چرا رهبر در نماز عید فطر نیست

منبع تصویر: فارس

آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران بار دیگر خواستار «همکاری کامل» سه قدرت ایرانی برای «حل مشکلات» شده است.

آقای خامنه ای 84 ساله در خطبه های نماز عید فطر در تهران گفت: اگر قوه مقننه، مجریه و قضائیه همکاری کامل داشته باشند، به هیچ وجه کارها به هم گره نمی خورد.

پس از گذشت سه سال از شیوع ویروس کرونا، این اولین بار است که نماز عید سعید فطر به امامت آقای خامنه ای اقامه می شود. اگرچه بیماری کووید 19 در ایران دوباره رو به افزایش است، اما این مراسم امروز در مصلی تهران برگزار شد.

آقای خامنه ای در بیانیه امروز خود گفت: قوای سه گانه باید همدلی، همکاری و هم افزایی داشته باشند.

وی گفت: تمرکز بر حل مشکل و جلوگیری از ورود مردم و مسئولان و تفریح ​​در حاشیه راهبردی ضروری است.

آقای خامنه ای در اظهارات امروز خود هیچ اشاره ای به ابراز مخالفت خود با رفراندوم یا همه پرسی نکرد که واکنش های منفی بسیاری را در پی داشت. او در سخنرانی قبلی خود گفته بود که رفراندوم را راه حل مشکلات کشور نمی دانم.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر بارها سران سه قوه را به همکاری با یکدیگر و کنار گذاشتن اختلافات فراخوانده است.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، محمدباقر قالیباف را که زمانی رقیب انتخاباتی او بود و به نفع او از انتخابات کنار رفت، «برادر مجاهد» خود خوانده بود. غلامحسین محسنی آژه ای رئیس قوه قضائیه در زمان ریاست آقای رئیسی معاون اول ایشان بود.

ناظران سیاسی ایران می گویند که رهبران سه قدرت ایران اکنون در متحدترین حالت سه دهه اخیر هستند. برخی از سیاستمداران ایرانی از وضعیت کنونی در مجاورت سران سه قوه با یکدیگر و حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان حکومت یک دست یاد می کنند و آن را برنامه های سیاسی رهبر جمهوری اسلامی می دانند.

با وجود این، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانیه امروز خود از سه قوه خواست که «در راه آنها قرار نگیرند» و «راه را برای یکدیگر باز کنند».

در زمان سخنرانی آقای خامنه ای، سران سه قوه در مسجد تهران حضور داشتند.

در سخنرانی بعدی آقای خامنه ای که ساعاتی بعد در ستاد رهبری ایشان ایراد شد، ابراهیم رئیسی به سخنان ایشان در خطبه های نماز عید فطر واکنش نشان داد و گفت: به شما اطمینان می دهم قوای سه گانه با همدلی و هم افزایی از حاشیه سازی پرهیز خواهند کرد. و بر متنی که مظهر شعار سال است و گره از زندگی مردم می گشاید و خالصانه به آنها خدمت می کند، روی آن تمرکز کنند.

مشکلات روزافزون در امور کشور، تجمیع بحران‌های متعدد و همچنین سوء مدیریت مالی و فساد در دولت، نارضایتی بی‌سابقه‌ای را در ایران ایجاد کرده است.

از شهریور ماه گذشته موج جدیدی از اعتراضات ابتدا در واکنش به کشته شدن مهسا امینی در جریان دستگیری گشت ارشاد آغاز شد.

سرکوب گسترده و خونین معترضان، خواسته‌های آنان را برای تغییر حکومت تحت فشار قرار داده است و شعارها عمدتاً متوجه آیت‌الله خامنه‌ای است که 34 سال ریاست دولت ایران را بر عهده داشته است.

اگرچه اعتراضات خیابانی مدتی است خاموش شده است، اما شهروندان ایرانی همچنان نارضایتی و مخالفت خود را با نوشتن شعار، تجمع بر مزار کشته‌شدگان و اعدام‌شدگان و مبارزه مدنی علیه حجاب اجباری ابراز می‌کنند.

منبع تصویر: فارس

بی توجهی قابل توجه خامنه ای در حاشیه استفتاء در نماز عید فطر

مسعود آذر

علی خامنه ای امروز در خطبه های نماز عید فطر در مصلی تهران به موضوع رفراندوم و حواشی آن در روزهای اخیر اشاره ای نکرد و از مردم و رهبران خواست که حواستان را پرت نکنند و زندگی کنند. و با هم خوب باشیم

مرتبط:  چرا وقتی آب نمک را میجوشانیم یک ظرف فلزی سرد بالای آن نگه میداریم

رهبر جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه ۹ فروردین در یک تجمع دانشجویی با بیان اینکه مخالف برگزاری هر رفراندوم در ایران است و احساس می‌کند که مردم فاقد «تحلیل مشکلات» هستند، گفت که «مسائل مختلف کشور قابل ارجاع به یک کشور نیست. رفراندوم. علاوه بر این، در کجای دنیا درباره همه مسائل همه پرسی برگزار می کنند؟»

اظهارات آقای خامنه ای واکنش گسترده ای را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دنبال داشت. در این چند روز کاربران و فعالان اینترنتی با استناد به بندهای سوم، ششم و پنجاه و نهم قانون اساسی سخنان رهبر جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار داده و حتی با هشتگ «قدرت تحلیل» آنها را به سخره گرفته اند. که مبتنی بر حقوق مردم و برگزاری همه پرسی است. در مورد معنای پایان «جمهوری» و نقش مردم در تعیین سرنوشتشان بحث کردند.

در پی سخنان رهبر جمهوری اسلامی، تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی از جمله انجمن اسلامی اساتید دانشگاه ها با صدور بیانیه ای از آقای خامنه ای خواستند سخنان خود را اصلاح کنند و انتظار می رفت با چنین واکنش هایی، اشاره ای به موضوع شود. در خطبه های عید فطر تهران ساخته می شود.

طی روزهای اخیر رسانه ها و مقامات نزدیک به دولت اقدام به انتشار توضیحاتی در مورد شرایط رفراندوم و اظهارات خامنه ای کردند و روزنامه جوان، روزنامه نزدیک به سپاه، رفراندوم را یک ترفند سیاسی خواند. و “رفراندم بامبو”.

به نظر می رسد تاکید امروز رهبر جمهوری اسلامی بر دوری جستن و بی توجهی به بازخوردها به منزله تایید سخنان روز سه شنبه و نادیده گرفتن انتقادات است. وی از یک منظر نه تنها سخنان خود را «تصحیح» نکرد، بلکه مناسب ندانست که در مورد نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه توضیحی بدهد تا حداقل بخشی از مردم را تشویق کند. مردم در ماه های آینده در انتخابات شرکت کنند و از ناامیدی دوری کنند.

به گزارش مشرق، نماز عید سعید فطر به امامت حضرت آیت الله خامنه ای در مصلی امام خمینی (ره) تهران اقامه شد. اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به همراه والدین خود در نماز عید سعید فطر شرکت کردند. رهبر معظم انقلاب پس از اقامه نماز خطبه های نماز عید سعید فطر را ایراد کردند.

در برنامه کنکاش دوم اردیبهشت مصادف با عید سعید فطر با حضور میهمانان و کارشناسان برجسته سیاسی به تحلیل و تحلیل بیانات رهبر انقلاب در نماز عید سعید فطر پرداخته شد. اتحاد مردم و رهبران در شرایط کنونی کشور، با توجه به فتنه و تلاش‌های اخیر، شبکه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی به زبان فارسی با تحریف و تحریف مشکلات کشور برای دامن زدن به آشوب‌ها استفاده می‌کنند.

این در شرایطی است که کشورهای غربی از جمله آمریکا برای امنیت و ثبات کشور خود اهمیت زیادی قائل هستند و به شبکه های اجتماعی اجازه انتشار اخبار و اطلاعات صحیح درباره حوادث آمریکا را نمی دهند.

تحلیل علل برخورد با تیک توک و همچنین اظهارات اخیر کندی، نامزد انتخابات 2024 آمریکا در مورد سیاست داخلی و خارجی آمریکا از دیگر موضوعات مورد بررسی است.

مهمانان و کارشناسان دکتر چناری متخصص مسائل سیاسی و مصطفی صادقی متخصص رسانه و شبکه های اجتماعی امروز برنامه را همراهی می کنند.

همچنین در این برنامه با دکتر فؤدایزدی کارشناس مسائل آمریکا تماس تلفنی برقرار خواهد شد.

برنامه تلویزیونی کنکاش با اجرای امیرعلی عسگری شنبه ها ساعت 20 به وقت تهران از شبکه جهانی جام جم روی آنتن می رود.

به گزارش ایسنا، ستاد اقامه نماز عید سعید فطر تهران اعلام کرد که نماز عید سعید فطر امسال به امامت رهبر انقلاب (مدظله العالی) در مصلی اعظم امام خمینی (ره) اقامه می شود. -علی).

شعار محوری «عید بندگی و همبستگی» برای مراسم امسال انتخاب شد.

مرتبط:  چرا به امام زمان (عج) قائم می گویند

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا