چرا در تریاژ از نبض رادیال استفاده میشود

نبض (نبض شعاعی یا شعاعی) اندازه گیری ضربان قلب (طبیعی/غیر طبیعی) است. ضربان طبیعی قلب در بزرگسالان 60 تا 100 ضربه در دقیقه است.

نبض یکی از شناخته شده ترین اصطلاحات پزشکی است. این اصطلاح به عنوان اندازه گیری ضربان قلب استفاده می شود.

نبض معیاری ضروری برای سنجش ضربان قلب است. نبض بسیار آهسته همراه با سرگیجه می تواند نشان دهنده شوک باشد و به شناسایی خونریزی داخلی کمک کند.

از طرفی نبض بسیار سریع نشان دهنده فشار خون بالا و مشکلات قلبی عروقی است.

با تمرین به راحتی می توانید نبض خود و دیگران را اندازه بگیرید.

اما نبض چیست؟ چرا این مهم است و بهترین راه برای گرفتن و اندازه گیری آن چیست؟ این مقاله به طور مفصل به بررسی این سوالات می پردازد.

حقایق سریع

وقتی قلب پمپاژ می کند، رگ های خونی منبسط و منقبض می شوند و این همان نبض است.

پیدا کردن نبض در مچ دست یا گردن آسان است.

نبض سالم و طبیعی بین 60 تا 100 ضربه در دقیقه (bpm) است.

پیدا کردن و اندازه گیری نبض

شریان های مچ دست و گردن نزدیک به سطح پوست هستند، بنابراین پیدا کردن و اندازه گیری نبض در آنجا آسان تر است.

در ادامه مراحل ساده مورد نیاز برای اندازه گیری نبض مچ دست را توضیح خواهیم داد.

این پالس را پالس شعاعی نیز می نامند.

یک دست را طوری بچرخانید که کف دست به سمت بالا باشد.

با استفاده از دست دیگر، هر دو انگشت را به آرامی در شیار ساعد، زیر چین مچ و یک اینچ از پایه شست قرار دهید.

اگر مکان مورد نظر را به درستی انتخاب کرده باشید، باید ضربان قلب را احساس کنید.

نبض را می توان به همین صورت با دو انگشت روی گردن پیدا کرد. این شریان های اصلی از قلب به سمت سر می روند.

مناطقی که یافتن نبض کمی دشوارتر است عبارتند از:

پشت زانو

داخل آرنج و زمانی که بازو کشیده می شود.

در کشاله ران

در شقیقه یا معبد کنار سر

بالا یا داخل پا (مچ پا به پایین)

نبض چیست؟

نبض انبساط عروق خونی است. این انبساط در اثر افزایش فشار خون و فشار روی دیواره های الاستیک عروق با هر ضربان قلب ایجاد می شود.

این انبساط با پمپاژ خون، استراحت و پر شدن قلب به بالا و پایین حرکت می کند. این تکانه ها در قسمت های خاصی از بدن که شریان های بزرگ از نزدیک پوست عبور می کنند، احساس می شود.

ضبط نبض

وقتی با دنبال کردن مراحل بالا نبض خود را پیدا کردید، ثابت بمانید و کارهای زیر را انجام دهید:

از کرونومتر یا ساعت با عقربه دوم استفاده کنید.

تعداد ضرباتی را که در یک دقیقه یا 30 ثانیه احساس می کنید بشمارید.

نبض در دقیقه معیار استاندارد ضربان قلب است. این مقدار را نیز می توان با دو برابر کردن عدد آن به مدت 30 ثانیه محاسبه کرد.

نبض طبیعی و ضربان قلب باید بین 60 تا 100 ضربه در دقیقه (bpm) باشد.

نبض نرمال

ضربان قلب باید به طور منظم با فاصله زمانی منظم بین هر انقباض انجام شود.

بنابراین، نبض باید ثابت باشد.

به طور معمول، ضربان قلب بزرگسالان در حالت استراحت بین 60 تا 100 ضربه در دقیقه (bpm) است.

به طور کلی، افرادی که وضعیت بدنی بهتری دارند نسبت به افرادی که کمتر ورزش می کنند ضربان قلب کمتری دارند.

برای مثال، ممکن است ضربان قلب ورزشکاران در حالت استراحت تنها 40 تا 60 ضربه در دقیقه باشد.

با این حال، طبیعی است که ضربان قلب به حرکت، فعالیت، ورزش، اضطراب، هیجان و ترس واکنش متفاوتی نشان دهد.

اگر احساس می کنید که ضربان قلب شما دارای ریتم یا ضربان ناسالم کمتر از 40 ضربه در دقیقه (bpm) یا بیش از 120 ضربه در دقیقه (bpm) است و با گرفتن نبض خود این موضوع را کنترل می کنید، باید این موضوع را با پزشک خود در این مورد در میان بگذارید. تفسیر.

همچنین ممکن است احساس کنید که قلب شما از دست رفته است یا ضربانش را رد می کند یا ضربان بیشتری دارد.

ضربان اضافی ضربان نابجا نامیده می شود.

ضربان قلب غیر طبیعی شایع است. این نبض علاوه بر بی ضرر بودن، نیازی به درمان ندارد.

اگر نگرانی در مورد تپش قلب یا ضربان نامنظم قلب دارید با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین بخوانید:

سه قلو چیست؟ (کلیک کنید)

دستگاه های اندازه گیری ضربان قلب

در بیمارستان ها از مانیتور برای بررسی ضربان قلب و نبض استفاده می شود.

مانیتورهای ضربان قلب نیز برای مصارف خانگی در دسترس هستند.

اگر از لوازم خانگی استفاده می کنید، باید:

برای اعتبار با پزشک خود مشورت کنید.

فشار خون خود را هر روز در زمان مشخصی اندازه گیری کنید.

اندازه گیری را چندین بار تکرار کنید و نتایج را ذخیره کنید.

پیشرفت های بالینی در سال های اخیر طیف گسترده ای از محصولات را برای نظارت بر سلامت و رفاه شخصی ایجاد کرده است.

بسیاری از دستگاه ها را می توان به برنامه های تلفن همراه متصل کرد، و بسیاری از دستگاه های نظارت بر سلامت پوشیدنی وجود دارند که سخت افزار و نرم افزار را در یک دستگاه واحد ترکیب می کنند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تعدادی از برنامه های کاربردی تایید شده توسط مقررات برای محصولات بهداشتی را در یک صفحه گردآوری کرده است. این محل خوبی برای شروع است.

اکنون دستگاه هایی وجود دارند که به برنامه های تلفن همراه متصل می شوند.

برخی از دستگاه های خانگی شامل سخت افزار و نرم افزار هستند.

خواندن برخی از آنها معادل خواندن با نوار قلب (ECG) یا نوار قلب است.

مرتبط:  چرا زیر تانکرهای مخصوص حمل سوخت زنجیر آویزان می کنند؟

اندازه گیری نبض ساده است و می تواند یک شاخص مفید برای وضعیت سلامتی باشد.

اگر در مورد ضربان قلب خود نگرانی دارید با پزشک صحبت کنید.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از پوست از داروخانه آنلاین Oero کلیک کنید.

شریان بازویی، شریان بازویی کجاست، شریان بازویی و رادیال، شریان بازویی چیست، شریان بازویی، نبض شریان بازویی، شاخه های شریان بازویی، مسیر شریان بازویی

شریان براکیال , شریان براکیال کجاست , شریان براکیال و رادیال , شریان براکیال چیست

توضیحاتی در مورد شریان بازویی

شریان بازویی امتداد شریان زیر بغلی است که از قسمت زیرین تاندون عضله ترس ماژور شروع می شود، در امتداد بازو می گذرد و به دو شاخه انتهایی به نام اولنار و شعاعی در حدود 1 سانتی متر زیر مفصل آرنج تقسیم می شود. در کالبد شکافی یک مرد 60 ساله که به روش آناتومی کلاسیک (گرنت) انجام شد، دوشاخه شدن شریان در سطح عضله کوراکوبراکیالیس انجام شد. دو شاخه اصلی شریان بازویی براکیالیس و اولنار بودند. در حین تزریق وریدی در ناحیه آرنج، به دلیل نزدیکی شریان اولنار به ورید باسیلیک، ممکن است به جای ورید بازییلیک، تزریق داخل شریان اولنار انجام شود که در نهایت منجر به قطع قسمتی از رگ بیمار می شود. اندام فوقانی. ما در مورد محل و مسیر نبض و شاخه های شریان های بازویی و رادیال و محل آنها صحبت می کنیم. امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

شریان بازویی کجاست؟

در آناتومی بدن شما، شریان رادیال شریان اصلی در کنار ساعد شما است.♥

تنوع شریان بازویی

تنوع یکی از موضوعات مهم در آناتومی است که کمک قابل توجهی به جراحان می کند. یکی از این تغییرات، واریاسیون شریان بازویی است. شریان بازویی از قسمت زیرین تاندون عضله ترس ماژور شروع می شود، حدود یک سانتی متر زیر مفصل آرنج، به دو شاخه انتهایی شعاعی و اولنار تقسیم می شود و از آنجایی که این شریان اندام فوقانی را تامین می کند، تغییر C آن مهم است. . در کالبد شکافی یک مرد سفیدپوست 50 ساله، مشاهده شد که شریان بازویی وسط بازو به دو شاخه انتهایی خود یعنی شریان های رادیال و اولنار تقسیم شده است. شریان رادیال در سمت داخلی و شریان اولنار در سمت خارجی قرار داشت. علاوه بر این، شریان اولنار و رادیال سه سانتی‌متر از حفره کوبیتال عبور داده شد تا به مسیر اصلی خود برسند و پس از عبور از حفره کوبیتال، شریان رادیال به سمت عضلات گروه بازکننده (در خارج) و شریان اولنار به سمت عضلات رفت. از گروه فلکسور (داخل) ) در طول مسیر حرکت کردند. این تغییر می تواند در جراحی های شریانی و تزریقات مربوط به بازو و آرنج، و همچنین جراحی های قلب و پیوند کبد که در آن کاتتر باید در شریان بازویی برای اندازه گیری فشار خون تهاجمی قرار داده شود، خطرناک باشد.

شریان بازویی یا بازویی

شریان اصلی بازو، شریان بازویی است. این شریان در واقع امتداد شریان زیر بغلی است که در سطح شانه قرار دارد. هنگام اندازه گیری فشار خون، هنگامی که کاف دور بازو بسته می شود، فشار خون در شریان بازویی در واقع اندازه گیری می شود.

سیر شریان بازویی

شریان رادیال از دو شاخه شدن شریان بازویی در حفره کوبیتال به وجود می آید. سپس به ناحیه دیستال قسمت قدامی یا قدامی ساعد ادامه می‌یابد، جایی که به عنوان نقطه عطفی برای تقسیم بین قسمت‌های قدامی (قدامی) و خلفی (خلفی) ساعد عمل می‌کند. پس از عبور از سوراخ آناتومیک بینی و بعد از قوس کف دست به شاخه عمیق شریان اولنار می پیوندد. رگه ای به همین نام، یعنی رگ شعاعی، در سرتاسر آن را همراهی می کند.

رگهای مهم بازو

در کنار شریان بازویی، ورید بازویی یا بازویی نیز وجود دارد. دو سیاهرگ مهم دیگر در بازو، وریدهای سفالیک و بازیلیک سطحی هستند.

فیستول شریانی وریدی

فیستول شریانی وریدی یک اتصال غیر طبیعی بین شریان و ورید است. فیستول شریانی وریدی نوعی آناستوموز و اتصال فیستول بین شریان و ورید است. این مشکل گاهی مادرزادی یا ناشی از ضربه و آنوریسم است اما گاهی عمدا به دلایل پزشکی ایجاد می شود.

استخوان بازو

استخوان بازو استخوان بلندی است که با کتف یا کتف در ناحیه شانه و با شعاع فوقانی استخوان زند زند (رادیوس) و استخوان زند اولنا (زندان) در آرنج مفصل می شود. این استخوان بزرگترین استخوان اندام فوقانی است و در وسط ماهیچه های بازو قرار دارد.قسمت فوقانی استخوان بازو به شکل یک برآمدگی کروی است که به آن سر بازو می گویند. در کنار سر استخوان بازو دو برجستگی وجود دارد که به آنها غده بزرگ و غده کوچکتر گفته می شود. غده بزرگ در قسمت بیرونی محل اتصال سر به تنه و غده کوچک در جلوی محل اتصال سر به تنه قرار دارد و بین توبروزیت های کوچک و بزرگ شیاری به نام شیار دوسیپیتال وجود دارد. روی این ناودان یک بافت فیبری برجسته وجود دارد که به آن رباط عرضی بازو می گویند. به این ترتیب، ناودان و رباط تونلی را تشکیل می دهند که قسمت طولانی تاندون دوسر بازو از آن عبور می کند. سر استخوان بازو حدود یک سوم سطح یک کره کامل است و با غضروف مفصلی پوشیده شده است. سر استخوان بازو با حفره گلنوئیدی استخوان کتف مفصل می شود. محل اتصال سر استخوان بازو به تنه آن را گردن بازو می گویند. قسمت میانی استخوان بازو را دیافیز بازو می نامند. تنه استخوان بازو در قسمت های فوقانی شکل استوانه ای دارد اما در قسمت پایین ساق باز می شود. در وسط استخوان بازو، استخوان کمی برجسته است. این برجستگی که در سطح خارجی و قدامی استخوان قرار دارد، توبروزیته دلتوئید نامیده می شود و جایی است که عضله دلتوئید به استخوان بازو متصل می شود.

مرتبط:  چرا تسبیحات حضرت زهرا ۳۴ الله اکبر دارد

فیستول شریانی وریدی و دیالیز

فیستول شریانی وریدی جریان خون را در داخل ورید افزایش می دهد و در فرآیند همودیالیز خون بیشتری را بدون عبور از مویرگ برای عبور از دستگاه دیالیز تحویل می دهد. در فیستول با لمس ورید (مثلاً گرفتن نبض رادیال) که در پزشکی تریل نامیده می شود، به راحتی می توانید نبض شریانی را احساس کنید و همچنین می توانید صدای خون را از طریق گوشی پزشکی که در پزشکی به آن گروس می گویند، بشنوید. . آنها با ایجاد فیستول روی ساعد، عمدتاً ورید سفالیک را به شریان رادیویی یا شریان براکیال آناستوموز می کنند. پس از عمل جراحی و ایجاد فیستول، باید چند هفته صبر کنید تا فیستول به اصطلاح بالغ برای استفاده آماده شود.

عضلات بازو

عضلات بازو به دو دسته تقسیم می شوند. عضله پشت یا پشت بازو به نام عضله سه سر و سه عضله جلو یا جلو بازو که عبارتند از Biceps Brachii، Brachialis Brachialis، Coracobrachialis.

شریان بازویی

شریان ها عروقی هستند که خون را از قلب به سایر اندام ها می رسانند. شریان ریوی و شریان آئورت دو شریان اصلی متصل به قلب هستند. شریان از سه قسمت تشکیل شده است: انتیما، مدیا و آدونتیتیا. داخلی ترین قسمت انتیما که یک لایه منفرد از بافت سنگفرشی است و در زیر آن بافت همبند نگهدارنده و لایه الاستیک آن را از محیط جدا می کند. در رسانه ها ما رگ های خونی و ماهیچه های صاف داریم. یک سرخرگ دارای دیواره ضخیم‌تر از سیاهرگ است، اما قطر داخلی آن کوچکتر از ورید است. بافت شریانی شامل پوشش، عضله و بافت همبند است. همه شریان ها خون شفاف (خون حاوی اکسیژن) را حمل می کنند به جز شریان های ریوی که حامل خون تیره هستند (خون حاوی دی اکسید کربن).

عضله بازویی

عضله براکیالیس در زیر عضله دوسر و در واقع بین عضله دوسر و بازو قرار دارد. عضله براکیالیس به سطح جلویی استخوان بازو می‌چسبد، سپس پایین می‌آید و در زیر مفصل آرنج در قسمت فوقانی و جلوی استخوان زند زیرین، درست در سطح فرآیند کرونوئید، می‌چسبد. عضله براکیالیس باعث خم شدن یا خم شدن مفصل آرنج می شود.

رگ یا رگ

ورید یا سیاهرگ (به عربی: al-Wreed) در دستگاه گردش خون بدن سیاهرگی است که خون را از اندام ها به قلب باز می گرداند. دیواره سیاهرگ نازکتر از شریان است، اما قطر بزرگتر و خاصیت ارتجاعی کمتری دارد. در رگ ها دریچه هایی به نام لانه کبوتر وجود دارد که به حرکت بهتر خون از اندام تحتانی مانند دست و پا به سمت قلب کمک می کند. به طور کلی خون از تمام قسمت های بدن از طریق دو سیاهرگ به نام های کاوا فوقانی و تحتانی به دهلیز راست قلب باز می گردد. ایستادن زیاد، کم تحرکی و نارسایی قلبی می تواند به این دریچه ها آسیب برساند و در نتیجه خون در سیاهرگ ها جمع شده و فرد دچار واریس می شود. همه سیاهرگ ها حامل خون تیره (خون حاوی دی اکسید کربن) هستند به جز سیاهرگ های ریوی که حامل خون شفاف هستند (خون حاوی اکسیژن).

اعصاب اندام فوقانی

چهار عصب اصلی اندام فوقانی عصب مدیان، عصب رادیال، عصب اولنار و عصب عضلانی جلدی هستند که این چهار عصب از شبکه بازویی شروع می شوند. شبکه بازویی شبکه ای از اعصاب به هم پیوسته است. منشأ این شبکه از ریشه های عصبی است که عمدتاً از بین مهره های گردن خارج می شود و خروجی از این شبکه اعصاب است که چهار عصب ذکر شده مهم ترین آنها هستند. عصب پوستی عضلانی از تنه خارجی شبکه بازویی منشعب می شود. این عصب در بازو سه عضله براکیالیس و کوراکوباکیال را فعال می کند و زیر بازو بخشی از پوست ساعد را ایجاد می کند. . این عصب در قسمت بالای بازو در سمت داخلی بازو قرار دارد، سپس به سمت پایین آمده و به سمت پشت بازو بالا می رود. به استخوان چسبیده، به تدریج استخوان را احاطه کرده و در قسمت های پایینی سمت خارجی آرنج قرار می گیرد. این عصب زیر آرنج باعث حرکت تعدادی از ماهیچه های ساعد و ایجاد حس در بخشی از دست می شود. پس از خروج از شبکه بازویی، اعصاب میانی و اولنار در سمت داخلی بازو فرود می آیند. این اعصاب کار خاصی در بازو انجام نمی دهند و به سادگی از بازو عبور کرده و به ساعد و دست می رسند. آنها باعث ایجاد احساسات و حرکات در ساعد و دست می شوند.

مویرگی

مویرگ ها رگ های خونی بسیار ظریفی هستند که شریان ها به آنها می رسند. قطر مویرگ ها تقریباً 5 تا 10 میکرومتر است و فضای داخلی آنها برای قرار دادن گلبول قرمز کافی است. دیواره مویرگ از یک ردیف سلول های پهن و نازک به نام اندوتلیوم، لایه بازال و شبکه ظریفی از الیاف مشبک تشکیل شده است. مویرگ ها رابط بین شریان ها و ونول ها هستند و به دلیل وسعت زیاد، داشتن دیواره های نازک و کاهش سرعت جریان در آنها، مناسب ترین مکان برای تبادل مواد مغذی، اکسیژن و دی اکسید کربن بین خون و مایعات بافتی هستند. تبادل ماده از طریق انتشار، عبور از منافذ دیواره های مویرگی، عبور از اتصالات بین سلولی و از طریق وزیکول های پینوسیتوتیک صورت می گیرد. همه مویرگ ها از یک لایه اپیتلیوم سنگفرشی تشکیل شده اند. این بافت پوششی دارای منافذی است که از طریق آنها می توان موادی مانند گازهای تنفسی، آب، غذاهای ساده و مولکول ها را بین خون و سلول ها مبادله کرد. به طوری که در هر سانتی متر مربع از سطح مویرگ چندین میلیون درز یا سوراخ ریز وجود دارد. مویرگ های مغز تنها مویرگ هایی هستند که منافذی روی سطح خود ندارند. به این ترتیب بسیاری از موادی که در متابولیسم سلول های مغز نقشی ندارند و همچنین میکروب ها نمی توانند وارد مغز شوند. (ایجاد سد خونی مغزی برای محافظت بیشتر از مغز) توجه داشته باشید که گلوکز و اکسیژن می توانند به راحتی از مویرگ های مغز عبور کرده و از طریق پروتئین های خاص به سلول های مغز بروند. از ابتدا، هر مویرگی توسط یک دریچه ساخته شده از بافت عضله صاف حلقوی به شریان متصل می شود. این دریچه که تحت فرمان نخاع است دو نقش دارد: 1) فشار خون سیستولیک را که قرار است وارد مویرگ ها شود که مقاومت بسیار کمی دارند را بسیار کاهش می دهد تا این فشار بالا باعث عدم مویرگ نشود. دیوار به پاره شدن ۲) این دریچه تنها در مواقع ضروری (زمانی که سلول های بدن نیاز به تبادل مواد با محیط دارند) وارد مویرگ ها می شود. هر مویرگی توسط یک دریچه در انتهای خود به سیاهرگ متصل می شود.

مرتبط:  چرا از پلاستیک برای جلیقه ضد گلوله استفاده میشود

آیتم های مرتبط:

انسداد شاخه های عروق کرونر راست و چپ چیست؟

آناتومی و نبض و شاخه های شریان رادیال دست کجاست

تنگی طبیعی شریان ریوی و افزایش فشار در نوزادان چیست؟

تفاوت بین شریان و ورید، بند ناف، بیضه و ریه چیست؟

آناتومی و شاخه های شریان کاروتید داخلی و خارجی چیست؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، در طب سنتی لمس نبض به ویژه نبض شریان رادیال در سطح داخلی تحتانی ساعد در تشخیص بیماری ها بسیار حائز اهمیت است و یکی از پایه های مهم تشخیص است. به همین دلیل برای شناخت این شرایط و دستوراتی که علم نبض شناسی را تشکیل می دهد، ایجاد شد. برخی تصور می کنند که فردی بدون اطلاع از آناتومی و علل بیماری ها می تواند تنها با دیدن حرکات نبض از وضعیت همه اندام ها آگاه شود، در حالی که این تصور اشتباهی است. فرد برای تشخیص بیماری باید به انواع روش ها اعم از زبان، عنبیه، صلبیه، ناخن، مورفولوژی، کف شناسی و به خصوص نبض تسلط داشته باشد و همچنین علل بیماری ها را بشناسد تا بتواند بیماری را به درستی تشخیص دهد. و از ریشه با آن مقابله کنید. در خصوص علم نبض شناسی و نقش آن در درمان بیماری ها با بهنام یوسفیان پژوهشگر طب سنتی و نویسنده کتاب نبض نهایی گفت وگویی داشته ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

نبض چیست؟

با هر ضربان قلب، حرکتی موج مانند در امتداد شریان ها ایجاد می شود که به آن نبض می گویند. این حرکت موج مانند در جایی لمس می شود که شریان از روی استخوان می گذرد و نزدیک به پوست است.

نبض چگونه تولید می شود؟

قلب با هر ضربان یک بار خون را با فشار به داخل رگها می فرستد و خون به اقتضای کار قلب به دیواره رگ ها فشار می آورد که در نتیجه قطر سرخرگ به تناوب کاهش و افزایش می یابد. بنابراین باریک شدن و گشاد شدن رگ ها به صورت موجی در طول شریان حرکت می کند که به صورت نبض در قسمت های خاصی از بدن احساس می شود و می توان از آن برای اندازه گیری تعداد نبض ها استفاده کرد.

آیا نبض با حرکت قلب یکی است؟

حرکت تمام رگهای بدن همانند حرکت قلب است و هیچ یک از حرکات قلب و حرکت شریان به این صورت نمی افتد; زیرا دل مانند درخت و رگهای بدن مانند شاخه های درخت است. رگ های بدن مانند شاخه های درخت از قلب شروع می شود. بنابراین، اگر ریشه درخت حرکت کند، تمام شاخه های آن نیز با درخت حرکت می کنند. بر این اساس حرکت رگ ها با حرکت قلب برابر است و به عبارت دیگر نبض همان حرکت قلب است.

میانگین ضربان قلب چقدر است؟

ضربان قلب در حالت استراحت در بزرگسالان بین 11 تا 111 ضربه در دقیقه است. البته ضربان قلب زنان کمی بیشتر از مردان است، بنابراین میانگین ضربان قلب در حالت استراحت در زنان بین 11 تا 81 و در مردان حدود 11 است که عمدتاً به دلیل قوی‌تر شدن عضله قلب در مردان است.

چه عواملی بر ضربان قلب تاثیر می گذارد؟

عواملی مانند سن، قد، سطح آمادگی جسمانی، بیماری قلبی، ایستادن یا نشستن فرد، مصرف مواد مخدر، احساسات، احساسات و حتی دمای هوا می توانند بر ضربان قلب تأثیر بگذارند.

تفاوت نبض افراد در سنین مختلف چیست؟

تعداد نبض ها در شرایط عادی تا سن بلوغ با افزایش سن کاهش می یابد، یعنی هر چه کودک کوچکتر باشد نبض تندتر می زند. نبض نوزاد بین 121 تا 141 بار در دقیقه، نبض کودک دو ساله حدود 111 بار و نبض کودک یک ساله حدود 111 بار می زند. در طول ورزش، ترس، اضطراب، تب، از دست دادن خون و برخی بیماری ها، ممکن است تعداد نبض افزایش یابد.

اندازه گیری نبض در طب جدید چه جایگاهی دارد؟

در قلب و سایر رشته ها یکی از اولین معاینات پزشکی گرفتن نبض است. نبض یکی از علائم حیاتی انسان است و در تشخیص بسیاری از بیماری ها به پزشک کمک می کند. چک کردن نبض یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اندازه‌گیری ضربان قلب بدون تجهیزات خاص است و زمانی که فرد در حال کاهش وزن یا انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی است، می‌تواند بسیار مفید باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. مقاله جالبی بود. توضیحات خوب و روانی در مورد استفاده از نبض رادیال در تریاژ داده شده. ممنون از این مطلب مفید.

  2. واقعا مقاله عالی و کاربردی بود. این مطلب رو قبلا خیلی جاها شنیده بودم ولی همیشه نمی‌دونستم چرا از نبض رادیال در تریاژ استفاده می‌شه. با خوندن این مقاله خیلی چیزها رو یاد گرفتم. ممنون از شما برای این مقاله عالی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا