چرا از کربلا کفن نخریم

کربلا در کدام کشور است؟ در پاسخ باید گفت که شهر کربلا (به انگلیسی) مرکز استانی به همین نام یکی از شهرهای جنوب عراق محسوب می شود. این شهر در منطقه غربی فرات و در 100 کیلومتری بغداد واقع شده است. این شهر تا سال 61 هجری قمری بیابانی بزرگ بود. این منطقه پس از سال شصت و یکم قمری و واقعه کربلا (شهادت امام حسین (ع)) مرکز توجه شیعیان و مسلمانان شد. پس از ساخت گنبد و مقبره شهدای دشت کربلا توسط آل بویه، این منطقه به یکی از مهم ترین زیارتگاه های عراق تبدیل شد. کربلا نامی است که هر مسلمانی را با شنیدن آن ناراحت می کند; مکانی که حرم امام حسین (ع) را در خود جای داده و یکی از محبوب ترین اماکن مذهبی جهان به شمار می رود. در این قسمت لحظه آخری سایت این شهر را به طور کامل به شما معرفی می کنیم.

فیلم کربلا

 

شهر کربلا

کربلای معلی یکی از شهرهای جنوب عراق است که با وسعت تقریبی 52800 کیلومتر مرکز استان کربلا محسوب می شود. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری ها بیش از 700 هزار نفر و مذهب اهالی آن اسلام و مذهبشان شیعه است. ساکنان این شهر به زبان عربی و کردی صحبت می کنند و واحد پول آن دینار است. آب و هوای کربلا در اکثر فصول سال گرم است. از آنجایی که در کربلا فرودگاه بین المللی وجود ندارد، زائران باید از طریق شهرهای اطراف به این مکان برسند. فاصله بغداد تا کربلا تقریباً 100 کیلومتر است.

سفر سیاحتی به حرم امام حسین (ع)

کربلا یکی از ثروتمندترین شهرهای عراق محسوب می شود و مهمترین منبع درآمد آن از زائران و فروش خرما است. این شهر از دو بخش کربلای قدیم و کربلای جدید تشکیل شده است که حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در قسمت قدیم قرار دارند. حدود 100 مسجد و 25 مدرسه دینی در این شهر زیارتی وجود دارد. شهر کربلا در طول تاریخ مورد هجمه های زیادی قرار گرفته است، اما همانطور که می دانید یکی از مهمترین وقایع تاریخ در سال 61 قمری در این شهر رخ داد. نبرد کربلا منجر به شهادت بسیاری از شیعیان به رهبری حسین بیک علی و عباس بن علی شد. این شهر همه ساله در ماه های محرم و صفر و به ویژه در ایام اربعین مملو از عاشقان اهل بیت می شود که برای عزاداری و ارادت خود به این شهر مذهبی می آیند.

جمعیت کربلا

کربلا یکی از شهرهای پرجمعیت عراق است که به دلیل وجود حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) هر ساله پذیرای زائران زیادی است. جمعیت کربلا حدود 700000 نفر در مساحت 43.7 کیلومتر مربع است.

تاریخ کربلا در ادوار مختلف

این شهر در گذشته های دور بیابانی بود که به نینوا، طف، عقر، حائر، نوویس و غضاریه معروف بود، اما پس از واقعه کربلا در سال 61 قمری، توجه مسلمانان و به ویژه شیعیان به این شهر جلب شد. حوزه. مدتی بعد دولت آل بویه که یکی از حکومت های معتقد به دین اسلام بود، صحن و گنبدی برای شهدای کربلا ساختند و پس از آن این مکان به زیارتگاه شیعیان تبدیل شد که برخی آن را برگزیده اند. . زنده. در زمان آل بویه اولین عملیات عمرانی در این شهر آغاز شد و اقدامات موثری برای بهسازی شهر انجام شد، اما بخش قابل توجهی از توسعه شهری به دوره صفویه و قاجاریه بازمی‌گردد.

با افزایش روزافزون زائران امام حسین(ع)، خلفای عباسی و وهابی که شیعه نبودند، احساس خطر کردند و حتی دو تن از آنان، هارون الرشید و متوکل، در زمان حکومت خود دستور تخریب حرم و بناهایی که اطراف آن را احاطه کرده بودند، صادر کردند. این کار آنها همدلی مضاعف را در بین شیعیان برانگیخت تا هر بار حرم را مرمت و بازسازی کنند. مدارس علمیه و حوزه های علمیه کربلا در قرن سوم قمری تأسیس شد. این شهر حوادث زیادی را متحمل شده است که از جمله مهمترین آنها می توان به حمله وهابیان به کربلا، حمله نجیب پاشا والی عثمانی به کربلا، انقلاب 1920 میلادی، انتفاضه شعبانیه و سقوط امپراتوری عثمانی، شهر کربلا اشاره کرد. اشغال توسط بریتانیای کبیر در قرن بیستم و حملات تروریستی متعدد. بعدها تشکیلات و احزابی در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایجاد شد که پس از استقلال عراق بر تعداد آنها افزوده شد.

مرتبط:  چرا حافظه رایانه به چند درایو تقسیم میکنیم

فلسفه نام کربلا چیست؟

نظریات مختلفی برای انتخاب نام کربلا برای این منطقه وجود دارد:

برخی بر این باورند که این نام به دلیل نوع خاک منطقه که بسیار سست است، انتخاب شده است، زیرا کربلا در زبان عربی به معنای خاک سست است.

برخی دیگر بر این باورند که این نام از زبان اکدی و ترکیب دو کلمه کوره و بابل گرفته شده است. بابل نام شهر مجاور نینوا است و بقایایی از معدن خشت و پخت آجر در آن وجود دارد.

نظریه دیگری وجود دارد که این نام از کلمه اکدی karballatu گرفته شده و به معنای نوعی تاج است که به شکل تاج خروس است و به پوشش سر اشاره دارد.

واقعه عاشورا در صحرای کربلا

دلیل اصلی شهرت کربلا واقعه عاشورا است. در این ماجرا، امام حسین (ع) که راضی به بیعت با یزید نبود، سرانجام مکه را به مقصد کوفه ترک کرد، اما در راه کوفه، ابن زیاد که والی کوفه بود، به حر بن یزید ریاحی دستور داد که دست از این بیعت بردارد. کاروان او به همین دلیل است که لشکر امام حسین در منطقه ای که امروز به نام کربلا می شناسیم، اردو زدند. درگیری میان کاروان امام و لشکر عمر بن سعد در دهمین روز از محرم سال 61 قمری شدت گرفت و به شهادت امام حسین و چند تن از یارانش انجامید. بازماندگان کاروان که اکثراً زنان و کودکان بودند اسیر شدند و توسط یزید به کوفه و سپس به دمشق فرستاده شدند.

حرم حضرت عباس در حدود 400 متری ضلع شمال شرقی حرم امام حسین (ع) قرار دارد و در این بین فضای آرامش بخشی و معنوی به نام بین الحرمین قرار دارد که دو حرم را به هم متصل می کند. فضای بین مساجد مطهر برای همگان خاص و ناب است، بنابراین هرکس یک بار سفر به کربلا را تجربه کند محال است آن را از دست ندهد. روز تاسوعا منسوب به حضرت ابوالفضل و روز عاشورا نیز منسوب به حسین بن علی است.

تربت کربلا

تربت امام حسین یا تربت کربلا به خاک یا غباری گفته می شود که از اطراف قبر امام حسین پاک می شود و برای شیعیان بسیار ارزشمند است. تربت کربلا برای مهر و موم کردن نماز تربت کربلا و تسبیح استفاده می شود که ثواب زیادی به همراه دارد و عبادت با خود برای مسلمانان بسیار ارزشمند است.

پایتخت کربلا کجاست؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که این سؤال اساساً اشتباه است; زیرا شهر کرب و بالا یکی از شهرهای عراق است که پایتخت آن شهر بغداد است!

پیاده روی اربعین در کربلا

زائر کربلا که کربلایی نامیده می شود مورد احترام همه شیعیان است، اما اگر کسی بخواهد با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) برود، ثوابش فراتر از عقل است. راهپیمایی اربعین حسینی سال هاست که مورد توجه مردم قرار گرفته است و علاوه بر شیعیانی که در عراق، ایران و یا کشورهای همسایه هستند، افراد بی شماری از نقاط دور و نزدیک به این راهپیمایی معنوی می آیند تا فضایل آن را به اشتراک بگذارند و می توانند این ایام فرخنده را سپری کنند. با آرزوی رسیدن به حرم در ایام اربعین، پخش زنده کربلا و ضبط تصاویر چشم نواز از حرمین شریفین و پیاده روی اربعین، دل بسیاری از مردمی را که نتوانستند به کربلا و بین الحرمین مشرف شوند، شاد می کند. ، که لذتی وصف ناپذیر را به ارمغان می آورد.

در سفر به کربلا از کدام مکان ها بازدید کنیم؟

از آنجایی که بیشتر گردشگران شرکت کننده در تور کربلا، زائران حسینی هستند که به قصد زیارت اباعبدالله الحسین (ع) پا به شهر عاشقان گذاشته اند، به همین دلیل است که بیشتر اماکن گردشگری این شهر جنبه مذهبی به خود گرفته است. . از اماکن مذهبی و گردشگری شهر کربلا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرتبط:  چرا پابجی از مایکت برداشته شد

حرم امام حسین (ع)

حرم حضرت عباس (ع)

بن الحرامین

محل قتلگاه امام حسین (ع)

تل زینبیه

خیمه امام حسین

نهر علکمه

حرم مطهر شهدای کربلا

حالت دست چپ حضرت عباس (ع)

سمت راست حضرت عباس (ع)

مقام امام صادق (ع)

مقام حضرت مهدی (عج)

پناهگاه کودکان مسلمان

پناهگاه حربن ریاحی

حرم سید ابراهیم مجاب

حرم حبیب بن مظهر

حرم ابن فهد حلی

حرم ابن حمزه

حرم امامزاده آخرس

حوض امام علی (ع)

قلعه هندی

قلعه اخیزار

قصر آچان

کاخ نخیله

آرامگاه امیرکبیر

پل سفید

دریاچه رزازه

از کربلا چه سوغاتی بخریم؟

کربلا نیز مانند سایر شهرها سوغاتی های خاص خود را دارد که می توانید برای جلب رضایت عزیزانتان با خرید آنها. در اینجا لیستی از آن خاطرات آمده است:

تربت کربلا

جانماز و سجاده

سنگ عقیق و نزدیک نجف

دستگاه بخور

محصولات چرمی زیبا

اصلی

شیرینی های خوشمزه کربلا

صنایع دستی کربلا

چه زمانی را برای سفر به کربلا انتخاب کنیم؟

اکثر زائران بهترین زمان برای زیارت کربلا را ایام اربعین می دانند که شیعیان از سراسر جهان برای برگزاری مراسم اربعین به کربلا سفر می کنند و این مکان شور خاصی دارد. به دلیل آب و هوای گرم و خشک کربلا، احتمالا تابستان فصل مناسبی برای سفر بیشتر مردم به این مکان نیست و گرمای سوزان آفتاب عراق برای خیلی ها جذابیتی ندارد. با انتخاب تور کربلا در فصول خنکی مانند زمستان و پاییز می توانید سفر خود را به این مکان مقدس زیارتی آسان کنید.

برای گزارش مشکل

هیچ کس بی دلیل فریاد نمی زند

لبهای کلیم از دعای سوزان نمی افتد

کریم هم کریم زنجیر شده بود

به دست چسبیده از عطا نمی افتد

حتی اگر کثیفی روی لب شما بماند

عقیق اگر خیس باشد قیمتی ندارد

این زبان طولانی یهودی به شما چه گفت؟

او همیشه فحش نمی دهد

سرت چه شد، پنجه هایت را روی زمین می کشی؟

با هر نفس لب هایت از گریه دست نمی کشند

قسم به سینه ای که پشت در زده شد

بدون درد، این پا مناسب نمی شود

اونی که پیراهنش پاره شده

کفن کربلا یادت نیست؟

به کسی گیر کرده ای

وقتی گرگ ها بگذرند بدنت نمی افتد

بعد از سه روز مردم تو را دفن کردند

سر بریده شما پایمال نمی شود

سنان و شمر به هم اشاره کردند و گفتند:

مگر اینکه سوراخ شده باشد؟ چرا نمی افتد؟

او در اطراف هارلم گودی هنجار می گفت

حسین نهر سقوط نمی کند

19 نوامبر 1402

کیفیتش بد نبود


مفید بود

17 نوامبر 1402

سلام همینطور بود که گفتند


مفید بود

15 نوامبر 1402

برخورد خوب با دکه دارو، تحویل سریع و کار بی نقص آنها، همه چیز خوب و عالی است، انشالله که دید خدا به زندگی و کسب و کارشان موفق به افتتاح چنین دکه ای شود.


مفید بود

16 اکتبر 1402

با سلام و عرض ادب و تشکر از محصول عالی شما. خیلی ممنون از عقیق


مفید بود

4 اکتبر 1402

عالی، از شما متشکرم. روحش شاد


مفید بود

18 سپتامبر 1402

دقیقا مطابق تصویر و فروشنده محترم و با اخلاق

14 سپتامبر 1402

اخلاق و پاسخگویی فروشنده منحصر به فرد است

6 سپتامبر 1402

بسته کامل بود و فروشنده به سرعت آن را ارسال کرد

دوست باسلامی

27 اوت 1402

بسیار عالی، من واقعا به این خرید دچار شدم. سلام سریع تحویل گرفتم به علاوه صاحب غرفه رفتار بسیار خوبی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا