چطور به والدین احترام بگذاریم

رابطه والد و فرزند شاید ناب ترین باشد. همچنین یکی از تحولات خوب و بد است. نکاتی که در مقاله در مورد احترام به والدین ارائه شده است به شما کمک می کند تا روابط خوبی با والدین خود ایجاد کنید.

بزرگترین هدیه ای که می توانید به کسی بدهید زمان است. مهم نیست چقدر زندگی تان شلوغ است، همیشه برای والدینتان وقت بگذارید. والدین می توانند با بزرگ شدن فرزندانشان و رفتن به دانشگاه احساس تنهایی کنند. اگر دور زندگی می کنید، حداقل روزی یک بار با آنها تماس بگیرید و آخر هفته ها به آنها سر بزنید. تماس در طول روز ایده بسیار خوبی است.

یادتان هست زمانی که با تب شدید در بیمارستان بستری شدید؟ پدر و مادرت رختخوابت را ترک نکردند، شب های بی خوابی را سپری کردند تا سالم بمانند. بله، مسئولیت آنها به عنوان والدین است و این مسئولیت را جدی گرفتند. سپاس از فداکاریتان. هر فرصتی که به دست می آورید، از آنها تشکر کنید و به آنها بگویید که دوستشان دارید. با این کار به والدین خود احترام می گذارید.

والدین شما تمام روز سر کار می رفتند، احتمالاً حتی روزهایی که نمی خواستند. آنها به طور مداوم سعی کرده اند زندگی شما را راحت تر و از نظر مالی امن تر کنند. از آنها برای هر کاری که انجام دادند تشکر کنید، برای لذت کمی که به شما دادند تا شما هم از آن لذت ببرید. این یک راه ساده برای احترام به والدین است.

خودتان را جای آنها بگذارید:

هر زمان که والدینتان چیزی می گویند که با نظر شما در تضاد است، با نادیده گرفتن آنها بحث نکنید. شکاف نسلی بین شما و آنها را بپذیرید و سعی کنید آنها را درک کنید. ممکن است حق با شما باشد، اما سعی کنید خود را جای آنها بگذارید تا بفهمید چرا با شما موافق نیستند. در صورت امکان وقت بگذارید و با حوصله زمان خود را توضیح دهید.

هرگز صدایت را بلند نکن:

مواقعی پیش می آید که والدینتان از شما می خواهند که کاری نکنید. درست است که سعی می کنید والدینتان را وادار به صحبت کنید تا شما را درک کنند، اما فریاد زدن یا بلند کردن صدایتان درست نیست. حتی اگر والدینتان با شما رفتار دوستانه ای دارند، هرگز نباید صدای خود را بر سر آنها بلند کنید.

همیشه عذرخواهی کنید:

سوء تفاهم و مشاجره بین والدین و فرزندان طبیعی است. اگر فکر می کنید تند صحبت کرده اید یا صدای خود را به پدر و مادرتان بلند کرده اید، از عذرخواهی دریغ نکنید. ممکن است اشتباه نکنید، اما اگر فکر می کنید رفتار شما باعث رنجش والدینتان شده است، عذرخواهی کنید. این می تواند دنیای متفاوتی را برای آنها ایجاد کند و به والدین شما احترام بگذارد.

راحت باش:

ارتباط صادقانه پایه و اساس هر رابطه است. کودکان در دوران کودکی تمایل دارند تمام جزئیات زندگی خود را با والدین خود به اشتراک بگذارند، اما وقتی بزرگ می شوند، چیزهای خاصی را از والدین خود فیلتر می کنند. سعی کنید تا حد امکان صادق باشید و مهمترین جنبه های زندگی خود را با والدین خود به اشتراک بگذارید.

احترام به والدین

همیشه لطفا بگویید:

پدر و مادرت محبت بی قید و شرطی به تو دارند، والدین دو بار فکر نمی کنند و برای خوشبختی فرزندشان کوه را جابجا می کنند. اما این بدان معنا نیست که شما باید آنطور که می خواهید رفتار کنید. وقتی درخواستی از آنها دریافت می کنید یا به کمک آنها نیاز دارید، مودب باشید. هنگام صحبت با والدین از کلماتی مانند “لطفا” و “متشکرم” استفاده کنید. این یک راه ساده برای احترام به والدین است.

هرگز سرزنش نکنید:

عادلانه نیست که والدین خود را سرزنش کنید فقط به این دلیل که زندگی شما آنطور که فکر می کردید نیست. بدانید که والدین شما تمام تلاش خود را برای شما انجام می دهند. آنها شما را دوست دارند و حاضرند برای شما فداکاری کنند. به همین ترتیب، ممکن است مواقعی پیش بیاید که نیاز به سازش داشته باشید. سرزنش آنها نیز بی انصافی است.

اعتماد آنها را نشکنید:

یکی از راه‌های نشان دادن احترام به والدین، پرهیز از انجام کارهایی است که ممکن است اعتماد آنها را از بین ببرد. اگر آنقدر به شما اعتماد دارند که آزادی و حریم خصوصی لازم را به شما بدهد، هرگز از آن سوء استفاده نکنید.

قبل از تصمیم گیری با آنها صحبت کنید:

همه شما بزرگسال هستید و قادر به انتخاب هستید، اما همیشه بهتر است قبل از تصمیم گیری مهم با والدین خود یا آنها در مورد آن صحبت کنید. والدین عمر طولانی تری داشته اند و مطمئناً تجربه بیشتری دارند که می تواند به آنها در انتخاب درست زندگی کمک کند. و وقتی از آنها نظر خواسته می شود، احساس ارزشمندی و احترام می کنند.

کمک در انجام کارهای خانه:

اگر با والدین خود زندگی می کنید، در کارهای خانه به آنها کمک کنید. این یک راه ساده برای نشان دادن احترام به والدین است. حتی اگر با هم زندگی نمی کنید، همیشه با پیشنهاد خرید مواد غذایی، پرداخت قبوض و غیره تا حد امکان به آنها کمک کنید.

با هم جشن بگیرید:

یکی دیگر از راه های احترام گذاشتن به پدر و مادر این است که در جشن ها و روزهای مهم در کنار والدین خود باشید. گنجاندن آنها در شادی شما فقط باعث می شود آنها احساس ارزشمندی و دوست داشته شدن کنند.

هنگام صحبت کردن صبور باشید:

ممکن است والدین به دلیل شکاف بین نسلی، اطلاعات زیادی در مورد آخرین فناوری نداشته باشند. بنابراین زمانی که والدینتان از شما می خواهند که به آنها یاد بدهید که چگونه از یک تلفن یا تلویزیون هوشمند جدید استفاده کنند یا چگونه از شبکه های اجتماعی برای ارتباط با دوستان قدیمی خود استفاده کنند صبور باشید. آنها می توانند صد بار از شما همان سوال را بپرسند و شما ممکن است سر کار باشید. اما به آنها زمان دهید تا با آن کنار بیایند – این را مدیون والدین هستید.

هرگز تماس های آنها را نادیده نگیرید:

مهم نیست چقدر به خانواده و دوستان خود نزدیک هستید، هرگز تماس های والدین خود را نادیده نگیرید. اگر واقعا سرت شلوغ است، تلفن را جواب بده و بگو سرت شلوغ است و برمی گردی. با تماس با آنها در اسرع وقت به قول خود عمل کنید. ممکن است یک تماس اضطراری باشد و ممکن است به کمک شما نیاز داشته باشند. این یکی از اصول مهم احترام به والدین است.

قوانین خانه را رعایت کنید:

والدین قوانین خاص خود را دارند و شما باید به آنها احترام بگذارید. به یاد داشته باشید که پدر و مادر شما تا زمانی که بالغ شوید مسئول شما هستند و باید قوانین آنها را رعایت کنید. پیروی از قوانین یا دستورالعمل ها نشان دهنده احترام به والدین است.

آنها را بر دوستان خود اولویت دهید:

به یاد داشته باشید که چگونه آنها شادی شما را بر شادی خود ترجیح می دهند؟ آنها احتمالا چندین بار سفر یا قرار ملاقات با دوستان خود را لغو کرده اند زیرا شما می خواهید آنها در خانه با شما باشند. بنابراین حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که گاهی اوقات آنها را بالاتر از دوستان خود قرار دهید. ما قبول داریم که داشتن دوستان ضروری است، اما والدین به همان اندازه مهم هستند و احترام به آنها یکی از وظایف زندگی است.

مرتبط:  چرا به منطقه جنوب غربی آسیا استراتژیک است

از دروغ گفتن بپرهیزید:

همه ما مقصریم که به والدین خود دروغ می گوییم زیرا نمی خواهیم آنها ناامید شوند. اما وقتی متوجه می شوند، از این که بدانند به اندازه کافی برای گفتن حقیقت به آنها اعتماد ندارید، از بین می روند. گاهی اوقات بد نیست برخی جزئیات را کنار بگذارید تا نگران نباشند. اما دروغ گفتن برای آنها ایده خوبی نیست.

شخص خاص خود را معرفی کنید:

چه کسی را برای گذراندن بقیه عمر با آن انتخاب می کنید، می تواند انتخاب شما باشد. اما معرفی آنها به والدینشان باعث می شود احساس ارزشمندی کنند. آنها ممکن است فکر کنند که شما انتخاب درستی کرده اید یا نه، اما دانستن اینکه شما با شخص خاصی خوشحال هستید، می تواند آرامش باورنکردنی را برای آنها به ارمغان بیاورد.

قطع نکنید:

مهم نیست که چقدر اوضاع بین شما بد می شود یا فرزندانتان چقدر مشاجره دارند، هرگز والدین خود را از زندگی خود حذف نکنید. اگر یک بار گفتن «متاسفم» می تواند یک رابطه را نجات دهد، این کار را برای نشان دادن احترام به والدین خود انجام دهید، صرف نظر از اینکه تقصیر چه کسی بوده است.

برای آنها هدیه بخرید:

والدین هرگز از فرزند خود انتظاری ندارند، اما وقتی به آنها هدیه می دهید، احساس خوشحالی و اهمیت می کنند.

هرگز از آنها خجالت نکش:

والدین شما ممکن است ثروتمندترین، باهوش ترین یا موفق ترین افراد جهان نباشند. اما آنها پدر و مادر شما هستند و شما به خاطر آنها هستید. شما مجبور نیستید برای این کار به آنها پاداش دهید، اما از کارهایی که برای شما انجام داده اند با هر آنچه که دارند قدردانی کنید. هرگز از آنها خجالت نکشید، مهم نیست دوستان یا جامعه در مورد آنها چه فکری می کنند.

با افزایش سن از آنها مراقبت کنید:

کودکان نوپا و افراد مسن از بسیاری جهات شبیه هم هستند. ممکن است در سنین بالا به والدین خود نیاز نداشته باشید. اما آنها به سن شما نیاز دارند، این احتمالاً زمانی است که آنها بیشتر به شما نیاز دارند. در کودکی از شما مراقبت می کردند. وقتی بزرگتر شدند و به کمک نیاز داشتند، نوبت شماست که از آنها مراقبت کنید و به والدین خود احترام بگذارید.

به آنها افتخار کنید:

آیا می دانید چه چیزی پدر و مادرتان را خوشحال می کند؟ دانستن اینکه به آنها افتخار می کنید و آنها را همانطور که هستند دوست دارید. آنها ممکن است ثروتمند یا قدرتمند نباشند، اما اگر تمام نیازهای شما را برآورده کردند و شما را به عنوان یک شهروند خوب تربیت کردند، گفتن اینکه به آنها افتخار می کنید که فرزند آنها هستید، یکی از راه های “احترام به والدینتان” است.

خوبی های خود را فراموش نکنید:

شکل نهایی تکریم والدینتان این است که ارزش‌ها و اخلاقیاتی را که به شما آموخته‌اند، تمرین کنید. این نه تنها باعث افتخار آنها می شود، بلکه خوشحال می شوند که کار خود را به درستی انجام داده اند.

هرگز فرصت خدمت را از دست ندهید:

شما هرگز قادر نخواهید بود تاوان کاری را که پدر و مادرتان برای شما انجام دادند را جبران کنید. پس از هر فرصتی برای خدمت به والدین استفاده کنید و در کنار آنها باشید. حتی اگر چیزی به سادگی بردن آنها به فروشگاه است، با کمک به والدین خود در صورت نیاز به آنها احترام بگذارید.

بیرون رفتن با هم:

روز مادر یا تولد پدر و مادر، یک سفر برنامه ریزی کنید و آنها را به مکان مورد علاقه خود ببرید. همچنین می توانید با رزرو بلیط برای تعطیلات خانوادگی آنها را غافلگیر کنید.

احترام به والدین

از فرزندان خود بخواهید که با:

فرزندان شما می توانند چیزهای زیادی از والدین شما بیاموزند: سنت ها، اخلاقیات، ارزش ها و بسیاری از عادات خوب. بنابراین اجازه دهید فرزندانتان تا حد امکان زمان بیشتری را با پدربزرگ و مادربزرگ خود بگذرانند. به آنها احساس خاص بودن می دهد.

والدین پرستار تمام وقت شما نیستند:

این ممکن است با نکته قبلی ما در تضاد باشد، اما حقیقت دارد. شما می توانید فرزندان خود را در کنار والدین خود قرار دهید تا وقت خود را بگذرانند، اما نمی توانید انتظار داشته باشید که آنها فرزندان شما را بزرگ کنند. ممکن است والدین شما از روی عشق این کار را انجام دهند، اما این کار مناسب نیست زیرا وظیفه شما تربیت فرزندانتان است نه آنها. به علاوه، آنها ممکن است انرژی لازم برای مراقبت از فرزندان شما را در سن خود نداشته باشند.

شکایت نکن:

هرگز از آنچه والدینتان برای شما فراهم می کنند شکایت نکنید. آنها ممکن است نتوانند بیش از آنچه شما می خواهید پرداخت کنند. پس همیشه قدردان داشته هایتان باشید و وقتی چیزی به شما نمی دهند گله نکنید. اینگونه می توانید به والدین خود احترام بگذارید.

آنها را نادیده بگیر:

گذراندن وقت با والدین بسیار مهم است، اما آنچه مهمتر است توجهی است که به آنها می کنید. هنگامی که در اطراف آنها هستید از چک کردن تلفن خود یا ارسال پیامک به دوستان خود خودداری کنید. در عوض، از این زمان برای صحبت با آنها و گوش دادن به آنها استفاده کنید.

نگران نباشید:

والدین همیشه نگران فرزندان خود هستند. بنابراین سعی کنید دلایل بیشتری برای نگرانی ارائه نکنید. آنها را از محل زندگی خود مطلع کنید، مراقب سلامتی خود باشید و به موقع غذا بخورید. اگر به هر دلیلی نگران هستند، حتی اگر همه چیز خوب است، به آنها اطمینان دهید که کاملاً خوب و خوشحال هستید.

مقایسه نکنید:

هرگز والدین خود را با والدین دوست خود یا دیگران مقایسه نکنید. با توجه به اینکه والدین هر کاری که از دستشان بر می آید برای خوشحال کردن شما انجام می دهند، این ممکن است آنها را ناراحت کند. آیا وقتی شما را با بچه های دیگر مقایسه می کنند دوست دارید؟

در مورد مشکلات خود صحبت کنید:

در کودکی به اندازه کافی به والدین خود اعتماد داشتید که از هیولاهای داخل کمد دوری کنید. اما وقتی به سن کافی رسیدید، ممکن است بخواهید به تنهایی با تمام هیولاها مقابله کنید. در حالی که می خواهید مستقل باشید و به تنهایی از پس مشکلات خود برآیید. اما در مورد مشکل و راه حل هایی که در ذهن دارید با والدین خود صحبت کنید تا زیاد نگران نباشند. گاهی اوقات ممکن است راه حل بهتری برای شما داشته باشند.

برای اینکه انسان بهتری باشید تلاش کنید:

بهترین راه برای احترام به والدینتان این است که فردی شوید که می توانند به او افتخار کنند. شما می توانید به اندازه دیگران موفق یا ثروتمند باشید. اما همیشه سعی کنید با داشتن ارزش هایی که به شما آموخته اند، انسان بهتری شوید تا آنها را خوشحال کنید و به آنچه هستید افتخار کنید.

برای نظرات آنها ارزش قائل شوید:

ممکن است والدین شما عقاید متفاوتی با شما داشته باشند. شما می توانید نظر خود را بیان کنید، اما آنها را بر اساس ایده آل هایشان قضاوت نکنید و آنها را مجبور نکنید که مانند شما فکر کنند. اهمیت دادن به دیدگاه ها و نظرات یکی از راه های احترام به والدین است.

هرگز به آنها آسیب ندهید:

کاری نکنید که به والدینتان آسیب برساند. هرگز تند صحبت نکنید و چیزی نگران کننده نگویید. شما نمی توانید کلماتی را که یک بار گفته شده پس بگیرید، و کلمات می توانند زخم هایی ایجاد کنند که ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا التیام یابد.

دستاوردهای خود را با آنها به اشتراک بگذارید:

اگر در محل کار پیشرفت کرده اید، والدین خود را درگیر و مطلع کنید. آنها احتمالاً شادترین افرادی خواهند بود که بدانند شما موفق و خوشحال هستید. این یک راه ساده برای احترام به والدین است.

مرتبط:  چطور به بیمارستان دی برویم

به گذشته فکر نکنید:

هنگام مشاجره با والدین خود، از مطرح کردن مسائل گذشته خودداری کنید، زیرا این کار فقط بین شما اختلاف ایجاد می کند. در مورد چیزهایی که اکنون می توانید اصلاح کنید صحبت کنید و راه هایی برای زندگی دوستانه در زندگی یکدیگر بیابید.

ابراز محبت جسمانی:

احترام بگذارید و با در آغوش گرفتن و بوسیدن به والدین خود بگویید که چقدر آنها را دوست دارید. حتی وقتی بزرگ شدی، هرگز دست از در آغوش گرفتن یا گفتن دوستت دارم برندار. حتی اگر به ابراز محبت فیزیکی با والدین خود عادت ندارید، سعی کنید با اعمال دیگر عشق و احترام خود را به آنها نشان دهید.

به زبان بدن خود توجه کنید:

به زبان و لحن بدن خود توجه کنید، زیرا این می تواند بی احترامی به طرف مقابل باشد. هنگام صحبت با والدین، همیشه از صدای آرام و آهسته استفاده کنید، تماس چشمی خود را حفظ کنید تا نشان دهید که گوش می دهید.

بدون قید و شرط به والدین خود عشق بورزید:

آخرین و مهمترین چیز در لیست ما عشق بی قید و شرط است. شکی نیست که والدینتان شما را بدون قید و شرط دوست دارند. احتمالاً هرگز نخواهید توانست کارهایی را که آنها برای شما انجام داده اند جبران کنید، اما می توانید آنها را همانطور که هستند بپذیرید و بدون قضاوت آنها را دوست داشته باشید. این فقط نشان می دهد که چقدر به آنها احترام می گذارید.

تو را به دنیا آوردند و این هدیه گرانبها به نام زندگی را به تو دادند و در مقابل آنچه می خواهند عشق و احترام توست. والدین تنها افرادی هستند که ما را بدون هیچ سوالی می پذیرند: آنها عصبانیت ما را تحمل می کنند، نوسانات خلقی ما را تحمل می کنند و حتی زمانی که در پایین ترین حد خود هستیم ما را دوست دارند. با بزرگتر شدن، مراقبت از آنها سخت می شود، اما در آن زمان است که آنها بیشترین نیاز را به ما دارند. برای مراقبت از والدین خود حضور داشته باشید. به یاد داشته باشید که مراقب آنها باشید و به والدین خود احترام بگذارید.

فرزندانتان چگونه به شما احترام می گذارند؟ یا چگونه به پدر و مادر خود احترام می گذارید؟ با ما به اشتراک بگذارید

گروه مشاوره خانواده نیک از طریق مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی نقش بسیار موثری در بهبود روابط خانوادگی دارد.

021-28424894

در این قسمت سه انشا زیبا در مورد احترام به والدین را به صورت کامل همراه با مقدمه، بدنه و نتیجه ارائه کرده ایم. این مقالات برای مقاطع مختلف تحصیلی ارائه شده است.

فهرست

انشا در مورد لزوم احترام به والدین

احترام یک فضیلت جهانی است. احترام گذاشتن به یکدیگر باعث بهبود روابط بین آنها می شود. در خانواده فرزندان به دلایل مختلف باید به والدین خود احترام بگذارند. کودکان باید هر روز به والدین خود احترام بگذارند و برای آنها ارزش قائل شوند.

والدین بر بسیاری از نیازهای خود تمرکز می کنند تا اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان زندگی خوب و راحتی دارند. حتی والدین نیز حاضرند مسئولیت اشتباهات فرزندان خود را بپذیرند تا آسیبی به آنها نرسد. بنابراین فرزندان باید به والدین خود احترام بگذارند. والدین مراقب فرزندان خود هستند و از آنها مراقبت می کنند. والدین در طول زندگی خود، حتی در بزرگسالی، روزها و شب های خود را به فکر رفاه فرزندان خود می گذرانند.

وقتی به سن نوجوانی می رسیم و احساس درماندگی می کنیم، والدین همیشه مشوق، دلگرم کننده و مراقب هستند. علاوه بر این، عشق آنها بی قید و شرط و ثابت است. والدین همیشه رفتار بد فرزندان خود را به راحتی می بخشند، اما این نیازی ندارد که ما دل آنها را ناراحت کنیم.

احترام به پدر و مادر به این معنا نیست که با یک گوش به حرف آنها گوش کنیم و با گوش دیگر بگوییم، این اسم احترام نیست. احترام زمانی است که با غرور در چشمان آنها نگاه نکنیم یا با صدای بلند با آنها صحبت نکنیم. احترام زمانی است که چیزی می گویند و با وجود اینکه می دانی درست نیست، آن را می پذیری. احترام یعنی دوست داشتن آنها، مراقبت از آنها و کمک به آنها. کاری که والدین برای فرزندان خود انجام داده اند، هیچ فرزندی نمی تواند آن را جبران کند، پس می توانیم با احترام گذاشتن به آنها کوچکترین قدردانی از زحمات آنها داشته باشیم.

مطالب مشابه: مقاله اهمیت نظم در زندگی در سطوح مختلف با مقدمه، بدن و نتیجه گیری

انشا در مورد نحوه احترام به پدر و مادر

مقدمه: شاید هزاران بار آیه «وابل الدین احسانا» را شنیده باشید که بر اساس آن خداوند در آیه 23 سوره مبارکه اسرا مستقیماً بر احسان و کمک به والدین تأکید کرده است یا شنیده باشید که نگاه به چهره پدر و مادر عبادت است. بوسیدن دست و صورت پدر و مادر و احترام به وجود شیرین آنها موجب رستگاری می شود. کسی که به دنبال عاقبت به خیر است باید به پدر و مادرش خدمت کند.

بدن: پدر و مادر عزیزم، تمام وجود و غرورم، فرزند ضعیف و بی پناه شما هستم. هر چه دارم از تو می آید. روزی که نتونستم بایستم، روزی که نتونستم غذا بخورم، حتی نتونستم دستامو بشورم، تو کنارم بودی، روزی که نتونستم بند کفشم رو ببندم، راه مدرسه رو بلد نبودم ، کیفم روی دوشم سنگین بود، شبهایی که تب داشتم و مریض بودم، تو تن گرمم بودی، دستانم را می گرفتی و کنارم می ماندی.

چگونه می توانم این همه محبت و عشق را فراموش کنم؟ چگونه می توانم نسبت به تلاش های شما بی تفاوت باشم؟ شما دو فرشته هستید که خدا به من داده تا در دنیا احساس تنهایی نکنم. پدر و مادر عزیزم در پاسخ به محبت بی دریغ شما خدا را شکر می کنم و مثل چشمانم از شما مراقبت می کنم. از خدا می خواهم که همیشه سلامت باشی و در کنارت احساس خوشبختی می کنم. دستان مهربانت را می فشارم و از گرمای وجودت لذت می برم. یادداشتی از روزهای خوبی که با تو دارم می نویسم تا همیشه به یادشان باشیم. من هر دو را مثل آب و هوا می پرستم.

نتیجه: اگر می خواهید در هر دو دنیا خوشبخت و سعادتمند باشید، از پدر و مادرتان بخواهید که برای شما دعا کنند. از لحظه لحظه وجودشان استفاده کنند. حالشان را بپرسید و هر روز دستانشان را ببوسید. چشم های خسته شان را نوازش کن، دست به صورتشان بزن و دعا کن. کفش های آنها را ست کنید. کادوی تولد را فراموش نکنید و در دوران پیری یاور آنها باشید.

انشا در مورد احترام به والدین

مقدمه:
معتقدم بچه ها همیشه باید به والدین احترام بگذارند. نشان دادن احترام به والدین در زندگی روزمره به ما این توانایی را می دهد که با هر کسی که با آن روبرو می شویم با مهربانی و تحسین رفتار کنیم. کودکی که به خود اجازه می دهد به والدینش بی احترامی کند، برای کسی احترام واقعی ندارد.

برخی از کودکان امروز فکر می کنند آنچه می خواهند والدینشان هستند که باید آن را برایشان فراهم کنند. هر کودکی باید بداند که والدینش بیش از آنچه که می بینند مسئولیت ها و مشکلات دارند. آنها تمام تلاش خود را می کنند تا خانواده خود را تامین کنند و نمی خواهند فرزندشان در زندگی روزمره آنها استرس بیشتری ایجاد کند.

مرتبط:  چرا تو تابستان سیل میاد

وقتی می بینم دوستانم با والدینشان خوب رفتار نمی کنند، به خودم یادآوری می کنم که تمام تلاشم را بکنم که هرگز با والدینم اینطور رفتار نکنم. من درس هایی را که والدینم به من آموخته اند در ذهن داشته ام و می دانم که تا آخر عمر از آنها پیروی خواهم کرد. یاد گرفتم با دیگران مهربان باشم، از استرس های بزرگسالی آگاه باشم و همیشه سعی کنم مهربان باشم.

همه ما بچه ها صرف نظر از سن و سال خود باید سعی کنیم با والدین و بزرگترهای زندگی خود مهربان و مهربان باشیم. باید سعی کنیم همیشه دستمان در خانه بیرون نباشد و مقداری از باری که بر دوش والدینمان می افتد را بر دوش نگیریم. بالاخره ما بالغ می شویم و در این موقعیت قرار می گیریم.

نتیجه گیری:
مراقب والدین خود باشید و محبتی را که لایق آن هستند به آنها نشان دهید. سعی کنید فردی قابل احترام در جامعه باشید و مسئولیت هایی را که والدینتان سعی کردند به شما آموزش دهند را بر عهده بگیرید. اولین قدم برای مهربانی باید محبتی باشد که به والدین خود دارید.

پست مشابه: انشا درباره خانه و خانواده با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای سطوح مختلف

با رشد و بلوغ فرد، مسئولیت های او در زندگی افزایش می یابد. به طوری که بخش قابل توجهی از رشد انسان به سطح مسئولیت فرد مرتبط است. اما این احساس مسئولیت و استقلال در میان نوجوانان در حال رشد، گاهی به اختلاف و تنش بین آنها و والدینشان می انجامد. برای رفع این مشکل لازم است شما نوجوانان عزیز راه ارتباطی صحیح و سرشار از احترام را انتخاب کنید و در هنگام مخالفت با والدینتان با احترام مخالفت خود را ابراز کنید. به این ترتیب نتایج بیشتری می گیرید.

با والدین صحبت کنید و به آنها گوش دهید.

1- وقتی والدین با شما صحبت می کنند از حرکات بدن که نشانه بی احترامی است خودداری کنید.

موضعی بگیرید که به این معنی است که کاملاً به سخنان آنها گوش می دهید. اگر والدین متوجه شوند که شما به حرف های آنها توجه نمی کنید، عصبانی می شوند که عواقب بدی در پی خواهد داشت. بنابراین، هنگامی که با شما صحبت می کنند، حتی اگر کاملاً با آنها مخالف هستید یا اگر شما را در بر می گیرند، از حرکاتی مانند لمس سینه و حرکات چشم، ضربه زدن به پا و نگاه کردن با عصبانیت و فریاد زدن به آنها اجتناب کنید.

2- هرگز حرف والدین خود را هنگام صحبت قطع نکنید.

قطع گفتگوی طرف مقابل نهایت بی احترامی به آنهاست. پس هرگز این کار را نکنید. حتی اگر با آنها موافق نیستید و آنچه می گویند شما را عصبانی می کند، اجازه دهید آنها را تمام کنند و بعد شما صحبت کنید.

3- توضیح بخواهید.

به عبارت دیگر، از آنها بخواهید که سخنان خود را آشکارا بیان کنند و خواسته های خود را به وضوح بیان کنند. همیشه سعی کنید خودتان خیلی واضح و شفاف صحبت کنید. این باعث از بین رفتن سوء تفاهم ها و درگیری ها می شود.

4- همیشه با آنها صحبت کنید.

والدین دوست دارند همه جزئیات زندگی فرزندشان را بدانند. پس با آنها بنشینید و در مورد تمام اتفاقات زندگی خود صحبت کنید. هرچه والدین بیشتر در مورد فرزند خود بدانند، نگرانی و استرس کمتری داشته باشند، اعتماد آنها بیشتر می شود و در نتیجه از ایجاد یک رابطه بد که منجر به درگیری و تنش می شود، اجتناب می شود.

5- زمانی که در خانه نیستید، به‌روزرسانی‌های فوری را به آن‌ها بدهید و به آنها اطلاع دهید که کجا و با چه کسی هستید و چه کار می‌کنید.

به خصوص اگر برنامه شما را از تغییرات مطلع کرده باشد. همیشه هنگام بازگشت به خانه به والدین خود اطلاع دهید.

6- اگر موضوعی وجود دارد که دوست ندارید با والدین خود در مورد آن صحبت کنید، از گفتن حرف های بی ربط و کنار گذاشتن بحث خودداری کنید.

این کاملا بی ادبانه است. صریح و محترمانه به آنها بگویید که در حال حاضر نمی خواهید در مورد این موضوع صحبت کنید.

7- صادق باشید و همیشه حقیقت را بگویید.

صداقت می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص اگر آنها به شما اجازه ندهند آنچه را که می خواهید انجام دهید. اما صداقت باعث ایجاد رابطه ای پر از اعتماد می شود و شما هرگز مورد سوال والدین، بی احترامی، نافرمان و نافرمان قرار نخواهید گرفت.

با احترام مخالفم

1- در صورت مخالفت به جای استفاده از کلمه “تو” از کلمه “من” استفاده کنید.

اگر در گفتگوها و ابراز نارضایتی و مخالفت خود مدام به پدر و مادر خود بگویید که اینگونه هستید یا باعث می شوید که این کار را انجام دهید یا آن را انجام می دهید … احترام دو طرف از بین می رود و این باعث می شود که پدر و مادر شوند. دفاعی؛ این شروع یک جنجال است. پس از من به جای خود استفاده کنید و خود را محور اصلی مخالفت و مشکل خود با این موضوع قرار دهید.

2- وقتی عصبانی هستید خونسردی خود را حفظ کنید و به یاد داشته باشید که والدین فقط می خواهند از شما حمایت کنند.

پس اگر عصبانی هستید، نفس عمیق بکشید و اصلا فریاد نزنید. فریاد زدن احترام را از بین می برد و دیواری بین والدین و فرزندان ایجاد می کند.

3- هرگز عقاید و عقاید والدین را زیر پا نگذارید.

والدین بر اساس تجربه و مسائل دیگر باورهایی دارند. که شاید با دنیای امروز همخوانی نداشته باشد و شما هم با آن موافق نباشید. به جای اعتراض، تمسخر و زیر پا گذاشتن عقاید آنها که کاملاً بی ادبانه است، سعی کنید اعتراض خود را با دلیل و منطق بیان کنید.

درک و قدردانی از والدین.

1- اگر سعی کنید خود را جای آنها بگذارید و از دید والدینتان به خود نگاه کنید، بسیاری از مشکلات شما حل می شود.

خودتان را به عنوان والدینی تصور کنید که بهترین ها را برای فرزندشان می خواهند. دفعه بعد که با والدین خود بحثی را شروع می کنید، این جفت روحی و درک اینکه آنها شما را دوست دارند، از شما مراقبت می کنند، از شما حمایت می کنند و بهترین ها را برای شما می خواهند، به جلوگیری از مشاجره و اختلاف کمک می کند. یک رابطه بهتر و صمیمی تر بسیار موثر است. .

2- به مادر و پدرتان در کارشان کمک کنید.

این یکی از بهترین راه ها برای درک و قدردانی از آنها است. و با احترام کامل، رابطه را صمیمی تر می کند.

3- هر از گاهی با نوشتن یا ارسال پیام از زحمات آنها قدردانی کنید.

از صمیم قلب از زمانی که به شما می دهند، حمایتی که از شما می کنند و تمام مراقبت هایشان را قدردانی کنید.

برای آشنایی با این راهکارها برای ایجاد ارتباط صمیمانه با مادر و نحوه ارتباط با جوانان و نوجوانان به لینک های زیر در سایت فنتریکس مراجعه کنید.

>>> روش های برقراری رابطه صمیمانه مادر و فرزند <<<

>>> نحوه ارتباط با جوانان و نوجوانان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این کالا چه امتیازی می دهید؟

منبع

wikihow

لینک را کپی کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا