چرا تو سایت نمیره

آیا تا به حال دیده اید که تمام اتصالات اینترنت برقرار است و مشکلی برای اتصال وجود ندارد، اما برخی از وب سایت ها در مرورگر باز نمی شوند؟ این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مسائلی مانند کندی سرور و خرابی سایت می تواند دلیل اصلی این مشکل باشد. آدرس وب سایت یا دامنه ممکن است تغییر کرده باشد یا حتی ارائه دهنده خدمات اینترنت شما دسترسی به وب سایت های خاصی مانند YouTube را مسدود کرده باشد. البته این مشکل می تواند علت داخلی هم داشته باشد. گاهی اوقات بارگذاری صفحات اینترنتی با کش داخلی مرورگر، فایروال ویندوز، برخی افزونه ها یا افزونه های نصب شده بر روی مرورگر و در نهایت تغییرات ناگهانی در تنظیمات یا پیکربندی روتر باعث باز نشدن برخی وب سایت ها می شود. در این مقاله با 11 راه حل مشکل باز نشدن سایت با وجود اینترنت آشنا می شوید.

اینترنت متصل است، اما برخی از سایت ها در مرورگر باز نمی شوند؟ این مقاله را بخوانید

بهترین نکات زمانی که برخی از وب سایت ها در رایانه شما باز نمی شوند

ما قبلا روش های مشابهی را برای حل مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی های دارای اینترنت ایرانسل، همراه اول و رایتل برای گوشی ها در انزل وب آموزش داده ایم، اما در مرورگرهای کامپیوتری گاهی مشکل باز نشدن سایت ها هنگام بروز خطاهای HTTPS و SSL در مرورگر رخ می دهد یا با پیام درخواست بد HTTP 400 مواجه می شوید که با نکاتی که قبلاً معرفی شد به راحتی قابل حل است. خطاهای دیگری مانند این صفحه وب در دسترس نیست وجود دارد که با وجود اتصال به اینترنت و عدم تغییر در مرورگر رخ می دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم از نکات زیر برای یافتن دلیل باز نشدن سایت ها و رفع آنها استفاده کنید.

ببینید آیا سایت موجود است؟

بهتر است قبل از هر اقدامی این سوال را مطرح کنیم که چرا سایت های خاصی باز نمی شوند؟ ابتدا بررسی کنید که آیا خود سایت مشکل دارد یا برای همه قابل دسترسی است. آدرس دامنه را در سرویس downforeveryoneorjustme.com وارد کنید. پس از چند ثانیه، این سرویس به شما می گوید که آیا سایت مورد نظر شما از کار افتاده یا برای همه در دسترس نیست و یا فقط برای مشاهده آن مشکل دارید. اگر سایت مورد نظر دور از دسترس است، پیشنهاد می کنیم از نسخه های آرشیو شده آن در اینترنت یا نسخه آرشیو شده سایت در مرورگر خود استفاده کنید.

آیا سایت در مرورگر دیگری نمایش داده می شود؟

این مرحله یکی از مراحل ضروری برای بررسی مشکل باز نشدن وب سایت های مختلف در مرورگرهای فایرفاکس، گوگل کروم و … می باشد. بررسی کنید که آیا وب سایت مورد نظر شما در مرورگرهای دیگر باز می شود یا شما با همین مشکل روبرو هستید. اگر این مشکل فقط در یک مرورگر خاص مانند کروم و فایرفاکس ظاهر می شود، از دستورالعمل های بازنشانی فایرفاکس و کروم با یک کلیک استفاده کنید یا مرورگر را یک بار از ابتدا دوباره نصب کنید.

با بررسی فایل Host در ویندوز مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر را برطرف کنید

برای دسترسی به فایل هاست، به پوشه C:Windowssystem32driversetc در ویندوز خود بروید. بررسی کنید که آیا سایت خاصی در این فایل مسدود شده است یا خیر. به طور پیش فرض، این فایل را می توان به صورت زیر در ویندوز مشاهده کرد:

پایین و انتهای این فایل را بررسی کنید و فرمت 127.0.0.1 www.domain.com domain.com را ببینید. سایت خاصی ذکر شده یا نه؟ اگر وب سایتی مانند این را در فایل های هاست مشاهده کردید، به سادگی این خط را از کل فایل حذف کنید و سپس فایل های هاست را دوباره ذخیره کنید.

با پاک کردن کش مرورگر و تاریخچه باز نشدن برخی سایت ها را برطرف کنید

پاک کردن کش یا همان اطلاعاتی که پس از چندین بار جستجو در حافظه مرورگر ذخیره می شود، در افزایش سرعت گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و … موثر است. ابزارهایی مانند ابزارهای Ccleaner و Tuneup به راحتی می توانند کش مرورگر و تاریخچه را پاک کنند. اگرچه می توانید آن را به صورت دستی انجام دهید.

بررسی تنظیمات فایروال ویندوز برای رفع مشکل باز نشدن سایت

شما یا کاربر دیگری که از سیستم استفاده می‌کند ممکن است تنظیمات فایروال را فعال کرده و وب‌سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و یوتیوب را ناخودآگاه مسدود کرده باشید. با غیرفعال کردن سرویس فایروال پیش فرض در ویندوز از کنترل پنل، مشکل باز نشدن برخی وب سایت ها در مرورگر برطرف می شود.

بررسی نرم افزارهای مسدود کننده یا کنترل های والدین در ویندوز

شما باید ویندوز را در همه جهات بررسی کنید. ببینید آیا ویژگی کنترل‌های والدین برای کنترل کاربران خاص در ویندوز فعال است یا نرم‌افزاری که وب‌سایت‌های خاصی را مسدود می‌کند؟ تمام برنامه هایی که وب سایت ها را مسدود می کنند را از کنترل پنل > برنامه ها و ویژگی ها حذف یا غیرفعال کنید.

برای رفع باز نشدن برخی سایت ها، کش DNS ویندوز را پاک کنید

پنجره Command Prompt را با تایپ cmd در جستجوی ویندوز باز کنید. ipconfig/flushdns را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. با این کار تمام کش DNS حذف می شود.

استفاده از DNS عمومی و باز کردن Google

DNS ISP شما ممکن است دسترسی به یک وب سایت خاص را مسدود کند. بنابراین برای افزایش سرعت بارگذاری بهتر است از Google Public DNS یا Open DNS استفاده کنید و مطمئن باشید که سایت هرگز به این دلیل مسدود نمی شود.

تنظیمات شبکه کامپیوتر را بازنشانی کنید

اگر فکر می کنید مشکل از شبکه و تنظیمات کامپیوتر شماست، می توانید از برنامه های خاصی برای بازنشانی و بازگشت به حالت اولیه تنظیمات شبکه استفاده کنید، ما قبلا ۷ ابزار برتر برای تعمیر اتصال اینترنت را ارائه و بررسی کرده ایم. مشکلات تحت ویندوز در Enzel Web. .

تنظیم مجدد مودم یا روتر برای رفع مشکل باز نشدن صفحه وب

192.168.1.1 را در مرورگر خود تایپ کنید. وارد تنظیمات مودم شوید و دوباره آن را ریست کنید. دلیل استفاده از این ترفند، تمدید آدرس IP است تا اطمینان حاصل شود که دو رایانه یا دستگاه تلفن همراه مشابه از یک IP استفاده نمی کنند. برای راه اندازی مجدد مودم برای راه اندازی مجدد نرم افزار یا نرم افزار، می توانید از راه اندازی مجدد یا راه اندازی مجدد نرم افزار مودم استفاده کنید. اگر بهینه سازی و تغییر اجزای نرم افزار کار نمی کند، زمان راه اندازی مجدد سخت است که باید یک بار با استفاده از دکمه کوچک پشت یا زیر مودم آن را ریست کنید.

مرتبط:  چرا نجاشی مسلمانان را به مشرکان تحویل نداد کلاس پنجم

در 90 درصد موارد، این روش مشکلات باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر را حل می کند.

کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید

اگر با تمام نکات ارائه شده این مشکل همچنان ادامه داشت، پیشنهاد می کنیم یک بار سیستم خود را ریستارت کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، حتما با ارائه دهنده یا اپراتور اینترنت خود تماس بگیرید.

در پایان پیشنهاد می کنیم پس از رفع مشکل، در صورتی که محتوای وب سایت برای شما بسیار ارزشمند است، با 5 روش برای دانلود کامل سایت یا وبلاگ ها و استفاده آفلاین از آنها
، وب سایت را دانلود کرده و نسخه آفلاین کامل آن را ایجاد کنید. و آن را در آرشیو خود نگه دارید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

چگونه مشکل باز نشدن وب سایت ها در مرورگر رایانه خود را حتی اگر به اینترنت متصل هستید برطرف کنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

رفع مشکل باز نشدن سایت ها

اگر گاهی اوقات برخی از وب سایت ها برای شما باز نمی شوند، اما از مکان دیگری قابل مشاهده هستند، ممکن است تنظیمات شبکه یا رایانه شما در شبکه (شبکه خانگی یا حتی رایانه متصل به اینترنت) صحیح نباشد. باید از ارائه دهنده خدمات اینترنت خود کمک بگیرید و آدرس DNS مورد اعتماد آن را در سیستم خود تنظیم کنید.

این آموزش شامل عکس است، برای دیدن تصاویر بزرگتر روی آنها کلیک کنید.

رفع باز نشدن سایت ها:

مراحل تنظیم یا تغییر DNS در سیستم عامل های ویندوز به شرح زیر است:

1- وارد Control Panel شده و به مسیر زیر بروید:

صفحه کنترل

شبکه و اینترنت

مرکز شبکه و اشتراک گذاری

2- در سیستم عامل ویندوز 8 گزینه اترنت را انتخاب کنید.

(گزینه Local Area Connection را در سیستم عامل ویندوز 7 انتخاب کنید.)

حل مشکل باز نشدن سایت ها

در این صفحه بسته به ماینینگی که به آن وصل میشوید مثلاً وایرلس یا … باید یکی را انتخاب کنید (برای باز کردن دوبار کلیک کنید)

اگر مطمئن نیستید که به کدام اتصال وصل می‌شوید، می‌توانید تنظیمات را برای همه اعمال کنید (اصولاً اتصالات متصل صلیب ندارند یا غیرفعال هستند. کافیست همان‌ها را انتخاب کنید.)

3- در پنجره باز شده گزینه Properties را انتخاب کنید.

تنظیم صحیح DNS

4- گزینه Internet Protocol version 4 (TCP/IPv4) را انتخاب کنید

رفع مشکل دیده نشدن برخی سایتها

5- گزینه Properties را انتخاب کنید.

مشکل dns

6- در پنجره باز:

گزینه Use the following DNS server addresses را علامت بزنید.

دو آی پی مشخص شده در تصویر زیر را در کادرهای مربوطه وارد کرده و روی OK کلیک کنید. در پنجره Local Area Connection Properties 4 دوباره روی OK کلیک کنید.

اگر این DNS نیازهای شما را برآورده نمی کند، می توانید لیست DNS های محبوب در اینترنت را در اینجا بررسی کنید.

آدرس IP متعلق به گوگل است:

IP8.8.8.8

PI 8.8.4.4

آی پی ۸٫۸٫۸٫۸

7- cmd را مطابق تصویر زیر وارد کنید:

وارد شدن cmd

8- دستور زیر را مانند تصویر زیر در پنجره مشکی cmd بنویسید:

این دستور کش DNS را پاک می کند.

ipconfig /flushdns

دستور ipconfig /flushdns

9- با مشاهده پیغام زیر مراحل با موفقیت انجام شد و کش DNS پیکربندی و سپس پاک شد:

فرمان ipconfig /flushdns

اگر این مقاله مشکل شما را حل کرد، می توانید از این مقاله کمک بگیرید تا از همین ترفند در تلفن همراه خود استفاده کنید. گفتید که در این مقاله راه هایی برای افزایش سرعت تلفن همراه در اینترنت 2G 3G 4G و WI-FI وجود دارد. . .

احتمالاً نتوانسته اید به سایت مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. 🚧 مشکل باز نشدن سایت به دلایل مختلفی رخ می دهد. در این مقاله انزل وب 22 روش برای رفع مشکل باز نشدن وب سایت در ویندوز 10، 11، 7 و 8 را آموزش می دهیم.

رفع مشکل اتصال و باز نشدن سایت ها در ویندوز 10، 11 و…

وقتی یک وب سایت در ویندوز 11، 10 بارگیری یا متصل نمی شود چه باید کرد؟

گاهی اوقات به دلیل مشکلات و خطاها امکان دسترسی به برخی سایت ها وجود ندارد. در این صورت هر چه تلاش کنید سایت لود نمی شود. این مشکل از چند طریق قابل حل است. در این مقاله انزل وب نحوه رفع مشکل باز نشدن وب سایت در ویندوز 10، 11، 7 و … را به شما آموزش می دهیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

سایت به دلیل مشکلات اینترنت در ویندوز 10 و … باز نمی شود

برای رفع مشکل باز نشدن سایت در ویندوز 7 ابتدا اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. شاید در آن زمان اینترنت قطع شده یا مودم شما اصلا روشن نیست. علاوه بر این، ممکن است به اشتباه حالت هواپیما را روشن کرده باشید. به سمت راست Tskbar توجه کنید. سیگنال Wi-Fi را بررسی کنید، اگر نماد هواپیما را مشاهده کردید، به این معنی است که حالت هواپیما فعال است. روی نماد WiFi ضربه بزنید. گاهی اوقات لازم است حالت پرواز را در این قسمت بررسی کنید.

اگر برخی از سایت ها ظاهر می شوند و فقط برخی دیگر مشکل دارند، مودم خود را خاموش کنید. کمی صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید. گاهی اوقات راه اندازی مجدد کامپیوتر می تواند مشکل را حل کند. به این نکته هم توجه کنید که آدرس سایت را درست وارد کرده اید.

مورد دیگر این است که می توانید به طور موقت از دستگاه دیگری برای مشاهده سایت مورد نظر استفاده کنید. اگر این خطا در دستگاه های دیگر رخ می دهد، مشکل از سیستم شما نیست.

بررسی مشکل باز نشدن برخی سایت ها

اگر با باز نشدن برخی سایت‌ها مشکل دارید، از downforeveryoneorjustme.com یا Downdetector دیدن کنید. سپس آدرس سایت مورد نظر را در کادر وارد کنید و ببینید آیا این مشکل برای افراد دیگر وجود دارد یا خیر. گاهی اوقات مشکل ملی است و ربطی به اینترنت یا … ندارد.

مشکل باز نشدن سایت در ویندوز با مرورگر دیگر و حالت ناشناس آن را برطرف کنید

برای رفع مشکل باز نشدن سایت در ویندوز 10 و 8 و … می توانید مرورگر خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر از گوگل کروم استفاده می کنید، این بار فایرفاکس را باز کنید.

مرتبط:  چرا دشت کویر برای زندگی و کار کشاورزی مساعد نیست

ما همچنین استفاده از حالت مرور خصوصی مرورگر را توصیه می کنیم. برای مثال، مرورگر کروم را برای این کار باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید. اکنون بر روی New Incognito Window کلیک کنید.

برای آشنایی با نحوه فعال کردن حالت ناشناس در سایر مرورگرها، مقاله فعال کردن حالت ناشناس در مرورگرهای ویندوز را مطالعه کنید.

با تنظیم DNS مشکل گوگل کروم را در ویندوز 10 برطرف کنید

برای رفع مشکل باز نشدن مرورگر هنگام اتصال به اینترنت در رایانه، می توانید از تنظیمات DNS استفاده کنید. Win+R را فشار دهید. سپس ncpa.cpl را در کادر وارد کرده و OK کنید.

راه دیگر رفتن به کنترل پنل است. سپس به Network رفته و Network and Sharing Center را باز کنید.

حالا در صفحه باز شده روی آداپتور اینترنت خود کلیک کنید. Properties را انتخاب کنید.

دوبار روی پروتکل اینترنت نسخه 4 (TCP/IPv4) ضربه بزنید.

گزینه Use the following DNS server addresses را انتخاب کنید.

سپس اعداد زیر را در فیلدهای ذکر شده وارد کنید:

سرور DNS ترجیحی: 8.8.8.8

سرور DNS جایگزین: 8.8.4.4

روی OK کلیک کنید.

به پنجره Properties برگردید و روی OK کلیک کنید. حالا پنجره کنترل پنل را ببندید. در نهایت سیستم خود را ریستارت کنید.

اگر Google DNS کار نمی کند، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

208.67.220.220

208.67.222.222

مانیتورینگ DNS:

84.200.69.80

84.200.70.40

206.125.173.29

45.32.230.225

DNS بدون سانسور:

91.239.100.100

89.233.43.71

با ریست کردن مرورگر، باز نشدن سایت در ویندوز را برطرف کنید

راه دیگر برای رفع مشکل باز نشدن سایت در ویندوز این است که مرورگر خود را به حالت اولیه بازنشانی کنید. به عنوان مثال، در گوگل کروم، روی منوی سه نقطه ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید. سپس روی Show advanced settings کلیک کنید. حالا روی Reset Settings کلیک کنید. در پنجره باز شده روی Reset کلیک کنید.

برای یادگیری نحوه ریست کردن سایر مرورگرها، آموزش ریست کردن مرورگرهای ویندوز را مطالعه کنید.

با راه اندازی مجدد کارت شبکه مشکل باز نشدن برخی سایت ها را برطرف کنید

برای حل مشکل باز نشدن برخی سایت‌ها، Control Panel را باز کنید. سپس به مرکز شبکه و اشتراک گذاری بروید. تغییر تنظیمات آداپتور را در سمت راست انتخاب کنید.

کارت شبکه سیستم خود را پیدا کنید. سپس روی آن راست کلیک کرده و disable را بزنید. کمی صبر کنم این بار گزینه Enable را انتخاب کنید. اگر چندین کارت شبکه دارید، این کار را برای هر یک انجام دهید و تنها کارتی را که سیستم شما در حال حاضر به آن متصل است، فعال کنید.

با ریست کردن IPconfig مشکل باز نشدن وبسایت ها در ویندوز 10 و… را برطرف کنید

دلیل باز نشدن وب سایت ها در ویندوز 10 ممکن است به دلیل مشکلاتی در IPconfig باشد. برای تنظیم مجدد IPconfig، روی منوی Start کلیک کنید و cmd را در کادر جستجو جستجو کنید. روی Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده دستورات زیر را به ترتیب وارد کرده و پس از وارد کردن هر کدام Enter را فشار دهید:

ipconfig /flushdns

ipconfig /registerdns

ipconfig / نسخه

ipconfig / تمدید

بازنشانی Netsh Winsock

در نهایت پنجره CMD را ببندید و سیستم خود را ریستارت کنید.

مشکل باز نشدن برخی سایت ها با تنظیم مجدد TCP/IP برطرف شد

برای رفع باز نشدن برخی سایت‌ها، کلید Windows + X را فشار دهید. سپس Command Prompt (Administrator) را انتخاب کنید. دستور زیر را وارد کنید:

netsh int ip resetlog.txt

سپس دستور زیر را وارد کنید:

کاتالوگ ریست نتش وینسوک

netsh int ip reset reset.log ضربه زد

سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید.

رفع مشکل سایت با به روز رسانی درایورهای شبکه در ویندوز باز نمی شود

برای رفع مشکل باز نشدن سایت در ویندوز، روی منوی استارت کلیک کرده و Device Manager را جستجو کنید. سپس لیست آداپتورهای شبکه را باز کنید، روی درایور آداپتور شبکه کلیک راست کرده و گزینه Update driver را انتخاب کنید. اکنون روی Search automatically for updated driver software کلیک کنید. منتظر بمانید تا فرآیند بررسی به‌روزرسانی تکمیل شود. سپس سیستم خود را ریستارت کنید تا آپدیت نصب شود.

مشکل باز نشدن برخی سایت ها با استفاده از عیب یاب را برطرف کنید

برای رفع مشکل باز نشدن سایت ها در ویندوز 7 و … دکمه های Win+I را فشار دهید. سپس به قسمت Update & Security بروید. به تب Troubleshooting بروید. Internet Connections را انتخاب کرده و روی Run Troubleshooter کلیک کنید.

با بررسی فایل Hosts مشکل دسترسی به سایت در ویندوز را برطرف کنید

برای رفع مشکل باز نشدن وب سایت ها در ویندوز 10، فایل اکسپلورر را باز کنید. سپس به مسیر زیر بروید:

C:WindowsSystem32driversو غیره

حالا روی فایل host کلیک راست کرده و Open with Notepad را انتخاب کنید.

بررسی کنید که آیا وب سایت هایی با خط 127.0.1 وجود دارد یا خیر. برای رفع انسداد وب سایت، تمام ورودی هایی که با 127.0.0.1 شروع می شوند را حذف کنید.

سپس Win+R را فشار دهید. %temp% را در کادر وارد کرده و OK کنید. سپس تمام فایل های موقت را حذف کنید.

با تنظیم مجدد جدول مسیریابی، باز نشدن سایت در ویندوز را برطرف کنید

برای رفع مشکل باز نشدن سایت در ویندوز 10 روی منوی استارت کلیک کنید. سپس CMD را جستجو کنید. روی Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را انتخاب کنید. سپس دستور زیر را وارد کنید:

route-f

حالا CMD را ببندید.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در ویندوز 10

برای رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در ویندوز 10، دکمه های Win+R را فشار دهید. regedit را در کادر وارد کنید. ویرایشگر رجیستری باز خواهد شد. حالا به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWindows

سپس روی Applnit_DLLs در سمت راست دوبار کلیک کنید. بخش Value Data آن باید خالی باشد.

پس از راه اندازی مجدد رایانه، مرورگر خود را باز کرده و وب سایت را جستجو کنید.

با تغییر MTU مشکل باز نشدن سایت های ایرانی و خارجی را برطرف کنید

برای رفع مشکل باز نشدن وب سایت های ایرانی و خارجی در ویندوز 10، TCP Optimizer را دانلود کنید. سپس روی آن کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید. گزینه Custom را در پایین صفحه انتخاب کنید.

مرتبط:  چرا زیر گوجه سیاه میشود

اکنون MTU را به 1432 تغییر دهید.

سپس روی Apply Changes کلیک کنید و سیستم خود را ریستارت کنید.

مشکل باز نشدن برخی سایت ها با حذف برنامه های شخص ثالث برطرف شد

نصب یک برنامه جدید ممکن است باعث این مشکل شود. اگر به تازگی برنامه ای را نصب کرده اید و بعد از آن این مشکل پیش آمده است، بهتر است این برنامه ها را حذف کنید تا مشکل باز نشدن برخی سایت ها حل شود. سپس سیستم خود را ریستارت کنید و مشکل را بررسی کنید.

اگر مطمئن نیستید که مشکل دقیقاً همین است یا خیر، بهتر است Safe Boot را اجرا کنید. در این حالت فقط فایل ها و برنامه های سیستمی در ویندوز شما وجود دارد. اگر در این حالت وارد مرورگر شده اید و مشکلی وجود ندارد، مشکل از برنامه های شخص ثالث است.

بررسی تنظیمات فایروال ویندوز برای رفع مشکل باز نشدن سایت

گاهی اوقات مشکل باز نشدن سایت در ویندوز ناشی از فایروال و آنتی ویروس است. بسیاری از افزونه ها نیز سایت را مسدود می کنند. در چنین شرایطی، بهترین راه این است که آنتی ویروس خود را به طور موقت غیرفعال کنید و همه افزونه ها را حذف کنید. سپس سایت مورد نظر را جستجو کنید. پس از بررسی و اتمام کار، آنتی ویروس را دوباره فعال کنید زیرا برای امنیت کامپیوتر شما ضروری است.

اگر بعد از فعال کردن آنتی ویروس دوباره این اتفاق افتاد، بهتر است این برنامه را حذف کرده و آنتی ویروس دیگری نصب کنید. برای شناخت بهترین آنها، مقاله بهترین آنتی ویروس برای ویندوز را مطالعه کنید.

مشکل باز نشدن برخی از سایت ها هنگام اسکن سیستم برطرف شد

درست است که گاهی اوقات آنتی ویروس سایت های خاصی را مسدود می کند، اما در نظر بگیرید که گاهی اوقات می توانید با اسکن ویندوز خود با آنتی ویروس این مشکل را حل کنید. آنتی ویروس را باز کنید و روی Scan کلیک کنید. سپس منتظر بمانید تا اسکن ویندوز کامل شود. پس از آن مرورگر را باز کرده و سایت مورد نظر را جستجو کنید.

مشکل باز نشدن برخی سایت ها را با استفاده از نسخه کش سایت ها برطرف کنید

برای رفع موقت مشکل باز نشدن برخی سایت ها در ویندوز، می توانید از نسخه کش آن ها استفاده کنید. برای این کار سایت مورد نظر را در گوگل جستجو کنید. سپس بر روی فلش کوچک کنار آدرس آنها یا منوی سه نقطه کنار نام و آدرس آنها کلیک کنید و سپس روی Cached کلیک کنید.

قبل از اینکه بتوانید از سایت استفاده کنید صبر کنید تا سایت بارگیری شود.

باز نشدن سایت های داخلی را برطرف کنید

دلیل باز نشدن سایت با فیلترشکن این است که برخی از سایت های داخلی آن را تحریم کرده اند و شما فقط می توانید از سرورهای داخلی برای دسترسی به آنها استفاده کنید. اگر در حال مرور یک سایت داخلی هستید، حتما VPN را خاموش کنید. سپس دوباره سایت را بررسی کنید.

البته در نظر داشته باشید که ممکن است سایت در داخل کشور در دسترس نباشد. در این صورت فقط می توانید منتظر بمانید تا آنها مشکل را حل کنند.

مشکل باز نشدن برخی سایت ها را با پاک کردن کش مرورگر برطرف کنید

برای رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها، بهتر است کش و تاریخچه مرورگر خود را پاک کنید. گاهی اوقات این موارد باعث مسدود شدن سایت ها می شود.

اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید، روی منوی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید. سپس تنظیمات را انتخاب کنید.

حالا روی Show advanced settings کلیک کنید و روی Clear browsing data کلیک کنید.

پنجره ای باز خواهد شد. روی Clear the Following Items در منو کلیک کنید، سپس The Beginning of Time یا All Time را انتخاب کنید.

پاک کردن حافظه پنهان، پاک کردن سابقه مرور، و حذف کوکی‌ها و سایر سایت‌ها را از گزینه‌ها انتخاب کنید.

در نهایت روی Clear browsing data کلیک کنید.

برای آموزش پاک کردن کش در سایر مرورگرها مقاله پاکسازی کش در فایرفاکس، اج و … را مطالعه کنید.

مشکل باز نشدن سایت در ویندوز به دلیل ابزار Data Limit

مشکل باز نشدن سایت در ویندوز 10 ممکن است به دلیل فعال کردن ابزار Data Limit باشد. با این ابزار می توانید مصرف اینترنت خود را مدیریت کرده و آن را کاهش دهید. هنگامی که مقداری را تعیین کردید و از این حد فراتر رفتید، تا زمانی که اینترنت را خاموش نکنید، دیگر نمی‌توانید از اینترنت استفاده کنید.

برای آشنایی با نحوه فعال یا غیرفعال کردن این ابزار، مقاله نحوه کاهش و تنظیم مصرف اینترنت در ویندوز 10 با ابزار Data Limit را مطالعه کنید.

مشکل باز نشدن سایت در ویندوز به دلیل فایروال داخلی روتر مودم

برای رفع مشکل باز نشدن سایت در ویندوز، وارد مرورگر خود شوید. سپس صفحه کاربری روتر خود را نمایش دهید. اساسا باید از 192.168.1.1 یا 192.168.1.0 استفاده کنید. در بیشتر موارد به جای نام کاربری و رمز عبور باید کلمه admin را وارد کنید. اگر آدرس دقیق را نمی دانید، می توانید به صورت آنلاین جستجو کنید. در برخی موارد این آدرس روی برچسبی در زیر مودم و روتر نوشته می شود.

اکثر روترهای مودم دارای فایروال داخلی هستند. اگر مودم شما یکی دارد، آن را خاموش کنید. سپس با سایت مشورت کنید. اگر مودم شما این را ندارد، آن را ریست کنید. قبل از بازنشانی، از اطلاعات پیکربندی آن اسکرین شات بگیرید. پس از تنظیم مجدد، SSID یا نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. همچنین می توانید از پشتیبانی شرکت اپراتور اینترنتی خود بهره مند شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله انزل وب روش های رفع مشکل باز نشدن وب سایت های داخلی و خارجی را آموزش داده ایم. برای حل این مشکل از چه روشی استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا