چرا طناب زدن باعث چربی سوزی میشود

شاید از نظر بسیاری از مردم طناب زدن، بالا و پایین پریدن بی فایده باشد. نطر شما چی هست؟ آیا از فواید این ورزش اطلاع دارید؟ اگر به دنبال راهی برای جذاب و سرزنده سازی تمرین مورد نظر خود هستید، حتما به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ طناب پرش بروید. (برنامه بدنسازی دو هفته ای)

خرید طناب ورزشی یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. زیرا ورزش با طناب باعث بهبود شرایط قلبی عروقی شما می شود و برای انجام این تمرین به فضای خاصی نیاز نخواهید داشت. فقط یک طناب بخرید، یک تایمر روی گوشی خود تنظیم کنید و کمی خلاقیت به تمرین خود اضافه کنید!

چرا طناب زدن یک چربی سوز فوق العاده است؟

بدن انسان برای جذب یک لیتر اکسیژن حدود 5 کالری می سوزاند. این بدان معناست که اگر ورزش‌هایی انجام می‌دهید که عضلات بیشتری را درگیر می‌کنند، به اکسیژن بیشتری نیاز خواهید داشت و این بدان معناست که برای دریافت اکسیژن به انرژی بیشتری نیاز دارید (کالری بیشتری می‌سوزانید). اگر تا به حال طناب پریده اید، می دانید که با اولین پرش ها ضربان قلب به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و بدن شروع به سوزاندن کالری می کند.

خوب، اگر هنوز متقاعد نشده‌اید که طناب پرش فوق‌العاده است، به ما بپیوندید تا ۷ دلیل برای اینکه طناب زدن تا این حد موثر است و دیدگاه شما را نسبت به این تمرین تغییر می‌دهد را به‌روز می‌کنیم.

طناب زدن باعث افزایش انعطاف پذیری و کشش ماهیچه های ساق پا می شود و خطر آسیب دیدگی پا را کاهش می دهد. اگر به طور منظم خود را طناب بزنید، ماهیچه های ساق پا تقویت شده و خاصیت ارتجاعی تاندون ها و رباط های پاهای شما افزایش می یابد. در طول تمرین طناب زدن سعی کنید پاشنه پا را پایین بیاورید.

طناب زدن تعادل و هماهنگی بدن را افزایش می دهد. ریتم طناب زدن به افزایش هماهنگی پا، چشم و دست کمک زیادی می کند.

طناب زدن آگاهی بدن شما را بهبود می بخشد. با کمک ورزش با الگوهای حرکتی بدن خود آشنا می شوید که باعث بهبود ارتباط سیستم عصبی با مغز، مچ دست و پا می شود. این موضوع آگاهی بدن و ارتباط موثرتر اندام ها با یکدیگر به ویژه در سالمندان و میانسالان و سالمندان اهمیت پیدا می کند.

طناب زدن به شما کمک می کند تا شدت تمرینات دایره ای را افزایش دهید. تمرینات قدرتی که شامل حرکات متناوب برای کار با گروه‌های ماهیچه‌ای مختلف است، ضربان قلب شما را افزایش داده و سلامت قلب و عروق شما را بهبود می‌بخشد. حال اگر یک تمرین طناب پرش ثابت به آن اضافه کنید، شدت تمرین شما به طرز چشمگیری افزایش می یابد. همچنین اگر می خواهید کالری بیشتری بسوزانید، در پایان تمرین دو تا سه دقیقه طناب زدن اضافه کنید.

با این دستگاه قابل حمل به سفر بروید! بسیاری از هتل های مدرن و امروزی اتاقی با چندین وسیله ورزشی اولیه را برای مهمانان خود فراهم می کنند که مطمئنا یکی از آنها طناب ورزشی است.

خوب، این خبر بسیار خوبی است. اما خبر بد این است که کیفیت این وسایل ورزشی گاهی اوقات ناکافی است و به جای اینکه برای شما مفید باشد، می تواند به بدن شما آسیب برساند. هرگز سعی نکنید برنامه ورزشی خود را به دلیل مسافرت تغییر دهید، زیرا ممکن است یک هفته چند هفته تاخیر داشته باشید.

بهتر است وسایل ورزشی لازم را با خود ببرید. اگر طناب ورزشی همراه خود دارید (تقریبا همه هتل ها فضایی برای طناب زدن دارند)، می توانید با خیال راحت سفر کنید.

فضای سبک و کاهش یافته طناب ورزشی به شما این امکان را می دهد که به پارک مورد علاقه خود بروید. (باشگاه حمل): بسیاری از پارک های شهر دارای امکانات و تجهیزات ورزشی هستند که می توانید از آنها برای ورزش استفاده کنید، حتما طناب ورزشی خود را برای انجام تمرینات کامل بدن همراه داشته باشید و همه را درگیر عضلات خود کنید. تمام تمرینات خود را با طناب پرش ترکیب کنید و بعد از هر تمرین به طور متناوب به مدت دو یا سه دقیقه با طناب بپرید و سپس به تمرین بعدی بروید.

با طناب زدن 200 کالری بسوزانید! میزان کالری سوزانده شده با طناب زدن برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند بسیار مهم است. به ازای هر دقیقه طناب زدن، 10 کالری می سوزانید به علاوه عضله سازی در پاها، باسن و شانه هایتان. این بدان معناست که با دوبار پریدن طناب به مدت 10 دقیقه (یعنی 1000 کالری در هفته) 200 کالری می سوزانید!

فواید طناب زدن برای تناسب اندام

طناب‌زدن کمک می‌کند تا بتوانید شدت تمرینات دایره‌ای را بیشتر کنید

لاغری و کاهش وزن در کمتر از نیم ساعت تنها در 15 دقیقه

دیلی میل مقاله ای با عنوان لاغری در 15 دقیقه منتشر کرد که توسط کارشناسان کاهش وزن u-shape.co.uk تکمیل شد. توصیه های ارائه شده دور از پیچیدگی است و فرد دارای اضافه وزن را با ساده ترین روش ممکن به کاهش وزن نزدیک می کند. افرادی که با مشاوره این مرکز لاغر شده اند اغلب افراد دارای اضافه وزن بوده اند و نام آنها پس از کاهش وزن در بین رکوردداران بوده است.

آیا طناب زدن باعث از دست دادن شکم و پهلو می شود؟

همانطور که این مرکز توصیه می کند، برای لاغری با طناب بپرید، اما با طناب بپرید که وزن و چربی شما را بسوزاند. شاید فکر می کنید این روش به دلیل سادگی کارآمد نیست و آن را دوست ندارید، اما قطعا یکی از قدرتمندترین روش های کاهش وزن است، اما به روشی که در این قسمت خواهید آموخت.

روش جادویی و فوق العاده طناب زدن برای کاهش وزن در 15 دقیقه

«نادیا فیرودر» متخصص تناسب اندام این مرکز ادامه می دهد: برای کاهش وزن سریع، شاید خیلی سریعتر از آنچه فکر می کنید با طناب زدن، این روش طناب زدن را انجام دهید.

یک طناب مناسب اندازه خود تهیه کنید

برای شروع، طناب زدن را سریع و روی هر دو پا به مدت 30 ثانیه انجام دهید. توجه داشته باشید که هنگام پریدن دست های شما چرخانده باشد و هنگام پریدن ارتفاع پاهایتان زیاد نباشد.

پس از 30 ثانیه، برنامه اصلی چربی سوزی با طناب زدن آغاز می شود.

حالا به مدت 5 دقیقه بدون توقف روی یک پا طناب بپرید. اگر خسته شدید و نیاز به توقف دارید، می توانید چند ثانیه مکث کنید و دوباره شروع کنید. مکث شما نباید بیشتر از چند ثانیه باشد.

بعد از 5 دقیقه از بازی اول، نوبت به بازی بعدی می رسد. همین روش را به مدت 5 دقیقه روی پای بعدی تکرار کنید.

تا اینجا 10 دقیقه شما تمام شده است و باید 5 دقیقه باقیمانده را به قسمت های مساوی تقسیم کنید و دوباره طناب پرش را روی یک پا انجام دهید.

2 دقیقه و 30 ثانیه روی پای چپ و 2 دقیقه و 30 ثانیه باقیمانده روی پای راست طناب بزنید.

برای کاهش وزن با طناب بپرید

این روش طناب زنی برای لاغری شما یکی از روش های اثبات شده برای کاهش وزن سریع است تا هر روز آن را به طور مداوم و صحیح انجام دهید. طبق مطالعات، فواید 10 دقیقه طناب زدن برای بدن تقریباً به اندازه 45 دقیقه دویدن است.

اگر برای کاهش وزن عجله دارید، باید منابع چربی سوزی طبیعی و گیاهی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

توصیه «نادیا فیرودر» در فهرستی کوتاه و مختصر در سایت دیلی میل ارائه شد.

کارشناس تناسب اندام این مرکز می گوید: برای کاهش وزن از اسیدهای چرب امگا 3 و دانه کتان استفاده کنید. سیب بهترین میان وعده برای زنان و مردانی است که برای کاهش وزن رژیم دارند.

سایر مزایای کاهش وزن با طناب در 15 دقیقه:

محققان می گویند انجام تمرینات ورزشی که شامل حرکات عمودی و پرش هایی مانند پریدن روی طناب است در کاهش احساس گرسنگی بسیار مفید است. این کاهش اشتها باعث می شود فرد دیرتر احساس گرسنگی کند و میل به غذای کمتر و در نهایت کاهش وزن را به دنبال داشته باشد.

طناب زدن به مدت یک ساعت حدود 1000 کالری می سوزاند

طناب زدن ضربان قلب و فشار خون را بهبود می بخشد.

طناب زدن باعث تقویت عضلات شکم برای ثبات بیشتر بدن، عضلات پا برای پرش و شانه ها برای طناب زدن به دلیل فعالیت کل بدن می شود.

طناب زدن اصولی و صحیح ضربه های کوچک و حرکات ناگهانی را به مفاصل بدن وارد می کند.

طناب زدن ضربان قلب و فشار خون را بهبود می بخشد.

طناب زدن تراکم استخوان را بهبود می بخشد و از پوکی استخوان جلوگیری می کند یا به تاخیر می اندازد.

منبع: iranbanou.com

اگر از رفتن به باشگاه، دویدن یا استفاده از وسایل ورزشی خانگی خسته شده اید، طناب زدن یک تمرین ارزان قیمت است که می تواند در فضای کوچک انجام شود. در طناب زدن، گردش خون و دستگاه تنفسی با فعالیت هوازی تقویت شده و آمادگی لازم را دریافت می کنند. فردی که فعالیت خود را بر پایه طناب پرش قرار می دهد، عضلات بزرگ و مهم بدن را درگیر می کند و این یک تمرین اساسی برای تقویت عضلات و قدرت بخشیدن به عضلات بدن است.

مرتبط:  چرا در هنگام برخورد ورقه اقیانوسی با ورقه قاره ای ورقه اقیانوسی به زیر ورقه قاره ای فرو رانده می شود

هنگام طناب زدن، ضربان قلب افزایش می یابد به طوری که می توان فرکانس را به 160-180 ضربه در دقیقه افزایش داد. میزان اکسیژن مصرفی نیز 60-80 درصد حداکثر اکسیژن مصرفی یا بیشتر است. 10 دقیقه طناب زدن به اندازه 30 دقیقه دویدن در بهبود وضعیت بدنی موثر است. میزان بهبود تناسب اندام مرتبط با ورزش رابطه مستقیمی با شدت ورزش دارد.

فواید طناب زدن

دکتر کوپر، مؤسس انجمن تحقیقات ایروبیک در دالاس، تگزاس و همچنین مخترع سیستم امتیازدهی برای تأثیر ورزش های مختلف، می گوید: امتیازگیری با طناب از هیچ ورزش دیگری کمتر نیست. در حال حاضر میلیون ها مرد و زن از پیر و جوان در سراسر جهان در حال بازی طناب کشی هستند و از آن لذت می برند.

یکی از فواید طناب زدن این است که تنش را کاهش می دهد و سطح انرژی را افزایش می دهد و تناسب اندام را 30 برابر سریعتر از قبل می کند. در تحقیقی که در مرکز تناسب اندام دانشگاه ایلینویز انجام شد، از شرکت کنندگان خواسته شد تا به مدت پنج روز و به مدت 60 دقیقه به مدت یک هفته تا آنجا که می توانند طناب بپرند، نتیجه این تحقیق بسیار تعجب آور بود و تغییرات فیزیکی زیر به وجود آمد:

افزایش قدرت زانو و پا

سایز عضلات پا را افزایش دهید

توانایی پرش بهتر (برخی می توانند 11.5 سانتی متر بیشتر بپرند)

سرعت دویدن را افزایش دهید

علاوه بر این، بدن آنها بسیار چابک تر و منعطف تر شده بود، ظرفیت تنفس آنها افزایش یافته بود و قلب آنها نیز قدرت یافته بود.

طناب پرش و کالری بسوزانید

طناب زدن روشی عالی برای سوزاندن چربی های اضافی بدن و کاهش وزن است البته لازم به ذکر است که بهترین راه برای کاهش وزن محدود کردن مصرف غذاست و ورزش نکردن فقط در کنار رژیم غذایی توصیه می شود. طبق برآورد موسسه ملی بهداشت ایالات متحده، هر ساعت طناب پریدن با شدت متوسط ​​تقریباً 570 کیلو کالری انرژی می سوزاند.

جالب است بدانید که هر دقیقه طناب زدن در یک فرد متوسط ​​حدود 9 تا 12 کیلو کالری انرژی مصرف می کند که این انرژی معادل انرژی مصرف شده در ورزش با سرعت حدود 10 کیلومتر در ساعت است که سرعت بالا محسوب می شود. . تمرینات بدنی ظرفیت قلبی تنفسی را افزایش می دهد و به دلیل فشاری که به استخوان های اندام تحتانی وارد می کند، خاصیت ضد پوکی استخوان دارد و عضلات و تاندون ها را تقویت می کند.

افزایش تراکم استخوان

محققانی که وضعیت استخوان را در ورزشکاران و افراد مسن مطالعه کرده اند، می گویند که بهترین ورزش برای بهبود تراکم استخوان صرفاً بالا و پایین پریدن است. اگر استخوان ها به اندازه کافی قوی باشند، افراد برای بهبود پوکی استخوان نیازی به ورزش بیشتر ندارند. البته افرادی که سابقه شکستگی استخوان یا سابقه خانوادگی پوکی استخوان دارند باید قبل از انجام این ورزش با پزشک مشورت کنند.

سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

پزشکان پزشکی ورزشی طناب زدن را توصیه می کنند. مطالعات نشان داده است که طناب زدن شرایط هوازی را فراهم می کند. تهویه هوازی فرآیندی است که در آن قلب و ریه ها برای پمپاژ خون موثرتر کار می کنند و در نتیجه اکسیژن بیشتری به اندام ها و ماهیچه ها می رسانند. برای بهبود سلامت قلب و ریه، هفته ای سه تا پنج بار طناب زدن به مدت 12 تا 20 دقیقه توصیه می شود.

افزایش استقامت قلبی عروقی

طناب زدن برای تناسب اندام قلبی عروقی آنقدر خوب است که انجمن قلب آمریکا یک برنامه تلویزیونی به نام پریدن برای سلامت قلب برای بچه ها دارد که برای تشویق سلامت قلب طراحی شده است. پرش یک ورزش تمام بدن است که برای قلب مفید است زیرا آن را ادامه می دهد. قلب یک عضله است و مانند هر ماهیچه دیگری با ورزش قوی تر می شود.

هنگامی که طناب می پرید، ضربان قلب شما افزایش می یابد زیرا بدن شما باید با هر پرش بر نیروی جاذبه غلبه کند. با گذشت زمان، این افزایش قدرت منجر به بهبودهای تطبیقی ​​در آمادگی قلبی عروقی می شود. پس از چند هفته یا چند ماه طناب زدن مداوم، متوجه خواهید شد که ضربان قلب در حالت استراحت کاهش یافته است که نشان می دهد آمادگی قلبی (قلبی عروقی) شما بهبود یافته است و قلب نیازی به کار سخت برای انجام عملکردهای پایه بدن ندارد.

افزایش قدرت و استقامت

پرش یک تمرین تمام بدن است که به پایین تنه استرس وارد می کند و شما می توانید با اضافه کردن وزن به طناب، مزیتی را که بالاتنه خود از این تمرین می برد افزایش دهید.

برخی از مزایای استفاده از طناب ورزشی وزن دار نسبت به طناب ورزشی قدیمی این است که وزن به شما امکان می دهد کمی بیشتر از عضلات بدن خود برای کنترل آن استفاده کنید. شما باید حرکت طناب را کنترل کنید که ممکن است دشوار باشد. این تمرین قدرت و استقامت عضلات شما را افزایش می دهد.

هنگامی که از یک طناب ورزشی وزن دار استفاده می کنید، یک تا دو پوند به وزن بدن خود اضافه می کنید. هر بار که وزن بیشتری اضافه می‌کنید، تمرین سخت‌تر می‌شود، که می‌تواند منجر به افزایش قدرت بیشتر شود. برای تکمیل هر پرش باید سخت‌تر کار کنید، که می‌تواند کالری بیشتری بسوزاند و قدرت و تناسب اندام شما را افزایش دهد.

سرعت عمل را افزایش می دهد

از آنجایی که طناب زدن نیاز به حرکت سریع پاها و بازوها دارد، به آن ورزش پلایومتریک می گویند. عضلات با افزایش قدرت بدن در مدت زمان کوتاهی به حداکثر قدرت خود می رسند. بسیاری از تمرینات، مانند دویدن، فقط سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد، اما طناب زدن سرعت را نیز افزایش می دهد. طناب پرش روزانه می تواند به شما کمک کند سریعتر از همیشه بدوید.

با تقویت عضلات پایین تنه از صدمات جلوگیری می کند

طناب زدن از بروز ضعف در پاها جلوگیری می کند و مهمتر از همه فشار عصبی و افسردگی را کاهش می دهد و در نتیجه اعتماد به نفس را افزایش می دهد. علاوه بر این به شما این امکان را می دهد که حداکثر فعالیت بدنی را در حداقل زمان و مکان و تقریباً بدون داشتن تجهیزات گران قیمت انجام دهید. در نهایت هر جا که می روی طناب را با خود ببر.

هماهنگی اعصاب و عضلات را بهبود می بخشد

وقتی طناب می پرید، روی حرکات پا تمرکز می کنید که هماهنگی شما را بهبود می بخشد. حتی اگر از این تمرکز آگاه نباشید، ذهن شما از کاری که پاها انجام می دهند آگاه است. انجام این تمرین باعث می شود پاهای شما سبک تر شوند، به این معنی که هماهنگی بیشتری پیدا خواهید کرد و طناب زدن راحت تر خواهد بود. البته روش های مختلفی برای سیم کشی وجود دارد. در روش‌های رشته‌بندی حرفه‌ای به هماهنگی بیشتری نیاز دارید و باید هوشیارتر باشید.

حتما بخوانید: آیا طناب زدن باعث افتادگی رحم می‌شود؟

فواید طناب زدن برای لاغری و چاق شدن شکم

اگر چه برای کاهش چربی شکم مهم ترین نکته برای شما تغذیه است، اما اگر بخواهیم به جز تمرینات قدرتی یا مقاومتی، ورزش دیگری را برای خوش اندام شدن انتخاب کنیم، آن ورزش پرش خواهد بود.طناب زدن زیرا یکی از بهترین تمرینات ایروبیک است. و HIIT (تمرین متناوب با شدت بالا).

بعلاوه، به دلیل توانایی بالای کالری سوزی، گزینه ای ارزان، سرگرم کننده و موثر است.طبق تحقیقات، به طور متوسط ​​در هر ساعت 1300 کالری انرژی مصرف می شود. البته ساعت متوالی یا پراکنده بودن آن ذکر نشده است.

تمرین طناب زدن برای چربی سوزی

طناب زدن آسیب های پا و مچ پا را کاهش می دهد

بله، فواید طناب زدن به سلامت قلب و کاهش چربی ختم نمی شود، ورزشکاران بسکتبال، تنیس، فوتبال و ورزش های مشابه بیشتر مستعد آسیب دیدگی مچ پا هستند، طناب زدن نه تنها هماهنگی در قسمت پایین تنه را بهبود می بخشد، بلکه قدرت را نیز افزایش می دهد. در عضلات اطراف مفصل مچ پا که خطر آسیب دیدگی در این قسمت ها را کاهش می دهد.

حتما بخوانید: مهمترین و بهترین فواید ورزش چیست؟

فواید طناب زدن بر روی مغز با بهبود عملکرد شناختی

در پرش، پرش شامل یادگیری الگوهای حرکتی جدید است که ارتباط سیستم عصبی بین مغز، مچ دست و عضلات پا را بهبود می بخشد، که در نهایت می تواند به بهبود عملکرد شناختی کمک کند. عملکرد شناختی بالا در سنین بالا اهمیت بیشتری پیدا می کند.

مرتبط:  چرا جبران خسارت بیشتر از یک اظهار تاسف خشک و خالی است

افزایش تراکم استخوان یکی از مزایای طناب زدن است

دکتر دانیل دبلیو بری، محقق و استادیار پزشکی در دانشگاه کلرادو که روی استخوان های افراد مسن و ورزشکاران مطالعه کرده است، می گوید: بهترین ورزش برای بهبود تراکم استخوان طناب زدن است! البته ممکن است کمی اغراق کنند، اما بی دلیل این را نمی گویند 🙂

بر اساس نتایج تحقیقات منتشر شده در نیویورک تایمز، مطالعاتی بر روی موش های صحرایی در ژاپن انجام شده است. در این تحقیق موش ها 40 بار از روی مانع پریدند و 40 بار فرود آمدند. پس از 24 هفته، تراکم استخوان آنها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. توجه بیشتر شده بود.

عضلات درگیر و فعال در تمرین طناب زدن

مضرات طناب زدن

اگرچه طناب زدن می تواند یک تمرین شدید باشد که باعث ایجاد قدرت و استقامت کوتاه مدت می شود، اما ممکن است بهترین گزینه ورزشی برای همه نباشد. اگر مشکلات قلبی دارید، قبل از انجام این ورزش یا هر نوع ورزش تناسب اندام با پزشک خود مشورت کنید. قلب شما هنگام پریدن با طناب به شدت پمپ می کند، بنابراین باید مطمئن شوید که سیستم قلبی عروقی شما قادر به رسیدگی به خواسته های وارد شده به آن در هنگام پریدن است.

در حالی که بدن اکثر بزرگسالان سالم معمولاً می تواند پریدن را تحمل کند، اگر مشکلات لگن، زانو، مچ پا یا پا دارید، با احتیاط ورزش کنید و وزن را به تدریج افزایش دهید. قبل از شروع هر برنامه ورزشی که باعث ایجاد تقاضای سنگین در قسمت آسیب دیده بدن می شود، با پزشک یا فیزیوتراپ خود مشورت کنید.

طناب زدن یک تمرین مقاومتی و موثر است. شما به معنای واقعی کلمه بالا و پایین می پرید و برای برخی ممکن است راحت ترین حرکت نباشد یا ممکن است به پشت یا پایین بدن فشار وارد کند و باعث ناراحتی شود. تکنیک خوب و افزایش تدریجی زمان تمرین دو عامل موثر هستند.

تاثیر طناب زدن آنقدرها هم که فکر می کنید عالی نیست. مطمئناً تأثیرگذارتر از شنا یا دوچرخه‌سواری است، اما به اندازه دویدن یا آهسته دویدن تأثیرگذار نیست زیرا هنگام طناب زدن وزن خود و تأثیر گرانش روی هر دو پا را متعادل می‌کنید. اما وقتی می دوید و می دوید، هر بار که به جلو یا عقب حرکت می کنید، کل وزن بدن شما روی یک لگن، یک زانو، یک مچ پا قرار می گیرد.

آیا طناب زدن برای زنان مضر است؟

خیر، این ورزش نه تنها برای خانم ها مضر نیست و از نظر علمی مضر بودن آن ثابت نشده است، بلکه فواید زیادی برای خانم ها دارد. مراقب باشید، بسیاری از فعالیت های ورزشی سخت تر از طناب زدن هستند، اما زنان در آنها فعال هستند!

آیا ورزش با طناب باعث افتادگی رحم در خانم ها می شود؟

از نظر علمی معمولا این ورزش مشکل خاصی برای افراد ایجاد نمی کند. به طور کلی در این ورزش ها تفاوت چندانی بین زن و مرد وجود ندارد. فقط به ندرت ممکن است بیماری هایی در دستگاه تناسلی زنان (مانند رحم و زائده های لگن) وجود داشته باشد که باعث شل شدن و ناپایداری این قسمت ها شود و در این موارد انجام چنین ورزش هایی می تواند بیماری فرد را تشدید کند.

یکی از شایع ترین نگرانی ها در مورد بند ناف افتادگی رحم به خصوص در زنان باردار است. افتادگی رحم زمانی اتفاق می‌افتد که رباط‌هایی که رحم را نگه می‌دارند ضعیف می‌شوند و رحم نمی‌تواند در جای خود بماند، در چنین شرایطی و در زنان باردار، هر گونه فعالیت ورزشی شامل پریدن و حرکات پرش می‌تواند مضر باشد، نه در شرایط دیگر. یا زنان

طناب زدن برای کسانی که وزن یا ضعف بالایی دارند و پوکی استخوان یا مشکلات زانو دارند مضر است.

این بیماری ها بسیار نادر هستند و در صورت وجود توصیه های کافی توسط پزشک معالج ارائه می شود. در غیر این صورت هیچ مانع دیگری برای انجام این ورزش ها وجود ندارد. ضمناً توجه داشته باشید که در صورت بالا رفتن سن، بیماری قلبی و یا سایر بیماریهای خاص، در این موارد باید احتیاطات لازم و خاص صورت گیرد که البته ربطی به این ورزش خاص ندارد و در همه ورزشها مشترک است. . .

همچنین، این ایده که طناب زدن باعث شل شدن اندام هایی مانند قفسه سینه می شود، درست نیست، اما پوشیدن تاپ های تنگ می تواند اثرات احتمالی ضربه را در زنان کاهش دهد.

بسیاری از افرادی که مشکلات پزشکی ناشی از بی تحرکی دارند می توانند با طناب زدن ناراحتی خود را درمان کرده یا از آن جلوگیری کنند طناب زدن برای افراد سالم مضر نیست اما برای افرادی که مشکلات ارتوپدی اندام تحتانی دارند، خانم های باردار و کسانی که مبتلا هستند توصیه می شود. پروتزهای طبی مختلف که قابل جابجایی هستند، نباید بدون مشورت با پزشک خود سیم را بزنند.

حتما بخوانید: 9 برنامه اینتروال طناب زدن برای چربی سوزی و افزایش علمکرد

ابزار مورد نیاز برای ساخت طناب

درست است که طناب زدن یک ورزش ارزان قیمت است، اما ایمنی ضروری است: شما به یک جفت کفش خوب و یک طناب متناسب با اندازه خود نیاز دارید.

مواد طناب مناسب

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک طناب پرش را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. طناب می تواند مواد مختلفی مانند پلاستیک، نایلون یا الیاف پشم داشته باشد طناب های پلاستیکی سریعتر هستند و ورزشکاران حرفه ای مانند بوکسورها از آنها استفاده می کنند، اما برای شما نوع طناب تفاوت زیادی در عملکرد شما ایجاد نمی کند. پس طبق سلیقه خود طناب خود را انتخاب کنید اما در هنگام خرید باید دو نکته را رعایت کنید و آن طول طناب و اندازه طناب است.

طول طناب

برای اینکه بفهمید طناب چقدر برای شما مناسب است، دو پای خود را به هم نزدیک کرده و در وسط طناب قرار دهید، سپس دسته های طناب را به سمت بالا بکشید، اگر طول طناب برای شما مناسب است، باید به آن برسد. وسط قفسه سینه و اگر بلندتر یا کوتاهتر هستید در پرتاب طناب مشکل خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: آموزش روش صحیح طناب زدن – ۸ حرکت تصویری

کفش مناسب برای طناب زدن

علاوه بر خود طناب، باید به نکات دیگری نیز توجه کنید. شما باید یک جفت کفش ورزشی مناسب داشته باشید تا:

باید کفی مناسب به خصوص روی انگشتان پا داشته باشد

ثبات و ثبات خوبی دارند

حمایت خوبی برای مفصل مچ پا ایجاد کنید

پاهای قوس دار داشته باشید

زیره کفش باید انعطاف پذیری خوبی داشته باشد

کفش های بسکتبال و تنیس برای طناب زدن خوب هستند، اما کفش های دویدن می توانند به پاهای شما فشار بیاورند. معمولاً برای این منظور کفش های متقاطع با کف نرم مناسب هستند.

کجا ببندم

به سنگ و موزاییک نچسبید، زیرا فشار زیادی به پاها و مفاصل شما وارد می کند. تشک ورزشی، کف چوبی و حتی فرش سطوح مناسبی برای پرش هستند.

چه نکاتی را در طناب رعایت کنید

انتهای طناب را به آرامی اما محکم نگه دارید.

آرنج های خود را نزدیک بدن نگه دارید و شانه های خود را شل کنید.

زانوهای خود را کمی خم کنید و از مچ دست خود استفاده کنید تا طناب را در یک قوس ملایم بالای سر خود بچرخانید.

هنگام پریدن سر و پشت خود را صاف نگه دارید. پشت خود را به جلو خم نکنید.

طناب را با مچ دست بچرخانید، نه بازوهایتان.

سر و گردن خود را صاف و رو به جلو نگه دارید و سعی کنید چشمان خود را روی نقطه ای در مقابل خود متمرکز کنید.

از طریق بینی نفس بکشید نه با دهان.

زیاد بالا نپرید، زیرا این کار می تواند به زانوها و مچ پا فشار بیاورد.

به خاطر داشته باشید که طناب زدن می تواند به سرعت ضربان قلب شما را افزایش دهد، بنابراین قبل از اضافه کردن طناب زدن به برنامه ورزشی خود با پزشک خود مشورت کنید.

برنامه تحریک کننده

شاید در ابتدا طناب زدن به مدت 10 دقیقه برای شما سخت و کسل کننده باشد. برای تنوع بیشتر می توانید حرکات شنا یا بارفیکس را در فواصل طناب پرش انجام دهید.

به عنوان مثال، این یک برنامه است:

به مدت 3 دقیقه طناب بزنید.

یک دقیقه استراحت کنید، سپس تا جایی که می توانید بارفیکس را انجام دهید.

3 دقیقه دیگر طناب بزنید.

یک دقیقه دیگر استراحت کنید، سپس تا حد امکان حرکات را انجام دهید.

و در پایان 3 دقیقه دیگر طناب بزنید.

در ادامه بخوانید

چرا افراد هنگام طناب زدن دچار سردرد می شوند؟

آموزش فر کردن برای لاغری شکم + آیا فر کردن مضر است؟

مرتبط:  چطور با خارج از کشور تماس بگیریم

تهیه و تدوین: elmevarzesh.com

آیا از فواید طناب زدن می دانید؟ این روزها بیشتر در مورد فواید طناب زدن برای کاهش وزن و سلامت صحبت می شود. اما چقدر این موضوع صحت دارد؟ طناب کشی یکی از ورزش های ساده و پرطرفدار است که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

در این مقاله در مورد فواید طناب زدن برای کاهش وزن و دیگر مزایای آن و همچنین معایب و شایعات پیرامون این ورزش صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر شما یک تکنسین دسترسی با طناب هستید، به ما بپیوندید!

مهمترین مزایای طناب زدن

طناب زدن یکی از بهترین ورزش های هوازی است. خلاصه مزایای طناب زدن به شرح زیر است:

چابکی شما را افزایش می دهد؛

طناب زدن عضلات شما را تقویت می کند.

هماهنگی خوبی بین عصب و عضله ایجاد می کند.

مهمتر از آن، به طور قابل توجهی عملکرد سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد.

خرید طناب یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. زیرا طناب سلامت کلی شما را بهبود می بخشد. برای انجام این ورزش نیاز به فضای خاصی نخواهید داشت. آن را دریافت کنید، تایمر گوشی خود را روشن کنید و کمی خلاقیت به تمرین خود اضافه کنید.

طناب زدن چقدر کالری می سوزاند؟

تعداد کالری سوزانده شده در طول ورزش تا حد زیادی به مدت زمان تمرین، شدت و وزن فرد بستگی دارد. اما کالری مصرفی طناب زدن می تواند به 15-20 کالری در دقیقه برسد. چند عامل کلیدی وجود دارد که بر تعداد کالری سوزانده شده در حین طناب زدن تاثیر می گذارد، از جمله:

لستر

سرعت رانندگی

تعداد پرش ها

مدت زمان تمرین

به عنوان مثال، اگر یک فرد 68 کیلوگرمی با سرعت 1 پرش در ثانیه (60 پرش در دقیقه) به مدت 10 دقیقه طناب بپرد، بیش از 100 کالری در دقیقه می سوزاند. در حالی که اگر یک فرد 91 کیلوگرمی به مدت 15 دقیقه با 2 پرش در ثانیه (120 در دقیقه) طناب بپرد، حدود 300 کالری در دقیقه می سوزاند.

بنابراین میزان چربی سوزانده شده به وزن فرد، سرعت تمرین و شدت تمرین او بستگی دارد و نمی توان رقم خاصی را در نظر گرفت.

طناب زدن برای کاهش وزن موثر است اما مهمترین عامل کاهش وزن موفق تغییر برنامه غذایی و کاهش کالری دریافتی است.

فواید طناب زدن برای کاهش وزن

پرش به دلیل ماهیت هوازی خود یکی از ورزش هایی است که کالری زیادی می سوزاند. در عین حال، از مزایای طناب زدن کالری اضافی می سوزانید، تقریباً تمام ماهیچه های بدن خود را درگیر می کنید و پایین و بالاتنه خود را تقویت می کنید.

اگر می خواهید بدانید طناب زدن برای کاهش وزن چرا و چگونه فواید دارد، باید گفت که دلیل کاهش وزن با طناب به شرح زیر است: بدن انسان برای جذب یک لیتر اکسیژن حدود 5 کالری می سوزاند. این بدان معناست که هرچه تمرین شما عضلات بیشتری را درگیر کند و اکسیژن بیشتری بسوزاند، کالری بیشتری می سوزاند.

اگر تا به حال طناب پریده اید، می دانید که چند پرش اول ضربان قلب شما را بالا می برد و بدن شما شروع به سوزاندن کالری می کند.

فواید طناب زدن برای کل بدن

اگر هنوز به فواید طناب زدن برای سلامتی، کاهش وزن و چربی سوزی شک دارید، این بخش را با دقت بخوانید. در این قسمت 6 دلیل برای تاثیرگذاری این ورزش بیان می کنیم.

1. موثر در لاغری انعطاف پذیری و کاهش صدمات

از دیگر فواید طناب زدن باید گفت که در کاهش وزن موثر است، همچنین باعث افزایش انعطاف بدن و خاصیت ارتجاعی عضلات ساق پا می شود. همچنین خطر آسیب دیدگی پا را کاهش می دهد.

2. تقویت عضلات پا

قبل از اینکه به توضیح طناب زدن برای کاهش وزن بپردازیم، اگر به طور منظم طناب بپرید، عضلات ساق پا تقویت شده و خاصیت ارتجاعی تاندون ها و رباط های شما نیز افزایش می یابد. در طول تمرین طناب زدن سعی کنید روی نوک انگشتان خود بایستید.

3. افزایش تعادل و هماهنگی اعضای بدن

یکی دیگر از فواید طناب زدن افزایش و تقویت تعادل و هماهنگی بدن است. ریتم طناب زدن به افزایش هماهنگی بین پاها، چشم ها و دست ها کمک می کند.

4. بهبود آگاهی بدن

در مورد فواید طناب زدن باید گفت که آگاهی از بدن شما را بهبود می بخشد. با کمک ورزش با الگوهای حرکتی بدن خود آشنا می شوید. این آشنایی باعث بهبود ارتباط سیستم عصبی با مغز، مچ دست و پا می شود. این موضوع شناخت بدن و ارتباط موثرتر اندام ها با یکدیگر به ویژه در افراد مسن و میانسالان و سالمندان اهمیت زیادی پیدا می کند.

5. به افزایش شدت تمرینات مداری کمک می کند

طناب زدن به شما کمک می کند تا شدت تمرینات دایره ای را افزایش دهید. تمرینات قدرتی که شامل حرکات دوره ای برای کار با گروه های مختلف عضلانی است، ضربان قلب شما را افزایش داده و سلامت و استقامت قلب و عروق شما را افزایش می دهد.

توجه: اگر یک تمرین ثابت به آن اضافه کنید، شدت تمرین شما به طرز چشمگیری افزایش می یابد. اگر می خواهید طناب زدن را برای کاهش وزن و کالری سوزی تجربه کنید، در پایان تمرین خود دو تا سه دقیقه چمباتمه زدن را با این وسیله اضافه کنید.

6. امکان استفاده از آن در مکان های مختلف

ششم مزیت های طناب پرش قبل از توضیح طناب پرش برای وزن کم و فضای کم طناب ورزشی است تا بتوانید به پارک مورد علاقه خود بروید. (باشگاه ترکیبی): بسیاری از پارک های شهرداری دارای امکانات و تجهیزات ورزشی هستند که می توانید از آنها برای ورزش استفاده کنید.

حتما این دستگاه فوق العاده را برای انجام تمرینات کامل بدن و درگیر کردن تمام عضلات خود همراه داشته باشید. تمام تمرینات خود را با طناب پرش ترکیب کنید و بعد از هر تمرین به طور متناوب به مدت دو یا سه دقیقه با طناب بپرید و سپس به تمرین بعدی بروید.

7. کالری سوزی بالا

طناب زدن چقدر کالری می سوزاند؟ از مزایای طناب زدن لذت ببرید و 200 کالری بسوزانید! طناب زدن برای کاهش وزن موثر است. میزان کالری سوزانده شده در این ورزش برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند بسیار مهم است. با هر دقیقه ورزش، 10 کالری می سوزانید به علاوه عضله سازی در پاها، باسن و شانه هایتان. این بدان معناست که با دوبار پریدن طناب به مدت 10 دقیقه 200 کالری می سوزانید (یعنی 1000 کالری در هفته).

چرا طناب زدن یک چربی سوز عالی است؟

در این تصویر برخی از دلایل شگفت انگیز طناب زدن و فواید طناب زدن نشان داده شده است.

آسیب و از بین رفتن طناب

همه چیز را در مورد فواید طناب زدن برای لاغری و سلامتی گفته ایم، در ادامه می خواهیم در مورد آسیب ها و عوارض احتمالی آن صحبت کنیم. طناب زدن برای کسانی که بدنی قوی و ورزیده دارند خوب است.

به عبارت دیگر، اگر خیلی ورزشکار و قوی نیستید، طناب زدن برای کاهش وزن شروع خوبی نیست. زیرا وزن اضافی شما می تواند فشار زیادی به کمر و زانوهای شما وارد کند و به آنها آسیب برساند.

رابطه بین طناب کشی و افتادگی رحم

آیا تار زدن باعث افتادگی رحم می شود؟ این شایعه مانند سایر شایعات در ورزش بانوان است! پاسخ بسیار کوتاه این است: در زنی که سابقه مشکلات داخلی ندارد، طناب زدن معمولی (حدود بیست دقیقه در روز) هرگز باعث چنین اتفاقات عجیبی نمی شود!

طناب زدن برای چه کسانی ممنوع است؟

با بیان فواید طناب زنی و طناب زدن برای کاهش وزن، باید گفت برای افرادی که اضافه وزن دارند، با طناب زدن زیاد، احتمال آسیب به مفاصل زانو و پشت وجود دارد. اگر بدن شما به اندازه کافی قوی نیست، نباید برای مدت طولانی طناب بپرید. همچنین در صورت وجود سابقه افتادگی رحم و سنگینی یا مشکلات داخلی در خانمی، بهتر است قبل از طناب زدن (یا هر ورزش دیگری) با پزشک متخصص خود مشورت کند.

برای خانم باردار یا خانمی که تازه زایمان کرده است، پریدن به هیچ وجه توصیه نمی شود. در نهایت کسانی که دارای استخوان های نرم، فتق دیسک کمر، مشکلات زانو و پوکی استخوان هستند باید از این ورزش اجتناب کنند.

آخرین کلمه

در این مقاله در مورد فواید طناب زدن و طناب زدن برای کاهش وزن و کل بدن صحبت کرده ایم. این تمرین هوازی مفید تاثیر خوبی روی بدن شما دارد.

همچنین در مورد تاثیر طناب بر سلامتی و کاهش وزن صحبت کردیم و در مورد مزایا، معایب و ممنوعیت های این ورزش صحبت کردیم. خواندن این مقاله در مورد فواید طناب زدن به شما کمک می کند تا از فواید طناب زدن مطلع شوید.

منبع: کالری سوزانده شده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا