چرا دشمنان اسلام نتوانستند دین اسلام را از بین ببرند

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی (ایکنا)، آیت الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه 16 شهریور در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه های علمیه، گفت: رمز موفقیت در آموزش و پرورش این است که در راه روشنگری و معرفت فیض است. یعنی طلبه باید هم مؤدب باشد و هم با فضیلت تا بتواند در جامعه تأثیر بگذارد. آنها باید مانند بیگناهانی که به زبان هر ملتی با آنها صحبت می کردند به همه ابزار تبلیغ مجهز شوند. نهر با هر قدمی که برمی دارد برایش حسنات نوشته می شود و زمین برای آن طلب آمرزش می کند و در میان جهادگران در راه خدا و پاداشی که خداوند برای شاگردان راه قرار داده نوشته می شود. دین و شریعت، ضامن نجات از جهنم است و آن آتش جهنم است. که هرکس به قصد علم و دانش از حجره و خانه نزد مولای خود برود به هر قدمی که برمی دارد ثواب دارد و بیدار نمی شود مگر اینکه آمرزیده شود. وی تصریح کرد: ابلیس و شیاطین به دنبال شکار انسان هستند و همواره به دنبال فریب مردم هستند.
علما مرزبانان دین هستند

مقتدایی گفت: در این میان علمایی هستند که دین مردم را حفظ می کنند و مرزهای اسلامی را حفظ می کنند. فضیلت مرزبانان علما که حافظ دین مردم هستند بسیار بالاتر از مجاهدانی است که جان مردم را حفظ می کنند، پس دانش آموزان باید با اشتیاق این راه را طی کنند. وی گفت: دشمنان ما در جنگ تحمیلی نتوانستند ما را از بین ببرند و امروز با این شبهات و پرسش ها سعی در منحرف کردن اذهان مردم دارند؛ تمام تلاش خود را برای نابودی اسلام انجام می دهند و در این بین دانش آموزان باید در مقابل جبهه صف آرایی کنند. آنها را

مقتدایی بیان کرد: امروز وهابیت و ادیان و مذاهب شیطانی گریبان جوانان ما را گرفته است و خوشبختانه آمارها نشان داده در جاهایی که حوزه علمیه است و علما حضور دارند این گروه ها و شبهات قابلیت گسترش و جذب را دارند. انجام نشده است، و یک دانشمند با سپاه شیطان در منطقه ای می جنگد. در این میان خداوند درها را نیز به روی مجاهدانی که خالصانه در این راه قدم گذاشته اند باز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طلاب باید بزرگانی چون بروجردی و شیخ انصاری را الگوی خود قرار دهند، گفت: امروز چهار میلیون طلبه آماج بزرگترین دشمنان اسلام اعم از وهابیت و اسلام، فرقه باطل هستند و طلاب باید این فرصت را از آنها غنیمت شمرده و برنامه ریزی داشته باشند. آنها را جذب کند.

حجت الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در شرایط کنونی هجمه دشمن به روش های مختلف انجام می شود، افزود: دین مبین اسلام و رفتار مسلمانان خشن را با انبوه سازیم دید افراطی یکی از مهمترین حملات امروز دشمن است.

وی ظهور تکفیری و گروه افراطی «داعش» در سرزمین های اسلامی را نتیجه همین بینش و تفکر دانست و یادآور شد: امروز دشمن به جای ورود به خط مقدم مقابله با دین مبین اسلام و اسلام گرایی در جوامع، متحجر شکل گرفت. و گروه های افراطی و علیه مسلمانان قرار می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه این یک نقشه استکباری است که توسط انگلیس و آمریکا و به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی انجام می شود، تصریح کرد: منشأ و منبع اصلی تشکیل گروه های افراطی مانند داعش، سلفی، وهابیت، و غیره استعمار و استکبار است. .

داعش اولین سنگر دشمن برای مقابله با اسلام است

وی با بیان اینکه دین همواره مورد هجمه گسترش خشونت و تحجر و همچنین روشنگری سکولارگرای غربی بوده است، نگاه سکولار و ترویج جامعه عاری از دین را از مهمترین اهداف دشمنان برشمرد. حملات در طول سالهای گذشته

مرتبط:  چرا na باید غیر حرفه ای باقی بماند

ستوده ادامه داد: می دانیم که زمانی وهابیت توسط «محمد بن عبدالوهاب» پایه گذاری شد، اما نباید فراموش کرد که در طول تاریخ، استعمار سابق انگلیس این فرقه افراطی را حفظ کرده و شکل داده است.

وی تبدیل دین اسلام به خشونت و رفتار مسلمانان با بینش افراطی را یکی از مهمترین و اصلی ترین برنامه های جاری دشمن در تهاجم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی علیه مسلمانان و ترویج بدعت، خرافه و… دانست. یک حمله دیگر است. دشمن علیه دین اسلام.

این مسئول با بیان اینکه در این راه دشمن با تاکتیک بدعت و خرافه و به نام شبهه به دین حمله می کند، تصریح کرد: جعل احادیث یا روایاتی که زمانی مربوط به پیامبر گرامی اسلام از سوی برخی فرقه ها بوده، در دین امروزی است. مورد حمله قرار گرفته است.

وی معتقد است رفتار برخی از مسلمانان که هیچ ارتباطی با دین و اسلام ندارند و آنها را به صورت تصنعی وارد دین کرده اند، به معضلی بزرگ برای ایجاد شبهه در دین تبدیل شده است. در حالی که دین مبین اسلام دینی است که منبع اصلی آن قرآن و مروج اصلی آن خاندان اهل بیت است و اهل بیت نیز فرموده اند: «اگر رفتار مسلمان با قرآن مطابقت نداشته باشد». یکی، یقیناً مال ما نیست، ولی به ما نسبت دادند».

ستوده ادامه داد: در واقع مگنا کارتای خداوند به عنوان قانون اصلی بشریت، قرآن است که دستور سعادت بشر است، بنابراین در شرایط کنونی با توجه به فضای مجازی و امپراتوری رسانه ای؛ این قرآن است. دشمن با استفاده از ابزارها و روش‌های زمانه موفق به عوام فریبی و محو اذهان خفته دینی و عدم آگاهی از مسائل دینی شد.

ترویج مسیحیت و یهودیت در جامعه

وی گفت: بر خلاف این ترفند، معرفی زیبایی دین باید سرلوحه تلاش ما باشد، پاسخ به شبهات با استدلال و برهان، عقلانیت به جای طرح پرسش های توهین آمیز و غیر منطقی، بحث و جدل و اثبات حقانیت امور دینی و… به عنوان یکی از ابزارهای مبارزه با حمله دشمن با ترویج بدعت و خرافه.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: معرفی دین به عنوان مهمترین ابزار پیشرفت بشر و استفاده از آیات و موضوعات علمی به جای نقل مطالب تخیلی یا مطالب آزاد مانند خواب و رویا از دیگر راه ها و روش هاست. برای جلوگیری از ورود شک به دین

وی در تشریح حمله سوم دشمن بر ترویج مسیحیت و یهودیت در جامعه تاکید کرد و آن را در مقابل دین اسلام قرار داد و خاطرنشان کرد: در این روش دین یهود به عنوان امت و دین برتر معرفی می شود و آموزه های کتاب. تورات به عنوان بهترین روش برای پیشرفت و تعالی بشر مورد تاکید قرار گرفته است.

ستوده گفت: مسیحیت نیز در این حمله به عنوان یک دین اخلاقی معرفی شده است، در صورتی که انجیل و تورات دستخوش حوادثی شده و محتوای آن توسط بشریت با توجه به مصالح عده ای خاص اصلاح و نوشته شده باشد، تناقض وجود دارد. آی تی.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در کتب تورات و انجیل به اتمام دین توسط پیامبر آخرالزمان حضرت رسول اکرم (ص) اشاره شده است و یقیناً دین کامل از سوی خداوند به آن حضرت معرفی شده است. دین اسلام

این فعال فرهنگی و مذهبی در استان هجمه به مهدویت و هتک حرمت به ساحت مقدس اهل بیت و پیامبر گرامی اسلام را از دیگر هجمه های دشمنان اسلام در سال های اخیر برشمرد و گفت: روش های نرم افزاری جدید دشمن برای نابودی فرهنگ اسلامی در سراسر جهان. اسلام فعال است و ما باید خود را در برابر این اعمال مجهز کنیم.

نقش مهم مدارس در شکل گیری باورهای جوانان

وی در عین حال به روش های مقابله با این تجاوزات در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: تحکیم باورها و اعتقادات به ویژه در بین نوجوانان و جوانان یکی از مهم ترین راه های مقابله است.

مرتبط:  چرا با روش گلخانه ای می توان هر محصولی را پرورش داد

ستوده افزود: مسلح کردن مسئولان آموزش و پرورش به نحوه تدریس بر اساس نگرش دینی و اینکه غنی ترین و قوی ترین روش تربیت نسل، آموزه های دینی است، از اولین ملزومات مقابله با تهاجم دشمن به دین است.

وی خانواده و نقش والدین خداپسند و مؤمن را در نگرش کل نگر به اعتلای نسل از دیگر روش ها برشمرد و ادامه داد: علاوه بر این آسیب های موجود جامعه باید توسط نهادها و نهادهای فرهنگی به ویژه دولت به صورت مستمر رصد شود. و برای مقابله با حمله. برنامه ریزی شود.

نسل جوان امروز واقع بین و حقیقت جو است

این مسئول به تشکیل جبهه فرهنگی و مذهبی برای مقابله با جبهه فرهنگی مقابل به عنوان راهکاری جدید برای مقابله با هجمه اشاره کرد و گفت: اما مهمترین بخش از راهکارهای مقابله با هجمه دشمن، آگاهی و اطلاع رسانی است. در مورد رفتارها و آداب و پدیده هایی که هر روز برای ما اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه فردی که آگاه و آگاه به خوبی ها و بدی های هر مشکل و اتفاقی باشد، یقیناً به خیر و زیبایی گرایش دارد، یادآور شد: در واقع بزرگترین دشمن بشریت برای پیوستن به ناهنجاری ها، جهل به سؤال است. . یک فرد آگاه همیشه می تواند خود را نجات دهد.

ستوده با تاکید بر اینکه نسل جوان امروز واقع بین و حقیقت جو است، گفت: در جامعه امروزی حرف و حدیث زیاد است، اما بحث و مدرک بسیار کم است که باید برای مقابله با هجمه های دشمن استفاده کرد. درباره دین و نظام اسلامی هر روز با روش ها و ابزارهای بی شماری در حال رشد است، تقویت استدلال مهم است.

صبح بخیر!

کاربر گرامی در حال به روز رسانی نرم افزار هستیم و متاسفانه تا دقایقی قادر به ارائه خدمات نخواهیم بود.

پیشاپیش سپاسگزاریم از صبر و شکیبایی شما.

با احترام
تیم توسعه گاما

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام! مقاله‌تون رو خوندم و واقعاً از اینکه دین اسلام به این شدت استوار و پایدار بوده مفتخرم. به نظرم دشمنان اسلام هر کاری کردن اما نتونستن بر ایمان مردم اسلامی غلبه کنن. خدا قوت به شما که این موضوع رو در مقاله‌تون به خوبی بیان کردید.

  2. سلام! مقاله‌ی خیلی خوبی بود. واقعاً بعضی نکات جالبی رو مطرح کردی که باعث شد بیشتر درباره این موضوع فکر کنم. ممنون از اینکه زحمت کشیدی و این مطلب رو به اشتراک گذاشتی.

  3. سلام! مقاله‌تون خیلی مفید و کاربردی بود. من قبلا همچین موضوعی رو بررسی نکرده بودم ولی با خوندن مقاله‌تون کلی چیز یاد گرفتم. مطالبتون خیلی ساده و روان نوشته شده و خواننده رو به فکر فرو می‌بره. خسته نباشید و موفق باشید.

  4. مقاله جالبی بود. من همیشه به دنبال یادگیری بیشتر در مورد اسلام و تاریخش هستم و این مقاله به من کمک کرد تا بیشتر درک کنم که چرا دین اسلام نتوانسته است برای همیشه از بین برود. خیلی ممنون بابت این مقاله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا