چرا در عکس زشت میوفتیم

چرا در عکس دوربین گوشی زشت میشویم؟ (دلایل جالب) – مینویسم

صفحه اصلی

سرگرمی

چرا در عکس دوربین گوشی زشت به نظر می رسیم؟ (دلایل جالب)

ممکن است این اتفاق بیفتد که مرتب از خود عکس می گیرید و ژست ها و لباس های مختلف را امتحان می کنید، اما باز هم سلفی شما زشت می شود. این زشتی سلفی ها دلیل علمی دارد.

مشکل زشت بودن در سلفی

شاید شما هم از سلفی‌هایی که می‌گیرید راضی نیستید و به طور مداوم چندین عکس می‌گیرید تا یکی از آنها خوب پیش برود! اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید این موضوع دلیل علمی دارد.

چند دلیل اصلی وجود دارد که چرا در عکس سلفی خوب به نظر نمی رسید: شاید اصلاً خیلی خوب به نظر نمی رسید (شرمنده!) و به همین دلیل است که در سلفی ها ظاهر بدی دارید! یا شاید شما دائماً الگوها را دنبال می کنید و خود را با هم مقایسه می کنید.

اما نولان فینی در سایت آتلانتیک به این موضوع پرداخته و نوشته است که یک دلیل کاملا علمی پشت این موضوع وجود دارد که به «علم مغز» مرتبط است.

ما همیشه فرآیند تشخیص چهره خود را در مقابل آینه انجام داده ایم. اما وقتی با دوربین گوشی سلفی می گیریم، خودمان را از همان زاویه می بینیم که یک غریبه از زاویه خودش به ما نگاه می کند. ما از نظر احساسی برای این عدم شباهت آماده نیستیم و نمی توانیم این سطح از سردرگمی و تفاوت را درک کنیم.

البته لنز دوربین جلوی گوشی ها نیز حالت چهره را تغییر می دهد.

اما آیا این ما را از سلفی و روحیه ناامید می کند؟ خیر. برخی می گویند که “گرفتن سلفی شما را خودشیفته می کند، اما برخی دیگر فکر می کنند که گرفتن سلفی باعث می شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید، زیرا هر چه سلفی های بیشتری بگیرید، زوایای بیشتری می بینید.”

به این پست اشاره کنید

آنچه در این مقاله خواهید آموخت

سوالی که اغلب نگران مردم است این است که چرا تصویر ما در آینه بهتر از تصویر ما در عکس است. گاهی اوقات به نظر می رسد که شخص در عکس و شخص در آینه کاملاً متفاوت هستند. در ادامه دلایل این مشکل را به شما خواهیم گفت.

1_ آینه به ما برمی گردد:

آنچه در آینه می بینیم واقعیت نیست، انعکاس ما در آینه نسخه وارونه ای از خودمان است و همانطور که هر روز در آینه نگاه می کنیم به این نسخه چرخیده عادت کرده ایم. بنابراین، اگر زیاد عادت به دیدن خود در عکس ها ندارید، طبیعی است که از دیدن خود در عکس ها شوکه شده اید و احساس می کنید که با تصویر شما در آینه متفاوت است.

2- کنترل فوری:

وقتی در آینه نگاه می کنید، کنترل کامل و سریع دارید. اگر زاویه را دوست ندارید، می توانید حرکت کنید و حالت و حالت چهره خود را تغییر دهید. اما در عکاسی وقتی می بینید که عکس گرفته اید و کار تمام شده است. اینجاست که نکات نصب مفید است. خوب است نقاط قوت و ضعف و همچنین بهترین زوایای خود را بشناسید.

خواندن را فراموش نکنید: آیا چاپ عکس در عصر دیجیتال ضروری است؟

3_ نور مهم است:

مغز ما به گونه ای کار می کند که وقتی در آینه نگاه می کنیم متوجه تفاوت نور نمی شویم و چهره ما را همانطور که عادت کرده ایم به ما نشان می دهد. اما دوربین اینطور کار نمی کند و تمام ظرافت ها و لحن ها را همانطور که هستند ثبت می کند. بنابراین نورپردازی عکس ها بسیار مهم است.

4- صورت ما نامتقارن است:

هیچ کس چهره ای کاملا متقارن ندارد. به سادگی یک طرف صورت خود را با دست خود لمس کنید تا متوجه شوید که با طرف دیگر متفاوت است. عادت داریم از یک یا چند زاویه ثابت و مشخص به خودمان نگاه کنیم و اغلب فکر می کنیم که یک قسمت از صورت مانند بقیه است. به همین دلیل وقتی عکس خود را می بینیم احساس می کنیم که جذابیت و زیبایی کمتری دارد.

مرتبط:  چطور از بیمه ورزشی استفاده کنیم

5_ این امر به محیط ما فشار می آورد:

ما معمولا وقتی در خانه یا در یک محیط امن هستیم به آینه نگاه می کنیم. اما غمگین بودن در عکس ها اشکالی ندارد. از آنجایی که عکس‌ها معمولاً در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، طبیعی است که تحت فشار باشیم تا بهترین ظاهر را داشته باشیم. سعی کنید در دوربین آرامش بیشتری داشته باشید، معمولاً پاسخ بهتری دریافت خواهید کرد.

6_ در آینه فقط به جزئیات خاص توجه می کنیم:

وقتی در آینه نگاه می کنیم، معمولاً روی قسمت های خاصی از صورتمان مانند لب ها، چشم ها، بینی و غیره تمرکز می کنیم و متوجه نمی شویم که همه آنها با هم چگونه به نظر می رسند. از طرف دیگر، وقتی به عکس خود نگاه می کنیم، همه چهره های خود را با هم می بینیم و به طور کلی، ژست، حالت چهره و هر چیز دیگری که معمولاً به آن توجه نمی کنیم، قضاوت می کنیم. بنابراین شاید اگر در حالت عادی بیشتر به خود توجه کنید، بتوانید تصویر خود را در عکس ها راحت تر مدیریت کنید.

حتما بخوانید: هر آنچه باید درباره عکس های پروفایل اینستاگرام بدانید

7- فکر می کنیم جذاب تر از آنچه هستیم هستیم:

مطالعه ای که توسط دانشگاه شیکاگو انجام شد نشان داد که مردم به طور کلی بیشتر از آنچه هستند احساس جذابیت می کنند. برای این مطالعه، محققان عکس های شرکت کنندگان را انتخاب کردند و آنها را برای بهتر و بد ویرایش کردند. از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا عکس اصلی را پیدا کنند، و اکثر آنها وقتی عکس بهبودیافته را دریافت کردند، شکست خوردند.

ما بیشتر در آینه نگاه می کنیم تا عکس هایمان. مغزمان ما را فریب داده و عکسمان برایمان عجیب به نظر می رسد. این بدان معنا نیست که ما زشت و وحشتناک هستیم، بلکه به این معنا نیست که ما عادت نداریم خود را در این نور ببینیم. بنابراین راه حل نهایی بهبود ظاهر و کاوش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا