چرا باید گوشی را فلش کنیم

برای فلش گوشی دو راه وجود دارد: فلش کامل و فلاش جزئی. بعد از فلاش چه اتفاقی برای گوشی شما می افتد بستگی به این دارد که فلاش کامل یا جزئی انجام داده اید. قبل از فلش کردن گوشی، مطمئن شوید که از اطلاعات مهم گوشی خود که ممکن است در طول فرآیند فلش زدن از بین برود، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

چرا گوشی را فلش می کنیم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد تصمیم می گیرند گوشی خود را فلش کنند و تنظیمات گوشی را از این طریق تغییر دهند. شایع ترین دلیل ممکن است این باشد که یک تلفن قفل شده در شبکه تلفن همراه را می توان با شبکه های سلولی مختلف استفاده کرد. یا ممکن است به دلیل تغییر ویژگی سیستم تلفن خود، گوشی خود را فلش کنید.

هنگام فلش کردن گوشی چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که گوشی فلش می شود تنظیمات نرم افزاری آن به دلیل تغییرات در عملکرد گوشی تغییر می کند. اینکه دقیقا چه اتفاقی برای گوشی شما می افتد بستگی به نوع گوشی شما و نرم افزاری که برای فلش استفاده می کنید دارد. توجه داشته باشید که این همیشه قانونی یا خلاف سیاست های شرکت تلفن شما نیست، پس حتما این کار را انجام دهید.

با این برنامه ساده، تنها با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

روشی ساده برای پاک کردن فضای حافظه گوشی اندروید (بدون هیچ نرم افزاری)

گوشی ها قفل شده

شایع ترین دلیل چشمک زدن گوشی ها این است که از یک سلول شبکه خاص قفل شده اند. اگر از شبکه جدیدی استفاده می کنید، اپراتورهای بی سیم از شما می خواهند که یک تلفن جدید بخرید. بنابراین، به طور کلی، تلفن ها به شبکه های خاصی قفل می شوند. برخی از اپراتورها به درخواست شما قفل گوشی شما را باز می کنند، اما در موارد دیگر ممکن است برای استفاده از آن در شبکه های مختلف، لازم باشد گوشی خود را فلش کنید. به این حالت چشمک زدن جزئی می گویند.

فلش کامل

فلش کامل یعنی ایجاد تغییرات واقعی در سیستم تلفن شما. اگر این فلش را انجام دهید، ممکن است تمام اطلاعات شما پاک شود. فلش کامل می تواند به معنای ارتقا یا کاهش نسخه سیستم عامل گوشی شما یا ایجاد تغییرات قابل توجه در کل سیستم عامل موبایل و جدید کردن آن باشد. فلش می تواند گارانتی گوشی شما را از بین ببرد و قابلیت اطمینان آن را کاهش دهد.

چگونه یک رام (کاستوم اندروید) نصب کنیم؟ (تمام گوشی های اندروید)

تلفن های اسپرینت را با تلفن های همراه ایالات متحده آمریکا فلش کنید؟

تغییر اپراتور یا شرکت های خدمات تلفن همراه به معنای خرید یک گوشی جدید و گران قیمت است که با شرکت خدماتی جدید سازگار است یا به معنای امضای قرارداد با شرکت برای تخفیف قیمت گوشی است. اگر از شبکه Sprint استفاده می کنید و می خواهید بدون خرید تلفن جدید از آن با تغییر تلفن همراه ایالات متحده استفاده کنید، می توانید از فلش برای راه اندازی مجدد برنامه ها استفاده کنید تا بتوانند به جای شبکه Sprint با U.S.Cellular کار کنند. نماینده شبکه تلفن همراه در ایالات متحده احتمالاً می تواند به شما در راه اندازی مجدد برنامه ها کمک کند. آنها می توانند تلفن همراه شما را با شبکه خود فلش کنند یا می توانید از خدمات آنلاین برای ارائه برنامه فلش مناسب و پشتیبانی فنی برای راه اندازی مجدد برنامه های تلفن در خانه استفاده کنید.

فلش در مقابل باز کردن قفل

گوشی های فلش یا قفل شده مشابه هستند، اما یکسان نیستند. فلش کردن، برنامه های گوشی شما را برای کار با سرویس تلفن همراه دیگر بازنشانی می کند. زمان کمتری نسبت به تلاش برای کار با سرویس قبلی خود بدون فلش نیاز دارد. پس از باز شدن قفل، تلفن با هر شبکه سازگاری کار می کند، نه فقط با یک شبکه. شبکه CDMA برای فلش کردن گوشی استفاده می شود که نیازی به سیم کارت هایی مانند Sprint، U.S Cellular یا Verizion ندارد. باز کردن قفل تلفن در شبکه های تلفن همراه GSM مانند AT&T و T-Mobile استفاده می شود. هنگامی که قفل گوشی باز است، سیم کارت مورد نظر خود را در تلفنی که از شبکه GSM برای فعال کردن گوشی با این شبکه استفاده می کند، وارد کنید.

مرتبط:  چرا مژگان با جواد ازدواج نکرد نی نی سایت

10 برنامه برتر ضد جاسوس افزار موبایل (آیفون و اندروید)

آیا فلش قانونی است؟

فلش قانونی است. هیچ قانونی وجود ندارد که شما فقط می توانید با یک شبکه کار کنید. شما گوشی را جدا از قرارداد خریداری می کنید، فلش گوشی با شبکه دیگر باعث بی اعتبار شدن قرارداد شما با پشتیبانی مشترک نمی شود. بنابراین، تنها در صورت فسخ قرارداد قبلی، ممکن است مجبور به پرداخت غرامت شوید، اگرچه لغو قرارداد قبلی تا زمانی قانونی است که مراحل فسخ شرکت را دنبال کنید. شما صاحب گوشی هستید و می‌توانید آن را بازنشانی کنید، بفروشید یا حتی اگر بخواهید آن را تحویل دهید.

نگهداری داده ها

در حالی که تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات تلفن مانند مخاطبین و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار همیشه ایده خوبی است، فرآیند چشمک زدن بر اطلاعات ذخیره شده در تلفن شما تأثیری نمی‌گذارد. تغییرات نرم افزاری بدون در نظر گرفتن سیستم عامل یا حافظه در طول فرآیند فلش کردن رخ می دهد. اساساً، این اطلاعات مربوط به شبکه را تغییر می‌دهد که به تلفن دستور می‌دهد به برج‌های سلولی خاص متصل شود، نه اینکه اطلاعات ذخیره‌شده را پاک یا اصلاح کند.

با گوشی آلوده به ویروس چه کنیم؟ 7 نشانه گوشی های پر ویروس

مسائل مختلفی که برای قسمت های مختلف گوشی پیش می آید در نهایت شما را مجبور می کند یکی از این روش ها را امتحان کنید. فلش یا فرمت! برخی از مشکلات و اختلالات در عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری گوشی با فرمت رفع می شود. اما برای رفع برخی از مشکلات گوشی، راه حل های اساسی تری نیاز است. این به تنهایی شما را متقاعد می کند که تفاوت بین فلش کردن و فرمت کردن گوشی را بدانید.

در این مقاله نگاهی عمیق به تفاوت این دو حرفه خواهیم داشت. اگر نمی دانید چه زمانی فلش را انتخاب کنید یا چه زمانی فقط به فکر فرمت کردن گوشی باشید، پاسخ سوال خود را در این مقاله خواهید یافت.

ریست فکتوری چیست و چگونه انجام می شود؟

قبل از اینکه به تفاوت های فلش و فرمت گوشی بپردازیم، لازم است نگاهی کوتاه به معنای هر یک از این مفاهیم بیندازیم. قالب بندی تلفن فرآیند بازگرداندن تلفن همراه به تنظیمات کارخانه است.

در طی این فرآیند، تمام داده های تلفن از جمله تصاویر، موسیقی، پیام ها، برنامه ها و مخاطبین و همچنین تنظیمات اعمال شده مانند دانلود و نصب تم های گوشی از بین می رود. پس از تکمیل فرآیند قالب‌بندی گوشی، گوشی شما دقیقاً مانند روزی است که از جعبه خارج شده است. این فرآیند “بازنشانی گوشی به تنظیمات کارخانه” نام دارد. این عبارت در انگلیسی معادل بازنشانی کارخانه ای است.

البته نام های دیگری مانند فرمت سریع یا فکتوری ریست دارد که کاربران از آن استفاده می کنند. ما فکر می کنیم برای آشنایی با تنظیم مجدد کارخانه کافی است. البته در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به مقاله نحوه ریست فکتوری گوشی مراجعه کرده و روش های انجام این کار را نیز مطالعه نمایید. همچنین در مقاله «بازنشانی کارخانه ای سامسونگ برای گوشی قفل شده» اطلاعات خوبی به دست خواهید آورد. حال بیایید به مفهوم اصلی فلاشینگ نگاه کنیم.

فلش گوشی چیست و چرا این کار را انجام می دهیم؟

روند فلش گوشی با ریست فکتوری کمی متفاوت است. برای بازنشانی کارخانه به هیچ کامپیوتری نیاز نداریم. تنها چیزی که برای بازنشانی کارخانه نیاز است یک کارت حافظه یا فلش مموری برای ذخیره اطلاعات شماست.

اما برای فلش گوشی به کامپیوتر و نرم افزار مخصوص نیاز داریم. در این مقاله قصد نداریم روش های فلش گوشی را توضیح دهیم. در عوض، نگاهی جامع به تفاوت‌های این دو عملکرد خواهیم داشت.

هنگام فلش کردن گوشی دقیقا چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که گوشی را فلش می کنید، هسته سیستم عامل و بوت لودر دستگاه دچار تغییراتی می شوند. فلش کردن گوشی مانند نصب مجدد ویندوز روی کامپیوتر است. با فلش گوشی اصولا رام موبایل از اول نصب میشه. به همین دلیل کمی بیشتر از فرمت کردن گوشی طول می کشد. البته فلش گوشی نیاز به دانش تخصصی دارد.

مرتبط:  چرا جانگ هوا با جانگ بوگو ازدواج نکرد

چرا فلش گوشی کار حساسی است و نباید بدون اطلاعات کافی انجام شود!

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که فلش گوشی اندرویدی 50-50 است و ممکن است بعد از فلش گوشی شما دوباره روشن نشود! این جمله شرح فلش ناقص گوشی است! اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم، باید بگوییم که هر بار که گوشی فلش می شود، تمام اطلاعات سیستم عامل و کرنل قبلی از بین می رود. حال اگر فلش گوشی به درستی و کامل انجام نشود با مشکلی مواجه خواهید شد که رفع آن نیازمند دانش تخصصی است.

فلش زدن بهتره یا ریست فکتوری؟

معمولاً وقتی گوشی هوشمند با مشکلات مختلفی مانند روشن شدن خودکار GPS مواجه می شود، روش های مختلفی برای رفع این مشکلات وجود دارد. یکی از رایج ترین روش ها ضدعفونی کردن گوشی است. اگر با حذف ویروس از گوشی مشکل حل نشد، ریست فکتوری دومین راه حل پیشنهادی است.

زمانی که مشکلات نرم افزار گوشی با روش ریست فکتوری رفع نشد، استفاده از روش فلش گوشی می تواند مشکل شما را برطرف کند. بنابراین نمی توان گفت کدام یک از روش ها برای رفع مشکلات نرم افزاری بهترین است. در مقابل، اولویت انجام این دو کار متفاوت است و بسته به شرایط باید از هر یک از این روش ها استفاده کرد.

برای رفع مشکلات گوشی بهتر است از اطلاعات خود در کارت حافظه نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. فقط زمانی از روش فلش گوشی استفاده کنید که حداقل دو بار گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید و نتیجه مثبتی نگرفته باشید.

خلاصه کلی:

در این مقاله قصد داشتیم تفاوت فلش و بازگرداندن گوشی به تنظیمات یا فرمت کارخانه را به زبان ساده توضیح دهیم. اگر باز هم سوالی در این مورد دارید، می توانید از قسمت نظرات با ما تماس بگیرید و سوال خود را مطرح کنید.

دلیل فلش یا فرمت گوشی

هر چند وقت یکبار، قسمتی یا بخشی از گوشی شما با مشکلاتی مواجه می شود که برای رفع آنها باید گوشی خود را فلش یا فرمت کنید. در اکثر مواقع، اگر مشکل و اختلالی در عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری گوشی وجود داشته باشد، می توان با فرمت کردن گوشی آن را برطرف کرد. اما گاهی اوقات مشکلات جدی تری وجود دارد که نیاز به روش فلش برای رفع مشکلات گوشی هوشمند دارد تا مشکل برطرف شود. با این توضیح تفاوت این دو عملکرد برای شما روشن می شود.

در این مقاله قصد داریم تفاوت فرمت و فلش را به شما آموزش دهیم. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که چه زمانی گوشی خود را فلش کنید و چه زمانی آن را به سادگی فرمت کنید. با ما همراه باشید تا تفاوت بین این دو ویژگی را بدانید.

مشاهده موبایل با تخفیف ویژه از مبیت: قیمت گوشی

توضیح و نحوه فرمت (بازنشانی کارخانه ای) گوشی

ابتدا باید با مفاهیم فلش و فرمت گوشی آشنا شوید و معنی هر کدام را بدانید. باید بدانید که فرآیند فرمت گوشی همانند ریست فکتوری و برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است. اکنون این فرآیند را توضیح خواهیم داد.

با فرمت کردن گوشی، تمامی داده های گوشی از جمله عکس ها، موسیقی، پیام ها، برنامه ها و مخاطبین و همچنین تنظیمات گوشی شما مانند دانلود و نصب تم های گوشی حذف خواهند شد. پس از فرمت کردن گوشی هوشمند، تلفن همراه شما دقیقاً همان روزی است که خریداری کرده و از جعبه خارج شده است و به همین دلیل نام دیگر فرمت بازنشانی تنظیمات گوشی به حالت پیش فرض کارخانه است. ‘factory.

تنظیم مجدد کارخانه نامی است که به این تابع داده شده است. با این حال، این فرآیند معمولاً به عنوان فرمت سریع یا تنظیم مجدد کارخانه نامیده می شود. با تمام این توضیحات منظور از فکتوری ریست یا فرمت به طور کامل توضیح داده شده است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بازنشانی به تنظیمات کارخانه به دست آورید، مقالات دیگر سایت را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید، جایی که روش های انجام این کار توضیح داده شده است. حالا بریم سراغ مبحث دوم یعنی فلش گوشی.

مرتبط:  چطور دکلره کنیم که مو نسوزد

توضیح و دلیل فلش گوشی

فلش کردن گوشی با ریست کردن کمی متفاوت است. فرآیند فرمت گوشی نیازی به سیستم دیگری ندارد و به طور کامل توسط خود گوشی قابل انجام است. برای این کار کافی است یک فلش مموری داشته باشید تا تمامی اطلاعات و اطلاعات گوشی شما در آن ذخیره شود زیرا تمامی اطلاعات با فرمت پاک می شوند.

اما فرآیند فلش با فرمت متفاوت است و به سیستم کامپیوتری و نرم افزار خاصی نیاز داریم. لازم به ذکر است در این مقاله راه های فلش گوشی را توضیح نمی دهیم و تنها به بیان تفاوت های این دو عملکرد می پردازیم.

بعد از فلش گوشی چه اتفاقی می افتد

با فلش کردن گوشی، هسته سیستم عامل آن و بوت لودر دستگاه دستخوش تغییراتی می شوند. این پروسه همانند نصب مجدد ویندوز بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ است و با فلش، رام گوشی هوشمند شما از ابتدا نصب می شود. بنابراین خواهید دید که فلش زدن بیشتر از فرمت کردن طول می کشد. همچنین باید بدانید که فلش گوشی مهارت خاصی می خواهد و همه نمی توانند این کار را انجام دهند.

افشای گوشی کار هرکسی نیست و نیاز به دانش کافی دارد

اگر زمانی گوشی شما نیاز به فلش داشت و می خواهید آن را فلش کنید، با این جمله برخورد کردید که فلش گوشی نتیجه 50/50 دارد و ممکن است گوشی بعد از فلش روشن نشود. زیرا گوشی می تواند این فرآیند را به صورت ناقص انجام دهد. به عبارت دیگر، هر بار که گوشی فلش می شود، تمام اطلاعات سیستم عامل و هسته قبلی حذف می شود. با این تفاسیر اگر فلش گوشی به درستی و به طور کامل انجام نشود با خرابی گوشی مواجه خواهید شد و برای جلوگیری از این اتفاق باید متخصص باشید.

سوال: فلش یا ریست فکتوری؟

به طور کلی، زمانی که گوشی هوشمند شما با مشکل نادری مانند روشن شدن خودکار GPS مواجه می شود، روش های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد. یکی از مهم ترین روش ها استفاده از آنتی ویروس و حذف ویروس از گوشی است. حالا اگر کار نکرد و مشکل گوشی را برطرف کرد، به ریست فکتوری می رویم که روش بعدی است.

اگر این مشکل نرم افزار گوشی با روش ریست فکتوری حل نشد، معمولاً با فلش کردن می توانید مشکل را حل کنید. هر یک از این روش ها برای حل مشکلات خاصی استفاده می شود و بنابراین نمی توان گفت کدام بهتر از دیگری است. باید توجه داشته باشید که زمان و موقعیت انجام این دو کار متفاوت است و بسته به شرایط باید تصمیم بگیرید که کدام یک بهتر است.

اگر می خواهید گوشی خود را فرمت کنید، باید اطلاعات و داده های خود را در حافظه فلش ذخیره کنید. همچنین برای انجام فرآیند فلش، سعی کنید گوشی را حداقل دو بار به حالت Factory Reset کنید. اگر جواب نداد و مشکل برطرف نشد، گوشی را فلش کنید.

جمع بندی

این مقاله تفاوت بین قالب بندی یا تنظیم مجدد کارخانه و فلش را توضیح می دهد. اگر در مورد هر قسمت از این مقاله به سوالی برخورد کردید که پاسخ آن را نمی دانید، آن را در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا