چگونه با قد بلند جذاب باشیم

افراد با قد متوسط ​​یا کوتاه معمولاً دوست دارند کمی قد بلندتر باشند. قد بلند می تواند بر احساس فرد نسبت به خود تأثیر بگذارد. افراد نسبتاً کوتاه قد ممکن است اعتماد به نفس نداشته باشند.

قد افراد را ژنتیک تعیین می کند، اما نمی توان گفت که تنها عامل قد کوتاه یا بلند قد است.

در بدن هورمونی به نام هورمون رشد انسانی (HGH) وجود دارد که رشد قد انسان را تنظیم می کند. این هورمون توسط غده هیپوفیز تولید می شود و برای رشد استخوان ها و غضروف ها ضروری است.

بسیاری از عوامل مختلف نقش کلیدی در تعیین قد دارند. عواملی مانند سیگار کشیدن در دوران بارداری، مراقبت نامناسب پس از زایمان، وزن کم هنگام تولد و شرایط نامناسب سلامتی در دوران کودکی می تواند بر قد یا کوتاه قد بودن یک فرد تأثیر بگذارد.

اکثر مردم فکر می کنند که رشد پس از رسیدن به بزرگسالی متوقف می شود، اما یک فرد حتی پس از بلوغ می تواند چند اینچ بلندتر شود. این امر از طریق یک سبک زندگی سالم به دست می آید.

در ادامه ۱۰ روش افزایش قد را با هم مرور می کنیم.

جینسینگ هندی مصرف کنید

طبق مطالعات، جینسینگ هندی به افزایش قد کمک می کند. این ماده حاوی مواد معدنی زیادی است که قادر به رشد اسکلت استخوانی و تراکم آن هستند. این باعث افزایش ارتفاع می شود. این گیاه را می توانید در داروخانه ها پیدا کنید.

دو قاشق غذاخوری جینسینگ هندی را در یک لیوان شیر گاو گرم مخلوط کنید.

کمی شکر به آن اضافه کنید.

هر شب قبل از خواب آن را بنوشید. برای افزایش قد باید حداقل 45 روز این کار را انجام دهید.

نکته: برای بهره مندی از فواید این گیاه باید از خوردن فست فود خودداری کنید.

نوشیدن شیر

شیر منبع غنی از کلسیم است که برای رشد استخوان ضروری است. کلسیم نقش موثری در افزایش قد دارد. شیر علاوه بر کلسیم حاوی ویتامین A و پروتئین است که برای سلامت کلی بدن ضروری است.

برای افزایش قد، بهتر است روزانه حداقل دو تا سه لیوان شیر بنوشید. همچنین مصرف لبنیات مانند پنیر، پنیر، ماست و خامه می تواند در افزایش قد موثر باشد.

در تمرینات یوگا شرکت کنید

با انجام تمرینات یوگا می توانید قد خود را افزایش دهید. برخی از این تمرینات ممکن است ترشح هورمون های محرک رشد را افزایش دهند.

یوگا همچنین به کاهش استرس که باعث تنش عضلانی می شود کمک می کند. بهترین حالت برای افزایش قد، وضعیتی به نام سوریا ناماسکار در یوگا است.

تمرینات کششی انجام دهید

حرکات کششی روش موثر دیگری برای افزایش قد در هر سنی است. سعی کنید بدن خود را با ایستادن روی نوک پاها کشش دهید. با انجام حرکات کششی روزانه می توانید قد خود را یک تا دو اینچ افزایش دهید.

شرکت در تمرینات ورزشی:

ورزش می تواند ترشح هورمون های محرک رشد را افزایش دهد.

برای بلندتر شدن باید به طور منظم ورزش کنید و در فعالیت های ورزشی شرکت کنید.

یکی از بهترین تمرینات برای افزایش قد طناب زدن است. حداقل سی دقیقه در روز طناب بپرید.

بارفیکس با استفاده از میله افقی نیز می تواند در رشد استخوان ها و افزایش قد موثر باشد. میله را بگیرید و بالا بروید. 10 ثانیه در این حالت بمانید سپس آن را تکرار کنید.

علاوه بر این، بازی هایی مانند تنیس و بسکتبال می توانند موثر باشند. این به رشد قد کمک می کند. بهتر است در فعالیت های خارج از منزل مانند دوچرخه سواری و شنا شرکت کنید.

به اندازه کافی خوابیدن

وقتی استراحت می کنید، بدن شما رشد می کند و بافت جدیدی تولید می کند. در واقع هورمون رشد انسان مسئول افزایش سایز بدن است که به طور طبیعی در طول خواب عمیق تولید می شود.

در طول خواب، مغز استراحت می کند و هورمون های رشد بیشتری ترشح می کند. هنگام رشد، فرد باید حداقل 8 تا 11 ساعت خواب کافی داشته باشد.

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که کمبود مواد مغذی یکی از عوامل اصلی کوتاهی قد است. برای اینکه مواد مغذی بیشتری به بدنتان برسانید، باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید.

موادی مانند روی، منگنز، ویتامین C، پروتئین، پتاسیم، کلسیم و فسفر می توانند رشد استخوان را تحریک کنند. یک رژیم غذایی سالم باید شامل سبزیجات برگ سبز و میوه های تازه، آجیل، غلات کامل و محصولات لبنی کم چرب باشد.

از آفتاب لذت ببر

نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است. این ویتامین در سلامت کلی بدن مانند افزایش قد نقش اساسی دارد. وقتی بدن شما ویتامین D کافی ندارد، ممکن است استخوان‌های شما ضعیف‌تر شوند.

برای اطمینان از اینکه نور خورشید به اندازه کافی به بدن شما می رسد، 20 تا 30 دقیقه در روز از نور خورشید استفاده کنید. علاوه بر نور خورشید، می توانید ویتامین D را از شیر، پنیر، تخم مرغ، ماهی های چرب و غذاهای غنی شده دریافت کنید.

وضعیت بدنی خوبی داشته باشید

نشستن یا ایستادن صحیح می تواند نقش بسیار مهمی در رشد و افزایش قد داشته باشد. یک وضعیت خوب بدن باید به گونه ای باشد که سر و گردن شما بدون خم شدن در یک راستا قرار گیرند.

این نوع نشستن به ستون فقرات شما و شل شدن عضلات کمک می کند. از سوی دیگر، وضعیت نامناسب می تواند به ستون فقرات آسیب برساند و رشد قد را کاهش دهد. بنابراین مطمئن شوید که هنگام نشستن یا کار به صورت عمودی و راست بنشینید.

برای نوشیدن آب زیاد

سعی کنید در طول روز تا حد امکان آب بنوشید. آب می تواند سموم اضافی را از بدن دفع کند و هضم را بهبود بخشد.

علاوه بر این، مصرف آب به متابولیسم بدن کمک می کند. برای سلامتی بهتر، حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید. علاوه بر نوشیدن آب، مصرف میوه ها و سبزیجات حاوی آب مانند خیار و هندوانه را نیز فراموش نکنید.

نکات اضافی:

سعی کنید وزن ایده آلی داشته باشید زیرا چاقی می تواند تاثیر منفی بر قد شما داشته باشد.

سیگار را ترک کنید زیرا مانع رشد قد می شود.

از خوردن فست فود خودداری کنید.

راه های زیادی برای افزایش قد وجود دارد و بسیاری از این روش ها اصلا جواب نمی دهند.

در این مقاله تمام روش های موجود را بررسی کرده و به تفصیل توضیح داده ایم که کدام روش برای چه سنی مناسب است.

در این مقاله اشاره کرده ایم که اگر کودک هستید از چه روشی برای افزایش قد استفاده کنید.

اگر به اندازه کافی برای افزایش قد ندارید، چه کاری می توانید انجام دهید تا قد خود را افزایش دهید؟ پس اگر می خواهید با این راه حل ها آشنا شوید با شماره آقای قد همراه باشید.

راه های افزایش قد بسته به سن

اگر می خواهید قد خود را افزایش دهید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید سن شما است.

واضح است که یک فرد در سن رشد، به عنوان مثال 14 یا 17 سال، کار آسان تری نسبت به یک فرد 40 ساله دارد.

اما این دلیل نمی‌شود که بگوییم اگر پیر شویم، بزرگ نمی‌شویم! افراد در سنین رشد می توانند با یک رژیم غذایی خوب و ورزش مناسب قد بلندتر کنند.

اما اگر دوران بلوغ خود را پشت سر گذاشته اید، می توانید از عمل جراحی و ورزشی ویژه استفاده کنید، اما اولی را توصیه نمی کنیم. در زیر هر روش را با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار خواهیم داد.

توجه: در ادامه به روش ها و روش های مختلف افزایش قد می پردازیم اما برای اینکه بدانید کدام روش برای شما مناسب است می توانید از ما کمک بگیرید.

می توانید در قسمت نظرات این مقاله با ما تماس بگیرید تا بدانید کدام روش بهترین و سریع ترین نتیجه را خواهد گرفت.

بزرگتر با ورزش

شاید ورزش همیشه سریع ترین راه نباشد، اما همیشه ایمن ترین و بهترین راه بوده است.

گزینه ورزش برای کودک و نوجوان و سالمند مناسب است اما نه برای همه ورزش ها!! اگر می خواهید از طریق یک سبک زندگی سالم قدتان بلندتر شود، باید به آن توجه کنید.

ابتدا باید با این تمرینات آشنا باشید، پیشنهاد می کنم مقاله ۸۵۸۵۸۵۱ تمرین افزایش قد ۸۵۸۵۸۵۲ را مطالعه کنید.

مرتبط:  چرا هواپیما نباید از بالای کعبه پرواز نمیکند

در این مقاله تمام تمرینات ممکنی که شما را بدون توجه به قدتان 7 تا 15 سانتی متر بلندتر می کند را بررسی کرده ایم.

این تمرین ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

می توانید طول بالاتنه و پایین تنه خود را افزایش دهید که می توانید با توجه به نیاز خود این کار را انجام دهید.

با دارو بزرگتر

استفاده از داروها همیشه یکی از محبوب ترین روش ها در بین مردم بوده و خواهد بود. اما داروها چند ایراد دارند که ما به آنها خواهیم پرداخت: اولین مورد این است که داروهای خوب این روزها کمیاب و گران هستند.

به عبارت دیگر، اگر دارویی واقعاً خوب باشد، با شرایط تحریم فعلی بسیار نادر خواهد بود. مورد بعدی که بسیار مهم است این است که بسیاری از داروها هیچ خاصیت دیگری ندارند جز عوارض جانبی و جنبه تبلیغاتی .

اگر دارویی پیدا کردید و به مصرف آن اعتماد کردید، باید گفت که ایراد دیگری که می توان به آن ها وارد کرد این است که دارو فقط برای کودکانی که سال قبل از بلوغ دارند مفید است.

با این حال، ما در مقاله شربت افزایش قد برای کودکان لیستی از بهترین داروها و شربت های موجود را گردآوری کرده ایم که می توانید مشاهده کنید.

توجه: برخی از داروها نه تنها باعث افزایش قد نمی شوند، بلکه شما را بیمار می کنند. به عنوان مثال مشخص شده است که برخی افراد در بزرگسالی از داروی سوما استفاده می کنند اما هیچ اثری ندارند و فقط به خود آسیب می رسانند!

بدانید که همه داروها زمانی موثر هستند که به سن بلوغ رسیده اید! بعد از سن رشد فقط با تمرینات اصلاحی می توان قد را افزایش داد.

جراحی رشد قد

روش بعدی که امروزه بسیاری از افراد در پیش گرفته اند جراحی است. در حین انجام این عمل ها رشدی روی پاهای شما در حین جراحی ایجاد می شود که چندین معایب عمده دارد که باید به آنها توجه کرد.

اولین مشکل این است که برای کودکان مناسب نیست.

بعد از اینکه رشد طبیعی قد شما تمام شد سراغ این عمل ها بروید، مشکل بزرگ بعدی طبق گفته افرادی که قبلا جراحی کرده اند درد و شکستگی های متعدد استخوان است.

در نهایت با توجه به این مشکلات و هزینه های بالای جراحی، امکان افزایش قد تا 3 تا 4 سانتی متر وجود دارد.

در ادامه شما را با روش های کم عارضه قدتر شدن آشنا می کنیم. برای آشنایی بیشتر با این روش ها با آقای قد همراه باشید.

تغذیه اساسی برای رشد

اگر کودک یا نوجوان هستید، این بخش برای شما مناسب است. یکی از اساسی ترین ارکان افزایش قد، یک رژیم غذایی اولیه خوب است.

اگر ندانید چه چیزی باید بخورید و حتی چه غذاهای خاصی را نباید بخورید، رشد طبیعی قد شما خوب نخواهد بود.

اگر بخواهم خلاصه کنم اولین نکته این است که برای افرادی که 30 یا 40 سال دارند تغذیه مهم نیست زیرا در سن رشد نیستند.

اما این مهم ترین نکته برای کودکان و به خصوص نوجوانان است. در یک رژیم غذایی اصولی و صحیح باید به تیپ بدنی توجه کرد.

از رژیم غذایی پیروی کنید و از گوشت، مرغ، ماهی و ویتامین های ضروری استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر اضافه وزن دارید، باید از رژیم لاغری پیروی کنید.

نکته: اگر دقیقاً نمی دانید چگونه برای قد بلندتر شدن رژیم بگیرید، نگران نباشید! برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله برای افزایش قد چه بخوریم مراجعه کنید.

استفاده از هورمون رشد

آخرین چیزی که باید در مورد راه های افزایش قد ذکر کنم هورمون رشد است.

این روش فقط برای کودکانی که مشکلات هورمونی دارند مناسب است. برای اینکه بدانید از این اختلالات هورمونی رنج می برید یا نه، باید آزمایش بدهید.

پس از انجام آزمایش در صورت داشتن هر گونه مشکل با پزشک مشورت کنید و در صورت لزوم با استفاده از هورمون های رشد این مشکل را برطرف کنید تا رشد طبیعی قد خود را افزایش دهید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد هورمون ها می توانید با پزشک و متخصص غدد خود مشورت کنید.

اگر در سن رشد نیستید، این روش به هیچ وجه برای شما جواب نمی دهد، توصیه می کنیم بعد از افزایش سن از تمرینات اصلاحی استفاده کنید.

این تمرینات قطعا قد شما را بین ۷ تا ۱۵ سانتی متر افزایش می دهد! برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه پکیج افزایش قد آقای قدس مراجعه نمایید.

نکته: اگر هنوز بهترین راه برای پیشرفت خود را پیدا نکرده اید، نگران نباشید. برای یادگیری بهترین راه برای افزایش قد می توانید به پادکست زیر گوش دهید.

بهترین راه برای افزایش قد چیست؟

اکنون روش های مختلف افزایش قد را می شناسید. اما در اینجا این سوال پیش می آید که کدام روش 100% تضمینی و پاسخ داده شده است؟

اگر بخواهیم سریع به این سوال پاسخ دهیم باید گفت که هیچ کدام از روش ها تضمینی و قطعی نیستند به استثنای تمرینات اصلاحی که رشد قد مشخصی دارند.

اگر می خواهید قد خود را با ضمانت 100% در عرض 1-3 ماه افزایش دهید، می توانید از تمرینات اصلاحی استفاده کنید.

این تمرینات محدودیت سنی ندارند و برای همه مناسب است. توصیه می کنیم این تمرینات را یک بار انجام دهید تا رشد قد را احساس کنید.

با این تمرینات در عرض 1 تا 3 ماه به رشد دائمی قد 7 تا 15 سانتی متر خواهید رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه پکیج افزایش قد آقای قدس مراجعه نمایید.

چگونه می توانم بالا بروم؟

تا اینجا در این مقاله با روش ها و روش های مختلف افزایش قد آشنا شدیم! امیدواریم این مفید بوده باشد. در این بخش می خواهیم شما را با روش صحیح آشنا کنیم.

حتما از شما پرسیده ایم که کدام یک از راه های توضیح داده شده در این مقاله می تواند قد شما را افزایش دهد! ما این موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

روش رشد قد
توضیحات تکمیلی

استفاده از دارو ها
برای افراد در سنین رشد مناسب است.

عمل جراحی
محدودیت سنی ندارد.

رژیم غذایی مناسب رشد قد
فقط برای کودکان مناسب است.

هورمون های رشد
فقط در سنین رشد مناسب است.

تمرینات اصلاحی (پکیج افزایش قد مستر قد)
محدودیت سنی ندارد. در هر شرایطی که باشید ۷ تا ۱۵ سانتی متر رشد خواهید داشت.

سوالاتی در مورد راه های افزایش قد

من 40 ساله هستم، آیا می توانم پیشرفت کنم؟

بله، صرف نظر از سن شما، می توانید بدون آسیب از طریق تمرینات و تمرینات اصلاحی رشد کنید.

چند سانتی متر جای رشد داریم؟

نمی توان عدد دقیقی را گفت زیرا همه افراد دارای ژنتیک هستند و با دیگران متفاوت هستند، اما با تمرینات اصلاحی از هفت تا پانزده سانتی متر رشد خواهید کرد.

صفحات رشد من بسته شده است، آیا می توانم رشد کنم؟

نه از طریق رشد طبیعی قد، بلکه با ورزش و جراحی می توانید به آن دست پیدا کنید.

چگونه بفهمم صفحات رشد من بسته شده است؟

باید با پزشک مشورت کنید و پس از گرفتن عکس از استخوان ها متوجه می شوید که آیا صفحات رشد بسته شده اند یا خیر.

نتیجه گیری و پیام نهایی

در پایان امیدوارم این مقاله برای شما و تمامی راه های عملی رشد مفید بوده باشد

آشنا باشید، اگر سوالی دارید و قسمتی از مقاله برایتان واضح نیست، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

کارشناسان ما با شماره آقای قد آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

4.2/5 – (73 امتیاز)

اکثر افراد کوتاه قد از قد خود ناراضی هستند زیرا قد بلند به دلایل زیادی می تواند مفید باشد. حتی اگر دلیل خاصی برای افزایش قد نداشته باشید، قد بلند بودن فواید زیادی برای شما خواهد داشت: اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد، از شر کفش های پاشنه بلند خلاص می شوید یا به سادگی، نیازی به دست زدن به آن ندارید. کابینه بالایی روی یک چهارپایه نرم بایستید.
پس اگر ژن های شما تصمیم گرفته اند کوچک باشند چه باید بکنید؟ این همان چیزی است که در این مقاله قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. راهکارهایی برای افزایش قد

حتما بخوانید:

تنها درصد کمی از افراد کوتاه قد می توانند قد بلندتر کنند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که رشد قد اکثر افراد تا اواسط دهه سوم زندگی متوقف می شود. بنابراین اگر کاملاً بالغ نیستید، به این معنی است که ممکن است هنوز بتوانید رشد کنید. قد شما به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مرتبط:  چطور تو امتحان استرس نداشته باشیم

عوامل موثر در افزایش قد

1. عوامل ژنتیکی

قد شما بیش از هر چیز تابعی از عوامل ژنتیکی است. اما اگر والدین شما هر دو کوتاه قد یا متوسط ​​قد هستند، لزوماً سرنوشت مشابهی نخواهید داشت. اندازه یک ویژگی چند ژنی است. به عبارت دیگر گروهی از ژن ها روی آن اثر می گذارند. اگر افراد قدبلند در خانواده شما وجود داشته باشند، ممکن است ژن قد بلند به شما منتقل شده باشد.

تعیین ارتفاع سقف شما ممکن نیست. اما شما می توانید پتانسیل قد خود را با استفاده از فرمول ساده زیر محاسبه کنید:

قد مورد انتظار = (قد کل والدین + 13 اگر پسر هستید یا – 13 اگر دختر هستید) / 2

عددی که به دست می آورید، به اضافه یا منهای 5 سانتی متر، قد مورد انتظار شما است. به خاطر داشته باشید که اگرچه این یک تخمین تقریبی است، اما باید بسیار نزدیک به چیزی باشد که دریافت می کنید.

2. عوامل غیر ژنتیکی

سایر عوامل غیر ژنتیکی نیز می توانند بر قد مورد انتظار شما تأثیر بگذارند. بیشتر این عوامل توسط محیطی که فرد در آن رشد می کند تعیین می شود. اندازه با رشد مرتبط است. بنابراین عواملی که مانع رشد می شوند همان تاثیر را روی قد خواهند داشت.

برخی از این عوامل غیر ژنتیکی عبارتند از:

قرار گرفتن جنین در معرض دود تنباکو

بیماری در دوران کودکی یا بلوغ

کیفیت مراقبت های پس از زایمان

وزن کم هنگام تولد

اگرچه بسیاری از عوامل موثر بر قد خارج از کنترل شما هستند، اما چندین کار وجود دارد که می توانید برای رسیدن به حداکثر قد خود انجام دهید. با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین راه های افزایش قد طبیعی در زیر ذکر شده است.

حتما بخوانید: لبخند جذاب؛ چطور لبخند بزنیم تا جذاب‌تر باشیم؟

نکاتی برای افزایش قد به طور طبیعی

1. به خواب کافی توجه کنید

ناگفته نماند که خواب با کیفیت و کافی یکی از عوامل مهم برای رشد سالم است. تحقیقات نشان می دهد که نوجوانان در حال رشد به حداقل 8 ساعت خواب در شب نیاز دارند (11 ساعت خواب در بهبود رشد سالم بسیار موثرتر است).

خواب خوب بسیار مهم است زیرا بدن در طول خواب رشد می کند و بافت های جدیدی تولید می کند. مغز ما هورمون رشد انسانی (HGH) را ترشح می کند، به خصوص زمانی که در چرخه خواب عمیق و موج آهسته هستیم. به این ترتیب، خواب ناکافی تولید HGH را کاهش می دهد و از رسیدن به حداکثر قد مورد انتظار جلوگیری می کند.

خوشبختانه، چندین کار وجود دارد که می توانید برای داشتن خوابی خوب در شب انجام دهید. اول از همه، زمان خود را به خوبی مدیریت کنید تا پس از یک روز پرمشغله کاری، زمان کافی برای استراحت داشته باشید. دوم اینکه محیطی مناسب برای خواب خود ایجاد کنید تا بتوانید خوب بخوابید. عواملی که خواب را مختل می کنند، مانند نور زیاد یا سر و صدا را حذف کنید. همچنین قبل از خواب از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید، زیرا زمان ارزشمند خواب را از شما می گیرند. از طرف دیگر، می توانید چای بابونه را قبل از خواب بنوشید زیرا خواب را بهبود می بخشد. حمام آب گرم قبل از خواب می تواند به طور قابل توجهی کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.



برای تهیه مجموعه صوتی «تناسب اندام» کلیک کنید

2. رژیم غذایی سالم داشته باشید

تغذیه خوب برای رشد مناسب کاملا ضروری است زیرا به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که بدن شما تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد کامل را دریافت می کند. کلید تغذیه سالم، پایبندی به یک رژیم غذایی متعادل و پرهیز از غذاهای ناسالم است. برای رسیدن به حداکثر قد بالقوه خود، نکات زیر را در رژیم غذایی خود رعایت کنید.

ویتامین D کافی

ویتامین D برای رشد استخوان های سالم به ویژه در کودکان ضروری است. ویتامین D را می توان از غذاهایی مانند ماهی، قارچ و محصولات لبنی، تخم مرغ، یونجه و توفو یا از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست آورد.

کلسیم کافی

مصرف کلسیم نیز بسیار مهم است زیرا استخوان ها برای رشد و شکل گیری خود به این ماده نیاز دارند. منابع غنی کلسیم شامل پنیر، سویا، ساردین، سبزیجات و محصولات لبنی است.

روی

مصرف روی خود را با غذاهایی مانند حبوبات، مارچوبه، تخم مرغ، شکلات و صدف افزایش دهید تا رشد سالمی داشته باشید. مصرف روی در کودکان اهمیت ویژه ای دارد، زیرا کمبود روی منجر به توقف رشد می شود.

سایر محصولات غذایی مهم

به غیر از موارد فوق، از غذاهای دیگر غافل نشوید زیرا آنها نیز به رشد خوب کمک می کنند. برای سوخت رسانی به سلول های خود به کربوهیدرات نیاز دارید. مصرف پروتئین کافی نیز ضروری است تا بدن شما مواد سازنده کافی برای افزایش قد داشته باشد. اگر به هر دلیلی نمی توانید مواد مغذی مورد نیاز برای رشد را از طریق رژیم غذایی به دست آورید، می توانید از داروهای مکمل استفاده کنید.

زمان بندی خوب غذا

قانون کلی این است که شما باید سه وعده غذایی متعادل در طول روز بخورید. خوردن میان وعده های سالم بین این وعده های غذایی متابولیسم بدن شما را نیز فعال نگه می دارد و رشد سالم شما را بهبود می بخشد.

3. به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم یا ورزش مورد علاقه خود یکی از بهترین راه ها برای افزایش قد است. کودکان و نوجوانان همیشه تشویق به فعالیت بدنی می شوند زیرا باعث رشد می شود. حتی اگر بالای 18 سال، تا 30 سالگی (حدود 25) هستید، می توانید با ورزش، قد خود را چند اینچ افزایش دهید.

دلیل علمی اینکه چرا فعالیت بدنی باعث رشد می شود ساده است: هر چه بدن فعال تر باشد، مواد مغذی بیشتری جذب می کند. افزایش مصرف غذا نیز به معنای رشد است. علاوه بر این، ورزش منظم به تحریک هورمون های رشد کمک می کند.

ورزش منظم، زمانی که با یک رژیم غذایی متعادل و خواب کافی همراه باشد، به شما کمک می کند قد بلندتر شوید. برخی از بهترین ورزش هایی که می توانند به افزایش قد کمک کنند عبارتند از:

شنا

شنا یکی از بهترین ورزش هایی است که می تواند به افزایش قد شما کمک کند. شنا باعث کشش عضلات می شود و اگر از سنین پایین آن را تمرین کنید به شما کمک می کند تا به قد مناسب برسید. البته برای موثر بودن باید حداقل ۲ ساعت در روز و ۴ تا ۵ روز در هفته شنا کنید.

بارفیکس

آویزان شدن از یک میله افقی با بازوهای دراز یک راه موثر برای افزایش قد است. برای استفاده از این روش به مدت 10 ثانیه در همان حالت آویزان شوید سپس این حرکت را چندین بار تکرار کنید.

راه بهتر این است که پاهای خود را به هم نزدیک کرده و چند ثانیه موازی با زمین نگه دارید. اگر می خواهید این تمرین تاثیر مثبتی روی دور کمرتان بگذارد، باید آن را چند بار در هفته انجام دهید.

رساندن نوک انگشت‌های دست به انگشت‌های پا

رسیدن نوک انگشتان به انگشتان پا یکی از بسیاری از کشش هایی است که می توانید برای افزایش قد انجام دهید. هنگامی که برای رسیدن به دست ها و پاهای خود خم می شوید، ستون فقرات شما کشیده می شود. این تمرین را می توان هم به صورت نشسته و هم ایستاده انجام داد. به علاوه، این یک راه عالی برای گرم کردن قبل از کشش شدیدتر است.

کشش‌

برای انجام این کشش کافی است صاف بایستید و دستان خود را تا حد ممکن دراز کنید.

خم شدن به عقب نیز می تواند تنش ایجاد شده را افزایش دهد. علاوه بر این، در این وضعیت می توانید تنش را در قسمت پایین کمر خود احساس کنید. ترکیب این روش با روش بالا بردن انگشتان تا انگشتان پا یک تمرین کششی تمام بدن است. بهترین راه این است که هر حرکت را 4 تا 7 ثانیه انجام دهید و سپس به حرکت بعدی بروید. کل چرخه را چندین بار تکرار کنید.

طناب بازی

طناب بازی نه تنها یک بازی کودکانه بلکه یک ورزش عالی برای افزایش قد است. در حین انجام این بازی، بدن شما در وضعیت عمودی قرار دارد و کمر و ستون فقرات شما کشیده شده است. خم شدن مداوم زانوها نیز باعث کشیدگی عمودی عضلات ساق پا می شود. این حرکات فیزیکی با هم باعث افزایش توده استخوانی در ساق پای شما می شود و قد شما را چند اینچ افزایش می دهد.

مرتبط:  چرا نباید از وسایل شخصی دیگران استفاده کنیم

حتما بخوانید: چرا زنان ژاپنی خوش اندام و جوان می‌مانند؟

4. عادت به صاف نگه داشتن بدن

بسیاری از مردم عادت دارند جلوی کامپیوتر بنشینند یا از وسایلی مانند گوشی استفاده کنند. این عادت به مرور زمان باعث خم شدن ستون فقرات می شود. این حالت خمیده روی قد شما تاثیر می گذارد و شما را کوچکتر از آنچه هستید نشان می دهد. از سوی دیگر، وضعیت خوب بدن نیز سر را در یک راستا با گردن قرار می دهد. این همچنین چند اینچ به شما اضافه می کند زیرا قد واقعی شما دیده می شود.

اگر تناسب اندام ندارید نگران نباشید. بسیاری از حرکات کششی می توانند آسیب وارد شده به ستون فقرات شما توسط عادت های بد نشستن را معکوس کنند. اینکه کدام ورزش برای شما مناسب است به میزان انحنای غیر طبیعی ستون فقرات شما بستگی دارد. برای جلوگیری از آسیب رساندن به ستون فقرات، سعی کنید از همان ابتدا به نگه داشتن بدن خود عادت کنید. ایجاد چنین عادتی زمان می برد و راه های زیادی برای گنجاندن آن در برنامه روزانه وجود دارد.

برای شروع، همیشه هنگام راه رفتن شانه های خود را عقب نگه دارید و چانه خود را بالا نگه دارید. اگر زیاد از رایانه یا وسایل قابل حمل مانند تبلت و گوشی های هوشمند استفاده می کنید، سعی کنید زمان استفاده از آنها را کاهش دهید. یا اگر قرار است برای مدت طولانی از این دستگاه ها استفاده کنید، به طور مکرر یک زنگ تفریح ​​برای خود در نظر بگیرید. خستگی بیش از حد می تواند باعث شود که در حالت های بد بنشینید که به گردن یا ستون فقرات شما فشار وارد می کند. علاوه بر این، باید ارگونومی صحیح استفاده از این ابزارها را یاد بگیرید. با این حال، بهترین وضعیت ها به شما کمک نمی کند قد بلندتر شوید، بلکه فقط باعث می شوند شما قد بلندتر به نظر برسید.

حتما بخوانید: چطور می‌توان آسیب‌‌های ناشی از نشستن‌ مداوم را کاهش داد؟

5. سیستم ایمنی قوی داشته باشید

سیستم ایمنی نقش کلیدی در تعیین قد شما دارد. اگر سیستم ایمنی شما قوی باشد، بیماری ها نمی توانند به راحتی رشد بدن شما را کاهش دهند. توانایی مبارزه با بیماری، به ویژه در دوران نوجوانی و زمانی که به اندازه کافی بزرگ شده اید، مهم است. درست است که برخی از بیماری‌های دوران کودکی یا بلوغ می‌توانند رشد شما را متوقف کنند، اما خبر خوب این است که می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را به سادگی با خوردن غذاهای سالم تقویت کنید. به جای خوردن غذاهای فرآوری شده، سعی کنید رژیم غذایی خود را غنی از دانه ها، محصولات لبنی کم چرب، پروتئین، میوه ها و سبزیجات کنید.

مرکبات (پرتقال، لیمو و غیره) سرشار از آنتی اکسیدان هستند. این مواد با اثرات مضر رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و بدن شما را از بیماری در امان نگه می دارند. غذاهایی مانند ماهی، روغن جگر ماهی و مغز منابع غنی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن معروف هستند.

6. مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن بشکه های آب شما را غول پیکر نمی کند، اما بدن شما به آب کافی برای رسیدن به حداکثر پتانسیل رشد خود نیاز دارد. وقتی صحبت از بلند شدن قد می شود، معمولاً هیچ کس به نوشیدن آب فکر نمی کند. اما آب هضم غذا را آسان‌تر می‌کند، سموم را دفع می‌کند و متابولیسم شما را بهبود می‌بخشد که تأثیر مستقیمی بر دور کمر شما دارد.

برای داشتن سلامتی باید حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید. یکی دیگر از راه های خوب برای دریافت آب کافی در بدن، استفاده از میوه های پر آب مانند هندوانه و خیار است.

حتما بخوانید: طرز لباس پوشیدن افراد لاغر؛ ۶ ترفندی که شما را خوش هیکل نشان می‌دهد

7. از موانع افزایش قد خودداری کنید

الکل و مواد مخدر دو مورد از رایج ترین عوامل توقف رشد هستند که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید زیرا رشد طبیعی شما را مختل می کنند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از استروئیدها در سنین پایین نیز می تواند رشد را متوقف کند. بنابراین اگر نوجوان هستید باید از مصرف این مواد دوری کنید. اینها صفحه رشد شما را مسدود می کنند و در نتیجه رشد استخوان را متوقف می کنند. در واقع، طبق تحقیقات، حتی کودکان و نوجوانانی که از داروهای آسم استفاده می کنند (این داروها حاوی مقادیر بسیار کمی بودزونید، نوعی استروئید هستند) معمولاً 2 سانتی متر کوتاهتر از همتایان سالم خود هستند.

علاوه بر استروئیدها، داروها و الکل، کافئین نیز می تواند رشد را به ویژه در کودکان مختل کند. البته این یک تداخل مستقیم نیست، اما کافئین از خواب عمیق جلوگیری می کند. از آنجایی که کودکان و نوجوانان برای رشد مناسب به 8 تا 11 ساعت خواب نیاز دارند، مصرف بیش از حد کافئین می تواند منجر به خواب ضعیف و در نتیجه کاهش رشد شود.

8. هنگام مصرف مکمل های “سایز” احتیاط کنید

حتما تا به حال در جستجوی افزایش قد در اینترنت به نام چند مکمل غذایی برخورد کرده اید که قرار است معجزه کنند. در بیشتر موارد، این مکمل ها به سادگی ترکیبی از مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی هستند که رشد بدن شما را افزایش می دهند. بنابراین، قبل از اینکه این مکمل ها را بررسی کنید، عجله نکنید. برخی از این مکمل ها ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشند یا اصلاً کارایی نداشته باشند. بهترین حالت این است که مکمل غذایی حاوی 100% مواد طبیعی باشد.

9. به دکتر مراجعه کنید

اگر خواهر و برادرتان در سن شما خیلی رشد کرده‌اند، اما به نظر نمی‌رسد قدتان بلندتر از خودتان باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. مشکلاتی که باعث ایجاد نقص در رشد انسان می شوند، چندان رایج نیستند، اما وجود دارند. یک متخصص مراقبت های بهداشتی می تواند به شما در مقابله با این مسائل کمک کند و شانس شما را برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود افزایش دهد.

برخی از مشکلات دوران کودکی (مانند پوکی استخوان) می توانند رشد شما را در سنین پایین متوقف کنند. به این ترتیب حتی در بلوغ کامل به حداکثر ارتفاع بالقوه خود نمی رسد. پزشک به شما کمک می کند تا با انتخاب شیوه زندگی سالم تا حد امکان به سقف رشد بالقوه خود نزدیک شوید.

ده انجام عمل جراحی

جراحی بلند کردن ساق پا یکی از روش های مدرنی است که بسیاری از افراد به امید افزایش قد به آن روی می آورند. اصل عمل به این صورت است که استخوان های درشت نی و نازک نی (استخوان ساق پا) شکسته شده و یک میله تلسکوپی (میله ای که طول آن قابل تنظیم است) بین آنها قرار می گیرد. این میله در قسمت بیرونی ساق پا قرار می گیرد و باید چندین بار در طول روز تنظیم شود. با هر تنظیم فاصله بین انتهای استخوان ها کمی افزایش می یابد و امید می رود که بافت جدید این شکاف را پر کند. این میله استخوان ها را 1 میلی متر در روز از هم جدا می کند. کل فرآیند می تواند 6 ماه طول بکشد، سپس 3-6 ماه فیزیوتراپی فشرده مورد نیاز است.

این نوع جراحی در صورت موفقیت آمیز بودن تنها حدود ۷ سانتی متر به قد فرد اضافه می کند. عددی که می تواند برای یک فرد کوتاه قد بسیار مفید باشد. اما به خاطر داشته باشید که این گزینه باید به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد زیرا می تواند بسیار گران، دردناک و منجر به مشکلات شود.

موارد فوق بهترین راه برای افزایش قد و رشد هستند. به خاطر داشته باشید که بهترین راه استفاده از داروهای طبیعی ذکر شده در این مقاله است.

روش های طلایی افزایش قد را با هم مرور می کنیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا