است که تعریق بدن تغییر می کند.

تغییرات غیر طبیعی در تعریق، مانند تعریق زیاد، ضعف یا نامنظمی تعریق ممکن است فرد را نگران کند. به همین ترتیب، تغییر در بوی بدن ممکن است نشانه ای از یک مشکل پزشکی باشد.

بنابراین، برای خوشبو کردن عرق بدن، ابتدا باید علت آن را پیدا کنید تا بتوانید بوی بد عرق را از بین ببرید و عرق زیر بغل را از محصولاتی مانند پماد بوی بد زیر بغل یا صابون برای بوی بد بدن درمان کنید.

علاوه بر این، شیوه زندگی و درمان های خانگی معمولاً می توانند به طور موثر علائم عرق طبیعی و بوی بدن را مدیریت کنند. با جستجو در اینترنت می توانید انواع روش های رفع بوی بد زیر بغل را در طب سنتی کشف کنید.

در ادامه بیشتر در مورد علت بوی بد بدن و تعریق در خانم ها و علت تغییر بوی عرق بدن صحبت خواهیم کرد و همچنین روش هایی برای رفع بوی بد بدن انسان ارائه خواهد شد.

اگر می خواهید در مورد تعریق بد بیشتر بدانید و همچنین روش های درمان آن را بشناسید، پیشنهاد می کنیم صفحه علل تعریق زیاد را مطالعه کنید.

درمان طبیعی تعریق زیر بغل

اگر به دنبال درمان طبیعی تری هستید، می توانیم به شما قول بدهیم که محصولات گیاهی دئودورانت زیر بغل زیادی در بازار وجود دارد که می توانید از آنها برای مدیریت مشکل خود استفاده کنید. اما قبل از اینکه روش درمانی مناسب را پیدا کنم، باید علت مشکل را پیدا کنم، بنابراین ابتدا باید به این سوال پاسخ داده شود.

بوی بد زیر بغل چه علامتی دارد؟

هنگامی که بدن عرق می کند، باکتری ها می توانند روی سطح پوست رشد کنند و با اسیدی کردن عرق بدن، بوی بدی را در زیر بغل ایجاد می کنند. برخی افراد بر این باورند که بوی بد زیر بغل به دلیل رشد باکتری ها در بدن است. . اما بوی بد زیر بغل نتیجه تجزیه پروتئین های بدن به اسیدهای خاص است که توسط باکتری ها انجام می شود.

راه حل های زیادی برای از بین بردن بوی بد زیر بغل وجود دارد که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

بوی بد زیر بغل در زنان

علت بوی بد عرق زیر بغل در زنان چیست؟ علت بوی بد زیر بغل به عوامل مختلفی بستگی دارد که اغلب در دوران بلوغ ظاهر می شوند. افرادی که چاق هستند یا به طور منظم غذاهای تند می خورند، عرق بدبویی را تجربه می کنند. یا، افرادی که دارای شرایط خاص پزشکی هستند، مانند دیابت، ممکن است بوی بدی از تعریق داشته باشند. بنابراین باید همیشه از دئودورانت های گیاهی یا شیمیایی زیر بغل استفاده کنند. افرادی که از هایپرهیدروزیس رنج می برند نیز ممکن است با مشکل بوی بد زیر بغل مواجه شوند.

بوی بد عرق چیست؟

عرق به تنهایی بویی ندارد. اما افزایش سریع باکتری ها در حضور عرق و تبدیل عرق به اسید در نهایت منجر به بوی بد عرق بدن می شود. پاها، کشاله ران، زیر بغل، ناحیه تناسلی، ناف و پشت گوش ها معمولاً بیشتر از سایر قسمت های بدن عرق می کنند. بوی بدن هر فرد منحصر به فرد است و می تواند تحت تاثیر رژیم غذایی، جنسیت، سلامتی و داروها باشد. بوی بد عرق زیر بغل می تواند بسیار شرم آور باشد و برخی از خانم ها را آزار دهد. اگرچه عرق بدبوی زیر بغل مضر نیست، اما می تواند نشانه سلامت عمومی باشد.

به همین دلیل است که مهم است بدانید که این اطلاعات به ما کمک می کند تا علل بالقوه و طبیعی این خطر را تعیین کنیم و کشف کنیم که چگونه یک درمان دائمی برای تعریق زیر بغل پیدا کنیم. بوی بدن توسط باکتری هایی ایجاد می شود که عرق بدن را تجزیه می کنند و در درجه اول با غدد آپوکرین بدن مرتبط است. این غده بیشتر در کشاله ران، ناحیه تناسلی، زیر بغل، گوش و سینه یافت می شود.

آیا عرق کردن طبیعی است؟

طبق مطالعات انجام شده، تعریق هنگام قرار گرفتن در محیط گرم و یا فعالیت بدنی کاملا طبیعی است و نشان دهنده سلامت بدن شماست. هنگامی که دمای بدن شما افزایش می یابد، غدد عرق در کشاله ران و زیر بغل شما توسط سیستم عصبی خودمختار بدن شما مطلع می شوند. غدد مسئول حذف چربی موجود در عرق از بدن از طریق مجاری غدد هستند. هنگامی که دیواره های مجاری غدد شروع به سفت شدن می کنند، عرق را به سطح پوست می آورند تا توسط باکتری ها تجزیه شوند. هنگامی که باکتری شروع به عمل می کند و عرق از بین می رود، بوی بد بدن ظاهر می شود. این بو هنگام استحمام از بین می رود. برای مبارزه با بوی بد زیر بغل که ممکن است به دلیل اصطکاک بین سطوح پوست در این ناحیه ایجاد شود، از دستمال مرطوب مخصوص استفاده کنید. همچنین محصولات خاصی مانند صابون برای خوشبو کردن بدن وجود دارد که در این مواقع مفید خواهد بود.

دلایل بوی بد زیر بغل

کمبود برخی ویتامین ها در بدن

بوی بد زیر بغل کمبود ویتامین است؟ علت بوی بد زیر بغل ممکن است نشان دهنده کمبود برخی ویتامین ها در بدن باشد. حال این سوال پیش می آید که کمبود چه ویتامینی باعث بوی بد عرق می شود؟

مرتبط:  چرا باید به بقیه کمک کنیم

معمولا افرادی که سبزیجات تازه و مواد مغذی کمتری مصرف می کنند بوی بسیار قوی تری نسبت به دیگران دارند. اگر احساس می کنید که بوی بد زیر بغل شما در حال تشدید است، آزمایش را نادیده نگیرید و بررسی کنید که آیا بدنتان کمبود ویتامین دارد یا خیر. زیرا بوی بد عرق زیر بغل می تواند یکی از علائم بیماری خودایمنی باشد.

⦁ مصرف زیاد شکلات و شیرینی

توجه داشته باشید که علت بوی بد زیر بغل می تواند مصرف شکلات و شیرینی باشد. دلیل اصلی این امر این است که باکتری ها مانند شما قند را دوست دارند و اگر قند خون خود را بالا ببرید، گلوکز زیادی از طریق عرق از بدن خارج می شود که باکتری ها آن را به الکل تبدیل می کنند. این الکل بوی بسیار قوی دارد و به دلیل بوی بد شما اطرافیانتان را آزار خواهد داد.

⦁ بروز برخی بیماری ها در بدن

به طور کلی، بیماری کلیوی علائم بسیار کمی دارد. به همین دلیل است که آنها معمولاً خیلی جدی گرفته نمی شوند. بوی بد عرق یکی از علائم بیماری کلیوی است و حتما باید با پزشک مشورت کنید. در این صورت بدن بوی بسیار بدی خواهد داشت زیرا کلیه ها سموم بدن را دفع نمی کنند. همچنین اولین علائم دیابت بوی بد در بدن به خصوص در پاها است که باید به آن نیز توجه داشت. علاوه بر این، اگر قصد دارید در مورد علت بوی بد پا بیشتر بدانید، می توانید مقاله مورد نظر خود را در این سایت مطالعه کنید.

⦁ مصرف زیاد گوشت قرمز و سفید

افزایش بیش از حد برخی ویتامین ها در بدن یا کمبود آنها می تواند علت بوی بد زیر بغل باشد. گوشت قرمز و سفید حاوی ویتامین کولین است که عامل اصلی بوی بد زیر بغل است. ویتامین کولین زیرمجموعه ای از ویتامین B است و به دلیل مصرف زیاد گوشت قرمز و سفید، عرق شما به مرور بوی بدی می دهد. معمولاً افرادی که از رژیم غذایی پر پروتئین (گوشت) استفاده می کنند، بیشتر از دیگران به دنبال تسکین از تعریق بد هستند.

⦁ استرس و فشار زیاد

به جرأت می توان گفت مهم ترین علت بوی بد زیر بغل استرس و فشارهای روزانه است. بسیاری از افراد در هنگام استرس و اضطراب، فعالیت غدد عرق آنها افزایش می یابد و در نتیجه بوی بدی خواهند داشت. باید گفت که اگر در چنین مواقعی آرامش خود را حفظ نکنید، به مرور زمان تعریق ناشی از فشار قطعا شما را آزار خواهد داد و با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

⦁ استفاده از کلم و زیره

این غذاها حاوی مقادیر زیادی گوگرد هستند و به همین دلیل اگر بوی عرق زیادی دارید، حداقل تا زمانی که بدن به حالت عادی برگردد، تا حد امکان به خصوص در فصول گرم سال از این غذاها استفاده نکنید.

دلیل تغییر بوی عرق بدن

بوی بد عرق زیر بغل نشانه چیست؟ هنگامی که بدن بوی بدی می دهد، ممکن است برای دیگران ناخوشایند باشد، به این حالت بوی بدن یا برومیدروزیس می گویند. وقتی فردی به سن بلوغ می رسد، اگر اقدامات لازم را برای پاکسازی و از بین بردن بوی بد بدن انسان انجام ندهد، بوی بدن او خودش را نشان می دهد.

افرادی که چاق هستند یا به طور منظم غذاهای تند و تند مصرف می کنند، و همچنین افرادی که دارای برخی بیماری های خاص مانند دیابت هستند، به بوی بدن حساس تر هستند. در واقع چاقی، رژیم غذایی نامناسب و برخی بیماری ها می توانند باعث تغییر در بوی عرق بدن شوند. افرادی که بیش از حد عرق می کنند، مانند افراد مبتلا به هایپرهیدروزیس، ممکن است بیشتر از دیگران درگیر بوی بدن باشند. با این حال، دلیل وجود نمک زیاد در عرق برای تجزیه باکتری های سطح پوست می تواند علت تعریق ضعیف در زنان باشد. البته این به تعریق بیش از حدی که در بدن رخ داده و نوع غدد عرق درگیر بستگی دارد.

عرق بدن به تنهایی بی بو است. افزایش سریع باکتری ها در حضور عرق و تجزیه عرق به اسید در نهایت منجر به بوی بد بدن و تغییر بوی عرق بدن می شود. بوی بدن می تواند بوی مطبوع و متمایزی داشته باشد که می توان از آن استفاده کرد. برای شناسایی افراد، به ویژه سگ ها و سایر حیوانات. . بوی منحصر به فرد بدن می تواند تحت تأثیر رژیم غذایی، جنسیت، سلامت بدن و استفاده از برخی داروها باشد.

راه حلی برای از بین بردن بوی بد زیر بغل

بنابراین، برای خوشبو شدن عرقتان، بهتر است از رژیم غذایی کم قند، کم چرب و بدون الکل پیروی کنید و سعی کنید از میوه ها و سبزیجات بیشتری در وعده های غذایی خود استفاده کنید. زیرا هضم این غذاها برای بدن آسانتر است و از طرفی این غذاهای سالم نیز باعث دفع سموم از بدن می شوند. قبلاً گفتیم که بوی بدن توسط باکتری ایجاد می شود که باعث انقباض عرق می شود و در درجه اول مربوط به غدد آپوکرین است. دلیل اصلی تغییر بوی عرق بدن به همین موضوع مربوط می شود. این غدد در قفسه سینه، ناحیه تناسلی، پلک ها، زیر بغل و گوش یافت می شوند. قطره های چربی در شیر مادر ترشح می شود. در گوش آنها به صورت مایعی زرد رنگ و چسبناک می جوشند. غده آپوکرین در درجه اول مسئول بوی بدن است زیرا عرق غنی از پروتئین تولید می کند که به راحتی می تواند باکتری ها را از بین ببرد.

دلیل اصلی تغییر بوی عرق بدن مربوط به غده آپوکرین است که معمولا در قسمت های خاصی از بدن یافت می شود.

برخی مانند کف پا، کشاله ران، زیر بغل، ناحیه تناسلی، نواحی مودار بدن، پایین شکم، پشت گوش وجود دارد.

بنابراین عرق این قسمت ها بیشتر از سایر قسمت های بدن باعث ایجاد بوی بد می شود.

علاوه بر غده آپوکرین و باکتری هایی که باعث بوی بد عرق می شوند، دلایل دیگری نیز وجود دارد که می تواند باعث تغییر در بوی عرق بدن و همچنین علت تعریق بد در زنان شود:

علت بوی بد زیر بغل

اضافه وزن:
اضافه وزن باعث افتادگی پوست و چین و چروک می شود. چین و چروک عرق و باکتری ها را زیر آن به دام می اندازد. بنابراین اگر این سوال برای شما هم پیش بیاید، برای جلوگیری از بوی بد باید چه کار کنم؟ باید گفت که بهتر است به فکر کاهش وزن و ساخت اندامی مناسب خود باشید.

خوردن غذاهای تند و تند:
در واقع این غذاها عامل تغییر بوی عرق بدن نیستند. برعکس، رایحه تند آنها می تواند به پوست شما نفوذ کند و باعث ایجاد بوی بد بدن شود.

هایپرهیدروزیس: تعریق بیش از حد بدن که هایپرهیدروزیس نامیده می شود، می تواند باعث تعریق بیش از حد بدن شود. اگرچه برخی افراد به طور طبیعی بیشتر از دیگران عرق می کنند، اما یائسگی می تواند باعث تغییر در بوی عرق در زنان شود.

شرایط خاص پزشکی: دیابت، مشکلات کلیوی و کبدی، پرکاری هورمون های تیروئید و در موارد نادر بیماری های ژنتیکی می توانند باعث تغییر در بوی عرق بدن شوند. برای مثال، بوی تند یا ادرار مانند ممکن است با مشکلات کلیوی یا کبدی مرتبط باشد. گاهی اوقات علت بوی بد زیر بغل در زنان می تواند نشانه مشکلات جدی تری مانند سرطان و غیره باشد.

اگر متوجه تغییر عجیبی در بوی بدن خود شده اید یا احساس می کنید که بوی بدنتان مثل همیشه نیست، بهتر است در اسرع وقت با پزشک خود مشورت کنید.

استرس: استرس همچنین می تواند باعث تغییر در بوی عرق بدن شود. زیرا باعث می شود غدد لنفاوی بیشتر از قبل کار کنند. می دانید که این غدد در بدن تولید عرق می کنند. بنابراین ممکن است هنگام ارائه در یک سمینار بزرگ یا در طول یک جلسه کاری مهم متوجه تغییر بوی بدن خود شده باشید.

رژیم غذایی: یکی دیگر از دلایل تغییر بوی عرق بدن خانم ها به نوع غذایی که می خورند بستگی دارد. زیرا برخی غذاها مواد معدنی خاصی را از بدن خارج می کنند که با تجزیه آنها و ترکیب آنها با باکتری های سطح پوست، بوی بدن را تغییر می دهد. غذاهایی مانند سیر، پیاز، گوشت، خامه کلم بروکلی، الکل، ماهی و مارچوبه از جمله غذاهایی هستند که می توانند باعث تغییر در بوی عرق بدن شوند.

ژنتیک: برخی افراد از نظر ژنتیکی بیشتر از دیگران عرق می کنند. بنابراین ژنتیک نیز می تواند عامل بوی بد زیر بغل در زنان باشد.

درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی (طب اسلامی)

رفع بوی عرق در طب اسلامی

در این قسمت به رفع بوی عرق در طب اسلامی می پردازیم. از دیرباز، طب سنتی از راه حل های طبیعی بدون عوارض جانبی در تمامی درمان ها و پیشگیری از بیماری ها و هر آنچه که به بدن انسان مربوط می شود، توصیه می کند. بوی بد عرق همیشه آزاردهنده و بسیار ناخوشایند است، به خصوص برای اطرافیان.

درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی در واقع راه حل های ساده ای است که می توانید به راحتی در خانه از آن بهره ببرید. بسیاری برای درمان بوی بد بدن و علت تعریق بد در طب سنتی و یا از بین بردن بوی بد عرق از عطرها و ادکلن های مختلف استفاده می کنند. علاوه بر هزینه بالا، می تواند بر سلامتی آنها نیز تأثیر منفی بگذارد. در طب سنتی بسیاری از گیاهان دارویی و مواد طبیعی برای درمان بوی بد زیر بغل توصیه می شود که در ادامه هر یک را به تفصیل بررسی می کنیم.

نعناع

یکی از راه های درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی استفاده از محلول نعناع است. با این محلول می توانید زیر بغل خود را بشویید تا علاوه بر از بین بردن بوی بد به کاهش ترشح غدد عرق نیز کمک کنید. این محلول نیز راهی برای رفع بوی بد دهان است.

از روغن نارگیل استفاده کنید

یکی از بهترین و موثرترین درمان‌ها برای رفع بوی بد زیر بغل استفاده از روغن نارگیل است. خواص ضد میکروبی روغن نارگیل رشد باکتری ها را در سطح پوست محدود می کند و عامل مهمی در مبارزه با بوی بد زیر بغل است.

پودر صندل

پودر چوب صندل یک ماده اورئودیک رایج است و می تواند در کنترل تعریق زیر بغل موثر باشد. و همچنین با از بین بردن رطوبت اضافی پوست باعث خشکی و تمیزی پوست می شود. برای استفاده از پودر چوب صندل برای تعریق می توانید آن را با گلاب و آبلیمو مخلوط کرده و روی ناحیه زیر بغل یا سایر قسمت های بدن که عرق می کند بمالید. وقتی این ماسک ضد تعریق روی پوست خشک شد، آن را با آب ولرم بشویید. گلاب برای تعریق زیر بغل نیز مفید است.

برگ حنا

پودر برگ حنا پوست را شاداب می کند و فعالیت غدد عرق را به حداقل می رساند. پودر برگ حنا را نیز می توان با پودر برگ سدر یا مخمر شیرین مخلوط کرد و سپس استفاده کرد. برای درمان دائمی بوی بد زیر بغل، برگ حنا را با سماق یا سرکه جوشانده مخلوط کرده، خمیری درست کنید و آن را به آن ناحیه بمالید. بعد از نیم ساعت زیر بغل را با آب گرم یا سرکه بشویید.

دانه شنبلیله

خواص آنتی اکسیدانی دانه شنبلیله می تواند به دفع سموم از بدن کمک کند و خواص ضد باکتریایی آن عفونت های باکتریایی در بدن را کنترل می کند. اعتقاد بر این است که دانه شنبلیله می تواند در مبارزه با بوی بد زیر بغل بسیار موثر باشد.

نگران بودن

این گیاه به صورت خوراکی برای کاهش تعریق بیش از حد بدن استفاده می شود. مخلوط جوشانده مریم گلی، گل ختمی و زوفا را دو بار در روز پس از سرد شدن میل کنید. برای تاثیر بهتر می توانید از پودر مریم گلی به طور مستقیم برای درمان بوی زیر بغل با طب سنتی استفاده کنید.

ورق مورد

می توانید برگ های تازه خشک شده را به پودر تبدیل کنید و روی زیر بغل استفاده کنید. حتی می توانید برگ ها را دم کرده و زیر بغل خود را با دم کرده غلیظ آن بشویید. به لطف خاصیت قابض غدد عرق، برگ کاسه تعریق پوست را کنترل می کند و بوی آن بوی بد زیر بغل را درمان می کند.

گوجه فرنگی

اگرچه گوجه فرنگی بسیار کوچک است، اما یک درمان موثر برای بوی بد زیر بغل است. خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده گوجه فرنگی می تواند به کاهش باکتری های ایجاد کننده بو در بدن کمک کند. گوجه فرنگی همچنین می تواند در برابر تعریق بیش از حد بدن موثر باشد. حتی آب گوجه فرنگی می تواند دمای بدن را کاهش دهد.

برگ شیرین بیان

مانند برگ ذکر شده در بالا، از این گیاه برای شستشوی روزانه زیر بغل نیز استفاده می شود. همچنین پاشیدن پودر شیرین بیان در محل تعریق ترشحات غدد عرق را کاهش داده و با استفاده از طب سنتی به درمان بوی بد زیر بغل کمک می کند.

گیاهان زیادی در طبیعت وجود دارد

می توان از آنها برای درمان بوی بد زیر بغل با طب سنتی استفاده کرد.

مرتبط:  چرا تو یوتیوب نمیتونم کامنت بزارم

پوست و برگ گردو

برای درمان و کاهش بوی بد زیر بغل می توانید از برگ های گردو استفاده کنید. برگ های گردو دارای اثر ضد میکروبی قوی هستند که با استفاده از دم کرده غلیظ یا خیساندن آن ها در هنگام شستشوی زیر بغل، به از بین بردن بوی بد زیر بغل کمک می کند. همچنین پوست سبز گردو برای کاهش فعالیت غدد عرق و کنترل ترشح آن بسیار مفید است. می توانید به مقدار مساوی پودر برگ گردو، پودر پوست گردو سبز، مردار و حنا را روی زیر بغل بپاشید تا بوی بد آن از بین برود.

اب

یکی دیگر از درمان های موثر برای بوی بد زیر بغل نوشیدن آب فراوان است. آب یک حلال عالی، سموم را از بدن دفع می کند. علاوه بر این، آب بهترین خنثی کننده است و از تشکیل باکتری در روده جلوگیری می کند، بنابراین در مبارزه با بوی بد زیر بغل بسیار موثر خواهد بود.

گل ارمنی

نام دیگر خاک رسی، نوعی خاک رس خمیر شده خالص است که علاوه بر تسکین زخم، ضدعفونی کننده پوست نیز می باشد. از این ماده معدنی می توان به شکل خالص برای درمان بوی بد زیر بغل استفاده کرد. حتی می توانید مخلوط گل ارمنی را با پودر نعنا و گل رز با آب و سرکه رقیق کنید و روزی نیم ساعت روی بغل خود بگذارید.

لیمو

لیمو یکی از مواد دیگری است که می توانید از آن برای خوشبو کردن زیر بغل استفاده کنید. شب ها قبل از خواب می توانید عصاره لیمو را به زیر بغل خود بمالید تا بوی خوبی بگیرد.

برگ سیب

هنگام شستن زیر بغل می توانید از جوشانده برگ تازه سیب برای درمان بوی بد زیر بغل با استفاده از طب سنتی استفاده کنید. علاوه بر این، این دم کرده با مخلوط سرکه نیز می تواند گزینه خوبی برای درمان بوی بد زیر بغل باشد.

گل قرمز

بوی شیرین گل رز یکی از گیاهانی است که در درمان بوی بد زیر بغل می توان از آن استفاده کرد. گلاب در برابر تعریق زیر بغل (درمان بوی بد بدن در طب اسلامی) بسیار موثر است. برای جلوگیری از بوی بد آن می توانید پودر گل رز را روی زیر بغل خود نیز بریزید.

رزماری

این گیاه به دلیل بوی تندش در درمان بوی بد زیر بغل در طب سنتی استفاده می شود. با استفاده از ترکیب یک پنجم رز مری و بقیه پودر بچه، آن را ۲ تا ۳ بار در روز روی زیر بغل بپاشید.

بوی بدن بخشی طبیعی از تجربه انسان است، اما اگر راهی برای خلاص شدن از شر آن پیدا نکنید، می تواند بسیار خجالت آور باشد. دلیل تغییر بوی عرق بدن به دلیل وجود باکتری در سطح پوست است و عرق به تنهایی بویی ندارد. باکتری ها در محیط های مرطوب رشد می کنند، بنابراین علت بوی بد زیر بغل به دلیل این باکتری ها است. البته خوردن غذاهایی مانند ماهی، سیر، پیاز و … می تواند علت تعریق بد در زنان باشد. برخی شرایط پزشکی مانند دیابت، تیروئید و یائسگی نیز می توانند باعث تغییر در بوی عرق بدن شوند. شستشوی بدن با صابون برای رفع بوی بد بدن، استفاده از پماد برای رفع بوی بد زیر بغل، درمان بوی بد بدن در طب اسلامی از جمله روش هایی است که می توان برای رفع بوی عرق از آن استفاده کرد.

از بین بردن بوی بد بدن انسان

بهترین راه برای جلوگیری از بوی بد بدن این است که به طور مرتب دوش بگیرید و از تمیزی پوست خود مطمئن شوید. استفاده از صابون بوی بدن با آب ممکن است ساده ترین راه برای تمیز کردن پوست باشد. اگرچه هیچ درمان قطعی برای بوی زیر بغل وجود ندارد، اما اقدامات حفاظتی زیر ممکن است در کاهش علت بوی بد زیر بغل در زنان موثر باشد:

تمیز نگه داشتن زیر بغل: تمیز نگه داشتن پوست برای از بین بردن بوی بد بدن انسان به خصوص در ناحیه زیر بغل می تواند در کاهش بوی بدن موثر باشد.
استفاده منظم از صابون برای بوی بد بدن می تواند از بوی بد زیر بغل جلوگیری کند.

موهای زیر بغل را کوتاه کنید: وجود مو در زیر بغل باعث کاهش تبخیر عرق در این ناحیه می شود.
در این صورت باکتری ها زمان بیشتری برای تجزیه دارند و به همین دلیل عامل تعریق بد در خانم ها می شوند. موثر باشد
اما با کمک این روش می توانید بوی بد عرق را کنترل کنید.

از لباس های پنبه ای یا سایر پارچه های طبیعی استفاده کنید: لباس های ساخته شده از پلی استر یا مواد مصنوعی می توانند دلیلی برای تغییر بوی عرق بدن باشند زیرا اجازه تنفس به پوست را نمی دهند. برخی از لباس‌های زیر یا تی‌شرت‌های موجود در بازار، نخی بوده و دارای لایه‌های ضد تعریق هستند که می‌تواند در از بین بردن بوی بد بدن انسان مفید باشد. از ترکیب شدن با باکتری های سطح پوست. لباس زیر عرق گیر تاپیک نمونه ای از این گونه محصولات عرق گیر است که می توانید از تاپیک شاپ خریداری کنید.

دئودورانت یا ضد تعریق: دئودورانت پوست را اسیدی تر می کند و اجازه می دهد تا باکتری های بیشتری در زیر بغل رشد کنند. اما یک ضد تعریق مانند استیک ضد تعریق زنانه Roxona با مسدود کردن غدد عرق بدن، تعریق زیر بغل را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده است که این محصولات درمان قطعی برای بوی زیر بغل نیستند و ممکن است با سرطان سینه نیز مرتبط باشند. بنابراین می توانید از روش های درمان بوی بدن طب اسلامی بهره مند شوید. علاوه بر این، محصولاتی مانند پماد بوی بد زیر بغل نیز برای خوشبو کردن عرق بدن استفاده می شود.

اگر دوست دارید در مورد ضد تعریق چوبی بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم مقاله ضد تعریق چوب چیست؟

تمیز نگه داشتن زیر بغل با استفاده از صابون برای بوی بد بدن، کوتاه کردن موهای زیر بغل، استفاده از لباس های نخی،
استفاده از ضد تعریق و پماد بوی بد بدن می تواند در رفع بوی بد بدن موثر باشد.

پماد برای بوی بد زیر بغل

با بوی بد زیر بغل چه باید کرد؟ در حال حاضر برخی از شرکت های دارویی و آرایشی کرم ها و پمادهایی برای بوی بد زیر بغل تولید می کنند. از ترکیبات این کرم ها می توان به کلروهیدرات آلومینیوم با خاصیت ضد تعریق اشاره کرد که وظیفه اصلی آن جلوگیری از بوی نامطبوع بدن است. علاوه بر این، برخی از این کرم ها بدون ایجاد چربی و چسبندگی، خاصیت نرم کنندگی دارند. یکی دیگر از اثرات این نوع کرم ها تنظیم pH ناحیه مورد استفاده برای جلوگیری از رشد باکتری ها است. البته می توانید از ساده ترین راه ها برای درمان بوی بد زیر بغل نیز استفاده کنید. از دیگر پمادها می توان به اکسید روی برای از بین بردن بوی بد زیر بغل اشاره کرد. استفاده روزانه از پماد اکسید روی برای بوی عرق باعث کاهش تعریق و رفع بوی بد زیر بغل می شود.

برای اطلاع می توانید به بهترین مقاله ضد تعریق مراجعه کنید.

درمان قطعی بوی بد زیر بغل

برای درمان قطعی بوی بد زیر بغل می توانید با پزشک مشورت کنید و از روش های پزشکی برای رفع آن کمک بگیرید. تزریق بوتاکس در این ناحیه را می توان از جمله روش هایی نام برد که در سال های اخیر برای درمان قطعی بوی بد زیر بغل رایج شده است. البته این روش تا حدودی دردناک است و باید هر شش ماه یکبار تکرار شود. تجویز داروهای ضد تعریق توسط پزشک نیز در درمان بوی بد عرق زیر بغل موثر است. در برخی موارد پیشرفته، پس از مشورت با پزشک معالج، می توان روش جراحی را نیز برای درمان قطعی بوی بد زیر بغل انتخاب کرد. روش های ساده دیگری برای درمان دائمی بوی بد زیر بغل وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می شود.

نوشیدن آب زیاد در درمان بوی بد زیر بغل بسیار موثر است. البته این روش احتمالا باعث تعریق بیشتر شما می شود اما بوی نامطبوع را از بین می برد. رفع موهای زائد زیر بغل در کاهش بوی بد زیر بغل بسیار موثر است. استفاده از لیزر برای خلاص شدن از شر موهای زائد نیز می تواند کمک کننده باشد. از خوردن غذاهایی که بوی تند و بد دارند از جمله سیر، پیاز و فلفل خودداری کنید. این مواد به طور مستقیم بر میزان عرق و بوی بد آن تأثیر می گذارد. سیگار علاوه بر بوی بد دهان، تاثیرات منفی نیز بر بدن دارد. کافئین بیش از حد نیز تأثیر مستقیمی در ایجاد بوی نامطبوع بدن دارد. پس با کاهش مصرف این مواد به درمان بوی بد زیر بغل خود کمک کنید.

تعریق بیش از حد زیر بغل و مشورت با پزشک

به طور کلی اگر شب ها بیشتر از روز عرق می کنید یا بدنتان ناگهان بوی بدی می دهد و بدون فعالیت زیاد عرق می کند، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تعریق بدن طبیعی است. اما اگر بو به طور ناگهانی تغییر کرد یا بسیار بیشتر از بوی افراد دیگر بود، هنگام مشورت با پزشک نباید این را به شوخی بگیرید. علاوه بر این، بدترین نوع تعریق و بوی بد بدن، عرق سرد است که می تواند نشانه استرس زیاد، ضعف یا بیماری قلبی عروقی باشد. به این دلایل باید مراقب عرق و بوهای بدن خود باشید تا دچار بیماری نشوید.

با مشورت پزشک می توانید روش های درمانی قطعی بوی بد زیر بغل را به طور جدی دنبال کنید.

با جوش شیرین بوی بد زیر بغل را از بین ببرید

جوش شیرین یا جوش شیرین یک ماده ضد باکتری و ضد التهابی است که می تواند برای درمان بوی بد زیر بغل استفاده شود. البته باید توجه داشت که این روش درمان دائمی عرق زیر بغل نیست. از بین بردن بوی بد زیر بغل با جوش شیرین یکی از درمان های خانگی برای کاهش بوی بد بدن به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی فراوان است. استفاده روزانه از جوش شیرین در ناحیه زیر بغل از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

اگر استفاده از پودر جوش شیرین برای شما سخت است، می توانید آن را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و روزانه از این محلول استفاده کنید. علاوه بر این، خمیر جوش شیرین و آب لیمو می تواند در درمان بوی بد زیر بغل (با از بین بردن بوی زیر بغل) موثر باشد. بو). . این خمیر را به مدت 10 تا 15 دقیقه در محل مورد نظر نگه دارید سپس با آب بشویید.

از بین بردن تعریق زیر بغل با زاج سفید

بسیاری از پزشکان سنتی و طب اسلامی رفع عرق زیربغل را با زاج سفید توصیه می کنند. با استفاده روزانه از پودر زاج سفید روی ناحیه مورد نظر می توانید این مشکل را با زاج سفید حل کنید. همچنین می توانید پس از هر بار استحمام، زاج سفید را به زیر بغل مرطوب خود بمالید. این ماده علاوه بر از بین بردن بوی عرق، به کاهش تعریق در این ناحیه نیز کمک می کند.

بوی بد بدن بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است و بسیاری از افراد با مشکل مواجه شده اند. راه های زیادی برای درمان بوی بد زیر بغل وجود دارد که در بالا به 17 مورد از آنها اشاره شد. باغ بخشی از طب سنتی است. یکی از راه های دیگر برای درمان دائمی بوی بد زیر بغل تزریق بوتاکس در این ناحیه است. در طب اسلامی رعایت بهداشت فردی برای مقابله با بوی بد بدن توصیه اکید شده است.

نتیجه کلی

عرق بدن به طور طبیعی بی بو است، اما وقتی با باکتری های سطح پوست ترکیب می شود، بوی بدی از زیر بغل ایجاد می کند که می تواند بسیار آزاردهنده و شرم آور باشد. استفاده از صابون برای خوشبو کردن بدن یکی از راه های مبارزه با بوی بد زیر بغل است. بیشتر این صابون ها آنتی باکتریال هستند که از رشد باکتری ها در سطح پوست جلوگیری می کند. شستشوی منظم روزانه، استفاده از روغن نارگیل، لیمو، دانه شنبلیله، گوجه فرنگی و نوشیدن آب فراوان از جمله روش های درمانی موثر برای رفع بوی بد زیر بغل در طب سنتی است. یکی از روش های درمانی موثر برای از بین بردن بوی بد زیر بغل استفاده از پودر چوب صندل است که اگرچه درمان دائمی برای تعریق زیر بغل نیست اما به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد می تواند پوست را خشک و تمیز نگه دارد و به عنوان دارویی مفید باشد. گیاه. دئودورانت زیر بغل

چند سوال رایج

علت بوی بد زیر بغل چیست؟

علت بوی بد زیر بغل به عوامل مختلفی بستگی دارد که اغلب در دوران بلوغ ظاهر می شوند. افرادی که چاق هستند یا به طور منظم غذاهای تند می خورند، عرق بدبویی را تجربه می کنند. یا در افراد مبتلا به بیماری های خاص مانند دیابت، بدن آنها ممکن است بوی بدی از تعریق داشته باشد.

آیا می توان بوی بد زیر بغل را درمان کرد؟

بله، درمان با استفاده از موارد زیر امکان پذیر است: نعناع – استفاده از روغن نارگیل – پودر چوب صندل – برگ حنا – دانه شنبلیله – مریم گلی و…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا