چطوری تو اینستا تبلیغ کنیم

تبلیغات اینستاگرام یکی از روش های تبلیغات آنلاین است که می توانید برای برندسازی از آن استفاده کنید. احتمالاً تبلیغات شرکت های مطرح ایرانی را در این شبکه اجتماعی دیده اید. اما چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ در سال 2023، اگر بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی رزرو کرده باشید. پیشنهاد ما این است که علاوه بر استفاده از روش هایی مانند گوگل ادز یا یوتیوب ادز، تبلیغات اینستاگرام را نیز در نظر بگیرید. در مقاله امروز جیدز به آموزش تبلیغات اینستاگرام می پردازیم; پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

در یک تعریف ساده، تبلیغات اینستاگرام به پست هایی اختصاص داده می شود که کسب و کارهای مختلف می توانند آن ها را طراحی کرده و با پرداخت مبلغ مشخصی به کاربران هدف کسب و کار خود نشان دهند. این تبلیغات به صورت پست، استوری یا نمایش در قسمت کاوش اینستاگرام و به صورت پست های طبیعی که روزانه در این شبکه منتشر می شود، منتشر می شود. به کاربران نمایش داده می شوند. در تبلیغات اینستاگرام این امکان برای کاربران وجود دارد که از عکس، فیلم، چرخ فلک یا تبلیغات خرید برای هدف قرار دادن کاربران خود استفاده کنند.

همانطور که اشاره کردیم؛ تبلیغات اینستاگرام در قالب پست های ارگانیک که روزانه در این شبکه منتشر می شود به کاربران ارائه می شود. اما همیشه یک تگ Sponsored در کنار آنها وجود دارد که نشان دهنده تبلیغاتی بودن این پست ها است. علاوه بر این، در بیشتر موارد، می توانید مشاهده کنید که اطلاعات بیشتری مانند پیوند، CTA تبلیغات و تگ محصول در پست های تبلیغاتی اینستاگرام وجود دارد.

چرا باید در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

اینستاگرام در حال حاضر بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد. این شبکه پس از فیس بوک دومین شبکه اجتماعی محبوب دنیاست و در سال های اخیر رشد سریعی داشته است. امروزه تبلیغات در اینستاگرام برای اکثر مشاغل ضروری است.

بهترین روش تبلیغ در اینستاگرام در سال 2023

بهترین راه برای تبلیغات در اینستاگرام در سال 2023

امروزه این رسانه اجتماعی برای بسیاری از مشاغل بسیار مهم است. پست های اینستاگرام بالاترین نرخ تبدیل ممکن را دارند. بر اساس تحقیقات npsk، اینستاگرام نرخ تبدیل 1.85 درصدی را تجربه کرده است.

فیس بوک نرخ تبدیل 1.08٪ را تجربه می کند.

فراموش نکنید که بخوانید: 10 مزیت تبلیغات – چرا باید تبلیغ کنیم؟

اهمیت تبلیغات در اینستاگرام از دیدگاه آماری:

قبل از صحبت در مورد نحوه تبلیغ در اینستاگرام، توصیه می کنیم نگاهی آماری به این شبکه اجتماعی جذاب بیندازید:

طبق آمار statista.com، اینستاگرام به تنهایی بیش از 120 میلیون کاربر فعال در ایالات متحده دارد و انتظار می رود این تعداد افزایش یابد.

بیش از 40 میلیارد عکس در اینستاگرام منتشر شده است.

حدود 59 درصد از کاربران اینترنت 18 تا 29 ساله و حدود 33 درصد از کاربران اینترنت 30 تا 49 ساله از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

۶۸ درصد کاربران اینستاگرام زن و ۳۲ درصد آن ها مرد هستند. این موضوع برای شرکت هایی که مشتریان هدف آنها عمدتا زن هستند بسیار مهم است.

این شبکه مکانی عالی برای کشف محتوای جدید است. مقالات، فیلم ها، عکس های دوستان، زندگی روزمره افراد مشهور (سلبریتی ها)، پست های مارک دار و غیره.

تبلیغات اینستاگرام به ما این امکان را می دهد که کمپین ها را در هر مرحله از قیف تنظیم کنیم.

با این اعداد مشخص است که برای رسیدن به بازار هدف و بهبود اهداف تجاری، فروش و آگاهی از برند باید به تبلیغات در اینستاگرام توجه کرد.

بیشتر بخوانید: توییتر چیست و تبلیغات توییتر چگونه کار می کند؟

بدون شک تبلیغات اینستاگرام نسبت به چند سال گذشته گام بزرگی به جلو برداشته و پیشرفت کرده است و امروزه یکی از بهترین بسترهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی به شمار می رود. طبق اسناد منتشر شده توسط Earthweb، اینستاگرام در سال 2023 بیش از 200 میلیون اکانت تجاری فعال دارد که نشان می دهد تبلیغات در این شبکه برای کسب و کارهای مختلف بازگشت سرمایه خوبی داشته و رضایت آنها را به همراه داشته است. در زیر برخی از مهم ترین دلایل تبلیغات در اینستاگرام آورده شده است.

آگاهی از برند

اینستاگرام در سال های اخیر رشد بسیار قوی نسبت به سایر رقبای خود داشته است که باعث شده شرکت های مختلف در بازار برای افزایش آگاهی از برند خود در بین کاربران از این شبکه استفاده کنند.

توجه داشته باشید که تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود که در آن برند و محصولات یا خدمات خود را در معرض دید کاربران هدف خود قرار می دهید. در واقع در برخی موارد هدف از تبلیغات در اینستاگرام فروش کالا یا خدمات نیست و ما می خواهیم از این ابزار تبلیغاتی برای حفظ نام و اعتبار برند خود در ذهن کاربران استفاده کنیم.

هدف گیری دقیق

هدف گذاری دقیق کاربران یکی از مزایای بزرگ تبلیغات اینستاگرام است. با توجه به اینکه متا (فیس بوک) مالک اینستاگرام محسوب می شود. این ویژگی در تبلیغات اینستاگرام به کسب و کارها این امکان را می دهد تا تبلیغات خود را به افرادی که به دنبال استفاده از محصولات یا خدمات خود با استفاده از گزینه های مختلف هدف گذاری کاربران در فیس بوک هستند، نشان دهند.

شما می توانید تنظیمات هدف گیری کاربران خود را بر اساس مواردی مانند موقعیت مکانی، اطلاعات جمعیتی، علایق و موارد پسندیده آنها تنظیم کنید. حتی می توانید با ردیابی ترافیک سایت خود و وارد کردن اطلاعات آنها در اینستاگرام، کاربرانی را که قبلاً از محصولات یا خدمات شما به عنوان کاربران هدف برای کمپین های جدید شما استفاده کرده اند شناسایی کنید.

جذابیت بصری

طراحی الگوریتم اینستاگرام به گونه ای است که از محتوای زیبا و خلاقانه بصری در آن استفاده شده است. رتبه بالاتری می دهد. این بدان معناست که اگر محتوای تبلیغاتی شما دارای ویژگی های بصری زیبایی باشد; اینستاگرام یکی از بهترین شبکه ها برای نمایش تبلیغات شماست.

توجه داشته باشید که عکس ها و ویدیوهای باکیفیت تاثیر بسزایی در موفقیت کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام شما دارند و هر چه محتوای بصری در تبلیغات خود به کاربران ارائه دهید، کیفیت بالاتری دارد. می توانید از تبلیغات خود انتظار نتایج بهتری داشته باشید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

هزینه تبلیغات در اینستاگرام به عوامل مختلفی مانند بودجه تبلیغات، مدت زمان تبلیغات و اهدافی که برای کمپین های خود در نظر گرفته اید بستگی دارد. شما می توانید بودجه تبلیغات اینستاگرام خود را به صورت روزانه یا مادام العمر تنظیم کنید. در نهایت هزینه تبلیغات در اینستاگرام به عهده شماست. هیچ مبلغ مشخصی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود ندارد که ثابت کند بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورد. اما توصیه متا برای شروع تبلیغات در این شبکه، در نظر گرفتن حداقل 5 دلار در روز است.

اگرچه هیچ میانگین هزینه یا معیار خاصی برای تعیین هزینه تبلیغات در اینستاگرام وجود ندارد. برخی از عوامل می توانند در تعیین هزینه تبلیغات موثر باشند:

کاربرانی که می خواهید هدف قرار دهید.

سطح رقابت در زمینه فعالیت شما.

بسته به فصول خاص و شرایط مختلف (مانند جمعه سیاه)، هزینه تبلیغات ممکن است افزایش یابد.

در فرآیند تبلیغات در اینستاگرام، کاربران می توانند حداکثر مبلغ پیشنهادی برای نمایش تبلیغات را خودشان تعیین کنند و این کار را به الگوریتم اینستاگرام بسپارند. اگر به تازگی تصمیم به شروع تبلیغات در اینستاگرام گرفته اید؛ پیشنهاد ما این است که در ابتدا با مبالغ کمتر کار کنید و همزمان با افزایش تجربه شما در ارائه تبلیغات به این شبکه؛ افزایش بودجه تبلیغات در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

تبلیغات در اینستاگرام یکی از روش های تبلیغات بصری است. موارد زیادی برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی وجود دارد که در پاراگراف های بعدی در مورد نحوه تبلیغ در اینستاگرام به طور مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، داشتن اکانت تبلیغاتی فیسبوک الزامی است (اگر قبلاً از تبلیغات فیس بوک برای بازاریابی استفاده کرده اید، می توانید از همان نام کاربری استفاده کنید). کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام از طریق مدیر تبلیغات اینستاگرام یا ویرایشگر قدرت فیس بوک مدیریت می شوند.

[button-green url=”https://g-ads.org/contact/” target=”” position=”center”]آیا Google Ads را امتحان کرده اید؟ برای مشاوره با کارشناسان G-Ads تماس بگیرید. [/سبز دکمه]

همچنین می توان به صفحات پربازدید نگاه کرد و تعدادی را انتخاب کرد. نکاتی برای تبلیغات در اکانت های محبوب اینستاگرام وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید.

ارتباط تبلیغات در اینستاگرام با صفحه مورد نظر

میزان ارتباط تبلیغ با صفحه انتخاب شده یکی دیگر از موارد مهمی است که قبل از اجرای تبلیغات در اینستاگرام باید به آن توجه کنید. مثلاً تلاش برای شناخته شدن باشگاه ورزشی در رسانه های فعال در همین زمینه.

بهتر است از طنز استفاده کنید

همانطور که می دانید موضوعات طنز، بازدیدکنندگان زیادی را به اینستاگرام جذب می کند. به همین دلیل بهتر است در تبلیغات خود از طنز استفاده کنید. اگر این امکان برای شما وجود ندارد سعی کنید با افراد فعال در این زمینه همکاری کنید.

چه نوع تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد و در کجا ظاهر می شود؟

اگرچه تبلیغات اینستاگرام در این شبکه اجتماعی منتشر می شود، اما روش های مختلفی برای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد. بنابراین قبل از راه اندازی کمپین لازم است با مفاهیم اولیه بازاریابی در این شبکه اجتماعی آشنا شوید.

یک کمپین تبلیغاتی اینستاگرام در میان پست‌ها و استوری‌های دیگر کاربرانی که انتخاب کرده‌اید بخشی از مخاطبان هدف خود باشند، ظاهر می‌شود.

علاوه بر این، مهم است که در مورد انواع مختلف تبلیغات اینستاگرام که در دسترس شما هستند، بیاموزید. بسته به اهداف تجاری شما، برخی از تبلیغات ممکن است مفیدتر یا مناسب تر از سایرین باشند.

روش های تبلیغات اینستاگرام

اگر انواع روش های تبلیغات در اینستاگرام را می شناسید و می دانید کجا نمایش داده می شوند، می توانید قدم بعدی را برای ایجاد کمپین خود بردارید.

گام بعدی این است که تعیین کنید چه نوع کمپینی را می توانید بر اساس اهداف تجاری خود اجرا کنید. کمپین های مختلفی برای معرفی برند شما به کاربران وجود دارد. قبل از هر چیز بهتر است با روش های تبلیغات اینستاگرام آشنا شوید.

تبلیغات حمایت شده

برای استفاده از رایج ترین روش تبلیغات در اینستاگرام، باید پروفایل تجاری داشته باشید. شرط استفاده از تبلیغات حمایتی، داشتن صفحه فیس بوک برای ایجاد پروفایل تجاری است.

در حال حاضر با توجه به شرایط تحریم، عملاً این امکان برای شهروندان ایرانی وجود ندارد. این نوع تبلیغات معمولا در صفحات عادی این رسانه های اجتماعی نمایش داده نمی شوند. تبلیغات حمایتی اینستاگرام تا حد امکان به کاربران بیشتری نشان داده می شود.

این پست‌ها به وضوح “Sponsored” مشخص شده‌اند. نمایش یا عدم نمایش یک تبلیغ بر اساس قیمت و تعامل کاربر تعیین می شود.

اینستاگرام یک شبکه بزرگ است و به دلیل همین مشکل روش های تبلیغاتی بسیار متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. انواع گزینه های تبلیغات در اینستاگرام عبارتند از:

تبلیغات تصویری

اطلاعیه های داستان

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات چرخ فلک

اطلاعیه های مجموعه

تبلیغات را کاوش کنید

تبلیغات خرید

تبلیغات قرقره

تنوع محض به این معنی است که اینستاگرام می تواند برای دستیابی به هر هدف تجاری که در ذهن دارید استفاده شود. مناسب ترین گزینه تبلیغاتی را به شما ارائه می دهد. در حال حاضر، شما می توانید 6 هدف برای کمپین های تبلیغاتی خود تعیین کنید و بر اساس آن ها، CTA های خلاقانه ای برای جذب کاربران خود طراحی کنید. در ادامه این مقاله به انواع روش های تبلیغات در اینستاگرام می پردازیم.

تبلیغات ویدیویی

در این نوع تبلیغات، کاربران می توانند از یک تصویر واحد برای تبلیغ برند خود استفاده کنند.

تبلیغات تصویری اینستاگرام

سادگی یکی از ویژگی های بارز این نوع تبلیغات است. اگر محتوای بصری باکیفیتی دارید که می توانید آن را در یک عکس خلاصه کنید و در عین حال می توانید پیام برند خود را به مخاطبان هدف نیز منتقل کنید. تبلیغات ویدیویی اینستاگرام یکی از بهترین گزینه های تبلیغاتی برای شماست.

علاوه بر این، در تبلیغات ویدیویی اینستاگرام، این امکان را دارید که علاوه بر عکس تبلیغاتی خود، از متن نیز استفاده کنید. البته پیشنهاد اینستاگرام در این مورد این است که از متن کمتر استفاده کنید تا اثربخشی تبلیغات خود را به حداکثر برسانید.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی یکی از بهترین گزینه ها برای معرفی محصولات یا خدمات شما به کاربران است. می‌توانید از این تبلیغات برای توضیح نحوه استفاده از محصولات یا خدمات، برجسته کردن ویژگی‌های عالی آن‌ها یا حتی گفتن داستان برند خود برای کاربران استفاده کنید.

تبلیغات نمایش داده شده به کاربران در بخش خانه اینستاگرام; آنها می توانند تا 60 دقیقه دوام بیاورند. اما توجه داشته باشید که هرچه کمتر بتوانید خلاقیت و نوآوری برند خود را در تبلیغات ویدیویی به کاربران نشان دهید. تبلیغات شما موثرتر خواهد بود.

تبلیغات استوری اینستاگرام

همانطور که از نام او مشخص است; تبلیغات داستانی به تصاویر یا ویدیوهای تمام صفحه نمایش داده شده در استوری کاربران نسبت داده می شود.

یکی از نکات جالب در مورد تبلیغات استوری اینستاگرام، سطح بالای تعامل کاربران است. استوری های اینستاگرام یکی از جذاب ترین قسمت های اپلیکیشن اینستاگرام است که برای کاربران بسیار جذاب است. بازدید روزانه بیش از 500 میلیون کاربر از استوری های اینستاگرام نشان دهنده علاقه زیاد کاربران به این قسمت از این شبکه است که در نهایت تبلیغات استوری اینستاگرام را به یکی از بهترین گزینه های تبلیغاتی در لیست ما تبدیل می کند.

مراقب باشید: این نوع داستان های تبلیغاتی اگر به عنوان داستان های ارگانیک طراحی شده باشند، می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند. در تبلیغات استوری، کاربران می توانند از گزینه های طراحی مختلف مانند متن یا گیف که در طراحی های استوری معمولی استفاده می شود استفاده کنند و در نتیجه تبلیغات ارگانیک بیشتری را به کاربران ارائه دهند.

چرخش تبلیغات

این نوع تبلیغات شامل مجموعه‌ای از عکس‌ها و ویدیوها می‌شود که کاربران می‌توانند با کشیدن آن‌ها تمام محتوای تبلیغاتی را مشاهده کنند. تبلیغات چرخشی اینستاگرام هم در قسمت هوم و هم در بین استوری کاربران نمایش داده می شود و می توانند از دکمه CTA یا لینک قرار داده شده در تبلیغ استفاده کنند. به سایت شما منتقل شود استفاده از تبلیغات چرخشی در موارد زیادی تعریف شده است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ارائه یک سری محصولات یا خدمات.

یک داستان چند قسمتی را بگویید که به بیش از یک اسلاید نیاز دارد.

زمانی که می خواهید از حداکثر 10 عکس و ویدیو در تبلیغات خود استفاده کنید.

اطلاعیه های مجموعه

تبلیغات مجموعه اینستاگرام یک روش تبلیغاتی است که می توان آن را ترکیبی از تبلیغات چرخشی و خرید در نظر گرفت.

با توجه به اینکه این نوع تبلیغات امکان خرید مستقیم را در اختیار کاربران قرار می دهد. این روش را می توان یکی از مناسب ترین گزینه های تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی دانست. هنگامی که کاربران بر روی این تبلیغات کلیک می کنند. آنها به محیطی منتقل می شوند که می توانند اطلاعات بیشتری در مورد محصولات شما به دست آورند و در نتیجه خرید خود را نهایی کنند.

تبلیغات کاوش

بخش اکسپلورر اینستاگرام جایی است که کاربران بر اساس سابقه فعالیت خود در این پلتفرم محتوای جدید را کشف می کنند. تبلیغات کاوش در این بخش به کاربران ارائه می شود.

توجه داشته باشید که این نوع تبلیغات به عنوان اولین عکس یا ویدیو در تب Explorer به شما ارائه نخواهد شد. در عوض، پس از اسکرول و مشاهده چند مقاله، برای شما نمایش داده می شود. از آنجایی که محتوای پست ها در تب Explorer دائما در حال تغییر است. تبلیغات کاوش در این شبکه در کنار پست‌های پرطرفدار و پرطرفدار به کاربران نشان داده می‌شود و احتمال بازدید بیشتر را برای شما افزایش می‌دهد.

اطلاعیه راه آهن

راه اندازی موفقیت آمیز Rails for Instagram به این پلتفرم اجازه داد تا نوع جدیدی از روش های تبلیغاتی در اینستاگرام را به نام Rails Ads به کاربران خود معرفی کند.

این نوع تبلیغات به صورت عمودی و تمام صفحه بر روی ریل های مختلف به کاربران ارائه می شود و حداکثر مدت زمان آنها می تواند 60 ثانیه باشد. سعی کنید در طراحی این نوع تبلیغات از موسیقی و صداهای باکیفیت استفاده کنید تا اثربخشی تبلیغات خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید که در تبلیغات Rails، تگ Sponsored با نام برند شما به کاربران ارائه می شود.

تبلیغات خرید

افزایش خرید کاربران از برندهای مختلف در داخل اینستاگرام متا را بر آن داشته تا توجه ویژه ای به توسعه این بخش به خصوص در دو سال اخیر داشته باشد. با قابلیت خرید جدید اینستاگرام، امکان خرید بدون خروج از سایت برای کاربران فراهم شده است.

برندهای مختلف می توانند با استفاده از تبلیغات خرید، کاربران خود را به صفحه توضیحات محصول در اپلیکیشن اینستاگرام هدایت کنند و پس از مشاهده محصول شما و قیمت آن، خرید خود را از طریق سایت تکمیل کنند.

تبلیغات شاپینگ اینستاگرام

آموزش گام به گام اجرای تبلیغات اینستاگرام

اگر قصد تبلیغ در اینستاگرام را دارید؛ شما می توانید این کار را به دو صورت انجام دهید. تبلیغ پست های موجود در حساب اینستاگرام یا ایجاد یک تبلیغ کاملا جدید با استفاده از Meta Ads Manager (فیس بوک) روش های مختلفی برای تبلیغ در اینستاگرام است. تبلیغ پست های اینستاگرام تنها با چند کلیک انجام می شود و زمان زیادی از شما نمی گیرد. اما نبود امکاناتی که بتوانید برای شخصی سازی تبلیغات خود از آنها استفاده کنید مشکل این روش محسوب می شود.

در پست وبلاگ Jeds امروز، این دو روش را با هم بررسی می کنیم.

پست های موجود را تبلیغ کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغ پست‌هایی است که قبلاً در حساب اینستاگرام خود آپلود شده‌اند.

اگر پستی در حساب خود دارید که عملکرد خوبی داشته و توانسته تعامل بالایی با کاربران داشته باشد؛ تبلیغ پست مربوطه یکی از سریعترین راهها برای نمایش آن به کاربران بیشتر و معرفی آنها به برند شماست.

برای سفارش این تبلیغات، علاوه بر اتصال اکانت تجاری فیسبوک خود به حسابی که قصد دارید با آن تبلیغ کنید، باید یک اکانت بیزینس یا سازنده اینستاگرام داشته باشید. پس از آن به راحتی می توانید با کلیک بر روی گزینه Boost post شروع به تبلیغ پست خود کنید.

قدم بعدی این است که هدف خود را مشخص کنید. در این بخش 3 گزینه مختلف در اختیار شما قرار می گیرد:

بازدیدهای بیشتر از نمایه: بازدیدهای بیشتری از حساب دریافت کنید

بازدیدهای بیشتر از سایت: بازدیدهای بیشتری از سایت دریافت کنید

پیام‌های بیشتر: پیام‌های بیشتری را از کاربران در پلتفرم WhatsApp دریافت کنید

انتخاب هدف

در مرحله بعد، مخاطب هدف خود را مشخص کنید. در این قسمت می توانید این قسمت را به اینستاگرام بسپارید تا بر اساس فعالیت کاربر و زمینه کاری شما انجام شود. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه‌های مختلف هدف‌گیری کاربر، مخاطبان هدف تبلیغات خود را به صورت دستی مشخص کنید.

همچنین در پایین این صفحه می توانید انتخاب کنید که این تبلیغات در فیسبوک نمایش داده شود.

مشخص کردن مخاطبان هدف

اکنون زمان آن است که بودجه روزانه و مدت زمانی را که می خواهید برای اجرای تبلیغات خود انتخاب کنید. در این بخش می توانید تعداد روزهایی که می خواهید تبلیغات شما اجرا شود را با انتخاب یک عدد مشخص کنید. همچنین می توانید از اینستاگرام بخواهید تا تبلیغات من را به کاربران نشان دهد تا زمانی که آنها را متوقف کنم.

مرتبط:  چرا به منطقه جنوب غربی آسیا استراتژیک است

انتخاب بودجه و مدت زمان نمایش تبلیغ

تبلیغات خود را بررسی کنید و در صورت عدم وجود مشکل بر روی گزینه Boost post کلیک کنید. پس از انجام تمامی این مراحل، پست شما توسط فیس بوک بررسی و در صورت عدم وجود مشکل منتشر می شود. توجه داشته باشید که می توانید از تب تبلیغات پروفایل خود برای بررسی عملکرد تبلیغات خود استفاده کنید.

از Ads Manager استفاده کنید

می توانید از پلتفرم Meta Ads Manager برای استفاده از ویژگی های مختلف هدف گیری کاربران در اینستاگرام، استفاده از روش های تبلیغاتی خلاقانه و همچنین استفاده از قابلیت های رپورتاژ تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید. در ادامه این مقاله، نحوه کار با این پلتفرم را به صورت گام به گام بررسی خواهیم کرد.

قدم اول: یک کمپین تبلیغاتی جدید اینستاگرام بسازید

برای شروع به Meta Ads Manager رفته و روی گزینه Create + کلیک کنید.

ساخت کمپین جدید تبلیغاتی اینستاگرام

قدم دوم: اهداف تبلیغاتی خود را تعیین کنید

در فرآیند تبلیغات اینستاگرام، می توانید تبلیغات خود را با کمپینی که قبلاً دارید مطابقت دهید. همچنین می توانید ایجاد یک کمپین را از ابتدا شروع کنید. قبل از ایجاد یک کمپین، ابتدا باید اهداف تبلیغاتی خود را مشخص کنید.

در حال حاضر 6 هدف مختلف برای تبلیغات اینستاگرام در دسترس کاربران است که عبارتند از:

آگاهی: به لطف این گزینه می توانید حداکثر تعداد کاربران علاقه مند به حوزه فعالیت خود را جذب کنید.

ترافیک: کاربران را مستقیماً به اینستاگرام، وب سایت، فروشگاه فیزیکی یا برنامه خود هدایت کنید.

Engagement: این گزینه به شما کمک می کند تا بازدید، لایک، کامنت و اشتراک گذاری پست های اینستاگرام خود را افزایش دهید.

سرنخ ها: این گزینه به شما کمک می کند تا سرنخ های مفیدی برای کسب و کار خود داشته باشید.

App Promotion: با این گزینه می توانید تعامل یا نصب برنامه خود را افزایش دهید. این تقریباً همان عملکرد تبلیغات نصب برنامه Google را دارد.

فروش: استفاده از این عنصر به شما کمک می کند افرادی را پیدا کنید که احتمالاً محصولات یا خدمات شما را از آنها خریداری می کنند.

پس از انتخاب هدف مورد نظر می توانید بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

انتخاب هدف کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

قدم سوم: اسم کمپین خود را انتخاب کنید

پس از انتخاب هدف کمپین، از شما خواسته می شود که نامی برای کمپین خود انتخاب کنید.

توجه: هنگام انتخاب نام برای کمپین، سعی کنید نامی را انتخاب کنید که با اهداف انتخابی شما همسو باشد و ردیابی کمپین را برای شما آسان کند.

انتخاب اسم برای کمپین

پس از انتخاب نام کمپین، روی Next کلیک کنید.

قدم چهارم: برنامه تبلیغاتی و بودجه خود را مشخص کنید

پس از انتخاب اهداف و نام کمپین، نوبت به انتخاب گزینه New ad set از منوی سمت چپ، تعیین بودجه و مدت زمانی است که می خواهید تبلیغات شما به کاربران نشان داده شود.

شما 2 گزینه برای انتخاب بودجه تبلیغاتی خود دارید:

بودجه روزانه: با انتخاب این گزینه می توانید حداکثر بودجه تبلیغاتی خود را برای یک روز انتخاب کنید. این برای مشاغلی که به طور مداوم تبلیغات خود را به کاربران نشان می دهند مفید است.

Lifetime Budget: این گزینه به شما اجازه می دهد تا برای کل کمپین خود بودجه خاصی را انتخاب کنید. این بیشتر برای مشاغلی که تاریخ پایان از پیش تعیین شده ای برای کمپین های تبلیغاتی خود دارند کاربرد دارد.

مشخص کردن بودجه و برنامه تبلیغات

در پایین قسمت زمان بندی تبلیغات می توانید مشخص کنید که تبلیغات شما در تمام ساعات روز به کاربران نمایش داده شود یا اینکه بخواهید ساعات خاصی از روز را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید.

پس از انتخاب این موارد، دو گزینه Audience Definition و Estimated Daily Results برای شما نمایش داده می شود که نمای کلی از نتایج احتمالی که می توانید با بودجه تعیین شده خود به دست آورید را ارائه می دهد. به شما می دهند

نتایج احتمالی تبلیغات در اینستاگرام

قدم پنجم: مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

پس از انجام تمام این مراحل، اکنون زمان آن است که مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. برای انجام این کار، می توانید از 2 گزینه مختلف استفاده کنید: مخاطب ذخیره شده یا ایجاد یک مخاطب جدید.

گزینه Saved Audiences زمانی برای شما مفید است که از قبل اطلاعاتی در مورد مخاطبان خود دارید (به عنوان مثال با استفاده از آمار بازدید از سایت خود) یا زمانی که مخاطبانی از کمپین های قبلی خود دارید که عملکرد خوبی داشتند و اکنون مشتریان آنها نیز از برند خود بسیار راضی هستند. . از طرف دیگر، می‌توانید مخاطبان هدف جدید خود را بر اساس عواملی مانند اطلاعات جمعیتی، علایق یا روش‌های هدف‌گیری بر اساس رفتار کاربر تعریف کنید.

اگر می خواهید کاربران جدید را هدف قرار دهید؛ می توانید آنها را بر اساس عواملی مانند مکان، محدوده سنی، جنسیت، اطلاعات جمعیت شناختی، علایق و زبان انتخاب کنید.

مشخص کردن مخاطبان هدف تبلیغات اینستاگرام

قدم ششم؛ محل نمایش تبلیغات خود را مشخص کنید

بخش Placement به شما این امکان را می دهد که مکان قرار دادن و نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید. در این بخش 2 گزینه دارید:

Advantage+ Placements: با انتخاب این گزینه، الگوریتم اینستاگرام با در نظر گرفتن عواملی مانند کیفیت و نوع تبلیغات شما و همچنین علایق مخاطبان هدف، به طور خودکار تعیین می کند که تبلیغات شما در کجا قرار گیرد تا بهترین بازده را برای شما داشته باشد. .

Placements دستی: با انتخاب این گزینه می توانید به صورت دستی انتخاب کنید که تبلیغات شما در کجا به کاربران نشان داده شود و کجا نمایش داده نشوند. همچنین اگر می خواهید نمایش تبلیغات خود را به پلتفرم اینستاگرام محدود کنید و از نمایش آنها در فیسبوک جلوگیری کنید. می توانید این گزینه را انتخاب کنید.

انتخاب محل نمایش تبلیغات اینستاگرام

با انتخاب گزینه Manual Placements، Ads Manager Meta یک سری عناصر فنی را به شما نشان می دهد که باید با توجه به اهداف کمپین خود انتخاب کنید.

پر کردن الزامات فنی

قدم هفتم: یک تبلیغ جدید اینستاگرام بسازید

پس از انجام مراحل قبلی، بالاخره نوبت به ساخت تبلیغ جدید اینستاگرام خود می رسد. با انتخاب گزینه New Ad از منوی سمت چپ، صفحه ای برای شما باز می شود که می توانید تبلیغات جدید خود را در اینستاگرام شخصی سازی کنید.

ساخت تبلیغات جدید در اینستاگرام

توجه داشته باشید که در این صفحه می توانید داده هایی مانند متن تبلیغاتی، لینک های وب سایت خود یا تنظیمات ردیابی تبلیغات را وارد کنید. اگر می خواهید نرخ تبدیل تبلیغات خود را بررسی کنید مراقب باشید. باید در قسمت Tracking گزینه Facebook Pixel را انتخاب کنید.

رهگیری تبلیغات اینستاگرام با فیس‌بوک پیکسل

قدم هشتم: تبلیغات اینستاگرام خود را منتشر کنید

پس از انجام تمامی مراحل و پر کردن فیلدهای مورد نیاز؛ برای انتشار آگهی خود، روی گزینه انتشار در سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.

اکنون تبلیغات اینستاگرام شما بر اساس بودجه و زمانی که برای نمایش انتخاب کرده اید به کاربران هدف نمایش داده می شود. توجه داشته باشید که باید به طور مداوم عملکرد تبلیغات خود را از قسمت Instagram Analytics بررسی کنید.

تبلیغات در صفحات اینستاگرام

این امکانی است که می توانید به عنوان تبلیغ کننده یا ناشر صفحه از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، به عنوان یک تبلیغ کننده، می توانید به صفحاتی که فالوورهای زیادی دارند متصل شوید.

همانطور که می دانید کاربران روزانه از صفحات مورد علاقه خود بازدید می کنند و ممکن است تبلیغات اینستاگرام شما را ببینند. ایرانی ها معمولا از این روش برای تبلیغ کسب و کار یا محصولات خود استفاده می کنند.

هنگام استفاده از این روش تبلیغات در اینستاگرام باید به نکاتی توجه کنید.

پیج مورد نظر فالوورهای بالایی داشته باشد

ممکن است با اصطلاح فالوورهای جعلی آشنا باشید، اما هر چه تعداد افراد بیشتری تبلیغ شما را ببینند، شانس شما برای جذب مشتری بیشتر است. اما به دنبال کننده ها بسنده نکنید. بهتر است تبلیغاتی که ارائه می دهید هم مفید و هم جذاب باشد.

فیک نبودن فالوورها

به طور کلی، صفحات ایجاد شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام به لطف مشترکین جعلی رشد کرده اند. موضوعی که در حال حاضر انجام آن دشوار است. زیرا الگوریتم های اینستاگرام با صفحات مخالف سروکار دارند.

فالوورهای جعلی را می توان به راحتی تشخیص داد. معمولا این اکانت ها عکس ندارند و تعداد فالوورهای آن ها نیز محدود است. البته اینستاگرام برای تشخیص جعلی بودن کاربر، عناصر دیگری مانند فعالیت آنها را در نظر می گیرد.

به نرخ تعامل کاربران توجه کنید

برای تبلیغات در اینستاگرام بهتر است میزان تعامل صفحه را در نظر بگیرید. اگر درگیری کاربر در این صفحات به طور غیرعادی کم باشد، تبلیغ شما نرخ موفقیت بالایی نخواهد داشت.

به عنوان مثال، اگر صفحه مورد نظر 100000 فالوور داشته باشد، بر اساس میانگین نرخ 3-5٪، پست منتشر شده باید بین 3000-5000 بازدید یا لایک داشته باشد. اگر پست های این صفحه حدود 100-1000 لایک داشته باشد، می توان تصمیم گرفت که اکثر کاربران آن جعلی هستند.

فعال بودن پیج

این مورد دیگری است که در استفاده از روش های تبلیغات اینستاگرامی باید به آن توجه کنید. بهتر است صفحه ای را انتخاب کنید که به طور دائم فعال باشد. تاریخ انتشار مقالات را بررسی کنید تا به نتیجه گیری درست برسید.

منظور ما از فعال بودن این نیست که صفحه هر روز یک مقاله منتشر می کند. (البته اگر اینطور بود خیلی خوب می شد). اما فعالیت آنها نباید آنقدر گسترده باشد.

اطمینان حاصل کنید که 3-4 مقاله با کیفیت در هفته در این صفحه منتشر می شود. تبلیغ در صفحه ای که آخرین پست آن مربوط به شب یلدای سال 98 است، منطقی نیست!

تبلیغات در صفحه اینفلوئنسرهای محبوب اینستاگرام

اینفلوئنسر شخصی است که می تواند از طریق اطلاعات، موقعیت مکانی، ارتباطات و تماس های افراد بر تصمیم گیری های افراد تأثیر بگذارد. می توانید با این افراد ارتباط برقرار کنید و تبلیغات اینستاگرام خود را در صفحه آن ها ایجاد کنید.

بسیاری از اینفلوئنسرهای ایرانی در این شبکه فعال هستند. از محبوب ترین آنها می توان به آیلین قانع، آرش فاتح، آذر ماهی صفت، آرش استیلاف و … اشاره کرد. مطمئن شوید که اینفلوئنسر محبوب در صنعت خود را شناسایی کرده اید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید رستوران خود را در صفحه دی اینفلوئنسر اینستاگرام تبلیغ کنید، افراد موجود در تصویر بالا برای تبلیغ شما مناسب نیستند. در این شرایط باید با افرادی مانند امیر جابری، مستر تستر و… ارتباط برقرار کنید.

فرض کنید یکی از این افراد یا اینفلوئنسر مورد علاقه شما در حال ارائه یک محصول یا خدمات است. این قطعا تاثیر زیادی روی شما به عنوان یک کاربر خواهد داشت.

تبلیغات در استوری صفحات محبوب

همانطور که امکان درج تبلیغ در پست اینفلوئنسرهای محبوب اینستاگرام وجود دارد، می توانید تبلیغ خود را در استوری آنها نیز درج کنید. برای این کار باید با این افراد ارتباط برقرار کنید.

استوری های اینستاگرام اخیرا بسیار جذاب بوده اند و طبق اطلاعات منتشر شده توسط Socialmediatoday، حدود 7.2 درصد از فالوورهای صفحه استوری آن ها را می بینند.

روش های تبلیغاتی دیگری نیز در اینستاگرام وجود دارد که به شرح زیر است:

هزینه تبلیغات در صفحات ایرانی

هزینه تبلیغات در صفحات اصلی ایرانی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

آیا می خواهید اعلان های انتشار یا داستان را سفارش دهید؟

تبلیغ شما چه مدت در صفحه مورد نظر نمایش داده می شود؟ منظورت 24 ساعته یا 48 ساعته؟

آیا می خواهید تبلیغات شما در روز اجرا شود یا در شب؟

و…

از مبالغ زیر 1 میلیون تومان تا تبلیغات باورنکردنی 100 میلیون تومانی برای هر پست، نرخ های تبلیغاتی بسیار متنوعی در اینستاگرام وجود دارد که کاربران با توجه به نیاز خود و البته بودجه تبلیغاتی خود می توانند آن ها را انتخاب کنند. عوامل مختلفی تعیین کننده هزینه تبلیغات در صفحات ایرانی است که مهمترین آنها نرخ تعامل است. socialblade یکی از ابزارهای مفید در این مورد است که می تواند اطلاعات خوبی در مورد صفحه ای که قصد تبلیغ در آن را دارید ارائه دهد. بدهم به تو

نکات طلایی برای تبلیغات در اینستاگرام

اکنون که می دانید چگونه تبلیغات اینستاگرام را تنظیم و نمایش دهید. وقت آن رسیده که تبلیغات جذابی طراحی کنید که توجه کاربران هدف شما را جلب کند. در ادامه این مقاله به چند تکنیک کاربردی برای طراحی تبلیغات خلاقانه اینستاگرام می پردازیم.

هدف تبلیغات شما باید کاربران موبایل باشد

تحقیقات نشان می دهد که بیش از 4.08 میلیارد کاربر از تلفن همراه خود برای استفاده از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. بنابراین، ضروری است که هنگام طراحی تبلیغات خود، آنها را برای کاربران موبایل طراحی کنید نه کاربران دسکتاپ.

عوامل زیر به شما کمک می کند تا تبلیغات خود را برای کاربران تلفن همراه هدف قرار دهید.

اگر محتوای تبلیغاتی شما حاوی ویدئو است؛ سعی کنید ویدیوهای خود را با نسبت تصویر 16:9 ضبط کنید.

سعی کنید تا حد امکان استفاده از متن در تبلیغات خود را محدود کنید.

اگر می خواهید متنی را به تبلیغات خود اضافه کنید؛ به یاد داشته باشید که از اندازه فونت های بزرگ استفاده کنید تا خواندن را برای کاربران تلفن همراه آسان تر کنید.

سعی کنید از انیمیشن ها و تصاویر متحرک در ویدیوهای تبلیغاتی خود استفاده کنید. زیرا این دو مورد در جلب توجه عموم تاثیر بسزایی دارد.

سعی کنید تا حد امکان فیلم های تبلیغاتی کوتاه تولید کنید. (ترجیحا 15 ثانیه یا کمتر)

از انواع گزینه های تبلیغاتی استفاده کنید

با توجه به اینکه روش های تبلیغاتی بسیار متنوعی در اینستاگرام وجود دارد. می‌توانید گزینه‌های تبلیغاتی مختلفی را در اینستاگرام امتحان کنید تا در نهایت بهترین ترکیبی را که مخاطب هدفتان را جذب می‌کند، بیابید. توجه داشته باشید که استفاده از ترکیبی از روش‌های مختلف مانند استوری، چرخشی، ویدیویی یا تبلیغات خرید به شما این امکان را می‌دهد تا نقاط قوت هر یک از این روش‌ها را برای کسب‌وکار خود بیابید و بنابراین می‌توانید استراتژی تبلیغاتی خود را با سهولت بیشتری در اینستاگرام پیاده‌سازی کنید.

از ویژگی های تجزیه و تحلیل اینستاگرام استفاده کنید

بهترین راه برای دانستن اینکه آیا تبلیغات شما عملکرد خوبی دارند یا خیر. استفاده از گزارشات قسمت تجزیه و تحلیل تبلیغات اینستاگرام. در این بخش اطلاعات کاربردی مانند نمایش ها، کلیک ها، نرخ تعامل و بازگشت سرمایه (ROI) تبلیغات شما ارائه می شود که می توانید از آنها برای شناسایی نقاط قوت و ضعف تبلیغات خود استفاده کنید.

چگونه قدرت برند خود را در اینستاگرام توسعه دهیم؟

هنگامی که متوجه شدید که تبلیغات اینستاگرام چگونه کار می کند، بهتر است بدانید چگونه می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید. حال اگر می خواهید از این روش بازاریابی استفاده کنید، برخی از مزیت های آن را توضیح می دهیم.

بهبود تاثیر بصری: ساده ترین راه در اینستاگرام برای جلب توجه مخاطب، اجرای تبلیغات در میان پست های افراد دیگر در صفحه اول برنامه است. برای افزایش اثربخشی این روش از تصاویر و فیلم های با کیفیت استفاده کنید. این یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات در اینستاگرام است.

برندسازی: با توجه به اهمیت عناصر بصری در تبلیغات اینستاگرام، کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند به کسب و کار شما در ایجاد آگاهی از برند در بین مخاطبان هدف کمک شایانی کنند.

رشد ارتباطات: تبلیغات در اینستاگرام می تواند به شما در رشد ارتباطات برندتان کمک کند. این به معنای افزایش فالوورهای اینستاگرام شما است که به نوبه خود می تواند فروش را افزایش دهد و تعامل برند با بازار هدف شما را بهبود بخشد.

اقدامات بازاریابی هدفمند: تبلیغات می تواند راهی برای توسعه یک استراتژی بازاریابی هدفمند باشد. می توانید از آن برای معرفی محصولات جدید، ارائه خدمات ثانویه یا حتی ارسال محصولات رایگان به مشتریان استفاده کنید.

مسابقات / هدایا: همه عاشق یک مسابقه خوب هستند. گفته می شود که مسابقات و هدایا برای به دست آوردن سرنخ عالی هستند. مسابقات می تواند بخش موثری از استراتژی بازاریابی ایمیلی شما باشد. رقابت ها و هدایا نیز می توانند آگاهی برند را افزایش دهند.

تبلیغات در اینستاگرام همه چیز نیست!

تبلیغات در اینستاگرام معجزه نمی کند. اگر قادر به ایجاد محتوای با کیفیت برای حساب کاربری خود نیستید، استفاده از این روش چندان موثر نخواهد بود. حتی اگر برای تبلیغ خود پول زیادی خرج کنید.

بنابراین حتما به تولید محتوای اینستاگرام پسند توجه ویژه ای داشته باشید. همانطور که گفتیم تبلیغات در اینستاگرام به افزایش آگاهی از برند شما کمک می کند. می توانید از تبلیغات گوگل برای افزایش فروش و تماس های تلفنی استفاده کنید.

در این مقاله با استفاده از کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام آشنا شدید. برای استفاده از آموخته های خود، می توانید اولین کمپین اینستاگرام خود را همین امروز راه اندازی کنید.

سوالات متداول

آیا تبلیغات اینستاگرام موثر هستند؟

تبلیغات در اینستاگرام حداقل نیمی از تبلیغات در فیس بوک هزینه دارد و تاثیر آن دو برابر بیشتر است. این چیزی است که تیموتی ماسک، استراتژیست ارشد آژانس بازاریابی Ladder می گوید.

چه نوع تبلیغاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام امکان پذیر است؟

راه های زیادی برای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد. محبوب ترین آنها استفاده از تبلیغات حمایت شده، تبلیغات در صفحات اینفلوئنسر محبوب، تبلیغات با ویدئو، آگاهی و غیره است.

تبلیغات اینستاگرام برای چه نوع مشاغلی مناسب است؟

تبلیغات اینستاگرام می تواند برای هر کسب و کاری که می خواهد خدمات خود را بفروشد یا ارائه دهد مفید باشد. علاوه بر این، این تبلیغات به شما کمک می کند تا تصویر برند و دیده شدن محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

بسته به نوع تبلیغاتی که انتخاب کرده اید، هزینه های تبلیغات در اینستاگرام ممکن است متفاوت باشد. اگر می خواهید در صفحه اینفلوئنسرها تبلیغ کنید، هر کدام از آنها می توانند نرخ تبلیغات متفاوتی را تبلیغ کنند. برای اطلاع از هزینه ها بهتر است با آنها تماس بگیرید.

امروزه بیشتر مردم از اینستاگرام برای خرید و مشاهده اقلام مختلف به جای رفتن به آرکید و خرید استفاده می کنند. زیرا هر صفحه اینستاگرام تبدیل به یک فروشگاه رایگان برای مشاغل مختلف شده است. اما مشکل اصلی اینجاست که در این بازار شلوغ اینستاگرام کدام فروشگاه می تواند مشتریان بیشتری را جذب کند؟ فروشگاهی که بلد است تبلیغ کند!

چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ این سوال ممکن است به عنوان صاحب صفحه فروشگاه به ذهن شما خطور کرده باشد. در این مقاله آموزش گام به گام تبلیغات در اینستاگرام را در اختیار شما قرار می دهیم تا در میان انبوهی از رقبا دیده شوید و مخاطبان را به صفحه خود جذب کنید.

مرحله صفر: آیا پروفایل شما برای تبلیغات آماده است؟

نمایه شما فروشگاه شماست. آیا میزبان یک مراسم افتتاحیه بزرگ برای یک فروشگاه نیمه و نیمه هنوز در حال ساخت هستید؟ قطعا نه. پس برای بالا بردن شاتر صفحه و جذب مخاطب لازم است از قبل صفحه خود را تمیز کنید. کارهایی که باید انجام دهید تا صفحه خود را برای تبلیغات اینستاگرام آماده کنید:

یک بیوگرافی جذاب بنویسید

برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب در نگاه اول، شما فقط 150 کاراکتر دارید! پس باید از آن نهایت استفاده را ببرید. بیو صفحه شما باید شخصیت برند شما را منتقل کند و واقعاً مردم را متقاعد کند که صفحه شما را دنبال کنند. اینها موضوعات وسیعی هستند که باید در فضای محدودی بیان شوند. اما خوشبختانه بخش های مختلفی در بیو برای معرفی صفحه به عموم وجود دارد:

مرتبط:  چطور از همراه من امتیاز بگیریم

نام صفحه: بهتر است نام محصولات خود را در این قسمت همراه با نام تجاری ذکر کنید. به عنوان مثال اگر روسری می فروشید و نام تجاری شما رنگی رنگی است به جای نوشتن نام خاص رنگی رنگی از عبارت رنگی رنگی در این قسمت استفاده کنید. این به شما کمک می کند در جستجوی اینستاگرام دیده شوید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

راه های ارتباطی: برای نشان دادن اعتبار خود به مردم و جلب اعتماد آنها، لینک وب سایت، آدرس و شماره تلفن خود را در بیو قرار دهید.

Call to Action: در این قسمت مخاطب را به انجام یک کار خاص دعوت کنید. به عنوان مثال، آنها را به وب سایت خود هدایت کنید یا از آنها بخواهید از پست های شما بازدید کنند. البته این درخواست باید خلاقانه باشد تا عموم مردم را به اقدام تشویق کند.

عکس پروفایل مناسب

اکثر برندها از لوگوی خود برای عکس پروفایل خود استفاده می کنند. این به افزایش اعتبار شما کمک می کند و به مخاطب اجازه می دهد تا در یک نگاه متوجه شود صفحه شما در مورد چیست. اگر لوگو ندارید نگران نباشید. می توانید از یک عکس باکیفیت مرتبط با موضوع صفحه و کسب و کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه طراحی چهره و کاریکاتور فعالیت می کنید یکی از کارهای محبوب خود را به عنوان عکس پروفایل قرار دهید.

حداقل تعداد فالوور واقعی و پست های با کیفیت داشته باشید

هیچکس از فروشگاه خالی خرید نمی کند. بنابراین، قبل از اجرای تبلیغات اینستاگرام، باید تعداد قابل قبولی پست با کیفیت بالا و جذاب داشته باشید تا مخاطبان جدید بدانند که به دنبال چه موضوعاتی در صفحه شما باشند. توصیه می شود از عکس های واضح و چشم نواز استفاده کنید، مخاطب را در موضوع پست درگیر کنید (مثلا از آنها سوال بپرسید)، قالب های مختلف محتوا مانند عکس و فیلم را امتحان کنید، از استوری اینستاگرام غافل نشوید، کوتاه اما معنادار بنویسید. زیرنویس ها و موضوعات جالبی که مخاطب به آن نیاز دارد.

همچنین در شروع کار از آشنایان و دوستان خود بخواهید که از صفحه شما حمایت کرده و آن را فالو کنند. زیرا مردم صفحه ای را که فالوور ندارد انتخاب نمی کنند. البته برای جمع آوری حداقل فالوور از خرید فالوورهای تقلبی خودداری کنید و از همان ابتدا با روش های ابتدایی سعی کنید صفحه خود را بهبود ببخشید.

تعیین اهداف تبلیغاتی

قبل از تبلیغات، لازم است تعریف روشنی از اهداف خود داشته باشید. به زبان ساده، شفاف سازی کنید که می خواهید با تبلیغات به چه چیزی برسید؟ آیا دنبال کننده های بیشتری می خواهید یا به دنبال افزایش تعامل مخاطب با صفحه خود هستید؟ معمولاً اهداف کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

افزایش آگاهی از برند برای جذب مخاطب جدید

از طریق لایک، کامنت و اشتراک گذاری با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید.

ترافیک و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید

اعلام یک رویداد یا رویداد ویژه مانند مسابقه، جشنواره، تخفیف ویژه و غیره.

اعلام و رونمایی از محصولات و خدمات جدید

بیشتر بفروش و پول در بیاور

تعیین هدف در شروع کار به اندازه تهیه نقشه در شروع سفر مهم است. زمانی که سفر می کنیم، از نقشه برای یافتن مقصد استفاده می کنیم تا مطمئن شویم در مسیر درستی هستیم. در حین تبلیغات، گاهی لازم است به اهداف تبلیغاتی خود برگردیم تا مطمئن شویم که هنوز در حال انجام اقداماتی برای رسیدن به آنها هستیم.

مخاطب هدف را شناسایی کنید

برای چه کسی تبلیغ خواهید کرد؟ به نظر شما چه کسی از تبلیغات صفحه شما استقبال می کند؟ تعیین مخاطب هدف به شما کمک می کند تبلیغات موثرتری داشته باشید و بودجه خود را هدر ندهید. در واقع با این کار شما فقط تبلیغ خود را به کسانی نشان می دهید که شما را به هدفتان هدایت کنند و اقدام مورد نظر را انجام دهند. تعیین مخاطب هدف به هیچ وجه کار سختی نیست و برای رسیدن به این هدف کافی است کمی بیشتر به مشترکین خود نگاه کنید و ویژگی های شخصیتی آنها مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علایق، سبک زندگی و غیره را دریابید. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک صفحه در زمینه کارآفرینی و استارت آپ دارید و در آنجا درباره نحوه راه اندازی یک کسب و کار، زندگی کارآفرینان موفق و غیره صحبت می کنید. بنابراین افراد جوان و با انگیزه مخاطب هدف شما هستند. آنها معمولاً در اوایل روز در دانشگاه یا سر کار هستند و کمتر اینستاگرام را چک می کنند. بنابراین باید تبلیغ خود را به صفحه ای ارسال کنید که مخاطبان آن چنین ویژگی هایی داشته باشند.

تعیین بودجه تبلیغاتی

نکته مهم دیگری که معمولا در آموزش تبلیغات اینستاگرام به آن اشاره نمی شود، اما بسیار مهم است، تعیین بودجه است. چقدر می خواهید برای تبلیغات هزینه کنید؟ در واقع پاسخ به این سوال مدل تبلیغاتی شما را مشخص می کند. به عنوان مثال، تبلیغات ترافیکی هزینه کمتری نسبت به تبلیغات اینفلوئنسر دارند. علاوه بر این، قیمت صفحات تبلیغاتی مختلف نیز متفاوت است.

مدل تبلیغات اینستاگرام را تعیین کنید

در این مرحله لازم است مدل تبلیغاتی را با توجه به هدف خود و آنچه که قصد تبلیغ آن را دارید انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر به تازگی صفحه خود را راه اندازی کرده اید و هدف شما افزایش آگاهی از برند است، به تبلیغاتی نیاز دارید که صفحه شما را برچسب گذاری کنند. اگر هدف شما افزایش ترافیک وب سایت است، لازم است آگهی خود را در قالب یک داستان حاوی لینک منتشر کنید. یا اگر قصد دارید محصول جدید خود را به مردم معرفی کنید، می توانید از تبلیغات ترافیکی اینستاگرام استفاده کنید که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

چگونه یک صفحه مرتبط برای تبلیغات اینستاگرام پیدا کنیم؟

حالا که صفحه شما آماده است، ثانیاً باید صفحه مناسب را برای تبلیغات انتخاب کنید. برای این کار می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

جستجو در اکسپلورر اینستاگرام

کاوش صفحاتی را به شما نشان می دهد که از نظر تولید محتوا و جذب مخاطب عملکرد خوبی دارند. شما می توانید انتخاب کنید که در کدام صفحات از بین این صفحات محبوب تبلیغ کنید. البته مطمئن شوید که صفحه مورد نظر با محتوای صفحه شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر در زمینه فروش لباس عروس هستید، پیشنهاد می کنیم صفحاتی مانند تصویر زیر را در Explorer جستجو کنید.

هشتگ های مرتبط با کسب و کار خود را جستجو کنید.

با جستجوی هشتگ های مرتبط، ببینید کدام صفحه بالاترین رتبه را دارد و در آن هشتگ ها بیشترین بازدید را دارد. سپس برای سفارش آگهی محتوای صفحه مورد نظر را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه اسباب بازی هستید، می توانید از هشتگ های زیر استفاده کنید.

از پانل تبلیغات جریانی برای انتخاب صفحات مرتبط استفاده کنید.

آیا دوست دارید تمام صفحات مربوط به کسب و کار خود را در یک مکان ببینید و همه آنها را با هم مقایسه کنید؟ صفحه Discover Stream این فرصت را به شما داد. با دسترسی به این صفحه می توانید موضوع کسب و کار خود را انتخاب کنید و به راحتی صفحات آگهی دهندگان را از نظر تعداد فالوور، نرخ تعامل، نرخ و … مقایسه کنید. و از بین آنها بهترین گزینه تبلیغاتی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، شما یک فروشنده لوازم التحریر هستید و می خواهید آگهی خود را به صورت استوری و در صفحاتی با بالاترین میزان تعامل منتشر کنید. همچنین سقف بودجه تبلیغاتی شما 5 میلیون تومان است. مانند تصویر زیر، می توانید با استفاده از صفحه Discover صفحاتی را بیابید که نیازهای شما را برآورده می کنند. اگر از تبلیغات اینفلوئنسر استفاده می‌کنید، می‌توانید فرآیند تولید محتوا را به اینفلوئنسر مربوطه بسپارید تا طبق سناریویی که در نظر دارید، محتوا را برای شما آماده کند. این گزینه برای افرادی مناسب است که محتوای آماده و مناسبی ندارند و ترجیح می دهند خودشان محتوای تبلیغاتی تولید نکنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید پیشنهاد می کنیم از این قابلیت استفاده کنید.

چگونه صفحه مناسب و سازنده برای تبلیغات را تشخیص دهیم؟

اکنون که مجموعه ای از صفحات را انتخاب کرده اید، وقت آن است که آنها را به طور کامل ارزیابی کنید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

صفحات انتخاب شده را بررسی کنید

تعداد فالوور

در این قسمت لازم است مشترکین صفحه انتخابی را بررسی کنید تا از جعلی بودن یا نبودن آنها مطلع شوید. برای این کار می توانید با پروفایل آنها مشورت کنید. حساب‌های بدون عکس یا با نام‌های نامشخص معمولا جعلی هستند. همچنین می توانید تعداد لایک ها و کامنت ها را با تعداد فالوورها مطابقت دهید. بین لایک و تعداد فالوورهای یک صفحه باید تناسبی وجود داشته باشد. به طور متوسط، بسته به نوع کسب و کار، تعداد لایک در هر پست باید حدود 10 درصد از فالوورهای صفحه مربوطه باشد. پس مراقب باشید و تعداد مشترکین را در کنار سایر عوامل برای تصمیم گیری در نظر بگیرید.

میزان تعامل مخاطبان (اینگیجمنت ریت)

نرخ تعامل به سرعت تعامل فالوورها با محتوای صفحه اشاره دارد. هر چه نرخ تعامل بیشتر باشد، بهتر و نرخ تبلیغات صفحات بالاتر خواهد بود. برای محاسبه نرخ تعامل از فرمول زیر استفاده کنید:

مجموع لایک ها و نظرات 12 صفحه آخر تقسیم بر تعداد فالوورها.

مرحله بعدی پس از محاسبه نرخ تعامل، بررسی کیفیت تعامل است. این موضوع نگاهی عمیق تر به نرخ تعامل دارد. بنابراین لازم است نگاهی دقیق تر به تعداد لایک ها و نظرات داشته باشیم. اگر پستی دارای تعداد لایک زیاد و تعداد نظرات کم باشد، احتمالاً لایک ها جعلی هستند. برای تأیید صحت نظرات، کیفیت آنها را بررسی می کنیم. اگر تعداد کامنت ها زیاد باشد، اما اکثر آنها استیکر یا کامنت های تک کلمه ای غیر مرتبط با موضوع پست باشند، احتمال جعلی بودن و خریداری شده بودن نظرات وجود دارد.

تناسب موضوع و فضای محتواهای آن صفحه با تبلیغ شما

فقط به این دلیل که محتوای صفحه شما شبیه محتوای صفحه مورد نظر شما است، به این معنی نیست که شما در حال رقابت با یکدیگر هستید. در عوض، می توانید از این شباهت به نفع خود استفاده کنید. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشنده لباس ورزشی هستید و می خواهید مخاطبان خود را از تخفیف پایان سال خود مطلع کنید. هر صفحه ای با محتوای مرتبط با ورزش و سلامت برای تبلیغات شما مناسب است. حتی اگر محتویات صفحات شما مشابه باشد، مشکلی وجود ندارد. نکته مهم دیگر در این قسمت بررسی کیفیت محتوای صفحه انتخابی است. سعی کنید رسانه ای را برای انجام کمپین تبلیغاتی انتخاب کنید که علاوه بر مشابه بودن با موضوع صفحه شما، حاوی محتوای زرد و بی کیفیت نباشد و از منابع معتبر و تخصصی برای تولید محتوا الهام گرفته شده باشد.

تناسب مخاطبان پیج با مخاطبان هدف شما

شما فقط به دنبال کنندگانی نیاز دارید که واقعاً به محتوای صفحه شما علاقه مند هستند. در غیر این صورت حتی اگر پیام شما بسیار باکیفیت و جذاب باشد، مخاطب آن را نمی پذیرد زیرا موضوع تبلیغ شما و کسب و کار شما با سلیقه آنها جور در نمی آید. بنابراین لازم است صفحه تبلیغاتی را انتخاب کنید که مخاطبان آن علایق و سلایق مشترکی با مشترکین شما داشته باشند. به عنوان مثال تصور کنید که فروشنده آموزش Conquer هستید و دو صفحه برای تبلیغ به شما پیشنهاد می شود.

موضوع پیج
تعداد فالوور

آشپزی
14000

آموزشی و تحصیلی
4000

صفحه اول فالوورهای بیشتری دارد اما موضوع آن برای تبلیغ محصولات شما مناسب نیست. زیرا مخاطبان آن علاقه مند به موضوعاتی مانند آشپزی هستند و احتمال استقبال مخاطبان صفحه دوم از محصولات شما بیشتر است و به همین دلیل گزینه مناسب تری برای تبلیغ صفحه شما محسوب می شود. بنابراین در نگاه اول گول تعداد فالوورهای زیاد را نخورید و عاقلانه انتخاب کنید.

استفاده از مشاوره تبلیغات رایگان جریان برای انتخاب کمپین تبلیغاتی

یکی دیگر از راه های انتخاب و شناخت بهترین صفحه، مشاوره با افرادی است که در زمینه تبلیغات با تجربه هستند و همچنین اطلاعات دقیق تری از صفحات مختلف دارند. برای این کار می توانید از مشاوره تبلیغاتی رایگان پلتفرم استریم استفاده کنید و با آرامش کامل یک رسانه تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید.

چگونه با صفحات تبلیغاتی ارتباط برقرار کنیم؟

در مرحله بعد، باید با شرایط و قیمت های تبلیغاتی صفحه انتخاب شده مذاکره کنید. راه های زیر برای برقراری ارتباط با صفحات وجود دارد:

برای آنها پیامی مستقیم در اینستاگرام (دایرکت) یا از طریق ایمیل ارسال کنید

برای برقراری ارتباط با صفحات انتخاب شده، ساده ترین راه استفاده از Direct است. البته برخی از صفحات مانند عکس زیر آدرس ایمیل خود را در بیو قرار داده اند. در این مورد، بهتر است از ایمیل استفاده کنید زیرا ساختار رسمی تری برای ارتباطات تجاری ارائه می دهد. علاوه بر این، اگر از Direct استفاده می کنید، پیام شما ممکن است در میان انبوه پیام های نامرتبط دیگر دیده نشود. در هر صورت رعایت نکات زیر برای نوشتن پیام و درخواست همکاری می تواند بسیار موثر باشد:

هنگام گفتگو، بهتر است لحن محترمانه و دوستانه داشته باشید.

ابتدا آنها و صفحه خود را معرفی کنید و در مورد اکانت اینستاگرام آنها صحبت کنید. مثلاً بگویید چه چیزی باعث شد صفحه آنها را برای تبلیغات انتخاب کنید، از چه عناصری در صفحه آنها استقبال می کنید و …

در پیام خود، در مورد درخواست خود و آنچه از آنها انتظار دارید کاملاً واضح بگویید.

آخرین مرحله را به آنها بسپارید. پس از خواندن پیام شما می خواهید چه کاری انجام دهند؟ نظر آنها را در مورد پیشنهاد شما بخواهید و از آنها دعوت کنید از صفحه شما بازدید کنند.

از بیلبوردهای میانی استفاده کنید

استفاده از دو روش بالا ممکن است برای شما دشوارتر باشد. از آنجایی که حجم پیام صفحات و اینفلوئنسرها معمولا زیاد است و باعث می‌شود که آنها دیر به پیام شما پاسخ دهند یا اینکه در بین بسیاری از پیام‌ها اصلاً آن را نبینند. همچنین مقایسه قیمت و اطلاعات چندین صفحه در یک پست یا ایمیل برای شما آسان نیست. اما یک بیلبورد میانی به شما کمک می کند تا به طور منظم و منظم با رسانه ها ارتباط برقرار کنید.

آشنایی با نوع دیگری از تبلیغات: تبلیغات گسترده

علاوه بر سفارش تبلیغات در صفحات مختلف و اینفلوئنسرها، پاسخ دیگر به این سوال که چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم، استفاده از تبلیغات گسترده است; به این ترتیب شما تمام مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی را به یک آژانس تبلیغاتی معتبر می سپارید و تنها اطلاعات لازم مانند هدف تبلیغ، شخصیت مخاطب، بودجه و غیره را در اختیار آنها قرار می دهید. به عنوان مثال، به عنوان یک صاحب کسب و کار می توانید از بستر استریم استفاده کنید و از خدمات تبلیغات ترافیکی آن بهره مند شوید. ابتدا لازم است با مفهوم این روش تبلیغاتی آشنا شوید. به عنوان مثال، شما می خواهید تبلیغ شما 200000 بار در اینستاگرام دیده شود. با تبلیغات پولی، شما فقط برای تعداد معینی از بازدیدها هزینه می پردازید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی می کنید.

برای نمایش تبلیغات بازدید در پنل فید، ابتدا تعداد بازدید و بودجه مورد نظر خود را (به ازای هر هزار بازدید) مشخص کنید. سپس سیستم تبلیغاتی صفحاتی را برای نمایش آگهی به شما پیشنهاد می دهد. شما می توانید صفحات مورد علاقه خود را از رسانه های ارائه شده انتخاب کنید و در نهایت محتوای تبلیغاتی خود را در پنل آپلود کنید. این تیم فید آگهی شما را اجرا می کند و پس از 72 ساعت نتایج را در اختیار شما قرار می دهد.

پس از پایان کمپین تبلیغاتی، چگونه می توانید آن را ارزیابی کنید؟

این مرحله آخرین قسمت آموزش تبلیغات اینستاگرام است. برای ارزیابی تبلیغ، به اهداف اولیه خود فکر کنید و بر اساس آن، افزایش فاکتورهای مورد نظر را در طول عمر تبلیغ بررسی کنید. در این بخش، روشی ساده و کاربردی برای اندازه‌گیری و تحلیل هر معیار ارائه می‌کنیم:

دسترسی: این معیار نشان می دهد که چند حساب منحصر به فرد پست شما را دیده اند. بنابراین، اگر هدف تبلیغاتی شما افزایش آگاهی از برند و دستیابی به کاربران بیشتر است، توصیه می شود پس از اجرای تبلیغات، این معیار را اندازه گیری کنید. فعال کردن تگ Add Paid Partnership در اینستاگرام به شما کمک می کند پیش نمایش آن پست یا استوری را با صفحه ای که قرار است برای شما تبلیغ کند، مشاهده کنید. پست بعدی در فید به طور مفصل نحوه استفاده از این ویژگی اینستاگرام را توضیح می دهد.

آموزش استفاده از قابلیت Add Paid Partnership

فروش: بحث میزان درآمد بسیار گسترده است و در نظر گرفتن آن کاملاً به نحوه فروش شما بستگی دارد. به عنوان مثال، می توانید فاکتورهای فروش خود را جمع آوری کرده و در پایان زمان اجرای آگهی محاسبه کنید و سود خود را با قبل از آگهی مقایسه کنید.

بازدیدهای داستان: اگر تبلیغ شما به صورت داستان نمایش داده می شود، این معیار برای شما ضروری است! پیگیری تعداد بازدیدها، تعداد دفعاتی که داستان شما رد شده است و تعداد دفعاتی که مخاطب به استوری شما بازگشته است برای شما یک شاخص ارزشمند است و میزان درگیری مخاطب را با تبلیغ شما نشان می دهد.

فالوور: داشتن آمار تعداد مخاطبین اضافه شده به شما کمک می کند تا بفهمید محتوای تبلیغاتی شما تا چه اندازه به رشد صفحه شما کمک کرده است. البته افزایش تعداد مشترکین به تنهایی معیار خوبی برای سنجش اثربخشی کمپین تبلیغاتی نیست. زیرا همانطور که در قسمت های قبلی گفتیم، مشترکین جدید شما ممکن است جعلی باشند و با صفحه شما ارتباط برقرار نکنند. همچنین برای بررسی اثربخشی فالوورها باید دید نسبی و نه عددی داشت. این را در قالب یک مثال برای شما توضیح می دهیم:

فرض کنید می خواهیم تأثیر تبلیغات را بر افزایش تعداد مشترکین صفحه A و صفحه B بررسی کنیم:

نام پیج
تعداد فالوور قبل تبلیغ
تعداد فالوور بعد تبلیغ
نرخ افزایش فالوور

A
500
550
500/50=0.1

B
5000
5050
5000/50=0.01

تعداد فالوورهای اضافه شده در هر دو صفحه یکسان است. (50) اما میزان افزایش مشترکین نشان می دهد که تبلیغات صفحه A موثرتر و بهتر بوده است. برای تحلیل میزان رشد مشترکین، مخاطبان خود را در قسمت Insight وارد کرده و گزینه See All را انتخاب کنید.

بازدید از وب سایت: یکی از روش های رایج برای ردیابی تعداد افرادی که از اینستاگرام به سایت دسترسی دارند، استفاده از ابزار Google Analytics است. برای این کار باید لینک مورد نظر را UTM کنید و از صفحه آگهی دهنده بخواهید که آن را در داستان آگهی قرار دهد. سپس با استفاده از ابزار Google Analytics متوجه خواهید شد که ترافیک وب سایت شما چقدر افزایش یافته است. فرآیند UTM مخفف برچسب گذاری لینک است و برای مشاهده میزان داده های دریافتی از اینستاگرام استفاده می شود. زیرا می توانید به طور همزمان از سایر شبکه های اجتماعی کمک دریافت کنید. در واقع، UTM تجزیه و تحلیل کمپین ها را برای شما آسان تر می کند.

مرتبط:  چرا استقلال لباس با یک ستاره ندارد

بیشتر بدانید: UTM چیست؟

لایک، نظر، ذخیره و اشتراک گذاری: با تجزیه و تحلیل و در نظر گرفتن این معیارها متوجه می شوید که کدام مخاطب با کدام محتوا تعامل داشته و بیشترین استقبال را داشته است. برای سنجش میزان رشد تعامل مخاطب با صفحه خود، پیشنهاد می کنیم از همان نرخ تعاملی که در ابتدای مطلب در مورد آن به تفصیل صحبت کردیم استفاده کنید.

برای اندازه گیری معیارهای فوق، ویژگی تجزیه و تحلیل اینستاگرام گزینه مناسبی است. اما گاهی اوقات برای تجزیه و تحلیل یک کمپین به داده های غیرقابل دسترسی نیاز دارید و صفحه تبلیغات باید آن ها را در اختیار شما قرار دهد. به عنوان مثال، تعداد بازدید از استوری شما یا تعداد اشتراک گذاری پست تبلیغاتی شما. اگر از یک پلت فرم استریم برای تبلیغات استفاده می کنید، نیازی به انجام این کارها ندارید. زیرا پانل فید پس از تکمیل تبلیغات به طور خودکار گزارش عملکرد کمپین کامل را در اختیار شما قرار می دهد. همانند تصویر زیر تمامی فاکتورهای مورد نظر در اجرای تبلیغات به همراه نسبت ویدئوی آنها در پنل فید قابل مشاهده و با فرمت فایل اکسل دانلود می باشد.

خلاصه:

هر کسب و کاری که بخواهد فروش آنلاین خود را افزایش دهد به اینستاگرام مراجعه می کند. اما این افزایش درآمد و جذب مخاطب نیازمند تبلیغات مناسب است. آموزش تبلیغات در اینستاگرام به چند مرحله تقسیم می شود: آماده سازی صفحه شامل انتخاب موضوع تبلیغات، نوع آن و تعیین مخاطب. بهترین صفحه برای سفارش تبلیغات را انتخاب و شناسایی کنید. کمپین را رهبری کنید و در نهایت آن را ارزیابی کنید. شما می توانید از خدمات پلت فرم استریم برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود به سرعت و کارآمد استفاده کنید. با استریم به تعداد زیادی صفحه دسترسی دارید و به راحتی می توانید آنها را با هم مقایسه کنید تا بهترین رسانه را برای نمایش تبلیغات صفحه خود انتخاب کنید. برای مشاوره رایگان تبلیغات هم اکنون با شماره 45195000 تماس بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به سوال “چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم” پاسخ دهیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر در مورد مراحل مختلف اجرای تبلیغات در اینستاگرام سوالی دارید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

منابع: thomas-strosse, later, influencermarketghub, flocksocial, hootsuite

بالاخره تصمیم گرفتید صفحه اینستاگرام خود را تبلیغ کنید، درست است؟
حتماً می دانید که بسیاری از صفحات با میلیون ها فالوور در اینستاگرام با تبلیغات نیز همراه هستند! وگرنه اگر می خواستند به طور طبیعی رشد کنند الان بیشتر طول می کشید.

البته تبلیغات در اینستاگرام نیز اصول خاص خود را دارد و اگر بی رویه دست به کار شوید، هیچ سودی نخواهید داشت، میلیون ها تومان هم ضرر می کنید.
اما فراموش نکنید که در حال حاضر بیش از 50 میلیون کاربر ایرانی. در اینستاگرام وجود دارد! این عدد اصلا عدد کمی نیست و شانس شما را برای کسب درآمد از طریق این شبکه اجتماعی به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
پس بهتر است هر چه زودتر از این فرصت استفاده کنید و با کمک تبلیغات اینستاگرام به رشد و موفقیت برسید.

در این مقاله مجدداً با شما هستیم تا تجربه و دانش خود را به اشتراک بگذاریم و در نهایت بدون هیچ دردسری شروع به تبلیغ صفحه شما در اینستاگرام کنیم.

برای خود یک فنجان چای بریزید و تا پایان این مطلب با ما همراه باشید 🙂
تبلیغات اینستاگرام; میانبر برای کسب درآمد

اکثر میلیون ها صفحه ای که در اینستاگرام می بینید به همین شکل رشد کرده اند. در ادامه مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنید تا دیگر نیازی به آزمون و خطا نداشته باشید.

روش دوم رشد طبیعی در اینستاگرام است. فقط باید صبور باشید و محتوای جالب تولید کنید. این روش کمی زمان می برد، اما امکان پذیر است.

از آنجایی که سر و کله شما در این مقاله است، روش اول باید برای شما جذابیت بیشتری داشته باشد و بخواهید کمی سریعتر به نتیجه برسید. پس بریم دوست من 🙂

آموزش تبلیغات اینستاگرام

برای شروع این آموزش، از شما می خواهیم که یک قدم به عقب بردارید و از خود بپرسید، اگر من تبلیغات می کنم و کسی متقاعد شده است که به صفحه من بیاید، آیا راهی برای جذب او در یک حرکت دارم؟ ? یا اینکه خود را با یک صفحه خالی خواهد دید؟

می خواهیم بگوییم که قبل از تبلیغ در اینستاگرام، حتما صفحه خود را تایید کنید. از عکس پروفایل گرفته تا بیو شامل حداقل 9 پست آخر در صفحه شما بسیار مهم و تعیین کننده است. پس اگر می خواهید مخاطب بلافاصله صفحه شما را فالو کند حتما به این نکته توجه کنید.
در ادامه لیستی از مقالات مفید را به شما ارائه کرده ایم. آنها را در جایی برای خود نگه دارید، زیرا مطمئناً مفید خواهند بود.

هنگامی که از محتوای صفحه خود مطمئن شدید، بهترین راه را برای تبلیغ در اینستاگرام انتخاب کنید.

یک کار دیگر وجود دارد که می توانید انجام دهید؛ برای اینکه با تبلیغات و هدر دادن پول دچار مشکل نشوید، می توانید برای صفحه خود یک مدیر تبلیغات استخدام کنید که از صفر تا صد کار را به صورت حرفه ای انجام دهد. در پلتفرم Didogram، ما مدیران حرفه‌ای را معرفی می‌کنیم که در دوره ما آموزش دیده‌اند و مورد تایید ما هستند و انتخاب مدیر را برای شما آسان می‌کند.

اگر تصمیم دارید صفحه شخصی خود را مدیریت کنید، می توانید دوره آموزش مدیریت را بگذرانید. به این ترتیب نه تنها تبلیغات، بلکه محتوای حرفه ای را نیز یاد خواهید گرفت و در نتیجه تعداد فالوورها و فروش خود را در اینستاگرام افزایش می دهید.

روش های تبلیغات اینستاگرام

کسانی که خارج از این مرزها زندگی می کنند 3 راه برای تبلیغ در اینستاگرام دارند 🙂

حتما بخوانید: آموزش انواع روش‌های دیلیت اکانت اینستاگرام (حذف موقت و دائمی اکانت)

1. استفاده از سرویس Instagram Ads

این روش هیچ کمکی به کاربران ایرانی نمی کند.
چرا؟
این سیستمی برای ارائه تبلیغات هدفمند است، یعنی شما می توانید بر اساس علایق مخاطبان را هدف قرار دهید و تبلیغ خود را به آنها نشان دهید. اما در ایران کار نمی کند و تبلیغات اصلا درست به ایرانی ها تحویل داده نمی شود. جدای از آن، او به دلار پرداخت می‌کند که مشکلات خاص خودش را دارد.

2. تبلیغات اینفلوئنسری یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ

احتمالاً افرادی مانند صدف بیوتی را دیده اید که برندهای مختلف را تبلیغ می کنند. برای آشنایی بیشتر با این روش می توانید مقاله “کامل ترین راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ” را مطالعه کنید.

اما به طور خلاصه، اینفلوئنسر تبلیغات به معنای درخواست از وبلاگ نویسان محبوب و تاثیرگذار اینستاگرام است تا برند/صفحه/محصول ما را به دنبال کنندگان خود معرفی کنند.

مزیت این روش این است که اگر به درستی انجام شود قطعا نتیجه خوبی خواهد داشت و افراد زیادی با اعتماد اینفلوئنسر مورد علاقه خود شما را دنبال خواهند کرد. اما معمولا هزینه بالایی دارد و پیشنهاد می کنیم برای شروع از آخرین روش استفاده کنید.

3. تبلیغات در پیج‌های عمومی

صفحات عمومی تر نیز مخاطب خود را دارند و تبلیغات اگر به درستی انجام شود بسیار موثر خواهد بود. شرایط و جزئیات تبلیغات در این صفحات را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد، اما در کل توجه داشته باشید که هزینه آنها بسیار کمتر از تبلیغات اینفلوئنسر است و معمولا پست یا استوری شما حداکثر تا 48 ساعت در این صفحات باقی می ماند.

حال اینکه کدام یک از این دو روش بهتر عمل می کند به بودجه تبلیغاتی شما و وضعیت فعلی صفحه و کسب و کار شما بستگی دارد. اما به یاد داشته باشید، اگر اینفلوئنسر یا صفحه مناسب را انتخاب نکنیم، در خطر از دست دادن کل بودجه تبلیغاتی خود هستیم. در بخش بعدی با هم بررسی خواهیم کرد که معیارهای یک صفحه تبلیغاتی خوب چیست.

بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغات

انتخاب بهترین صفحه برای تبلیغات اینستاگرام کار آسانی نیست. مشخص نیست که به چه کسی می توان اعتماد کرد و کدام صفحه بیشتر به تبلیغات پاسخ می دهد. برای یافتن بهترین صفحات اینستاگرام برای تبلیغات حتما به معیارهای زیر توجه کنید.

نرخ تعامل (Engagement Rate)

هرگز اجازه ندهید تعداد فالوورهای یک صفحه شما را فریب دهد. همیشه به سطح تعامل توجه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله “هر آنچه که باید در مورد تعامل اینستاگرام بدانید” را مطالعه کنید. اما به شما توصیه می کنیم همیشه به تعداد لایک ها و کامنت های این صفحه نگاهی بیندازید تا ببینید آیا این صفحه واقعاً شبیه به آن است یا نه!

موضوع پیج مرتبط با حوزه کاری شما باشد

این در تبلیغات اینفلوئنسر بسیار مهم است. شما باید یک اینفلوئنسر پیدا کنید که در زمینه شما کار می کند. دلیلش روشن است. مثلاً تصور کنید حتی اگر صدف بیوتی ابزارهای صنعتی را تبلیغ کند (که اینطور نیست!) تبلیغات شما جواب نمی دهد.

زیرا 3.5 میلیون نفری که صدف را دنبال کردند اصلاً به محصول شما نیاز ندارند. اما اگر مثلاً همان تبلیغ را در صفحه ای مانند @alimonatrips اجرا کنید، قطعا نتایج بهتری خواهید گرفت. چرا که مخاطبان این صفحه قطعا به ابزارهایی برای تعمیر خودروی خود نیاز خواهند داشت.

تعداد تبلیغاتی که در روز منتشر می‌کند

یکی دیگر از معیارهای مهم برای یافتن بهترین صفحه تبلیغاتی در اینستاگرام، تعداد دفعات تبلیغ این صفحه در روز است. آیا به صفحاتی که دائماً تبلیغ می کنند اعتماد دارید؟ حوصله ندارید؟ آیا دیگر این صفحه را دنبال نمی کنید؟ بنابراین مطمئن شوید که صفحه ای را که می خواهید در آن تبلیغ کنید نظارت داشته باشید و بر تعداد دفعات تبلیغ آن نظارت کنید.

نکاتی از ما … قبل از اینکه بخواهید مستقیم با این صفحات تماس بگیرید، حتما به این لینک مراجعه کنید و لیست صفحات اینستاگرامی که در حال تبلیغات هستند را بررسی کنید، قیمت آنها را مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید که کدام صفحه برای شما مناسب است.

بحث تبلیغات در اینستاگرام به این موارد محدود نمی شود و انتخاب بهترین صفحه برای تبلیغات بحث بسیار گسترده ای است که در دوره آموزشی ” کسب درآمد با اینستاگرام ” به طور مفصل به شما آموزش خواهیم داد. علاوه بر این، ما لیست کاملی از تمام صفحاتی که تبلیغات در آنها قطعا موثر خواهد بود و همچنین دوره را به شما ارائه می دهیم تا دیگر وقت خود را تلف نکنید.

اگر می خواهید بدانید در این دوره چه چیزهای دیگری یاد خواهید گرفت، ویدیوی زیر را تماشا کنید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

باید بدانید که تبلیغات گران است. پس وقت آن است که مراقب خود را کنار بگذارید و مقداری پول خرج کنید 🙂 اما ما به شما قول می دهیم که اگر با دقت به ما گوش دهید، هزینه تبلیغات شما چندین برابر خواهد شد.

هزینه تبلیغات اینستاگرام; چقدر پول باید خرج کنم؟

هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا:

مقاله یا داستان؟

تبلیغات 24 ساعته یا 48 ساعته؟

آیا آگهی باید ظهر یا عصر در صفحه درج شود؟

و…

بسته به این عوامل، هر صفحه قیمت متفاوتی را به شما نشان می دهد. اما ابتدا باید صفحاتی را که می خواهید با آن ها همکاری کنید انتخاب کنید، سپس هزینه آن را با آنها در میان بگذارید و در نهایت سعی کنید همیشه یک سوم تا یک چهارم بودجه خود را صرف تبلیغات کنید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

تبلیغات در اینستاگرام از 50000 تومان شروع می شود و تا ده ها میلیون تومان ادامه دارد. این قیمت ها نیز کاملاً به صفحه ای که تصمیم دارید در آن تبلیغ کنید بستگی دارد.
نرخ تعامل این صفحه چقدر است؟ او چند فالوور دارد؟ آیا صفحه عمومی است یا تأثیرگذار؟ آیا او یک اینفلوئنسر معروف است یا نه؟
همه این عوامل در میزان تبلیغات در اینستاگرام تاثیر دارد.

حتما بخوانید: یک راهنمای کامل برای نوشتن کپشن اینستاگرام

ما برای شما یک پیشنهاد داریم:
برای سهولت کار خود می توانید کل این فرآیند را به شرکت های متخصص در این زمینه بسپارید. خودتو راحت کن یکی از معتبرترین شرکت های فعال در این زمینه شرکت Didogram می باشد.

اما به یاد داشته باشید، این پیشنهاد برای کسانی است که حاضر نیستند وقت بگذارند و خودشان کار را یاد بگیرند. اگر از ما می خواهید، بهتر است روی خودتان سرمایه گذاری کنید و دانش تبلیغات اینستاگرام خود را ارتقا دهید.

تبلیغات ارزان در اینستاگرام

به این مقاله و جمله زیر توجه کنید:

تبلیغات ارزان در اینستاگرام یعنی گرفتن فالوور ارزان!

چه مفهومی داره؟ این بدان معناست که هر چه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، تبلیغات ارزان‌تر خواهد بود.

بنابراین، به جای اینکه به دنبال صفحات و تبلیغات ارزان باشید، یک تبلیغ ایجاد کنید و صفحه ای را انتخاب کنید که بازدهی عالی به شما بدهد.

در ادامه مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه تبلیغات در اینستاگرام بهترین کار را انجام می دهد.

متن تبلیغاتی صفحه اینستاگرام

قبل از بررسی یک نمونه از کپی تبلیغاتی جذاب، به 2 نکته مهم خدمت شما اشاره می کنیم.

1. بهتر است محتوای تبلیغاتی شما به صورت ویدیویی باشد.

2. عکس روی جلد آن باید جذاب باشد.
(در قسمت بعدی به شما آموزش خواهیم داد که چه معیارهایی برای یک پوشش جذاب وجود دارد.)

حالا چرا ویدیو؟
زیرا در ویدیو می توانید اعتماد مخاطب را جلب کنید و به طور کلی با آنها تعامل بهتری داشته باشید. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه می توان یک تبلیغ ویدیویی جذاب ساخت؟

یک تیزر تبلیغاتی اینستاگرام بسازید

موضوع تبلیغ اینستاگرام شما هرچه که باشد، کاملاً به زمینه کاری و موضوع صفحه شما بستگی دارد. به عنوان مثال ما در نوین
بازاریابی آنلاین را آموزش می دهیم، بنابراین طبیعتا تبلیغات ما کسب درآمد از طریق اینترنت خواهد بود. فعال است، تبلیغات آن باید با موضوع صفحه آن مطابقت داشته باشد. البته پیشنهاد می کنیم در ساخت تیزر نکات زیر را در نظر داشته باشید.

در آگهی خود موضوعی را آموزش دهید.

اگر پیشنهاد یا تخفیف ویژه ای دارید، حتما آن را در ویدیو برجسته کنید.

مشکلی را که می‌دانید مخاطب با آن مواجه است را بیان کنید و به او راه‌حل بدهید.

حالا مشکل اینجاست که در ویدیو چه باید گفت؟ در ادامه نمونه ای از متن تبلیغاتی موثر را با هم بررسی می کنیم.

نمونه متن تبلیغاتی در صفحه اینستاگرام

متنی که در این بخش می بینید دقیقا همان چیزی است که ما در تبلیغات خود استفاده کرده ایم و پاسخ آن را دریافت کرده ایم:

صبر کنید صبر کنید!
شما تمام وقت خود را در اینترنت می گذرانید، پس چرا یاد نگیرید که چگونه با آن درآمد کسب کنید؟
پس هم اکنون صفحه جدید را دنبال کنید و هر روز یک آموزش یا نکته جالب و سودآور یاد بگیرید.
شناسه صفحه زیر گذاشتم.
بعد از نوین چند ثانیه بیشتر طول نمیکشه ولی مطمئنم پشیمون نمیشید.

حتما بخوانید: همه‌چیز درباره تولید محتوا در اینستاگرام

البته آن متنی را که در یک گزارش تبلیغاتی خواندید گفتیم. اما زمانی که می خواستیم آگهی ما در صفحات منتشر شود، ابتدا یک موضوع آموزشی را به مخاطب آموزش دادیم و سپس با استفاده از متن بالا، آنها را تشویق به بازدید از صفحه ما کردیم.

به نظر شما چرا از این متن پاسخ گرفتیم؟ پاسخ سوال شما ساده است:
زیرا اصول تبلیغات نویسی در این متن رعایت شده و امکان ارتباط بهتر با عموم را فراهم می کند.

اصول تبلیغات در اینستاگرام را بیاموزید

برای نوشتن متن تبلیغاتی جذاب باید 2 نکته مهم را رعایت کنید:

محتوایی که برای تبلیغات تهیه می کنید از نظر متن و تصویر باید برای مخاطب جذاب باشد و او را درگیر کند.

از او بخواهید که شما را لایک یا فالو کند.

حالا اگر نسخه تبلیغاتی ما را دوباره بخوانید، می بینید که ابتدا سعی کردیم نظر مخاطب را جلب کنیم، سپس برای تعامل با آنها سوالی پرسیدیم و در نهایت از آنها خواستیم صفحه ما را دنبال کنند.

علاوه بر کپی آگهی، پوششی که برای محتوای تبلیغاتی خود انتخاب می کنید نیز بسیار مهم است. در قسمت زیر به توضیح نکات و اصول ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام می پردازیم.

تبلیغات بنری اینستاگرام

وقتی می خواهید محتوای تبلیغاتی ایجاد کنید (فرقی نمی کند که یک پست باشد یا یک داستان)، باید یک سری اصول را رعایت کنید.
در این قسمت تمام اصولی که برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام نیاز دارید را به شما می گوییم. .

یک بنر تبلیغاتی اینستاگرام بسازید

ابتدا مشخص کنید که از چه نرم افزاری برای طراحی این بنر استفاده خواهید کرد. اگر مبتدی هستید، می توانید این کار را با تلفن همراه خود انجام دهید و از اپلیکیشن های مختلفی مانند Canva یا Picsart استفاده کنید. (توصیه می کنیم حتماً از صفحه آموزش «تولید محتوای موبایلی» دیدن کنید و تمام مقالات آموزشی و ویدیوهایی را که در آنجا برای شما آماده کرده ایم بررسی کنید.)

اگر می خواهید کمی حرفه ای تر کار کنید، پیشنهاد می کنیم بنر تبلیغاتی اینستاگرام خود را با نرم افزار فتوشاپ طراحی کنید. ما در دوره جدید فتوشاپ هر آنچه را که نیاز دارید به شما آموزش داده ایم. از صفر تا صد آموزش کار با فتوشاپ، از طراحی پست و استوری گرفته تا کاور و بنر مختلف، روتوش و آموزش های دیگر!

نصیحت

موضوع مهمی که در طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام باید به آن توجه کرد، عنوان بنر است.
مطمئن شوید عنوان جذاب و جلب توجه است، اما دروغ نگویید.
یادتان باشد اگر دروغ بنویسید در عین حال اعتماد عمومی را از دست داده اید. .

پیشنهاد می کنیم حتما به صفحه اینستاگرام نوین سر بزنید تا کاملا متوجه منظور ما از پوشش جذاب شوید. در واقع! حتما به ترکیب رنگی که در طراحی استفاده می کنید دقت کنید. (راهنمای کامل روانشناسی رنگ می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند)

بعد از تبلیغات چه باید کرد؟

این تفاوت بین یک حرفه ای و یک تازه کار است. یعنی بر اساس هزینه ای که خرج کردید چقدر سود کردید.
سپس مطمئن شوید که بعد از تبلیغات قولی که به مخاطب داده اید را فراموش نکنید و به تولید محتوای جذاب ادامه دهید.
همیشه به یاد داشته باشید که اگر سلیقه و علایق مخاطب را فراموش کنید، راحتی آنها را از دست می دهید، زیرا فشار دادن دکمه لغو اشتراک برای آنها بی فایده است!

تمام این اصول را به همراه مثال در دوره آموزشی “کسب درآمد با اینستاگرام” به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد. عناوین دوره را حتما مرور کنید. ما مطمئن هستیم که پشیمان نخواهید شد.

البته در این مقاله سعی کرده ایم مهم ترین نکات برای داشتن دید نسبتا خوبی به تبلیغات در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

واقعا!
آیا تا به حال تجربه تبلیغات در اینستاگرام را داشته اید؟ حتما تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا