چرا وقتی نشون میداد درصدو اپارات

چرا فردوسی پور وقتی درصد را نشان می دهد می خندد؟

خبر داغ

اگر در مورد مشکل پخش نشدن فیلم در اینترنت روی گوشی و کامپیوتر خود سوالی دارید

اگر در مورد مشکل پخش نشدن فیلم در اینترنت روی گوشی و کامپیوتر خود سوالی دارید

موضوعات اصلی این مقاله:

معرفی

یکی از مشکلاتی که احتمالاً هر کاربر اینترنتی حداقل یک بار با آن مواجه شده است پخش نشدن فیلم در اینترنت و مرورگر است. حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی به سایت هایی مثل یوتیوب یا آپارات می روید، می بینید که به جای ویدیوی مورد نظرتان، یک صفحه خاکستری یا مشکی نمایش داده می شود و هر چقدر صبر کنید، کلیپ لود نمی شود. در مقالات قبلی از گروه مشاوره هایواتک به مسائل مختلف مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس پرداخته ایم به عنوان مثال نحوه رفع خطای سرور در فایرفاکس و ریست کردن مرورگر کروم را بررسی کرده ایم و همچنین در مورد حذف کش توضیحاتی ارائه کرده ایم. . مرورگرهای کروم و فایرفاکس. در این مقاله قصد داریم به چرایی پخش نشدن فیلم در اندروید و اینترنت بپردازیم و راهکارهایی برای رفع پخش نشدن فیلم در آپارات، تماشا، یوتیوب و … ارائه دهیم.

چرا ویدیو در اینترنت اندروید پخش نمی شود و چگونه آن را برطرف کنیم؟

ویدیو فیلم آموزشی حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینترنت گوشی و کامپیوتر

مرورگر را به روز کنید

در بسیاری از موارد دلیل پخش نشدن فیلم در اینترنت اندروید آپدیت نشدن مرورگر گوشی است. بنابراین، اگر از Google Chrome استفاده می کنید، به Google Play بروید و مرورگر خود را به آخرین نسخه به روز کنید.

فعال کردن جاوا اسکریپت

برخی از ویدیوها برای نمایش در اینترنت نیاز به جاوا اسکریپت دارند. در همین راستا برای رفع مشکل پخش ویدیوی اینترنتی اندروید، مرورگر کروم خود را باز کرده و از طریق آیکون سه نقطه وارد قسمت تنظیمات شوید. در ادامه همانطور که در تصویر نشان داده شده است گزینه Site Settings را انتخاب کرده و به قسمت JavaScript بروید. در نهایت گزینه مربوطه را فعال کرده و دوباره ویدیو را در وب سایت مورد نظر خود بررسی کنید.

بازنشانی اینترنت

اگر با موارد ذکر شده در قسمت های قبل مشکل حل نشد، ممکن است مشکل اتصال اینترنت شما مانع از پخش ویدیوها شده باشد. برای رفع مشکل پخش نشدن ویدیوی اینترنتی، گوشی خود را خاموش کنید. یک بار. سپس مودم اینترنت خود را قطع کنید و کمی صبر کنید. بعد از چند لحظه مودم خود را دوباره وصل کنید و منتظر بمانید تا چراغ اینترنت روشن شود. سپس گوشی خود را روشن کرده و به اینترنت متصل شوید.

پاک کردن کش مرورگر و تاریخچه

پر بودن حافظه نهان مرورگر عامل دیگری است که می تواند هنگام تماشای ویدیوها در اینترنت برای شما مشکل ایجاد کند. برای پاک کردن کش گوگل کروم و رفع مشکل پخش نشدن ویدیوی اینترنتی کافیست از طریق نماد سه نقطه وارد تنظیمات شده و در قسمت Privacy گزینه Clear browsing data را انتخاب کنید. در این قسمت باید یک بازه زمانی برای حذف تاریخچه انتخاب کنید. سپس می توانید هر یک از مواردی را که می خواهید از مرورگر خود حذف کنید فعال کنید. (مواردی مانند تاریخچه جستجو، رمزهای عبور سایت و حافظه کش) در نهایت با کلیک بر روی Clear data، تمامی موارد انتخابی شما از جمله تصاویر و فایل های موجود در حافظه کش از گوشی پاک می شوند.

مشکل پخش نشدن ویدیوی گوگل کروم و فایرفاکس را برطرف کنید

فلش را فعال کنید

اگر از گوگل کروم استفاده می کنید، برای رفع مشکل پخش نشدن ویدیوی اینترنتی، سایت مربوط به ویدیو را باز کنید و روی نماد قفل یا علامت تعجب در سمت چپ نوار ابزار آدرس کلیک کنید.

سپس گزینه Site Settings را انتخاب کرده و در صفحه ای که به شما ارائه می شود به دنبال گزینه Flash بگردید. نوار کشویی جلوی Flash را باز کنید و آن را روی Allow قرار دهید.

اگر از فایرفاکس استفاده می کنید، مرورگر خود را باز کنید و روی نماد با سه خط افقی در بالای صفحه کلیک کنید. سپس Add-ons را انتخاب کنید و به تب Plugins در صفحه نمایش داده شده بروید. در این مرحله، همانطور که در تصویر نشان داده شده است، چک باکس مربوط به مسدود کردن محتوای خطرناک و نفوذی فلش را پاک کنید.

جاوا اسکریپت را در کروم فعال کنید

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم، برای رفع مشکل پخش نشدن ویدیو در گوگل کروم، می توانید جاوا اسکریپت را فعال کنید. برای این کار از طریق آیکون سه نقطه وارد تنظیمات مرورگر خود شده و روی گزینه Advanced کلیک کنید. در بخش Privacy and Security، Content Settings را انتخاب کرده و سپس Javascript را کلیک کنید.

در این مرحله گزینه Allowed (توصیه شده) را فعال کرده و مرورگر خود را یک بار باز و بسته کنید.

از یک صفحه ناشناس استفاده کنید

در بسیاری از موارد، افزونه ها و افزونه های نصب شده در مرورگر شما از پخش ویدیوها جلوگیری می کند. برای رفع مشکل پخش نشدن ویدیو در فایرفاکس و کروم، می توانید از پنجره خصوصی استفاده کنید. برای انجام این کار در فایرفاکس، همزمان ctrl+shift+P را نگه دارید تا پنجره جدیدی باز شود. در مرورگر کروم با نگه داشتن کلیدهای ctrl+shift+N پنجره مخصوصی برای شما ظاهر می شود. در این پنجره، صفحه مربوط به ویدیو را دوباره باز کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

مرورگر را به روز کنید

یکی از دلایل پخش نشدن ویدیو در اینترنت، خرابی آپدیت مرورگر است. اگر نسخه گوگل کروم یا فایرفاکس شما قدیمی است، پیشنهاد می کنیم برای رفع این مشکل، آنها را به آخرین نسخه به روز کنید.

فلش پلیر را به روز کنید

عدم به روز رسانی فلش پلیر ممکن است باعث بروز مشکلاتی در مرورگر شما شود. بنابراین برای رفع مشکل پخش نشدن فیلم در گوگل کروم و فایرفاکس به وب سایت ادوبی مراجعه کرده و آخرین نسخه این برنامه را دانلود کنید.

درایور کارت گرافیک را به روز کنید

اگر با روش های ذکر شده در قسمت های قبل مشکل حل نشد، پیشنهاد می کنیم برای رفع مشکل پخش ویدیو در فایرفاکس و گوگل کروم، درایور کارت گرافیک خود را آپدیت کنید. برای این منظور مقاله درایور کارت گرافیک را مطالعه کنید.

نحوه حل مشکل ویدیوهای آنلاین آپارات، تماشا و…

همچنین می توانید برای رفع مشکل باز نشدن کلیپ های تماشا، آپارات و سایر وبسایت های مشابه از روش های ذکر شده در قسمت های قبل استفاده کنید. معمولاً با به روز رسانی مرورگر و نصب آخرین نسخه فلش پلیر مشکل حل می شود، اما اگر این روش ها نمی تواند به شما کمک کند مشکل پخش نشدن ویدیو در برنامه را حل کنید، پیشنهاد می کنیم ابتدا اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. قطع و وصل یا خاموش است. سرعت آن ممکن است در پخش ویدئو اختلال ایجاد کند. همچنین اگر از نرم افزار تغییر آی پی استفاده می کنید، آن را غیرفعال کنید و مجددا صفحه ویدیوی مورد نظر را باز کنید.

سوالات متداول

1- چرا وقتی از اینترنت خطم استفاده می کنم سایت آپارت را برای پخش فیلم نمی توانم باز کنم؟

برای دیدن فیلم در سایت هایی مثل آپارات یکی از شروط اصلی داشتن اینترنت پر سرعت است. ابتدا بررسی کنید بسته اینترنت فعالی روی خط خود دارید و مجدد وارد سایت شوید.

2- روش های حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینترنت اندروید چیست ؟

 بروزرسانی مرورگر     –     فعالسازی Javascript      –      ریست کردن اینترنت       –     پاک کردن کش و تاریخچه مرورگر

3- روش های حل مشکل پش نشدن فیلم در گوگل کروم چیست ؟

فعالسازی فلش     –    فعالسازی Javascript  در کروم     –    استفاده از صفحه ناشناس با نگه داشتن کلیدهای کنترل و شیفت و N در مرورگر کروم       –    بروزرسانی مرورگر     –     بروزرسانی   Flash Player    –    بروزرسانی درایور کارت صدا

اگر در مورد مشکل پخش نشدن فیلم در اینترنت روی گوشی و کامپیوتر خود سوالی دارید

اگر در مورد مشکل پخش نشدن فیلم در اینترنت روی گوشی و کامپیوتر خود سوالی دارید

به طور پیش فرض، درصد کمی از فیلم ها را می توان بدون برنامه های اضافی در ویندوز پخش کرد. اگر ویدیوهای شما به خوبی در ویندوز پخش نمی شوند یا اگر امکان پخش آنها وجود ندارد، این آموزش را دنبال کنید.

فیلم روی ویندوز پخش نمیشه

ویندوز 7 در این زمینه مشکلات زیادی داشت، اما در ویندوز 10 اکثر این مشکلات طبق گفته مایکروسافت حل شده است. حتی امکان پخش فایل‌های MKV وجود دارد، اما کاربران همچنان مشکلاتی را هنگام پخش ویدیو گزارش می‌کنند.

مشکلاتی که کاربران اغلب با آن مواجه هستند عبارتند از:

پخش نشدن فیلم روی لپ تاپ

تصویر در پخش کننده رسانه نشان داده نمی شود

فیلم های دانلود شده را پخش نمی کند

بدون پخش صدا و تصویر در ویندوز

مشکل کدک ویندوز 10

مشکل صفحه سیاه هنگام پخش فایل های MKV

فایل MKV در ویندوز 10 پخش نشد

همچنین ممکن است در ویندوز با پیام های زیر مواجه شوید

Can’t play.
Can’t play because the item’s file format isn’t supported.
0xc1010090 (0xc00d3e8c)Can’t play.
This item is in a format we don’t support. Please choose something else.
0xc00d36b4 (0xc00d36b4)

رفع مشکلات پخش ویدیو در ویندوز

در ادامه روش های زیر را برای رفع این مشکلات پیشنهاد می کنیم.

آموزش تصویری این مقاله نیز تهیه و در سایت قرار گرفته است. اگر به آموزش تصویری نیاز دارید، می توانید آن را از لینک زیر دریافت کنید.

محصول ویدیویی: آموزش حل مشکل پخش فایل ویدیویی در ویندوز

روش اول – با استفاده از برنامه VLC Player

برنامه Media Player در ویندوز نمی تواند اکثر فایل های ویدئویی را با فرمت های فعلی پخش کند، به خصوص در ویندوز 7 و نسخه های قبلی.

برای حل این مشکل باید برنامه ای به نام VLC Player را نصب کنید تا بتوانید این فایل ها را پخش کنید.

برنامه VLC Player می تواند فایل های VH را با فرمت های مختلف و همچنین کدک های مختلف شناسایی و پخش کند. این برنامه یکی از بهترین برنامه های چند رسانه ای در جهان است. برای دانلود این برنامه از لینک استفاده کنید.

روش دوم – نصب کدک های مورد نیاز

در برخی موارد برای پخش فایل های ویدئویی بهتر است کدک مورد نیاز را نصب کنید. به عنوان مثال، MKV ظرفی است که می تواند چندین فرمت ویدئویی را در یک فایل واحد نگهداری کند. برای اینکه با چنین فایل هایی مواجه نشوید، باید کدک مورد نیاز را نصب کنید.

خبر خوب این است که می توانید با نصب بسته کدک از تمامی فرمت های ویدئویی روی سیستم خود پشتیبانی کنید.

بسته های کدک زیادی در دسترس هستند، اما دو مورد از محبوب ترین و مفیدترین بسته ها K-Lite و Shark007 هستند.

پیشنهاد ما K-Lite است. می توانید K-Lite را از اینجا دانلود و نصب کنید.

روش سوم – تبدیل فرمت فایل

آموزش تصویری این روش در سایت قرار داده شده است.

محصول ویدیویی: آموزش تبدیل هر نوع فایل ویدیویی را تبدیل کنید

روش چهارم – اجرا در مرورگر

در صورت لزوم این روش را تست کنید. اگر نیاز به اجرا و مشاهده فوری فایل دارید، می توانید مرورگر کروم خود را باز کنید و فایل مورد نظر را به تب جدید بکشید و در مرورگر رها کنید، سپس فایل برای شما نمایش داده می شود.

روش پنجم – به روز رسانی ویندوز

گاهی اوقات ممکن است مشکل شما از آپدیت نشدن ویندوز باشد. مطمئن شوید که سیستم ویندوز شما به روز شده است.

رفع نشدن فایل های AVI در ویندوز

برای رفع این مشکل می توانید بسته کدک K-Lite را در روش دوم همین مقاله نصب کنید سپس فایل avi مورد نظر را با برنامه vlc باز کنید.

اگر فایل شما آسیب دیده است می توانید با vlc تا حدودی این مشکل را حل کنید، باید مراقب باشید که این عملیات موقتی باشد.

بنابراین، هنوز نمی توانید این فایل را در Windows Media Player پخش کنید. برای این کار به صورت زیر عمل کنید.

پس از دانلود و نصب برنامه vlc، برنامه را باز کنید، اگر فایل Avi شما خراب است یا مشکلی دارد، پنجره AVI خراب یا گم شده برای شما باز می شود، گزینه Create index سپس play را انتخاب کنید.

همچنین می توانید این تنظیمات را به طور دائم در VLC اعمال کنید. برای انجام این کار، به منوی Tools، سپس Preferences بروید، زبانه Inputs/Codecs را انتخاب کنید و به قسمت Files بروید.

در قسمت فایل های آسیب دیده یا ناقص گزینه Always repair from را انتخاب کنید.

امیدواریم مشکلات پخش نشدن ویدیوی ویندوز شما در این آموزش حل شده باشد.

در قسمت نظرات با فراتیپس همراه باشید.

بیشتر بدانید:

نحوه رفع مشکل تاخیر ویدیو در VLC

معرفی انواع فرمت های ویدئویی

مرتبط:  چرا شست پای مرده را می بندند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا