چرا باید زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم

برای پاسخ به این سوال که چرا باید زبان ترکی را یاد بگیریم، ابتدا باید زبان ترکی و کشور ترکیه را بشناسیم. حدود 75 میلیون نفر ترکی را به عنوان زبان اول خود صحبت می کنند، که آن را به یکی از 10 زبان پرگفتار در جهان تبدیل می کند. حدود 75 میلیون نفر دیگر به زبان ترکی به عنوان زبان دوم صحبت می کنند و دانش کافی از آن را دارند.

این تعداد به این معنی است که بیش از 2 درصد مردم در سراسر جهان به زبان ترکی صحبت می کنند و یا آشنایی کافی و لازم با این زبان را دارند. علاوه بر ترکیه، مردم ترک زبان در بالکان، قفقاز و اروپای غربی زندگی می کنند. مهاجرت ترک زبانان از ترکیه به آلمان و اروپای غربی منجر به افزایش رواج ترکی در این منطقه از اروپا شده است. بزرگترین جامعه مهاجر ترک در آلمان زندگی می کند و ترکی پس از آلمانی دومین زبان رایج در این کشور است.

پراکندگی جغرافیایی زبان ترکی شامل ترکیه، قبرس شمالی، بخش‌هایی از عراق، یونان، بلغارستان، جمهوری مقدونیه، کوزوو، آلبانی، اروپای شرقی و ایران است. بنابراین، یادگیری زبان ترکی دریچه جدیدی را به روی شما باز می کند تا تحصیل، مسافرت، تجارت خود را توسعه دهید، با مردمی از فرهنگ های مختلف ارتباط برقرار کنید و حتی آن حوزه های زندگی و مهاجرت را انتخاب کنید.

با توجه به حجم زیاد مبادلات تجاری ایران و ترکیه و افزایش واردات از این کشور و همچنین هجوم گردشگران ایرانی به ترکیه، در این مقاله به معرفی مختصر زبان ترکی استانبولی و کاربردهای آن می پردازیم. با ما همراه باشید تا ببینید چرا این زبان شیرین به ایران سرایت کرده است.

اهمیت یادگیری زبان ترکی

امروزه زبان ترکی پنجمین زبان رایج پس از چینی، انگلیسی، اسپانیایی و هندی است و 220 میلیون نفر در مساحتی به وسعت 12 میلیون کیلومتر مربع به آن صحبت می کنند. در بیش از 100 کشور دنیا تدریس می شود.

ترکی یک زبان آوایی است، بنابراین شما کلمات را همانطور که نوشته شده تلفظ می کنید. یادگیری زبان ترکی در حال حاضر بسیار مهم است زیرا شرکت های بین المللی و حتی ایرانی زیادی وجود دارند که احتمالا با شرکت های ترکیه ای کار می کنند و در ترکیه تجارت می کنند.

دلایل زیادی برای یادگیری زبان ترکی وجود دارد:

ترکی زبان بسیار مهمی است زیرا ترکیه شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر سیاسی نیز در حال توسعه است.

تسلط به زبان ترکی می تواند یک مزیت در رزومه شما باشد. علاوه بر این، درهای بسیاری را در زمینه های مختلف شغلی مانند تجارت، قانون، امنیت سایبری، فناوری و گردشگری به روی شما باز خواهد کرد.

ترکیه سرزمینی تاریخی است که جاذبه های زیادی از جمله کشتی نوح، تروی و استانبول دارد. از سوی دیگر، فرهنگ ترکیه بسیار متنوع است زیرا شامل تمدن هایی مانند عثمانی، بیزانس، رومی، ایرانی، هلنیستی و هیتی می شود.

بررسی ادبیات ترکی که مجموعه ای غنی و منحصر به فرد است.

ساختن جمله به این زبان آسان است.

دارای دستور زبان عملی است که یادگیری را برای شما آسان تر و جالب تر می کند.

بسیاری از مردم آن را به دلیل برنامه های تلویزیونی زیبا و موسیقی فوق العاده ای که به زبان ترکی وجود دارد، یاد می گیرند.

دلایل رونق زبان ترکی

زبان ترکی استانبولی در ایران و خارج از کشور شاخه های مختلفی دارد. اما اکثریت زبان آموزان به دنبال یادگیری و آموزش زبان ترکی هستند. دلیل آن این است که ترکی استانبولی (به ترکی: Türkçe یا Türkiye Türkçesi) یکی از زبان های شاخه جنوب غربی یا گروه اوغوزی زبان های ترکی است که 83000000 نفر در سراسر جهان به عنوان زبان اول یا دوم به آن صحبت می کنند. speak جغرافیای آن شامل ترکیه و قبرس شمالی و بخش‌های کوچکی در عراق، یونان، بلغارستان، جمهوری مقدونیه، کوزوو، آلبانی و سایر بخش‌های اروپای شرقی است. هر ساله افراد زیادی از ترکیه به اروپای غربی به ویژه آلمان مهاجرت می کنند که در نتیجه در این مناطق ترکی صحبت می شود.

نقشه ترکیه

طبق ویکی پدیا:

زبان‌های ترکی یا به عبارت دقیق‌تر طبقه‌بندی زبانی، زبان‌های ترکی خانواده‌ای از زبان‌ها هستند که شامل سی و پنج زبان می‌شود.

اگرچه تعداد آذری زبانان در ایران زیاد است، اما دانستن آن برای درک ترکی استانبولی کافی نیست و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان ترکی ایرانی هستند که می خواهند ترکی استانبولی را نیز یاد بگیرند. جالب است بدانید که افراد زیادی برای درک زبان سریال های ترکی زبان ترکی را یاد می گیرند!

ترکیه را کشف کنید

نام کشور: جمهوری ترکیه

پایتخت: آنکارا

زبان رسمی: ترکی (رسمی)؛ کردی (20%).

نوع حکومت: جمهوری مبتنی بر دموکراسی پارلمانی.

واحد پول: لیر ترکیه.

مذهب: اسلام سنی (67%)، اسلام شیعه (30%)، کلیساهای مختلف مسیحی (3%).

امید به زندگی: 64 سال.

رشد سالانه جمعیت: 1.13 درصد درصد.

جمعیت: 68,893,918 نفر.

3 مقاله کاربردی ترکی زیر را بخوانید:

بازاری در ترکیه

مرتبط:  چرا کولر گازی رطوبت را نمی گیرد

جمهوری ترکیه کشوری در خاورمیانه و بخشی از آن در اروپا واقع شده است، البته مدتی است که برای پیوستن به اتحادیه اروپا تلاش می کند و اکنون تیم ملی فوتبال این کشور در لیگ اروپا حضور دارد.

با کمک این بسته های آموزشی زبان ترکی را به صورت مقدماتی و بسیار ساده در کمتر از سه ماه بیاموزید شمال شرقی با گرجستان، از شرق با ارمنستان، آذربایجان و ایران، هم مرز با عراق و سوریه از جنوب شرقی و مدیترانه دریا و قبرس در جنوب.

ترکیه به نوعی نقطه اتصال قاره آسیا و اروپا است و به همین دلیل فرهنگ آن تلفیقی از فرهنگ شرقی و غربی کره زمین است.

ترکیه جزو کشورهای توسعه یافته طبقه بندی می شود و نظام آن جمهوری است. ترکیه در سال 1923 به رهبری مصطفی کمال پاشا (آتاتورک) جانشین امپراتوری عثمانی شد.

امپراتوری عثمانی به دلیل شکست در جنگ جهانی اول فروپاشید و توسط بریتانیا و متحدانش مورد تهاجم قرار گرفت.

حتما بخوانید: بهترین کتاب های آموزش زبان ترکی کدامند؟

قوانین ویژه برای ترک های ترکیه

توالت ها در ترکیه هزینه دارند و صاحبان آنها موظف به پرداخت مالیات بر درآمد خود هستند. هزینه سرویس بهداشتی عمومی حداکثر 50 کوروش یا نیم لیر ترکیه می شود که حدود 350 تومان می شود.

خرید و فروش عتیقه جات یا ورود و خروج آنها در ترکیه مستلزم اخذ مجوز قانونی است.

مصرف مشروبات الکلی در خیابان ممنوع است.

اقامت بیش از سه ماه در ترکیه نیاز به مجوز رسمی از مقامات و تمدید اقامت در ترکیه دارد، بنابراین اقامت بیش از مدت مجاز جریمه نقدی و حتی اخراج را در پی خواهد داشت.

استعمال دخانیات در تمامی اماکن عمومی سرپوشیده ممنوع است و امکان استعمال دخانیات در ورودی سینماها، تئاترها، مراکز خرید، پارک های کودکان، رستوران ها و کافه ها و اماکن مشابه وجود دارد.

در حال حاضر اتباع ایرانی می توانند بدون ویزا به ترکیه سفر کرده و حداکثر 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشند.

الفبای ترکی

الفبای ترکی استانبولی از بیست و نه حرف لاتین تشکیل شده است. که با تغییرات جزئی به الفبای ترکی تبدیل شده است. تغییر فونت و جایگزینی حروف لاتین به جای حروف عربی با قانون شماره 1353 مصوب 1928 و مقرر شد حروف الفبای عربی از مجموعه سازمانی الفبا و زبان ترکیه حذف و جایگزین آن شود. 29 حرف از حروف لاتین. . به این ترتیب سیستم نوشتاری ترکیه از ترکی عثمانی به ترکی لاتین (Latince yazılan türkçe) تغییر یافت. این حروف عبارتند از:

A a، B b، C c، Ç ç، D d، E e، F f، G g، Ğ ğ، H h، I ı، İ i، J j، K k، L l، M m، N n , O o, Ö ö, P p, R r, S s, Ş ş, T t, U u, Ü ü, V v, Y y, Z z

لازم به ذکر است که صامت H در زبان های ترکی وجود نداشته و بخش زیادی از کلماتی که این صامت در آنها به کار می رود قید است و در بقیه به دلیل تغییرات زبانی این صامت به آنها اضافه شده است.

الفبای ترکی

معرفی کامل الفبای ترکی با تلفظ صوتی را حتما ببینید!

دستور زبان ترکی

این گروه زبان مرتبط است. یعنی تکواژها در کنار هم قرار می گیرند و کلمه را تشکیل می دهند تا با جداسازی پیوندها به راحتی تکواژها شناسایی شوند همچنین یکی از ویژگی های زبان های ترکی هماهنگی صداها است. در ترکی استانبولی زمان حال کامل (گذشته متعدی) وجود ندارد و برای این منظور واژگانی به گذشته ساده اضافه می شود تا معنای گذشته را بفهمیم. چشیدن:

Bu filmi daha önce/Onceden izledin mi? (این فیلم را دیده اید؟) “daha önce” به معنای “قبل/ در گذشته” است. Bu filmi (daha önce) hiç izledin mi? (این فیلم را قبلا دیده اید؟) «هیچ» تا اینجا در این جمله همان معنای فارسی «هیچ» است. حتی برخی معتقدند که متعدی گذشته مانند «گلمیشم» یا «گلیپسن» (من آمدم، تو آمدی) که در ترکی موجود نیست، حاصل تأثیر متعدی گذشته در فارسی است.

و اما…

با این وجود باید گفت که یادگیری زبان ترکی به ویژه در بین ایرانیان به هر دلیلی (گردشگری، کار، سرگرمی و …) یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. پیشنهاد می کنیم در سایت Fat Language بمانید تا با هم زبان ترکی را یاد بگیریم.

مطالب بسیار مفید ترکی ما

آموزش زبان ترکی در استانبول یکی از برنامه های آموزشی ویژه موسسه زبان GMT می باشد.

دوره های آنلاین زبان ترکی استانبولی و همچنین دوره های حضوری در این آموزشگاه به صورت کاملا حرفه ای و زیر نظر اساتید مجرب و مجرب برگزار می شود و به هنرجویان خود این اطمینان را می دهد که پس از گذراندن دوره های آموزشی، آیا به این زبان کاملا صحبت خواهند کرد و مانند یک ترک به این زبان شیرین صحبت خواهند کرد؟

چرا باید زبان ترکی را یاد بگیریم؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا با وجود تعداد زیادی زبان مهم در دنیا، یادگیری زبان ترکی اهمیت دارد یا چرا آموزش زبان ترکی یکی از برنامه های آموزشگاه زبان GMT است؟
دلایل زیر را برای شروع یادگیری این زبان جذاب با دید بازتر و انگیزه بیشتر بخوانید.

مرتبط:  چرا در بچه مهندس ۴ روزبه حصاری نیست

اگر قصد ادامه تحصیل دارید

برای کسب درآمد و فرصت های شغلی

سفر کنید و بمانید

یادگیری به عنوان زبان دوم و پرکاربرد

در ادامه این مقاله به تمام این سوالات می پردازیم تا شما و همکار GMT تصمیم بگیرید که زبان ترکی استانبولی را بسیار راحت تر یاد بگیرید، افتخار ماست که تا پایان میزبان شما باشیم. انتهای این مقاله ☕

1) ترکی زبانی نرم و پرکاربرد است و بسیاری از مردم در سراسر جهان به این زبان صحبت می کنند:

ترکی استانبولی یکی از 10 زبان پرکاربرد در بین زبان های دنیاست و حدود 150 میلیون نفر به ترکی استانبولی صحبت می کنند.

آیا فقط ترک ها به ترکی استانبولی صحبت می کنند؟ علاوه بر ترکیه که زبان رسمی این کشور ترکی است، کشورهای دیگری مانند قبرس شمالی، بخش هایی از عراق، یونان، بلغارستان، مقدونیه، بالکان، قفقاز، کوزوو و آلبانی نیز به این زبان زیبا صحبت می کنند. جالب است بدانید که علاوه بر اینکه زبان ترکی در کشورهای آسیایی و اروپای شرقی بسیار مهم است، یادگیری این زبان در اروپا به خصوص آلمان نیز با توجه به جمعیت مهاجر ترک بسیار مهم است. بالا .

2) اگر می خواهید در ترکیه تحصیل کنید:

زمانی که زبان ترکی را یاد می گیرید، می توانید به راحتی در یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهید، زیرا بسیاری از رشته ها و دانشگاه های این کشور به زبان ترکی هستند و داشتن مدرک این زبان ضروری است. تحصیل در این کشور اجباری است.

مزیت تحصیل در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورها فاصله کم با ایران و امکان ملاقات آسان با خانواده، هزینه پایین زندگی و تحصیل در مقایسه با بسیاری از کشورها، اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی آسانتر نسبت به کشورهای اروپایی و آسیایی است. کشورها. .

یادگیری ترکی استانبولی بسیار آسان است:

یادگیری زبان ترکی بسیار ساده تر و جالب تر از بسیاری از زبان های دیگر است، زیرا یک زبان آوایی است، به این معنی که شما کلمات را هنگام نوشتن تلفظ می کنید.

3) اگر برای یافتن شغل مناسب و پردرآمد به ترکیه می روید:

با یادگیری زبان ترکی در مدرسه GMT می توانید از بهترین فرصت های شغلی مانند گردشگری، انرژی، امنیت سایبری، فناوری اطلاعات، مدیریت هتل، مالی، حسابداری، حقوق تجارت، تجارت و غیره بهره مند شوید. و شغل مورد علاقه خود را بدست آورید با توجه به توانایی شما به راحتی می توانید با کارفرما ارتباط برقرار کنید و توانایی های خود را به وضوح بیان کنید، زیرا درصد زیادی از مردم ترکیه به زبان انگلیسی مسلط نیستند و قطعاً باید ترکی استانبولی را یاد بگیرید.

با تسلط بر این زبان می توانید از سوء استفاده و تضییع حقوق خود در محیط کار جلوگیری کنید.

4) شما می توانید یک شغل پرسود در یادگیری زبان ترکی در ایران داشته باشید:

یادگیری زبان ترکی در ایران علاوه بر این که به شما امکان برقراری ارتباط با افراد ترک زبان را می دهد، این فرصت را نیز به شما می دهد تا شغل پردرآمدی پیدا کنید.
با توجه به تعداد زیاد شرکت های ترک در ایران، شرکت های زیادی به دنبال کارمندانی هستند که به زبان ترکی مسلط باشند. بنابراین اگر توانایی صحبت به زبان ترکی را دارید به راحتی می توانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

یا با تسلط بر زبان ترکی در کشور خودمان ایران می توانید به عنوان مدرس زبان ترکی مشغول به کار شوید و این زبان جذاب را آموزش دهید.

5) حتما شنیده اید که کسانی که بیش از یک زبان صحبت می کنند باهوش ترند، آیا این جمله درست است؟

اگر به دنبال راهی برای افزایش هوش و توانایی های ذهنی خود هستید، یکی از بهترین راه ها یادگیری زبان های جدید است. طبق تحقیقات علمی، افرادی که به بیش از یک زبان مسلط هستند، سرعت و دقت بیشتری در حل مسئله دارند. بنابراین اگر می خواهید ذهن خود را به چالش بکشید و دانش بیشتری کسب کنید، با یادگیری زبان های جدید شروع کنید.

یادگیری زبان ترکی به عنوان زبان دوم کمک زیادی به تقویت حافظه شما می کند. یادگیری چندین زبان می تواند مغز شما را فعال کند و حتی تاثیر بسیار مثبتی روی سن شما داشته باشد. دلیل آن این است که یادگیری یک زبان جدید، شبکه های دیگری از ارتباطات بین نورون ها ایجاد می کند که حافظه و توانایی های حل مسئله را تقویت می کند.

6) اگر قصد سفر به کشور زیبای ترکیه را دارید:

اگر به دنبال سفری زیبا و جذاب هستید، ترکیه یکی از بهترین مقاصد برای شما خواهد بود. ترکیه با داشتن یکی از قدیمی ترین فرهنگ های جهان، با پویایی فرهنگی خود، بازدیدکنندگان را به سفری بی نظیر به قلب تاریخ و فرهنگ خود دعوت می کند. ترکیه با مناظر طبیعی زیبا، آثار باستانی و شهرهای تاریخی یکی از محبوب ترین مقاصد برای گردشگران جهانی است. از آنجایی که بسیاری از جاذبه های گردشگری ترکیه در فهرست میراث جهانی یونسکو گنجانده شده است، یکی از بهترین مقاصد تاریخی و فرهنگی در جهان به حساب می آید. پس برای خود سفری به ترکیه رزرو کنید تا بهترین سفر زندگی خود را تجربه کنید.

مرتبط:  چرا با روش گلخانه ای می توان هر محصولی را پرورش داد

آموزشگاه زبان GMT به شما این اطمینان را می دهد که پس از گذراندن دوره های ترکی، از سفر خود به ترکیه لذت کامل خواهید برد زیرا می توانید ترکی صحبت کنید و مانند یک ترک بومی با دیگران ارتباط برقرار کنید.

7) اگر به زبان ترکی تسلط دارید، چندین زبان دیگر را می فهمید:

از آنجا که زبان ترکی با الفبای لاتین نوشته می شود و همانطور که در بالا اشاره کردیم یک زبان آوایی است (یعنی همانطور که نوشته می شود خوانده می شود) بنابراین یادگیری تلفظ، خواندن و یادگیری این زبان در مقایسه با بسیاری از زبان ها مانند آلمانی است. و فرانسوی که چنین قابلیتی ندارند راحت تر است. اگر ترکی استانبولی را یاد بگیرید، احتمالاً زبان ازبک ها، ترکمن ها و آذربایجانی ها را خواهید فهمید.

8) اگر برای یک ماموریت تجاری قصد سفر کوتاهی به ترکیه دارید:

اگر به منظور شرکت در نمایشگاه های مختلفی که هر ساله در ترکیه در زمینه صنایع مختلف برگزار می شود و یا حتی برای شرکت در یک جلسه تجاری کوچک قصد سفر به ترکیه را دارید، دانستن زبان ترکی استانبولی برای شما بسیار مفید و سودآور خواهد بود. میزان موفقیت شما را افزایش خواهد داد. .

علاوه بر این، ترکیه با وجود تاریخ و فرهنگ طولانی، مکانی پر از جاذبه های گردشگری است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. بنابراین، یادگیری زبان ترکی به شما کمک می کند تا با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و سفر خود را موفق کنید.

9) اگر برای دوران بازنشستگی خود در ترکیه زندگی می کنید:

با توجه به اینکه ترکیه نسبت به بسیاری از کشورها از هزینه های زندگی پایین، آب و هوای مناسب و همچنین فرهنگی مشابه و نزدیک به فرهنگ ایرانیان برخوردار است، گزینه مناسبی برای دوران بازنشستگی و قطعا یادگیری زبان ترکی این مقصد وسوسه انگیز است. بسیار وسوسه انگیز است، آن را جذاب تر و راحت تر می کند.

همچنین استانبول به عنوان پایتخت ترکیه با شهربازی ها، مساجد، آثار تاریخی، بازارهای محلی، رستوران های محلی و بین المللی، فروشگاه ها و مراکز تجاری معتبر، موزه ها و گالری های هنری، هنر، پارک ها و مناظر طبیعی زیبا، مکان های تفریحی و شهربازی های مختلف، جذابیت خاصی برای گردشگران دارد. . استانبول همچنین مکانی ایده آل برای زندگی در دوران بازنشستگی با تمام امکانات لازم برای زندگی مدرن از جمله مراکز پزشکی، بیمارستان ها، دانشگاه ها و مدارس بین المللی است.

در این شهر با یادگیری زبان ترکی می توانید با بومی ها و خارجی ها ارتباط برقرار کنید و فرهنگ و سنت های محلی را بهتر بشناسید. ضمناً با دانش زبان ترکی می توانید به راحتی به جاهای دیدنی و مناطق دیدنی این شهر دسترسی داشته باشید و از تجربه یک سفر فوق العاده به استانبول لذت ببرید.

به طور کلی یادگیری زبان ترکی به شما کمک می کند در دوران بازنشستگی خود به شهری پر از زندگی، فرهنگ و تاریخ سفر کنید و از زندگی با کیفیتی در این شهر لذت ببرید.

10) اگر می خواهید از برنامه های تلویزیون ترکیه استفاده کنید:

همانطور که می دانید شبکه های تلویزیونی ترکیه در ایران طرفداران زیادی دارند و بسیاری از ایرانیان برای درک بهتر محتوای این شبکه ها شروع به یادگیری زبان ترکی استانبولی می کنند.

در واقع زبان ترکی به عنوان یکی از مهم ترین زبان های دنیا در بسیاری از کشورها به عنوان زبان دوم تدریس می شود. این زبان که در ترکیه به عنوان زبان رسمی شناخته می شود، در کشورهایی مانند آلمان، اتریش، سوئیس، بلغارستان، روسیه و جمهوری آذربایجان قابل شنیدن و استفاده است.

اگر شما نیز به دنبال یادگیری زبان ترکی هستید، می توانید از منابع آموزشی مختلف مانند کتاب، دوره های آنلاین و آموزش حضوری استفاده کنید. همچنین با تماشای فیلم ها و سریال های ترکی می توانید با تلفظ و کاربرد اصطلاحات و اصطلاحات رایج زبان ترکی استانبولی آشنا شوید.

آخرین کلمه:

با یادگیری زبانی غیر از زبان مادری، دنیای جدیدی را می شناسید و هر دنیا پر از فرصت ها، زیبایی ها و ارتباطات جدید است و مطمئنا بهترین ها در انتظار شما خواهد بود.

اکنون که مطالب بالا را مطالعه کردید و به اهمیت یادگیری زبان ترکی پی بردید، خوشحال می شویم در این سفر همراه شما باشیم و در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با آموزش حضوری یا آنلاین مدرسه GMT، به عنوان یک موسسه زبان معتبر و شناخته شده، ما در خدمت شما هستیم.

با تشکر از همراهی شما و چشمان زیبای شما که مهمان مقاله ما هستید ??

میزان رضایت خود را از تعداد ستاره ها مشخص کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا