چرا از پلاستیک برای جلیقه ضد گلوله استفاده میشود

نکات جلیقه ضد گلوله

در این مقاله قصد داریم در مورد زره بدن صحبت کنیم و نکاتی را در مورد اجزای آن و نحوه استفاده از آن به شما بگوییم.

اولین چیزی که باید در مورد جلیقه های ضد گلوله بدانید این است که آنها واقعا ضد گلوله نیستند. بله درست شنیدید این جلیقه ها ضد گلوله هستند اما نمی توان گفت که قطعا گلوله را متوقف می کند و جان انسان ها را نجات می دهد و گاهی بسته به فاصله، قدرت سلاح، شکل گلوله و … .، شلیک جلیقه را از دست می دهد و به بدن برخورد می کند

زره بدن چگونه گلوله را متوقف می کند؟

جلیقه ضد گلوله از الیاف بسیار محکم و مقاوم ساخته شده است. البته می توان آن را بافته یا نبافته کرد.

نحوه جلوگیری از برخورد توپ به بدن مانند گرفتن توپ فوتبال یا تنیس در تور است. به این ترتیب با ساخت لایه های آن از سرعت توپ کاسته شده و انرژی آن در سراسر جلیقه توزیع می شود.

جلوگیری از اصابت گلوله به بدن بستگی به سرعت شلیک، قدرت و شکل گلوله دارد. اگر گلوله با سرعت بالا و نوک تیز باشد ممکن است از جلیقه عبور کند و جان فرد را تهدید کند.

باید در نظر داشته باشیم که هر سلاح گرمی کشنده خواهد بود و نباید از زره بدن انتظار زیادی داشته باشیم.

اگر لبه برش سرعت بالایی داشته باشد، امکان نفوذ وجود دارد.

گلوله های تفنگ مگنوم 44 به دلیل سرعت کمتری احتمال نفوذ کمتری دارند اما به عنوان مثال تفنگ های 9 میلی متری به دلیل سرعت زیاد می توانند خطرناک باشند.

عمر جلیقه های ضد گلوله

عمر جلیقه ضد گلوله معمولاً 5 سال است. البته بستگی به نحوه استفاده و مدت زمان استفاده هم دارد.

اگر هر روز از جلیقه هایی با سایزهای مختلف استفاده و استفاده شود، استهلاک روی آن تاثیر گذاشته و عمر مفید آن را کاهش می دهد.

جلیقه های ضد گلوله قابل شستشو و حتی ضروری هستند زیرا از پوسیدگی جلوگیری می کنند.

نحوه نگهدای از جلیقه ضد گلوله

باید در نظر داشته باشید که زره بدن به هیچ عنوان نباید تا شود زیرا باعث شکسته شدن لایه های آن و کاهش قدرت محافظتی آن می شود.

نکته بعدی این است که هنگام خیس بودن نباید از زره بدن استفاده کرد زیرا باعث روان شدن جلیقه و نفوذ بیشتر گلوله می شود.

البته لازم به ذکر است که شرکت هایی هستند که جلیقه های ضد آب تولید می کنند.

جلیقه های ضد گلوله انعطاف پذیر نیستند و باید با توجه به افزایش یا کاهش وزن فرد مورد نظر تعویض شوند. استفاده از شوکر بر روی آنها عزیزان تاثیر دارد، می توانید برای اطلاعات بیشتر و خرید مقاله شوکر ما را مطالعه کنید.

همچنین برای خرید و نکات مهم در مورد اسپری فلفل مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

نحوه قرارگیری پنل بالستیک

نکته مهم جلیقه ضد گلوله وجود این پنل است که باید با دقت و درستی در جای خود نصب شده و با تکیه گاه اصلی آن جفت شود.

اگر در قرار دادن این علامت بی احتیاطی صورت گیرد عاقبت غم انگیزی خواهد داشت. این پانل ها وظیفه دفع نیروی توپ را بر عهده دارند.

زره بدن ضد چاقو نیست

به خاطر داشته باشید که جلیقه های ضد گلوله در برابر چاقو و اجسام تیز مقاوم نیستند، بنابراین این ریسک را نکنید، زیرا جلیقه های ضد گلوله، الیاف و نحوه ساخت آنها متفاوت است. توجه داشته باشید که پس از اصابت گلوله می توان از جلیقه در زمانی که هنوز در حال کار هستید استفاده کرد و پس از عمل باید جلیقه را تعویض کرد زیرا پارچه های آن آسیب دیده و به هیچ وجه قابل تعمیر نیست.

مرتبط:  چرا کسر با مخرج صفر تعریف نشده است

و همچنین باید بدانید که باید از پنل های پشت و جلوی زره ​​بدن استفاده شود.

موسسه حفاظت و مراقبت نورساما امین با دارا بودن تجربه کافی و کارشناسان مجرب در زمینه امنیت و حفاظت پاسخگوی سوالات شما در زمینه خرید و خرید جلیقه ضد گلوله خواهد بود.

همچنین می توانید برای خدماتی مانند نگهداری از کودک، استخدام نیروهای امنیتی، خرید شوکر، خرید اسپری فلفل، نصب موانع الکترونیکی و … با ما تماس بگیرید.

امروزه زره بدن یکی از مهم ترین تجهیزات نظامی محسوب می شود که تمامی نیروهای امنیتی از آن در عملیات های خطرناک و مهم استفاده می کنند. جلیقه ضد گلوله جان پلیس را نجات می دهد. در این قسمت است و اجازه عبور گلوله از این قسمت را نمی دهد. و آن را جذب کند. معمولا جلیقه ها از چندین لایه تشکیل شده اند که می توانند ضد گلوله باشند. در ضمن باید از کلاه با این دستگاه استفاده کرد زیرا این دو مکمل نیز هستند این وسیله خیلی سنگین نیست و می توان آن را به عنوان لباس یا تی شرت پوشید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا این دستگاه واقعا ضد گلوله است یا خیر، در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

جلیقه ضد گلوله

شاید به راستی واسه شما سوال پیش بیاید که آیا این وسیله ضد گلوله هست یا خیر! باید اینطور تعریف کنیم که این وسیله ضد گلوله نمی باشد و بهتر است از نام مقاوم در برابر گلوله استفاده کنیم این تعریف خیلی قابل هضم و بهتر می باشد در واقع فردی که از جلیقه محافظت کننده استفاده می کند نباید آن قدر مطمئن باشد که این وسیله آن شخض را در برابر ضربه گلوله محافظت می کند به همین دلیل است که نباید از کلمه جلیقه ضد گلوله چون ممکن است تیرهایی وجود داشته که بتواند از لایه های این وسیله عبور کند،مثل گلوله لبه دار در واقع نباید خیلی امید به این جلیقه داشت.

جلیقه ضد گلوله

بافت جلیقه

همانطور که در قسمت های ابتدایی به شما گفتیم این وسیله از بافت هایی بسیار مقاوم  تشکیل شده است درواقع ساختارش به این صورت می باشد که وقتی گلوله به جلیقه اصابت می کند در این یافت ها گیر میکند و وارد بدن نمی شود وقتی گلوله اصابت می کند به جلیقه سرعت آن کاسته می شود و انرژی آن توسط بافت ها گرفته می شود البته باز هم نمیشه گفت جلیقه خیلی مطمئن عمل می کند اگر گلوله خیلی تیز باشد ممکن است از بافت ها عبور کند و به بدن آسیب وارد کند هرچه سرعت گلوله کمتر باشد دفع آن توسط جلیقه راحتر است .

سلاح های خطرناک

همانطور که میدانید اسحله های خطرناکی در جنگ و عملیات ها وجود دارد و هر گلوله با اندازه های مختلف اگر سرعت بالایی داشته باشد میتواند آسیب پذیر یاشد اسحله هایی مانند”مگنوم 44″  و “acp45 .

در موقع شلیک سرعت متوسطی دارند و جلیقه می توانند آنها را متوفف و کنترل کند،از طرفی اسحله های مرگباری وجود دارد که میتواند از این سد عبورکند مثل “SIG 357” که سرعت بهتری از نمونه های قبلی دارد و میتواند از بافت جلیقه عبور کند .

طول عمر و نگهداری جلیقه

هر وسیله ای که استفاده می کنیم یک بازه زمانی دارد  و بعد از مدتی آن کارایی اولیه را ندارد در مورد جلیقه ضد گلوله هم همین تعاریف وجود دارد وقتی که زیاد از آن استفاده کنیم کارایی خودش را از دست میدهد و ممکن است قابلیت محافظتی خود را از دست بدهد در کل باید در حفظ و نگهداری آن دقت شود عمر مفید این وسیله 5 سال است و آن بستگی به اسفاده ما دارد

نکته :جلیقه های محافظتی قابل شسشتو هستند و میتوان آن ها را با صابون و اسفنج شست همانطور در نگهداری آن باید دقت شود چون هر خرابی ممکن است کارایی آن از بین برود، و ازخم شدن آن جلوگیری شود .

مرتبط:  چرا کسانی که تتو دارند نمی توانند خون بدهند

آیا بعد از پایین انداختن می توان از جلیقه استفاده کرد؟

بعد از اصابت گلوله به جلیقه بافت های آن دچار تغیرات می شود ولی بازهم قابل استفاده است مثل این می ماند که به بدن انسان شی زده شود نکته مهم این است که جلیقه مقاوم در برابر گلوله می باشد و در مقابل چاقو و اجسام تیز هیچ محافظتی از بدن انسان نمی کند پس باید این نکته را به گوش سپرد که هر وسیله تیز ممکن است آسیب به بدن ما بزند

 

سخن پایانی

سعی کردیم در این مقاله کلیات جلیقه ضد گلوله را به شما عزیزان بگوییم و نکات اصلی را بازگو کنیم امیدوارم از مطالب گفته شده لذت برده باشید

برای مشاهده مقاله بشکه ایمنی اینجا کلیک کنید

 

– انسان همیشه به دنبال راهی برای محافظت از بدن خود و کاهش خطرات ناشی از ضربات و آسیب های خارجی بوده است.

سال‌ها پیش، افراد مسن حیوانات را با چسباندن پوست حیوانات و مواد گیاهی به بدن آنها شکار می‌کردند و در قرن‌های بعد از زره، کلاه و کلاه خود توسط جنگجویان استفاده می‌شد. اما اختراع اسلحه و توپ در قرن شانزدهم تمام این پوشش ها را تحت تاثیر قرار داد. زیرا سرعت بسیار بالای گلوله ها و انرژی بالای آنها می تواند باعث نفوذ آنها به این صفحات فلزی نازک شود.

از آن زمان تا سال 1960، تمام تلاش های بشر برای ساخت پوشش های محافظ قوی و در عین حال سبک و قابل استفاده بی نتیجه ماند تا اینکه سرانجام در دهه 1960 اولین نسل از زره های بدنه، اما قابل استفاده، طراحی شد. در طراحی این جلیقه بر خلاف نسل های قبلی از صفحات فلزی استفاده نشده و این کار با استفاده از الیاف در هم تنیده انجام شده است.

زره های بدن مدرن امروزی به 2 دسته کلی تقسیم می شوند: زره بدن سخت و زره بدن نرم و سبک.

پوشش های سخت از صفحات ضخیم سرامیکی یا فلزی ساخته می شوند و تقریباً همان کار زره های قدیمی را انجام می دهند. جنس این سوکت ها به قدری سخت است که به راحتی گلوله را منحرف می کند و عموماً فقط در مواقعی که خطر خطر بسیار زیاد است استفاده می شود و در موارد دیگر سوکت های نرم ترجیح داده می شود.

اینکه چگونه یک تکه از این لباس می تواند از نفوذ گلوله جلوگیری کند هنوز برای بسیاری از افراد سوال است.

توری دروازه از نخ های مختلفی تشکیل شده است که به هم بافته شده و به تیرهای دروازه متصل می شوند. هنگام پرتاب توپ به سمت دروازه، توپی که انرژی نسبتاً زیادی دارد به داخل تور می افتد.

برای درک اینکه چگونه این اتفاق می افتد، باید توجه داشت که در واقع هر یک از سیم ها از یک طرف دروازه به طرف دیگر محل برخورد در یک منطقه بسیار بزرگتر پراکنده می شوند. از سوی دیگر، همه این رشته ها در هم تنیده شده اند; بنابراین وقتی توپ به سیم مثلاً سیم عمودی برخورد می کند، این نیرو روی سیم های عمودی نیز تأثیر می گذارد و این سیم های عمودی نیز به نوبه خود نیرو را به سیم های افقی دیگر تقسیم می کنند. بدنه کل این شبکه، صرف نظر از نقطه دقیقی که توپ به آن برخورد می کند، برای مهار انرژی توپ بسیج می شود…

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. واقعا مقاله جالبی بود! من تا حالا فکر نمیکردم که پلاستیک بتونه اینقدر مفید باشه توی جلیقه های ضد گلوله. ممنون که این مطلب جذاب رو به اشتراک گذاشتی.

  2. خیلی خوب بود که توضیح دادید چرا پلاستیک‌های خاصی برای جلیقه‌های ضد گلوله استفاده میشه. این مطلب رو قبلا نمی‌دونستم و حسابی به دانشم افزود. ممنون از این مقاله!

  3. خیلی عالی بود! من واقعا لذت بردم از خوندن مقاله‌تون در مورد استفاده از پلاستیک تو جلیقه‌های ضد گلوله. همیشه فکر می‌کردم فقط از فلزات سنگین استفاده می‌کنن ولی متوجه شدم که پلاستیک هم می‌تونه خیلی خوب جواب بده. مرسی که این موضوع رو روشن کردید.

  4. سلام دوستان! مقاله خیلی خوبی بود که چرا از پلاستیک توی جلیقه ضد گلوله استفاده می‌کنن. من تا حالا نمی‌دونستم که پلاستیک چندین بار قوی‌تر از فولاد هم می‌تونه باشه. اطلاعات جدید و کاربردی بود برای من. مرسی از شما.

  5. فوق العاده بود! این مقاله علاوه بر اینکه اطلاعات جالبی در مورد جلیقه های ضد گلوله ارائه میده، باعث شد که من بهتر بتوانم درک کنم که چرا این جلیقه ها از پلاستیک ساخته میشوند. این مقاله را به تمامی دوستانم پیشنهاد میکنم.

  6. حقیقتش این جلیقه ها خیلی جذابند، چون خیلی سبک هستند و از پلاستیک ساخته شده اند. آنها همچنین از قدرت حفاظتی بالایی برخوردارند. به نظر من استفاده از پلاستیک برای ساختن جلیقه ضد گلوله به دلیل سبکی، قدرت حفاظتی و هزینه کم، خیلی مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا