چرا پلنگ از کفتار میترسه

پلنگ قوی تره یا کفتار؟

ویژگی ها و ظاهر کفتار را بررسی کنید کفتار قوی تر است یا گرگ؟

هپی پت خصوصیات و ظاهر کفتار را بررسی می کند | کفتار قوی تره یا گرگ؟ کفتارها پستانداران گوشتخواری هستند که از خانواده گربه سانان و از دسته حیوانات مهاجم و وحشی هستند. در حال حاضر تنها چهار گونه از این حیوان را می توانید در طبیعت مشاهده کنید که خانواده ای جداگانه به نام خانواده کفتار نیز دارند.

پلنگ ویکی پدیا، دایره المعارف آزاد

Maseroni Sesotho sa Leboa Tatarča / tatarça Bân-lâm-gú به ترتیب سه گونه بزرگ هستند. در گذشته زیستگاه پلنگ شامل آن می شد و این جانور به دلیل کاهش جمعیت و کاهش مساحت آن، قلمرو خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

تفاوت پلنگ و یوزپلنگ؛ بررسی 7 تفاوت مهم Mag’s Ideal

پلنگ‌ها از یوزپلنگ عضلانی‌تر و قدرتمندتر هستند و از ماهیچه‌های قدرتمند خود برای تعقیب طعمه‌ها و کشیدن آنها به بالای درخت استفاده می‌کنند. این تفاوت در قدرت به این معنی است که پلنگ ها به راحتی هر یوزپلنگی را که به قلمرو آنها نزدیک می شود بدرقه می کنند. با این حال، هیچ یک از این دو گربه در فهرست 15 حیوان قوی جهان قرار نگرفته است.

پلنگ قوی تر است یا کفتار – دکتر الهام عظیمی

پلنگ از مادر کفتار قوی تر است

پلنگ قوی تره یا کفتار؟ کدوم یکی Aya 😐 پلنگ ماهر در استتار با پنهان شدن و تمرکز بر طعمه در لحظه مناسب غزال را تعقیب می کند اما کفتار آن را از چنگال هایش می رباید. آیا پلنگ اینقدر ضعیف بود؟ نظرم در این مورد عوض شد 😐 https

تفاوت ببر و پلنگ، مقایسه علمی از نظر ظاهر و قدرت ایده آل مگ

در میان گربه های بزرگ، پلنگ کوچکترین است. این گربه فوق العاده زیبا دارای بدنی باریک و کشیده و پوست قهوه ای مایل به زرد با لکه های سیاه است.

جگوار چه حیوانی است؟ مهمترین تفاوت بین پلنگ و جگوار ایده آل مگ

جگوار چه نوع حیوانی است؟ کدام حیوان مهم ترین تفاوت پلنگ و جگوار است؟ مهم ترین تفاوت پلنگ و جگوار 22 آوریل 1401 به روز رسانی: 2 آگوست 1401 26 155 اگر روزی با گربه ای زیبا مواجه شدید که با چشمان عصبانی به شما نگاه می کند، فرقی نمی کند پلنگ باشد یا پلنگ. جگوار؛ با این حال باید شعر خداحافظی را بخوانید!

تفاوت پلنگ، یوزپلنگ و جگوار چیست و کدام سریعتر است؟

تفاوت سایز. یوزپلنگ، پلنگ و جگوار از نظر طول بدن تقریباً یکسان هستند، اما از نظر قد، یوزپلنگ با قد 70 تا 9 سانتی متر بزرگترین در این دسته است. یوزپلنگ 25 تا 70 کیلو پلنگ 40 تا 90 کیلو

شکست آسان کفتار در برابر پلنگ

نه، اصلاً غیر معمول نیست. بارها شاهد تسلط پلنگ بر کفتار بوده ایم. به نظر من کفتارها تنها غذای طبیعی پلنگ هستند. این مثل این است که بگوییم بسیار نادر است که شیرها گوزن را شکار کنند و شیرها بر گوزن ها مسلط شوند.

پلنگ قوی تر است یا کفتار – دکتر الهام عظیمی

مقایسه سگ و گرگ: کدام قوی تر است؟ دستگاه

قوی ترین کیست؟ گرگ وحشی یا پیتبول تریر آمریکایی #DesertTV از کانال سرگرمی، کارتون، موزیک، صدای کی بلندتر است، گرگ یا کفتار.

کشتن کفتار توسط دوربین پلنگ

کشتن کفتار توسط پلنگ. 11584. یا مهدی (عج) 36.4 هزار فالوور. دانلود ویدیو. اشتراک گذاری.

معنی لغت نامه کفتار دهخدا ویکی فارسی

غذای آن منحصراً از اجساد یا حیوانات مرده تشکیل شده است. کفتار نسبتاً بزرگ و به کوچکی پلنگ است. اندام های عقبی آن کوتاه تر از اندام های جلویی است. رنگ آن خاکستری با لکه های سیاه (مانند پلنگ) است.

پلنگ درنده و ضربه فنی به کفتار را تماشا کنید

ذیل. اگر پلنگ پس از شکار، فرصت و درختی برای فرار از دست حیوانات گوشتخوار دیگر مانند کفتارها یا سگ های وحشی و حتی شیرها داشته باشد، البته یک شکارچی انتقام جو است. 1 سال پیش. حیوانات. #شکار

پلنگ در برابر کفتار و ایمپالا قدرت خود را نشان داد!

پلنگ قدرت خود را به کفتار و ایمپالا نشان داد! این ویدیو که در ماسای مارا ضبط شده است، برخورد یک کفتار با پلنگی را نشان می دهد که می خواست یک ایمپالا را از روی درخت بلند کند. فرادید: این ویدئو که در ماسای مارا ضبط شده است، برخورد یک کفتار با پلنگی را نشان می دهد که در حال بلند کردن ایمپالا از روی درخت بود.

پلنگ قوی تر است یا کفتار – دکتر الهام عظیمی

مقایسه یوزپلنگ با پلنگ: تفاوت ها و شباهت ها را بشناسید

یوزپلنگ روزانه است یعنی در روز کار می کند و فعال است و ترجیح می دهد صبح زود یا اوایل شب شکار کند. بر خلاف یوزپلنگ، پلنگ کایوت است، به این معنی که ترجیح می دهد در شب شکار کند.

کافتر ویکی پدیا، دانشنامه آزاد

رژیم غذایی [ویرایش] به استثنای گرگ، همه گونه های کفتار لاشخور و شکارچی هستند. این حیوانات در مقایسه با جثه کوچکشان آرواره های بسیار قوی دارند و دستگاه گوارش آنها بسیار قوی است.

قوی ترین حیوان دنیا کدام است؟ معرفی 15 حیوان قدرتمند ایده آل مگ

15 حیوان قدرتمند معرفی شده در 7 می 1401 بروزرسانی: 2 آگوست 1401 37457 آیا تا به حال از خود پرسیده اید که قوی ترین حیوان جهان چیست؟ فیل آفریقایی، ببر، گوریل، خرس قهوه ای، شیر یا سوسک کرگدن؟ پاسخ این سوال به تعریف ما از قدرت بستگی دارد! آیا می توان قطعاً در مورد معیارهای قدرت صحبت کرد؟

جگوار چه حیوانی است؟/ تفاوت جگوار و پلنگ

تفاوت بین جگوار و پلنگ. در گردشگری حیات وحش و در میان گربه های بزرگ، جگوار یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین حیوانات است. به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، جگوار گربه ای باهوش و قوی با پوستی براق است.

قدرت پلنگ یا یوزپلنگ دوربین بیشتر است

آیا قدرت پلنگ از سر شیر بیشتر است؟ 1692. پیکاچو 53.5 هزار مشترک. دانلود ویدیو. اشتراک گذاری. ذیل.

پلنگ قوی تر است یا کفتار – دکتر الهام عظیمی

دعوای حیوانات، درگیری شدید بین پلنگ مادر و کفتار وحشی

نبرد دیدنی پلنگ و کفتار / نبرد برای سرقت غذا / نبرد دیدنی / حیات وحش 1400. 01:39 World Wildlife | مستند Epic Hyena vs Leopard Moments Wildlife توسط کاربران ارسال شده و فقط برای مردم نمایش داده می شود.

شیر (گربه سانان) ویکی پدیا، دانشنامه آزاد

شیر (نام علمی: Panthera leo) گونه ای از پستانداران گوشتخوار از خانواده پلنگ و خانواده گربه سانان است. این حیوان قدرتمند با بدنی باشکوه که گاهی در نرها به ۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد، دومین عضو بزرگ جنس خود پس از آن است.

رده:پلنگ‌ها ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

در این ویکی پدیا، پیوندهای زبان در بالای صفحه و به موازات عنوان مقاله قرار دارند.

پلنگ دره قم، طبیعت صخره ای و تپه ماهور

منطقه پلنگ دره با وسعت 31 هزار و 735 هکتار در جنوب غربی و پنجاه کیلومتری شهر قم قرار دارد. این منطقه کوهستانی در شمال منطقه حفاظت شده 70 قله استان مرکزی قرار دارد و چندین کیلومتر مرز مشترک با این منطقه دارد.

مرتبط:  چطور در روبیکا معروف شویم

قووی گنگ ویکی پدیا، دانشنامهٔ آزاد

Cygnus olor (Cygnus olor) گونه‌ای قو، عضوی از غازها و اردک‌ها و بومی اروپا، آسیا و شمال آفریقا است. همچنین در آمریکای شمالی، استرالیا و آفریقای جنوبی با انتقال انسان یافت می شود. اطلاق نام “احمق” به دلیل ضعف او

پلنگ قوی تر است یا کفتار – دکتر الهام عظیمی

حیوانات گوشتخوار افغانستان، ویکی پدیا، دایره المعارف آزاد

حیوانات گوشتخواری که در افغانستان ناپدید شده اند شیر، ببر، یوزپلنگ و سگ شکاری هستند. که امروزه دیگر وجود ندارد. حیوانات گوشتخواری هستند که در آنجا غذا دارند

مستند The Secret of Survival 2023 Wildlife Leopard vs. Hyena Retaliatory Attack

کفتار قهرمان گراز را از چنگال پلنگ نجات می دهد نبرد کفتار و پلنگ. 02:01 حیوانات وحشی | مستند حیات وحش 2023 Swallowing a Wild Boar توسط کاربران ارسال شده است و نماوید فقط آن را به اشتراک گذاشته است.

لورازپام یا دیازپام: کدام قوی تر است؟ | تفاوت اصلی عوارض برنامه

لورازپام یا دیازپام: کدام قوی تر است؟ | تفاوت اصلی عوارض مصرف خانگی / بهداشت و درمان / لورازپام یا دیازپام: تفاوت چیست؟ لورازپام یا دیازپام: تفاوت چیست؟ 7 آگوست 2019 لورازپام و دیازپام از جمله داروهایی هستند که برای درمان اضطراب و برخی مشکلات پزشکی دیگر استفاده می شوند.

تفاوت بین اکسی کدون و متادون: کدام قوی تر است؟

اکسی کدون قوی تره یا متادون؟ اکسی کدون به طور کلی قوی تر از متادون در نظر گرفته می شود، اگرچه هر دو مسکن قوی با اثرات مشابه هستند. اکسی کدون یک مسکن افیونی سریع الاثر است که می تواند

کفتار یک حیوان است. توضیحات، خصوصیات، گونه، شیوه زندگی و زیستگاه کفتارها

کفتار ساحلی (گرگ ساحلی) یا کفتار قهوه ای. او موهای بلند و کناری دارد. رنگ کت قهوه ای تیره، پاها خاکستری روشن با راه راه تیره است. آرام ترین و راحت ترین شرایط

کشتار وحشیانه گونه ای نادر بر بستر خرافات و جهل + فیلم

علاوه بر عامل انسانی، کمبود منابع غذایی و لاشه به دلیل کمبود جمعیت و گاه انقراض گوشتخوارانی مانند شیر، ببر، پلنگ، سیاه گوش و گرگ، تهدید دیگری برای نسل کفتارهای بومی آفریقا است. کشور ما که وضعیت محیط زیست کشور ما را ثابت می کند. خوب نیست.

حیرت آور!!! دعوای ببر و کفتار بر سر یک گراز وحشی که هنوز زنده است

نبرد پلنگ و کفتار نبرد پلنگ و کفتار نبرد خونین حیوانات 00:52 باور نکردنی ترین جادوی ایران توسط امیررضا HDO ناپدید شدن باورنکردنی کارت های داخل جعبه

لیست کامل واحدهای شمارش و اندازه گیری

واحد شمارش بیشتر اشیاء قابل شمارش. به / تعداد / دانه ها. واحد شمارش فرش / پتو / فرش. مشاوره. واحد شمارش شیشه و آینه. فنجان واحد شمارش آب/مایعات. Sip واحد شمارش مساحت زمین و املاک.

تصورات غلطی مانند “روباه حیله گر است یا پلنگ درنده” در مورد حیات وحش

استاد دانشگاه تهران گفت: بدرفتاری با حیوانات ریشه در اندیشه های فرهنگی و منطقه ای دارد. داستان هایی درباره حیله گری روباه، ماهیت شکارچی پلنگ و دیگر داستان های مرتبط با حیات وحش، تصویر ذهنی نادرستی از حیات وحش به ما می دهد. اخبار اجتماعی

WarGrymon یا Black WarGrymon کدام قوی تر است؟

کدام قوی تر است، Wargrimmon یا Black Wargrimmon، ویدیویی که ثابت می کند Sonic بسیار قوی تر از Flash است (کلاه) 01:19 تبدیل Wargrimmon و Metal Garuromon در Digimon Adventure 2020

کفتار خبربان

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس ، یک قلاده کفتار راه راه در شمال خوزستان در منطقه موسوم به پل زال بر اثر تصادف گم شد. این کفتار که ظاهر ماده و باردار دارد در جاده معروف به پل زال در شمال استان خوزستان یافت می شود. بسیاری از دوستداران محیط زیست معتقدند این جاده ضروری است (فیلم) چرا کفتارها می خندند؟

قرص لورازپام فواید و عوارض کمیت مصرف مجله سیب

ضربان قلب نامنظم. قطع قرص لورازپام با علائم ترک همراه است. برخی از علائم ترک ممکن است تا 12 ماه یا بیشتر پس از قطع ناگهانی این دارو ادامه داشته باشند. اگر اضطراب مداوم، افسردگی

قرص زرد سیالیس برای افزایش نعوظ در حین مقاربت

سیالیس قوی تر است یا ویاگرا؟ مدت زمان سیالیس 36 ساعت و ویاگرا فقط 5 یا 6 ساعت است. قدرت نعوظ سیالیس می تواند سه ساعت طول بکشد، این زمان برای ویاگرا 30 تا 60 دقیقه است.

جانوران ایده آل مگ

آشنایی با ببر + تفاوت شیر ​​و ببر {شیر قوی تر است یا ببر؟} خسروی 5 تیر 1401 71 ببرها در کنار شیرها به عنوان دو تن از قوی ترین ها همواره در مرکز توجه انسان ها بوده اند. و وحشی ترین حیوانات جهان فرود آمدن

سریع ترین طعمه جهان شیر یا یوزپلنگ کدام است؟ یوتیوب

5,502 بازدید 2 سال پیش یوزپلنگ یا یوزپلنگ مهره داران و پستانداری از راسته گوشتخواران از خانواده گربه سانان است. در گذشته این حیوان در اکثر مناطق آفریقا و منطقه وسیعی از آسیای مرکزی وجود داشت.

جامع ترین مرجع تعبیر خواب پلنگ از دیدگاه 5 محقق بزرگ تعبیر خواب در جهان

تعبیر خواب پلنگ دشمنی است که از ما قویتر است. تعبیر خواب فرار پلنگ، شکست دادن دشمن است. تعبیر خواب پوست پلنگ غنائم مالی است. تعبیر خواب خرید پوست پلنگ پول زیادی است. از پادشاه تعبیر خواب پلنگ است تعبیر خواب پلنگ آخرین به روز رسانی شده در: چهارشنبه 23 اردیبهشت 1395

تاریخ سررسید واکسن سگ برای نژادهای مختلف + جدول یادآوری ویژه

چه زمانی سگ ها باید واکسینه شوند؟ اگر سگ شما کمتر از 16 هفته سن دارد، واکسیناسیون مورد نیاز (به جز هاری) باید اولین تزریق PET در هفته 6-8 و تزریق بعدی در هفته 9-11 و تزریق بعدی در هفته 12-16 باشد. مواد غذایی

آموزش ایجاد لیست پسورد با Crunch در Kali و Backtrack

چگونه یک لیست رمز عبور یا لیست رمز عبور برای حمله فرهنگ لغت ایجاد کنیم؟ برای فهرست کردن همه شماره‌های تلفن همراه که با آن شروع می‌شوند، به سادگی از کد زیر استفاده کنید: رمز عبور در لیست قوی‌تر است یا Rainbow.

قرص اکسی کدون برای چیست؟ (آیا اکسی کدون برای ترک اعتیاد خوب است؟)

اکسی کدون قوی تره یا متادون؟ عوارض قرص اکسی کدون بهترین راه برای خروج از اکسی کدون چیست؟ اکسی کدون به عنوان مسکن برای تسکین دردهای متوسط ​​تا شدید استفاده می شود. این دارو به صورت جداگانه یا همراه با مسکن های دیگر مانند استامینوفن استفاده می شود. اکسی کدون به صورت خوراکی و داخل وریدی مصرف می شود.

معنی لغت نامه کفتار دهخدا

لغت نامه دهخدا کفتر. [ ک َ ] (اِ) حیوان بیابانی و درنده ای است که به هندی حُندر گویند. (غیاث ) (آنندراج ). پستانداری از راسته گوشتخواران است که خانواده خاصی در این راسته به نام کفتار ایجاد می کند. این حیوان در اروپا و آسیا و به ویژه در آفریقا فراوان است. دندان هایش شبیه دندان های گربه است، اما پنجه هایش در غلاف نمی گنجد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه، کفتار راه راه گونه ای از خانواده کفتارها است. این حیوان با توجه به کاهش جمعیت جهانی خود به کمتر از ده هزار کفتار بالغ و کاهش جمعیت طعمه هایش، در مرز تهدید قرار می گیرد. کفتارهای راه راه عمدتاً مردار خوار هستند، اما برخی نیز شکار می کنند.

مرتبط:  چرا زیر چشمام گود شده

کفتار راه راه حیوانی شبگرد است و فقط در تاریکی کامل ظاهر می شود و قبل از طلوع خورشید به پناهگاه خود باز می گردد. این حیوان در مقابل حمله می تواند خودکشی کند و به همین دلیل به بزدلی معروف است. با این حال، مشاهده شده است که در برابر شکارچیان بزرگتر مانند پلنگ می جنگد و از خود دفاع می کند.

مشخصات کلی و ظاهر:

اعضای خانواده کفتار در درجه اول لاشه خوار هستند و بنابراین نقش مهمی در پاکسازی طبیعت و جلوگیری از گسترش بیماری و آلودگی دارند. گونه کفتار راه راه تنها عضو خانواده کفتارها در ایران است که متاسفانه جمعیت آن در اکثر مناطق با کاهش مواجه است.

کفتار راه راه گوشتخواری با جثه متوسط ​​با سر بزرگ و دست های بلندتر از پاها است. ساختار سر، گردن و شانه ها بسیار قوی است. دست ها و پاها هر کدام چهار انگشت دارند. ناخن ها را نمی توان خم کرد. به طور کلی سر و ربع جلوی بدن بزرگ و ربع عقب بدن نازک است. هنگام راه رفتن، برخلاف سگ ها، سر خود را پایین نگه می دارد، حالتی شبیه قوز می گیرد و دست ها و پاهای خود را مانند شتر به طرفین بدن حرکت می دهد.

موها بلند و خشن است. یک یال سیاه دراز و پهن روی پشت گردن و پایین ستون فقرات تا دم دارد. رنگ بدنه از خاکستری روشن تا خاکستری مایل به زرد متغیر است و نوارهای قهوه ای تیره تا مشکی روی آن قابل مشاهده است. در حالت دفاعی، یال ستون فقرات و موهای دم به صورت عمودی بلند می شوند.

وقتی کفتارها دعوا می کنند، گلو و پاهای یکدیگر را گاز می گیرند. یال به عنوان یک وسیله سیگنال در تعاملات اجتماعی استفاده می شود. در حین بازدید، کفتارها ناحیه پشتی که یال در آن قرار دارد را بازرسی و لیس می زنند. در ناحیه دم، غدد تولید کننده بو نیز ایجاد می شوند.

وزن بدن برای مردان بین 26 تا 41 کیلوگرم و برای زنان بین 26 تا 34 کیلوگرم متغیر است. طول بدن بدون احتساب دم بین 1 تا 1.5 متر، طول دم 25 تا 35 سانتی متر و ارتفاع بدن بین 66 تا 75 سانتی متر است.

فرمول دندانپزشکی:

3 دندان جلو، 1 دندان نیش، 4 دندان پره مولر بالا و 3 دندان آسیاب پایین، 1 دندان آسیاب بالا و دو فک پایین در هر نیمه بالایی و پایینی فک وجود دارد. آنها در مجموع 34 دندان دارند.

عادات و رفتارهای اجتماعی:

کفتارها معمولاً در شب فعال هستند و روزها در لانه خود استراحت می کنند. اما در مناطق به اندازه کافی امن، آنها را می توان در طول روز دید. آنها اغلب به صورت جفت و گاهی در گروه های بیش از چهار نفر زندگی می کنند. این گروه هرگز بیش از یک ماده بالغ ندارد.

در حدود سن 6 تا 12 ماهگی، توله ها به مادر می پیوندند و رفتارهای تهاجمی را برای یافتن غذا یاد می گیرند. آنها معمولا در غارها و چاله های طبیعی یا دست ساز زندگی می کنند. ورودی لانه نسبتاً باریک و باریک است و ممکن است توسط یک صخره بزرگ پنهان شود. به عنوان مثال عرض ورودی دو غار کفتار راه راه در بیابان های آسیای مرکزی 67 سانتی متر و 72 سانتی متر است. در اطراف و داخل لانه جمجمه ها و استخوان هایی دیده می شود که توسط کفتارها به این مکان منتقل شده اند که در میان آنها جمجمه و استخوان سگ ها، گوسفندان اهلی و وحشی وجود دارد. در گذشته که تعداد کفتارها زیاد بود، در برخی از روستاها برای اینکه اجساد مردگان را از قبر خارج نکنند، چند شب روی قبر آتش روشن می کردند.

وقتی سگ ها در گوشه ای قرار می گیرند، خودکشی می کنند، اما به محض رفتن سگ ها، با سرعت تمام فرار می کنند. کاراکال ممکن است بتواند کفتار نابالغ را از لاشه خارج کند. رقبای کفتارها در آسیای مرکزی می توانند پلنگ، گرگ، شغال، روباه معمولی و ترکمنی و کرکس باشند.

این حیوان در حالت یورتمه مانند قادر است مسافت طولانی را بدود. راه رفتنش پر سر و صدا است. رد پای کفتار به راحتی توسط مسیر دست بزرگ و به دنبال آن مسیر پای کوچک که به سمت بیرون خمیده است، تشخیص داده می شود.

رژیم غذایی و رفتار غذایی:

این حیوان از انواع مختلفی از مهره داران، بی مهرگان، میوه ها و فضولات آلی انسان تغذیه می کند. ثابت شده است که کفتارها از لاشه حیوانات دیگر (گرگ، کفتار خالدار، یوزپلنگ، شیر و پلنگ) به عنوان غذا و همچنین از لاشه دام های رها شده استفاده می کنند (بخش اصلی رژیم غذایی کفتارها در آسیای مرکزی از لاشه ها تشکیل شده است. طعمه شکار شده یک گرگ است). به دلیل عدم انجام مطالعات کافی و دقیق بر روی این گونه، ارتباط بین مصرف مردار و شکار توسط این حیوان هنوز مشخص نشده است.

اطلاعات کمی در مورد محل شکار و رفتارهای شکار کفتار راه راه در مقایسه با کفتار خالدار و کفتار قهوه ای وجود دارد. کفتار راه راه می تواند آب با کیفیت بسیار متفاوت بنوشد. از آب شیرین گرفته تا آب شور. اما می تواند آب خود را از میوه هایی مانند هندوانه نیز تامین کند.

آنها در مجموع بین 7 تا 27 کیلومتر (به طور متوسط ​​19 کیلومتر) در شب پیاده روی می کنند. هنگام حرکت با سرعت 2 تا 4 کیلومتر در ساعت، می ایستند و تنه درختان، بوته های انبوه، چمن های انبوه، گودال های قدیمی و … را جستجو می کنند. ظاهراً می توانند محل درختان میوه، سطل های زباله و سایر مکان هایی که غذا وجود دارد را به خاطر بیاورند و همچنین دیده شده که به راحتی سمداران را ردیابی و تعقیب می کنند. آنها همچنین می توانند مکان هایی را پیدا کنند که لاک پشت ها در تابستان و زمستان در آنجا پنهان می شوند.

به طور کلی، آنها به حفظ مواد غذایی عادت دارند. معمولاً مجموعه ای از استخوان ها در لانه این گونه وجود دارد. مقدار استخوان در لانه نشان دهنده مقدار لاشه جمع آوری شده است. هر گاه کفتار برای چندین شب از یک منبع غذایی بازدید می کند، در طول مسیر زیگزاگی می کند و مسیر مستقیمی را دنبال نمی کند. کفتار راه راه زمان زیادی را صرف خراشیدن پاهای خود روی درختان و بوته ها می کند و به طور کلی سر خود را در طول سفر خود به حالت ایستاده نگه می دارد.

این حیوان در مقایسه با جثه اش، فک بسیار قوی و سیستم گوارشی بسیار قدرتمندی دارد. این سیستم حاوی مایعات اسیدی مختلف است و به آن اجازه می دهد تا تمام قسمت های طعمه خود از جمله پوست، شاخ، دندان، استخوان و حتی سم را بخورد و هضم کند. از آنجایی که این ماده یک لاشخور است، سیستم گوارشی آن با باکتری ها بسیار سازگار است.

تولید مثل:

در طبیعت، کفتارها سالیانه یک تا چهار توله (به طور متوسط ​​3 توله) پس از یک دوره 90 تا 91 روزه به دنیا می آورند. در زمان تولد، توله ها نابینا به دنیا می آیند و مجرای گوش آنها بسته می شود. رنگ آنها سفید مایل به خاکستری با خطوط سیاه روشن است. چشم ها بعد از هفت یا هشت روز باز می شوند و بعد از 21 روز دندان ها بیرون می آیند. توله سگ ها از 30 روزگی می توانند گوشت بخورند. در اسارت پس از هشت هفته از شیر گرفته می شوند، اما در طبیعت مشاهده شده است که تا 4-5 ماه شیر می نوشند.

مرتبط:  چرا وقتی انتی بیوتیک باعث اسهال میشود

نر و ماده برای جوان غذا می آورند. گزارش های مختلفی در مورد سن بلوغ کفتارها ارائه شده است. بیشتر زنان در باغ وحش اولین فرزند خود را بین دو تا سه سالگی به دنیا می آورند، اما این مرحله در طبیعت در 15 ماهگی مشاهده شده است. با توجه به اینکه مطالعات طولانی مدت در طبیعت بر روی این گونه انجام نشده است، طول عمر آن تنها در اسارت 23 تا 24 سال گزارش شده است.

زیستگاه:

بیشتر محدوده کفتارها در زیستگاه های باز یا زمین هایی با بوته های خاردار کمتر واقع شده است. در شمال آفریقا، آنها جنگل های باز، بوته ها و مناطق کوهستانی را ترجیح می دهند. در آسیای مرکزی از ارتفاعات زیاد، جنگل‌های انبوه و جنگل‌ها اجتناب می‌کنند و مناطق استپی، بیابانی و بلوچ و همچنین مناطق کوهستانی با بالاترین ارتفاع 2250 متر در ایران، 2500 متر در هند و 3300 متر در پاکستان را ترجیح می‌دهند.

در مناطق قفقاز، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان، زیستگاه اصلی این گونه، دشت ها و مناطق نیمه بیابانی با ارتفاع بیش از 2100 متر، مناطق کوهستانی با دره ها و دامنه های متعدد و غارهای متعدد است.

این حیوان قلمرو خود را به لطف غدد بویایی که در ناحیه دمش قرار دارد تعیین می کند. اندازه قلمرو بسیار متغیر است و هیچ تفاوت قابل تشخیصی بین قلمروهای مرد و زن وجود ندارد. این مساحت بین 44 تا 72 کیلومتر مربع تخمین زده می شود.

توزیع و توزیع در سراسر جهان:

اطلاعات مربوط به پراکنش این گونه نشان می دهد که عمدتاً در جمعیت های کوچک و جدا شده وجود دارد. پراکنش کفتار راه راه در اکثر کشورهای آفریقایی، در بیابان های خاورمیانه، قفقاز و آسیای مرکزی است.

کشورهایی که بومی کفتار راه راه هستند عبارتند از: ارمنستان، الجزایر، آذربایجان، بورکینافاسو، چاد، کامرون، جیبوتی، مصر، اتیوپی، گرجستان، هند، ایران، عراق، فلسطین اشغالی، اردن، کنیا، لبنان، مالی و موریتانی. نپال، مراکش، نیجریه، عربستان سعودی، سنگال، تاجیکستان، تانزانیا، تونس، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان و یمن.

پراکنش در ایران: این گونه از اکثر نقاط ایران به جز نواحی خزری گزارش شده است.

وضعیت فعلی گونه:

ارزیابی اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که کفتارهای راه راه اکنون در بسیاری از مناطق منقرض شده اند یا جمعیت آنها در محدوده آنها کاهش یافته است. مهمترین دلیل این کاهش کمبود منابع طبیعی و لاشه ناشی از کاهش جمعیت گوشتخواران دیگر مانند گرگ، یوزپلنگ، پلنگ، شیر، ببر و طعمه آنهاست. علاوه بر این، تراکم جمعیت کم و محدوده وسیع خانه ها احتمالاً خطر تکه تکه شدن جمعیت به واحدهای کوچک و غیرقابل دوام را افزایش می دهد، که باید در آینده به عنوان یک مسئله کلیدی در نظر گرفته شود.

کفتار راه راه ترس های خرافی بسیاری را برمی انگیزد. متاسفانه در کشور ما به دلیل کمبود اطلاعات در مورد کفتارها و عدم آگاهی مردم از این گونه، عادات و رفتارهای آن، شایعات نادرست و ترس های بی موردی از جمله آدم خواری، کودک دزدی و خون آشام بودن در مورد این حیوان دست به دست می شود. همچنین در برخی مناطق خرافاتی در مورد شانس اندام تناسلی زنان وجود دارد. این گونه ترس ها و آگاهی های بی مورد باعث شده است که اکثر مردم کشورمان رفتار نامناسب و بدخواهانه ای با این حیوان داشته باشند.

علاوه بر این، این حیوان به طور گسترده برای داروهای تقویت کننده مقوی و همچنین درمان های سنتی مانند نوشتن دعا مورد سوء استفاده قرار گرفته است. کفتارهای راه راه به طور گسترده با مسمومیت، تله طعمه، گودال یا با کمک سگ کشته می شوند.

یک تخمین کلی از جمعیت جهانی کفتارهای راه راه بین 5000 تا 14000 نفر است. اما به دلیل تکه تکه شدن جمعیت در سراسر جهان، اندازه واقعی قطعات جمعیت ناشناخته است و به دلیل از دست دادن مداوم زیستگاه و کاهش جمعیت، این جمعیت را کمتر از 10000 نفر نشان می دهد.

طبق طبقه بندی IUCN، کفتار در وضعیت تهدید (NT) قرار دارد.

تهدیدات:

به موارد ذکر شده در مورد خرافات موجود و کاهش جمعیت کفتار توسط انسان می توان تصادفات جاده ای، مسمومیت کشاورزان، شکار و تخریب غارهایی که در آن زندگی می کنند را نیز اضافه کرد، اما می توان گفت که کفتار دشمن است. در ایران. آنها طبیعت خاصی ندارند و گاهی اوقات می توانند توسط پلنگ شکار شوند.

حفاظت:

متأسفانه به دلیل دانش اندک موجود در مورد زیست شناسی، رفتار و غیره. در مورد این حیوان و کمبود اطلاعات در مورد فراوانی و پویایی جمعیت آن، تصمیم خاصی برای حفاظت در مورد این گونه گرفته نشده است. بنابراین تحصیل در این رشته بسیار ضروری است.

چرا کفتارها برای ما مهم هستند؟

کفتار در راس هرم غذایی قرار دارد. این گونه در طبیعت از ارزش بالایی برخوردار است، زیرا با جمع آوری و جابجایی لاشه در طبیعت، انتقال آنها به لانه و تغذیه از آنها، خطر شیوع بیماری های واگیر را به حداقل می رساند.

– کفتار نقش کلیدی در کنترل آلودگی و بهداشت محیط دارد.

– نبود آن در طبیعت می تواند تعادل اکولوژیکی اکوسیستم را به هم بزند.

مشاهده این گونه در هر منطقه ای را می توان نویدبخش آینده ای روشن برای همه گونه های جانوری آن منطقه و حتی اکوسیستم موجود دانست، زیرا در واقع حضور این گونه نشان دهنده بهبود روابط بین طعمه و طعمه است. در اکوسیستم، یعنی برقراری تعادل نسبی، اکولوژیکی در منطقه است.




۱۲۷۱۱۰۸




۱۵۱۴۲۹



۱۵۱۴۲۹

این ویدیو که در ماسای مارا ضبط شده است، برخورد یک کفتار با پلنگی را نشان می دهد که می خواست یک ایمپالا را از روی درخت بلند کند.

فرادید: این ویدئو که در ماسای مارا ضبط شده است، برخورد یک کفتار با پلنگی را نشان می دهد که قصد داشت ایمپالا را از روی درخت بلند کند.

کفتار ابتدا موفق شد ایمپالا را بگیرد و به آن آویزان کند در حالی که پلنگ با بلند کردن هر دوی آنها قدرت باورنکردنی خود را نشان داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان

اپلیکیشن برترین ها

را نصب کنید.

در یک وبینار آموزشی رایگان بیاموزید که چگونه از خانه فقط با یک تلفن همراه 5 تا 20 میلیون دلار در ماه کسب کنید.

با تضمین کیفیت و گارانتی

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب

ایمپلنت با 15 سال گارانتی 8.5 میلیون تومان



اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا