چرا باید به بقیه کمک کنیم

چرا باید به دیگران کمک کنیم؟ با ماگرتا به خواندن فارسی دوم ابتدایی ادامه می دهیم.

چرا باید به دیگران کمک کنیم؟

من به دیگران کمک می کنم که خوشحال باشند همانطور که من خوشحالم و خدا از من راضی است. وقتی دیگران را خوشحال می بینم خوشحال می شوم.

من به دیگران کمک می کنم زیرا با کمک به دیگران احساس نزدیکی به خدا می کنیم و مطمئناً موقعیت خوب ما جبران می شود.

مطالب پیشنهادی: انشا درباره نحوه کمک به دیگران با مقدمه و نتیجه گیری

زمان مطالعه: 9 دقیقه

یکی از ابزارهای رشد و تعالی انسان، کمک به دیگران به ویژه نیازمندان است. بیشتر ما دوست داریم به دیگران کمک کنیم و اگر کسی از ما کمک بخواهد و مطمئن شویم که این شخص واقعاً به آن نیاز دارد، از کمک به او دریغ نخواهیم کرد. امروزه با افزایش سودجویان، شناخت نیازمندان واقعی آسان نیست. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چگونه می توان کسانی را که واقعاً نیازمند هستند شناسایی کرد و چگونه به آنها کمک کرد؟ با ما همراه باشید تا از طریق سایت آبک افراد نیازمند واقعی و نحوه کمک به آنها را به شما معرفی کنیم.

مسئولیت اجتماعی ما در قبال نیازمندان واقعی چیست؟

حتماً افرادی را در خیابان دیده اید که درخواست کمک می کنند و افراد دیگری بدون اینکه متوجه شوند از آنجا عبور می کنند. متاسفانه یکی از معضلاتی که این روزها بسیار رایج شده، بی تفاوتی اجتماعی نسبت به نیازمندان است. به عبارت دیگر بی توجهی به مشکلات دیگران و همچنین مشکلات جامعه می تواند بسیار تاسف بار باشد.

البته گاهی این حق را برای مردم قائل می شویم که برخی از آنها واقعاً نیازمند نیستند و به این شکل تجارت می کنند و از سوی دیگر برخی از افراد واقعاً نیازمند به دلیل شهرت نمی توانند با کسی تماس بگیرند. وقتی از نیازمندان واقعی صحبت می کنیم، منظور کسانی است که واقعاً نیازمند هستند. همین افراد مریض هستند یا خرج روزانه ندارند و غذایی برای خوردن ندارند یا پدری بالای سرشان نیست که از آنها حمایت کند.

آنها نیازمندان واقعی جامعه هستند و همه ما آنها را دوست داریم و می خواهیم به آنها کمک کنیم، اما نمی دانیم کجا آنها را شناسایی کنیم و به آنها کمک کنیم.

نیازمندان واقعی چه کسانی هستند؟

اگر بخواهیم نیازمندان واقعی را دسته بندی کنیم، باید کسانی را که نان آور خود را از دست داده اند یا پدری ندارند، در اولویت قرار دهیم. مهربانی جان تازه ای به زندگی آنها می بخشد و امید را به خانه آنها می آورد.

راه های مختلفی برای شناسایی نیازمندان واقعی وجود دارد که یکی از آنها جستجو در محله های محروم است. از این طریق می توانیم افراد نیازمند را شناسایی کرده و مستقیماً به آنها کمک کنیم. البته این یک اشکال دارد، یعنی گاهی اوقات افراد نمی خواهند از دیگران کمک بگیرند و غرور و عزت نفس آنها اجازه نمی دهد از دیگران کمک بگیرند و ترجیح می دهند مشکلات را حل کنند. زندگی . تحمل کنید اما حمایت دیگران را نپذیرید.

در این صورت بهتر است این کار را به موسساتی که برای این منظور طراحی شده اند بسپارید. آنها می توانند به طور غیر مستقیم به نیازمندان واقعی کمک کنند.

در انجام این کار، افراد نیازمند واقعی می توانند توسط خیریه حمایت شوند. یکی از مزایای این شغل این است که افراد کمک مالی دریافت نمی کنند. خیریه ها برای توانمندسازی نیازمندان اقدام می کنند که بسیار مهم است. زیرا کمک های دوره ای نمی تواند مشکل این عزیزان را حل کند.

چگونه می توانیم به کسانی که واقعاً به آن نیاز دارند کمک کنیم؟

یکی از راه‌های کمک به کسانی که واقعاً به آن نیاز دارند، توانمندسازی آنها برای اقدام است. توانمندسازی و تقویت مهارت های این عزیزان با برپایی کارگاه های آموزشی حرفه ای می تواند کمک واقعی برای محروم ترین افراد باشد. اینگونه است که خیریه ها به سراغ کسانی می روند که واقعاً به آن نیاز دارند.

بهترین راه برای شناخت نیازمندان واقعی چیست؟

در اینجا چند راه برای تشخیص نیازمندان واقعی از مدعیان وجود دارد:

گروه هایی را برای شناسایی کسانی که واقعاً به آن نیاز دارند تشکیل دهید

به مناطق فقیرنشین بروید

همکاری با انجمن های خیریه

در ادامه موارد ذکر شده را برای شما توضیح خواهیم داد:

۱-تشکیل گروه های برای شناسایی نیازمندان واقعی

بهترین راه برای کمک به کسانی که واقعاً به آن نیاز دارند، تشکیل گروه هایی با دوستان خود و شناسایی کسانی است که واقعاً به آن نیاز دارند. افراد را با درخواست از دیگران شناسایی کنید و کمک مورد نیاز را جمع آوری کنید، سپس آن را بین آنها توزیع کنید.

۲- رفتن به مناطق فقیر نشین

یکی دیگر از راه‌های شناخت نیازمندان واقعی این است که به مناطق فقیرنشین بروید و از زندگی مردم باخبر شوید و در صورت امکان کمک‌های نقدی یا غیر نقدی مانند لباس، دارو، غذا و غیره به آنها ارائه کنید. البته این کارها زمان می برد. و زمان زیادی می برد و همانطور که گفتیم ممکن است برخی از افراد به دلیل عزت نفس و غرور خود مایل به دریافت کمک مستقیم ما نباشند و در برابر کمک ما مقاومت کنند.

۳- همکاری با مؤسسات خیریه

یکی دیگر از راه های کمک به نیازمندان، همکاری با موسسات خیریه است که هر کدام در زمینه های مختلف به نیازمندان کمک می کنند. ما باید افراد و خانواده های نیازمند را شناسایی کنیم و در صورتی که تمایلی به کمک به ما ندارند، آنها را برای کمک به این موسسات معرفی کنیم.

نیازمندان و دستفروشان

در مورد نیازمندان و دستفروشان نباید به همه آنها یکسان نگاه کنیم. همه این افراد دزد و دروغگو نیستند، بسیاری از آنها ممکن است نان آور خانه باشند که از سر ناچاری این کار را انجام می دهند. فردی که محصولات ارزان را در خیابان می فروشد احتمالاً راه بهتری برای کسب درآمد ندارد و این کار را از روی نیاز واقعی انجام می دهد. این افراد به جای گدایی یا دزدی می خواهند پول دربیاورند و مشکلاتشان را حل کنند. بنابراین ما نباید به آنها به عنوان تقلب انگ بزنیم. بسیاری از افراد نیازمند خجالت می کشند که مستقیماً از ما کمک بخواهند و به دلیل اعتماد به نفس پایینی که دارند، کنار آمدن با مشکلات برایشان دشوار است.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم بهترین راه کمک به نیازمندان خیریه است زیرا این موسسات به صورت ناشناس به نیازمندان کمک می کنند. کمک های خیریه به خانواده های نیازمند ادامه دارد و حمایت مالی می شود. حامیان می توانند کمک های دائمی خود را از طریق حسابی که افتتاح می کنند به این موسسات واریز کنند.

این کمک ها، هرچند اندک، می تواند بار خانواده های نیازمند را کم کند و شرایط زندگی آنها و فرزندانشان را اندکی بهبود بخشد. اگر در شرایط فعلی نمی توانید به یک موسسه خیریه اعتماد کنید، باید افراد نیازمند واقعی را از طریق اطلاعات جمع آوری شده از موسسه خیریه پیدا کنید و مستقیما به آنها کمک کنید.

آیا می خواهید یک انسان دوست باشید؟

همانطور که می دانید انسان موجودی اجتماعی است. این شاید یکی از مهمترین کلیدهای دستیابی به صلح باشد. رسیدن به صلح به معنای حمایت از جامعه است. وقتی از سوی دیگران حمایت می شویم، رضایت و آرامش تمام وجود ما را فرا می گیرد و خوب است بدانیم که کمک و حمایت شما می تواند حس آرامش را در دیگران نیز ایجاد کند.

برای اینکه آدم خوبی باشید نیازی نیست کارهای سخت و غیرممکن انجام دهید. شما می توانید یک انسان دوست باشید و برای آرامش همنوعان خود مبارزه کنید. اقدام مثبت برای نیازمندان می تواند در آرامش دیگران و حل مشکلات آنها بسیار مهم باشد. حتماً این ضرب المثل را شنیده اید که می گوید: «قطره قطره مثل دریا می شود».

مرتبط:  چرا گرمای خورشید در هنگام ظهر بیشتر است

با این حال، کمک های کوچک از سوی خیرین جمع می شود و می تواند مشکلات بزرگی را برای کسانی که واقعاً به آن نیاز دارند حل کند.

چرا باید به دیگران کمک کنیم؟

وقتی به دیگران کمک می کنید، حتی اگر صرف وقت صرف صحبت با آنها باشد، ناخودآگاه احساس تنهایی را از بین می برد و به شما هدف می دهد. این کمک به شما این امکان را می دهد که ارتباط و همبستگی خود را با دیگران تقویت کنید و همه اینها به آرامش درونی شما کمک می کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید کمک به دیگران می تواند سلامت افراد را بهبود بخشد و امید به زندگی آنها را افزایش دهد.

نتیجه ی افکار تاریک در مورد نیازمندان واقعی چیست؟

بعضی ها افکار سیاه دارند و فکر می کنند بی خانمان ها بی لیاقت هستند یا افرادی که مشکلات خانوادگی و مالی دارند افراد مفیدی نیستند و باید از آنها دوری کرد! در واقع این افراد بدبینی و عصبانیت را در درون خود پرورش می دهند که آرامش را از آنها می گیرد و به سلامت روان آنها آسیب می رساند. اگر به جای قضاوت و انتقاد از دیگران، با صمیمیت و مهربانی به آنها کمک کنیم، می توانیم عصبانیت و سوء ظن را در درون خود از بین ببریم و سلامت روانی خود را ارتقا دهیم.

شما باید مردم را خوب بشناسید. کسانی که پر از ترس، امید، نیاز و ترس هستند، اما به دلایل مختلف دست و پنجه نرم می کنند و اکنون به کمک ما نیاز دارند، شاید روزی با این وضعیت مواجه شویم. در این صورت ما از دیگران چه انتظاری داریم؟؟

نتیجه

در این مقاله مجله ابک سعی کردیم نیازمندان واقعی و نحوه کمک به آنها را به شما معرفی کنیم. اگر می خواهید به کسانی که واقعاً به آن نیاز دارند کمک کنید، بهترین راه این است که به خیریه روی بیاورید. از طریق این مؤسسات می توانید از نیازمندان واقعی که شناسایی شده اند حمایت کنید و در این کار الهی با آنها همکاری کنید.

یادداشت سردبیر

مجموع امتیاز

نتیجه افکار سیاه در مورد نیازمندان واقعی چیست؟

امتیاز کاربر:

اولین باشید!

مایکل کندی

حدود 10 سال پیش ما برای یک سفر مأموریتی به سائوپائولو، برزیل رفتیم. اولین چیزی که عمیقاً مرا تحت تأثیر قرار داد، بی‌کران بودن این شهر مهم و مرکزی بود که به نظر می‌رسید بدون محدودیت تا دورترین سطوح افق امتداد دارد.

وقتی ناگهان وارد خیابان های مرکز شهر شدیم، این منظره خیره کننده همچنان توجه من را به خود جلب کرد. در اینجا چیزی که بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کرد تضاد حاکم بر این مکان بود. خیابان های کثیف و شلوغ با ساختمان های عجیب و غریب و مجللی که آنها را احاطه کرده بود، مطابقت نداشت.

در آن زمان، من یک مسیحی دوباره متولد شده بودم که می خواستم دنیا را تغییر دهم و آرزوی من این بود که آن را به محیطی بهتر تبدیل کنم. اما خدا بدون توجه به افکار آرمان گرایانه ام درس های مهمی به من داد و معلمی که برایم انتخاب کرد پسر 13 ساله ای به نام موسی نبود! من با جان و دل به دنبال اراده و هدف خداوند در زندگی ام بودم و خداوند به میل قلبی ام وسایل را فراهم کرد، اما تنها با خدمت به نیازمندان متوجه شدم که خداوند بیش از آنچه می خواستم به من عطا کرده است. می خواستم به خدا تقدیم کنم. من برکت داشتم

در مدت اقامتم در سائوپائولو با موسی دوست شدم. خانواده موسی او را ترک کرده بودند و هر لحظه در کوچه پس کوچه های شهر جانش در خطر بود. اما سرانجام یک زوج مسیحی به نام های پادرینو و نئومی او را از خیابان های شهر به محل امن خانه خود بردند و او را به مسیح معرفی کردند.

موسی هنگام خداحافظی یکی از گرانبهاترین دارایی هایش، پیراهن قهرمانی تیم فوتبال مورد علاقه اش را به من هدیه داد. با بخشش فروتنانه او متحول شدم. من خیلی بیشتر از او داشتم، اما چقدر کمتر بخشیده ام.

اما چرا بخشش و سخاوت مهم است؟ چرا مسیحیان باید بخشی از مأموریت خود را به نیازمندان بدهند؟

1- خداوند در کلام خود بر اهمیت رسیدگی به نیازمندان تکیه کرده است:

من عمیقاً تحت تأثیر سخاوت موسی قرار گرفتم و این تازه آغاز سفر من در جستجوی مسیح بود. می‌خواهم آنچه را که وقتی به آغاز و قدم‌های خود در جستجوی عیسی فکر می‌کنم، که نشان‌دهنده عشق و توجه خداوند به مستضعفان و نیازمندان است، با شما در میان بگذارم. توجه به این معارف و آیات نیز ما را به تفکر و تأمل وا می دارد تا بدانیم این موضوع چقدر نزد خداوند اهمیت دارد.

الف) شریعت موسی در تورات برای نیازمندان پیش بینی شده بود.

همانطور که قوانین موسی را می خوانیم، از ابتدا می آموزیم که خدا از قوم خود می خواهد که از این قوانین پیروی کنند. اگر اطاعت می کردند، سعادت می یافتند و در غیر این صورت، لعنت خدا بر آنان نازل می شد. کلام خدا از ابتدا نشان می دهد که چقدر به نیازهای مادی و تأمین غذا و عدالت برای نیازمندان قوم خود اهمیت می داد. اگر هیچ یک از خلق خدا برای احقاق حق مظلوم قیام نمی کرد، ظالم باید برای پاسخگویی به عرش خدا می آمد. به عنوان مثال به آیات زیر توجه کنید.

– از فقرا و نیازمندان سوء استفاده نکنید. «اگر به همسایه فقیر قوم من قرض می‌دهی، با او به عنوان رباخوار رفتار نکن و از او بهره نگیر» (خروج 22:25).

– میوه سال هفتم زمین برای فقرا است. «مزرعه خود را شش سال بکارید و محصول را درو کنید، اما در سال هفتم آن را رها کنید و بگذارید فقرای قوم شما از آن بخورند و حیوانات صحرا از تاکستان و درختان زیتون شما باقی مانده بخورند.» (خروج 10). :23).

– سهم فقرا در برداشت مزارع نباید فراموش شود. «انگورهای خود را بچینید و انگورهایی را که از تاکستانتان افتاده است جمع کنید و به فقرا بدهید، من یهوه خدای شما هستم» (لاویان 19:10).

– نفی عدالت برای نیازمندان. «به بیوه یا یتیم ستم مکن و اگر به او ستم کنی و او نزد من گریه کند، حتماً فریادش را اجابت می‌کنم و خشم من برانگیخته می‌شود و تو را با شمشیر می‌کشم و زنانت بیوه می‌شوند و تو. پسران یتیم خواهند شد» (خروج 22:22-24).

ب) عیسی مسیح از نیازمندان صحبت می کند.

وقتی به عهد جدید نگاه می کنیم، می بینیم که خدا خود را در پسرش عیسی مسیح آشکار کرد و دوران سختی را در میان کسانی که طرد شده و فقیر در جامعه بودند تجربه کرد. عیسی مسیح بارها شاگردان خود را تشویق کرد که بدانند و آگاه باشند که هر کاری که با دارایی خود انجام می دهند برای پیشرفت و ساختن ملکوت خداست و ما نیز مانند رسولان باید هوشیار باشیم و بدانیم که با آنچه خدا دارد چه می کنیم. . مخزن بیایید به برخی از چیزهایی که عیسی به آنها اشاره کرد نگاهی بیندازیم:

– «خوشا به حال فقیران در روح، زیرا ملکوت آسمان از آن ایشان است» (متی 5:3).

– “عیسی پاسخ داد: اگر می خواهی کامل باشی برو و آنچه را که داری بفروش و به فقرا بده تا در آسمان گنجی خواهی داشت” (متی 19:21).

«سپس عیسی شاگردان خود را فرا خواند و به آنها گفت: «آمین، به شما می‌گویم، این بیوه بیوه فقیر بیشتر از همه کسانی که در خزانه می‌گذارند هدایایی داده است. در فقر خود هر چه داشت، یعنی تمام معاش خود را داد» (مرقس 12: 43 و 44).

مرتبط:  چرا از ضرب المثل ها استفاده می کنیم

بیشتر اوقات با اشاره به این که خودمان نیازمند و نیازمندیم از کمک به دیگران امتناع می ورزیم و یا از این طریق کاستی های خود را توجیه می کنیم. اما عیسی مسیح با توکل به او و نشان دادن فداکاری ما را تشویق می‌کند که خود را رها کنیم، زیرا او نمی‌گذارد که از اعمال خود پشیمان شویم، درست مانند این بیوه بیچاره که واقعاً برکت و فیض خدا را درک کرد.

ج) کلیسای اولیه این کار را مکرر انجام می داد

نمونه‌های زیادی از کلیسای اولیه وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه رسولان و شاگردان از آنچه مسیح گفت اطاعت کردند و تمام تلاش خود را برای کمک به کسانی که بیشتر به آن نیاز داشتند انجام دادند. یکی از این نمونه ها خشکسالی در یهودیه و حواریونی است که هر چه داشتند برای کمک به نیازمندان دادند.

– “یکی از آنها به نام آگابوس برخاست و با الهام روح نبوت کرد که قحطی شدیدی در جهان روم رخ خواهد داد. این قحطی در زمان سلطنت کلودیوس رخ داد. سپس شاگردان تصمیم گرفتند برای برادرانی که در آنجا زندگی می کردند کمک بفرستند. در یهودیه، هر یک از آنها تا آنجا که می توانستند، و این کار را کردند، و بزرگان هدیه ای به دست برنابا و شائول فرستادند (اعمال رسولان 11: 28-30) این اولین نمونه از این است که چگونه کلیسا می تواند سریع عمل کند. در شرایط بحرانی، و هنوز هم در کلیسا انجام می شود.

– «پس چون یعقوب و پطرس و یوحنا، معروف به ستونها، فیضی را که به من داده شده بود، دیدند، دست دوستی به سوی من و برنابا دراز کردند و مقرر شد که ما نزد غیریهودیان برویم. آنها فقط برای اینکه ما آنها را به یاد بیاوریم آنها را خواستند، که خود من مشتاق انجام آن بودم.» (غلاطیان ۲:۹، ۱۰) پولس نیز مشتاق کمک به فقرا بود.

“زیرا شما به فیض خداوند ما عیسی مسیح می دانید که اگر چه او ثروتمند بود، به خاطر شما فقیر شد تا به واسطه فقر او ثروتمند شوید” (دوم قرنتیان 8: 9).

کلیسای اولیه نه تنها مشتاق رساندن انجیل به یهودیان و سایر ملل بود، بلکه از هر فرصتی برای ملاقات و کمک به فقرا و نیازمندان استفاده می کرد.

2- ما با خدمت به نیازمندان به خداوند عیسی خدمت می کنیم.

یکی از کلمات قابل توجه و قابل توجه مسیح به شاگردانش و به همه کسانی که خود را مسیحی می دانند در متی فصل 25 کتاب مقدس آمده است. کسانی که به گرسنگان و تشنه ها و بیماران و غریبان و برهنگان توجه کنند مورد رحمت خداوند قرار خواهند گرفت. مسیح این را به وضوح در متی فصل 25 آیه 40 اعلام می کند. “پادشاه پاسخ خواهد داد: “به راستی به شما می گویم همانطور که با یکی از کوچکترین برادران من این کار را کردید، با من نیز چنین کردید.” جمله تکان دهنده، اما سوال اینجاست: چند نفر از ما به آن پاسخ می دهیم؟ چند نفر از ما حاضریم وقت خود را به نیازمندانی که در اطراف ما زندگی می کنند اختصاص دهیم؟ در واقع، برکات زیادی در اطراف ما وجود دارد و باید چشمانمان را باز کنیم. تا آنها را بیابیم و از فرصت هایی که خداوند برای ما در اختیار ما قرار می دهد استفاده کنیم.

یکی از خادمین تحت حمایت موسسه ایلام آرتور است. آرتور یکی از تجربیات خود را با ما در میان می گذارد و توضیح می دهد که چگونه توانسته با به اشتراک گذاشتن “مژده” زندگی یک فرد را تغییر دهد و آنها را به مسیح برساند. ساشا نام مردی است که دوست ما در مورد او صحبت می کند. ساشا سال ها تنها زندگی کرد و از سوی مردم طرد شد و از جامعه دور شد. هیچ کس نمی توانست با او صحبت کند و اتاقش همیشه پر از زباله بود. در این زمان بود که آرتور به وجود چنین شخصی در شهر پی برد و خدا بر دل او گذاشت تا برود و ساشا را ملاقات کند. ساشا کاملاً متعجب و متحیر شده بود که شخصی تمایل خود را برای دیدن او و بودن با او نشان داده بود و حاضر بود برای گذراندن یک ساعت با او راه طولانی را طی کند. با کمک خدا، آرتور توانست “خبر خوب” را با ساشا در میان بگذارد و او را در آغوش مسیح بیاورد. علاوه بر این، او را به حمام برد، لباس های جدیدش را خرید و آپارتمانش را با کمک افراد دیگر تمیز کرد. اعضای کلیسا، مردمی که در همسایگی ساشا زندگی می کردند از همه تغییراتی که در زندگی ساشا رخ داد شگفت زده شدند و کلیسا توانست عشقی را که مسیح می تواند به هر انسانی بدهد برای همسایگان ساشا آشکار کند.

عیسی مسیح نیز زمانی وارد زندگی ما شد که پر از خاک بود اما با وجود این خود تصمیم گرفت در این شرایط به ما لطف و محبت عطا کند و با اینکه پر از گناه بودیم ما را تنها نگذاشت. اکنون که در مسیح برکت یافته ایم، خدا از ما انتظار دارد که این برکت را با دیگران تقسیم کنیم. هر بار که به نیازمندان کمک می کنیم، مانند خدمت به مسیح و انجام کاری برای او است.

3- روزی بر اساس کمک هایی که به نیازمندان کرده ایم در برابر عرش الهی مورد قضاوت قرار می گیریم.

در کلام خدا در متی فصل 25، آیات 41-46، می خوانیم که هرکس از کمک و مراقبت از فقرا و نیازمندان امتناع کند، در برابر کرسی داوری خدا خواهد ایستاد. «…….به عذاب ابدی وارد خواهند شد، اما پرهیزگاران به حیات جاودانی وارد خواهند شد.» این یک حقیقت وحشتناک و تکان دهنده است. نجات یافتن چیز خوبی است، اما جدای از آن باید با تمام آنچه خدا به ما داده و با نعمت هایی که به ما داده است، کارهای نیک انجام دهیم، به دیگران کمک کنیم و رستگاری خود را در عمل نشان دهیم. وقتی تصمیم بگیریم شادی و آرامشی را که در خدا پیدا کرده ایم با دیگران تقسیم کنیم، کارهای نیک از ما جاری خواهد شد. ما زمان زیادی در این دنیا نداریم، اما در این مدت کوتاه می توانیم ذخیره ای برای ابدیت خود با پدر آماده کنیم و در ابدیت تفاوت ایجاد کنیم.

چقدر باید احمق و کوته فکر باشیم که این فرصت کوچک را با انباشتن مادیات از دست بدهیم در حالی که در آخر عمر هیچ کدام از آنها را به بهشت ​​نخواهیم برد. تمام زندگی مسیح مربوط به مردن، رها کردن، و رها کردن همه چیزهایی است که دوام نمی‌آورند تا آنچه را که تا ابد باقی می‌ماند به دست آوریم و به دست آوریم.

4- با کمک و همدردی با نیازمندان، درهای نعمت های بهشتی را به روی زندگی خود باز می کنیم.

با خواندن کتاب امثال متوجه می شویم که با کمک به نیازمندان حداقل به سه حقیقت مهم و اساسی دست می یابیم:

الف) اگر نیازمندان را شکار کنیم، باید انتظار داشته باشیم که روزی طعمه خود شویم. «کسی که گوشهای خود را بر فریاد فقرا ببندد، گریه خواهد کرد و هیچ کس او را اجابت نخواهد کرد» (امثال 13:21).

ب) حضرت سلیمان در بیشتر اشعار و تمثیل های خود به ما می فرمایند که وقتی با تمام وجود و حتی بیش از توان خود به دیگران و نیازهای آنان رسیدگی کنیم، خداوند نیز حاجت ما را اجابت می کند و به ما چنین برکت می دهد. ما حتی در رویا هم متوجه نشده ایم که نمی توانیم تصور کنیم. “کسی که بر فقرا ترحم کند به خداوند قرض می دهد و او رحمت خود را خواهد داد” (امثال 17:19).

مرتبط:  چرا من نگذرم از یه استخون

این فوق العاده نیست؟ وقتی به نیازمندان کمک می کنیم مانند قرض دادن به خداست و بخشیدن به نیازمندان در واقع به ما یادآوری می کند که خداوند نیز نیازهای ما را می داند و چیزی از ما دریغ نمی کند. پاسخ خدا ممکن است همیشه آن چیزی نباشد که ما انتظار داریم، اما شکی نیست که کارهای خدا فراتر از تصورات و انتظارات ماست. خداوند در حین خدمت به نیازمندان، برکات و امتیازات بسیاری را به من عطا کرده است که برخی از آنها به من امکان می دهد دوستان زیادی پیدا کنم و تجربیات فرهنگی غنی به دست بیاورم، افق دیدم را گسترده تر کنم، زندگی ام را باز کنم و تغییر بدهم، نظرم را بهبود بخشم. همه دست به دست هم دادند و مرا تشویق کردند. خدا را بیشتر از قبل به خاطر نعمت هایش شکر کن

ج) حقیقتی معنوی وجود دارد که تنها از طریق بخشش می توان به آن دست یافت یا آن را تجربه کرد و اگر هنوز آن را تجربه نکرده اید، قطعاً ارزش آن را دارد که در زندگی خود تمرین کنید. “کسی که به فقیر می بخشد نیازمند نخواهد بود، اما کسی که چشمان خود را می پوشاند بسیار لعنت خواهد شد” (امثال 28:27).

بهتر است در این مورد واقعاً به خدا اعتماد کنیم و راه های منحصر به فرد و منحصر به فردی را که او برای ما در نظر گرفته است ببینیم. از آنجایی که من خدا هستم هیچ احساس کمبودی در زندگی ام ندارم و او تمام نیازهای مرا تامین می کند.

5- با کمک به فقرا و نیازمندان است که خالصانه خدا را عبادت می کنیم.

اگر قصد داریم با تمام وجود خدا را بپرستیم، ابتدا باید یاد بگیریم که به همسایه خود و کسانی که نیاز به کمک دارند، اطرافیان و شاید چشمان ما هرگز آنها را ندیده، محبت کنیم و به آنها کمک کنیم. تنها شریعت و ایمانی که مورد قبول و پسند خداوند است، شریعتی است که در آن به نیازهای فقرا و نیازمندان رسیدگی شده و نیازمندان عقب نمانند. «دین پاک و بی‌عیب نزد خدای پدر ما مراقبت از یتیمان و بیوه‌زنان در مواقع سختی و دوری از پلیدی این جهان است» (یعقوب 1: 27).

وقتی با اعضای کلیسا مشغول نظافت خانه ساشا بودیم، همسایه هایی که در آن نزدیکی زندگی می کردند زبان به شکر خدا باز کردند که محیط زندگی آنها نیز تمیز شده است. «و هر که بذر کشاورز را بدهد و نان را بخورد و بذر شما را بدهد و بر محصول خوب شما بیفزاید، پس در همه چیز ثروتمند خواهید شد تا در هر موقعیتی سخاوتمند باشید. سخاوت شما بوسیله ما خدا را شکر خواهد کرد» (دوم قرنتیان 9:10، 11).

شاید شنیده باشید که تنها انجیلی که مردم می خوانند مربوط به اعمال یک مسیحی است. ما باید افکار و اعمال خود را هر روز بررسی کنیم و ببینیم که آیا واقعاً برای اطرافیانمان که به کمک نیاز دارند بهترین ها را می خواهیم.

نتیجه:

در پاسخ به سوالی که از ابتدا مطرح شد که چرا باید به نیازمندان کمک کرد، متوجه شدیم که دلایل زیادی وجود دارد که باید محیط امن خانه را ترک کنیم و به کمک نیازمندان بشتابیم.

رفتار بسیاری از مردم با فقرا و نیازمندان متفاوت است. گروهی ظالم و بی رحم به همه نیازمندان ظلم و استثمار می کنند، فقط برای یک سود ناچیز. اکثر ما این افراد را نادیده می گیریم، آنها را نادیده می گیریم و فکر می کنیم که کمک کوچک من نمی تواند تغییری در زندگی آنها ایجاد کند.

افراد خوب و مهربان نسبت به این قشر دلسوزی و دلسوزی نشان می دهند و از خرج کردن پول خود دریغ نمی کنند، اما متاسفانه در بیشتر موارد فقط برای آرامش وجدان خود همه این کارها را انجام می دهند. در هر صورت، در پایان این سفر، روزی به عنوان مسیحی، باید در برابر کرسی داوری خداوند بایستیم و پاسخگوی اعمال خود باشیم. حالا که این متن را خواندیم و فهمیدیم کمک به نیازمندان یک نعمت است، آیا حاضریم دوباره اشتباه کنیم و فرصت هایی را که هر روز پیش می آید نادیده بگیریم؟ آیا امروز روز اطاعت و اطاعت از خداست و بپرسم که خداوند امروز چه کسی را سر راه من قرار می دهد تا کمک کنم، گرسنه یا تشنه یا برهنه یا تنها یا بیمار یا حتی اسیر؟ وظیفه من نسبت به او این است که همان محبتی را که از خدا دریافت کردم با او در میان بگذارم و او را دلداری و تشویق کنم.

امروز از خداوند می خواهیم که به ما قدرت و هوشیاری عطا کند تا بتوانیم فرصت پیدا کنیم و به فقرا و نیازمندان کمک کنیم، مطیع باشیم و از خدای خود پیروی کنیم و الگوی ما باشیم و فراموش نکنیم که هر کاری با مردم انجام می دهیم. از طرف خدا، در واقع ما این کار را برای خود خدا انجام دادیم.

ترجمه:

انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و زندگی مشترک برای ما یک مزیت است.

هر فردی ممکن است در طول زندگی خود با مشکلات زیادی روبرو شود که به تنهایی نتواند بر آنها غلبه کند.

خانواده، دوستان، همسایگان و در برخی موارد حتی غریبه ها می توانند به حل مشکلات آنها کمک کنند.

این اشتباه است که فکر کنیم هرگز مشکلی نداریم و نیازی به کمک دیگران نداریم، زیرا ما انسانها توانایی کافی برای حل همه مشکلات را به تنهایی نداریم.

کمک به نیازمندان در واقع بیشتر برای کمک به خودمان است زیرا نتیجه اعمال خوب و بد خود را خواهیم دید و کمک ما باعث رضایت و رضایت ما از خداوند و برکت زندگی ما خواهد شد.

این موضوع برای ما ایرانیان و دین اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است. آیات و روایات زیادی وجود دارد که ما را تشویق به کمک به دیگران می کند.

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله می فرماید: هر که سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه باشد به من ایمان نیاورده است و اگر ساکنان مجتمع سیر بخوابند، گرسنه ای در میان آنها هست. خداوند در روز قیامت به آنها رحم نمی کند. همچنین فرمود: هر که همسایه خود را از ضروریات زندگی دریغ کند، خداوند در روز قیامت او را از فضلش محروم می کند و او را به حال خودش می گذارد.

سعدی شعری دارد که اهمیت کمک به دیگران را برای ما ایرانیان بیان می کند.

انسان اعضای یک بدن هستند
که در خلقت گوهری هستند
که عضوی مفید بود زمان از اعضای دیگر نماند

افراد زیادی در جامعه هستند که به کمک ما نیاز دارند مانند: کودکان بی سرپرست، کودکان کار، زلزله زدگان، آوارگان جنگ، سالمندان، بیکاران، اسرا و …. و این کمک ها همیشه نقدی نیست. مثلاً سالمندان نیاز به توجه بیشتری دارند و توجه ما به آنها نوعی کمک تلقی می شود یا یافتن شغل برای یک فرد بیکار باعث نجات خانواده می شود.

باید توجه داشته باشیم که کمک ما نباید با اکراه انجام شود و باعث از بین رفتن آبروی فرد نیازمند و آسیب به عزت نفس او شود.

ممکن است در اطرافمان افراد نیازمندی داشته باشیم، اما از ترس آبروی خود نمی توانند از دیگران کمک بخواهند. پس به همان اندازه که کمک به دیگران مهم است، حفظ کرامت و عزت نفس فرد نیازمند نیز مهم است.

منبع: www.coca.ir

بازدید: 44,540

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا