چرا به لباسشویی اب نمیاد

یادداشت سردبیر: این مقاله در ابتدا در اکتبر 2019 نوشته شد و در مارس 2019 مجدداً بازبینی و به روز شد.

ماشین لباسشویی را با لباس های کثیف پر می کنید. شما برنامه شستشوی مناسب را برای لباس های خود انتخاب کرده و دکمه شروع را فشار دهید. اما پس از مدتی متوجه می شوید که آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود یا سرعت ورود آب به ماشین لباسشویی کم است. دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی چیست؟ برای رفع مشکل چه کاری می توان انجام داد؟

در این مقاله از آچارباز با ما همراه باشید تا ۸ دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی و نحوه تعمیر آن را به زبان ساده به شما آموزش دهیم. اگر مشکل دستگاه با دستورالعمل های ارائه شده حل نشد، باید از تعمیرکار بخواهید تا بررسی های بیشتری انجام دهد. شما می توانید درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا در اسرع وقت تعمیرکار به منزل شما اعزام شود.

چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی کند؟

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که برخی از این دلایل را می توان به راحتی شناسایی و برطرف کرد. اما برخی از آنها باید توسط یک تکنسین بررسی شوند. در ادامه به این سوال که چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود، پاسخ جزئی خواهیم داد.

دلیل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

دریچه ورودی باز است

اولین چیزی که برای جلوگیری از تخلیه آب ماشین لباسشویی باید بررسی شود، باز بودن شیر ورودی آب است. این شیر وظیفه کنترل جریان آب سرد و گرم به داخل دستگاه را بر عهده دارد. اگر این شیر آسیب ببیند یا در مسیر آن انسداد ایجاد شود، آب وارد دیگ نمی شود.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچار

آچارباز با راه اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل شما مشکلات شما را برطرف خواهد کرد. ماشین لباسشویی شما با هر نوع و برندی که باشد، قفل سازان حرفه ای قادر به تعمیر آن هستند. اکنون می توانید درخواست خود را در برنامه یا در وب سایت ثبت کنید:

تعمیر ماشین لباسشویی

راه حل

برای بررسی وضعیت شیر ​​ورودی آب کافی است به صورت زیر عمل کنید:

شیلنگ ها را از شیر آبشویی جدا کنید.

یک سطل زیر شیر آب قرار دهید.

شیر آب را باز کنید و جریان آب را بررسی کنید.

برخی لباسشویی‌ها فقط به شیر آب سرد وصل می‌شوند و خود دستگاه آب را گرم می‌کند ولی برخی از لباسشویی‌ها همزمان به شیر آب گرم و سرد نیاز دارند.

پروپوزال مطالعه

فشار کم آب

گاهی اوقات دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی فشار کم آب در ساختمان است. این مشکل اغلب برای افرادی که در طبقات بالای ساختمان زندگی می کنند به وجود می آید.

راه حل

زمانی که افراد کمتری در ساختمان هستند از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

یک پمپ آب متناسب با ساختمان خود تهیه کنید تا آب فشار مناسبی داشته باشد.

شلنگ های ورودی آب ماشین لباسشویی شکسته است

شیر ورودی آب از طریق شیلنگ آب را به ماشین لباسشویی منتقل می کند. طول این لوله ها بسته به مدل متفاوت است و به دو متر می رسد. با گذشت زمان این لوله ها پوسیده می شوند یا ممکن است به دلایل مختلف ترک بخورند، پاره شوند، بپیچند و یا جسم خارجی مانند سنگ و شن از شیر آب وارد آنها شود. همه این موارد می تواند منجر به خرابی شلنگ و دلیل تخلیه نشدن آب توسط واشر شود.

راه حل

ظاهر لوله ها را بررسی کنید تا مشکلی مانند پیچ ​​خوردگی ایجاد نشود.

شلنگ را از ماشین لباسشویی جدا کنید و شیر آب را باز کنید تا از سالم بودن شلنگ و فشار آب مطمئن شوید.

اگر آسیب دید، شیلنگ را تعویض کنید.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی حایر می‌تواند خرابی شلنگ آب ورودی باشد.

صافی یا فیلتر ماشین لباسشویی کثیف است

در انتهای شیلنگ شستشو یک صافی یا فیلتر ورودی ماشین لباسشویی تعبیه شده است که از ورود اقلام باقی مانده در لباس، پرز و پرز به پمپ تخلیه ماشین جلوگیری می کند. فیلتر کثیف باعث ایجاد مشکلاتی مانند صدای زیاد، لرزش، تخلیه نشدن ماشین لباسشویی و نمایش خطا در پنل دستگاه می شود.

راه حل

برای رفع مشکل فیلتر، باید چندین بار در سال آن را تمیز کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند.

گیر کردن دکمه، سکه، کرک، رسوبات و … داخل فیلتر علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی دوو است.

پروپوزال مطالعه

شیر برقی ماشین لباسشویی خراب است

یکی دیگر از قسمت هایی که می تواند از تخلیه آب ماشین لباسشویی شما جلوگیری کند، شیر برقی است. این قطعه وظیفه قطع، وصل و کنترل جریان آب دستگاه را بر عهده دارد.

هنگامی که دستگاه را روشن می کنید و برنامه شستشو را انتخاب می کنید، تابلوی برق فرمانی را به شیر برقی می فرستد. زمانی که آب دستگاه به حد استاندارد رسید این قسمت با استفاده از هیدرواستات جریان آب را قطع می کند. اگر به هر دلیلی شیر برقی خراب شود، آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود. البته خرابی شیر برقی می تواند با علائمی مانند کمبود یا ورود بیش از حد آب به دستگاه خود را نشان دهد.

شیر برقی مهم ترین دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی است.

یک شیر برقی برای کار کردن به برق و فشار آب مناسب نیاز دارد، بنابراین اگر هر یک از این موارد اشتباه باشد، شیر برقی به درستی کار نخواهد کرد.

راه حل

برای تست وضعیت شیر ​​برقی، به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید:

مطمئن شوید که فشار آب وارد دستگاه می شود.

با استفاده از مولتی متر مطمئن شوید که برق به شیر برقی می رسد.

از برد الکترونیکی، سوئیچ سطح آب و غیره مطمئن شوید. سالم هستند

تست کردن شیر برقی دستگاه کار خطرناکی است و احتمال برق گرفتگی دارد، در نتیجه بهتر است توسط تعمیرکار انجام شود.

ماشین لباسشویی کثیف است

کثیف بودن ماشین لباسشویی نیز می تواند دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد. پس از عبور از شیر برقی، آب ورودی به ماشین لباسشویی از سوراخ های کوچکی به سمت جاپوداری هدایت می شود. سپس با پودر یا مایع مخلوط شده و به دیگ دستگاه وارد می شود. اگر این سوراخ های کوچک به دلیل کثیفی بسته شوند، آب وارد مخزن (دیگ) نمی شود.

راه حل

برای رفع این مشکل کافی است جاپودری را از جای خود بردارید سپس با آب گرم، مسواک و مواد شوینده آن را کاملا تمیز کرده و در جای خود نصب کنید.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی آبسال شما می‌تواند کثیف بودن جاپودری باشد.

پروپوزال مطالعه

من با سوئیچ سطح آب مشکل دارم

مشکل داشتن کلید سطح آب ماشین لباسشویی نیز می تواند دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد. ماشین لباسشویی دارای چندین سنسور مختلف است که وظایف مختلفی را در ماشین بر عهده دارند. یکی از این سنسورها کلید سطح آب است. این کلید وظیفه کنترل میزان آب در دیگ را بر عهده دارد. اگر این سنسور مشکل داشته باشد فرمان قطع آب ارسال نمی شود و دیگ ماشین لباسشویی بیش از حد پر می شود و یا اصلا آب وارد ماشین نمی شود.

راه حل

برای بررسی وضعیت کلید سطح آب، قطعه باید با مولتی متر بررسی شود و در صورت خرابی قطعه جدید جایگزین شود. با توجه به تخصصی بودن این کار، بهتر است تست و تعویض کلید سطح آب را به تعمیرکار فنی بسپارید.

خرابی سوئیچ سطح آب علت خوب آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است.

با تایمر یا برد ماشین لباسشویی مشکل دارید

هشتمین دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی مشکل تایمر یا برد ماشین لباسشویی است. تایمر یا برد الکترونیکی مانند مغز دستگاه است و تعیین می کند که آیا برق وارد شیر ورودی می شود یا خیر. یک تایمر مکانیکی دارای یک سری کنتاکت های الکتریکی است که با استفاده از یک موتور کوچک کار می کنند. خرابی این قطعه باعث ایجاد مشکل در شیر و شیر برقی می شود.

پروپوزال مطالعه

راه حل

برای عیب یابی تایمر یا تخته لباسشویی، به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

دستگاه را از برق بکشید.

تایمر را پیدا کنید و آن را از دستگاه خارج کنید.

مواظب باشید هیچ سیمی وصل نشوید.

وجود جریان را بررسی کنید و با استفاده از مولتی متر آن را تغییر دهید.

اگر اتفاقی نیفتد، قطعه آسیب دیده است.

با توجه به حساسیت بالای برد دستگاه، اگر تجربه تعمیر دستگاه را ندارید آن را دستکاری کاری نکنید و از یک تعمیرکار فنی کمک بگیرید.

در این مقاله سعی کرده ایم 8 دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی های برندهای مختلف را به زبان ساده بیان کنیم. اگر با راه حل های تبلیغ شده مشکل برطرف نشد، برای تعمیر ماشین لباسشویی خود از تعمیرکار کمک بگیرید. در غیر این صورت ممکن است خرابی دستگاه بدتر شود و هزینه های بیشتری را به شما تحمیل کند.

5/5 – (2 امتیاز)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بسیاری از افرادی که با شرکت اس پی یار تماس می گیرند به دنبال علت تخلیه نشدن ماشین لباسشویی خود هستند. در نظر داشته باشید که عدم توانایی ماشین لباسشویی در تخلیه آب یکی از رایج ترین خرابی هایی است که در لوازم ذکر شده مشاهده می شود. این مشکل نشانه خرابی بزرگتر در قسمتی از دستگاه است و باید در اسرع وقت برطرف شود. نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی اس پی یار در این مقاله به تفصیل علت عدم ورود آب به ماشین لباسشویی و نحوه رفع آن را توضیح می دهد. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

فرآیند تخلیه ماشین لباسشویی چگونه انجام می شود؟

قبل از اینکه به چرایی آبکشی ماشین لباسشویی بپردازیم، بهتر است با نحوه آبکشی لباس ها توسط ماشین مذکور آشنا شویم. جالب است بدانید که اگر مرحله شستشو به پایان برسد، دستگاه لباس ها را آبکشی می کند. در چنین شرایطی برخی از قطعات تعبیه شده در دستگاه وارد عمل می شوند که از مهمترین آنها می توان به پمپ تخلیه آب، شیر برقی، شیر ورودی و تایمر اشاره کرد. فرآیند فلاشینگ به این صورت است که تایمر فرمان لازم را به پمپ تخلیه می فرستد و آب و فوم از دیگ تخلیه می شود. سپس قابلمه را چندین بار با آب پر می کنند و لباس ها را دوباره آبکشی می کنند. برای آشنایی بیشتر با فرآیند شستشوی لباس ها با ماشین لباسشویی می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کرده و اطلاعات کافی کسب کنید.

تمام دلایلی که برای خالی نشدن ماشین لباسشویی ذکر شده است در همه برندها یکسان است. برای تعمیر ماشین لباسشویی اسنووا، ال جی، سامسونگ، بوش و … می توانید از این مقاله بهره مند شوید. ارائه این مشکل

دلیل عدم ورود آب به ماشین لباسشویی چیست؟

در مبحث علل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی می توانید خرابی قطعات مختلف را بررسی کنید. توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد می توانید خرابی ماشین لباسشویی خود را با هزینه های بسیار مناسب تعمیر کنید. برای این منظور می توانید با تعمیرکاران و کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره لازم را کسب نمایید. متخصصان ما با استفاده از تجهیزات و ابزاری که در اختیار دارند می توانند خدمات منحصر به فرد تعمیر ماشین لباسشویی را ارائه دهند. از طرفی در نظر داشته باشید که همکاران ما از قطعات اصلی و با کیفیت برای ارائه خدمات مورد نظر شما استفاده می کنند. مهمترین دلایل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی عبارتند از:

1- خرابی شیر برقی دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی است

خرابی شیر برقی یکی از مهم ترین دلایل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی است. شیر برقی یکی از بارزترین قطعات مورد استفاده در فرآیند شستشو است. ماشین لباسشویی هنگام شروع به تامین آب مورد نیاز خود به شیر برقی نیاز دارد. زیرا در این صورت می تواند لباس ها را خیس کرده و فرآیند شستشو را انجام دهد. خرابی این قطعه می تواند عامل بروز مشکلات و ایرادات مختلفی در ماشین لباسشویی باشد.

چطوری خرابی شیر برقی را بررسی کنیم؟

در بسیاری از موارد، شیر برق شکسته و مسدود می شود. در این صورت می بینید که ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی کند. علاوه بر این، شما می توانید به راحتی خرابی شیر برقی را همانطور که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است شناسایی کنید.

شیر برقی چطوری خراب می شود؟

شیر برقی عمر طولانی دارد. با این حال، در برخی موارد، ضربه زدن به این قطعه می تواند باعث از کار افتادن قطعه مذکور شود. همچنین مطمئن شوید که آیا شیر برقی به ماشین لباسشویی وصل است یا خیر.

چطوری مشکل خرابی شیر برقی را رفع کنیم؟

تعویض یا تعمیر شیر برقی کار پیچیده ای نیست. اما شما نمی توانید عیب مربوط به این قطعه را تعمیر کنید. برای تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی خود می توانید از کارشناسان متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

برای جلوگیری خرابی شیربرقی چکار کنیم؟

هنگام جابجایی یا نصب ماشین لباسشویی احتیاط کنید. همچنین می توانید برای نصب ماشین لباسشویی خود با تعمیرکاران مجرب ما تماس بگیرید. ما در تعمیر ماشین لباسشویی بسیار حرفه ای هستیم.

2- بسته یا بسته بودن شیر ورودی دلیل عدم ورود آب به ماشین لباسشویی است

در حالی که به دنبال علل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی هستیم، می توان به مسدود بودن شیر ورودی ماشین اشاره کرد. توجه داشته باشید که شیر مذکور در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد. اگر دریچه ورودی ماشین لباسشویی بسته باشد، فرآیند آبکشی نیز با مشکل مواجه می شود. همچنین در نظر بگیرید که شیر ورودی به وسیله لوله به شیر برقی وصل شده است. اگر لوله پیچ خورده باشد، می توانید مشکل را ببینید.

چطوری مسدودی شیر ورودی را بررسی کنیم؟

با حرکت دادن ماشین می توانید شیر ورودی ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید. برای این کار نیز می توانید دستگاه را به جلو ببرید و وضعیت شیر ​​ورودی ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید.

چرا شیر ورودی لباسشویی خراب میشود؟

در بسیاری از موارد، شیر ورودی مقاومت بسیار کمی در برابر رطوبت دارد. این به نوبه خود در صورت خرابی دریچه ورودی موثر خواهد بود. شما می توانید در حین تعمیر و نگهداری دوره ای ماشین لباسشویی خود، سلامت قطعه مذکور را بررسی کنید.

برای جلوگیری مسدودی شیر ورودی لباسشویی چکار کنیم؟

توصیه می شود برای جلوگیری از خرابی دریچه ورودی، وضعیت قطعه مذکور را به دقت بررسی کنید. اما هنگام نصب ماشین لباسشویی به نحوه اتصال شیر ورودی به شیر برقی توجه کنید.

مرتبط:  چرا با این دل من سر سازش نداری

3- در لوله های ورودی آب ایراد دارد زیرا ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی کند.

بروز یک سری مشکلات در لوله های ورودی آب می تواند یکی از دلایل اصلی تخلیه نشدن ماشین لباسشویی باشد. در چنین شرایطی باید فوراً مشکل را حل کنید. آب مورد نیاز دستگاه شما در طول فرآیند شستشو از طریق لوله های ورودی آب منتقل می شود. به علاوه طول این شیلنگ ها در برخی از ماشین های لباسشویی به دو متر می رسد.

چطوری مشکل در شیلنگ ورودی را بررسی کنیم؟

پیچ خوردگی یا پارگی در لوله های آبرسانی می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. شما نمی توانید مشکلات لوله ورودی آب را بدون داشتن ابزارهای مختلف تشخیص دهید.

علت ایجاد مشکل در شیلنگ ورودی چیست؟

حرکت دادن و تکان دادن ماشین لباسشویی باعث پیچ خوردن شیلنگ های ورودی آب می شود. از طرفی در بسیاری از موارد لوله های ورودی آب طول عمر خود را از دست می دهند و فرسوده می شوند.

چطوری مشکل شیلنگ ورودی را حل کنیم؟

تعمیرکاران و تکنسین های حرفه ای ما می توانند با استفاده از ابزارهای مختلفی که در اختیار دارند قطعات ماشین لباسشویی را جدا کرده و وضعیت لوله های ورودی آب را بررسی کنند. همچنین تخریب قطعات ذکر شده ممکن است منجر به از کار افتادن کل دستگاه شود.

برای جلوگیری از خرابی شیلنگ چکار کنیم؟

هنگام خرید ماشین لباسشویی مد نظر خود، حتما به کیفیت ساخت و برند آن توجه کنید. زیرا برخی از برندها ماشین لباسشویی خود را با استفاده از قطعات مرغوب طراحی می کنند. از طرف دیگر از نگهداری دوره ای دستگاه خود غافل نشوید.

4- گرفتگی فیلتر ورودی آب دلیل وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی است

بدون شک یکی از بارزترین دلایل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی، گرفتگی فیلتر ورودی آب است. توجه داشته باشید که فیلتر آب نقش بسیار مهمی در طول عمر ماشین لباسشویی دارد. زیرا این قطعه می تواند جرم ها و ذرات معلق در آب را جذب کرده و از آسیب دیدن بسیاری از قسمت های داخلی ماشین لباسشویی جلوگیری کند. گرفتگی یا کثیف شدن قطعات نیز منجر به مشکلات و خرابی های زیادی خواهد شد.

چطوری بفهمیم مشکل ایجاد شده به خاطر خرابی فیلتر ورودی آب است؟

برای بررسی آسیب های مربوط به فیلتر ورودی آب می توانید این قطعه را از دستگاه جدا کرده و به دقت بررسی کنید. به علاوه گاهی اوقات فیلتر ورودی آب پاره و فرسوده می شود و شما می توانید این مشکلات را با چشمان خود مشاهده کنید.

علت مسدودی فیلتر ورودی آب لباسشویی چیست؟

در برخی از مناطق تهران آب شرب و لوله کشی بسیار بی کیفیت است. همچنین می تواند برخی از لوازم آشپزخانه را کثیف کند. در چنین شرایطی فیلتر ورودی آب ماشین لباسشویی زودتر کارایی خود را از دست می دهد.

چطوری این مشکل را برطرف کنیم؟

برای حل مشکل می توانید فیلتر ورودی آب را جدا کرده و در طول تعمیر و نگهداری دوره ای ماشین لباسشویی خود آن را بشویید. البته گاهی اوقات کاربران نیاز به استفاده از فیلتر ورودی آب جدید دارند.

برای جلوگیری از جرم گرفتن فیلتر  ورودی آب چکار کنیم؟

اگر آب شهری منطقه ای که در آن زندگی می کنید بسیار شور است، توصیه می شود هر سه ماه یکبار فیلتر ورودی آب ماشین لباسشویی خود را چک کنید. همچنین از فیلترهای قدرتمند و باکیفیت برای دستگاه خود استفاده کنید.

5- خرابی مربوط به میکروسوئیچ درب، دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی

بررسی اینکه چرا آب داخل ماشین لباسشویی نمی رود. همچنین می توان به خرابی میکروسوئیچ درب اشاره کرد. قطعه مذکور بر روی درب دستگاه نصب می شود. در نگاه اول، میکروسوئیچ ممکن است یک قطعه ساده به نظر برسد. در همین حال، میکرو سوئیچ دارای راندمان بالا و کاربرد گسترده در عملکرد ماشین لباسشویی است. اگر این قسمت آسیب ببیند، ماشین لباسشویی فرآیند شستشو و آبکشی را انجام نمی دهد. زیرا دستورات لازم را از کارت الکترونیکی دریافت نخواهد کرد.

چطوری خرابی میکروسوئیچ را بررسی کنیم؟

با بستن یا باز کردن درب ماشین لباسشویی متوجه خرابی میکروسوئیچ می شوید. زیرا درب دستگاه شما به طور کامل بسته نخواهد شد و این ممکن است به دلیل خرابی میکروسوئیچ باشد.

چرا میکروسوئیچ خراب میشود؟

اگر با خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی خود مواجه شدید، می توانید این قطعه را تعمیر یا تعویض کنید. تعویض قطعه ذکر شده در ماشین لباسشویی در کمتر از چند دقیقه قابل انجام است.

چطوری خرابی میکروسوئیچ را رفع کنیم؟

بهترین راه برای رفع خرابی میکروسوئیچ تعویض آن است. توجه داشته باشید که قیمت این قطعه بسیار مناسب و ارزان است. بنابراین به راحتی می توانید اقدامات مربوط به تعمیرات میکروسوئیچ را انجام دهید.

برای جلوگیری از خرابی میکروسوئیچ چکار کنیم؟

هنگام باز و بسته کردن درب ماشین لباسشویی، به آرامی عمل کنید تا به میکروسوئیچ درب آسیب جدی وارد نشود. میکروسوئیچ درب یکی از حساس ترین و مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی است.

مرتبط:  چرا جذاب نیستم نی نی سایت

6- ایراد در کارت الکترونیکی مانع از سرازیر شدن آب به داخل ماشین لباسشویی می شود

دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی را می توان در خرابی برد الکترونیک یا تایمر ماشین جستجو کرد. کارت الکترونیکی دستورات لازم را به قسمت های مختلف ماشین لباسشویی ارسال می کند تا عملکرد ماشین را کنترل کند. در صورت خرابی قطعه مذکور، شیر برقی نمی تواند در مدار الکترونیکی قرار گیرد و فرآیند استحصال آب را آغاز کند. از طرفی خرابی کارت الکترونیکی می تواند عامل بسیاری از مشکلات و ایرادات ماشین لباسشویی باشد.

چطوری خرابی برد را بررسی کنیم؟

برای بررسی وضعیت برد الکترونیکی می توان از ابزارها و وسایل مختلفی استفاده کرد. البته شما ابزار ذکر شده را ندارید، بنابراین نمی توانید سلامت برد الکترونیکی ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید.

چرا برد الکتریکی خراب شده است؟

توجه داشته باشید که نوسانات شدید الکتریکی و تکان دادن مداوم دستگاه در حین کار از مهم ترین عناصری است که می تواند باعث از کار افتادن برد الکترونیکی شود. بنابراین دستگاه خود را در یک مکان صاف قرار داده و آن را نصب کنید.

چطوری مشکل برد الکتریکی را برطرف کنیم؟

پس از عیب یابی و شناسایی ایراد مربوط به برد الکترونیکی ماشین لباسشویی خود، کافیست با تعمیرکاران حرفه ای و مجرب ما از وبسایت پیش روی خود تماس بگیرید تا بتوانید از خدمات با کیفیت و ارزان شرکت اسپ یار بهره مند شوید.

برای جلوگیری از خرابی برد چکار کنیم؟

توصیه می شود ماشین لباسشویی خود را در مکانی صاف و محافظت شده از رطوبت نصب کنید. زیرا رطوبت زیاد و تکان دادن شدید دستگاه در حین کار می تواند مشکلات زیادی را برای ماشین لباسشویی شما ایجاد کند.

مرتبط:  چطور به یکی زنگ بزنم شمارم نیفته

7- خرابی اتصال به قطعات متصل به کارت الکترونیکی دلیل وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی

خرابی قطعات متصل به برد الکترونیکی ممکن است دلیل دیگری باشد که ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی کند. از مهمترین قطعات متصل به برد الکترونیکی می توان به سوکت، سیم و شیر برقی اشاره کرد. همه این قطعات به یکدیگر متصل هستند و به خوبی با هم کار می کنند. قطع شدن قطعات ذکر شده ممکن است باعث ایجاد مشکل در فرآیند شستشوی دستگاه شود.

چطوری مشکل خرابی قطعات متصل به برد را بررسی کنیم؟

توجه به نحوه اتصال قطعات به برد الکترونیکی نیاز به دانش و مهارت زیادی دارد. شما می توانید بدون از دست دادن فرصت قطعات متصل به برد الکترونیک را بررسی کرده و با همکاران مجرب ما تماس بگیرید تا از خدمات یک مرحله ای بهره مند شوید.

علت قطع اتصال قطعات چیست؟

در برخی موارد، تکان دادن شدید ماشین لباسشویی در حین شستشو یا خشک کردن می تواند باعث قطع شدن قطعات متصل به برد الکترونیکی شود. در چنین شرایطی به تعمیرات اساسی نیاز خواهید داشت.

چگونه به رفع این مشکل؟

معمولا قطعات ذکر شده را می توان با استفاده از ابزارهای مختلف به برد الکترونیک متصل کرد. البته کاربران عزیز این کار قابل انجام نیست. بنابراین، در صورت مشاهده هرگونه مشکل در فرآیند تخلیه ماشین لباسشویی، با ما تماس بگیرید.

برای جلوگیری از اتصال قطعات متصل به برد چه کنیم؟

توصیه می شود از ماشین خود به صورت استاندارد و طبق دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. همچنین از تکان دادن ناگهانی ماشین لباسشویی خودداری کنید.

8- خرابی یا سوختگی مرتبط با دینام دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی

مشکل عدم ورود آب به ماشین لباسشویی بسته به مدل ها بسیار متفاوت است. بنابراین در مدل های قدیمی ماشین لباسشویی، سوختگی یا خرابی مرتبط با دینام ماشین عامل اصلی این مشکل است. در چنین شرایطی بهتر است دینام دستگاه بررسی و در صورت لزوم تعمیر و یا تعویض شود.

چطوری خرابی یا سوختگی دینام را بررسی کنیم؟

بررسی عملکرد و وضعیت دینام چندان ساده نیست. تعمیرکاران ما باید زمان زیادی را صرف بررسی دینام ماشین لباسشویی شما کنند. علاوه بر این، این قطعه یکی از قطعات الکترونیکی است که احتمال سوختن دارد.

چرا این مشکل ایجاد شده است؟

سیستم و طراحی ماشین های لباسشویی قدیمی از کیفیت بالایی برخوردار نیست. دینام تعبیه شده در این دستگاه ها بر اساس تکنولوژی قدیمی طراحی شده و طول عمر بالایی ندارد. خرابی دینام می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که بزرگترین آن حجم زیاد لباس در دیگ ماشین لباسشویی است. همچنین در نظر داشته باشید که عدم نگهداری از دستگاه می تواند مشکلات و ایرادات زیادی را به همراه داشته باشد.

برای جلوگیری از خرابی دینام چکار کنیم؟

می توانید به اندازه کافی لباس در ماشین لباسشویی خود قرار دهید تا به دینام ماشین لباسشویی خود آسیب نرسانید. همچنین به یاد داشته باشید که قیمت درج شده به دینام بسیار بالا است و تعمیرکاران ما ابتدا سعی می کنند دینام معیوب دستگاه شما را تعمیر کنند.

9- فشار کم آب دلیل تخلیه نشدن آب توسط ماشین لباسشویی است

یکی از مهم ترین دلایل عدم ورود آب به ماشین لباسشویی، فشار کم آب است. در برخی ساختمان های چند طبقه همچنان با مشکل کم فشار آب مواجه هستیم. البته برای حل چنین مشکلی می توانید در ساعاتی از روز که مصرف آب در کل ساختمان کم است، ماشین لباسشویی خود را روشن کنید.

چطوری مشکل پایین بودن فشار آب را بررسی کنیم؟

همچنین می توانید با بازکردن شیر آب سینک از فشار کم آب در ساختمان خود مطلع شوید. از سوی دیگر، زمانی که ماشین لباسشویی خود را روشن می کنید، سعی کنید از استحمام و شستن ظروف خودداری کنید. زیرا در این صورت فشار آب کاهش می یابد.

چرا این مشکل ایجاد شده است؟

فشار کم آب یکی از مهم ترین مشکلاتی است که در بسیاری از شهرهای بزرگ و مجتمع های مسکونی مشاهده می شود. برای حل چنین مشکلی می توانید از پمپ آب مناسب استفاده کنید. فشار کم آب می تواند مشکلات مختلفی را هنگام شستن لباس ایجاد کند.

چطوری مشکل پایین بودن فشار آب را برطرف کنیم؟

همانطور که در قسمت قبل گفته شد برای رفع فشار کم آب در ساختمان خود می توانید یک پمپ آب مناسب خریداری کنید تا این دستگاه آب را با فشار قابل توجهی در اختیار شما قرار دهد. در چنین شرایطی می توانید به راحتی از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

برای جلوگیری از کاهش فشار آب چکار کنیم؟

معمولا هیچ راه حل فنی برای حل مشکل وجود ندارد. با این حال، همکاران ما توصیه می کنند زمانی که مصرف آب در این ساعات از شبانه روز به حداقل می رسد، از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

ارائه بهترین نمایندگی عیب یابی ماشین لباسشویی که تخلیه نمی کند

اکنون که دلیل اصلی تخلیه نشدن ماشین لباسشویی را می دانید، می توانید در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی بلافاصله با همکاران ما در سایت روبرو تماس بگیرید. توجه داشته باشید که تعمیرکاران ما هر یک از دلایل تخلیه نشدن واشر را به دقت بررسی خواهند کرد. بنابراین می توانند مشکلات مربوط به ماشین لباسشویی شما را در کمترین زمان ممکن برطرف کنند. همچنین می توانید در رابطه با هزینه تعمیر ماشین لباسشویی خود با تعمیرکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید. شرکت خدماتی اس پی یار یکی از موفق ترین نمایندگی های تعمیرات لوازم خانگی در تهران می باشد.

چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی کند؟

خرابی شیر برقی، انسداد شیر ورودی، خرابی برد مدار و غیره. از جمله دلایلی است که ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی کند. در این مقاله 9 دلیل اصلی تخلیه نشدن ماشین لباسشویی و راه حل رفع آن را برای شما آورده ایم.

برای رفع مشکل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی چه کنیم؟

قبل از هر چیز باید علت خرابی را بدانید که با مطالعه مقاله با آن آشنا خواهید شد. برخی از این دلایل به تنهایی قابل حل است، اما برخی دیگر نیاز به تجهیزات و تخصص دارند و برای حل آنها باید با آژانس های معتبری مانند اسپی یار تماس بگیرید.

با گذشت زمان، عملکرد ماشین لباسشویی معمولاً مشکل ساز می شود. یکی از مشکلات اصلی این دستگاه ها خالی نشدن ماشین لباسشویی است. دلیل عدم ورود آب به ماشین لباسشویی سامسونگ ممکن است با دلیل عدم آبکشی ماشین لباسشویی ال جی متفاوت باشد. اما به طور کلی دلیل این مشکل را می توان در فشار کم آب شستشو و یا مسدود شدن قطعات دستگاه توسط نمک های آب ورودی جستجو کرد. اگر شما نیز به دنبال دلیل عدم ورود آب به ماشین لباسشویی هستید، مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا مشکل ماشین لباسشویی خود را پیدا کرده و رفع کنید. با مطالعه مقاله زیر به راحتی می توانید دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی خود را شناسایی کرده و دستگاه خود را تعمیر کنید.

1- خرابی شیر ورودی آب; دلیل اصلی خالی نشدن ماشین لباسشویی

اولین دلیل پر نشدن ماشین لباسشویی از آب، خرابی دریچه ورودی آب است. ابتدا از سالم بودن شیر آب و ورود آب به ماشین لباسشویی مطمئن شوید. شیر ورودی آب ماشین لباسشویی سامسونگ یا هر برند دیگری وظیفه کنترل جریان آب سرد و گرم را بر عهده دارد. اگر این قسمت آسیب ببیند، ماشین لباسشویی نمی تواند آب را تخلیه کند. علاوه بر این، اگر می‌پرسید چرا آب گرم وارد ماشین لباسشویی نمی‌شود، بررسی شیر ورودی ممکن است راه‌حلی برای مشکل ماشین شما باشد.

گاهی اوقات این مشکل با تعویض شیر ورودی آب حل نمی شود و ممکن است مشکل از خرابی قطعات ماشین لباسشویی باشد. تعمیر آنلاین با ارائه خدمات تعمیر ماشین لباسشویی خانگی در تهران و شهرستان سلیر این مشکل را برطرف می کند.

تعمیر شیر آب؛ اولین راه حل برای قطع آب در ماشین لباسشویی

پشت ماشین لباسشویی دو خروجی آب سرد و گرم وجود دارد. برای رفع علت تخلیه نشدن ماشین لباسشویی، شلنگ ها را از ماشین جدا کنید. سپس یک ظرف بزرگ زیر شیر آب قرار دهید تا آبی که از لوله ها خارج می شود روی زمین نریزد. با استفاده از چراغ قوه صفحه داخل خروجی محل اتصال دو لوله شیر آب را بررسی کنید و در صورت کثیف بودن آن را با دقت تمیز کنید. مراقب باشید به صفحه نمایش آسیب نرسانید. چون این قطعه اصلا قابل تعویض نیست. اگر بعد از تمیز کردن فیلترهای داخل لوله مشکل سرازیر نشدن آب به ماشین لباسشویی برطرف نشد، باید شیر ورودی آب را تعویض کنید. برای رفع مشکل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی، باید لوله های خروجی را بررسی کنید.

2- خرابی شیر برقی دستگاه; مهمترین دلیل عدم ورود آب به ماشین لباسشویی

شیر برقی (شیر برقی) ماشین لباسشویی وظیفه ورود آب به داخل ماشین را دارد. بنابراین در بسیاری از موارد کمبود آب در ماشین لباسشویی به دلیل خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی است. در واقع دلیل عدم آبکشی ماشین لباسشویی ممکن است آسیب به شلنگ، لوله ورودی و خروجی آب، لاستیک آب بندی، لاستیک غشایی و ترمینال شیر برقی باشد. اگر هر یک از این قسمت های شیر برقی ماشین لباسشویی آسیب ببیند، آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود و در نتیجه ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود.

راه حل خرابی شیر الکتریکی؛ تعویض یا تعمیر؟

اگر شیر برقی ماشین لباسشویی خراب است، باید آن را تعویض کنید. به شما توصیه می کنیم برای تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی مخصوصا ماشین لباسشویی بوش در تهران خدمات تعمیر ماشین لباسشویی بوش را استخدام کنید.

3- ازدحام جاپوداری; رایج ترین دلیل عدم ورود آب به ماشین لباسشویی

آب ورودی دستگاه پس از عبور از شیر برقی به صورت اسپری وارد جاپوداری می شود. در داخل ظرف جاپوداری سوراخ هایی وجود دارد که پس از ورود آب به آن و مخلوط شدن با پودر، عملیات شستشو را انجام می دهد. اگر این سوراخ ها مسدود شوند، آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود.

نحوه تمیز کردن جاپوداری برای ورود آب به ماشین لباسشویی

اگر دلیل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی به دلیل پودر مربا باشد، برای رفع این مشکل باید ظرف جاپودری را از ماشین خارج کنید و سپس ظرف را با برس کاملا تمیز کنید تا رسوبات از بین برود. حالا مخزن کشویی جاپوداری را دوباره داخل ماشین قرار دهید و ماشین لباسشویی را روشن کنید.

4- گرفتگی فیلتر ورودی رایج ترین دلیل عدم ورود آب به ماشین لباسشویی ال جی و برندهای دیگر

برای بررسی علت وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی ال جی باید بدانید که در تمامی ماشین لباسشویی ها یک فیلتر در ابتدای شیر ماشین لباسشویی و یک فیلتر دیگر در قسمت جلو و پایین ماشین تعبیه شده است. این فیلترها از ورود ضایعات و رسوبات آب اضافی به ماشین لباسشویی جلوگیری می کنند.

معمولاً به مرور زمان فیلترهای ورودی آب ماشین لباسشویی مسدود می شوند. بررسی و نظافت مداوم هر دو فیلتر باعث افزایش طول عمر دستگاه و رفع نیاز به تعمیر و نگهداری می شود و در نگهداری ماشین لباسشویی بسیار موثر است.

چگونه علت قطع آب ماشین لباسشویی به دلیل گرفتگی فیلتر را برطرف کنیم؟

برای رفع علت نبود آب در ماشین لباسشویی و تمیز کردن فیلتر عقب ماشین لباسشویی، ماشین را از برق بکشید. هر دو دریچه ورودی آب را ببندید، سپس لوله های آب سرد و گرم را از دستگاه و همچنین صفحه فیلتر را از ورودی شیر آب جدا کنید. حالا فیلتر را با سرکه سفید یا یک پاک کننده ضدآهک تمیز کنید.

برای تمیز کردن فیلتر جلوی ماشین لباسشویی، درب پایین ماشین لباسشویی را باز کنید. فیلتر را به سمت چپ و سپس به صورت افقی بکشید. پس از تمیز کردن این فیلتر، آن را در جای خود قرار دهید.

5- شلنگ ورودی آب برای ماشین لباسشویی; دلیل اصلی آب نگرفتن ماشین لباسشویی

برای تامین آب ماشین لباسشویی از لوله های متصل به شیر آب شهری استفاده می شود. این لوله ها در محل اتصال به شیر آب مجهز به صافی یا فیلتر هستند که از ورود رسوبات و مواد موجود در آب به داخل دستگاه و شیر برقی جلوگیری می کند. خرابی شیر برقی دلیل اصلی کمبود آب در ماشین لباسشویی است.

بررسی شلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی اسنوا، ال جی و برندهای دیگر

اگر مطمئن نیستید که چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌شود، حتماً شیلنگ ورودی آب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فیلتر یا صافی‌ها مسدود، پاره یا خمیده نیستند. همچنین نفوذ جسم سخت به داخل لوله باعث اختلال در تخلیه ماشین لباسشویی ال جی و هر برند دیگری می شود. بنابراین، هر زمان که تعجب می کنید که چرا ماشین لباسشویی آب نمی گیرد، حتما همه این موارد را بررسی کنید و اگر مشکلی پیدا کردید، آن را برطرف کنید.

6- علت وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی سامسونگ; خرابی سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار

یکی دیگر از دلایل عدم دریافت آب ماشین لباسشویی را می توان در خرابی سوئیچ فشار یافت. کلید سطح آب که یک سوئیچ فشار است، ولتاژ ورودی شیر برقی را کنترل می کند. در واقع جریانی که از تایمر یا کارت الکترونیکی وارد می شود وارد فشار سوئیچ می شود سپس از این قسمت به شیر برقی می رسد.

هنگامی که مقدار آب در ماشین لباسشویی به مقدار مناسب رسید، سوئیچ فشار جریان شیر برقی را قطع می کند و استخراج آب متوقف می شود. سپس جریان به موتور هدایت می شود و دیگ شروع به چرخش می کند. در نظر داشته باشید که در برخی از ماشین لباسشویی ها مانند ماشین لباسشویی سامسونگ، مشکل وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی سامسونگ ممکن است کمی پیچیده تر باشد و نیاز به کمک متخصص برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ داشته باشد.

تعویض فشار سوئیچ را به تعمیرکار بسپارید

اگر سوئیچ سطح آب معیوب باشد، جریان از شیر برقی ممکن است قبل از رسیدن آب به مقدار مناسب قطع شود. در چنین شرایطی این قطعه باید تعویض شود. بررسی وضعیت کلید فقط با مولتی متر امکان پذیر است که این کار تخصصی است و باید توسط تعمیرکار مجرب انجام شود.

7- از جمع آوری آب لباسشویی به دلیل افت و نوسان فشار آب شستشو خودداری کنید

می توانید دلیل عدم ورود آب به ماشین لباسشویی را در زمان کم بودن فشار و نوسانات آب جستجو کنید. این مشکل در ساختمان های چند طبقه بیشتر به چشم می خورد. ماشین لباسشویی برای شروع چرخه شستشو به مقدار مشخصی آب نیاز دارد. تامین نشدن آب به مقدار لازم یکی از دلایل مختل شدن فرآیند شستشو و پر نشدن ماشین لباسشویی از آب است. علاوه بر این، شیر برقی دستگاه برای عملکرد بهینه به حداقل فشار آب 20 psi نیاز دارد. در چنین شرایطی به گفته برخی از متخصصان تعمیر ماشین لباسشویی ال جی، دلیل کار نکردن ماشین لباسشویی پس از تخلیه، پایین بودن فشار آب است.

8- نقص فنی کارت الکترونیکی یا تایمر. جدی ترین دلیل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

اشکال در عملکرد تایمر و برد الکترونیکی دستگاه ممکن است دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد. یک تایمر مکانیکی در مدل‌های قدیمی‌تر ماشین‌های لباسشویی استفاده شد. اما در مدل های جدید کارت الکترونیکی جایگزین این قطعه شده است.

امکان کارکرد شیر برقی ماشین لباسشویی با تایمر وجود دارد. کارت یا تایمر جریان الکتریکی را به اجزای مختلف دستگاه از جمله شیر برقی هدایت می کند. این فرآیند اغلب در مرحله تخلیه ماشین لباسشویی اجرا می شود.

تعویض برد دستگاه یا تایمر؛ نحوه بهبود عملکرد ماشین لباسشویی

مشکل در تایمر باعث می شود ولتاژی برای عملکرد شیر برقی تامین نشود و در نتیجه واشر آب را جمع آوری نمی کند. در این شرایط راه حل مناسب تعویض تخته لباسشویی یا تایمر است که باید توسط تعمیرکار انجام شود. گاهی اوقات لکه‌ها روی لباس‌ها باقی می‌مانند، زیرا آب داخل لباس‌ها تخلیه نمی‌شود، که این نیز به نقص در برد مدار یا تایمر ماشین لباسشویی مرتبط است.

تعمیر سریع و حرفه ای انواع ماشین لباسشویی توسط متخصصین تعمیر آنلاین

اگر پس از مطالعه این مقاله دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی خود را پیدا کردید و به فکر تعویض قطعات ماشین هستید، توصیه می کنیم این کار را به مراکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی بسپارید. با توجه به وجود قطعات تقلبی فراوان در بازار و همچنین نیاز به تخصص کافی برای تعویض صحیح قطعات ماشین لباسشویی، انجام این کار برای یک مبتدی سخت خواهد بود. علاوه بر این، استفاده از قطعات تقلبی ممکن است باعث اختلال در عملکرد صحیح ماشین لباسشویی شود.

کارشناسان فنی تعمیر آنلاین دستگاه را با استفاده از قطعات اصلی و پارچه مدل ماشین لباسشویی خاص شما تعمیر می کنند. تعمیر آنلاین دارای شعبات فراوان در 22 منطقه تهران و شهرهای مختلف ایران آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد. پوشش جامع خدمات تعمیر لباسشویی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

تعمیر ماشین لباسشویی تشخیص علت تخلیه نشدن ماشین لباسشویی و تعمیر آن در محل انجام می شود و نیازی به جابجایی ماشین نیست. شما می توانید از خدمات تعمیر آنلاین انواع ماشین لباسشویی از جمله برندهای سامسونگ، بوش، ال جی، اسنووا، پاکشوما، آاگ، ایندزیت، نف، آریستون و سایر برندها استفاده کنید. فقط با شماره ۴۵۳۹۶-۰۲۱ تماس بگیرید تا تکنسین های آنلاین تعمیرات ماشین لباسشویی را در اسرع وقت تعمیر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا