چرا باید برای ظهور دعا کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، نماز فرج در غیاب او فواید بسیاری برای دعاکننده دارد. آیت الله موسوی اصفهانی در کتاب مکیال المکارم 90 فایده دعا را برای قائم (عج) و دعا کنندگان برای فرج برشمرده است. چنان که امام حسن عسکری علیه السلام به احمد بن اسحاق فرمود: «به خدا سوگند! [پسر مهدى] تكرار مى‏كند، تكرار گناهى كه در آن تنها كسى كه به امامت او معتقد باشد نجات مى‏يابد. توفیق دعا برای تسریع در آزادی او خواهد داشت.» (3)
اما ظهور حضرت مهدی (عج) مایه گشایش و تسکینی برای همه به ویژه شیعیان است.

با این حال، تا زمانی که از زندان پسرفت رها نشویم و عصر ظهور را درک نکنیم، نمی‌توانیم عظمت این عصر پرافتخار را – که دانش و وجدان، عدالت و توانایی‌های همه جهان را در بر می‌گیرد – به طور کامل درک کنیم. به روایاتی که از اجداد پاک آن حضرت آمده است. (عج) بر روزها و ساعات پس از ظهور تأکید می کنیم: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: شما را به ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بشارت می دهم. زمین را پر از عدل و داد می کند همان گونه که از ظلم پر شده است؛…و دل های پیروان محمد صلی الله علیه و آله و سلم را از نیاز پر می کند و عدل او همه را فرا می گیرد. (4))

«آسمان‌ها باران خود را مانند ناودان می‌باراند و زمین همه محصولات خود را می‌بارد و گیاهی در خود ذخیره و جمع نمی‌کند. » (5) «در آن روز زمین گنجینه های پنهان خود را آشکار می کند و برکات خود را آشکار می کند. (6) «در حکومت امام مهدی (عج) آبها فراوان و نهرها وسعت می یابد و زمین محصول مضاعف خود را به بار می آورد و تمام گنجهای نهفته استخراج می شود. «گفته شد: اهل آسمان و زمین و پرندگان آسمان از خلافت و حکومت او راضی می شوند.» (8) از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده است: «در در آخرالزمان، امت من از سلاطینش مصیبت سختی خواهد گرفت که هیچ کس از آن نشنیده است، تا مردم از آن پناه نگیرند و از آن فرار نکنند، سپس خداوند مردی از عترت و اهل بیت من را برایشان می فرستد. که زمین را پر از نیکی و درستی کند همان گونه که از ظلم پر شد، اهل زمین و آسمان او را دوست دارند و آسمان بارانش را می ریزد و «زمین گیاهان خود را می رویاند و چیزی از آن انکار نمی کند». زندگى به قدرى لذت بخش و با نشاط است كه زندگان آرزو مى كنند كه مردگانشان [زنده] باشند، اين آرزو به خاطر نعمتى است كه خداوند در اين زمان به اهل زمين عطا مى كند.» (9)

حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) می فرمایند: «در زمان حکومت حضرت مهدی (عج) وحوش با یکدیگر صلح می کنند. » (10) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل شده است که فرمود: «زمین خزائن خود را برای او آزاد می کند.» و مال و سرمایه بی شماری را در میان مردم تقسیم می کند.(11) هیچ خراب و خرابی نیست. ویرانی بر روی زمین مگر اینکه پیامبر آن مکان را آباد و آباد کند.(12) زنی از سرزمین عراق به آبادانی خواهد رسید، اگر عابر در جاده راه برود، در تمام راه بر سبزه و نبات می رود. و زمین خشک و بایر را نخواهد دید.(13) «در آن روز زمین گنجهای نهفته خود را آشکار می کند و برکات خود را آشکار می کند».(14)

امام حسین (علیه السلام) می فرماید: «در عصر ظهور، هیچ نابینا، زمینی و مریضی باقی نمی ماند مگر اینکه خداوند به وسیله ما، ستمکاران را از خود دور کند». از امام سجاد (علیه السلام) روایت شده که فرمود: «هرگاه قائم قیام کند، خداوند مرض هر مؤمنی را برطرف می کند و ظرفیت او را باز می گرداند. » (16) رسول خدا (ص) «در آن زمان امت من چنان برکت می یابد که هیچ امتی چنین برکتی نداشته است، زمین همه محصول را می آورد و چیزی از آن نجات نمی یابد. و ثروت انباشته خواهد شد. هر كه نزد مهدى بيايد و بگويد: به من پول بدهيد، مهدى فوراً مى گويد: بگير. » (17) امام باقر(ع): «[امام مهدی(عج)] سالی دو بار و ماهی دو بار به مردم مال بدهد. آنها وسایل زندگی را می دانند. . . به طوری که نیازی به زکات نباشد و صاحبان زکات زکات خود را به نیازمندان می آورند و آنان قبول نمی کنند. پس زکات خود را در کیسه می گذارند و در خانه ها می گردند (تا به نیازمندان برسند) و مردم بیرون می آیند و می گویند: ما به پول شما نیازی نداریم. . . پس شروع کرد به انفاق، چنان که گویی تا به امروز هیچ کس مال خود را این گونه نداده است. » (18)

مفضل به امام صادق (علیه السلام) عرض کرد: ای مولای من! اگر یکی از شیعیان شما بمیرد و به برادران دینی و مخالفان خود بدهکار باشد، چه می شود؟ امام صادق علیه السلام می فرمایند: اولین کاری که مهدی علیه السلام انجام می دهد این است که منادی به همه عالم ندا می دهد: بدانید که همه یکی هستند. شیعیان ما این را مدیون او هستند که بگوید. از آنجا که سیر و خردل را از صاحبش دریغ می کند، از آنجا که به صاحبش اموال فراوانی از طلا و نقره و زمین می دهد.» (19).

امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «با یکدیگر ارتباط برقرار کنید، به یکدیگر نیکی کنید و با یکدیگر نیکی کنید، سوگند به کسی که دانه را تقسیم کند و روح را دمیده باشد، قطعاً زمانی بر شما خواهد آمد که هیچ یک از شما نخواهید داشت. جایی که دینار و درهم شما را خرج کنید، یعنی در زمان ظهور حضرت قائم علیه السلام جایی برای خرج کردن پول خود در این زمینه پیدا نمی کند، زیرا به لطف خداوند و او. ولى همه محتاج خواهند شد
گفتم : كي اين اتفاق خواهد افتاد اگر پيدا نكنى اينطور باشى تا وقتى كه طلوع خورشيد بر تو نازل شود در ساعت خواهد بود زمانی که بیش از هر زمان دیگری از ظهور این پیامبر مستأصل خواهید بود.

مرتبط:  چطور در صف خرید سهام بخریم

پس از شک و تردید خود بپرهیزید، شک را از خود دور کنید، من به شما هشدار دادم، پس مراقب باشید. موفقیت و هدایت شما را از خداوند منان خواستارم. به دانش برادر ایمانی خود نیاز دارد. (21)
امام محمد باقر (علیه السلام) فرمود: چون قائم ما اهل بیت قیام کند، دست خود را بر سر مردم می گذارد، سپس عقلشان را کامل می کند و فکرشان را رشد می دهد. (22)

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: علم و دانش 27 حرف است، هر چه پیامبران آورده اند (تاکنون) 2 حرف است و مردم تا کنون بیش از این 2 حرف ندانسته اند. هنگامی که حاکم ما قیام کند، 25 حرف دیگر را آشکار می کند، آنها را در بین مردم پخش می کند و این 2 حرف را به آنها اضافه می کند، به طوری که 27 حرف را توسعه داده است. (23) امام صادق (علیه السلام) فرمودند: همانا هنگامی که قائم ما قیام کند، خداوند در گوش و چشم شیعیان ما تنش ایجاد می کند (قدرتشان را افزایش می دهد) تا زمانی که دیگر نیازی به واسطه نیست. آنها و پیامبر. او با آنها صحبت می کند و در حالی که او در جای خود است گوش می دهند و به او نگاه می کنند. (24) همچنین در حدیثی از امام صادق (علیه السلام) می خوانیم: «هنگامی که قائم قیام کند حکومت را بر اساس عدل برقرار کنید.» و در زمان او ظلم برطرف می شود و راه ها در ایمن می شود. نور حضور او زمین برکاتش را آزاد می کند و هر حقی از آن صاحبش است.

او در میان افرادی مانند داوود (علیه السلام) و محمد (صلی الله علیه و آله) قضاوت می کند در این هنگام زمین گنجینه های خود را آشکار می کند و برکات خود را آشکار می کند. و هیچ کس دلیلی برای صدقه و انفاق و کمک مالی نخواهد یافت، زیرا همه مؤمنان نیازمند و غنی خواهند بود. » (25) امیرالمؤمنین علی (ع) فرمود: «بدان که اگر از معراج مشرق (امام مهدی (عج)) پیروی کنی، تو را به سنت پیامبر می رساند. تا از رنج و ظلم (در راه انجام امور زندگی) رهایی یافته و بار سنگین (زندگی) از دوش بر زمین بلند شود. “(26)
منابع:
2-C 1 ، Makial Al-Makarem7575998888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888ER 888888888 AR AL-ANWAR جلد 51 ، ص 78
6- Bihar Al-Anwar ، Vol. – دولت کریمه، مردضی مجتهدی گوشه، ص 192 و ستارگران، ص 4
9- احقاق الحق ج 13 ص 152
10- بحارالأنوار 5888810- بحارالأنوار ج 2819 ص 528 ​​529 ص 4
9. هواکش ص 363 به نقل از بحار، ج 51، ص 68
12- کندال الاثار، ص 482،
813- بحارالأنوار، ج 52، ص 316، 75758788813، ص 316، 7575888813. hr ani، ص 464، به نقل از بحارالأنوار، ج 52، ص 3857575 7599988815- بحار، ج 52، ص 335
16- غیبت نعمانی ص 3177988815. ص 479 – 478 ، بحارالأنوار، ج 5 1، ص 88
18- عصر حیات و آینده انسان و اسلام (تحقیق در انقلاب جهانی امام مهدی عج) پرواز. 1 ص 11675757599988 819-حکومت امام زمان (عج) ص 108، به نقل از بحار، ج 53، ص 34،
20، غیبت نعمانی، ص 150،75758759، نگاه به ظهور، ص 150،75787599. ، واحد تحقیقات مسجد جمکران، به نقل از بحار الانوار، ج 53، ص 86
22، در فجر ساحل (امام غایب علیه السلام) و جهان آینده از دیدگاه شیعه، محمد حکیمی، ج. . 1، ص. 121، به نقل از کمال الدین ص. 1137575 7599 9 88826- عصر زندگي و چگونگي آينده انسان و اسلام ص. 114 به نقل از بحار، ج. 51، ص. 123

به طور کلی موضوع دعا بسیار طولانی است، اما در مورد گزارش سوماتک توضیح مختصری می دهیم. خود نماز بسیار آرامش بخش است. نماز ما را از گناه دور می کند. حال می خواهیم بدانیم دعای سلامتی و ظهور امام زمان (عج) چه فوایدی در زندگی ما دارد.

دعا برای سلامتی امام مهدی (عج) یکی از بهترین دعاهاست.

شکی نیست که نماز از عبادات بزرگ است و آثار فراوانی دارد.

البته باید توجه داشت که هر چند دعا و درخواست حضرت حق در تعجیل در پایان عمر بسیار مؤثر است، اما مهمتر از همه این است که شیعیان و عاشقان حق انتظاراتشان را در زندگیشان جاری کنند. باید در پیروی واقعی از دستورات اسلام، کوشش در اعتلای نفس و خدمت به مردم، یاری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، پایه گذاری نظام فرج و آماده سازی مردم برای پذیرش نهضت پیامبر اکرم برای عدالت خواهی

باید گفت که آفرینش جهان بر اساس علل و اسباب است و پیدایش هر پدیده ای مشروط به وجود شرایط و زمینه های آن است. بر اساس آموزه های دین مقدس اسلام (که عقل نیز آن را تأیید می کند)، نماز یکی از دلایل و پایه های تحقق پدیده ظهور است.

به عبارت دیگر، ظهور در گرو تحقق شرایط و زمینه هاست و نماز به عنوان عامل یکی از عوامل تسریع فرج است.

دعا برای سلامتی امام مهدی (عج) نیز یکی از بهترین دعاهاست. تأثیر نماز را از دو جهت می توان دید:

آ. تأثیر دعا به امام;
b. تأثیر دعا بر دعا کننده;

نماز در نگاه اول بر سلامت پیامبر مؤثر است; چون انسان هستند و در این دنیا زندگی می کنند در معرض بلاها و بلاها هستند و دعا می تواند در رفع بلاها و بیماری ها از عزیزانشان مؤثر باشد.

این منافاتی با اراده خداوند در مورد حیات و سلامت امام ندارد. زیرا اراده خداوند از طریق وسایل اجرا می شود و دعا یکی از مهم ترین اسباب و دلایل جاری شدن اراده خداوند در زندگی است.

دعا کردن، راه یادی از امام زمان و از این طریق ارتباط روحی و معنوی با آن عزیز است و این ارتباط ثمرات زیادی برای رشد و کمال معنوی ما دارد.

مرتبط:  چطور تو اینستا انلاین بودن را مخفی کنیم

دعا برای امام نوعی ابراز ارادت و محبت نسبت به ایشان است که مسلماً از این منبع فیض بی پاسخ نخواهد ماند و موجب عنایت و عنایت ویژه دعا کننده خواهد شد.

دعا برای امام یعنی مقدم داشتن این وجود عزیز بر بسیاری از موجودات و پدیده ها و توجه به وجود و نقش او. این مشکل باعث می شود محبت این عزیز در دل و جان رشد کند; زیرا یاد آن عزیز دلیل فراوانی محبت نسبت به آنان است.

چون واسطه فیض الهی در عالم هستند، نعمت و صدقه وسیله ای است برای کسب برکات بیشتر بر اساس نیتشان.

دعا برای امام نوعی دلیل بر ارادت و محبت به اوست.

ب به فرموده امام علی علیه السلام، خداوند کارها را به حکم خود انجام می دهد نه به رضایت شما (میزان الحکمه، داستان شماره 16456) و مقدمه قضای الهی حکم الهی است; زیرا هر اثری با توجه به اندازه و هندسه خود ساخته می شود.

به فرموده امام صادق (علیه السلام) هنگامی که خداوند چیزی را بخواهد، آن را مقدر می کند و بعد از جبر، قضای او به آن نسبت داده می شود (همان، روایت شماره 16461).

قدر، هندسه و اندازه وجودی همه چیز است و قضا به معنای عبور و تکمیل و تمام کردن است.

تقدير الهي موجودات عالم مرئي را به سوي آنچه در زمان وجودشان برايشان مقدر و شكل گرفته هدايت مي كند. خدای بزرگ فرمود: «الذی خلق فساوی و الذی قدر فهدی» سپس این تقدیر و این هدایت را با امضای قضا تکمیل و تکمیل می کند.

خیلی اتفاق می‌افتد که خداوند چیزی را حکم می‌کند، اما از حکم تبعیت نمی‌کند، مثلاً وقتی اسباب و شرایط خارجی آن را لازم می‌سازد، اما به دلیل مانعی، این ضرورت باطل می‌شود و دلیل یا احتمال دیگری، جای قبلی را می‌گیرد. علت.

ممکن است چیزی مقدر شود و سرنوشت آن نیز هل داده شود، گویی از هر جهت مقدّر شده است، یعنی هم با وجود اسباب و شرایط و هم با نبود مانع، در این صورت این چیز است. به حقیقت خواهد پیوست.

در برخی از احادیث نیز آمده است که تقدیر می تواند تخلف کند، اما برای قضا قابل برگشت نیست، البته تغییر سرنوشت مربوط به عالم ماده است.

طبق این مقدمه قضا به معنای جمع شدن همه اسباب و شرایط و عدم وجود مانع است که قطعاً انجام می شود و برگشتی نیست. شاید این قوه قضائیه شرایط زیادی داشته باشد که یکی از این شرایط نماز بندگان است. ترکیب و همسویی نماز و قضا در روایات کاملاً مشهود است.

امیرالمؤمنین علی علیه السلام در پایان نامه سی و یکم نهج البلاغه به فرزندش امام مجتبی علیه السلام می فرماید: دین و دنیایت را به خدا می سپارم. از خداوند متعال برای شما در آینده و هم اکنون در دنیا و آخرت آرزوی سلامتی دارم.»

جامعه از خدا و قضا بسیار زیباست. در روایت آمده است که حضرت امیر (علیه السلام) از زیر دیواری که در شرف تخریب بود حرکت کرد و به جای دیگری رفت. از او پرسیدند: آیا از قضای الهی می گریزی؟

این امام بزرگوار فرمودند: «من از قضای الهی به سوی تقدیر الهی می گریزم! (میزان الحکمه، ج 8، ص 162) به این معنا که در صورت توقف، تمام مقدمات لازم برای ماندن در زیر آوار و تحقق حکم الهی فراهم می شود، اما با حرکت به جای دیگر، یکی می شود. از این آماده سازی ها ناقص می شود و هندسه دیگری شکل می گیرد که دستیابی به سلامت و ایمنی است.

پس منافاتی در این نیست که حتی دعا هم حکم الهی را که یکی از مقدمات و شرایط حکم الهی است تغییر می دهد.

در روایت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است که: «لَیرَدُ القضاء الدعا»; حکم خدا فقط با دعا مستجاب می شود. (گزیده المیزان الحکمه، روایت 2101) به عبارت دیگر، گاه سرنوشت امری پیش بینی شده است و باید اتفاق بیفتد، اما نماز در سرنوشت اثر دارد. و با تغییر سرنوشت، قضاوت و نتیجه محقق نمی شود.

بنابراین، حتی اگر همه کارها به حکم الهی باشد، این منافاتی با این ندارد که ما مجبور به نماز باشیم، نه تنها به دلایل ظاهری و ظاهری، بلکه به این دلیل که خود نماز در زنجیره طولانی دنیا تأثیر اساسی دارد. تحقق اشیا و این تأثیر به اذن و اراده خداوند انجام می شود. خود حضرت حق ما را به نماز سفارش کرد و در این نماز تأثیر داشت.

نتیجه اینکه زمان ظهور حضرت حجت علیه السلام مانند سایر امور و اسرار حکم الهی است.

ما برای ظهور دعا می کنیم، اما …

این موضوع برای اولین بار در اربعین ذهنم را به خود مشغول کرد، دعای ظهور می کنیم اما…; در میان دریای روان زائران، شکوه موکب ها، اخلاص خادمان و سه روز خلوت زائران با خود… در میان میلیون ها نفری که از زیر گنبد آسمانی گذشته اند. امام حسین و برای ظهورش دعا کردند… بیش از 1000 سال است که برای ظهورش دعا می کنیم. و هر سال دعا و توجّه و درخواست اصلی آنها بیشتر می شود، اما ظهور هنوز محقق نشده است، مگر اینکه «دعای زیر گنبد مستجاب شود»؟!

دلم می خواهد با اینهمه مردم و این همه دعای دلم را شاد کنم که قطعا نشانه اجابت دعاست اما…

احساس می کنم جایی از کارمان عقب است، جایی در دعاهایمان، جایی در بینش ما از آینده، جایی در آرزوی اصلی ما برای انقلاب جهانی پیامبر…

موسی کلیم الله مریض شد. پزشکان بنی اسرائیل برای او دارو تجویز کردند. حضرت فرمود: تا او مرا شفا ندهد، دارو نمی خورم. بیماری همچنان ادامه داشت و درخواست خداوند برای شفا بی پاسخ ماند. در این میان به او وحی شد:

مرتبط:  چرا ادرار به طور کامل تخلیه نمیشود

به عزت و جلال خود قسم که فقط در صورت مصرف داروهای توصیه شده شما را درمان می کنم…

حضرت از دارو استفاده کرد و سلامتی را به دست آورد; اما در دلش چرا خدا شفاش نداد؟!

این به او آشکار شد …

همان خدایی که درد را آفرید، دارو را هم آفرید و درمان را در دارو گذاشت، شما می خواهید به عقل من اعتماد کنید؟!

این را خوب به خاطر بسپار…

دعای بد مستجاب نمی شود; حتی اگر موسی کلیم الله باشی.

اما اشتباه کجاست؟!

امیرکلام و بیان، ملا امیرالمومنین می فرماید:

لطف خداوند متعال تخطی از حکمت او نیست، پس استجابت تمام دعا واجب نیست.

به درستی که لطف و رحمت خدا خللی در حکمت او نمی کند، به همین دلیل است که هر دعایی مستجاب نمی شود. غرارالحکم/ح ۳۴۷۸

بسیاری از کارها بدون نماز انجام می شود. دنیای غرب پر از مثال است: بدون نماز می توان در کنکور قبول شد، بالاترین نمرات را کسب کرد، ثروتمند شد، بدون نماز می توان به اوج موفقیت رسید، یا شغل خوبی پیدا کرد، یا برای خود شغلی پیدا کرد. همسر حتی می توانی به ماه برسی…

دعا برای ظهور می کنیم اما…

اما بدون کار، حتی اگر تمام عمر خود را دعا کنید، حتی یک روز غذا برای شما تهیه نمی شود.

اگر دعا بدون کار و عمل مستجاب نمی شود، پس دعا دقیقاً چیست؟

ایدایی بدون عمل، کلرامی بدون توافق.

دعا کننده بدون عمل مانند تیر و کمان بدون ریسمان است. نهج البلاغه حکمت 330

زمان مهمترین سرمایه ماست که باید برای رسیدن به هدفی دقیق و بلندپروازانه از آن استفاده کرد. هدفی که از ما سوال می کنند.

نماز زمان لازم برای رسیدن به اهداف را کوتاه می کند و عیوب را برطرف می کند.

این تأثیر کار را تقویت می کند و آسیب ها را به فرصت تبدیل می کند.

دعا مانند معجزه ای است که عمل انسان را بی نهایت می کند.

دعای پیروزی لشکر کوچک طالوت علیه جالوت بود.

این دعا مربوط به پیروزی لشکر اندک پیامبر در بدر، احزاب، فتح مکه و غیره بود.

با دعا بود که افرادی چون حسن باقری، حاج احمد متوسلیان، همت، کاظمی، چمران و… که هیچ آموزش نظامی نداشتند، در زمانی باورنکردنی به بزرگترین طراحان نظامی جهان تبدیل شدند. دعا فعل را تمام می کند، فعل را زیاد می کند، عمل را اصلاح می کند، عمل را تقویت می کند، به هدف عمل می رساند، نقص عمل را برطرف می کند.

نماز بسته به میزان تلاشی که کرده اید مسیرها را کوتاه می کند، عیب ها را برطرف می کند و اثرش را بیشتر می کند که هر کس بعد از تلاش از خدا کمک بخواهد، در غیر این صورت خداوند به شرط عمل، به همان اندازه کار بدون نماز به همه می دهد. .

دعای بد بدون عمل مستجاب نمی شود.

اگرچه عمل شرط اصلی قبولی دعا است، اما در جاهای خاصی استثناء وجود دارد. مواردی هست که دعا خیلی سریع و بدون هیچ عملی مستجاب می شود.

یکی از آنها جایی است که ما نمی توانیم کاری انجام دهیم. در چنین شرایطی دعا در شرف استجابت است. هامان اگر دعا کند و بدی را آشکار کند مستجاب را اجابت می کند.

آنان که در اوج عجز، راهی پیش روی خود نمی بینند، آنان که همچون مسافران کشتی در حال غرق شدن، راهی جز دعا ندارند.

اوامر و نواهی بصری و زبانی و اجباری اما در پایین ترین سطح که کاری از دست ما برنمی آید و امکان اثرگذاری وجود ندارد، در مواقع بسیار خطرناک، در حدی که همه باید انجام دهند و این انزجار از گناه و دعا برای مردم است. بدکار

حال این سوال پیش می آید که آیا ظاهر برای ما مهم است یا خیر؟!

اگر چنین است، وظیفه ما چیست؟

گفتند: اگر شیعیان از ما حتی یک لیوان آب می خواستند، ظاهر می شدیم.

ما فقط می نشینیم و دعا می کنیم، مثل کسانی که روی تپه ای ایستاده اند و مرگ فرزند پیامبرشان را می بینند و فقط دعا می کنند و گریه می کنند، آنها هم فکر می کنند کاری از دستشان بر نمی آید…

آیا وقتی تشنه هستیم دعای آب می کنیم؟!

تشنگی انسان را می توان با حرکت او برای رفع تشنگی تشخیص داد…

آیا تشنه ظهور هستیم؟!

به یک مسابقه فوتبال فکر کنید…

چقدر هماهنگی، تدارکات، ارتباطات و امکانات برای برگزاری مسابقه در سطح محله نیاز است؟

اگر کشوری بخواهد در این رقابت ها موفق شود، چه تلاش هایی را باید انجام دهد؟

از جستجوی استعدادها تا ایجاد مدارس فوتبال، لیگ های حرفه ای، استادیوم ها،

آیا می توانید تنها با چند بازیکن خوب، بدون حمایت و برنامه ریزی به موفقیت جهانی برسید؟

مسلماً ظهور ناگهانی نیست که بتوان با حسن نیت فردی ما به آن دست یافت، انقلابی جهانی بدون سازماندهی، بدون هدف گذاری، بدون سازماندهی و برنامه ریزی، بدون عزم ملی، بدون آموزش، بدون تبدیل آن به موضوع ملی، بدون تبلیغات و بدون. اطلاع. ،

کی قرار است نگاهی واقع بینانه به ظهور داشته باشیم؟!

آیا قبلاً کاری کرده ایم که ظهور کنیم؟! آیا ما به رسالت خود عمل کرده ایم؟

در روایات ما آمده است که هرگاه مردم آماده استقبال از ولی خدا شدند، او می آید. نیازی نیست بپرسیم چرا آمادگی حضور او را نداریم؟ چرا با اینکه همه از او می خوانیم، هنوز خبری از او نیست؟

پاسخ این است که ما برای راحتی خودمان از حضرتش می خواهیم دستورات ما را اجرا کند. می گوییم بیایید و مشکلاتمان را حل کنید. بیا و به ما آرامش بده…

آیا تا به حال به خود گفته ایم: امام زمان! کاش میتونستم کاری برات انجام بدم کمی از غصه های شما کم کنم، در حالی که برخی از آنها درد و اندوه امام زمان است. انتظارات نابجا، توقعات نابجا و…

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا