چطوری از مدرسه نترسیم

ریشه ترس چیست؟
می توان گفت که ریشه ترس تنها دو چیز است: چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است یا چیزی که در آینده اتفاق خواهد افتاد.

✔️ چگونه بر ترس هایمان غلبه کنیم؟
صحبت کردن و تنها ماندن با خود یکی از بهترین تکنیک هایی است که می تواند به شما کمک کند تا پاسخ این سوال را پیدا کنید که چگونه بر ترس های خود غلبه کنیم؟ دومین تکنیک برای غلبه بر ترس، پناه بردن به خداست. پس به خدا ایمان داشته باش

✔️ ترس مثبت چیست و چرا مهم است؟
ترس مثبت از این جهت مهم است که وجود آن یک سری اصول و قوانین را در زندگی شخصی اعمال می کند و علاوه بر این وجود این ترس ها باعث رشد معنوی، مادی و دنیوی می شود. از کسی

✔️ اثرات منفی ترس چیست؟
آدمی که نمی تواند بر ترسش غلبه کند تمام عمرش را می کشد و ترس لحظه به لحظه شما را احاطه می کند و از درون شما را می خورد، درست مثل موریانه ای که تنه درخت را می خورد. .

پخش زنده اکنون به یکی از محبوب ترین شکل های محتوای آنلاین در دنیای مدرن تبدیل شده است و در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. این فناوری راه درازی را برای رسیدن به جایگاه امروزی طی کرده است، سفری که در دهه 1990 آغاز شد، از پخش‌های اینترنتی با مخاطبان کوچک تا صنعت چند میلیارد دلاری امروزی. بنابراین، اگر شما هم می خواهید وارد دنیای استریم شوید، شما را سرزنش نمی کنیم. اگرچه این روزها می توان پخش زنده را در همه جا و تقریباً در هر پلتفرمی مشاهده کرد، اما سؤالات زیادی در ذهن مخاطبان فعلی و بالقوه باقی مانده است: به عنوان مثال، ممکن است بخواهید بدانید جریان چیست و ریشه آن به کجا بازمی گردد، چه پلتفرم هایی را می توان استریم کرد. در، و برای تبدیل شدن به یک استریمر، چه تجهیزاتی را باید تهیه کنید و از چه قوانینی پیروی خواهید کرد؟

فهرست مطالب این نوشته

این مقاله شما را با تمام جنبه‌های پخش زنده آشنا می‌کند و به شما یاد می‌دهد که چگونه به جمع استریمرهایی بپیوندید که برخی از آن‌ها درآمدهای عجیبی کسب می‌کنند.

پخش زنده چیست؟

فناوری پخش زنده به شما امکان می دهد مانند پخش زنده تلویزیونی ویدیوها را در زمان واقعی تماشا، ایجاد و به اشتراک بگذارید. تنها چیزی که برای پخش جریانی به ساده ترین روش ممکن نیاز دارید، یک دستگاه متصل به اینترنت (مانند گوشی هوشمند یا تبلت) و یک پلتفرم برای پخش محتوای زنده از طریق آن است. برنامه‌ها و سرویس‌های پخش زنده فعلی عبارتند از Facebook Live، Instagram Live، Twitch (که معمولاً توسط گیمرها استفاده می‌شود) و TikTok.

برخلاف ویدیوهای از پیش ضبط شده که قابل برش و ویرایش هستند، پخش زنده دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست: زنده و بدون سانسور. برخی از پخش‌های زنده می‌توانند خصوصی باشند و برای مثال برنامه‌های کنفرانس ویدیویی Skype و Zoom از این فناوری استفاده می‌کنند و به شما امکان می‌دهند با افرادی که دعوت کرده‌اید چت کنید. برای اطمینان از خصوصی ماندن این کنفرانس‌های ویدیویی، این پخش‌های زنده با رمز عبور محافظت می‌شوند و گذرواژه نباید در اختیار افرادی قرار گیرد که نمی‌شناسید.

به همین ترتیب، برخی از پخش‌های زنده کاملاً عمومی هستند و صدها یا حتی هزاران نفر می‌توانند در هر زمان آنها را تماشا کنند. در اکثر سرویس‌های پخش محتوای ویدیویی، بینندگان می‌توانند نظراتی را برای پخش‌کننده که در کنار تصویر ظاهر می‌شوند، بنویسند. از سوی دیگر، گاهی اوقات می توان با جریان تعامل کرد (مثلاً انتخاب از بین گزینه هایی که پخش کننده در قالب نظرسنجی به عموم ارائه می دهد)، ایموجی هایی مانند قلب ارسال کرد و هدایایی مانند سکه هایی را که روی آن ظاهر می شود، هدیه داد. صفحه نمایش

جریان چیست – تاریخچه مختصری

مردم همیشه محتوای زنده را به محتوای از پیش ضبط شده ترجیح می دهند. بسیاری از ما از گوش دادن به ایستگاه های رادیویی، تماشای برنامه های تلویزیونی زنده و رفتن به کنسرت لذت می بریم. اما جهان با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است و در عین حال تقریباً هر روز شاهد اختراع فناوری های هیجان انگیز هستیم.

استریم زنده زیراکس

باور کنید یا نه، اولین پخش زنده جهان زمانی انجام شد که مردم به تماشای نوارهای VHS در تلویزیون های CRT خود عادت داشتند. آیا به اندازه کافی بزرگ هستید که صداهای خسته کننده آن نوارهای کاست را به خاطر بسپارید؟ در 24 ژوئن 1993، دو محقق و یک مهندس کامپیوتر در حال آواز خواندن موسیقی خود به نام Severe Tire Damage بودند و همکاران آنها در شرکت زیراکس در کالیفرنیا تصمیم گرفتند یکی از فناوری های جدید خود را آزمایش کنند.

پخش زنده قبل از Facetube اختراع شده بود و شاید بدون تمایل مردم به گوش دادن زنده موسیقی هرگز اختراع نمی شد. کارمندان زیراکس اجراهای همکاران خود را به صورت زنده در شبکه ای به نام Mbone پخش می کردند و اساس این فناوری به قدری قدرتمند بود که حتی افرادی که در استرالیا زندگی می کردند نیز می توانستند آنها را تماشا کنند. این اولین پخش زنده در جهان بود که شامل صدا و تصویر بود. نیازی به گفتن نیست که گروه مورد نظر به پخش زنده کنسرت های بعدی خود ادامه داد، اما فقط به صورت خصوصی.

بیس بال و RealNetworks

در سال 1995، شرکت اینترنتی RealNetworkd اولین پخش کننده رسانه خود را با قابلیت پخش زنده به نام RealPlayer توسعه داد. در اواخر همان سال، این شرکت اولین پخش زنده خود را برگزار کرد. این پخش زنده در واقع پخش زنده بازی بیسبال بین نیویورک یانکیز و سیاتل مارینرز بود. با نگاهی به آن از منظر درآمدزایی، پخش زنده همچنان یک آزمون و خطای بزرگ بود و برای موفقیت، نیاز به پخش زنده بیشتر وجود داشت.

در سال 1997، RealNetworks از RealVideo، یکی از اولین برنامه های خود برای بازاریابی پخش زنده ویدیو، پرده برداری کرد. اما بار دیگر این تلاش برای شکوفایی فناوری مذکور کافی نبود.

پخش اینترنتی “سیاست های راه سوم در عصر اطلاعات”

چند سال دیگر طول کشید تا پخش زنده به جایگاهی که شایسته آن بود برسد. در 8 نوامبر 1999، اولین پخش اینترنتی ریاست جمهوری در دانشگاه جورج واشنگتن انجام شد. این پخش اینترنتی توسط شبکه Excite@Home و شورای رهبری دموکراتیک آمریکا سازماندهی شد. پخش اینترنتی «سیاست راه سوم در عصر اطلاعات» را می توان لحظه تولد واقعی پخش زنده در نظر گرفت و دلیل اصلی آن شرکت بیل کلینتون در این رویداد است.

قالب این رویداد اساساً تفاوت چندانی با یک مناظره آنلاین نداشت که طی آن رئیس جمهور، ایالات متحده و سایر شرکت کنندگان به مسائل مبرم جامعه خود پرداختند: از بیمه درمانی تا کنترل سلاح گرم. بیش از 50000 کاربر در این چت آنلاین شرکت کردند و سوالات خود را مطرح کردند.

ظهور پخش زنده همه جا حاضر

در نهایت، این وب سایت یوتیوب بود که رشد انفجاری صنعت پخش زنده را نشان داد. در واقع تا مدت ها مردم توجه زیادی به فناوری پخش زنده نداشتند تا اینکه در دهه 2010 شبکه های اجتماعی راهی برای تطبیق با این فناوری پیدا کردند و آن را در مقیاس وسیع پیاده سازی کردند. اما پخش زنده هنوز راه زیادی در پیش داشت.

در سال 2008، یوتیوب اولین رویداد زنده خود را با نام YouTube Live برگزار کرد. این رویداد از سانفرانسیسکو و توکیو به صورت همزمان پخش شد و شامل مصاحبه و اجرای زنده از سوپراستارهایی مانند کیتی پری، اسموش و MythBusters بود. اگرچه رویداد زنده به طور کلی موفقیت آمیز بود، اما هنوز کارهایی برای انجام وجود داشت.

یوتیوب هنوز به یک پلتفرم پخش زنده اختصاصی تبدیل نشده بود و فقط هر از گاهی پخش زنده را ارائه می کرد. دو مورد از برجسته‌ترین رویدادهای این سرویس، کنسرت U2 در سال 2009 و پرسش و پاسخ زنده با باراک اوباما در سال 2010 بود. بلافاصله پس از آن، شرکت تابعه Google شروع به توسعه فناوری پخش مستقیم خود کرد.

می توان ادعا کرد که یوتیوب آنقدر دیر وارد بازار استریم شد که سایر شرکت ها از فرصت آنها نهایت استفاده را کردند. در سال 2011، Twitch.tv، که قبلا با نام Justin.tv شناخته می شد، یک پلتفرم استریم جدید را راه اندازی کرد که به طور خاص برای گیمرها طراحی شده بود. در آن زمان چنین ایده ای سودآور به نظر نمی رسید. اما تنها دو سال بعد، توییچ بیش از 45 میلیون بازدید کننده ماهانه داشت.

موفقیت Twitch یکی دیگر از لحظات تعیین کننده در تاریخ پخش زنده بود. یوتیوب به سرعت قوانین پخش زنده خود را به روز کرد و تا پایان سال 2013، هر کاربر ثبت نام شده می توانست پخش زنده را پخش کند. دیگر شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانستند این فرصت طلایی را از دست بدهند و به همین دلیل به سرعت وارد جریان پخش زنده شدند. از سال 2014، سازندگان محتوا توانسته اند ویدیوهای خود را به طور همزمان در چندین پلتفرم به صورت زنده پخش کنند. در سال 2015، توییتر برنامه پخش زنده Periscope را خریداری کرد و در سال 2016، فیس بوک و اینستاگرام از خدمات پخش زنده خود رونمایی کردند.

جریان زنده عصر مدرن

از آنجایی که رسانه های اجتماعی به طور گسترده فناوری پخش زنده را پذیرفته اند، ما شاهد رشد مداوم و پیوسته در صنعت بوده ایم. در سال 2018، بیش از 3.5 میلیون پخش زنده در فیس بوک انجام شد و تا پایان سال 2019، کاربران در سراسر جهان بیش از 1.1 میلیارد ساعت را صرف تماشای ویدیوی زنده کردند. آمار دروغ نمی گوید صنعت پخش زنده هر روز بیشتر و بیشتر محبوب می شود.

امروزه می توان پخش زنده را یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی، ارتباطات و سرگرمی دانست. در سال 2020، جهان با چیزی مواجه شد که قبلاً هرگز ندیده بودیم، چیزی وحشتناک: همه‌گیری جهانی کووید-19. اگرچه اقتصاد هر کشوری در جهان به دلیل این بیماری همه گیر ضربه مخربی را متحمل شده است، پخش زنده با فرصت های جدیدی مواجه شده است. به دلیل قرنطینه گسترده در سراسر جهان، بسیاری از مردم در سراسر جهان مجبور به کار در خانه شده‌اند و تنها در پاییز 2020، تقریباً 53 درصد از دانش‌آموزان در سراسر جهان به طور مجازی به مدرسه می‌روند.

اهمیت پخش جریانی برای مشاغل

در عصری که فناوری‌های جدید و هیجان‌انگیز روز به روز و با سرعتی سرسام‌آور وارد می‌شوند، مواجهه با نیاز به استفاده از هر فناوری جدیدی که به جهان معرفی می‌شود، تصمیمی منطقی از سوی صاحبان مشاغل تلقی می‌شود. در نهایت، چنین کاری مستلزم مدیریت ریسک است. اولین پذیرندگان یک فناوری جدید در صورت موفقیت آن فناوری بیشترین سود را خواهند برد، اما اگر موفق نشود، بزرگترین بازنده نیز خواهند بود.

منفی بودن می تواند یک شرکت را از خرج کردن پول زیادی در شبکه اجتماعی بزرگ بعدی که ممکن است هرگز موفق نشود، نجات دهد. با این حال، چنین طرز فکری می تواند مانع از تطبیق یک فروشگاه آجری با سفر مشتری شود که به صورت آنلاین شروع می شود و به یک فروشگاه فیزیکی ختم می شود و در نتیجه مشتریان ارزشمندی را از دست می دهد. صاحبان مشاغل باید مراقب باشند که وقت، پول و توجه خود را صرف چه فناوری هایی می کنند. اما فناوری پخش زنده اکنون فراتر از آزمون و خطا است و بدون شک باید از قابلیت های آن استفاده کرد. حتی ورود به دنیای پخش زنده می تواند بهترین تصمیم یک کسب و کار باشد.

ویدیوها چقدر در بازاریابی محتوا اهمیت دارند؟

چه در حال پخش یک ویدیو یا آپلود آن باشید، محتوای ویدیویی می تواند توجه افراد را به خود جلب کند. اگر می‌خواهیم عملکرد محتوای ویدیویی زنده را ببینیم، بهتر است با در نظر گرفتن گسترده‌ترین تصویر ممکن شروع کنیم. بیایید ببینیم صنعت ویدیو در زمینه بازاریابی محتوا در سال 2021 چگونه عمل خواهد کرد.

بر اساس گزارش وضعیت بازاریابی ویدئویی که سالانه توسط سازمان Wyzowl تهیه می شود، در سال 2016، 61 درصد از بازاریابان از محتوای ویدیویی استفاده می کردند و این رقم در سال 2019 به 87 درصد افزایش یافت. در سال 2021، 85 درصد از بازاریابان به محتوای ویدیویی روی آورده اند. بنابراین شاهد کاهش میل به محتوای ویدیویی بودیم، اما به نسبت بسیار کم. در مجموع، کاهش 2 درصدی محبوبیت بسیار زیاد ویدیوها را تغییر نمی دهد.

و این بازاریابان چیزهای خود را به خوبی می دانند. 92 درصد از بازاریابان که از محتوای ویدیویی استفاده می کنند آن را عنصر مهمی در استراتژی خود می دانند. به طور مشابه، 99٪ از بازاریابان می گویند که به استفاده از ویدئو در پروژه های آینده ادامه خواهند داد، حتی اگر 92٪ معتقدند رقابت شدیدتر شده است.

ویدئوها نیز نتایج عالی به ارمغان آوردند. 94 درصد از بازاریابان معتقدند محتوای ویدیویی در توصیف یک محصول یا خدمات مؤثر است. 87 درصد می گویند محتوای ویدیویی باعث افزایش ترافیک وب سایت تحت نظارت آنها شده است. جالب توجه است، 43٪ همچنین اضافه کردند که محتوای ویدیویی تعداد تماس های دریافتی توسط خطوط کمکی را کاهش داده است.

وضعیت بازار استریم چگونه است؟

بازار پخش ویدیو واقعاً بزرگ است و فقط در طول زمان رشد خواهد کرد. انتظار می رود این بازار تا سال 2027 به ارزش 184.3 میلیارد دلار با نرخ رشد سالانه 20.4 درصد برسد. این بازاریابی نیست که باعث رشد بازار پخش ویدیو می شود، بلکه آموزش و آموزش سازمانی در زمینه تولید محتوای ویدیویی است.

پخش زنده ویدیو چندین مزیت مهم دارد که آن را به گزینه ای جذاب برای مبتدیان تبدیل می کند. از هر پنج بازاریاب، چهار نفر قبلاً از محتوای ویدیویی در تجارت خود استفاده کرده‌اند، بنابراین احتمالاً پیش‌زمینه فنی خوبی برای کمک به ورود به دنیای پخش زنده ویدیویی دارند. اما ویدیوی زنده حتی برای یکی از پنج بازاریاب که هنوز به دلایل زیر به تبلیغات ویدیویی نیاز دارند جذاب است:

منحنی یادگیری برای ارائه پخش جریانی زنده با کیفیت آنقدرها پر فراز و نشیب نیست و ما در حال حاضر نرم افزارها و راه حل های کاربرپسند بی شماری داریم که کار را آسان تر کرده اند.

سخت افزار مورد نیاز برای پخش زنده نسبتاً ارزان و کاملاً در دسترس است. در واقع، حتی یک گوشی هوشمند برای شروع استریم کافی است.

همه به کانال های ارتباطی مورد نیاز برای مشاهده جریان ها دسترسی دارند، زیرا شبکه های اجتماعی بزرگ اکنون خدمات پخش زنده خود را ارائه می دهند.

برخلاف محتوای ویدیویی از پیش ضبط شده، مخاطبان انتظارات کمتری از ارزش تولید ویدیوی زنده دارند.

اما ورود به بازاری که به شدت در حال رشد است یک چیز است و دسترسی به مخاطبانی که مشتاق تماشای زنده محتوای شما هستند چیز دیگری است. خوشبختانه، مخاطبان پخش زنده امروزی مشتاق تر از همیشه هستند و فعالانه با محتوا درگیر هستند.

مردم بیشتر از همیشه خواهان ویدیوهای زنده هستند

توییچ، بزرگترین پلتفرم پخش زنده جهان، شرکت خرده فروشی متعلق به آمازون، بیش از 5.5 میلیون استریمر فعال ماهانه دارد. این استریمرها به طور متوسط ​​1.9 میلیون کاربر همزمان محتوایی تولید می کنند که هر روز بیش از یک ساعت و نیم را صرف تماشای ویدیو می کنند. اما یک نکته مهم وجود دارد: Twitch کاملاً بر روی گیمرها متمرکز است و به اندازه سایر شبکه های اجتماعی گزینه خوبی برای بازاریابان و مشاغل نیست.

بنابراین بیایید فیس بوک را به عنوان مثال در نظر بگیریم. مردم عاشق تماشای ویدیو در فیس بوک هستند. بیش از 80 درصد از 500 پست پربازدید فیس بوک در سال 2018، پست های ویدیویی بودند. یک گزارش اصلی همچنین بیان می‌کند که پست‌های ویدیویی حداقل 59 درصد نرخ تعامل بالاتری نسبت به پست‌های دیگر دارند.

در سال 2016، زمانی که فیس بوک لایو در دسترس قرار گرفت، محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان 50 میلیون دلار به 140 شرکت رسانه ای بزرگ و افراد مشهور پرداخت کرد تا آنها را تشویق به ایجاد محتوای زنده برای خدمات خود کند. دو سال بعد، فیسبوک بیش از 3.5 میلیون کاربر داشت که ویدیوها را پخش می کردند.

شرط بندی فیس بوک و آمازون بر روی ویدیوی زنده نتیجه داده است زیرا مردم به این نوع محتوا علاقه مند هستند. طبق گزارش سازمان تبلیغات تعاملی، تقریباً دو سوم مصرف‌کنندگانی که به تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه شخصی دسترسی دارند حداقل یک بار ویدیوی زنده را تماشا کرده‌اند.

تقریباً نیمی از آنها، 47 درصد، می گویند که امروز ویدیوهای زنده بیشتری را نسبت به سال های گذشته تماشا می کنند. 52 درصد برای جستجوی محتوای پخش زنده به رسانه های اجتماعی روی آوردند و 41 درصد خدمات اشتراک پخش دیجیتال را خریداری کردند. این در حالی است که سایت های بازی با ۳۳ درصد سهم در جایگاه چهارم قرار دارند.

تماشای یک پخش زنده معمولاً به طور جدایی ناپذیری با فعالیت های اجتماعی مانند برقراری ارتباط با سایر کاربران در یک شبکه اجتماعی مرتبط است. این هم برای افرادی که ویدیوهای زنده را تماشا می کنند و هم برای کسانی که تماشا نمی کنند صدق می کند. برندها می توانند به طور فزاینده ای با مخاطبان خود از طریق ویدیوی زنده ارتباط برقرار کنند. فیس‌بوک حتی ادعا می‌کند که محتوای زنده شش برابر بیشتر از محتوای معمولی روی پلتفرم درگیر می‌شود. نتیجه اصلی این است که استریم محتوا در بین مخاطبان بسیار محبوب است و بستری که برای تعامل و ارتباط ایجاد می‌کند، عامل اصلی محرک این صنعت است.

بهترین پلتفرم استریم چیست؟

اجماع عمومی این است که کسب و کارها باید یک پلتفرم پخش ویدیو را انتخاب کنند که در آن مشتریان حضور دارند. مشاهدات نشان می دهد که اگرچه بسیاری از پلتفرم ها به طور خاص برای پخش زنده طراحی شده اند، مخاطبان همچنان برای تماشای بخش بزرگی از ویدیوهای پخش زنده خود به رسانه های اجتماعی روی می آورند.

با توجه به Sprout Social Index 2019، ویدیوی زنده به یک روند اصلی در رسانه های اجتماعی تبدیل شده است، به طوری که 45٪ از مصرف کنندگان مایلند تا حد امکان ویدیوهای زنده را از مارک هایی که دنبال می کنند ببینند. 63 درصد از بازاریابان نیز می گویند که محتوای ویدیویی زنده محتوای مطلوب در رسانه های اجتماعی است.

همه این اطلاعات امیدوار کننده است، اما به شما کمکی نمی کند تا بهترین پلتفرم را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. در این زمینه، همیشه باید از همان قانون اساسی پیروی کنید و به پلتفرم هایی بروید که شرکت بیشترین تعداد فالوور و مخاطب را دارد. 66 درصد از مصرف کنندگان برندها را در فیس بوک، 44 درصد در اینستاگرام، 35 درصد در یوتیوب و 22 درصد در توییتر دنبال می کنند.

مهم نیست که کدام شبکه اجتماعی را انتخاب می کنید، احتمالاً افرادی را خواهید یافت که می خواهند تا حد امکان پخش زنده را تماشا کنند. از آنجایی که انتظار می رود پخش زنده کیفیت پایین تری نسبت به ویدیوهای از پیش ضبط شده داشته باشد، می توانید محتوای خود را با زمان و هزینه کمتری تولید کنید.

با این حال، بازاریابی رسانه های اجتماعی در حال حاضر یک سرمایه گذاری بزرگ برای مشاغل است. در سال 2020، 43 میلیارد دلار تنها در ایالات متحده برای تبلیغات رسانه های اجتماعی هزینه شده است که 20.4 درصد بیشتر از سال 2019 است. راه اندازی یک کانال ویدیویی جدید می تواند هزینه ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، به همین دلیل است که کسب و کارها باید از کانال هایی که در حال حاضر دارند استفاده کنند. پس بار دیگر تاکید می کنیم که بهترین پلتفرم برای شما همان پلتفرمی است که بیشترین فالوور را در آن داشته باشید.

مزایای پخش زنده برای مشاغل چیست؟

پخش زنده به کسب و کار شما اجازه می دهد تا از بسیاری جهات از رقبا متمایز شود. این به شما این امکان را می دهد که در صدر فیدهای رسانه های اجتماعی کاربران قرار بگیرید، به طور مستقیم با مشتریان بالقوه در سراسر جهان تعامل داشته باشید و به سادگی بتوانید تا حد امکان محتوا تولید کنید. اگر کسب‌وکار شما قبلاً متکی به تعاملات چهره به چهره بود، یک استراتژی محتوای ویدیویی زنده می‌تواند به شما کمک کند در دوران تاریک بیماری همه‌گیر کووید-19 جان سالم به در ببرید. بیایید نگاهی دقیق تر به مزایای پخش زنده برای مشاغل داشته باشیم:

رشد جامعه مخاطبان: با برقراری ارتباط مستقیم با بینندگان، می‌توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و جامعه مخاطبان را گسترش دهید. اگر از هشتگ های مناسب در توضیحات پخش زنده خود استفاده کنید، روند جذب مخاطبانی که با شما تعامل داشته باشند و به موضوع ویدیوی شما علاقه نشان دهند بسیار آسان تر خواهد شد. روشی که امروزه الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی کار می‌کنند، ویدیوی زنده نسبت به پست‌های استاتیک یا متنی اولویت دارد، به این معنی که کاربران احتمال بیشتری برای مشاهده فید شما خواهند داشت.

افزایش نرخ تعامل: داشتن فالوورها یا مشترکین زیاد چیز خوبی است، اما تا زمانی که این فالوورها پست های شما را دوست نداشته باشند یا برای شما نظر نگذارند، به رشد کسب و کار شما کمک نمی کنند. با پخش زنده، به مخاطبان هدف خود این فرصت را می دهید که مستقیماً با شما ارتباط برقرار کنند. وقتی آنها بتوانند فوراً پاسخ دهند، به احتمال زیاد به تعاملی که به دنبالش هستید دست خواهید یافت. پخش زنده نه تنها تعداد مخاطبان را افزایش می دهد، بلکه کیفیت تعاملات را نیز بهبود می بخشد.

Show Authenticity: هیچ راهی بهتر از چت زنده با مشتریان برای نشان دادن اصالت کسب و کار شما وجود ندارد. با ویدیوهای زنده، نمی توانید محتوا را ویرایش کنید، بنابراین کمتر صیقلی و واقعی تر به نظر می رسد. ناتوانی در ویرایش ویدیو ممکن است برخی از برندها را بترساند، اما در واقع رهایی بخش است. در این صورت نیازی نیست نگران ظاهر اثر هنری باشید و می توانید روی پیام برند خود تمرکز کنید. برقراری ارتباط واقعی با مشتریان باعث می شود که آنها بیشتر به شما اعتماد کنند و در نتیجه احتمال استفاده از محصول یا خدمات شما بیشتر می شود.

ایجاد محتوای تبلیغاتی متنوع: پخش‌های زنده ضبط‌شده می‌تواند گزینه مناسبی برای تولید هرچه بیشتر محتوا باشد. به عنوان مثال، می توانید کلیپ های کوتاهی از پخش زنده خود ایجاد کنید و کسب و کار خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید، ویدیوهای آموزشی محصول را ارائه دهید یا ویدیوهای پرسش و پاسخ زنده را به محتوای آموزشی تبدیل کنید.

پیش نیازهای پخش زنده چیست؟

از آنجایی که ما در مورد پخش زنده صحبت می کنیم، ممکن است فکر کنید که این یک پدیده آسان است و فقط باید بدون برنامه ریزی دکمه “Go Live” را فشار دهید. اما همه استریمرهای محبوب این روزها فقط بداهه نمی گویند، حتی پخش کننده های گیمر. اگر می خواهید پخش زنده شما به یک سرگرمی مداوم برای مخاطبان و همچنین یک پروژه درآمدزا تبدیل شود، باید به تمام جنبه های کار فکر کنید و به طور کامل درک کنید که الزامات پخش چیست.

برنامه: اگر می‌خواهید مردم پخش جریانی شما را تماشا کنند، باید در زمان مناسب به پخش زنده بپردازید. از طریق آزمون و خطا و همچنین بررسی زمان اوج مصرف، قادر خواهید بود زمان ایده آل را شناسایی کنید.

موضوع: فید شما قرار است درباره چیست؟ دنیای پخش زنده در حال حاضر شامل موضوعات مختلف است و شما به راحتی می توانید در یکی از دسته های بی شماری قرار بگیرید. بازی، موسیقی، ورزش، رویدادهای دنیای واقعی (یا IRL) و تجارت الکترونیک تنها برخی از موضوعاتی هستند که تحت پوشش قرار می گیرند. حتی می‌توانید به دسته‌های کوچک‌تر بپردازید و محتوای خاص‌تری تولید کنید.

مخاطبان خود را بشناسید: اگر ندانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، دانستن اینکه درباره چه چیزی باید پخش کنید دشوار می شود. شاید تصمیم گرفتید خشک شدن رنگ را تماشا کنید. این قطعاً یک موضوع خاص است، اما آیا کسی آن را تماشا می کند؟ اگر نتوانید مخاطبان خود را بشناسید و توصیف کنید، نمی توانید محتوای خوبی ایجاد کنید.

تنظیم هدف: اگر هدفی را تعیین نکنید، اندازه گیری موفقیت شما دشوار خواهد بود. البته تعیین هدف همیشه کار آسانی نیست، به خصوص اگر وارد یک حوزه کاملاً ناآشنا شده باشید. یک مثال خوب برای استریمرهای جدید این است که در زمان خاصی از هفته استریم کنند و به مرور زمان تعداد پخش های هفتگی را افزایش دهند.

تبلیغات و بازاریابی: اگر جریان خود را به مخاطبان خود بگویید، هیچ کس آن را تماشا نخواهد کرد! از تمامی قابلیت های موجود در شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مختلف برای ارتباط با مخاطبان بالقوه و اطلاع رسانی پروژه های خود به آنها بهره ببرید.

چه تجهیزات اساسی برای استریم مورد نیاز است؟

به عنوان یک مبتدی، برای شروع فرآیند پخش به چهار چیز نیاز دارید: دوربین، میکروفون، نرم افزار پخش جریانی و اتصال به اینترنت با کیفیت بالا. با گذشت زمان، می توانید تجهیزات اضافی را به کار خود اضافه کنید تا کیفیت ویدیوهای زنده خود را افزایش دهید و در عین حال کمترین انرژی را صرف کنید.

دوربین: در صورت لزوم از وب کم لپ تاپ شروع کنید یا مثلاً وب کم قدرتمندتر و ارزان تری را انتخاب کنید. به عنوان مثال، وب کم Logitech C922 Pro یکی از دوربین های استاندارد مورد استفاده استریمرها است و Mevo Plus برای کسانی که می خواهند به طور مداوم استریم کنند مفید است.

میکروفون: اگرچه شما به یک دوربین فوق پیشرفته نیاز ندارید، اما باید به سراغ یک میکروفون واقعا مناسب و با کیفیت بروید. بسته به ساختاری که برای استریم های خود در نظر گرفته اید، اگر همیشه پشت میز می نشینید، می توانید یک میکروفون پایه یا شاتگان را انتخاب کنید و اگر زیاد جابجا می شوید، یک میکروفون لاوالیر گزینه بهتری خواهد بود.

نرم افزار پخش جریانی: نرم افزار پخش جریانی (گاهی اوقات رمزگذار نامیده می شود) ورودی صوتی و تصویری را از رایانه می گیرد و آن را به پلتفرم پخش مورد نظر شما منتقل می کند. رمزگذارهای سخت افزاری گزینه دیگری هستند، اما نرم افزار به طور کلی کاربر پسندتر است و به صورت رایگان در دسترس است. نرم افزارهای رمزگذاری زیادی در بازار امروزی موجود است. OBS Studio و StreamLabs OBS، XSplit و vMix برخی از بهترین گزینه های موجود هستند.

اینترنت باکیفیت: اگر می‌خواهید ویدیو و صدا را به صورت همزمان دانلود کنید، به اینترنت با کیفیت نیاز دارید. اگر می خواهید از جریان بازی لذت ببرید، به اینترنت بهتری نیاز دارید. در ادامه مقاله بیشتر در مورد الزامات سرعت اینترنت هنگام پخش زنده صحبت خواهیم کرد.

لوازم جانبی : لوازم جانبی می توانند به طور قابل توجهی کیفیت جریان شما را بهبود بخشند. به عنوان مثال، شما می توانید با صرف کمترین هزینه، نور ویدئوهای خود را بهبود ببخشید و از طرفی ما صفحه نمایش سبز رنگی داریم که اگرچه بیشتر برای استریمرهای حرفه ای هدف قرار می گیرند، اما پتانسیل های جدیدی ایجاد می کنند.

مرتبط:  چطور با خط هدایت شده تماس بگیریم

کدام پلتفرم را برای استریم انتخاب کنیم؟

فرض کنید تجهیزات لازم را خریداری کرده اید و برنامه پخش خود را برنامه ریزی کرده اید. حال سوال این است که استریم روی کدام پلتفرم باید باشد؟ در ابتدا، شما باید یک پلتفرم واحد را از میان انبوه خدمات موجود انتخاب کنید، و با گذشت زمان، می توانید چندین جریان را انتخاب کنید.

بیایید نگاهی به بهترین خدمات پخش زنده بیندازیم.

پلتفرم‌های عمومی

اگر موضوع خیلی خاصی با مخاطب خاصی ندارید و به دنبال پلتفرمی هستید که شما را در معرض طیف گسترده ای از مخاطبان قرار دهد و کار با آن آسان باشد، می توانید پلتفرم های عمومی مانند YouTube Live، Facebook Live یا توییتر زنده.

YouTube Live: به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌های انتشار ویدیو، یوتیوب یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای شماست و تقریباً هر چیزی را می‌توانید به صورت زنده پخش کنید.

Facebook Live: اگر به مخاطبان زیادی در بزرگترین شبکه اجتماعی جهان دسترسی دارید، Facebook Live می تواند گزینه بسیار خوبی برای پخش زنده باشد.

Twitter Live: اگر پخش‌های زنده شما عمدتاً درباره اخبار فوری و به‌روزرسانی‌ها در مورد موضوعات مختلف است، ممکن است جایگاه خود را در Twitter Live بیابید.

پلتفرم‌های گیمینگ

بازی و ورزش های الکترونیکی (یا ورزش های الکترونیکی) اکنون به بزرگترین ژانر در دنیای پخش زنده تبدیل شده اند، بنابراین تعجبی ندارد که چندین پلتفرم استریم بازی وجود دارد.

Twitch: Twitch با اختلاف بزرگترین پلتفرم استریم بازی در جهان است. عظمت این پلتفرم در ابتدا می تواند مبتدیان را بترساند، اما با آشنایی نسبی با قوانین کلی این سرویس، می توانید خیلی سریع شروع به کار کنید. Twitch همچنین یک پلتفرم مناسب برای نمایش های چت به نام “Just Chatting” است.

YouTube Gaming: اگرچه بازی YouTube به اندازه Twitch محبوب نیست، اما هنوز جامعه نسبتاً بزرگی دارد و شما می توانید خیلی سریع طرفداران وفادار پیدا کنید.

Facebook Gaming: گزینه سوم شما به عنوان یک بازیکن، Facebook Gaming است و می توانید از حساب معمولی فیس بوک خود به عنوان سکوی راه اندازی استفاده کنید.

پلتفرم‌های خلاقانه

البته همه استریمرها گیمر نیستند. جریان های خلاقانه و هنری سهم قابل توجهی از بازار پخش زنده را به خود اختصاص داده اند. اگر هنرمند یا خالق محتوای خلاق هستید، پلتفرم هایی برای بازار تخصصی خود پیدا خواهید کرد.

Mixcloud: اگر می‌خواهید موسیقی زنده و میکس دی‌جی را پخش کنید یا نمایش رادیویی و پادکست خود را ایجاد کنید، می‌توانید به راحتی محتوا را در پلتفرم Mixcloud ایجاد کنید.

Picarto: Picarto پلتفرمی است که هنرمندان آثار خود را به صورت زنده پخش می کنند. اگر هنرمندی هستید که به‌دنبال شبکه‌ی مخاطبان مستقر می‌گردید، فرصت‌های زیادی در پیکارتو پیدا خواهید کرد.

پلتفرم‌های تجاری

در سال های اخیر شاهد ظهور استریم های زنده حرفه ای بوده ایم. بسیاری از کسب و کارها و کارآفرینان پخش زنده را راهی برای تبلیغ برندهای خود و گسترش شبکه های ارتباطی خود می دانند.

LinkedIn Live: بهترین مکان برای پخش زنده حرفه ای وب سایتی است که در شبکه های حرفه ای تخصص دارد. لینکدین لایو تنها چند سالی است که وجود دارد، اما ویدیوهای زنده در این پلتفرم نسبت به ویدیوهای معمولی بازدید و تعامل بیشتری دارند.

استریم در وب‌سایت خودتان

اگر نمی‌خواهید به یکی از پلتفرم‌های پخش زنده راه‌اندازی شده بروید و از قوانین سخت‌گیرانه آن‌ها برای ایجاد محتوا پیروی کنید، می‌توانید در وب‌سایت خود به صورت زنده پخش کنید. نقطه ضعف استفاده از وب سایت شما این است که ایجاد یک جامعه فالوور می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص برای مبتدیان. پلتفرم هایی مانند Twitch و YouTube در حال حاضر میلیون ها کاربر دارند که می توانید آنها را جذب کنید. اما اگر وب سایت شما در حال حاضر ترافیک قابل قبولی ایجاد می کند، دلیلی برای انتقال به پلتفرم های دیگر وجود ندارد.

روش های کسب درآمد از استریم چیست؟

پخش زنده می تواند بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد، و حتی بهتر است اگر بتوانید از پخش های خود درآمد کسب کنید! باید بدانید که به محض شروع به کار در دنیای استریم درآمد قابل توجهی نخواهید داشت. شما باید کانال پخش خود را در طول زمان گسترش دهید و به همین ترتیب، درآمد در طول زمان به دست خواهد آمد. بنابراین، قبل از شروع کار، باید بدانید که چه نکاتی برای کسب درآمد از استریم وجود دارد.

دو چیز بسیار مهم وجود دارد که همه باید در مورد پخش زنده در حال حاضر بدانند. اولاً، پخش زنده دیگر فقط برای بازی کردن و دعوت از دیگران برای تماشا نیست (اگرچه پخش جریانی بازی همچنان بخش قابل توجهی از آن بازار را تشکیل می دهد). دومین و مهمترین نکته این است که پخش زنده برای اکثر استریمرها چیزی بیش از یک کار سرگرم کننده است و برای کسب درآمد باید با آن مانند یک شغل واقعی رفتار کنید و واقعاً سخت کار کنید. برای برخی از پخش کننده ها، پخش زنده هیچ تفاوتی با کار تمام وقت ندارد.

اما عجله نکنید و بلافاصله از شغل فعلی خود استعفا دهید. درست است که شروع به کار در دنیای پخش زنده آسان است، و برخی افراد می دانند که چگونه می توانند در جریان پخش درآمد کسب کنند، بنابراین دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید همین کار را انجام دهید. برخی حتی می توانند فروش خود را از طریق پخش زنده افزایش دهند.

اما رسیدن به نقطه‌ای که از پخش‌های زنده شما درآمدزایی می‌کند، به زمان، انرژی و محتوایی نیاز دارد که مردم مایل به تماشای آن هستند. پخش‌کنندگانی که از طریق کار خود به ثروت‌های افسانه‌ای دست می‌یابند، تنها بخش کوچکی از بازار را نشان می‌دهند. به عنوان مثال، در پلتفرم توییچ، 5000 کانال برتر بیش از 75 درصد از زمانی را که مردم در وب سایت می گذرانند، تشکیل می دهند. توییچ بیش از 2 میلیون کانال دارد. اما اگر مایل به پذیرش آن هستید، می توانید درآمد متوسط ​​تا بالا را از استریم کسب کنید. در ادامه این مقاله، روش‌های رایج‌تر و کم دردسرتر برای کسب درآمد از طریق پخش زنده را توضیح داده‌ایم و کمی بعد به سراغ روش‌های غیرمعمول و دشوارتری خواهیم رفت.

دریافت پول اهدایی طرفداران (donit)

اگر به دنبال نشانه ای هستید که نشان دهد تلاش های پخش زنده شما در مسیر درستی است، باید منتظر اولین پرداخت از طرف طرفداران باشید. احساس بسیار خوبی است وقتی متوجه می‌شوی که کسی، در جایی از دنیا، از زحمات شما قدردانی می‌کند و چند دلار کمک می‌کند.

اکثر پلتفرم‌های پخش محتوا به شما امکان می‌دهند با پذیرش کمک‌های مالی طرفداران و بینندگان، کسب درآمد کنید. این وب سایت ها معمولا دارای یک سرویس داخلی یا حتی “ارز مجازی” خود هستند که کاربران برای تراکنش های مالی از آنها استفاده می کنند. خبر خوب این است که با وجود اینکه امکان استفاده از خدمات رسمی در ایران وجود ندارد، اما شاهد بسیاری از خدمات شخص ثالث هستیم که با درگاه های بانکی ایرانی سازگار بوده و دریافت کمک های مالی را آسان می کنند.

به یاد داشته باشید، هر زمان که شخصی به شما پول می دهد، نام او را در فید ذکر کنید و به نحوی از او تشکر کنید. گاهی اوقات طرفداران هنگام پرداخت پول از شما سوالی می پرسند و خوب است اگر در اولویت به آنها پاسخ دهید.

پرداخت های عادی کاربر در سیستم عامل های جریان

دریافت هر چند وقت یکبار خوب است، اما گزینه بهتر این است که پرداخت مداوم داشته باشید. این پرداخت ها معمولاً هر کدام چند دلار ارزش دارند، اما اگر تعداد آنها افزایش یابد، اعداد خوبی دریافت خواهید کرد.

به طور کلی پیش نیازهای خاصی وجود دارد که برای بهره مندی از این شکل از پشتیبانی مخاطبان باید آنها را رعایت کنید، زیرا پلتفرم های پخش زنده این قابلیت را برای اعضای برنامه «تولیدکنندگان محتوا» خود محفوظ می دارند. پلتفرم‌های استریم که سیستم پرداخت مداوم ندارند، احتمالاً به زودی از همین سیستم استفاده خواهند کرد، زیرا محبوبیت آن در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

بیایید نگاهی به عملکرد پرداخت مستمر در برخی از بزرگترین پلتفرم های امروزی بیندازیم:

وب سایت یوتیوب یک برنامه “عضویت در کانال” ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد در یک کانال مشترک شوند و درآمد ماهانه برای تولید کننده کسب کنند. برای اینکه کانال شما از این فرصت بهره مند شود، باید شرایط عضویت در «برنامه شریک یوتیوب» را داشته باشید.

Twitch یک برنامه اشتراک پولی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد با این سرویس شریک شوید و از طریق اشتراک درآمد کسب کنید. مخاطبان شما یا اشتراک شما را به صورت رایگان در سرویس Twitch Prime دریافت می کنند یا می توانند همان اشتراک را از طریق PayPal، Amazon Pay یا کارت اعتباری خریداری کنند.

اگر پلتفرم انتخابی شما اجازه چنین چیزی را می دهد، بهتر است محتوای اختصاصی برای مشترکین کانال ایجاد کنید. به این ترتیب، می توانید به وفادارترین مخاطبان خود نشان دهید که از حمایت مالی آنها قدردانی می کنید. باز هم به یاد داشته باشید که بهتر است همیشه نام افرادی را که اشتراک را خریداری کرده‌اند در کانال خود ذکر کنید یا در سالگرد خرید اشتراک آنها را ذکر کنید.

درآمد تبلیغات

پول حاصل از تبلیغات در حال حاضر نیمی از درآمد اینترنت را تشکیل می دهد و فیس بوک و گوگل بزرگترین بازیگران در این فضا هستند. پس چرا درآمد یکسانی ندارید؟ اگر به بستر یا شبکه اجتماعی مناسبی بپیوندید، می توانید درآمد بسیار خوبی از تبلیغات کسب کنید.

اما به خاطر داشته باشید که همه پلتفرم‌های استریم ظرفیت ارائه پول تبلیغات به تولیدکنندگان را ندارند. در واقع برخی از آنها حتی به کلی با تبلیغات مخالفند. برخی دیگر از پلتفرم ها هنوز پشتیبانی از خدمات تبلیغاتی شخص ثالث را آغاز نکرده اند. اگر می خواهید از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید، به یکی از این پلتفرم ها بپیوندید:

YouTube از تبلیغات نمایش داده شده قبل از شروع محتوا و در وسط محتوا پشتیبانی می کند و امکان نمایش تبلیغ را به عنوان یک لایه اضافی بر روی تصویر فراهم می کند.

Facebook Live از نمایش تبلیغات در وسط محتوا پشتیبانی می کند، اما فقط در صورتی که پیش نیازهای خاصی را رعایت کنید.

Twitch امکان نمایش تبلیغات درون جریانی و از سوی دیگر امکان استفاده از تبلیغات بومی را ارائه می کرد.

تبلیغات پخش زنده موضوع بسیار مهمی است و گاهی اوقات شکل بحث برانگیزی به خود می گیرد. سعی کنید تا آنجا که ممکن است بر تبلیغاتی که در جریان یا در کانال خود ظاهر می شوند کنترل داشته باشید. با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از کاربران از افزونه های مسدودکننده تبلیغات در مرورگرهای وب خود استفاده می کنند که از نمایش تبلیغات جلوگیری می کند. بنابراین استفاده از تبلیغات به عنوان تنها منبع درآمد برای پخش زنده ممکن است بهترین ایده نباشد.

قرارداد با برندها و حمایت های مالی

ثبت نام با برندها و حمایت های مالی راه دیگری برای کسب درآمد در جریان است و رویکردی کمتر بحث برانگیز نسبت به تبلیغات سنتی است. به این ترتیب، می توانید به برندها نزدیک شوید و با آنها قراردادهایی امضا کنید که برای هر دو طرف مفید است. اگر مخاطبان زیادی در پلتفرم‌های استریم دارید، برندها معمولاً به شما پیشنهاد می‌دهند. اما اگر این اتفاق نیفتد، همیشه می توانید آستین ها را بالا بزنید و با آنها صحبت کنید.

هنگام امضای قرارداد با برندها، باید رفتار حرفه ای نشان داد و بر جزئیات تمرکز کرد. در چنین مذاکراتی باید به تمام جوانب قرارداد توجه کنید و 100% مطمئن باشید که هر دو طرف به تعهدات خود عمل خواهند کرد. برخی از راه‌های کسب درآمد از امضای قرارداد با برندها عبارتند از:

Sponsorship: در این رویکرد، یک برند حامی تمام جریان های شما می شود و به عنوان مثال، لوگوی آن همیشه روی تصویر قرار می گیرد.

بنرها و سایر اشکال تبلیغات: این نوع تبلیغات ممکن است در فید کانال یا صفحات نمایه نمایش داده شوند.

محتوای حمایت شده: برای مثال، زمانی که یک توسعه‌دهنده بازی به شما پول می‌دهد تا بازی جدید خود را بررسی کنید و آن را به عموم نشان دهید.

مخاطبان شما از افرادی تشکیل شده اند که توجه برندها را به خود جلب می کنند. بنابراین، شما باید بتوانید به تعداد قابل توجهی از بینندگان دسترسی پیدا کنید و درک خوبی از شخصیت، خواسته ها و مسائلی که باید در زندگی آنها حل شود، به دست آورید. در این رویکرد، زمانی که برندها به شما پول می دهند، درآمد کسب می کنید. اما در نظر داشته باشید که برخی از قراردادها چنین نتایج خوبی را به همراه ندارند. گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که خودتان را به یک برند نامناسب فروخته اید و مخاطبان شما از آن استقبال نمی کنند. در این سناریو، شما خطر از دست دادن مخاطب خود را دارید و زمانی که مخاطب از دست می‌رود، حامیان مالی از دست می‌روند.

فروش وابسته یا مشارکتی

پیوستن به یک برنامه وابسته به شما این امکان را می دهد که هر بار که خریدار بالقوه روی پیوند شما کلیک می کند و محصول خاصی را خریداری می کند، از محصول فروخته شده کمیسیون دریافت کنید. گاهی اوقات حتی نیازی به اضافه کردن پیوند ندارید زیرا افراد می توانند از وب سایت یا فروشگاهی که تبلیغ می کنید با استفاده از کد تخفیف یا کوپن متعلق به شما خرید کنند.

معمولاً محل قرار دادن پیوند وابسته یا کد تخفیف، بخش توضیحات فید شما است. حتی می توانید کوپن مورد نظر خود را هر از چند گاهی در جریان استریم ذکر کنید. هنگامی که به برنامه وابسته فروشگاه هایی مانند دیجی کالا ملحق می شوید، یک لینک یا کد ویژه دریافت می کنید و کار از آنجا شروع می شود.

برای دستیابی به بالاترین سطح موفقیت در فروش وابسته، باید محتوای خود را در بالاترین سطح کیفی نگه دارید و فقط محصولات مرتبط با موضوع کسب و کار خود را معرفی کنید. فقط برای فروش بیشتر پخش نکنید. نحوه کسب درآمد از فید خود باید در اولویت کمتری نسبت به تولید محتوای خوب باشد.

محصولات مرتبط با برند خود را بسازید و بفروشید

محصولات مارک دار، که معمولاً به عنوان “Merch” شناخته می شوند، منبع درآمد قابل توجهی برای افرادی هستند که محتوای ویدیوی خود را به صورت زنده پخش می کنند. پلتفرم‌های استریم نیز به پتانسیل خود پی برده‌اند و ابزارهای واقعاً ضروری را برای افزایش فروش محصول در اختیار استریم‌کنندگان قرار داده‌اند.

اما حتی با دسترسی به این ابزارها، بیشتر کار بر دوش شما می افتد و باید در مورد محصولاتی که می فروشید تصمیم بگیرید. سوال اصلی این است که کدام محصولات باید فروخته شوند؟ تی شرت، لیوان و اسباب بازی همگی انتخاب های خوبی هستند. اما می توانید کمی کمتر متعارف باشید و حتی محصولات دیجیتالی مانند موسیقی و کتاب های الکترونیکی را بفروشید.

علاوه بر این، شما همچنین باید به جنبه های دیگر کار مانند طراحی، ساخت، انبارداری و عرضه محصولات خود فکر کنید. برای انجام این کار، او چندین روش مختلف را به شما پیشنهاد کرد:

فروشگاه اینترنتی خود را بسازید: در این روش کلیه کارهای مربوط به تولید، نگهداری در انبار و ارسال محصولات برای مشتریان توسط خود شما انجام می شود.

نظارت طراحی اما شرکت دیگری را وادار می کند تا محصولات شما را تولید، ذخیره و عرضه کند و در این بین سهمی از سود متعلق به شما خواهد بود.

هر یک از این روش‌ها، و همچنین روش‌های دیگری که به آن اشاره نکردیم، حاشیه سود متفاوتی دارند و نیاز به سطح متفاوتی از مشارکت در فرآیند دارند. صرف نظر از اینکه کدام روش را انتخاب می کنید، معاملات مشتقات برای بسیاری از استریمرها بسیار مهم است.

پشتیبانی و آموزش

علاوه بر تمام روش های فوق، می توانید دانش خود را از طریق سمینارها، کارگاه ها و کلاس های زنده به اشتراک بگذارید. اگر این خیلی آکادمیک و خارج از حوزه تخصصی شما به نظر می رسد، می توانید با تبدیل شدن به یک معلم، مربی یا معلم خصوصی دیگر رویکرد متفاوتی در پیش بگیرید. تا زمانی که به مهارت‌ها و دانش‌هایی که دیگران می‌خواهند یاد بگیرند دسترسی دارید، می‌توانید با به اشتراک گذاشتن آنها درآمد کسب کنید و پخش زنده ابزار مهمی خواهد بود.

یکی از رایج ترین فرمت های آموزشی امروزه، برگزاری دوره های آموزشی فردی است که به دانش آموزان شما در دستیابی به اهداف خاص کمک می کند. شاید باورش سخت باشد، اما این روزها مثلاً می توان در صنعت بازی های ویدیویی مربی بود. این بدان معناست که اگر در یک بازی خاص مانند Counter Strike: Global Offensive یا Dota 2 یا هر بازی محبوب دیگری مهارت زیادی دارید، می توانید دانش خود را به بازیکنان دیگر منتقل کنید و درآمد کسب کنید. اما لازم نیست در دنیای بازی محبوب باشید، هر چیزی که به عنوان یک مهارت به حساب می آید یک فرصت بالقوه درآمدی نیز هست.

اولین قدم برای شروع پخش چیست؟

پخش زنده آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. اما در عین حال قرار نیست موشک پرتاب کنید و هرکسی که سخت کار کند و دانش کافی داشته باشد می تواند وارد این دنیا شود. در این قسمت از مقاله جریانی می خواهیم کار را برای شما راحت کنیم و چند نکته اساسی و سپس نکات حرفه ای تری را توضیح می دهیم.

یک هدف مشخص کن

یک اشتباه رایج که بسیاری از مردم هنگام شروع حرفه پخش جدید خود مرتکب می شوند: آنها هدف مشخصی را تعیین نمی کنند. قبل از پخش زنده، باید دقیقاً بدانید که چرا می خواهید پخش کنید. هدف شما ممکن است این باشد که مخاطبان خود را افزایش دهید، ارتباط سازنده با دنبال کنندگان خود برقرار کنید یا به سادگی بیشترین بازدید را برای محتوایی که تولید می کنید، داشته باشید.

نوع فید خود را انتخاب کنید

پس از تعیین هدف، نوبت به تعریف کسب و کار استریمینگ خود می رسد. شما نمی توانید فقط به زندگی ادامه دهید و هیچ کاری انجام ندهید، می توانید؟ پس این چند ایده را در ذهن داشته باشید و انتخاب خود را انجام دهید:

مصاحبه یا رویدادهای پرسش و پاسخ

فعالیت های پشت صحنه (BTS)

داستان بگو

فیلم های آموزشی

محصول یا خدمات ارائه شده را تبلیغ کنید

پخش بازی های ویدیویی

یک مسابقه ترتیب دهید

سمینار آنلاین

تجهیزات خود را راه اندازی کنید

بدون تجهیزات مناسب نمی‌توانید پخش زنده پخش کنید. علاوه بر این، هر پخش کننده حرفه ای به شما می گوید که تنظیم همه تجهیزات خود به بهترین شکل ممکن ضروری است. اما چنین کاری برای کسانی که دانش فنی لازم را ندارند کمی سخت است. بنابراین به دنبال بهترین راه اندازی تجهیزات ممکن باشید، نحوه کار با آنها را بیاموزید و مطمئن شوید که پهنای باند کافی برای داشتن یک اتصال پایدار دارید.

نرم افزار خود را انتخاب کنید

مرحله مهم دیگر انتخاب نرم افزار پخش ویدئو مناسب است. در حال حاضر چندین اپلیکیشن جالب و موثر در بازار موجود است. خوشبختانه بهترین اپلیکیشن ها نیز به صورت رایگان در دسترس هستند. OBS Studio بزرگ‌ترین و غنی‌ترین برنامه کاربردی است که برای استریم مدرن استفاده می‌شود. این نرم افزار رایگان و متن باز است، از تمامی پلتفرم های استریم پشتیبانی می کند و عملکرد پایداری دارد. از سوی دیگر، StreamLabs OBS را نیز داریم که در اصل نسخه بهبود یافته OBS Studio است. این نرم افزار همچنین با تم های سفارشی زیبا و اعلان های اهدایی برای استریمرها و رایگان است.

پلتفرم پخش خود را انتخاب کنید

بسیار خوب، اکنون زمان آن رسیده است که پلتفرمی را که می خواهید در آن استریم کنید انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که در هر پلتفرم مخاطب خاصی پیدا خواهید کرد. بنابراین، انتخاب پلتفرم استریم پیشرو تا حد زیادی به ماهیت محتوای شما و اهداف شما بستگی دارد. به عنوان مثال، گیمرها در درجه اول به Twitch و YouTube Live می روند. از طرف دیگر، وبلاگ نویسان موج سواری ممکن است تمایل بیشتری به Facebook Live و Instagram Live داشته باشند.

قبل از شروع همه چیز را تست کنید

این کوتاه‌ترین نکته ما برای استریمرهای تازه کار است، اما احتمالاً مهم‌ترین نکته است. هرگز قدرت یک تست ساده را دست کم نگیرید. چنین کاری می تواند از اشتباهات غیر ضروری جلوگیری کند و شما را سریعتر در مسیر موفقیت قرار دهد.

چگونه یک استریمر حرفه ای شویم؟

اکنون که مراحل اولیه را انجام داده‌ایم، می‌خواهیم نکاتی را با شما در میان بگذاریم که شما را در کمترین زمان به یک استریمر حرفه‌ای تبدیل می‌کند. موفق ترین استریمرها چند چیز مشترک دارند که در مقاله بعدی در مورد اینکه استریم چیست به شما خواهیم گفت.

جلوی دوربین اعتماد به نفس داشته باشید

پخش کننده های مورد علاقه خود را مشاهده کنید و عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل کنید. جای تعجب نیست که آنها آرام و با اعتماد به نفس به نظر می رسند. یکی از مطمئن ترین (اما کندترین) راه ها برای به دست آوردن چنین اعتمادی از طریق تجربه است. هر چه زمان بیشتری را صرف انجام یک کار کنید، اعتماد به نفس بیشتری نسبت به آن خواهید داشت. اما با یک ترفند ساده می توانید روند را تسریع کنید. در راحت ترین حالت ممکن بنشینید، شانه های خود را عقب نگه دارید، گردن خود را شل کنید و بدن خود را صاف نگه دارید. سعی کنید 15 تا 30 دقیقه در این حالت بنشینید و به سرعت تفاوت را خواهید دید.

با مردم ارتباط برقرار کنید

یکی از دلایل اصلی که مردم دوست دارند ویدیوهای زنده را تماشا کنند این است که می توانند مستقیماً با پخش کننده ها تعامل داشته باشند. اکنون که می دانید چگونه اعتماد ایجاد کنید، تعامل با مخاطبان خود را فراموش نکنید. فقط تصور کنید که در حال گفتگو با برخی از دوستان و آشنایان خود هستید. و این ما را به نقطه بعدی می رساند.

از رفتار نامناسب خودداری کنید

تعجب خواهید کرد اگر بدانید چه تعداد از پخش کننده ها کل حرفه خود را به دلیل رفتار نامناسب در دوربین از بین برده اند. فحاشی، اظهارات جنسی جنسی، و شوخی های نژادپرستانه می تواند به کار شما در پخش زنده پایان دهد.

از رقبا یاد بگیرید

رقبای خود را پیدا کنید، محتوای آنها را تحلیل کنید و نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید. برخی از آنها ممکن است تعامل چندانی نداشته باشند و برخی دیگر محتوای کاملا خسته کننده داشته باشند. به یاد داشته باشید، فردی که بیشترین اطلاعات را دارد می تواند از تکرار اشتباهات جلوگیری کند و نتایج بهتری نسبت به دیگران به دست آورد.

برای افزایش مخاطب استریم ها چه راهکارهایی وجود دارد؟

همه پخش کننده ها دیر یا زود با یک سوال مهم روبرو می شوند: چگونه تعداد بینندگان را افزایش دهیم. به دست آوردن فالوورها و مشترکین بیشتر می تواند یک چالش باشد، به خصوص اگر فقط به غریزه خود اعتماد کنید. اما پیشنهاد می کنیم به جای غریزه، به دانش فنی تکیه کنید. در ادامه چند نکته اثبات شده برای جذب لشکر مخاطب را توضیح داده ایم.

ویدیوها و کانال خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

به دنیا نشان دهید که چه کار می کنید. شبکه های اجتماعی مختلف مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام بهترین پلتفرم های ممکن برای تبلیغ محتوای شما و به دست آوردن هر چه بیشتر بیننده هستند. به یاد داشته باشید که عناوین و هشتگ های شما باید جذاب و مد روز باشند. بهترین روش این است که ویدیوهای خود را در تمام شبکه های اجتماعی ممکن تبلیغ کنید. اگر بیلبوردها رایگان بودند، از آنها استفاده نمی کردید؟

مخاطبان خود را تشویق کنید که شما را لایک کنند، به اشتراک بگذارند و دنبال کنند

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما عموم مردم اغلب فراموش می کنند که پخش کننده مورد علاقه خود را لایک کنند، به اشتراک بگذارند و دنبال کنند، حتی اگر واقعا از محتوای آنها لذت برده باشند. پس وظیفه شماست که این موارد را به آنها یادآوری کنید. با خیال راحت کاربران را تشویق کنید که دکمه های مختلف را فشار دهند.

یه تیزر درست کن

میم ها و GIF ها نان و کره هر پخش کننده ای در دنیای مدرن هستند. از این پتانسیل ها برای ایجاد تیزرهای کوچک برای پخش زنده و کانال خود استفاده کنید. به همین ترتیب، می‌توانید پیش‌نمایش‌های هیجان‌انگیز و جذاب ایجاد کنید و قبل از شروع پخش، آن‌ها را در رسانه‌های اجتماعی پست کنید. این ما را به نکته مهم بعدی می رساند.

همیشه پخش زنده خود را اعلام کنید

اعلام شروع یک استریم مانند این است که به دوستان خود بگویید: “سلام بچه ها! من یک ساعت دیگر کار جالبی دارم. به من بپیوندید.» نمی‌خواهید دوستانتان بدانند پخش جریانی شما چه زمانی شروع می‌شود؟

به عناوین و توضیحات سئو توجه کنید

بیشتر اوقات، مردم ویدیوهای جدید را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا می کنند. همین امر در مورد ویدیوهای زنده و پخش کننده ها نیز صدق می کند. اگر می خواهید مردم محتوای شما را در بالای صفحه نتایج جستجو ببینند، باید عناوین و توضیحاتی را انتخاب کنید که از قوانین سئو پیروی می کنند و جذاب هستند. کلمه کلیدی مورد نظر را در عنوان و توضیحات قرار دهید تا نظر گوگل را جلب کنید.

استریم مداوم

در نهایت، اگر می‌خواهید برند استریم خود را بهبود ببخشید، باید به طور مداوم پخش زنده داشته باشید. یک برنامه زمانی برای پخش خود ایجاد کنید و بدون توجه به آن به آن پایبند باشید. برای موفقیت، باید مصمم و متعهد به این کار بمانید.

قوانین نورپردازی در جریان چیست؟

آیا شما از آن دسته از پخش کننده های تازه کار هستید که ویدیوهای آنها همیشه کمی خسته کننده به نظر می رسد؟ احتمالاً می توانید با نورپردازی بهتر وضعیت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. در این بخش از مقاله استریم چیست، ما همه چیزهایی را که باید در مورد نورپردازی ویدیوهای خود بدانید، از جمله انتخاب نور مناسب، نکات ضروری و موارد دیگر به شما خواهیم گفت.

اما اول، چرا نور مهم است؟

نورپردازی می تواند بین یک ویدیوی عالی یا یک ویدیوی وحشتناک تفاوت ایجاد کند.

دوربین ها قادر به ثبت نور به خوبی چشم انسان نیستند. بنابراین، برای طبیعی نشان دادن تصاویر روی صفحه، به نور زیادی در اطراف خود نیاز دارید. اما جمع آوری تمام لامپ هایی که در گوشه و کنار خانه یافت می شود و تمام نور آنها را به این موضوع می اندازد کار آسانی نیست. نور بیشتر خوب است، اما اگر آن را بد مرتب کنید نه.

اگر نورپردازی به درستی انجام نشود، مهمترین عنصر ویدیو که همان پیام ویدیو است را از دست خواهید داد. نور بد حواس مخاطب را پرت می کند و کسی به حرف شما گوش نمی دهد. بدترین حالت این است که مخاطب به طور کلی تماشای جریان شما را متوقف کند.

مرتبط:  چطور باید اخرین بازدید واتساپ را ببندیم

بنابراین همه چیز به این ختم می شود: یک ویدیوی خوب به نور خوب نیاز دارد.

نور مناسب برای پخش چه ویژگی هایی دارد؟

هرچه محتوای ویدیویی بیشتری تولید کنید، انتخاب نور مناسب آسان‌تر می‌شود. شما حتی می توانید با آزمون و خطا با نورهای خوب و بد ادامه دهید تا زمانی که بهترین نور ممکن را برای سبک خود پیدا کنید. هنگام انتخاب نور، فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید:

منبع نوری

به نور موجود در محل فیلمبرداری خود توجه کنید. نور طبیعی می تواند هم بهترین منبع نور و هم بدترین دشمن شما باشد. اگر آب و هوا تغییر کند، همیشه نور یکسانی دریافت نمی کنید و نور مستقیم خورشید گاهی خیلی شدید است. همچنین سعی کنید از روشنایی بالای سر خودداری کنید. نور بالای سر، سایه های نامناسبی روی سوژه شما ایجاد می کند. و به یاد داشته باشید که منابع نوری بزرگتر نور ملایم تری نسبت به منابع کوچکتر تولید می کنند.

حرارت رنگی

بسته به نوع لامپ لامپ شما، نور ممکن است “گرمتر” یا “سردتر” به نظر برسد. نورهای گرم زرد و نورهای سرد آبی و سفید هستند.

دمای رنگ بر حسب واحد کلوین اندازه گیری می شود. هر چه عدد کلوین بیشتر باشد، نور سردتر و هر چه عدد کلوین کمتر باشد، نور گرمتر است. برای اینکه ایده بهتری به شما بدهیم، نور شمع (گرم ترین نور) 1000 کلوین و آسمان آبی در روز (خنک ترین نور) 10000 کلوین است. هر دمای رنگی که برای تصویر خود انتخاب می کنید، مهم ترین نکته این است که همه منابع نور دارای دمای یکسانی باشند. ترکیب رنگ ها منجر به کیفیت پایین ویدیو می شود.

شدت نور

شدت نور به این معنی است که نور چقدر نرم یا خشن است. نور سخت ظاهر روشن‌تری دارد، اما گاهی اوقات می‌تواند خیلی خشن باشد: مانند گرفتن تصویر در زیر نور مستقیم خورشید. اگر نور روشن اما ملایم می خواهید، باید یک “پارچه پخش کننده” در مقابل خود قرار دهید.

مشخصات فیزیکی

ارتفاع پایه نورپردازی شما چقدر است؟ آیا می توان آن را به راحتی هر جایی حمل کرد؟ تجهیزات نورپردازی شما بدون در نظر گرفتن کیفیت تجهیزات حبابی آن باید انعطاف پذیر باشند. شما باید بتوانید عرض پرتو نور و همچنین ارتفاع پایه نور را تنظیم کنید. اهمیت تجهیزات قابل نصب، بازتابنده ها و دیفیوزرها را نادیده نگیرید.

انواع نور مصنوعی برای فیلمبرداری

در ادامه مقاله استریم چیست، در مورد انواع نورهای مصنوعی که می توانید در پخش زنده خود استفاده کنید صحبت خواهیم کرد.

نور کلیدی

نور اصلی در واقع نور اصلی شماست. این معمولاً درخشان‌ترین و قوی‌ترین منبع نوری است که در ویدیوی شما استفاده می‌شود. یک چراغ LED کلیدی با یک پخش کننده بزرگ می تواند کیفیت اکثر ویدیوها و پخش زنده را بهبود بخشد. چراغ های LED به طور کلی گران هستند و اگر بودجه کافی ندارید، می توانید به سراغ گزینه های دیگر بروید. علاوه بر این به پایه ای نیاز دارید که دکمه نور و دیفیوزر روی آن قرار گیرد.

نور فیل

به اصطلاح چراغ‌های پرکننده هر نقطه از تصویر را که توسط نور اصلی پوشانده نشده است، پر می‌کنند. حتی یک منبع نور بسیار قوی می تواند سایه هایی را در پس زمینه ایجاد کند و نور فیل باعث ناپدید شدن این نقاط تاریک می شود. چتر و سافت باکس هر دو تجهیزات خوبی برای گرفتن نور فیل هستند. استفاده از چتر ساده تر از استفاده از سافت باکس است، اما سافت باکس ها انعطاف پذیری بیشتری دارند. هنگام استفاده از سافت باکس، باید تجهیزات نورپردازی خود را تنظیم کنید، اما چترها به سادگی در محیط می مانند و شما خوب هستید.

نور پشتی

اگر نور پس زمینه در جای مناسب قرار گیرد، کیفیت ویدیوهای شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. این نور از پشت به سوژه شما می تابد و سایه های باقی مانده از نور کلید و نور فیل را از بین می برد. شما چندین گزینه برای استفاده از نور پس زمینه خواهید داشت. می توانید آن را به صورت عمودی و نزدیک به سوژه قرار دهید یا آن را بالای سوژه آویزان کنید. حتی می توانید آن را در یک طرف سوژه قرار دهید. نور پس زمینه یا باید به اندازه نور فیل قوی باشد یا کم نورتر به نظر برسد.

حلقه نور

اگر فقط یک چراغ می خواهید، می توانید یک چراغ حلقه ای تهیه کنید. این یک منبع نور حلقه ای شکل قدرتمند است که همه چیز جلوی خود را به یک اندازه روشن می کند. بسیاری از یوتیوب‌برهای جدید به چراغ‌های حلقه روی می‌آورند زیرا راه‌اندازی آن‌ها آسان است و شما به هیچ منبع نور دیگری نیاز نخواهید داشت. حلقه نور چهره شخص در ویدیو را روشن می کند، اما در عین حال تماشای آن خسته کننده است. اکثر مردم لامپ های LED را به لامپ های فلورسنت ترجیح می دهند زیرا عمر طولانی تری دارند. برای ویدیوهایی که در آنها اصلاً نباید سایه ببینیم – مثلاً فیلم های آموزش آرایش صورت – رینگ لایت بهترین گزینه برای نورپردازی است.

سازه های نورپردازی برای تولید فیلم های داخلی

همانطور که ممکن است حدس بزنید، راه های مختلفی برای روشن کردن یک ویدیو وجود دارد، به خصوص اگر چندین منبع نور دارید. نورپردازی سه نقطه ای یکی از محبوب ترین گزینه ها است، اما می توانید از دو یا چهار منبع نور نیز استفاده کنید یا نور حلقه ای را انتخاب کنید.

نورپردازی سه نقطه‌ای

ساختار نورپردازی سه نقطه ای از سه منبع نور اصلی استفاده می کند: نور کلید، نور فیل و نور پس زمینه. این ساختار در بین پخش‌کنندگان و یوتیوب‌بران محبوبیت بیشتری دارد زیرا برای مکالمات مستقیم شخص به دوربین عالی است. علاوه بر این، نور این ساختار را می توان با افزودن یک دیفیوزر به نور پس زمینه تنظیم کرد. نقش دیفیوزر در اینجا نرم کردن و طبیعی کردن نور است.

دو نور

اگر فقط دو منبع نور دارید، می توانید به جای نور فیل، Banskart را انتخاب کنید. این نوع بازتابنده ها پرتو نور اصلی را به سمت صورت سوژه پرتاب می کنند. اگر پنجره و مقداری نور طبیعی دارید، می توانید از پنجره به عنوان چراغ فیل نیز استفاده کنید. حتی می توانید دو چراغ را در کنار ست و در راستای چشمان خود قرار دهید تا نور یکنواختی ایجاد شود و بتوانید از پشت میز بلند شوید و به اطراف حرکت کنید.

چهار نور

با گسترش ساختار سه نقطه ای خود، می توانید نور پس زمینه را اضافه کنید. این نور در همان ارتفاع مچ دست شما و درست در پشت سوژه قرار می گیرد تا پس زمینه را روشن کند. همه پس‌زمینه‌ها به نور جداگانه نیاز ندارند، اما با این منبع نور می‌توانید از شر سایه‌های اضافی پشت سوژه خلاص شوید و ویدیوی خود را روشن‌تر نشان دهید.

نور لوپ

اگر یک چراغ کلید و یک چراغ فیل دارید، می توانید نورپردازی حلقه ای را انتخاب کنید. برای این کار نور اصلی را در یک سمت دوربین و کمی بالاتر از سطح چشم قرار دهید. نور فیل نیز در سمت دیگر قرار می گیرد تا از ایجاد سایه جلوگیری کند. نورپردازی حلقه گزینه ای عالی برای فیلم های حرفه ای است.

یک نور

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر می خواهید از یک نور استفاده کنید، بهترین گزینه برای ویدیوهای یوتیوب و استریم های زنده استفاده از نور حلقه ای است که مستقیماً در پشت دوربین قرار می گیرد.

نکات نورپردازی در پخش زنده

تا اینجا با نکات مهمی در مورد اهمیت نورپردازی در ویدئوها آشنا شدیم. حالا بیایید مقاله را در مورد آنچه استریم است با نکات کاربردی هنگام پخش زنده ادامه دهیم.

نورپردازی وبکم

اگر با وب کم فیلم ضبط کنید، چهره شما مرکز توجه خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت های صورت به طور یکنواخت روشن شده و سایه ها به حداقل می رسد. یا از نور طبیعی پنجره استفاده کنید (وب کم را در جلوی پنجره قرار دهید به طوری که صورت خود به سمت پنجره باشد) یا یک نور حلقه ای ارزان قیمت را انتخاب کنید.

فیلم‌برداری در محیط بیرون

هنگام عکاسی در فضای باز در نور روز، به دنبال سایه های روشن باشید. نور مستقیم خورشید شما را در معرض نور زیادی قرار می دهد. اگر هوا تاریک است، به دنبال چراغ خیابانی برای فیلمبرداری باشید. مستقیم زیر نور لامپ قرار ندهید، زیرا در این صورت سایه های ترسناکی را روی صورت خود خواهید دید. در عوض، درست در کنار چراغ خیابان بایستید. عالی نخواهد بود، اما بهترین چیزی است که هنگام عکاسی در تاریکی بدست می آورید.

به سراغ نورپردازی ترکیبی نروید

روشنایی ترکیبی به معنای استفاده از دمای رنگ های مختلف است: به عبارت دیگر، زمانی که شما نور گرم و سردی دارید که مجموعه شما را روشن می کند. دماهای مختلف باعث می‌شود حسگر دوربین شما سخت‌تر کار کند و ویدیوی نهایی یا خیلی طلایی یا خیلی آبی خواهد بود.

برای نور نرم‌تر، به جای LED از فلورسنت استفاده کنید

راه های زیادی برای نرم کردن نور وجود دارد و ما قبلاً به چند مورد اشاره کردیم. گزینه دیگر استفاده از لامپ های فلورسنت به جای لامپ های LED است.

اینترنت خوب برای استریم چیست؟

در نهایت، برای پخش زنده به دو چیز نیاز دارید: سخت افزار قدرتمند و اتصال به اینترنت با سرعت دانلود بالا.

سخت افزار مورد نیاز برای رمزگذاری ویدیوی زنده (و همزمان تجربه بازی های ویدیویی) را می توان در یک گوشی هوشمند یا کامپیوتر میان رده یافت. اما دسترسی به اینترنت با سرعت دانلود مناسب کمی دشوارتر است. قبل از اینکه با ISP خود تماس بگیرید و در مورد نیاز خود به پهنای باند بیشتر صحبت کنید، باید دقیقاً بدانید که سرعت دانلود مناسب برای استریم چقدر است. متاسفانه پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد.

سرعت دانلود خوب به شما این امکان را می دهد که محتوای مورد نظر خود را بدون هیچ مشکل اساسی در پلتفرم مورد نظر خود پخش کنید. سرعت دانلود باید به اندازه ای باشد که محتوا با کیفیت بالا پخش شود و اساساً به دلیل کیفیت پایین نباید جذابیت کار شما کمتر از رقبایتان باشد. اساسا، هر چیزی بین 672 کیلوبیت بر ثانیه و 61.5 مگابیت در ثانیه ایده آل است.

ما می دانیم که این پاسخی نیست که شما می خواستید بشنوید. بنابراین بیایید به جنبه‌های مختلف داستان عمیق‌تر بپردازیم تا دقیقاً بفهمیم اینترنت مناسب برای پخش جریانی چیست.

درک سرعت دانلود و آپلود

به نظر شما اکثر مردم آنلاین چه کاری انجام می دهند؟ ما می دانیم که گوگل محبوب ترین وب سایت در جهان است. پس از آن سایت های یوتیوب، فیس بوک، توییتر و ویکی پدیا در رتبه بندی محبوب ترین ها قرار دارند. بنابراین، یکی از سایت های برتر در واقع یک موتور جستجو است، دو تا از آنها یک شبکه اجتماعی و دیگری یک پلت فرم اشتراک گذاری ویدیو و شبکه های اجتماعی است.

مردم محتوا را در دنیای آنلاین مصرف می کنند. آنها محتوا را جستجو می کنند، آنچه را که به آنها علاقه دارد شناسایی می کنند، سپس گوش می دهند، می خوانند یا تماشا می کنند. برای انجام این کار، دستگاه های آنها باید داده هایی را که به شکل “بیت” هستند، هضم کنند. نرخ دانلود اتصال اینترنت شما تعداد بیت هایی را که رایانه یا دستگاه شما می تواند از اینترنت دریافت کند را نشان می دهد. معمولاً این سرعت (به آن نرخ بیت نیز گفته می شود) با میلیون ها بیت – یا مگابیت – در ثانیه (Mbps) اندازه گیری می شود.

زمانی که محتوا ایجاد می کنید و می خواهید آن را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید، میزان دانلود شما بسیار مهم است. نرخ آپلود اساساً مشابه نرخ آپلود است، اما به صورت معکوس عمل می کند و نشان می دهد که چقدر داده می توانید در هر ثانیه به اشتراک بگذارید. این سرعت نیز بر حسب مگابیت بر ثانیه یا مگابیت بر ثانیه اندازه گیری می شود. گزارش ها نشان می دهد که در سراسر جهان میزان دانلود کاربران اینترنتی کمتر از میزان بارگذاری آنها است.

سرعت دانلود مناسب برای استریم چقدر است؟

پخش زنده ویدیو به پهنای باند زیادی نیاز دارد. اما میزان پهنای باند مورد نیاز شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. رمزگذاری مهم است، همانطور که نوع محتوایی که در حال پخش است. سایر عوامل تأثیرگذار شامل پلتفرم ها، وضوح تصویر (اندازه گیری شده بر حسب پیکسل) و نرخ فریم (فریم در ثانیه یا فریم در ثانیه) جریان شما است.

فرض کنید می‌خواهید یک مصاحبه با شخص دیگری را به صورت زنده پخش کنید و به یکی از سه پلتفرم می‌روید: Facebook Live، YouTube Live یا Twitch. از آنجایی که همه این پلتفرم‌ها از پخش ویدئو با وضوح 720p پشتیبانی می‌کنند، ما به توان ارائه شده توسط هر یک نگاه خواهیم کرد:

Facebook Live حداکثر بیت ریت 4000 کیلوبیت بر ثانیه و حداکثر نرخ صوتی 128 کیلوبیت بر ثانیه را ارائه می دهد.

YouTube Live محدوده 1500 تا 4000 کیلوبیت بر ثانیه برای ویدیو و نرخ بیت 128 کیلوبیت در ثانیه برای صدا ارائه می دهد.

Twitch محدوده ای بین 2500 تا 4000 کیلوبیت بر ثانیه برای ویدئو و سقف 160 کیلوبیت بر ثانیه برای صدا پیشنهاد کرد.

اگر ویدیوی 720p را با سرعت 30 فریم در ثانیه پخش می کنید، باید 4160 کیلوبیت بر ثانیه یا 4.16 مگابیت در ثانیه آپلود کنید. بنابراین دسترسی به پهنای باند 4 مگابیت در ثانیه کافی خواهد بود، درست است؟

متاسفانه نه. برای دانلود 4160 کیلوبیت بر ثانیه داده در ثانیه باید برای استریم بپردازید. از آنجایی که سرعت دانلود می تواند بالا و پایین برود، ایده خوبی است که پهنای باند خود را 35 تا 40 درصد بیشتر از رقم پیشنهادی داشته باشید. این بدان معناست که سرعت دانلودی در حدود 5700 کیلوبیت بر ثانیه یا 5.7 مگابیت بر ثانیه دارد. اما اگر از پایداری اینترنت خود کاملا مطمئن هستید، نیازی به محاسبه ضریب خطا نیست. بنابراین به یاد داشته باشید که ثبات اینترنت به اندازه سرعت دانلود مهم است.

متغیرهایی که بر سرعت دانلود تاثیر می گذارند

5.7 مگابیت بر ثانیه برای ویدیوهای 720p با سرعت 30 فریم در ثانیه، سریع ترین سرعت مورد نیاز نیست و همچنان می توانید با سرعت دانلود پایین تر، 720p را به صورت زنده پخش کنید. 4000 کیلوبیت بر ثانیه در واقع نرخ بیت قابل توجهی است اگر کل ویدیو در یک شات از صحبت شما گرفته شود. اگر این عدد را نصف کنید، باز هم زمان خوبی خواهید داشت.

اما اگر برعکس، بخواهید یک بازی یا رویدادی حاوی اطلاعات بصری زیادی را پخش کنید، 4000 کیلوبیت بر ثانیه ضروری می شود. هر چه سرعت تصاویر نمایش داده شده بیشتر باشد، توان عملیاتی بیشتری نیاز دارید. این گونه است که نوع محتوای شما بر سرعت دانلود مورد نیاز تأثیر می گذارد.

بیایید به مثال بازی ویدیویی بمانیم. اگر بازی‌های اکشن سریع را پخش می‌کنید، باید مطمئن شوید که مخاطبان شما می‌توانند همه چیز را تا حد امکان واضح ببینند. به همین دلیل است که می خواهید با سرعت بالاتر از 30 فریم در ثانیه استریم کنید.

اما نرخ فریم بالاتر نیاز به بیت ریت بالاتری دارد. برای Twitch، محدوده بیت ریت برای ویدیوی 720p بین 3500 تا 5000 کیلوبیت در ثانیه خواهد بود و YouTube Live بین 2250 تا 6000 کیلوبیت بر ثانیه را پیشنهاد می کند. هنگامی که این پیش نیازها را در نظر می گیرید، به سرعت دانلود 6.2 مگابیت در ثانیه برای Twitch و 7.4 مگابیت در ثانیه برای YouTube Live برای ویدیوی 720p با سرعت 60 فریم در ثانیه نیاز دارید. همچنین به خاطر داشته باشید که ما همیشه در مورد بالاترین و بهینه ترین اعداد صحبت می کنیم.

Twitch از ویدئوهایی با حداکثر وضوح 1080p و نرخ فریم 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. برای دریافت این کیفیت تصویر، باید سرعت دانلود تا 7.4 مگابیت در ثانیه داشته باشید. از سوی دیگر YouTube Live امکان پخش جریانی 4K با فرکانس 60 فریم بر ثانیه را ارائه کرد. نرخ بیت توصیه شده برای این کیفیت بین 20000 تا 51000 کیلوبیت بر ثانیه است. برای رسیدن به این هدف به سرعت 68.8 مگابیت بر ثانیه نیاز خواهید داشت که بالاتر از میانگین سرعت دانلود اینترنت در ایالات متحده است و بالاترین سرعت دانلود ممکن برای کاربران این کشور محسوب می شود.

برای استریم به دنبال چه سرعت دانلودی باشیم؟

با توجه به همه متغیرهایی که در بالا توضیح دادیم، سؤال این نیست که چه سرعتی برای دانلود می‌توان «خوب» در نظر گرفت. در عوض، باید از خود بپرسید که بر اساس موقعیتی که در آن قرار دارید، چه اهدافی باید داشته باشید. در ادامه مطلب استریم چیست، وضعیت پلتفرم ها، رزولوشن ها و نرخ فریم را به صورت جداگانه تحلیل خواهیم کرد.

فیسبوک لایو

حداکثر نرخ بیت توصیه شده برای ویدئو 4000 کیلوبیت بر ثانیه است.

حداکثر نرخ بیت توصیه شده برای صدا 128 کیلوبیت بر ثانیه است.

حداکثر وضوح تصویر 1080p و حداکثر نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه است. به دنبال سرعت دانلود بین 7 تا 7 مگابیت بر ثانیه باشید (اگرچه فیس بوک اکثر حساب ها را به 720p محدود می کند).

برای ویدیوهای 720p با سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه، به دنبال سرعت دانلود در حدود 3 تا 4 مگابیت بر ثانیه باشید.

Twitch

برای ویدیوهای 720p با سرعت 30 فریم در ثانیه، نرخ بیت باید بین 2500 تا 4000 کیلوبیت بر ثانیه باشد. سرعت دانلود مورد نیاز بین 3.2 تا 5 مگابیت بر ثانیه است.

برای ویدیوهای 720p با سرعت 60 فریم در ثانیه، نرخ بیت باید بین 3500 تا 5000 کیلوبیت بر ثانیه باشد. سرعت دانلود مورد نیاز بین 4.4 تا 6.2 مگابیت بر ثانیه است.

برای ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه، نرخ بیت باید بین 3500 تا 5000 کیلوبیت بر ثانیه باشد. سرعت دانلود مورد نیاز بین 4.4 تا 6.2 مگابیت بر ثانیه است.

برای ویدیوهای 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه، نرخ بیت باید بین 4500 تا 6000 کیلوبیت بر ثانیه باشد. سرعت دانلود مورد نیاز بین 5.6 تا 7.4 مگابیت بر ثانیه است.

یوتیوب

برای ویدیوهای 720p با سرعت 30 فریم در ثانیه، محدوده بیت ریت 1500 تا 4000 کیلوبیت بر ثانیه است. این بدان معناست که شما به سرعت دانلود بین 2 تا 5 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.

برای ویدیوهای 720p با سرعت 60 فریم در ثانیه، محدوده بیت ریت 2250 تا 6000 کیلوبیت بر ثانیه است. این بدان معناست که شما به سرعت دانلودی بین 2.9 تا 7.4 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.

برای ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه، محدوده بیت ریت بین 3000 تا 6000 کیلوبیت بر ثانیه است. این بدان معناست که شما به سرعت دانلود بین 3.8 تا 7.4 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.

برای ویدیوهای 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه، محدوده بیت ریت 4500 تا 9000 کیلوبیت بر ثانیه است. این بدان معناست که شما به سرعت دانلودی بین 5.6 تا 11 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.

برای ویدیوهای 1440p با سرعت 30 فریم در ثانیه، محدوده بیت ریت 6000 تا 13000 کیلوبیت بر ثانیه است. این بدان معناست که شما به سرعت دانلود بین 7.4 تا 15.8 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.

برای ویدیوهای 1440p با سرعت 60 فریم در ثانیه، محدوده بیت ریت 9000 تا 18000 کیلوبیت بر ثانیه است. این بدان معناست که شما به سرعت دانلود بین 11 تا 21.8 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.

همانطور که می بینید، یوتیوب بالاترین کیفیت را برای پخش زنده ارائه می دهد، فیس بوک در دسترس ترین گزینه است، و Twitch بهشت ​​گیمرها باقی می ماند.

چگونه در توییچ استریم کنیم؟

آیا آماده پیوستن به دنیای هیجان انگیز پخش زنده در Twitch هستید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ جای نگرانی نیست. در این بخش از مقاله، جریان چیست، ما همه چیز را در مورد استریم در Twitch به شما خواهیم گفت، از جمله دستگاه ها و مشخصات مورد نیاز برای استریم، نحوه کار با نرم افزار استریم و حتی راهنمای گام به گام ایجاد حساب کاربری. در توییچ

شاید تعجب کنید که چرا ما Twitch را از بین تمام پلتفرم های موجود انتخاب کردیم. پاسخ را در دو نکته می توان یافت. اول، گزارش‌ها نشان می‌دهند که توییچ 67 درصد از بازار پخش زنده جهانی را در اختیار دارد و سایر پلتفرم‌ها بسیار عقب‌تر هستند. به عنوان مثال، سهم یوتیوب برابر با 22 درصد و سهم فیس بوک حدود 11 درصد است. از سوی دیگر، در میان سه پلتفرم اصلی استریمرهای گیمر (که اکثریت جامعه پخش زنده ایران را نیز تشکیل می دهند)، تنها توییچ به راحتی در دسترس است و سایر پلتفرم ها در دسترس نیستند و مجبور به استفاده از ابزارهای تغییر IP هستند. برای شما و بینندگان سخت است.

دلایل محبوبیت بازی ها در دنیای استریم چیست؟

بیایید ابتدا ببینیم چه عواملی محبوبیت ترکیب بازی های ویدیویی و استریم را توضیح می دهد. به عنوان یک مفهوم ساده، پخش زنده کاری را که ما دوست داریم انجام می دهد، اما به گونه ای که دسترسی به آن را بسیار آسان تر می کند. همه انسان ها عطش احساسات و ارتباطات دارند. در نتیجه، وقتی به محبوب ترین استریمرها نگاه می کنیم، می بینیم که همه آنها بسیار پرانرژی و پرحرف هستند. از زمان های قدیم، انسان ها از تماشای مبارزات گلادیاتورها، مسابقات المپیک یا هر مسابقه ای لذت می بردند.

یکی دیگر از عواملی که به دنیای پخش زنده بازی های ویدیویی کمک زیادی کرده است، نیاز به حس اجتماعی است. نیاز به عضویت در یک جامعه تقریبا برای همه انسان ها ضروری است. و بازی‌های پخش زنده به افراد اجازه می‌دهند تا درست در اتاق نشیمن خود به یک انجمن بپیوندند. در واقع جالب است بدانید که بر اساس نتایج نظرسنجی، 48 درصد از گیمرها ترجیح می دهند به جای تجربه حضوری بازی های ویدیویی، پخش زنده را تماشا کنند.

در نهایت، از آنجایی که بسیاری از پخش‌کننده‌های محبوب در واقع بازیکنان حرفه‌ای ورزش‌های الکترونیکی هستند، بینندگان می‌توانند چیزهای جدیدی بیاموزند و با تماشای استریم‌هایشان در بازی مورد علاقه‌شان بهتر شوند. بینندگان نه تنها با تماشای گیم پلی، بلکه با گپ زدن مستقیم با بازیکن و پرسیدن سوالات مرتبط، ترفندهای جدیدی را یاد می گیرند. تعامل زنده یکی از ارکان اصلی موفقیت هر استریمر است.

یک حساب کاربری در توییچ ایجاد کنید

بهترین ویژگی های سرویس Twitch فقط برای کاربران ثبت نام شده در دسترس است. اگر می خواهید با محتوا تعامل داشته باشید، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. همین امر در مورد پیوستن به رتبه بندی تولیدکنندگان محتوا نیز صدق می کند. پس بیایید از اینجا شروع کنیم. در مرحله بعد به سراغ سخت افزار، نرم افزار و فرآیند پخش می رویم.

چطور یک اکانت توییچ برای لایو استریم بسازیم؟

ایجاد یک حساب کاربری در Twitch آسان است. اگرچه Twitch یک مرحله اضافی را برای کسانی که می خواهند استریم کنند ارائه می دهد، در کل سه مرحله وجود دارد. نیازی به گفتن نیست که حساب های توییچ کاملا رایگان ایجاد می شوند.

1. راهنمای انجمن کاربر را بخوانید

در حالت ایده آل، باید کل بخش قوانین وب سایت توییچ را بخوانید. اما از آنجایی که جزئیات حقوقی زیادی وجود دارد، پیشنهاد می کنیم حداقل دستورالعمل های انجمن کاربر (+) را مطالعه کنید. قبل از ایجاد حساب کاربری خود، این بخش را بخوانید و آن را در مرورگر خود نشانه گذاری کنید تا بتوانید هر از چند گاهی برای آخرین به روز رسانی ها به آن مراجعه کنید.

2. ایجاد یک حساب کاربری

در رایانه رومیزی، به سادگی روی دکمه ثبت کلیک کنید و فرم ظاهر شده را پر کنید. این فرم هیچ تفاوتی با فرم ثبت نام در سایت های دیگر ندارد.

در دستگاه های تلفن همراه، لازم است برنامه Twitch را دانلود کنید. Twitch پیشنهاد می کند ابتدا با شماره موبایل خود ثبت نام کنید و سپس اطلاعات ایمیل را در ایمیل خود وارد کنید.

3. احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید

ما به همان مرحله اضافی رسیده‌ایم: بدون فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، امکان برقراری ارتباط در Twitch وجود ندارد و نمی‌توانید از این ویژگی در برنامه‌های احراز هویت معمولی استفاده کنید. بنابراین در رایانه وارد حساب کاربری خود شوید، به تنظیمات امنیتی بروید و 2FA را فعال کنید. برای تکمیل فرآیند احراز هویت باید یک شماره موبایل وارد کنید.

برای پخش زنده در توییچ از چه نرم افزاری استفاده کنیم؟

هنگام پخش جریانی در Twitch از رایانه رومیزی، مبتدیان باید با نرم افزار رمزگذاری شروع کنند، مگر اینکه به سخت افزار رمزگذاری دسترسی داشته باشند. همه انکودرها مزایا و معایب خاص خود را دارند و برخی از محبوب ترین گزینه های موجود در زیر ذکر شده است:

OBS Studio – این انتخاب اصلی برای بسیاری از تولیدکنندگان محتوای جدید است. OBS Studio رایگان و متن باز است و با پلتفرم های مختلف سازگار است. یادگیری این آموزش می تواند کمی دشوار باشد، به خصوص اگر قبلاً از نرم افزار پخش زنده استفاده نکرده اید.

Streamlabs OBS – نسخه Streamlabs OBS دارای ویژگی های هیجان انگیزی است که به شما در کسب درآمد از کانالتان کمک می کند. اما این نرم افزار فقط در سیستم عامل ویندوز موجود است.

XSplit – یک راه حل محبوب برای پخش کننده هایی که می خواهند نرم افزار پولی را آزمایش کنند. XSplit واقعا می درخشد زمانی که شما مایل به پرداخت برای نسخه پولی آن هستید.

vMix – هر زمان که برای تبدیل شدن به یک استریمر حرفه ای آماده شدید، به دنبال آن باشید.

اگر به دنبال راهی سریع برای شروع در Twitch هستید تا ببینید آیا استریم برای شما مناسب است یا خیر، آزمون و خطا را با Twitch Studio، نرم افزار استریم خود Twitch که در حال حاضر در نسخه بتا عمومی است، امتحان کنید.

الزامات سخت افزاری اساسی برای استریم چیست؟

حالا بیایید در مورد یکی از مهمترین چیزهایی که برای شروع پخش زنده نیاز دارید صحبت کنیم. خوشبختانه، برای اینکه بتوانید پخش زنده باکیفیت را پخش کنید، نیازی به داشتن یک کامپیوتر فوق العاده گران قیمت ندارید. اما در هر صورت، هر چه مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شما قوی تر باشد، کیفیت استریم بالاتر خواهد بود. سخت افزار توصیه شده و مقرون به صرفه برای این کار معمولاً شامل پردازنده Intel Core i5-4670، حداکثر 8 گیگابایت رم و کارت گرافیک Nvidia GTX 650 یا بهتر است. علاوه بر این، می‌توانید با کنسول‌ها و گوشی‌های هوشمند خود به صورت زنده استریم کنید.

مرتبط:  چرا زدی چون بچه مردم بودم

خبر خوب این است که برای پخش جریانی در Twitch به آخرین نسل از CPU یا GPU های مجهز به DSLR نیاز ندارید. این پلتفرم بهترین کیفیت ویدیو را در اختیار مخاطبان قرار نمی دهد و برخلاف یوتیوب، حتی از استریم 4K نیز پشتیبانی نمی کند. اما چالش اصلی بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در Twitch این است که دستگاه بازی باید همزمان از رمزگذاری بازی و ویدیو استفاده کند. بنابراین، فقط با هر رایانه ای نمی توانید روی Twitch استریم کنید و به یک پردازنده به اندازه کافی قدرتمند نیاز دارید. بیایید هر پلتفرم را جداگانه بررسی کنیم.

کامپیوتر، کنسول و اسمارت‌فون

بخش اصلی سخت افزار یک استریمر، کامپیوتر، گوشی هوشمند یا کنسول بازی است. کنسول های بازی مانند پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز می توانند گزینه ای عالی برای پخش زنده بازی ها باشند و همین امر در مورد تلفن های همراه کوچک که مناسب هستند نیز صدق می کند. جیب ما این دستگاه‌ها به شما کمک می‌کنند تا به راحتی وارد دنیای استریم شوید، زیرا نیازی به فکر کردن به نرم‌افزار و سخت‌افزار اضافی نخواهید داشت.

با این حال، دسکتاپ ها محبوب ترین گزینه در بین استریمرها هستند. دامنه مشخصات سخت افزاری کامپیوترها گسترده تر است و با استفاده از نرم افزارهای ارتباطی می توانید از ویژگی های هیجان انگیزی مانند ایجاد صحنه های کارگردانی شده و استفاده از لایه ها بر روی تصویر بهره ببرید. در واقع، دسکتاپ ها آنقدر کارآمد هستند که حتی افرادی که از کنسول پخش می شوند، یک کنسول برای تجربه بازی و یک کامپیوتر برای پخش جریان بازی دارند.

برای دستیابی به بهترین کیفیت ممکن در پخش زنده، استفاده از کامپیوترهای شخصی عملا اجتناب ناپذیر است، اما در عین حال با استفاده از این سخت افزار به بیشترین انعطاف ممکن دسترسی خواهید داشت.

چگونه از رایانه رومیزی در توییچ استریم کنیم؟

دسترسی یکی از عوامل اصلی رشد انفجاری صنعت پخش زنده است. برای این کار، شما فقط به اتصال به اینترنت و دستگاهی نیاز دارید که بتوانید جریان ها را روی آن تماشا کنید. این واقعیت که بسیاری از مردم در سراسر جهان اکنون به هر دوی این موارد دسترسی دارند، حرفه شما را در پخش ویدئو بسیار امیدوارکننده می کند. اما زمانی که یک تولید کننده محتوا شوید، نظم و انضباط بیشتری خواهید دید، به خصوص اگر می خواهید موفق شوید. بیایید ابتدایی ترین مراحل را برای شروع پخش جریانی از رایانه رومیزی مرور کنیم.

برنامه‌ریزی برای محتوایی که می‌خواهید استریم کنید

Twitch اکنون طیف گسترده ای از محتوا را میزبانی می کند، بنابراین باید بدانید که انواع مختلف محتوا به تجهیزات متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر به دنبال محتوای ASMR هستید، به میکروفون های بسیار باکیفیت با ابزارهای تخصصی مانند میکروفن باینورال فضای آزاد 3Dio نیاز دارید. این نوع تجهیزات ممکن است به راحتی در فروشگاه های محل زندگی شما موجود نباشد و اگر هم هستند قیمت های گزافی دارند. بنابراین محتوای خود را برنامه ریزی کنید تا بتوانید به سمت برنامه ریزی تجهیزات بروید.

جمع‌آوری و نصب تجهیزات

قبل از شروع به راه‌اندازی نرم‌افزار استریم خود، مطمئن شوید که تمام سخت‌افزار به درستی وصل شده است. یعنی میکروفون و وب کم باید به کامپیوتر متصل باشند. اگر قصد دارید مانیتور دیگری را به دستگاه خود اضافه کنید یا از یک صفحه سبز استفاده کنید، اکنون زمان آن است که همه آنها را آماده کنید.

همه چیز را نیز با دقت تست کنید. وب کم خود را در زاویه مناسب قرار دهید و سطح صدای میکروفون را بررسی کنید. در این مرحله باید به وضعیت اکو صدا در اتاق خود توجه کنید و اگر از نور استفاده می کنید، منابع نور را تنظیم کنید.

نصب نرم‌افزار و اتصال به توییچ

هر یک از نرم افزارهایی که قبلا ذکر کردیم با Twitch سازگار هستند. اما در این مقاله از نرم افزار OBS Studio به عنوان مثال استفاده کرده و توضیحاتی در مورد آن ارائه می کنیم.

پس از نصب این نرم افزار OBS Studio از شما می پرسد که آیا می خواهید تنظیمات به صورت خودکار اجرا شوند یا خیر. اما بهتر است تنظیمات دستی نرم افزار را انتخاب کنید، زیرا در این صورت می توانید برخی از جنبه های مهم جریان را کنترل کنید.

ابتدا در OBS Studio به گزینه File و سپس Settings و در نهایت Stream بروید. از پلتفرم Twitch مانند سوئیس استفاده کنید و سپس می توانید با حساب Twitch خود وارد OBS Studio شوید یا از طریق Stream Key وارد Twitch شوید.

در حالت اول، به سادگی اطلاعات حساب توییچ خود را وارد کنید و کارتان تمام است. برای حالت دوم، باید به وب سایت توییچ بروید و کلید استریمی را که از طریق گزینه Channel & Videos در تنظیمات آن مشاهده می کنید، کپی کنید. اکنون این کلید را در OBS قرار دهید و فرآیند راه اندازی کامل خواهد شد.

افزودن منابع صوتی و و تصویری

هر چیزی که می خواهید در فید خود پخش کنید باید به عنوان منبع در اختیار OBS قرار گیرد. میکروفون شما منبع است و بازی ویدیویی شما هم همینطور. همین امر در مورد وب کم شما و هر چیز دیگری روی دسکتاپ شما صدق می کند. اگر می خواهید چیزی را در فید خود قرار دهید، باید آن را به عنوان منبع در OBS وارد کنید.

مزیت OSB Studio این است که در بیشتر مواقع منبع صدای شما را تشخیص می دهد. اما اگر این اتفاق نیفتاد، به File، سپس Settings و سپس Audio بروید تا دستگاه‌هایی را که می‌خواهید برای صدا استفاده کنید، پیدا کنید. به طور معمول، این بدان معنی است که شما یک دستگاه برای صدای دسکتاپ (صدای پخش شده در رایانه) و یک دستگاه برای صدای میکروفون (صدای خودتان) دارید.

برای منابع ویدیویی، بخش «منابع» را نیز در پنل اصلی OBS Studio پیدا خواهید کرد. با کلیک بر روی دکمه + منویی باز می شود که به شما امکان می دهد منابع مختلفی مانند بازی ها، دسکتاپ، صفحات وب، تصاویر و فایل های متنی را اضافه کنید. اما به خاطر داشته باشید که منابع به همان شکلی که در کادر «منابع» قابل مشاهده هستند، روی صفحه نمایش داده می شوند، یعنی به صورت لایه هایی روی هم. با انتقال یک منبع به بالای لیست، می توانید آن را یک لایه بالاتر از منابع دیگر قرار دهید.

بهترین تنظیمات برای استریم را بیابید

تنظیمات جریانی که برای Twitch نیاز دارید تا حد زیادی به پهنای باند آپلود، قدرت رمزگذار شما و نوع محتوایی که می خواهید استریم کنید بستگی دارد. پهنای باند بالاتر، پردازنده قدرتمندتر و توانایی اختصاص دادن همه چیز به رمزگذاری، به شما امکان دسترسی به تنظیمات با کیفیت بالاتر را می دهد. اگر به دنبال اعداد هستید، راهنمای خود Twitch (+) می تواند نقطه شروع خوبی باشد. سپس زمان آزمون و خطا فرا می رسد. پتانسیل تجهیزات و امکانات خود را بسنجید و به اندازه کافی آزمون و خطا انجام دهید تا آنچه را که فراتر از توان تجهیزات و اینترنت نیست و در عین حال با استانداردهای شما سازگار است بیابید.

چگونه در توییچ از کنسول یا گوشی هوشمند استریم کنیم؟

پخش زنده در Twitch از رایانه ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد. شاید شما هم مانند بسیاری دیگر، تجربه بازی های ویدیویی روی کنسول ها را ترجیح دهید. حتی ممکن است ترجیح دهید پخش جریانی را روی کنسول تماشا کنید و دلیلی برای پخش جریانی و تماشای پخش زنده در دو دستگاه جداگانه مشاهده نکنید.

شاید نخواهید فرآیند نسبتاً خسته کننده راه اندازی Twitch را روی رایانه شخصی بازی انجام دهید، حتی اگر کنسولی کاملاً مناسب برای بازی و استریم دارید.

پخش جریانی به Twitch از پلی استیشن 4

اگر می‌خواهید به دنیای کمتر شلوغ پخش کنسول در توییچ بپیوندید، در اینجا این است که پس از ایجاد حساب توییچ و فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای چه کاری باید انجام دهید. و ما با کنسول پلی استیشن 4 سونی شروع می کنیم.

آماده‌سازی پلی استیشن ۴ برای لایو استریم

قبل از راه اندازی بازی و اتصال کنسول به حساب کاربری Twitch، باید به برخی از تنظیمات توجه کنید:

مطمئن شوید HDCP خاموش است: این گزینه را در قسمت System تنظیمات پلی استیشن 4 خواهید یافت. این ویژگی باید هنگام تماشای محتوا از سرویس هایی مانند نتفلیکس در پلی استیشن 4 فعال باشد، اما هنگام پخش زنده باید آن را خاموش کنید. .

Device configuration: در تنظیمات کنسول و سپس در قسمت Devices گزینه هایی برای دستگاه های صوتی و دوربین پلی استیشن پیدا خواهید کرد. در اینجا می توانید میزان صدای میکروفون یا هدست خود را تنظیم کنید و توجه داشته باشید که پلی استیشن 4 از هیچ وب کم پشتیبانی نمی کند، به جز دوربین پلی استیشن که توسط خود سونی توسعه و عرضه شده است.

اشتراک‌گذاری صدا: در حین اجرای بازی، دکمه اشتراک‌گذاری را روی کنترلر کنسول فشار دهید، سپس به اشتراک‌گذاری و پخش جریانی، سپس تنظیمات جریان، سپس تنظیمات پیشرفته و سپس اشتراک‌گذاری صدا بروید. در اینجا می توانید صدای میکروفون خود را برای برقراری ارتباط فعال کنید.

فعال کردن چت: در همان بخش تنظیمات پیشرفته که در پاراگراف بالا ذکر شد، گزینه ای به نام “نمایش پست ها به نظرات بیننده” را خواهید یافت که به شما امکان می دهد چت را فعال کنید.

پلی استیشن 4 را به حساب توییچ متصل کنید:

وقتی دکمه اشتراک گذاری روی کنترلر خود را فشار دهید، گزینه ای برای استریم بازی مشاهده می کنید، پلی استیشن 4 از شما می پرسد که می خواهید از کدام پلتفرم استفاده کنید و پس از انتخاب Twitch، باید کنسول را به حساب کاربری متصل کنید. برای انجام این کار باید:

کد QR نمایش داده شده روی صفحه را اسکن کنید یا

از رایانه یا گوشی هوشمند، به صفحه فعال سازی حساب در Twitch (+) بروید و کدی را که روی صفحه می بینید وارد کنید.

بررسی نهایی و آغاز استریم

پس از اتصال کنسول به Twitch، می توانید عنوانی را برای استریم خود انتخاب کنید، دوربین متصل به دستگاه را فعال کنید و کیفیت خروجی را انتخاب کنید. پس از تکمیل همه این موارد، می توانید پخش بازی پلی استیشن 5 خود را در Twitch شروع کنید. این یک فرآیند بسیار ساده است و شما حتی نیازی به دانلود برنامه Twitch ندارید. اما برای تماشای استریم های دیگران در پلی استیشن 4، باید این برنامه را دریافت کنید.

از ایکس باکس استریم به توییچ کنید

بر خلاف پلی استیشن 4، ایکس باکس وان به صورت بومی از Twitch پشتیبانی نمی کند. بنابراین اگر می‌خواهید از طریق Xbox در Twitch استریم کنید، سفر شما از فروشگاه Xbox شروع می‌شود.

اپلیکیشن توییچ را نصب کنید

در کنسول Xbox خود، به فروشگاه بروید، برنامه رسمی Twitch را پیدا کنید و آن را نصب کنید.

اپلیکیشن توییچ را به حساب خود متصل کنید

پس از اجرای برنامه برای اولین بار، یک کد شش رقمی دریافت خواهید کرد که باید به صورت دستی در صفحه فعال سازی Twitch (+) وارد کنید. برای این کار به کامپیوتر یا گوشی هوشمند نیاز دارید.

اتصال و راه‌اندازی دیوایس‌ها

خبر خوب این است که می توانید از هر وب کم استانداردی با ایکس باکس وان استفاده کنید و همین امر در مورد میکروفون ها و هدست های خارجی نیز صدق می کند. همه چیز را به Xbox خود وصل کنید و مطمئن شوید که میکروفون و وب کم در تنظیمات فعال هستند. از طرف دیگر، شما باید با تنظیمات دیگر سر و کار داشته باشید، بنابراین به تنظیمات بروید، سپس حساب، سپس حریم خصوصی و ایمنی آنلاین، سپس حریم خصوصی Xbox Live و در نهایت نمایش جزئیات و شخصی سازی، سپس:

به محتوای بازی بروید و گزینه های «شما می توانید گیم پلی را پخش کنید» و «می توانید محتوای ایجاد شده با استفاده از کینکت یا دوربین دیگری را به اشتراک بگذارید» را فعال کنید.

در بخش وضعیت آنلاین و سابقه، گزینه «همه» را در زیر تنظیمات «دیگران می‌توانند ببینند آنلاین هستید» را انتخاب کنید.

پخش جریانی به Twitch از تلفن هوشمند

اگرچه کنسول ها تقریباً به طور کامل بر روی پخش محتوای بازی متمرکز شده اند، اما وضعیت برای گوشی های هوشمند متفاوت است. برنامه موبایل Twitch فقط به شما امکان می دهد از دوربین دستگاه استریم کنید. بنابراین، اگر می خواهید تصویر صفحه موبایل و بازی در حال اجرا روی آن را استریم کنید، باید به سراغ اپلیکیشن های شخص ثالث بروید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه از موبایل برای استریم استفاده کنید.

اپلیکیشن توییچ را دانلود و نصب کنید

ابتدا باید اپلیکیشن Twitch را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. این برنامه از سیستم عامل های اندروید و iOS پشتیبانی می کند و در Google Play (+) و Apple App Store (+) موجود است.

درون اپلیکیشن لاگین کنید

برای دسترسی به برنامه، باید فرآیند احراز هویت دو مرحله‌ای Twitch را که قبلا توضیح دادیم انجام دهید.

روی تصویر پروفایل خود بزنید

سپس روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید. با این کار، یک صفحه جدید با دکمه “Go Live” خواهید دید.

دکمه Go Live را بفشارید

قبل از اینکه بتوانید از طریق برنامه تلفن همراه Twitch پخش زنده پخش کنید، باید به آن اجازه دسترسی به دوربین و میکروفون را بدهید.

راه‌اندازی و شروع استریم

برای اینکه در نهایت بتوانید پخش جریانی را شروع کنید، این مراحل ساده را دنبال کنید:

یک نام برای فید خود انتخاب کنید.

دسته بندی محتوای خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.

دوربینی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید.

پیوند پخش خود را از طریق سایر برنامه های نصب شده در تلفن همراه خود با دیگران به اشتراک بگذارید.

پس از همه اینها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه “شروع جریان” را فشار دهید و آنلاین خواهید شد.

در نهایت باید گفت که فرآیند استریم در توییچ برای مبتدیان چندان دردسرساز نیست. در واقع، هر کسی با تجهیزات ساده و مهارت های اولیه کامپیوتری می تواند محتوای خود را به صورت زنده در چند دقیقه در توییچ به اشتراک بگذارد. بنابراین اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک استریمر هستید، می توانید خیالتان راحت باشد و بدانید که حداقل بخش استریم Twitch تا حد ممکن آسان است.

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

قبل از اینکه خیلی دیر شود علائم خود را به متخصص گوش، حلق و بینی گزارش دهید و یک مشاوره آنلاین دریافت کنید.

دریافت مشاوره

گلو و دهان درهای بدن هستند. وجود مشکلات در آنها برای بقیه اندام ها مشکل ایجاد می کند. قبل از اینکه خیلی دیر شود علائم خود را به متخصص گوش، حلق و بینی گزارش دهید و یک مشاوره آنلاین دریافت کنید.

دریافتِ مشاوره

علل خون در مدفوع می تواند بواسیر، هموروئید، کولیت روده و غیره باشد. برای تشخیص و درمان صحیح و سریع، قبل از اینکه دیر شود، علائم خود را به متخصص گوارش گزارش دهید و مشاوره آنلاین دریافت کنید.

دریافت مشاوره

اگر اختلالات خواب جدی گرفته نشود، بر سلامت جسمی و روانی تأثیر می گذارد. قبل از اینکه خیلی دیر شود با یک متخصص مغز و اعصاب در مورد علائم خود صحبت کنید و یک مشاوره آنلاین دریافت کنید

دریافت مشاوره

درد استخوان یکی از شایع ترین علائم در بین ایرانیان است. قبل از اینکه خیلی دیر شود با یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در مورد علائم خود صحبت کنید و یک مشاوره آنلاین دریافت کنید.

دریافت مشاوره

سردرد علل مختلفی دارد. از اضافه وزن گرفته تا اختلالات هورمونی. برای تشخیص درست علت سردرد، قبل از اینکه دیر شود علائم خود را به متخصص مغز و اعصاب گزارش دهید و یک مشاوره آنلاین دریافت کنید.

دریافت مشاوره

سرطان معده سومین سرطان شایع در ایران است. در مورد علائم خود به متخصص گوارش خود بگویید و یک مشاوره آنلاین دریافت کنید

دریافتِ مشاوره

قبل از اینکه خیلی دیر شود علائم خود را به متخصص گوش، حلق و بینی گزارش دهید و یک مشاوره آنلاین دریافت کنید.

دریافت مُشاوره

قبل از اینکه خیلی دیر شود علائم خود را به متخصص ریه گزارش دهید و یک مشاوره آنلاین دریافت کنید

دریافت مشاوره

قبل از اینکه دیر شود با یک روانشناس در مورد علائم خود صحبت کنید و یک مشاوره آنلاین دریافت کنید

دریافت مشاوره

ترس یکی از قوی ترین احساسات است و تأثیر بسیار قدرتمندی بر ذهن و بدن شما می گذارد.

ترس می‌تواند سیگنال‌های واکنش جدی را در شرایط اضطراری ایجاد کند، مانند اینکه در آتش گرفتار شویم یا مورد حمله قرار بگیریم.

همچنین ممکن است زمانی رخ دهد که با یک رویداد غیرتهدیدکننده مانند امتحانات، سخنرانی در جمع، شغل جدید، قرار ملاقات یا حتی یک مهمانی روبرو هستید. این یک پاسخ طبیعی به تهدیدی است که ممکن است خیالی یا واقعی باشد.

اضطراب کلمه ای است که ما برای اشاره به انواع خاصی از ترس استفاده می کنیم که معمولاً مربوط به یک فکر یا رویداد ناخوشایند است که قرار است در آینده اتفاق بیفتد و نه در حال.

بیشتر ببینید: متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک خوب

ترس و اضطراب می تواند مدت کوتاهی ادامه داشته باشد و سپس ناپدید شود، اما همچنین می تواند بسیار طولانی و طاقت فرسا باشد. در برخی موارد، زندگی و توانایی شما برای خوردن، خوابیدن، تمرکز، مسافرت، لذت بردن از زندگی یا حتی ترک خانه یا رفتن به محل کار یا مدرسه را تحت تاثیر قرار می دهد. این می تواند شما را از انجام کارهایی که می خواهید یا باید انجام دهید بازدارد و همچنین بر سلامت شما تأثیر می گذارد.

برخی از افراد از ترس ناراحت هستند و می خواهند از موقعیت هایی که ممکن است باعث ترس و اضطراب شود اجتناب کنند. شکستن این چرخه می تواند دشوار باشد، اما راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد. می توانید یاد بگیرید که کمتر بترسید و با ترس کنار بیایید تا مانع از زندگی تان نشود.

چه چیزی تو را می ترساند؟

خیلی چیزها ما را می ترسانند. ترس از چیزهای خاص – مانند آتش – می تواند از شما محافظت کند. ترس از شکست می تواند شما را برای جلوگیری از شکست سخت تر کند، اما اگر این احساس بیش از حد قوی باشد، می تواند اثر معکوس داشته باشد.

از آنچه می ترسید و نحوه برخورد با آن برای هر فردی متفاوت است. دانستن اینکه از چه چیزی و چرا می ترسید می تواند اولین قدم برای حل مسائل ترس باشد.

مشاوره آنلاین با بهترین متخصصان روانشناسی

چه چیزی شما را مضطرب می کند؟

از آنجایی که اضطراب نوعی ترس است، مواردی که در بالا درباره ترس توضیح دادیم در مورد اضطراب نیز صدق می کند.

کلمه “اضطراب” به طور کلی برای توصیف نگرانی یا زمانی که ترس آزاردهنده است و در طول زمان ادامه دارد استفاده می شود. همچنین زمانی استفاده می شود که ترس در مورد یک رویداد آینده باشد تا حال.

اضطراب کلمه ای است که اغلب توسط متخصصان پزشکی برای توصیف ترس مداوم استفاده می شود. اشکال ترس و اضطراب بسیار شبیه به هم هستند زیرا احساس اصلی یکسان است.

احساس ترس و اضطراب چیست؟

وقتی احساس ترس و اضطراب شدید می کنید، ذهن و بدن شما خیلی سریع کار می کنند. در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است اتفاق بیفتد:

ضربان قلب شما خیلی سریع، شاید نامنظم باشد

افزایش تعداد تنفس

ضعف عضلانی

افزایش تعریق

احساس شل شدن مدفوع

مشکل در تمرکز

ترس از ارتفاع

ناتوانی در حرکت (به دلیل شوک)

ناتوانی در خوردن

عرق سرد و گرم

دهان خشک

تنش عضلانی

این موارد به این دلیل اتفاق می‌افتند که بدن با احساس ترس، شما را برای شرایط اضطراری آماده می‌کند، که باعث می‌شود خون به عضلات جریان یابد، قند خون افزایش یابد و به شما توانایی ذهنی برای تمرکز روی چیزهایی که بدن به‌عنوان یک تهدید درک می‌کند، می‌دهد.

با اضطراب، در درازمدت، ممکن است برخی از علائم بالا و همچنین احساس آزاردهنده ترس را تجربه کنید و ممکن است تحریک‌پذیری، مشکلات خواب، سردرد یا مشکل در شروع کار و برنامه‌ریزی برای آینده را تجربه کنید. حتی ممکن است مشکلاتی در رابطه جنسی، غرق شدن و از دست دادن اعتماد به نفس داشته باشید.

بیشتر بدانید: درمان فوبیای خاص چگونه انجام می شود؟

چرا وقتی هیچ خطر واقعی وجود ندارد این احساس را دارم؟

انسان‌های اولیه به واکنش‌های سریع و قدرتمند ترس نیاز داشتند، زیرا اغلب خود را در موقعیت‌های خطرناک فیزیکی می‌بینند. با این حال، ما دیگر با تهدیدات مشابهی در زندگی مدرن روبرو نیستیم.

با این حال، ذهن و بدن ما همچنان مانند اجداد اولیه‌مان عمل می‌کند و به نگرانی‌های مدرن مانند صورت‌حساب، سفر و موقعیت‌های اجتماعی پاسخ مشابهی می‌دهیم. اما ما نمی توانیم از این مشکلات فرار کنیم یا از نظر فیزیکی با آنها روبرو شویم!

احساس فیزیکی ترس به خودی خود می تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر آنها را احساس کنید و ندانید چرا یا چه زمانی آنها نامناسب هستند. به جای هشدار دادن به شما در مورد خطر و آماده شدن برای پاسخ، ترس یا اضطراب ممکن است در مواجهه با هر تهدید ذهنی، خواه تصوری یا جزئی، ایجاد شود.

چرا ترس من از بین نمی رود تا دوباره احساس طبیعی داشته باشم؟

وقتی با چیزی ناشناخته روبرو می شوید، ترس می تواند یک احساس یک طرفه باشد.

همچنین ممکن است یک مشکل مزمن و روزمره باشد، حتی اگر نتوانید علت خاصی را پیدا کنید. برخی افراد بدون هیچ محرک خاصی اضطراب دائمی را تجربه می کنند.

در زندگی روزمره محرک های ترس زیادی وجود دارد و همیشه نمی توانید دقیقاً بگویید که چرا می ترسید یا چقدر احتمال دارد به شما آسیب برساند. حتی اگر می بینید که چگونه ترس وجود دارد، بخش عاطفی مغز سیگنال های خطر را به بدن شما ارسال می کند.

گاهی اوقات برای مقابله با ترس به روش های ذهنی و فیزیکی نیاز دارید.

حمله پانیک چیست؟

حمله پانیک زمانی است که احساس ترس روحی و جسمی می کنید. علائم ذکر شده در «احساس ترس و اضطراب چیست؟ » . افرادی که حملات پانیک دارند می گویند که مشکل تنفسی دارند و ممکن است از حمله قلبی یا از دست دادن کنترل بر بدن خود بترسند.

فوبیا چیست؟

فوبیا یک ترس شدید از یک حیوان، شی، مکان یا موقعیت خاص است. افرادی که از فوبیا رنج می برند نیاز شدیدی به اجتناب از تماس با علت خاص اضطراب یا ترس خود دارند. فکر مقابله با علت ترس شما را مضطرب یا ترسان می کند.

مشاوره آنلاین با بهترین متخصصان روانشناسی

چگونه بفهمم که به کمک نیاز دارم؟

ترس و اضطراب در هر زمانی می تواند همه ما را تحت تاثیر قرار دهد. فقط زمانی که شدید و طولانی مدت باشد، پزشکان آن را به عنوان یک مشکل سلامت روان طبقه بندی می کنند. اگر چندین هفته است که احساس اضطراب می کنید، اگر احساس می کنید ترس شما در زندگی شما اختلال ایجاد می کند، اگر فوبیا باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی روزمره شما می شود یا اگر دچار حملات پانیک هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه می توانم به خودم کمک کنم؟

تا حد امکان با ترس خود روبرو شوید.

اگر همیشه از موقعیت هایی که شما را می ترساند اجتناب می کنید، ممکن است از انجام کارهایی که می خواهید یا نیاز دارید دست بکشید. شما نمی دانید که آیا اوضاع همیشه به همان اندازه که انتظار می رود بد خواهد بود یا نه، بنابراین فرصتی را برای یادگیری نحوه مدیریت ترس و کاهش اضطراب خود از دست می دهید. اگر از این الگو پیروی کنید، مشکلات اضطراب افزایش می یابد. قرار گرفتن در معرض ترس هایتان می تواند راهی موثر برای غلبه بر این اضطراب باشد.

خود را بشناسد

سعی کنید در مورد ترس یا اضطراب خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. یک دفتر خاطرات برای اضطراب و افکار داشته باشید و یادداشت کنید که چگونه و چه زمانی رخ می دهند. شما می توانید اهداف کوچک و دست یافتنی برای مقابله با ترس خود تعیین کنید. شما می توانید لیستی از چیزهایی تهیه کنید که در مواقعی که ممکن است احساس ترس یا مضطرب کنید به شما کمک می کند. این نکته می تواند راهی موثر برای مبارزه با عوامل زمینه ای باشد که در اضطراب شما نقش دارند.

ورزش

بیشتر تمرین کن. ورزش نیاز به تمرکز دارد که می تواند ذهن شما را از ترس و اضطراب دور کند.

تمرین آرامش

یادگیری تکنیک های تمدد اعصاب می تواند به شما در مدیریت احساسات عاطفی و فیزیکی ترس کمک کند. به عنوان مثال، شانه های خود را شل کنید و عمیق نفس بکشید. یا خود را در مکانی آرام تصور کنید. همچنین می توانید چیزهایی مانند یوگا، مدیتیشن، ماساژ یا گوش دادن به پادکست های سلامتی بنیاد سلامت روان را بیاموزید.

رژیم غذایی متعادل

میوه و سبزی زیاد بخورید و از مصرف زیاد شکر خودداری کنید. کاهش سطح قند خون باعث اضطراب می شود. از نوشیدن بیش از حد چای و قهوه خودداری کنید، زیرا کافئین می تواند سطح اضطراب را افزایش دهد.

از مصرف الکل خودداری کنید

معمولاً وقتی افراد عصبی هستند، مصرف الکل آنها افزایش می یابد. برخی افراد الکل را “شجاعت مست” می نامند، اما عوارض جانبی الکل می تواند باعث ترس و اضطراب شود.

درمان های مکمل

برخی از افراد متوجه می‌شوند که روش‌های درمانی یا درمان‌های مکمل، مانند تکنیک‌های آرام‌سازی، مدیتیشن، یوگا یا تای چی به آنها کمک می‌کند تا با اضطراب خود کنار بیایند.

ایمان / معنویت

اگر مذهبی یا روحانی هستید، می تواند باعث شود که با چیزی بزرگتر از خودتان ارتباط برقرار کنید. ایمان می تواند راهی برای کنار آمدن با استرس روزمره فراهم کند و حضور در کلیساها و سایر گروه های مذهبی شما را به یک شبکه پشتیبانی ارزشمند متصل می کند.

چگونه می توانم کمک بگیرم؟

مصاحبه های درمانی

گفتار درمانی، مانند مشاوره یا درمان شناختی رفتاری برای افراد مبتلا به مشکلات اضطرابی، بسیار موثر است، از جمله درمان شناختی رفتاری رایانه ای، که شما را در یک سری تمرینات خودیاری قرار می دهد – کمک روی صفحه نمایش. برای اطلاعات بیشتر با روانشناس خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: یک روانشناس خوب

دارو

داروهای درمانی برای کمک کوتاه مدت برای ریشه یابی مشکلات اضطراب استفاده می شود. داروها در صورت ترکیب یا در کنار سایر درمان ها می توانند بسیار مفید باشند.

گروه های پشتیبانی

با پرسیدن از دیگرانی که تجربیات مشابهی داشته اند، می توانید چیزهای زیادی در مورد مدیریت اضطراب بیاموزید. گروه‌های پشتیبانی محلی یا گروه‌های خودیاری، افرادی را با تجربیات مشابه گرد هم می‌آورند تا داستان‌های یکدیگر را بشنوند، توصیه‌ها را به اشتراک بگذارند، و یکدیگر را تشویق کنند تا راه‌های جدیدی را برای مدیریت اضطراب امتحان کنند. پزشک، کتابخانه یا اداره مشاوره شهروندان محلی شما جزئیات گروه های پشتیبانی را به شما می دهد.

[id sibwp_form=6]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا