چرا رشد فیکوس متوقف شده

فیکوس یک گیاه آپارتمانی زیبا است که به دلیل مقاومت بالا طرفداران زیادی در بین دوستداران گل و گیاه دارد. یکی از مشکلاتی که اغلب صاحبان فیکوس را سردرگم می کند عدم رشد این گیاه است. اگر شما هم در مراحل نگهداری از گیاه آپارتمانی فیکوس هستید، در ادامه این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید تا دلایل رشد نکردن فیکوس و راه حل این مشکل را بدانید.

کلمات کلیدی

فیکوس در زمستان تمایل به خواب زمستانی دارد. بنابراین اگر در زمستان متوجه کمبود رشد این گیاه شدید، تا بهار و تابستان صبر کنید.

بهترین زمان برای آبیاری فیکوس در تابستان هر روز و در زمستان هر 10 تا 14 روز است.

ریشه فیکوس به سرعت رشد می کند. به همین دلیل باید یک گلدان بزرگ برای این گیاه انتخاب کنید.

شپشک‌های آردآلود و سرخرطومی با تغذیه از شیره آن رشد فیکوس را متوقف می‌کنند.

دلیل سیاه شدن برگ های فیکوس ممکن است ظهور بیماری های قارچی در گیاه باشد.

فیکوس را رشد ندهید

فیکوس، بر خلاف برخی از گیاهان، می تواند به اندازه ای برسد که به یک درختچه بزرگ تبدیل شود. اما گاهی اوقات ممکن است تعجب کنید که چرا گل فیکوس رشد نمی کند؟ شایع ترین دلایلی که باعث می شود فیکوس رشد نکند عبارتند از:

خواب گیاه

نور نامناسب

آبیاری بد

عدم تعویض به موقع قابلمه

آفات به گیاه حمله می کنند

1. فیکوس به دلیل خواب گیاه رشد نمی کند

فیکوس یکی از گیاهانی است که در زمستان تمایل به خواب زمستانی دارد. دلیل آن این است که در این فصل به دلیل دمای پایین و سطح نور کم، گیاه به جای رشد، تمایل به تمرکز روی ساختارهای داخلی خود دارد.

بنابراین اگر در این فصل با کمبود رشد گیاهان مواجه هستید، تا بهار و تابستان صبر کنید تا دوباره رشد کنند.

2. نور نامناسب

یکی از مهمترین دلایل عدم رشد فیکوس می تواند نور کم باشد. این گیاه به نور زیادی نیاز دارد. به همین دلیل توصیه می شود آن را در محیط خانه قرار دهید تا نور کافی دریافت کند.

ترجیحاً فیکوس را پشت پنجره نگه دارید و در معرض نور مستقیم قرار ندهید تا برگ های آن نسوزند. اگر به نور کافی دسترسی ندارید، می توانید از لامپ های مخصوص استفاده کنید.

3. آبیاری نامناسب فیکوس

اگر به گیاه خود آب کافی ندهید، رشد نخواهد کرد. برای رفع مشکل رشد نکردن فیکوس، لازم است در تابستان هر روز فیکوس خود را آبیاری کنید.

در زمستان، زمان آبیاری فیکوس را به هر 10 یا 14 روز کاهش دهید. یادتان باشد قبل از آبیاری سوراخ های زهکشی گلدان را بررسی کنید.

نگهداری از گیاهان خود را به باغداران آچاره بسپارید!

4. فیکوس رشد نمی کند زیرا گلدان به موقع عوض نمی شود

از آنجایی که ریشه های این گیاه به سرعت رشد می کنند، لازم است دائماً گلدان های آن را تغییر دهید. زیرا اگر گلدان به اندازه کافی بزرگ نباشد رشد فیکوس نیز متوقف می شود.

ته گلدان این گیاه باید حداقل 5 سانتی متر باشد تا فضای کافی برای رشد ریشه ها وجود داشته باشد.

5. حمله انگلی به گیاه

یکی از مشکلات رایجی که می تواند علت باز نشدن برگ های جدید فیکوس و رشد نکردن گیاه باشد، حمله آفات به گلدان گیاه است.

آفاتی مانند شپشک آرد آلود و مگس سفید از شیره گیاه تغذیه می کنند و رشد آن را متوقف کرده و به برگ ها آسیب می رسانند.

به علاوه با ایجاد نوعی ماده چسبنده باعث ایجاد کپک در برگ های گیاه می شوند.

علت سیاه شدن برگ فیکوس

گاهی اوقات ظهور بیماری های قارچی باعث سیاه شدن برگ های فیکوس می شود. البته خوشبختانه از بین بردن این قارچ ها به راحتی امکان پذیر است.

کافی است یک قاشق چایخوری قارچ کش مانگزوب را در یک لیتر آب حل کرده و روی برگ های گیاه اسپری کنید.

کمی از محلول را به خاک اضافه کنید و این عمل را به مدت 10 روز به طور مداوم تکرار کنید.

همچنین تا زمان بهبودی کامل گیاه از سمپاشی و خیس کردن برگها خودداری کنید.

آخرین کلمه

عدم رشد فیکوس اغلب صاحبان این گیاه آپارتمانی زیبا را نگران می کند. خواب زمستانی گیاهان، نور و آبیاری نامناسب، عدم تعویض به موقع گلدان و حمله آفات از شایع ترین دلایل رشد نکردن فیکوس است.

مراقبت از گیاهان آپارتمانی خود را فراموش نکنید، می توانید از تیم باغبانی آچاره کمک بگیرید. کافی است سفارش خود را در سایت ثبت کنید تا کارشناسان آچاره در اسرع وقت به شما خدمت رسانی کنند.

محاسبه رایگان قیمت خدمات مراقبت از گیاهان سرپوشیده

4.2/5 – (27 امتیاز)

لیست مطالب

در ابتدای مطلب قبل از پرداختن به موضوع اصلی دلیل عدم رشد فیکوس از شما دوستان عزیز سایت پرشیالرن خواهشمندم هرگز از هورمون های رشدی که در بازار گل و گیاهان به فروش می رسد استفاده نکنید. رشد فیکوس شما، زیرا این هورمون ها باکیفیت و ارزان هستند و فقط برای فریب فروخته می شوند، بنابراین برای تشویق گیاه به حداکثر رشد لازم است که از تمام شرایط نگهداری آن آگاهی کامل داشته باشید تا بتواند شاهد رشد روزافزون آن باشد (امکان واردات هورمون های مرغوب با توجه به شرایط وجود ندارد).

عدم رشد فیکوس الاستیکا دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به نور و دمای نامناسب محل نگهداری فیکوس الاستیکا، کوددهی و آبیاری غیر اصولی، رطوبت بسیار کم محیط و همچنین انگل های مهاجم و بیماری های قارچی اشاره کرد. . روی گیاه

مرتبط:  چرا غواص ها از پشت به آب می پرند

با توجه به اهمیت هر یک از موارد ذکر شده، در این مقاله از سری مقالات سایت پرشیالرن، به طور جداگانه تمامی دلایل یا دلیل عدم رشد فیکوس الاستیکا را بررسی می کنیم تا بتوانید به راحتی مشکل اصلی گیاه مورد علاقه خود را ایجاد کنید و با استفاده از روش محلول دیدن یا راه حل های درمانی مناسب رشد سریع فیکوس خود را مشاهده کنید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نور ضعیف در محل نگهداری با چه مکانیزمی از رشد فیکوس جلوگیری می کند؟

عدم رشد فیکوس

نور خورشید نقش بسیار مهمی در فتوسنتز برگ های فیکوس دارد، بنابراین اگر شرایط نوری گیاه در خانه مناسب نباشد، فرآیند انجام فرآیندهای متابولیکی با مشکل مواجه می شود و انرژی بسیار کمی در گیاه تولید می شود. برای رشد.

برای رشد سریع فیکوس توصیه می شود گلدان گیاه را در فاصله دو متری از پنجره های خانه قرار دهید تا فیکوس در طول روز هشت ساعت نور خورشید (یعنی نور فیلتر شده) را دریافت کند.

از طرفی با در نظر گرفتن گردش خورشید بهتر است هر دو روز یکبار گلدان فیکوس را 180 درجه بچرخانید تا نور بهتر به برگهای زیبای فیکوس الاستیکا برسد.

دمای ایده آل روز و شب برای رشد سریع فیکوس چقدر است؟

رشد سریع فیکوس

همانطور که قبلاً در مقاله پیچیدن برگ فیکوس الاستیکا اشاره کردیم، گیاه مذکور در محدوده دمایی 10 تا 29 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارد، بنابراین اگر می خواهید از عدم رشد فیکوس خود جلوگیری کنید، بهتر است یک دماسنج کوچک در کنار گلدان گیاه و هرگز گیاه مورد علاقه خود را در معرض سیستم های سرمایشی و گرمایشی خانه قرار ندهید.

از طرف دیگر، اگر می خواهید رشد سریع فیکوس خود را مشاهده کنید (رشد سریعتر)، توصیه می شود هرگز اجازه ندهید اختلاف دمای روز و شب گیاه بیش از 10 درجه سانتیگراد باشد، زیرا بسته به ژنتیک فیکوس، بهتر است بین دمای شب و روز نوسان زیادی داشته باشید.

با چه فرآیندی آبیاری ضعیف باعث کاهش رشد فیکوس می شود؟

اگر میزان آبیاری فیکوس زیاد باشد، خاک گلدان به شدت مرطوب می شود و باعث می شود دیگر فضایی برای تنفس ریشه های گیاه باقی نماند و دقیقاً به همین دلیل این ریشه های مظلوم به مرور زمان پوسیده و از کار می افتند. نفس کشیدن. آنها آب و مواد مغذی را جذب نمی کنند، اما نمی توانند حتی اگر خاک پر از رطوبت و مواد مغذی باشد.

از طرفی اگر آبیاری کم باشد رطوبت به خوبی در آوندهای گیاه گردش نمی کند و به همین دلیل رشد گیاه کاهش می یابد و متوجه عدم رشد فیکوس خود خواهید شد.

فیکوس گیاه حساسی است، بنابراین باید برای آبیاری آن وقت گذاشت، به طوری که رطوبت 10 تا 15 سانتی متری از سطح خاک یک روز در میان چک شود تا فقط در صورت خشک شدن این لایه خاک. ، گیاه مذکور باید آبیاری شود. بر این اساس گاهی لازم است گیاه خود را هر پنج روز و گاهی هر پانزده تا بیست روز یکبار آبیاری کنید.

برای رشد سریع فیکوس توصیه می شود در هنگام آبیاری تمام قسمت های خاک گلدان (کناره و وسط) به خوبی مرطوب شود سپس به محض خارج شدن آب اضافی از ته گلدان اقدام به آبیاری کنید. فیکوس باید فورا متوقف شود.

چگونه از کودهای شیمیایی برای رشد سریع فیکوس الاستیکا استفاده کنیم؟

آموزش رشد سریع فیکوس

نمی توان با آب خشک و خالی از مهمان پذیرایی کرد زیرا فیکوس الاستیکا گیاهی است که ماهی یک بار از اوایل بهار تا اواخر پاییز نیاز به تغذیه اولیه یا کوددهی دارد.

یکی از شایع ترین دلایل یا علل عدم رشد فیکوس الاستیکا، کوددهی نامنظم یا ضعیف است، بنابراین توصیه می شود در کوددهی گیاه خود سخت گیری کنید و همانطور که گفته شد ماهی یک بار با کودهای سه امتیازی (مقدار مصرف بر اساس توصیه سازنده محصول).

از سوی دیگر، در مورد رشد سریع فیکوس الاستیکا و حفظ PH خاک، می توان گفت که هرگز PH خاک را تغییر ندهید تا عناصر غذایی بر جذب هر یک از سایرین اثر منفی بگذارند. ، بهتر است پس از پنج بار کود دهی به مدت پنج دقیقه خاک را کود دهید، با آب گرم بشویید تا نمک های کود باقی مانده از ته گلدان خارج شود.

لازم به ذکر است که علاوه بر عدم رشد فیکوس الاستیکا از دیگر آسیب های ناشی از کوددهی نامنظم و غیر اصولی می توان به قهوه ای شدن برگ های فیکوس الاستیکا و زرد شدن برگ های فیکوس الاستیکا اشاره کرد.

چگونه رطوبت کم محل نگهداری می تواند عامل عدم رشد فیکوس الاستیکا باشد؟

علت عدم رشد فیکوس

همانطور که قبلا در مقاله در مورد برگ های آویزان فیکوس الاستیکا اشاره کردیم، گیاه مذکور بومی مناطق گرمسیری و پرباران است، بنابراین اصلاً جای تعجب نیست که این گیاه برای رشد خوب خود به رطوبت نسبتاً بالایی نیاز دارد.

زمانی که رطوبت اطراف فیکوس کم باشد، برگ های گیاه تبخیر و تعرق بیشتری پیدا می کند و دقیقاً به همین دلیل، گیاه استرس کمی را تجربه می کند که منجر به کاهش رشد فیکوس می شود.

مرتبط:  چرا باید خدا را شکر کنیم کلاس دوم فارسی

برای اینکه گیاه با مشکلی مواجه نشود و شاهد عدم رشد فیکوس خود نباشید، پیشنهاد می شود با ساخت جزیره و یا استفاده از مرطوب کننده های برقی در طول روز، رطوبت اطراف گیاه خود را افزایش دهید.

ساخت جزیره و استفاده از مرطوب کننده رطوبت مناسبی را برای گیاه شما فراهم می کند، اما اگر می خواهید رشد سریعتر فیکوس خود را ببینید، توصیه می شود از یک مرطوب کننده 24 ساعته استفاده کنید تا به همان شرایطی که گیاه در آن رشد می کند، برسید. طبیعت باید با آنها مرتبط باشد (یعنی کاملاً مانند شرایط گلخانه ای).

چگونه آفات و بیماری ها هنگام حمله از رشد فیکوس جلوگیری می کنند؟

هجوم آفات به صورت گروهی باعث ایجاد استرس در گیاه می شود که در نتیجه مکانیسم دفاعی گیاه فعال می شود و فیکوس شما بر روی دفاع شخصی تمرکز می کند.

اگر مدت‌ها دیده‌اید که برگ‌های فیکوس‌تان چسبناک شده و یا مدت‌هاست آفاتی را روی برگ‌ها یا خاک گلدان گیاه مشاهده کرده‌اید، اما کاری انجام نمی‌دهید، بهتر است آن‌ها را احیا کنید. گیاه را به سرعت رشد دهید و فیکوس را در ابتدا با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب برای از بین بردن لکه های چسبنده از برگ های گیاه خود به سرعت رشد دهید، سپس در صورت مشاهده آفت در خاک یا روی برگ و ساقه گیاه، آنها را درمان کنید. با سموم مناسب و مرتبط مانند مالاتیون، دیازینون، حذف کنفیدور و…

بیماری های قارچی مانند آفات به گیاه استرس وارد می کنند. از علائم قارچ فیکوس می توان به پیدایش لکه های قهوه ای یا سیاه (این لکه ها با نوار زرد رنگی احاطه شده اند) روی برگ ها و همچنین بوی خاک در سطح گلدان اشاره کرد.

با توجه به علت رشد نکردن فیکوس، هرس برگ های آسیب دیده گیاه و ضدعفونی برگ های سالم با قارچ کش کاربندازیم یا اکسی کلرید مس پیشنهاد می شود.

از طرفی اگر بوی بسیار بدی از سطح خاک متصاعد می شود، پیشنهاد می شود گیاه را به طور کامل از گلدان خارج کرده و ریشه های ناسالم را تا نقطه سالم هرس کرده و سپس از قارچ کش های ذکر شده برای درمان ریشه استفاده کنید. خاک در گلدان های سالم ضد عفونی کنید (یکی از شایع ترین دلایل ریزش برگ فیکوس الاستیکا همان حمله بیماری قارچی به گیاه است).

آخرین کلمه

راه صحیح و اساسی برای افزایش رشد فیکوس رعایت و ارائه تمامی موارد ذکر شده در این مقاله در سایت پرشیالرن برای گیاه می باشد که از این طریق فیکوس شما با حداکثر پتانسیل خود به رشد و نمو خود ادامه دهد.

اگر در مورد هر یک از عوامل موثر بر رشد فیکوس خود سوالی دارید، حتما با ما و سایر اعضای سایت پرشیالرن در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید![کل امتیازات: 116 میانگین امتیازات: 4]

توقف رشد مشکل آزاردهنده ای است که احتمالا برای بسیاری از دوستداران گل که از گیاهان آپارتمانی نگهداری می کنند اتفاق افتاده است. در این مقاله گیاه شناسی به بررسی علت رشد نکردن فیکوس که یکی از محبوب ترین گل های داخلی است می پردازیم تا با شناخت آنها بتوانید با عوامل بازدارنده مقابله کنید و ببینید گیاه شما در مدت کوتاهی دوباره رشد می کند. از زمان

برای رشد گل فیکوس چه باید کرد؟

یکی از دغدغه های ذهنی کسانی که قصد نگهداری از گیاه فیکوس را دارند الگوی رشد گیاه است. فیکوس یکی از گیاهان آپارتمانی بزرگ است و نگهداری از آن آسان است و به همین دلیل در بین دوستداران گل و گیاه بسیار محبوب است. گاهی ممکن است با مراقبت مناسب و رفع نیاز فیکوس شاهد توقف رشد گیاه باشید که این امر می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد.

در این قسمت ابتدا به طور مختصر به ارائه شرایط رشد فیکوس می پردازیم و سپس به بررسی علت عدم رشد آن می پردازیم. با فراهم کردن شرایط زیر، فیکوس شما رشد بهتری خواهد داشت:

وقتی خاک کاملا خشک شد به اندازه گیاه آبیاری کنید

انتخاب ترکیب خاک مناسب با زهکشی قوی

گیاه را در محیطی با نور روشن و غیر مستقیم قرار دهید

کوددهی با نرخ استاندارد در طول فصول رشد

گیاه را در محدوده دمایی 16 تا 24 درجه سانتیگراد نگهداری کنید

تامین رطوبت مورد نیاز گیاه از طریق جزیره سازی

گیاه را در خاکی با PH 6 تا 7 نگهداری کنید

چرا گل فیکوس رشد نمی کند؟

فیکوس از آن دسته گیاهان آپارتمانی است که نگهداری از آن بسیار آسان است. این گیاه می تواند شرایط سخت را به خوبی تحمل کند و به رشد خود ادامه دهد. تقریباً همه گونه های فیکوس روش مراقبت یکسانی دارند و بیماری هایی که گیاه در طول زندگی خود می تواند به آن مبتلا شود نیز در بین گونه های مختلف رایج است.

یکی از مشکلاتی که با وجود مراقبت خوب از فیکوس به وجود می آید عدم رشد گیاه است. در این بخش به این خواهیم پرداخت که چرا ficus lyrata رشد نمی کند، که ممکن است دلیل رشد نکردن سایر انواع فیکوس باشد. با نگاهی به این عوامل از هر نوع فیکوس آپارتمانی، یکی از عوامل زیر را می توان دلیل رشد نکردن گل فیکوس دانست:

مرتبط:  چرا توپ مشکی میریزن تو دریاچه

1. کمبود مواد مغذی در خاک

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در رشد فیکوس، کوددهی گیاه با کودهای مناسب در طول فصل رشد است. این گیاه باید با کودهای غنی از فسفر و نیتروژن به درستی کود داده شود تا شاهد توقف رشد فیکوس نباشید. بنابراین اولین عامل عدم رشد فیکوس ممکن است سهل انگاری در کوددهی و کمبود عناصر غذایی در خاک باشد.

2. آبیاری ضعیف

دلیل دوم عدم رشد فیکوس ممکن است آبیاری نامناسب و غیر اصولی گیاه باشد. اگر تعادل را در آبیاری گیاه رعایت نکنید و فیکوس را خیلی کم یا زیاد آبیاری کنید، هر دو حالت می تواند منجر به توقف رشد فیکوس شود. قبل از آبیاری، همیشه از خشک بودن خاک اطمینان حاصل کنید، سپس فیکوس را به درستی آبیاری کنید.

3. نور کم را دریافت کنید

یکی دیگر از عواملی که می تواند از رشد فیکوس جلوگیری کند کمبود نور است. این گیاه باید روزانه 6 تا 8 ساعت نور غیر مستقیم و فیلتر شده خورشید دریافت کند تا روند رشد آن مختل نشود. بهترین مکان برای قرار دادن گیاه برای جلوگیری از این مشکل، فاصله 2 تا 3 متری از پنجره های جنوبی است.

حتما بخوانید: گیاهان آپارتمانی به چه میزان نور نیاز دارند؟

4. هجوم آفات مختلف

یکی از ناخوشایندترین دلایلی که می تواند منجر به عدم رشد فیکوس شود، هجوم این گیاه آپارتمانی زیبا توسط آفات مختلف است، آفات و بیماری های فیکوس از جمله شته ها و حشرات پولک دار باعث تغذیه فیکوس و توقف رشد آن می شود. علاوه بر این، این انگل ها با ایجاد ماده چسبنده و جلوگیری از رشد مناسب گیاه می توانند باعث تولید کپک در برگ های فیکوس شوند.

5. شوک زیست محیطی

اگر هر یک از شرایط محیطی گیاه مانند رطوبت، نور، آبیاری و … یک تغییر ناگهانی و فوری بر روند رشد گیاه تأثیر می گذارد. این تغییر نوعی شوک محیطی است که می تواند از رشد فیکوس لیراتا یا هر نوع فیکوس دیگری جلوگیری کند. در پاسخ به این تغییر شرایط، فیکوس برگ های خود را می ریزد یا رشد خود را متوقف می کند.

6. تعویض نکردن به موقع قابلمه

فیکوس گیاهی است که ریشه آن به سرعت رشد می کند. بنابراین لازم است به طور مستمر گلدان گیاه را تعویض کرد تا فضای کافی برای ریشه های گیاه فراهم شود تا در روند رشد آن اختلالی ایجاد نشود. معمولاً هر دو سال یک بار زمان مناسبی برای تعویض گلدان فیکوس است و توجه داشته باشید که گلدان جدید باید فقط یک سایز بزرگتر از گلدان قبلی باشد.

کمبود نور یکی از شایع ترین دلایل عدم رشد فیکوس لیراتا است. اگر توانایی تامین نور طبیعی کافی برای گیاه را ندارید، می توانید از لامپ رشد گیاه که منبع نور مصنوعی است استفاده کنید تا نور لازم را در اختیار گیاه قرار دهید.

7. خواب گیاه

یکی از دلایلی که می تواند از رشد فیکوس جلوگیری کند، خواب گیاه است. این گیاه مانند بسیاری از گیاهان و بر اساس چرخه طبیعت، در زمستان رشد آن کند یا متوقف می شود و گیاه به خواب زمستانی می رود. در زمستان به دلیل کاهش دما و سطح نور، رشد فیکوس متوقف می شود و گیاه روی تقویت ساختارهای داخلی خود از جمله ریشه تمرکز می کند.

8. خاک با زهکشی ضعیف

یکی از عواملی که رشد خوب فیکوس را تضمین می کند استفاده از خاک با زهکشی بالا برای گیاه است. زهکشی نامناسب و ضعیف خاک باعث تجمع آب و عدم گردش هوا در اطراف ریشه می شود. با مسدود کردن جریان هوا، فضایی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا در اطراف ریشه وجود دارد که می‌تواند باعث توقف رشد فیکوس شود.

9. دمای اتاق نامناسب

همانطور که اشاره کردیم گیاه فیکوس از نظر سرعت رشد در محدوده دمایی 16 تا 24 درجه سانتیگراد عملکرد بهتری دارد. قرار گرفتن گیاه در معرض سیستم های گرمایشی و سرمایشی این محدوده دما را مختل می کند و روند رشد را دشوار می کند.

هنگام مراقبت از فیکوس نباید نوسان زیادی بین دمای شب و روز وجود داشته باشد. زیرا وقوع نوسانات شدید دما را نیز می توان دلیل توقف رشد فیکوس دانست.

ده رطوبت کم

منشاء گیاه فیکوس مربوط به مناطق گرمسیری و بارانی است. بنابراین برای رشد خوب به رطوبت محیطی نسبتاً بالایی نیاز دارد. رطوبت کم در محیط باعث تبخیر و تعرق بیشتر برگ های گیاه و کاهش رشد فیکوس می شود. اگر گل فیکوس رشد نمی کند به دلیل عدم وجود رطوبت کافی در محیط است، می توانید این مشکل را با ساختن جزیره یا استفاده از رطوبت ساز حل کنید.

نتیجه

فیکوس یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم و قابل نگهداری است. گاهی حتی با تمام مراقبت هایی که به این گیاه می شود، باز هم روند رشد آن برای شما مناسب نیست. در این شرایط با مطالعه مواد ذکر شده و دانستن علت رشد نکردن فیکوس می توانید در مدت زمان کوتاهی نسبت به رفع مشکل گیاه اقدام کنید و شاهد رشد مجدد و سبز شدن گیاه خود باشید.

منبع: indoorplantcare.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا