چرا به عشق اول نمیرسیم

چرا عشق اول فراموش نمی شود؟ در طول زندگی، اکثر ما با بیش از یک نفر جرقه های عشق را تجربه می کنیم. اما ما فقط یک عشق اول خواهیم داشت. عشق اول معمولاً کسی است که «اول‌ها» را با او تجربه می‌کنیم، چه اولین قرار ملاقات یا اولین برخورد صمیمی. و صرف نظر از اینکه در نهایت با او ازدواج می کنید یا نه، به راحتی می توان گفت که فراموش کردن عشق اول خود سخت است.

چرا عشق اول فراموش نمی شود؟

“عشق اول تجربه جدیدی در زندگی شماست. این یکی از دلایلی است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.” هیپوکامپ، ناحیه ای از مغز که مسئول خاطرات، یادگیری و احساسات جدید است، “توانایی تشخیص نادر بودن یا تازگی یک تجربه یا تصویر را دارد.” و تحقیقات نشان داده است که “اطلاعات جدید در میان سایر اطلاعات آشنا قرار می گیرد.”

روانشناسان این را “اثر آغازگر” می نامند، مفهومی که شما اولین خاطرات خود را بهتر از خاطرات دوم یا سوم خود به یاد می آورید و غیره. به همین دلیل است که اولین سفر بین المللی شما به یاد ماندنی تر از پنجمین سفر شما خواهد بود، اولین روز کاری شما به یاد ماندنی تر از چند سال بعد است، و به همین دلیل است که خاطره عشق اول شما به راحتی پاک می شود.

یک مطالعه محوری نشان داد که خاطرات عاطفی مهم، مانند هیجان عشق اول، به طور خاص بخش‌های مختلف مغز را نسبت به خاطرات عادی زندگی روزمره درگیر می‌کند. با استفاده از اسکن مغز، محققان توانستند ببینند که این خاطرات عاطفی فعالیت در آمیگدال و ساختارهای مختلف در لوب گیجگاهی داخلی درگیر در پردازش حافظه را برمی انگیزد.

با این حال، این فقط تازگی یا احساسات مرتبط با عشق اول نیست که برای همیشه در مغز شما می سوزد. دل شکستگی و رنجشی را که در اولین عشق خود احساس کردید را فراموش نخواهید کرد. متأسفانه عشق اول با احساسات شدید غم و اندوه همراه است. این می تواند به این معنی باشد که ما هنوز برای اولین عشق خود جایگاه ویژه ای در قلب خود داریم و درد همراه با جدایی را به یاد می آوریم. “

درست است، طبق یک مطالعه، خاطرات منفی با جزئیات بیشتری نسبت به خاطرات مثبت به خاطر سپرده می شوند، بنابراین تجربه دردناک شکستن قلب برای اولین بار ممکن است بیشتر از آنچه که می خواهید با شما باقی بماند.

و به لطف ظهور شبکه های اجتماعی، فراموش کردن عشق اول شما روز به روز دشوارتر می شود. عشق اول شما ممکن است جایگاه ویژه ای در مغز شما داشته باشد، اما همیشه نباید در قلب شما جایگاه ویژه ای داشته باشد.

با خاطرات عشق اولت نمیتونی کاری کنی که فراموشش کنی!
خسته نباشی… نمیتونی فراموشش کنی اما میتونی این حس رو درک کنی و با کلکسیونی از حس های خوب دیگه حفظش کنی.

آیا کارآفرینان و افراد موفق دل ندارند؟ خب اونا هم عاشق هم میشن…
تو زندگی با اولین های زیادی مواجه میشیم مثل داشتن اولین ماشین، اولین روز مدرسه، اولین سفر، اولین باری که به تنهایی راه افتادیم خونه و… اولین ها یکی از خاطره انگیزترین لحظات زندگی هستند و بسته به موقعیتی که در آن قرار می گیریم، می توانند احساس خلسه یا احساس نابودی را برای ما به ارمغان بیاورند.

با این حال، چیزی که اکثر مردم هرگز فراموش نمی‌کنند تجربه اولین عشق است. نمد. قبلا. شما هرگز این را تجربه نکرده اید.

احساسی عمیق پر از ماجراجویی در دنیایی کاملاً جدید!
انگار دنیای اطراف شما ناگهان زیباتر می شود، مردم مهربان تر می شوند، سختی های زندگی از بین می روند و تنها یک نفر در تمام زندگی شما برای شما معنا و مفهوم پیدا می کند.

مرتبط:  چرا نباید به سوهان ضربه زد

طبق تحقیقات روانشناسان، دو نوع آدم در دنیا وجود دارد:
کسانی که تجربه اولین عشق را احساس می کنند و نمی توانند
را فراموش کنند و کسانی که دروغ می گویند در حالی که این تجربه را فراموش می کنند.

البته راستش را بخواهید… در هیجان ماجراجویی در کنار این احساس عمیق، احساس تردید وجود دارد؛
حتی اگر تجربه این عشق زیاد ماندگار نباشد و حتی اگر کوتاه باشد، تا آخر عمر بخشی از وجود شما خواهد بود.

وقتی به عشق اول فکر می کنیم، با ترکیبی از احساسات مختلف مواجه می شویم که توضیح آنها دشوار است.

حتی اگر خاطره عشق اولمان به 5، 10، 15 یا حتی 50 سال پیش پیوند خورده باشد، بسیاری از ما هنوز آن را فراموش نکرده ایم و همچنان به آن فکر می کنیم… انگار همین دیروز است!

آلبرت انیشتین

در اینجا 10 دلیل وجود دارد که چرا ما هرگز عشق اول خود را فراموش نمی کنیم و در کنار هر دلیل به شما نشان خواهیم داد که چگونه از این تجربه و این احساس زیبا در موفقیت های خود در زندگی استفاده کنید.

سعی نکنید عشق اول خود را فراموش کنید.
شما به این احساس نیاز دارید

در این زمینه مقالات زیر را بخوانید:

بسیاری از افرادی که عشق را تجربه کرده اند بر این باورند که عشق اول هرگز فراموش نمی شود. اما درست تر است که بگوییم فراموش کردن عشق اول دشوار است، اما غیرممکن نیست. روانشناسان دلایل این مشکل را بیان می کنند:

عشق اول قدرتمند و نافذ است

اولین بار که عاشق می شوید، بهترین احساسات دنیا را حس می کنید. شما عمیقاً به معشوق خود اهمیت می دهید به حدی که هرگز فکر نمی کردید می توانید به شخص دیگری اهمیت دهید. فکر می‌کردی معنی عشق را می‌دانی، اما وقتی واقعاً عاشق می‌شوی، می‌فهمی که عشق دری را به روی دنیای بی‌پایانی از هیجان و احساسات باز کرده است که ترس از دست دادن عشق نیز در گوشه‌ای پنهان شده است. عشق اول شبیه هیچ احساس دیگری نیست، به همین دلیل است که این کشف جدید برای همیشه با شما خواهد ماند.

اولین شکست در عشق نیز قدرتمند است

تنها احساس و تجربه در زندگی که از نظر شدت و قدرت برابر است با عشق اول شکست عشق اول است. اشتیاق برای اولین عشق و غمگین بودن از شکست آن اغلب حسی از اندوه به خاطرات ما می بخشد. به همین دلیل است که قلب بعد از اولین شکستگی مدت بیشتری طول می کشد تا بهبود یابد. فرقی نمی کند که دوستانه از هم جدا شده باشید یا عشق اول خود را با دعوا به پایان رسانده اید، با این حال، هر بار که آن را به یاد می آورید، زخم آن عشق نافرجام همچنان درد دارد.

عشق اول پاک و معصوم است

عشق اول یک احساس پاک و معصومانه است که بدون اینکه شما متوجه شوید بزرگتر و بزرگتر می شود. عشق اول به طور غیرمنتظره و ناگهانی اتفاق می افتد، و این چیزی است که آن را خاص می کند. پس از تجربه عشق برای اولین بار، می دانید چه انتظاراتی از روابط آینده خود دارید. بنابراین در روابط بعدی به خود فشار می آورید تا فردی را پیدا کنید که همان احساس پاک را در شما بیدار کند. بنابراین برای احیای مجدد آن ارتباط، به شیوه خاصی عمل می کنید و متفاوت فکر می کنید.

با عشق اول خیلی چیزهای دیگر را برای اولین بار تجربه می کنید

وقتی اولین عشق خود را تجربه می کنید، بودن با معشوق انگیزه ای می شود که شما را تشویق می کند چیزهای جدید را امتحان کنید و به این ترتیب عشق اول به رشد شخصیت شما نیز کمک می کند. عشق اول شما اغلب شاهد تغییرات خاصی است که شخصیت شما را شکل می دهد و اولین کسی است که از شما در این مسیر رشد حمایت می کند. علاوه بر این، برای بسیاری، اولین عاشق معمولاً اولین کسی است که برای اولین بار نزدیکی و تمام واکنش های حسی و شیمیایی مرتبط با این پیوند را با او تجربه می کنند. شکی نیست که این تجربیات جدید، حتی ناراحت کننده و شرم آور برای همیشه در حافظه شما حک خواهد شد.

مرتبط:  چرا با تسخیر لانه جاسوسی دشمنی با آمریکا را شروع کردیم

تو برای اولین بار با عشق اولت ما شدی

حتی اگر قبلاً عضو گروهی بوده اید، معمولاً با اولین عشقتان است که احساس می کنید عضو مهمی از «ما» هستید. اولین باری که برای هر دوی شما به عنوان یک زوج تصمیم می گیرید زمانی است که برابری و یکسانی ذاتی مفهوم “ما” را تجربه می کنید. این اولین تجربه اغلب به ما اهمیت فداکاری و نادیده گرفتن برخی اولویت ها را برای داشتن یک رابطه سالم و عادلانه می آموزد.

عشق اول یادآور جوانی است

فکر کردن به عشق اول در طول زمان دیگر فقط به فکر عاشقان سابق نیست. برعکس، یادآوری آنها اغلب به معنای یادآوری روزهای شاد جوانی است. به یاد آوردن اولین عشق شما خاطرات خوش دوران جوانی و زمانی را که همه چیز ساده تر بود را به یاد می آورد.

عشق اول یادآور آرزوها و فرصت های از دست رفته است

عشق اول علاوه بر جوانی، زمان هایی را به یاد می آورد که هیچ چیز برایت غیرممکن به نظر نمی رسید، دورانی پر از هیجان تجربه چیزهای جدید. با فکر کردن به عشق اول خود، تعجب می کنید که اگر در یک مقطع حساس از زندگی خود تصمیم متفاوتی می گرفتید، چه اتفاقی می افتاد.

عشق اول تو را تغییر می دهد

تأثیر مثبتی که اولین عشق شما روی شما و شما روی او می گذارد به رشد و بلوغ شخصیت شما کمک می کند. تجربه چیزهای جدید با هم و رویارویی با ترس ها و نگرانی های اولین قرار ملاقات منجر به رشد شخصی می شود.

آیا می توان از یک عشق قدیمی گذشت؟

با وجود دلایل بالا، باید روزی تصمیم بگیرید که عشق اول خود را به تدریج و قدم به قدم فراموش کنید. ممکن است آنقدر سخت به نظر برسد که فکر می کنید غیرممکن است، اما مطمئن شوید که ذهن و قلب شما قوی تر از آن چیزی است که فکر می کنید. اگر می خواهید دوباره عاشق شوید، یک رابطه پایدار با کسی برای زندگی برقرار کنید و شادی و آرامشی را که لایق آن هستید در سایه ازدواج بیابید، باید بر عشق گذشته خود غلبه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا