چرا موقع حرف زدن زبونم میگیره

گاهی پیش می آمد که بسیاری از ما هنگام صحبت، حرف ها و حرف های خود را فراموش می کردیم و آنچه را که می خواستیم بگوییم فراموش می کردیم یا حرف ها و کارهایی را که بارها به ما یادآوری می شد فراموش می کردیم. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم مشکل کجاست و راه حل چیست.

چرا هنگام صحبت کلمات را فراموش می کنیم؟

این مشکل برای بسیاری از افرادی وجود دارد که هنگام صحبت کلمات، نام ها یا حتی نام ساده ترین چیزها را فراموش می کنند. راحت ترین نام ها اما من به شما اطمینان می دهم که مشکل حاد و خاصی وجود ندارد.

به طور کلی کسانی که هنگام صحبت فراموش می کنند و کلمات را فراموش می کنند به چند دسته تقسیم می شوند:

1) افرادی که زیاد صحبت می کنند

معمولا افرادی که زیاد حرف می زنند، چون همه از این شاخه به آن شاخه می پرند، رد کلمات را از دست می دهند.

2) افراد مشغله ذهنی

مثلاً به برنامه های فردای خود فکر می کنند و در فکر فرو می روند و شخصی از آنها سوال می پرسد و آن زمانی است که ذهن آن فردی که مشغول کارهای دیگر است نمی تواند کلمات و جملات را پیدا کند.

3) فرد مقابل ما خیلی بالاتر از ماست

در بسیاری از موارد، ما شاهد بوده ایم که مردم یک به یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک- یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک-یک یک-یک-یک-یک-یک-یک اساس کار برنامه کاری آنها اصلا فراموش خواهند کرد که صحبت کنند.

4) افراد مبتلا به ضعف مغز یا اختلال حافظه

افرادی که به دلیل افزایش سرما و رطوبت یا سردی و خشکی بدن به خصوص در ناحیه مغز، ضعف هضم و افزایش رطوبت معده و صعود این بخارات مرطوب به مغز و یا به دلیل سبک زندگی نامناسب دچار مشکلات حافظه می شوند. به عنوان مثال، کمبود مزمن خواب، عدم تحرک، استرس بیش از حد، تفکر بیش از حد، کمبود سرگرمی یا رژیم غذایی نامناسب باعث ضعف مغز می شود.

نکات مهم

در صورت ضعف مغز، عملکردهای مغز مانند حافظه و تصمیم گیری و غیره. اگر قبلاً هیچ مشکلی نداشته است، به تدریج ضعیف شوید.

سه مورد اول در برخی افراد طبیعی است و درمان خاصی وجود ندارد، اما این افراد باید قدرت بیان، شخصی (اعتماد به نفس) و تمرکز خود را بهبود بخشند، اما راه حل مورد چهارم چیست؟

برای حل مشکل فراموشی کلمات و کلمات ناشی از اختلال حافظه و ضعف مغز چه باید کرد؟

برای حل مشکل فراموشی کلمات در هنگام صحبت کردن که ناشی از ضعف مغز و اختلال حافظه است، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: از معیارهای مربوط به هر حالت اجتناب کنید و آن را دنبال کنید.

مرحله دوم: مصرف غذاهای سرد را محدود کنید و مصرف غذاهای گرم را تعدیل کنید

گام سوم: مصرف مواد غذایی تقویت کننده و از بین برنده ضعف مغز

در اینجا چند نمونه از اقدامات غذایی مفید آورده شده است:

رژیم غذایی یکی از روش های درمانی تقویت مغز به خصوص در افراد مبتلا به کم خونی و ضعف مغزی است.غذاهای تقویت کننده مغز عبارتند از:

مصرف روزانه 10 تا 21 عدد انگور فرنگی با معده خالی باعث بهبود جذب، بهبود حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر می شود.

مصرف زیرزبانی عسل و مکیدن آن باعث می شود که خواص عسل به مغز برسد، از طرفی خوردن یک قاشق غذاخوری عسل با معده خالی نیز بسیار مفید است.

جویدن بخور؛ کندر با مزاج گرم و خشک برای افراد مرطوب مزاج و مغز مفید است، البته باید هفته ای یک یا دو بار به مقدار یک نخود یا عدس جویده شود و آب آن مصرف شود نه قورت دادن. کندر را می توان با شکر مخلوط کرد و سپس جوید البته کندر را باید با احتیاط و با نظر پزشک مصرف کرد مخصوصاً در افرادی که مزاج گرم و خشک دارند باعث خشکی مغز و در نهایت مشکلات حافظه بیشتر می شود.

مرتبط:  چرا عباس بابایی معروف است به انگلیسی

اما آخرین و مهمترین راه حل:

از بادام ایرانی استفاده کنید، اثرات بادام در کاهش قند، چربی خون و … به اثبات رسیده است.

حداقل به مدت دو ماه قبل از خواب 10 عدد بادام خام بدون پوست (خیسانده شده در آب جوش) بدون نمک ایرانی بجوید و قورت دهید و مقداری پودر طالبی به عنوان مقوی همراه آن مصرف کنید.

این کار را دو ماه تکرار کنید و متوجه اثرات خوب آن خواهید شد، به خصوص که بادام مانند گردو حساسیت زا نیست و حتی برای هیچ گروهی منع مصرف ندارد.

حتی خرید بادام با پوست توصیه می شود، زیرا معلوم نیست روی بادام و حتی خلال بادام موجود در بازار چه فرآیندهایی انجام می شود. (شکستن آن سخت است، اما ایمن تر و ارزشمندتر است).

گردآوری شده توسط تیم محتوای طبایی (با تشکر از دکتر لیلا شیربیگی)

سلام دوستان من سه شنبه تایپ کردم که خانواده شوهرم کمر درد شوهرم را از من پنهان کردند و حالا شوهرم کمردرد دارد و در خانه بمان، خواهر شوهرم دیروز مهمانی داشت و من نمی خواستم به آنجا بروم.

دیروز رفتم مهمونی و عصر با همسرم رفتیم شام، همه خواهر و برادرهایم با هم بودند، آخرش داشتیم با یکی از خواهر شوهرم که اتفاقا دختر خاله ام است صحبت می کردیم. از مجله … کمی از احساسم به او گفتم اما آن گریه لعنتی آبرویم را برد، من آدم فوق العاده احساسی هستم، بارها با خواندن داستان دوستانم در این سایت، تماشای فیلم یا حتی دیدن پست های احساسی در سایت گریه کردم. اینستاگرام به خاطر این مکان. من می دانم که نمی توانم چیزی بگویم زیرا او بلافاصله عصبانی می شود و این مرا بسیار بسیار ناراحت می کند. پس من به فلان و فلان چیزی نمی گویم چون می دانم اگر بخواهم به خودم بگویم گریه می کنم.

کسی مثل من هست؟؟؟ برای اینکه آرایشم پاک نشود چه کار کنم؟

چرخاندن زبان در دهان یکی از مشکلاتی است که در هر سنی ممکن است رخ دهد که دلایل مختلفی برای آن وجود دارد که در این مقاله با هم بررسی می کنیم.

برای رفتن به صفحه «گفتاردرمانی در ارومیه» کلیک کنید!

چرا وقتی صحبت می کنم زبانم گیر می کند؟

گاهی اوقات برای شما هم پیش آمده است که در تلفظ کلمات مشکل داشته باشید یا اصلاً قادر به تلفظ آنها نباشید. گاهی اوقات این مشکل مادرزادی است گاهی اوقات نه، به مرور زمان این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می شود اما نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که اگرچه این مشکل مادرزادی است قابل درمان و تمرین است. و تکرار قابل اصلاح است. اگر بخواهیم علل سفتی زبان را به طور کلی توضیح دهیم، به صورت زیر خواهد بود:

اعتماد به نفس پایین

ترس از یک موقعیت یا شخص خاص

صحبت بین غریبه ها

صحبت در جمع

خستگی و نگرانی های روحی

در چه سنی لکنت زبان و سفتی زبان را مشاهده می کنیم؟

لکنت و لکنت در هر سنی قابل مشاهده است، اما به طور متوسط ​​طبق تحقیقات از هر صد بزرگسال یک نفر به اختلال لکنت مبتلا است و شیوع آن در مردان 3 تا 4 برابر زنان است. علاوه بر این، اختلال لکنت در همه فرهنگ ها و گروه های اجتماعی وجود دارد و مختص گروه خاصی نیست. و این اختلال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

خبر خوب در مورد لکنت این است که می توان آن را با گفتار درمانی، تمرین و تکرار برای رفع مشکل بهبود بخشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گفتار درمانی می توانید به سایت ایوب شنگ مراجعه کنید و برای ارتباط بیشتر با ایوب شنگ می توانید صفحه اینستاگرام ایوب شنگ را دنبال کنید.

امتیاز خود را ثبت کنید!

مرتبط:  چرا در اب احساس سبکی می کنیم

[تعداد آرا: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا