چرا با گوشی نمیتونم کارت به کارت کنم

پیدا کردن دلیل عدم پذیرش کارت بدون مراجعه به بانک کمی مشکل است. از آنجایی که مشکل کارت به کارت معمولاً دلایل مختلفی دارد و برای رفع آن باید خطاهای رایج بانکی را بررسی کنید.

همانطور که می دانید عدم انتقال وجه یکی از رایج ترین اشتباهات هنگام انتقال از یک کارت به کارت دیگر است. اما چرا کارت به کارت با گوشی انجام نمی شود؟ “چرا نمی توانم کارت به کارت انتقال دهم” و دلیل اینکه کارت به کارت را انتقال نمی دهم چیست؟

در این مقاله خطاهای مختلف این تراکنش ناموفق را مرور می کنیم و کارت به کارت حل مشکل را با هم بررسی می کنیم.

برنامه iCup را برای کارت به کارت آسان دانلود کنید:

لیست خطاها و راه های رفع علت عدم ارسال کارت به کارت

چرا کارت به کارت نیست؟ عدم امکان برداشت موجودی، خطای پذیرش نامعتبر، مشکل مشتری، نادرست بودن اطلاعات کارت و رمز دوم، اختلالات شبانه بانکی و محدودیت رمز ثابت از جمله دلایل عدم موفقیت کارت به کارت است.

در جدول زیر انواع دلایل عدم تطابق کارت ها با روش های آنها را بررسی کرده ایم. (اگر با خطای دیگری در انتقال پول مواجه شدید، از کارشناسان ما بپرسید.)

ردیفمتن پیغام خطاراه حل خطای کارت به کارت1موجودی کارت کافی نیستمانده حساب خود را بررسی کنید2رمز دوم اشتباه وارد شده استرمز دوم ایستا یا پویای خود را بسته به مبلغ تراکنش و به صورت صحیح وارد کنید3اطلاعات کارت صحیح نیستاز صحت اطلاعات ورودی اطمینان حاصل کنید4غیرفعال شدن رمز دوم کارت بانکیبه یک خودپرداز مراجعه و رمز دوم کارت را فعال کنید5اختلال بانک ها در ساعات پایانی شبتراکنش مورد نظر را بعد از ساعت 00:15 تکرار کنید6کارت شما مجاز به انجام این تراکنش نیستاگر کارت شما مخصوص به خرید نیست و رمز دوم آن نیز فعال است برای بررسی مشکل به بانک مراجعه کنید7شماره پیگیری یافت نشدتراکنش خود را در زمانی دیگر تکرار کنید8پاسخی از سامانه دریافت نشدبعد از گذشت چند دقیقه تراکنش خود را تکرار کنید9عبور از سقف مجاز مبلغ تراکنش‌ها یا محدودیت مبلغ در استفاده از رمز ایستامجموع تراکنش های روزانه شما نباید از سقف مجاز کارت به کارت بیشتر باشد و برای مبالغ بالای 100هزار تومان باید از رمز دوم پویا استفاده کنید10محدودیت مبلغ برای استفاده از رمز ایستامجموع تراکنش های شما اگر بالای 100هزار تومان باشد باید از رمز دوم پویا استفاده کنید11انجام تراکنش با خطا مواجه شددقایقی بعد تراکنش خود را تکرار کنید12بانک پاسخگو نیستدر زمانی دیگر تراکنش خود را تکرار کنید13حساب یا کارت نامعتبر استچند دقیقه بعد تراکنش مورد نظر خود را تکرار کنید14نتیجه تراکنش دریافت نشداز انجام مجدد تراکنش خودداری کنید و منتظر بمانید تا نتیجه نهایی تراکنش به شما پیامک شود15کارت غیرفعال استاز فعال بودن رمز دوم کارت خود اطمینان حاصل کنید. اگر رمز دوم کارت شما فعال است، برای بررسی مشکل به بانک مراجعه کنید16تراکنش اصلی یافت نشدبعد از چند دقیقه، تراکنش خود را مجددا تکرار کنید17تاریخ انقضای کارت نادرست استاز صحت اطلاعات ورودی و از منقضی نشدن کارت خود اطمینان حاصل کنید18در حال حاضر بانک مورد نظر قادر به پاسخگویی نیستپس از چند دقیقه تراکنش خود را تکرار کنید19احراز هویت کارت در سامانه بانک مرکزی انجام نشدبه یکی از شعب بانک صادرکننده کارت مراجعه کنید20پاسخی از بانک دریافت نشداز انجام مجدد تراکنش خودداری کنید و منتظر بمانید تا نتیجه نهایی تراکنش به شما پیامک شود21کارت مبدا یا مقصد غیرفعال استاز فعال بودن رمز دوم کارت خود اطمینان حاصل کنید. اگر رمز دوم کارت شما فعال است، برای بررسی مشکل به بانک مراجعه کنید22عدم تطابق کد ملی صاحب کارت با شماره موبایلبه یکی از شعب بانک صادرکننده کارت مراجعه کنید23کارت مفقود می‌باشدبرای صدور کارت جدید یا بررسی مشکلات احتمالی، به یکی از شعب بانک صادرکننده کارت مراجعه کنید24بانک مبدا پاسخگو نیستتراکنش را دقایقی بعد تکرار کنید25اطلاعات قبض در سیستم یافت نشدتراکنش را پس از گذشت چند دقیقه تکرار کنید26انجام تراکنش با خطا مواجه شدتراکنش را دقایقی بعد، مجددا انجام دهید

مرتبط:  سهمم از عشقت چرا چیزی به جز باران نبود

کارت به کارت خطاها را بررسی کنید

همانطور که اشاره کردیم مشکل کارت به کارت و انتقال پول یک خطای رایج است که همه ما بارها با آن مواجه شده ایم. دلایل مختلف و راه حل های ساده ای برای حذف محدودیت کارت اعتباری وجود دارد. در ادامه به بررسی دلیل شکست تراکنش می پردازیم و راهکارهای آنها را بررسی می کنیم.

1 خطای انتقال سمت سرور

از جمله خطاهای تراکنش، مشکل انتقال سمت سرور است. این خطا در اپلیکیشن های بانکی رخ می دهد و روش آسانی برای رفع آن وجود دارد.

این روش ساده مشکل اتصال به اینترنت دستگاه است. پیشنهاد می کنیم اپلیکیشن مذکور را یک بار ببندید و دوباره وارد کنید و سپس کارت به کارت اقدام کنید.

2 نقشه خطای نامعتبر است

بسیاری از مردم تعجب می کنند که پس از مواجه شدن با پیام “خطای حساب نامعتبر است” چه اقدامی باید انجام شود. برای رفع بی اعتباری کارت بانکی باید تاریخ انقضای کارت را تمدید کرد و یا به بانک مراجعه و اطلاعات حساب را بررسی کرد.

همچنین زمانی که رمز کارت اعتباری را اشتباه وارد کرده باشید با این خطا مواجه خواهید شد. اگر رمز کارت را بیش از 2 بار اشتباه وارد کردید، باید به نزدیکترین شعبه بانک مراجعه کنید تا رمز را بازنشانی کنید.

حتما بخوانید: مسدودسازی کارت بانکی

3 غیرفعال کردن رمز دوم کارت اعتباری

اگر در حین تراکنش کارت به کارت، رمز دوم خود را بیش از سه بار اشتباه وارد کنید، رمز دوم کارت شما غیرفعال می شود. برای حل مشکل رمز پویا و راه اندازی مجدد آن به یکی از خودپردازهای بانک صادرکننده کارت خود مراجعه کنید.

4 موجودی بانکی غیرقابل وصول

یکی از خطاهای کارت به کارت این است که موجودی حساب شما کافی نیست و در حال حاضر امکان برداشت از آن وجود ندارد. توجه داشته باشید که موجودی عدم برداشت برای هر نوع بانک متفاوت است. مثلا حداقل موجودی بانک ملی 50 هزار تومان است.

5 مشکل کارت به کارت اعتباری (تجارت، ملی و صادرات)

محدودیت استفاده از حساب در هر نوع بانکی متفاوت است و تا حدی به توانایی انتقال وجه در پلتفرم های هر یک از این بانک ها بستگی دارد. به عنوان مثال، شما باید مشکل را با بانک تجارت از سایت همان بانک پیگیری کنید. متن اطلاعیه بانک تجارت به شرح زیر است.

معامله ناموفق بود

خطای «اجرای تراکنش با خطا مواجه شد» ممکن است مربوط به سیستم بانکی باشد. وقوع آن ممکن است به اختلال سوئیچ بین بانکی نیز مرتبط باشد. برای اصلاح دلیل عدم انتقال کارت به کارت، باید چند دقیقه بعد تراکنش را تکرار کنید.

می توانیم انواع تراکنش های شکست خورده را به صورت زیر دسته بندی کنیم:

خطای صادرکننده کارت: مشکل شبکه شتاب یا بانک صادرکننده

مشکل پذیرنده نامعتبر: تغییر خطای ارائه دهنده خدمات پرداخت

خطای Shoprek: مشکل در Shoprek Suige

خطای برنامه: مشکل در شبکه پرداخت الکترونیکی

خطای تجاری: مشکل مدیریت سیستم

6 موجودی کارت کافی نیست

این خطا زمانی رخ می دهد که مبلغ باقی مانده در حساب شما کمتر از مبلغ تراکنش مورد نظر باشد. باید توجه داشته باشید که بسته به نوع حساب و بانکی که حساب شما به آن تعلق دارد، مقدار مشخصی از حساب شما (معمولاً 10 تا 15 هزار تومان) توسط بانک مسدود شده و قابل برداشت نیست. (میزان کارمزد تراکنش را نیز در نظر بگیرید.)

7 رمز دوم اشتباه وارد شده است

رمز دوم به دو نوع استاتیک و پویا تقسیم می شود. کد استاتیک دوم برای تراکنش های زیر 100000 تومان و برای مبالغ بالاتر از کد دوم پویا استفاده می شود. این خطا به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. مشکلات رمز عبور پویا عبارتند از:

ورود نادرست رمز دوم استاتیک یا پویا

استفاده از رمز دوم استاتیک برای تراکنش های بالای 100000 تومان

مهلت زمانی رمز عبور پویا پس از 2 دقیقه

اختلال در نرم افزار دریافت رمز داینامیک یا خرابی پیامک های بانکی و عدم دریافت رمز پویا

مرتبط:  چرا به جلال الدین محمد بلخی مولوی می گویند

عدم تطابق اقلام تراکنش با رمز پویا یعنی چی؟

به دلیل عدم تطابق بین اقلام تراکنش با کد پویا، امکان انتقال مبلغ تعیین شده وجود ندارد. زیرا هر بار که رمز عبور پویا صادر می کنید، فقط یک بار می توانید وجوه را انتقال دهید. سپس پس از 2 دقیقه مجدداً رمز پویا را درخواست کنید.

8 اطلاعات کارت صحیح نیست

دلیل این خطا در انتقال وجه مربوط به زمانی است که اطلاعات کارت را اشتباه وارد کرده اید. برای انجام موفقیت آمیز تراکنش، اطلاعات وارد شده را تأیید، تصحیح و دوباره امتحان کنید.

هنگام انجام تراکنش های بانکی، ابتدا باید اطلاعات کارت خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل شماره کارت 16 رقمی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت می باشد.

9 اختلالات بانکی در اواخر شب

این خطای کارت به کارت نیست و برای تراکنش های خرید و پرداخت قبض بین ساعت 23:45 تا 12:15 رخ می دهد.

در این ساعات محدودیت کارت به کارت وجود ندارد و دلیل اشتباه در تراکنش ممکن است اختلال بانکی باشد. برای انجام موفقیت آمیز تراکنش، تراکنش خود را بعد از ساعت 00:15 تکرار کنید.

10 کارت شما مجاز به انجام این تراکنش نیست

کاربرانی که این خطا را مشاهده می کنند ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد:

کارت شما یک کارت نقدی یا یک کارت هدیه است. توجه داشته باشید که این کارت ها فقط برای خرید حضوری می باشد.

کارت بانکی شما به دلایل دیگری مسدود شده است. برای بررسی این مشکل به یکی از شعب بانک مراجعه کنید.

ممکن است رمز دوم کارت خود را فعال نکرده باشید یا رمز دوم کارت شما غیرفعال شده باشد. ( مطمئن شوید که پس از آن رمز دوم کارت شما فعال شده است.)

11 شماره پیگیری یافت نشد

علت این خطا در تراکنش به معنای نقص در سیستم بانکی است. اگر در این زمان تراکنش دیگری انجام دهید، احتمالاً دوباره با همان خطا مواجه خواهید شد. (پس تراکنش خود را در زمان دیگری تکرار کنید.)

12 تجاوز از میزان مجاز تراکنش ها یا سقف مبلغ با استفاده از کد ایستا

در استفاده از کد کارت دوم باید توجه داشته باشید که برای مبالغ بالای 100000 تومان باید از کد داینامیک دوم استفاده کنید.

مثلاً اگر روزی دو تراکنش دارید، اولی 80000 تومان و دومی 25000 تومانی است. برای انجام تراکنش دوم باید از رمز دوم پویا استفاده کنید. زیرا مجموع این دو تراکنش از 100 هزار تومان فراتر می رود. پس مطمئن شوید که رمز دوم داینامیک کارتتان فعال است.

لازم به یادآوری است که یکی دیگر از دلایل این خطا، افزایش سقف روزانه تعیین شده توسط بانک ها برای تراکنش های کارت به کارت است. اگر مجموع تراکنش های کارت به کارت شما از 3 میلیون تومان بیشتر شود، با این خطا مواجه می شوید. به این حد پایبند باشید و در صورت نیاز به انتقال بیش از حد مشخص شده، می توانید از روش های مرسوم دیگر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سقف کارت به کارت چقدر است؟

13 محدودیت مقدار برای استفاده از رمز عبور ثابت

در موارد قبلی ذکر شده بود که سقف کارت به کارت با کد ایستا 100000 تومان است. انجام کارت به کارت با مبلغ بالای 100000 تومان باعث می شود با این خطا مواجه شوید. برای تصحیح این خطا تراکنش مورد نظر را دوباره با استفاده از رمز دوم پویا تکرار کنید.

منبع: وب سایت Icup

از کارشناسان ما در قسمت نظرات بپرسید.

یکی از بهترین و پرکاربردترین اپلیکیشن های مالی و بانکی این اپلیکیشن است که خدمات خرید اینترنتی، خرید شارژ، دریافت موجودی، انتقال وجه کارت به کارت و غیره را ارائه می دهد. به جای مراجعه به عابر بانک، با نصب و راه اندازی این برنامه می توانید وجه، پرداخت قبوض و … را انجام دهید. فقط از طریق اینترنت و تلفن همراه شما.

اخیرا کاربران فضای مجازی هنگام استفاده از گزینه کارت به کارت این اپلیکیشن مشکلی را گزارش می دهند و به گفته کاربران دیگر امکان انتقال پول وجود ندارد. در این مقاله به بررسی و رفع مشکل اپلیکیشن اپلیکیشن می پردازیم و کاربران می توانند با رعایت مطالب ذکر شده از خدمات کارت به کارت اپلیکیشن اپلیکیشن استفاده کنند.

مرتبط:  چرا در فلاسک های ارزان قیمت برای جای خلا بودن

به روز رسانی برنامه

آخرین آپدیت اپلیکیشن با خبرهای خوبی برای کاربران این برنامه همراه بوده است. بیشتر اوقات شما نیاز دارید که برنامه را به آخرین نسخه به روز کنید تا به درستی کار کند در غیر این صورت نمی توانید به درستی از آن استفاده کنید. برای به روز رسانی اپلیکیشن به اپ استور گوشی موبایل خود رفته و در قسمت اپلیکیشن ها اپلیکیشن را آپدیت کنید.

مشکل نقشه به نقشه رفع شد

اگر هنگام استفاده از کارت سرویس به اپلیکیشن اپلیکیشن کارت، پیام «معامله فقط با کارت متعلق به صاحب شماره موبایل مجاز است» نمایش داده شود، به این معنی است که مشخصات صاحب سیم کارت با آن یکی نیست. کد ملی کارت بانکی شما در سامانه. . اگر با چنین مشکلی روبرو هستید، نگران نباشید در اینجا راه حل اصلی برای رفع این مشکل است.

رفع مشکل عدم تطابق کد ملی کارت بانکی با صاحب سیم کارت

ابتدا بررسی کنید سیم کارتی که استفاده می کنید (شماره موبایل برای اتصال به اپلیکیشن) به نام شما باشد.

اگر سیم کارت به نام شما نیست، ابتدا صاحب آن را تغییر دهید یا با شماره موبایلی که دارید وارد اپلیکیشن شوید. توجه داشته باشید که خدمات کارت به کارت، کیف پول و موجودی حساب فقط به صاحب سیم کارت ارائه می شود.

برنامه را حذف و دوباره نصب کنید

حذف نصب و نصب مجدد برنامه نیز می تواند به عنوان یک راه حل مناسب مورد استفاده قرار گیرد. برای حذف نصب، باید انگشت خود را روی نماد برنامه قرار دهید و آن را برای چند ثانیه نگه دارید و سپس نماد ضربدر را انتخاب کنید تا برنامه حذف شود. پس از حذف کامل برنامه، آن را از فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور دانلود و دوباره نصب کنید.

برای رفع مشکل برنامه، اینترنت را بررسی کنید

همانطور که می دانید، برای استفاده از برنامه به اتصال اینترنت مناسب نیاز دارید. بنابراین باید مطمئن شوید که گوشی شما به اینترنت متصل است. در صورت عدم دسترسی به اینترنت می توانید با شماره گیری کد دستوری *733# از خدمات آن استفاده کنید.

کش برنامه را حذف کنید

اگر همچنان مشکل دارید، توصیه می کنیم کش و داده های برنامه را در قسمت تنظیمات گوشی پاک کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی خود بروید و Apps یا Applications را انتخاب کنید. در این مرحله اپلیکیشن را انتخاب کرده و از قسمت Storage گزینه Clear cache را انتخاب کنید.

برای ایمن بودن، می‌توانید Clear Data را علاوه بر Cache نیز تغییر دهید. البته در این صورت اطلاعات اکانت شما از اینستاگرام پاک می شود و برای دسترسی به اینستاگرام باید نام کاربری و رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

در پایان

همانطور که مشاهده می کنید در این مقاله راهکارهایی برای عدم وجود نقشه به نقشه در اپلیکیشن ارائه کرده ایم. اگر همچنان مشکل کارت به کارت دارید، ممکن است دلیل آن کارت بانکی شما باشد. مسدود شدن حساب، موجودی ناکافی و مشکلات مختلف کارت بانکی می تواند باعث ایجاد خطا در تراکنش های کارت به کارت شود.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

متولد 1380/5/17
ساکن تبریز
شاغل در تیم سئو تبریز
4 سال سابقه کار در تولید محتوا، طراحی سایت و سئو

برای دیدن رزومه بابک رمضانی کلیک کنید

موضوع

متن شما

گروه بندی

سالن

سوال مورد نظر

گزینه ها

* لطفا قبل از ثبت نام مراقب ایجاد موضوعات و نظرسنجی باشید زیرا امکان ویرایش یا حذف محتوا پس از ارسال وجود ندارد. علاوه بر این، شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نینی سایت هستید.

ثبت نام

انصراف دهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مقاله جالبی بود. من خودم همیشه با گوشی کارت به کارت نمی‌کردم ولی حالا دیگه می‌دونم چرا! ممنون برای مطلب خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا