چطوری با دوچرخه تک چرخ بزنم

تک چرخ با دوچرخه

آموزش روی یک چرخ با دوچرخه

یادگیری و آموزش دوچرخه سواری تک چرخ نیازمند یک سری تکنیک های ساده و تمرین زیاد است.

با وجود اینکه تک‌دوچرخه یک ترفند ساده برای یادگیری است، اما اگر نتوانید دوچرخه را به درستی متعادل کنید، تسلط بر آن دشوار است.

برای دوچرخه سواری باید بتوانید فرمان را شتاب دهید و وزن خود را برای حفظ تعادل تنظیم کنید.

تنظیم صندلی برای تک چرخ

مشکل اصلی تک‌دوچرخه کشیدن بیش از حد و افتادن به پشت دوچرخه است. برای جلوگیری از این مشکل، باید صندلی را در ارتفاع متوسط ​​یا وسط تنظیم کنید تا بتوانید تعادل قسمت مرکزی دوچرخه را راحت‌تر حفظ کنید.

از آنجا که مرکز ثقل دوچرخه با این کار تغییر می کند، بنابراین قبل از شروع تمرین تک چرخ، باید تعادل جدید دوچرخه خود را به خوبی بشناسید.

تنظیم دنده ها برای سواری تک چرخ با دوچرخه

در ابتدای حرکت تک چرخ، اگر با سرعت کمتری حرکت کنید، می توانید تک چرخی را راحت تر یاد بگیرید. برای شروع تمرین، سرعت ها را روی کم، بین 1.1 تا 1.3 تنظیم کنید و متوسط ​​بهترین گزینه برای شروع تمرین است.

یادگیری تک دوچرخه سواری با دنده کم بسیار ساده تر است.

پس از رسیدن به مهارت، می توانید سرعت ها را به دلخواه تنظیم کنید.

فضای مناسب برای دوچرخه سواری

فضایی متناسب با تمرین تک چرخی

برای آموزش تک‌دوچرخه باید فضای بزرگی را پیدا کنید که راحت‌تر تا کردن و چرخاندن دوچرخه در آن راحت‌تر باشد و به دلیل فضای کم نیازی به تمرکز زیاد نباشد.

ساعات انفرادی در پارک محلی عالی است، به خصوص اگر روی چمن ورزش می کنید و در صورت زمین خوردن کمتر به خود آسیب می رسانید.

پیاده رو خالی، جاده خلوت یا هر مسیر عریض و خلوتی برای کار شما مناسب است. اگر بتوانید روی یک شیب ملایم تمرین کنید، راحت تر به عقب تکیه داده و دوچرخه را متعادل کنید.

برای دوچرخه سواری با سرعت کم شروع کنید

سرعت مناسب برای شروع تک دوچرخه سواری باید کمی بیشتر از پیاده روی باشد، زیرا با کسب اعتماد به نفس و مهارت می توانید سرعت را افزایش دهید.

موقعیت پدال تک چرخ

قبل از چرخیدن باید پای قوی یا غالب خود را پیدا کنید. با این پا پدال را بچرخانید تا در وضعیت ساعت 2 قرار گیرد، به این ترتیب می توانید آن را راحت تر فشار دهید و شتاب بیشتری بگیرید.

برای شناسایی پای غالب، می توانید از شخصی بخواهید در حالی که ایستاده اید کمی شما را به جلو هل دهد؛ پایی که برای جلوگیری از افتادن به جلو حرکت می کنید، پای غالب شماست.

تکنیک تک چرخ با دوچرخه

تکنیک تک چرخ با دوچرخه

از پای غالب خود برای کاهش فشار روی پدال ها استفاده کنید، دوچرخه را سریع شتاب دهید و چرخ جلو را کمی بلند کنید.

دسته را بگیرید و به عقب تکیه دهید تا چرخ جلو از روی زمین بلند شود.

بعد از آن اولین تک چرخ خود را ساختید.

با چرخ های کوچک و تک و با فاصله کم از زمین شروع کنید، سپس به تدریج چرخ جلو را با مهارت بیشتر و بیشتر افزایش دهید.

اگر این کار را به تدریج انجام دهید، به درستی درک خواهید کرد که چگونه دوچرخه را روی یک چرخ متعادل نگه دارید و خطر آسیب دیدگی و افتادن کمتر می شود.

اگر احساس می کنید بیش از حد بلند می کنید و خطر سقوط به عقب را دارید، ترمز عقب را فشار دهید تا چرخ عقب متوقف شود و روی چرخ جلو بیفتید.

پیدا کردن نقطه تعادل برای دوچرخه سواری تک چرخ

تکنیک پیدا کردن نقطه تعادل هنگام تک‌دوچرخه سواری با دوچرخه

هنگامی که دوچرخه را از روی زمین بلند کردید، وزن خود را به جلو و عقب ببرید تا نقطه تعادل را پیدا کنید. پیدا کردن نقطه تعادل و حفظ تعادل دوچرخه ممکن است کمی بیشتر طول بکشد و هر بار که دنده را عوض می کنید باید این تمرین را تکرار کنید، اما در نهایت خواهید فهمید که می توانید تک چرخ را برای مدتی در چه وضعیتی نگه دارید. برای مدت طولانی تر.

هر وقت احساس کردید عقب افتاده اید، یک لحظه ترمز عقب را فشار دهید تا کمی به جلو حرکت کنید.

اگر احساس می کنید ممکن است تعادل خود را از دست بدهید یا می خواهید تک چرخ را متوقف کنید، به سادگی ترمز عقب را بکشید تا تک چرخ متوقف شود.

البته باید مواظب باشید که چرخ جلو در جهت درست باشد و با چرخ عقب هم راستا باشد، اگر انحراف جزئی داشته باشد یا در هنگام سرازیری رو به طرف دیگر باشد، احتمال ایجاد انحراف و سقوط

اگرچه سیستم تعلیق جلو در هنگام فرود مقداری از ضربه را جذب می کند، اما سعی کنید زیاد روی چرخ جلو ننشینید تا فشار بی مورد به بدن و دوچرخه وارد نشود.

گردآوری: اداره ورزش بیتوته

هر آنچه برای تک چرخ سواری نیاز دارید، آموزش تصویری

zah amome i

به نظر می رسد بلند کردن چرخ راهی عالی برای تحت تاثیر قرار دادن دوستان دوچرخه سوار یا موتورسوار شما باشد. بازاریابی آوانو به شما کمک خواهد کرد. با کشیدن فرمان و دانستن اینکه چگونه وزن خود را برای تعادل قرار دهید، می توانید تقریباً در هر جایی که دو چرخ وجود دارد، سوار شدن بر روی یک چرخ را یاد بگیرید. با فایرفاکس همراه باشید.

مرتبط:  چرا من نگذرم از یه استخون

چرخ با دوچرخه

1- صندلی خود را در وضعیت وسط قرار دهید.

یکی از بزرگترین مشکلات هنگام تلاش برای تک چرخ سواری عدم تعادل و افتادن از دوچرخه است. صندلی خود را در ارتفاع وسط یا وسط تنظیم کنید تا به تنظیم مرکز تعادل و سهولت سواری کمک کند. با تمرین بالا کشیدن چرخ، می توانید ارتفاع صندلی را به دلخواه تنظیم کنید.

به خاطر داشته باشید که این می تواند مرکز ثقل شما را تغییر دهد، به این معنی که باید دوباره یاد بگیرید که چگونه دوچرخه خود را متعادل کنید.

2- تا جایی که می توانید سرعت ها را کم کنید.

وقتی برای اولین بار تک‌دوچرخه‌سواری را یاد می‌گیرید، نیازی نیست خیلی سریع بروید. در واقع، اگر آن را آرام بگیرید، اولین تک چرخه بسیار آسان خواهد بود. برای تمرین، سرعت خود را روی سرعت پایین، بین 1-1 و 1-3 تنظیم کنید. همانند ارتفاع صندلی، می توانید هر زمان که بخواهید سرعت را تنظیم کنید. (آموزش دوچرخه میل لنگ تک چرخ)

از هر ماده ای که استفاده می کنید، باید بتوانید فقط یک چرخ بسازید. اگرچه یادگیری در سرعت های پایین بسیار ساده تر است.

3- فضای بزرگی برای تمرین پیدا کنید.

اگر بتوانید فضای بزرگی برای تمرین پیدا کنید، تا کردن دوچرخه و راندن آن بسیار آسان تر خواهد بود. به یک پارک محلی یا یک زمین بزرگ بروید تا بتوانید بدون تمرکز زیاد، تک‌دوچرخه را تمرین کنید. پارک های محلی عالی خواهند بود زیرا هم بزرگ و هم چمن هستند، به این معنی که اگر از دوچرخه خود بیفتید، احتمال آسیب کمتری وجود دارد.

اگر پارک بزرگی در این نزدیکی ندارید، می توانید در یک پیاده رو خالی، در یک جاده بسیار آرام یا هر جای دیگری که بتوانید با خیال راحت دوچرخه سواری کنید، تمرین کنید. اگر می توانید، با دوچرخه خود در یک شیب بسیار ملایم تمرین کنید. خم شدن به عقب و متعادل نگه داشتن چرخ، طبیعی تر است.

4- دوچرخه سواری را با سرعت کم تا متوسط ​​شروع کنید.

سوار دوچرخه خود شوید و برای افزایش سرعت شروع به رکاب زدن کنید. شما باید چیزی را کمی بالاتر از سرعت راه رفتن هدف خود قرار دهید، که به شما سرعت کافی برای بیرون آوردن تک چرخ بدون سرعت زیاد می دهد. هنگامی که اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردید، می توانید در حالی که با سرعت های بالاتر سبقت می گیرید، تک چرخ سواری کنید. با تمرین، به آرامی شروع کنید و به تدریج سریعتر شوید.

5- پدال را با پای خود در وضعیت ساعت 2 نگه دارید.

در حین دوچرخه سواری، بدانید پای غالب یا قوی شما کدام پای است. آن پا را حرکت دهید تا زمانی که چرخش پدال در موقعیت ساعت 2 باشد تا بتوانید به راحتی آن پدال را برای شتاب گیری سریع فشار دهید. اگر مطمئن نیستید که کدام پای شما غالب است، سعی کنید با هر پا چند چرخ چرخ دستی انجام دهید و ببینید کدام جهت برای شما طبیعی تر است.

پای غالب شما پایی است که وقتی احساس می کنید روی زمین افتاده اید به جلو حرکت می کنید. در حالی که صاف ایستاده اید، از کسی بخواهید که ضربه ای ملایم به شما بزند و ببینید کدام پا را جلو می روید تا مسدود شود.

6- پدال را به شدت فشار دهید و به عقب متمایل شوید.

از پای غالب خود برای برداشتن فشار از روی پدال ها استفاده کنید، به سرعت دوچرخه را شتاب دهید و چرخ جلو را کمی بلند کنید. در حین انجام این کار، دسته را بگیرید و به عقب تکیه دهید تا جلوی دوچرخه را از روی زمین بلند کنید. وقتی این کار را انجام دادید، اولین تک چرخ خود را ساخته اید! با چرخ های کوچک و تک شروع کنید و به آرامی سعی کنید چرخ جلو را از سطح زمین بالاتر و بالاتر ببرید تا تعادل دوچرخه خود را بهتر احساس کنید. (آموزش دوچرخه میل لنگ تک چرخ)

اگر احساس می‌کنید که به عقب می‌چرخید، ترمز عقب را فشار دهید. این کار حرکت چرخ عقب را متوقف می کند و شما را با خیال راحت روی چرخ جلو قرار می دهد.

7- وزن خود را کمی تغییر دهید تا نقطه تعادل خود را پیدا کنید. (آموزش دوچرخه میل لنگ تک چرخ)

هنگامی که دوچرخه را از روی زمین بلند کردید، شروع به جابجایی وزن خود به جلو و عقب روی دوچرخه کنید تا تعادل را پیدا کنید. ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا تجهیزات خود را در بهترین موقعیت نگهداری کنید. به این کار ادامه دهید تا در نهایت موفق شوید و بتوانید تک چرخ را برای مدت طولانی تری نگه دارید. اگر احساس می کنید که به عقب می روید، ترمز عقب را فشار دهید تا کمی به جلو متمایل شوید.

اگر شروع به افتادن به جلو کردید، کمی سریعتر رکاب بزنید تا حرکت بیشتری پیدا کنید و کمی به عقب متمایل شوید. به یاد داشته باشید که شما همچنین باید تعادل خود را حفظ کنید. سعی کنید وزن خود را در وسط دوچرخه قرار دهید تا از واژگونی خودداری کنید. اگر احساس می کنید که به یک طرف خم شده اید، وزن خود را کمی به سمت دیگر ببرید یا فرمان را به طرف دیگر بچرخانید.

مرتبط:  چرا من نمیتونم هشتگ فالو کنم

8- ترمزهای عقب را فشار دهید و چرخ جلو را صاف کنید تا چرخ فرود بیاید.

هنگامی که شروع به از دست دادن تعادل خود می کنید، احساس می کنید زمین بالا می رود یا به سادگی می خواهید بایستید، ترمز را نگه دارید تا تک چرخ خود را تمام کنید. هنگام انجام این کار، مطمئن شوید که چرخ جلوی شما با بقیه دوچرخه در یک راستا قرار دارد. اگر کمی کج شود یا به سمت دیگر بچرخد، چرخ جلوی شما با برخورد به زمین خم می شود و ممکن است سقوط کنید.

سعی کنید خیلی محکم روی چرخ جلو ننشینید. حتی اگر سیستم تعلیق جلو مقداری ضربه را جذب می کند، نمی خواهید فشار بی موردی به چرخ وارد کنید. (آموزش دوچرخه میل لنگ تک چرخ)

منبع: wikihow.com

برای مشاهده ویدیوها و مقالات بیشتر در زمینه تعمیر و نگهداری لوازم خانگی به سایت فیترفیکس مراجعه کنید.

آموزش روی یک چرخ با موتور سیکلت – آموزش گام به گام انجام آن به صورت اصولی

سواری یک چرخ با موتور سیکلت یک حرکت نمایشی باستانی است که هدف آن نشان دادن مهارت ها و تجربه موتور سواری فرد است. این کار نیاز به یک وسیله دو چرخ مانند دوچرخه یا موتور سیکلت دارد که به دلیل آیرودینامیک بدنه آنها فقط می توانند روی چرخ عقب تعادل برقرار کنند. این کار به مهارت بالایی در کنترل موتور سیکلت نیاز دارد، در غیر این صورت فقط تصادف و سقوط با موتور سیکلت را در پی خواهد داشت. معمولا افرادی که تجربه کمی در موتورسواری دارند نمی توانند به سادگی یک چرخ سوار شوند و بهتر است آن را امتحان نکنند. در موتور سواری باید چند نکته را رعایت کنید که مهمترین آنها حفظ تعادل است زیرا موتور سواری به سرعت بالایی نیاز دارد و به همین دلیل در صورت از دست دادن تعادل موتورسیکلت ممکن است عواقب ناخوشایندی برای شما به همراه داشته باشد. شما. تک چرخ سواری نیاز به مهارت و تجهیزات دارد که در ادامه این مقاله در وبلاگ یادک تیمچه به آن خواهیم پرداخت.

موتور سیکلت را کنترل کنید

یکی از اساسی ترین کارهایی که باید بتوانید انجام دهید کنترل موتور سیکلت است. اگر تا به حال موتورسیکلت سواری کرده اید، می دانید که تعادل موتورسیکلت فقط به مهارت های شما بستگی دارد و توسعه این مهارت کمی زمان می برد. معمولا افرادی که موتورسیکلت سواری می کنند یا یکی از این وسایل نقلیه را خریداری می کنند، بین 25 تا 75 سواری اول، باید در حفظ تعادل خود کوشا بوده و از انجام کارهای خطرناک و نمایشی خودداری کنند، زیرا یک اشتباه حتی در کمترین سرعت ممکن است باعث شود. صدمات شخصی یا هزینه های مالی

حداقل تجهیزات مورد نیاز برای راندن تک چرخ

برای اینکه با اطمینان کامل و بدون دغدغه تک چرخ سواری کنید باید تجهیزات لازم برای این کار را داشته باشید. ساده ترین چیزی که می تواند جان شما را نجات دهد یک تابوت است. این دستگاه بر روی سر شما قرار می گیرد و از وارد شدن ضربه به سر و گردن شما جلوگیری می کند. به خاطر داشته باشید که استفاده از تابوت برای اطمینان از ایمنی کافی نیست و برای اطمینان از ایمنی باید از لباس های محافظ دیگری استفاده کنید.

به عنوان مثال، زانوبند، بالشتک آرنج، دستبند و محافظ پا، اقدامات احتیاطی دیگری هستند که بسته به تجربه و مهارت راننده باید از آنها استفاده کرد. البته کسانی که حداقل یک بار با موتورسیکلت تصادف کرده اند، تجربه به آنها نشان داده است که وقوع تصادف ربطی به میزان تجربه و مهارت ندارد و در نهایت همه با آن مواجه خواهند شد. جالب است بدانید که آنها از تمام وسایل حفاظتی مانند کلاه ایمنی، ژاکت موتور سیکلت، زانوبند، آرنج بند و سایر وسایل ایمنی برای محافظت از جان خود در برابر خطرات نمایش استفاده می کنند.

قدرت کنترل موتور را افزایش دهید

برای اینکه بتوانید در هر شرایطی چه در تک دوچرخه سواری و چه در سواری معمولی کنترل کامل بر حرکات خود و موتور سیکلت داشته باشید، باید بدن خود را آرام کنید و تصمیم قاطعی بگیرید. دو دل بودن در موتورسواری جایی ندارد و این افراد در بیشتر مواقع خوب سوار نخواهند شد. برای تسلط بر تک چرخ، ابتدا باید چشمی دقیق داشته باشید. این یعنی تماشای حرکات کسانی که تک چرخ بازی می کنند خوب و آنالیز حرکات آنها.

به عنوان مثال، سرعت تک چرخه آنها، حرکات بدن آنها، کارهایی که برای حفظ تعادل انجام می دهند و نحوه خارج شدن از وضعیت تک چرخ از مواردی است که باید در حرکات حرفه ای ها در نظر بگیرید. علاوه بر این، تصمیماتی که آنها قبل از انجام حرکات نمایشی می گیرند نیز مهم است، زیرا آنها حرکات خود را برنامه ریزی می کنند و حرکات بداهه به ندرت دیده می شود. علاوه بر این، برخی از متخصصان از میله های ایمنی برای تنظیم تعادل راننده در حالت تک چرخ استفاده می کنند.

در زمان تک چرخی بهتر است مسیر مستقیم را انتخاب کنید تا چالش کمتر پیش روی شما باشد. هنگامی که موتور سیکلت در پیچ است، هنگام هدایت موتورسیکلت نیز به سمت پیچ خم می شوید تا تعادل لازم برای صاف کردن موتورسیکلت را داشته باشید. تک‌دوچرخه کردن به چندین کار نیاز دارد، بنابراین توجه خود را به آن معطوف کنید. در ادامه به توضیح لاستیک های موتورسیکلت می پردازیم.

مرتبط:  چطور با بلوتوث به اینترنت وصل شویم

تایرهای موتور و رابطه آنها با کنترل موتور چرخان تک چرخ

تایرهای موتورسیکلت نقش مهمی در کنترل و اجرای حرکات نمایشی دارند. برای اینکه بتوانید موتور سیکلت را به خوبی کنترل کنید و از سر خوردن آن جلوگیری کنید، ابتدا باید لاستیک هایی داشته باشید که چسبندگی خوبی روی زمین داشته باشند تا امکان لیز خوردن موتور سیکلت کاملا از بین برود. انتخاب تایرها باید با توجه به نوع موتور و زمینی که قصد تمرین در آن را دارید انجام شود. معمولاً از لاستیک های پهن و سفت برای چرخ عقب و از لاستیک های پهن و نرم برای لاستیک های جلو به دلیل وزن کم استفاده می شود.

آموزش گام به گام تک چرخ

تک سیکلت موتور سیکلت دارای مراحلی است که در آن باید کارهای لازم را برای فرود موفقیت آمیز تک چرخ انجام دهید. در زیر می توانید آموزش گام به گام یدک تیمچه را دنبال کنید:

مرحله 1: به دنده 1 تغییر دهید

اگر موتور سیکلت را در دنده یک قرار دهید، کنترل چرخ عقب و جلو بسیار بیشتر از دنده های دیگر خواهد بود. یک دنده پایین ترین دنده و راحت ترین دنده برای تعویض در سربالایی است زیرا سرعت مناسبی را امکان پذیر می کند. از دنده های بالاتر برای استفاده از شتاب بیشتر برای بالا بردن چرخ جلوی موتورسیکلت استفاده می شود، بنابراین نیازی به تعویض دنده بدون دلیل یا نگرانی از سرعت کم خود ندارید. ماندن در دنده یک، بالا بردن چرخ جلوی موتور را بسیار آسان می کند.

مرحله 2: سرعت موتور سیکلت را افزایش دهید

یافتن سرعت مناسب برای تسلط بر چرخ های موتورسیکلت ضروری است، زیرا هدف اصلی دستیابی به سرعت کافی برای رسیدن به محدوده تک چرخ و بلند کردن چرخ جلو است. اگر مبتدی هستید، توصیه می شود سرعت خود را بین 30 تا 50 کیلومتر تنظیم کنید تا کنترل کامل بر موتور سیکلت داشته باشید.

اگر بخواهید چرخی را با سرعتی کمتر از این مقدار بچرخانید، نیروی کافی برای بلند کردن و نگه داشتن چرخ جلو نخواهید داشت. علاوه بر این، اگر خیلی سریع پیش بروید، در خطر از دست دادن کنترل موتورسیکلت و چرخاندن دور موتور، با عواقب فاجعه‌باری هستید. ثابت نگه داشتن سرعت بهترین کار برای تسلط بر تک چرخ و حفظ آن برای مدت طولانی تری است.

مرحله 3: برای افزایش سرعت، شتاب بگیرید

وقتی سرعتتان را کم کردید، دریچه گاز را سریع بچرخانید. در حین انجام این کار، چرخ جلوی موتورسیکلت خود را به سمت بالا بکشید. اگر احساس می‌کنید که قدرت زیادی وارد می‌کنید و خیلی به عقب می‌روید، کافی است کمی روی ترمز عقب ضربه بزنید تا سرعتتان کم شود و به جلو حرکت کنید. توجه داشته باشید که یک بار لمس ترمز برای تغییر جهت کافی خواهد بود. هنگامی که چرخ شما پایین می آید، سعی کنید آن را تا حد امکان صاف یا متعادل نگه دارید. اگر چرخ جلو را در یک خط مستقیم قرار ندهید، احتمال تصادف شما بیشتر است.

مرحله 4: هنگام چرخش تعادل خود را حفظ کنید

هنگامی که چرخ جلوی موتور در هوا قرار گرفت، باید نقطه تعادل آن را پیدا کنید تا بتوانید موتور را در همان مکان نگه دارید. به پشت دوچرخه تکیه دهید و مطمئن شوید که نقطه تعادل شما و دوچرخه شما در مرکز صندلی است. غلت زدن به جلو یا عقب باعث می شود تعادل خود را از دست بدهید و باعث کج شدن و از دست دادن کنترل در هنگام روی یک چرخ می شود. تعادل به شما کمک می کند مدت زمان بیشتری سوار شوید.

مرحله 5: ترمز برای فرود

هنگامی که می خواهید تک چرخ را متوقف کنید، به سادگی از ترمز عقب خود استفاده کنید تا جلوی دوچرخه را به جاده برگردانید. توجه داشته باشید که به آرامی ترمز عقب را فشار دهید تا به آرامی زمین را لمس کنید. اگر ترمز را خیلی محکم فشار دهید، چرخ جلو خیلی سریع سقوط می کند و حفظ تعادل دشوار می شود.

آخرین کلمه

در این مطلب از وبلاگ یدک تیمچه با شما کاربران عزیز همراه بودیم و آموزش گام به گام موتور سواری را به شما پیشنهاد می کنیم. برای اینکه به خوبی بر تک چرخ تسلط پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم ابتدا دروسی که گفتیم را دنبال کنید و به آرامی شروع به انجام کارهای نمایشی کنید تا مهارت کافی برای انجام آن را داشته باشید. اگر موتور سیکلت شما برای تک چرخ زدن مناسب نیست یا تجهیزات ایمنی ندارید، پیشنهاد می کنیم از تک چرخ زدن استفاده نکنید، زیرا این کار شما و موتورسیکلت را به خطر می اندازد.

مراجع:

www.be smegamall.com

آموزش روی یک چرخ با دوچرخه

صفحات ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

صفحه اعلام برنامه های ورزشی

https://www.instagram.com/gashtaclub

———————————————— — ———————————————- —–

صفحه آموزشی دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی، کمپینگ…

https://www.instagram.com/gashta_com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا