چرا بعد از عقد پشیمون شدم

موضوع

متن شما

گروه بندی

سالن

سوال مورد نظر

گزینه ها

*لطفا قبل از عضویت در ایجاد موضوعات و نظرسنجی دقت کنید زیرا امکان ویرایش یا حذف محتوا پس از انتشار وجود ندارد. علاوه بر این، شما باید قوانین و مقررات Ninisite را رعایت کنید.

صرفه جویی

انصراف دهید

ازدواج یک تعهد مادام العمر است و تصمیم آسانی نیست. به همین دلیل است که باید بدانید فردی که قرار است زندگی خود را با او بگذرانید، انتخاب درستی است. بسیاری از افراد ممکن است پس از ازدواج به دلایل طبیعی ترس و اضطراب احساس سردی و پشیمانی کنند. اما گاهی این پشیمانی می تواند واقعی و منطقی باشد. باید علائمی که باعث سردی و پشیمانی بعد از ازدواج می شود را بشناسید. در این مقاله به علائمی می پردازیم که می تواند شما را از ازدواج پشیمان کند:

پشیمانی بعد از ازدواج

نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شما در مسیر اشتباهی قرار گرفته اید و می تواند باعث سردی و پشیمانی بعد از ازدواج شود که مطلقاً نباید از آنها چشم پوشی کنید. مشکلات مالی، ناتوانی در برقراری ارتباط و عدم اعتماد به نفس تنها چند نشانه است که ممکن است به شما بگوید در نهایت پشیمان خواهید شد. و در حالی که هیچ کس به قصد طلاق ازدواج نمی کند، تصمیم به ماندن در یک رابطه در مورد برخی مسائل می تواند به شما آسیب برساند. به گفته WebMD، ماندن در یک رابطه بد می تواند اثرات منفی بر سلامت شما داشته باشد، از جمله افزایش استرس و افزایش خطر بیماری قلبی.

علائمی که ممکن است شما را از ازدواج خود پشیمان کند:

1. شما و شریک زندگیتان، تفاوت های زیادی دارید:

اگر شریک زندگی شما فردی بسیار بی خیال و شما فردی سختگیر هستید، به احتمال زیاد بحث و جدل بر سر پول موضوعی رایج در ازدواج شما است و به مرور زمان منجر به سردی و پشیمانی بعد از ازدواج می شود. اگر مشکلات مالی در رابطه شما وجود داشته باشد، ازدواج شما آسیب خواهد دید.

2. احساس کنترل شدن می کنید:

آیا شریک زندگی شما همه تصمیمات را می گیرد؟ اکنون ممکن است شخصیت مسئولیت پذیر او را تحسین کنید، اما به زودی از کنار گذاشته شدن در فرآیند تصمیم گیری خسته خواهید شد. در یک رابطه عاشقانه، هر دو طرف تصمیم می گیرند، در غیر این صورت ممکن است باعث پشیمانی بعد از ازدواج شود.

3. شما نمی توانید ارتباط برقرار کنید:

ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما ارتباط کلید هر رابطه ای است و در ازدواج بسیار مهم است که شما و شریک زندگی تان بتوانید احساسات خود را به اشتراک بگذارید و در مورد هر موضوعی صحبت کنید. مشکلات ارتباطی در یک رابطه معمولاً نشانه مشکلات است. و بسیاری از افرادی که می گویند پس از ازدواج پشیمان شده اند، قبل از ازدواج با مشکلات ارتباطی در روابط خود مواجه شده اند.

4. فکر می کنید همسرتان بعد از عقد تغییر می کند:

در حالی که درست است که افراد در طول زمان تغییر می‌کنند، اما نباید با کسی ازدواج کنید که از شریک زندگی‌تان انتظار داشته باشد عادت‌های کسل‌کننده‌اش را کنار بگذارد یا تبدیل به یک فرد متفاوت شود. شما باید با شریک زندگی خود همانطور که هستند ازدواج کنید، نه آنطور که امیدوارید. در غیر این صورت پس از ازدواج با سردی و پشیمانی مواجه خواهید شد.

5. شما مشکل اعتماد کردن دارید:

ممکن است قبل از ازدواج کوچک به نظر برسند، اما اگر مدام درگیر دروغ های همسرتان هستید، ممکن است مشکلی در زندگی زناشویی شما وجود داشته باشد و باعث سردی در دوران ازدواج شود. باور کنید که ازدواج از طریق اعتماد زنده می ماند.

مرتبط:  چطور با افکار منفی مبارزه کنیم

6. شما ارزش های خود را به اشتراک نمی گذارید:

ممکن است فکر کنید که این چیز مهمی نیست، اما بسیار مهم است که بتوانید باورها و ارزش های خود را با فردی که با او ازدواج کرده اید به اشتراک بگذارید. اگر ارزش‌های شما با شریک زندگی‌تان مطابقت نداشته باشد، در طول رابطه‌تان دچار مشکل می‌شوید و بعد از ازدواج پشیمان می‌شوید.

7. احساس انزوا می کنید:

اگر همسرتان سعی کند شما را منزوی کند، احتمالاً در طول ازدواج احساس پشیمانی و سردی خواهید کرد. در واقع، اگر شریک زندگی تان سعی کند شما را از دوستان و خانواده تان دور کند، بعداً پشیمان خواهید شد.

8. عذرخواهی نمی کنید:

در رابطه خود اختلافات زیادی خواهید داشت و هر دوی شما باید مسئولیت سهم خود را از این سرزنش ها بپذیرید. اگر شما و شریک زندگیتان نمی توانید هنگام اشتباه عذرخواهی کنید، متأسفانه باید خود را برای پشیمانی های بعد از ازدواج آماده کنید.

9. خانواده شما ، همسرتان را دوست ندارند :

اگر خانواده‌تان نشانه‌هایی را تشخیص دهند که باعث می‌شود از انتخاب شما متنفر باشند، ممکن است این نشانه‌ها واقعی باشند و آن فرد برای شما مناسب نباشد. بهتر است دلایل عدم رضایت و سردی خانواده خود را درک کنید و در مورد این مسائل با مشاور ازدواج صحبت کنید تا از پشیمانی بعد از ازدواج جلوگیری کنید.

10. اطرافیانتان درباره این ازدواج هشدار می دهند:

دوستانتان شما را می شناسند و بهترین ها را برای شما می خواهند. به آنچه آنها در مورد انتخاب شما می گویند گوش دهید. کلمات مبتنی بر احساسات را باور نکنید. گوش کنید و بررسی کنید که آیا آنها درست هستند یا نه. برای بررسی این حدس و گمان ها بهتر است از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید.

11. شما نامزدتان را با شخص دیگری مقایسه می کنید:

مقایسه علائم عشقی مشروط است و بزرگترین نشانه این است که از ازدواج با شریک زندگی خود پشیمان خواهید شد.

12. نامزدتان از لحاظ بدنی از شما سوءاستفاده می کند:

خشونت فیزیکی حد و مرز هر نوع رابطه است. اگر قبل از ازدواج از طرف همسرتان مورد آزار جسمی یا جنسی قرار گرفته اید، بدون شک بعد از ازدواج احساس سردی و پشیمانی خواهید کرد.

13. نامزدتان شخصیت مثبتی ندارد:

ازدواج با فردی که همیشه شاکی است و روحیه منفی و ناامید دارد شما را پشیمان می کند و باعث سردی در دوران ازدواج می شود.

14. او از شما پشتیبانی نمی کند:‌

حمایت نکردن از شما به این معنی است که شریک زندگی شما را به طور کامل آنطور که هستید نمی پذیرد و در رسیدن به اهدافتان از شما حمایت نمی کند. در صورت ازدواج از دستیابی به موفقیت و رویاهای خود دلسرد می شوید و ممکن است پس از ازدواج با سردی و پشیمانی مواجه شوید.

15. عیب و نقص او را دوست ندارید:

هیچکس بی عیب نیست. ما باید با کسی ازدواج کنیم که عیب هایش را دوست داریم و می پذیریم. اگر عیوب انتخابی خود را نپذیرید و از آنها متنفر باشید، در دوران ازدواج احساس سردی خواهید کرد.

16. هر دوی شما سریع تسلیم می شوید:‌

یک رابطه ارزش جنگیدن را دارد. اگر به سرعت مشکلات را کنار بگذارد، پس از ازدواج پشیمان خواهید شد.

17. با یکدیگر سازگار نیستید:

زندگی و ازدواج با مشکلات و بحران های زیادی مواجه خواهد شد که مستلزم سازگاری، انعطاف و گذشت است. برای جلوگیری از سردی بعد از ازدواج، با کسی که با او سازگاری ندارید ازدواج نکنید.

اگر بعد از ازدواج پشیمان شدیم چه کنیم؟

اول از همه با رعایت تمام علائمی که باعث سردی و پشیمانی بعد از ازدواج می شود، قبل یا بعد از عروسی خود، با یک مشاور ازدواج صحبت کنید تا از واقعی بودن این علائم در نامزدتان مطمئن شوید. اگر مطمئن هستید که همسرتان فرد مناسبی برای ازدواج نیست، چگونه باید با آن برخورد کنید؟

مرتبط:  چرا نباید شب به آینه نگاه کرد

1. با او در مورد  این نشانه ها صحبت کنید:

اولین قدم این است که با نامزدتان صحبت کنید و راهی برای حل کردن مسائل پیدا کنید. در مورد احساس خود صادق باشید.

2. رابطه را تمام کنید:‌

اگر تمام تلاش خود را برای حل مسائل انجام داده اید و نامزدتان کاری از پیش نبرده است، اگر از تصمیم خود مطمئن هستید با کمک مشاور ازدواج، رابطه را به صورت دوستانه خاتمه دهید. زندگی پر از مشکلات و درد بسیار سخت تر از پایان دادن به نامزدی است.

3. حرکت کنید:‌

خاطرات را فراموش کنید و آینده را در آغوش بگیرید.

4. رشد کنید و به یک فرد بهتر تبدیل شوید:‌

برای یافتن شریک زندگی بهتر و جلوگیری از پشیمانی بعد از ازدواج، ابتدا خود فرد بهتری باشید.

5.  فقط روابط مثبت را بپذیرید:

اگر احساس می کنید یک رابطه سمی است، فورا آن را ترک کنید.

ازدواج باید جدی گرفته شود، پس باید علائمی که نشان می دهد از ازدواج با همسرتان پشیمان هستید را بدانید. دانستن این دلایل باید شما را به مرحله بعدی انجام کاری و جلوگیری از شکست هدایت کند.

آیا ممکن است زوجین پس از ازدواج در صورت بروز مشکلات ارتباطی پشیمان شوند؟

ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما ارتباط کلید هر رابطه ای است و در ازدواج بسیار مهم است که شما و شریک زندگی تان بتوانید احساسات خود را به اشتراک بگذارید و در مورد هر موضوعی صحبت کنید. مشکلات ارتباطی در یک رابطه معمولاً نشانه مشکلات است. و بسیاری از افرادی که می گویند پس از ازدواج پشیمان شده اند، قبل از ازدواج با مشکلات ارتباطی در روابط خود مواجه شده اند.

چه زمانی باید این رابطه تمام شود؟

اگر تمام تلاش خود را برای حل مسائل انجام داده اید و نامزدتان کاری از پیش نبرده است، اگر از تصمیم خود مطمئن هستید با کمک مشاور ازدواج، رابطه را به صورت دوستانه خاتمه دهید. زندگی پر از مشکلات و درد بسیار سخت تر از پایان دادن به نامزدی است.

مقایسه شریک زندگی با افراد دیگر چه نشانه ای دارد؟

مقایسه علائم عشقی مشروط است و بزرگترین نشانه این است که از ازدواج با شریک زندگی خود پشیمان خواهید شد.

4.6/5 – (348 امتیاز)

من دختری 24 ساله هستم که چند ماه پیش به مردی 28 ساله معرفی شدم و بعد از 3 هفته نامزدی به صورت کاملا سنتی ازدواج کردیم. از هفته اول بعد از ازدواج متوجه شدم که این مرد و خانواده اش آن چیزی که من می خواستم نیستند. کم کم هر دوی ما ناسازگاری هایی داشتیم و در این 4 ماه ازدواج بیش از 4 دعوای بد با هم داشتیم که از طرف بزرگان علنی شد. این پول بود، با اینکه در این مدت هیچ هزینه ای برای من نکردند و همیشه می گفتند من دست خالی هستم. مشکل دیگر این است که این آقا در دوران نامزدی زمین خورده و مسائل جنسی اش مطرح شده است. مشکل او با دارو حل شد و سردی او نسبت به اوایل ازدواج بهبود یافت، اما نه به اندازه ای که در مردان تازه ازدواج کرده دیده ام. برای من جالب است که این مرد حتی برای نیازهای جنسی خود نمی خواهد مرا ببیند. اگر به آنها بگویم بیانیه مرا ببینند یا قبول کنند خوشحال می شوند اما اگر نگویم نمی گذارند. ما استدلال های زیادی داریم. شبی نیست که به انتخاب های بهتری که می توانستم انجام دهم و نکردم فکر نکنم. هیچ وقت نمی خواستم حسرت گذشته را بخورم، اما فقط 4 ماه است که کار می کنم، خیلی لاغر و رنگ پریده هستم، موهایم سفید می شود. من 1 ماهه میرم دکتر مغز و اعصاب و قرص ضد افسردگی میخورم ولی فرقی نکرده. خانواده ام 100 درصد مخالف طلاق من هستند با اینکه هفته اول گفتم با هم کار نکردیم. حالا می ترسم ازدواج کنم و نتوانم از او مراقبت کنم و بعد جدایی خیلی بدتر شود. من انکار نمی کنم که وقتی با تو هستم کمتر غمگین می شوم و یادم نمی آید چقدر بهتر از این را انتخاب کنم، اما هنوز باید چه کار کنم، وظیفه من هر شب گریه کردن و خوابیدن با گریه است. من از ازدواج انتظار دیگری داشتم. میشه راهنماییم کنید ادامه بدم یا نه؟

مرتبط:  چطوری به رئیس جمهور نامه بنویسیم

پاسخ

صبح بخیر

تنها چیزی که می توانم به شما بگویم این است: با ارزش ترین چیزی که در این دنیا داریم زندگی ماست.

ثروتی که هر روز کمتر می شود و هرگز نمی توان آن را جایگزین کرد. در ازدواج، شما زندگی خود را عوض می کنید. به عبارت ساده، ازدواج مهمترین قراردادی است که در زندگی منعقد می کنید.

وقتی می خواهید خانه یا ماشین بخرید چگونه هزاران جستجو انجام می دهید؟ یا حتی زمانی که می خواهید یک لباس بخرید. آنجا فقط برای خرج کردن پولی که هیچ ارزشی نسبت به زندگی شما ندارد و قابل جایگزینی است، وسواس زیادی به خرج می دهید و به حرف های هیچکس گوش نمی دهید و چیزی را که دوست دارید می خرید.

حالا به نظر شما برای عقدی مثل ازدواج چقدر باید وسواس کرد؟ یا اگر خطایی در این قرارداد وجود داشته باشد، برای جبران آن چقدر انرژی باید صرف شود؟

امیدوارم اولین پاسخ سوال شما را داده باشم.

سایر سوالات خود را در کلینیک نوواروس بپرسید. همکاران و متخصصان ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما انجام خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا