چطور خرید از دیجی کالا را لغو کنیم

دیجی کالا به منظور بهبود تجربه مشتری، امکان افزودن یا حذف کالا از سفارش را حتی پس از پرداخت و نهایی شدن نیز فراهم کرده است.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از ثبت نهایی سفارش خود در دیجی کالا به یاد داشته باشید که فراموش کرده اید محصولی را بخرید و آن را به سبد خرید خود اضافه نکرده اید. همچنین ممکن است پس از ثبت سفارش و حتی پرداخت هزینه آن، از خرید یک کالا پشیمان شده باشید و بخواهید آن را از سفارش خود حذف کنید. در گذشته، تنها راه حل شما برای این دو موقعیت، ثبت سفارش جداگانه برای تحویل کالای فراموش شده یا بازگرداندن کالایی بود که از خرید منصرف شده بودید. اما از پاییز 2018، دیجی کالا بر اساس رفتار کاربران خود به مشتریان این امکان را می دهد که حتی پس از ثبت نهایی سفارش، محصول جدیدی را به سبد خرید قبلی خود اضافه کنند یا محصولی را حذف کنند.

در ادامه به تفصیل و روش انجام آن یعنی تغییر پکیج سفارشی خود را توضیح خواهیم داد.

نحوه افزودن کالا به سفارش ثبت شده

اگر سفارش خود را ثبت کرده اید اما می خواهید محصول دیگری را همزمان با سفارش خود دریافت کنید، باید قبل از شروع پردازش و در حالی که هنوز موجودی آن تمام نشده است، سفارش خود را ثبت کنید. بنابراین، تنها در صورتی می توانید محصولی را اضافه کنید که مراحل تکمیل و خارج از انبار برای سفارش قبلی شما تکمیل نشده باشد. ضمناً محصول مورد نظر باید دارای تمامی شرایط زیر باشد.

وضعیت سفارش قبلی شما باید از نظر فرآیندهای تجاری مانند موجودی باشد.

وضعیت حمل و نقل سفارش شما باید همانطور باشد که در حال پردازش است.

زمان تحویل سفارش باید در دسترس باشد.

نوع محصول جدید (سوپرمارکت یا نه)، موجود بودن آن در انبار و قیمت آن باید با سفارش قبلی شما مطابقت داشته باشد.

اگر روش پرداخت سفارش قبلی خود را به عنوان پرداخت در محل انتخاب کرده بودید، پرداخت جدید برای کالای انتخابی شما نباید بیش از 3 میلیون تومان باشد.

پس از بررسی تمامی این شرایط و در صورت واجد شرایط بودن محصول جدید، این مراحل را دنبال کنید و به پیام هایی که برای شما ظاهر می شود توجه کنید.

محصولی را که می خواهید به سفارش قبلی اضافه کنید انتخاب کنید و به صفحه محصول بروید. به محض انتخاب محصول (با فرض صحت تمامی شرایط بالا برای محصول انتخابی)، این پیام ظاهر می شود: «دریافت با سفارش های قبلی». به طور مشخص در این شرایط یک اعلان برای شما ظاهر می شود که حاوی پیام زیر است:

“شما همچنان می توانید موارد زیر را همزمان با هر یک از سفارش های پردازش نشده خود بدون هزینه ارسال اضافی دریافت کنید.”

2. در صورت تمایل روی دکمه «دریافت با سفارشات قبلی» کلیک کنید. این شما را به صفحه آخرین سفارشات خود که هنوز پردازش نشده اند می برد. در این صورت، از شما خواسته می شود محموله ای را که می خواهید کالا(های) جدید با آن ارسال شود، انتخاب کنید. اگر فقط یک سفارش در حال پردازش داشته باشید، به طور پیش فرض همان سفارش فعال می شود. با زدن دکمه “تایید و ادغام” وارد مرحله پرداخت می شوید.

3. توجه داشته باشید که اگر سفارش قبلی خود را آنلاین پرداخت کرده باشید، روش پرداخت برای اضافه کردن سفارش جدید برای شما نمایش داده نمی شود. به این ترتیب، این اعلان را خواهید دید:

“اقلام جدید با موفقیت به سفارش قبلی اضافه شدند و سفارش اکنون در انتظار پرداخت است.”

با کمی دقت متوجه خواهید شد که در جدول صفحه پرداخت، علاوه بر نام گیرنده، شماره تماس و محل تحویل، «تفاوت پرداخت» به مبلغ محصول جدید و “مبلغ پرداخت شده” برای سفارش قبلی که اکنون قصد دارید محصول را به آن اضافه کنید. نیز قابل مشاهده است.

توجه: برای دریافت محصول جدید با سفارش قبلی خود، لازم است تا حداکثر 1 ساعت از مرحله تسویه حساب، مراحل تسویه حساب را انجام دهید. رزرو کلیه محصولات در سبد فقط به مدت یک ساعت امکان پذیر است و پس از این مدت به صورت خودکار حذف می شود.

4. پس از تکمیل و نهایی شدن فرآیند پرداخت، صفحه اعلام پرداخت و ثبت سفارش موفق ظاهر می شود.

توجه: در حال حاضر امکان افزودن به سفارش قبلی برای سفارش هایی که امکان ارسال مستقیم توسط فروشنده را دارند وجود ندارد.

نحوه حذف کالا از یک سفارش ذخیره شده

اگر سفارش خود را ثبت کرده اید اما می خواهید یکی از کالاها را از سبد خرید خود حذف کنید و از خرید آن انصراف داده اید، باید این کار را زمانی انجام دهید که سفارش قبلی شما هنوز بسته بندی نشده و از انبار خارج شده است. بنابراین تنها در صورتی که فرآیند پردازش و خروج از انبار برای سفارش قبلی شما تکمیل نشده باشد، می توانید سفارش خود را اصلاح کرده و محصولی را از آن انتخاب کنید.

مرتبط:  چرا زیر تانکرهای مخصوص حمل سوخت زنجیر آویزان می کنند؟

برای این کار وارد فروشگاه شوید، از قسمت سفارشات من، روی یکی از سفارشات در حال پردازش و محصولات نهایی آن که می خواهید اصلاح کنید کلیک کنید. مطابق تصویر بر روی گزینه لغو ارسال یا محصول کلیک کنید.

2. همانطور که مشاهده می کنید، در این قسمت می توانید کل حمل و نقل و هر یک از محصولات آن را لغو کنید. اگر قصد لغو کل سفارش خود را دارید، تمام گزینه ها را علامت بزنید و اگر از خرید یک یا چند مورد از بسته شخصی خود منصرف شده اید، تیک بعدی را بزنید.

3. با فعال کردن گزینه لغو موارد در سمت چپ نمایه شما، دو بخش ظاهر می شود که قسمت اول تعداد موارد برای لغو و قسمت بعدی دلیل لغو است. می توانید دلیل لغو دریافت این کالا را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید و سپس روی “تأیید لغو” کلیک کنید.

4. به این ترتیب می توانید با انتخاب محصولات برای لغو و انتخاب دلیل کنسل کردن هر محصول، کل مبلغی که به حساب شما برگردانده می شود را در پایین صفحه مشاهده کنید.

لغو دریافت محموله، مانند افزودن یک یا چند محصول به یک سفارش، دارای شرایطی است که باید از آن آگاه باشید.

فقط در صورتی می توانید یک کالا یا کل سفارش را لغو کنید که سفارش شما در حال پردازش باشد و در انبار موجود باشد. اما اگر پردازش انبار شروع شده باشد، می توانید ارسال کل سفارش را لغو کنید.

در صورتی که ابطال یک کالا در سفارش باعث تغییر هزینه‌های ارسال شود و هزینه محصول یا کالاهای لغو شده کمتر از هزینه‌های ارسال باشد، امکان لغو ارسال این کالا وجود ندارد، مگر در شرایطی که روش پرداخت سفارش به صورت آنلاین انتخاب می شود.

سفارشات شامل کالاهای حجیم مانند موتور سیکلت شامل امکان انصراف از تحویل نمی باشد.

در صورتی که انصراف از دریافت کالایی منجر به کاهش مبلغ نهایی سفارش به کمتر از 200000 تومان (مبلغ لازم برای ارسال رایگان) شود، هزینه ارسال آن سفارش مجدداً محاسبه خواهد شد. مشتری باطل است و توسط دیجی کالا پرداخت خواهد شد.

در مورد کارت هدیه یا کد تخفیف، در صورت انجام فرآیند انصراف، شرایط این فرآیند مجددا محاسبه می شود.

دیجی کالا امیدوار است این امکان یعنی تغییر سفارش نهایی و اضافه یا کم کردن کالا از بسته سفارش تاثیر مثبتی بر تجربه خرید کاربران از دیجی کالا داشته باشد.

نطر شما چی هست؟ آیا از این قابلیت استفاده کرده اید؟ آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

1- برای لغو سفارشات مشتریان از منوی «سفارشات مشتری»، زیر منوی «سفارشات تایید شده» را انتخاب کنید.

2- در لیست سفارشات، سفارش مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی آیکون «جزئیات سفارش» کلیک کنید.

3- سپس در انتهای هر خط بر روی “لغو سفارش” کلیک کنید.

4- در پنجره باز شده با عنوان «لغو سفارش» در قسمت «دلیل لغو سفارش» از بین گزینه های موجود دلیل لغو سفارش خود را انتخاب کنید. سپس روی گزینه “لغو سفارش” کلیک کنید.

سپس، بسته به دلیل انتخاب شده، یکی از فرآیندهای زیر برای شما اتفاق می افتد:

در صورت انتخاب “عدم دسترسی کالا” و “توقف همکاری”: پس از ثبت درخواست با این دلایل، سفارش شما لغو می شود و با رفرش صفحه، سفارش انتخابی از لیست سفارشات این تنوع حذف می شود. .

در صورت انتخاب “Bad Price”: وضعیت این سفارش به “در حال بررسی” تغییر می کند و کارشناسان مربوطه درخواست شما را بررسی خواهند کرد. پس از تایید، در صورت تایید سفارش شما، کنسل می شود و در صورت تایید نشدن، سفارش لغو نمی شود و به صورت خودکار به لیست سفارش شما باز می گردد.

با گسترش فروشگاه های اینترنتی در کشور، اکنون شاهد ده ها و نه صدها پایگاه فروش مختلف هستیم که هر کدام بر اساس تخصص و علاقه خود اقدام به فروش اقلام مختلفی می کنند. این در حالی است که تعداد فروشگاه هایی که محصولات متنوعی را در دل خود جای داده اند نسبت به سایرین کمتر است و مدیریت چنین فروشگاه هایی بسیار دشوارتر است.

مرتبط:  چرا با ارزش ترین نوع اقتدار در حوزه فرهنگ است دفاعی دهم

دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور در بخش خرده فروشی به برندی قابل اعتماد و قابل اعتماد برای مشتریان خود تبدیل شده و از سال 1384 تا به امروز رشد چشمگیری داشته است، به طوری که هم اکنون پس از وب سایت، اشتراک ویدیو آپارات پربازدیدترین سایت در کشور است. و روزانه صدها هزار بازدید کننده را دریافت می کند.

به سختی می توانید فردی را پیدا کنید که از طریق اینترنت خرید کرده باشد اما نام این فروشگاه را نشنیده باشد. دیجی کالا، به‌عنوان یک برند فروشگاهی برتر، قطعاً جایگاهی دارد که هیچ بازار آنلاین دیگری به راحتی نمی‌تواند آن را تهدید کند.

پیشنهاد می کنم قبل از مطالعه ادامه مطلب مقاله آمارهای جالب و منفی گزارش سالانه دیجی کالا را مطالعه کنید.

اما از آنجایی که محبوب و پرفروش بودن همیشه به معنای بهترین و کامل ترین نیست، در اینجا می خواهیم 5 دلیل را به شما بگوییم تا بدانید اگر دیجی کالا خوب است، نقاط ضعفی هم دارد که باعث می شود فروشگاه های دیگر همچنان شانس خوبی در رقابت داشته باشند. با او، برای فروش و داشتن مشتری.

1- قیمت ها همیشه رقابتی نیستند

چندین بار برای من پیش آمد که قصد خرید محصولی از دیجی کالا را داشتم اما با یک جستجوی ساده قیمت کمتری برای این محصول در فروشگاه اینترنتی دیگری پیدا کردم. محصولی با همان مشخصات و حتی گارانتی که به من ثابت کرد با وجود اینکه دیجی کالا بیشترین موجودی را دارد، لزوما بهترین قیمت را به شما نمی دهد.

این تفاوت قیمت ممکن است برای بسیاری از افراد در خرید محصولات زیر 100 هزار تومان ناچیز باشد و راحتی خرید و اطمینان بالا را فدای چند هزار تومان می کنند، اما اگر مبلغ خرید میلیونی شود و اختلاف قیمت چند ده یا حتی صدها هزار تومان باشد. تومان، سپس کاربر فکر می کند و متوجه می شود که خرید از دیجی کالا در شرایطی که مجبور است برای یک محصول مشابه قیمت بالاتری بپردازد، اصلا منطقی نیست!

حتی در این بین شنیده ها حاکی از آن است که خود دیجی کالا به برخی صاحبان کالا پیشنهاد افزایش قیمت این محصول را می دهد! آیا این پیشنهاد واقعا به نفع مشتری و منطبق بر عرضه کالا با قیمت رقابتی است یا سوء استفاده از اعتماد او به فروشگاه و اعتبار برند است؟

2- تحویل طولانی و زمان نامناسب

شاید بتوان این گزینه را بزرگترین نقطه ضعف فروشگاه های اینترنتی (به ویژه بزرگ ها) نسبت به بازار سنتی دانست؛ زیرا هنگام خرید از فروشگاهی در شهر، به محض پرداخت، کالای خود را تحویل می گیرید، اما در خرید اینترنتی اینطور نیست. مطمئناً بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، به‌ویژه فروشگاه‌های کوچک‌تر که بسیاری از آنها فقط به عنوان بازاریاب یک فروشگاه عمل می‌کنند، ظرف چند ساعت کالا را به دست شما می‌رسانند، اما در دیجی کالا وضعیت متفاوت است.

اگر برای دریافت کالای خود عجله دارید، هیچ راهی برای سریعتر دریافت آن وجود ندارد، حتی اگر هزینه بیشتری بپردازید. این دیجی کالا است که تاخیر را به شما اطلاع می دهد و عموما این تاخیر 48 ساعت پس از خرید شما می باشد که در صورت خوش شانسی و حضور در تهران توسط پیک های این شرکت به شما تحویل داده می شود.

از آنجایی که برخی از محصولات دیجی کالا در انبار این شرکت موجود نمی باشد و در واقع دیجی کالا نقش واسطه فروش را ایفا می کند، این مدت تا 4 یا حتی 5 روز قابل افزایش است که به طور کلی نقطه ضعفی برای خرید فوری و ضروری است. بزرگ در نظر گرفته شود.

ضمناً هنگام خرید از دیجی کالا روزی تنها دو بار با طیف وسیع جلوی چشم شما خواهد بود. یکی از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر و دیگری از ساعت 15 تا 10 بعد از ظهر که به طور کلی با توجه به فاصله 6 و 7 صبح زمان مناسبی در نظر گرفته نمی شود و ممکن است مجبور باشید چندین ساعت منتظر بمانید تا محصول برسد بدون اینکه بدانید. دقیقا چه زمانی می رسد، صبر کنید.

این را هم بخوانید:

جالب اینجاست که حتی آن ساعات طولانی هم تضمینی برای رسیدن کالای شما نیست! شاید برای من پیش آمده باشد که پیک این شرکت برای تحویل قبل از ساعت 9 صبح یا بیش از یک ساعت تاخیر و بعد از ساعت 15 بیاید! پس در این دپارتمان نه تنها نباید امید به بهبود داشت، بلکه باید امیدوار بود که خودشان هم به همین برنامه ها احترام بگذارند!

3- پیشنهادهای ویژه گاهی استثنایی نیست!

یکی از پرطرفدارترین بخش های دیجی کالا، قسمت پیشنهادات ویژه است که این شرکت با اعطای تخفیف های ویژه بر روی محصولات مختلف، سعی دارد کاربر را به دلیل قیمت پایین تر به خرید آن ترغیب کند. اما اگر نگاه دقیقی به این محصولات داشته باشیم متوجه می شویم که محصولاتی مانند موبایل و لپ تاپ که قیمت ثابتی با حاشیه سود پایین دارند همیشه کمترین میزان تخفیف را دارند و محصولاتی مانند عطر، کفش، ابزار ساختمانی. ، و غیره. تخفیف بیشتری داشته باشد محصولاتی که با یک جست و جوی ساده در قیمت اصلی خود (قبل از تخفیف) متوجه می شویم که قیمت آن ها گاهی بالاتر از حد معمول است و به نوعی قسمت زیادی از تخفیف برای بازگرداندن مبلغ کالا به قیمت واقعی بوده است!

مرتبط:  چرا به مورچه ها حشره های پر زور می گویند

یادم می آید یک بار محصولی از قسمت شگفت انگیز حدود 1 میلیون تومان تخفیف خورد، با مدیر بازاریابی آن شرکت (صاحب محصول) صحبت کردم که چرا چنین تخفیف عجیبی روی محصول شما درج شده است و آیا واقعاً اینطور هستید؟ much on آیا از محصول خود سود می کنید؟ او پاسخ داد که خود دیجی کالا در حال افزایش قیمت این محصول است و با درج چنین تخفیفی به نظر می رسد قیمت آن را نصف کرده است، در حالی که قیمت اصلی محصول تقریباً به همین قیمت کاهش یافته و ظاهراً شگفت انگیز است!

4- محتوای غیر قابل اعتماد

اگر می‌خواهید محصولی مانند آیفون بخرید، با ده‌ها نوع نقد و بررسی آنلاین روبرو می‌شوید که قبل از انتخاب آن محصول، مزایا و معایب آن را به شما اطلاع می‌دهند.

اما اگر قصد خرید محصولی مانند بالش طبی یا کود گیاهی را دارید، یافتن نقد و بررسی این محصول در بازار کار آسانی نیست و چاره ای جز اعتماد به نوشته های درج شده در زیر محصول نیست. از آنجایی که دیجی کالا با کمک تیم تهیه محتوای خود سعی کرده تا حد امکان نظرات و تصاویر اختصاصی را برای محصولات مختلف درج کند، پس باید به این کلمات اعتماد کنید و محصول خود را دریافت کنید، اما بدون اینکه بدانید در بسیاری از موارد این توضیحات و انتقادات دور از ذهن است. از واقعیت

در واقع، دیجی کالا در بخش نقد و بررسی، بیشتر بر تعریف و تمجید از محصول خاص برای فروش آن به مشتری تمرکز می کند و تنها گاهی به برخی ایرادات جزئی اشاره می کند. نگاهی به بخش بازخورد برخی از محصولات به وضوح نشان می دهد که خریدار چقدر از خرید این محصول پشیمان شده است و آنچه در مورد آن خوانده است با آنچه دریافت کرده است بسیار متفاوت است! پس ای کاش دیجی کالا به عنوان فروشگاهی که اولین کلمه در شعارش «بررسی» است، همیشه حداقل یک نقد منصفانه از محصولات موجودش می داد!

5- دسته بندی های زیاد و عجیب!

دیجی کالا در ابتدای فعالیت خود عمدتاً بر روی محصولات الکترونیکی مانند تلفن همراه، لپ تاپ، دوربین و … تمرکز داشت و به همین دلیل کاربر می توانست با ورود به دسته بندی مورد نظر، محصولات مرتبط را به راحتی پیدا و انتخاب کند.

با گسترش این فروشگاه تنوع محصولات به حدی رسید که از سه چرخه برقی ساده گرفته تا پودر لباسشویی و پوشک بچه می توانید سفارش دهید. بنابراین طبقه بندی محصولات اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

یافتن محصولات خاص مانند تلفن همراه، تلویزیون و یخچال کار سختی نیست، اما برخی از محصولات به راحتی پیدا نمی شوند و فقط با جستجو می توانید آنها را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر قصد خرید محصولی مانند ساعت هوشمند را دارید، احتمالاً آن را در دسته محصولات دیجیتال جستجو می کنید، اما اشتباه می کنید زیرا این دستگاه های دیجیتال در دسته زیبایی و سلامت قرار می گیرند!

از طرفی با راه اندازی دپارتمان خودرو در دیجی کالا شاهد حضور زیرمجموعه هایی هستیم که شاید 90 درصد ساکنان کشورمان در عمر خود ندیده و نخواهند دید! به عنوان مثال با وجود سگمنت هایی مانند خودروهای لامبورگینی و فراری، آیا می توان امیدوار بود که این محصولات به زودی در سبد خرید دیجی کالا عرضه شوند و مردم با پرداخت های ناچیز میلیاردی، لامبورگینی آونتادور و فراری اسپایدر را درب منزل تحویل بگیرند؟

در واقع وجود چنین بخش هایی که خود فروشگاه نیز به خوبی از آن مطلع است، تنها برای مواردی مانند سئوی بهتر و جذب بازدیدکننده از طریق موتورهای جستجوگر و مواردی از این دست، گزینه ناموجود به صورت دائمی در مقابل آنها درج می شود. برای یک فروشگاه آنلاین زیبا نیست

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام دوست عزیز، مقاله خیلی خوبی نوشتی، کاربردی و مفید بود. من خیلی راحت تونستم خریدم رو لغو کنم با این راهنمایی هایی که دادی. دمت گرم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا