چرا زود به زود پریود میشم نی نی سایت

در شرایطی بودم که مجبور بودم دو ماه متوالی قرص های اورژانسی بخورم

الان پریودم بهم ریخته

مثلا 6 روز بود الان 8 روزه خونریزی دارم

برای رفع آن باید چه کار کنم؟

فقط جهت کنجکاوی جلوگیری نکردین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بچه هم نمیخواین !!!!!!!!!!!!!!!!

جالب است

شاید هورمون های شما به هم ریخته باشد و دیرتر پریود شوید. دو سه روز دیگه صبر کن وگرنه برو آز. البته می توانید از بیبی چک نیز استفاده کنید

معمولا خانم ها تا سن 50 تا 55 سالگی هر ماه یک بار پریود می شوند. این دوره هر 28 روز تکرار می شود که حالت طبیعی آن است. اما گاهی اوقات اختلالاتی در دوران قاعدگی ایجاد می شود که منجر به زود قاعدگی یا عدم قاعدگی می شود که ممکن است هر کدام دلایل متفاوتی داشته باشد. بیش از یک دوره در ماه به دلایل مختلفی است که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

معمولاً زنان یک بار در ماه پریود می شوند که معمولاً برای زنان مختلف بین 25 تا 30 روز طول می کشد. این بدان معناست که هر زنی هر 25 تا 30 روز یک بار پریود می شود. در طول هر دوره، بدن زن برای بارداری آماده می شود. اگر زن تخمک گذاری کند و آن تخمک و اسپرم با هم جمع شوند، لقاح اتفاق می افتد و جنین تشکیل می شود. اگر حاملگی اتفاق بیفتد، زن باردار است و اگر بارداری اتفاق نیفتد، آندومتر در پایان دوره شروع به ریزش می کند که معادل خونریزی ماهانه است. هر خانمی یک بار در ماه این خونریزی را تجربه می کند.

اکثر خانم ها می دانند که دوره طبیعی قاعدگی بین 20 تا 40 روز است، اما بسیاری از این خانم ها سال ها است که دوره های نامنظم و غیرطبیعی داشته اند و با تصور اینکه هیچ درمانی مفید نیست، چنین شرایطی را تحمل می کنند، اما باید بدانید که هیچ کدام از مشکلات مربوط به این سوال حل نشدنی نیست و اگر زنان در اسرع وقت به فکر چاره نباشند. بحران های جدی تر سلامت آنها را تهدید خواهد کرد.

دلایل پریودهای زودرس چیست؟

این بیماری که با اختلالات و بی نظمی های قاعدگی مرتبط است و آمنوره نامیده می شود، علل زیادی دارد که برخی ناچیز و برخی دیگر مهم هستند. علل اصلی پریودهای متعدد عبارتند از:

استرس
یکی از بزرگترین علل پریودهای اولیه یا دوره های متعدد استرس است. استرس می تواند جسمی، احساسی یا ناشی از محیط اطراف باشد. هر نوع استرسی تعادل هورمونی زنان را به هم می زند و منجر به انواع اختلالات قاعدگی می شود. اگر علت استرس باشد، به راحتی با دارو قابل درمان است.

قرص های ضد بارداری
می توانند باعث شوند که عادت ماهانه شما زودتر از حد معمول شروع شود، به خصوص اگر مصرف یک یا چند قرص را فراموش کرده باشید. آی یو دی می تواند یکی دیگر از عوامل احتمالی در ایجاد قاعدگی زودرس باشد. اگر قرص ضد بارداری اورژانسی معروف به قرص لوونورژسترل را مصرف کنید، به احتمال زیاد زودتر پریود بعدی خود را خواهید گرفت.

یائسگی
قطع دائمی قاعدگی در زنان را یائسگی می گویند. یائسگی زنان به تدریج رخ می دهد و در این مدت بدن زنان دچار تغییرات هورمونی عمیقی می شود و علائم یائسگی مانند گرگرفتگی را ایجاد می کند. اختلالات و بی نظمی های قاعدگی در این دوره شایع است که یکی از آنها پریودهای متعدد و زودرس است.

مصرف مواد مخدر
تحقیقات نشان می‌دهد که 15 درصد از زنان با سیکل‌های قاعدگی منظم که دارو مصرف کرده‌اند، لکه‌بینی یا پریودهای زودرس یا دیررس را در دوره بعدی تجربه می‌کنند.

بیماری های مقاربتی
بیماری های مقاربتی به ویژه سوزاک و عفونت کلامیدیا می توانند باعث پریودهای زودرس در زنان شوند. عفونت کلامیدیا در زنان جدی است و باعث درد شدید شکم، ترشحات چرکی واژن و پریودهای نامنظم می شود. سوزاک باعث خارش در ناحیه واژن، ترشحات خونی و چرک از واژن و احساس سوزش در هنگام ادرار می شود.

مرتبط:  چرا سفرنامه ها از منابع مهم تاریخ نگاری محسوب می شوند

فیبروم های رحمی
فیبروم های رحمی معمولاً دارای پوششی هستند که چسبندگی ضعیفی دارد و به دلیل دفع آسان مخاط روی فیبروم، زن دچار پریود یا پریودهای متعدد می شود. این زنان معمولاً خونریزی شدید همراه با پریودهای طولانی دارند.

مشکلات هورمونی
مشکلات تیروئید، هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز که در تولید هورمون های زنانه نقش دارند نیز می تواند منجر به عادت های نامنظم و پریودهای اولیه شود. حتی تخمدان ها هم می توانند مشکل داشته باشند و علی رغم دستوری که از مغز می گیرند، هورمون کافی تولید نکنند! جالب است بدانید که افزایش ترشح هورمون های مردانه نیز باعث پریودهای نامنظم می شود.

افزایش یا کاهش بیش از حد وزن
گاهی افزایش یا کاهش شدید وزن می تواند باعث اختلال در قاعدگی شود. بنابراین، بهتر است دلایل احتمالی افزایش یا کاهش وزن بیش از حد را با پزشک خود در میان بگذارید. به شما کمک می کند وزن خود را کنترل کنید.

اگر یک بار دچار قاعدگی زودرس شدید هستید، جای نگرانی نیست، زیرا این‌ یک اتفاق طبیعی است، ولی اگر مکررا این اتفاق افتاد یا نشانه‌های دیگری چون درد یا خونریزی شدید داشتید، به پزشک مراجعه کنید. یادداشت کردن طول چرخه پریودی می‌تواند در تشخیص قاعدگی زودرس و همچنین کمک به پزشک در تشخیص علت مشکل زود پریود شدن مؤثر باشد.

توجه: برای تعیین طول دوره قاعدگی، از روز اول پریود خود بشمارید. اولین روز قاعدگی اولین روز سیکل و اولین روز قاعدگی بعدی آخرین روز سیکل است.

سلب مسئولیت جدی: پاسخ های داده شده (در قسمت نظرات) به کاربران عزیز صرفاً جهت اطلاع رسانی بوده و به عنوان توصیه های تخصصی پزشکی تلقی نمی شود. بنابراین نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک برای تشخیص و درمان دانست. اگر در مورد سلامتی خود نگرانی دارید، بهتر است مستقیماً با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید. به طور کلی تشخیص پزشکی صحیح تنها از طریق معاینه دقیق، حضوری و آزمایشات لازم امکان پذیر است.

نوشیدن یک فنجان چای و دمنوش گیاهی در روز به شما کمک می کند تا هر چقدر که می خواهید وزن خود را کاهش دهید. دمنوش های گیاهی در کنار سم زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع ترین راه برای کاهش وزن و چربی سوزی نیز هستند و در کمترین زمان به شکلی باورنکردنی خواهید رسید. برای شرکت در چالش کاهش 7 پوندی در یک ماه، همین حالا یک مشاوره رایگان دریافت کنید.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بله خیر

بر اساس رای 6 بازدید کننده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا